פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
התנתקות שאינה התנקות
אברהם בן-עזרא (יום שישי, 17/07/2009 שעה 10:00)


התנתקות שאינה התנקות

ד''ר אינג' אברהם בן-עזרא



ההתעקשות להיאחז בקרנות המזבח התקשורתי והפוליטי ולהיוותר במעמד בר השפעה במפלגת קדימה – לא תסייע לרמון, אלא תפגע בתדמיתה של קדימה, שמכל המועמדים – בחרה דווקא אותו, כאילו אין חפים במפלגה או כאילו הוא ורק הוא יכול להושיעה.

• • •

מינויו של חיים רמון ליו''ר מועצת קדימה לא ישנה דבר לגבי הזיכרון הציבורי: הוא יישאר בתודעה של הישראלי כמי שניצל מינית את החיילת ושרבב לשונו לפיה נגד רצונה, בחסות הלשכה הממשלתית על תפאורתה, וממרומי מעמדו הציבורי כשר בממשלת ישראל.

גם אם הוא ינוקה מהבחינה המשפטית, וייפסק ויוכרז כי הוא חף מעוון ונקי מחטא, זה לא ישנה דבר מהבחינה העובדתית ולא ימחק שום פרט ממה שאירע בלשכת השר; זאת ייאמר בלשון המעטה.

לכן – רק כך ייזכר רמון, יו''ר מועצת קדימה, או בעל כל תואר וכיבוד אחר שיקבל.

גם אם מקהלת העיתונות העכשווית, שהיא ארגון במפלגת התקשורת המצויה במיעוט ובשמאל, תשיר שירי הלל לרמון, הזיכרון לא יוסט מהנשיקה בלשכה כמלוא הנימה.

והמקהלה תשיר שירי הלל, שירים שיעלו על נס את תרומתו הפרלמנטארית של חיים רמון ואת כישרונותיו וכישוריו, זאת ועוד, גם יתנו לו מיקרופונים ובמות, זמן מסך וכל טוב התקשורת – הכול יהיה לשווא.

יתירה מכך: ההתעקשות להיאחז בקרנות המזבח התקשורתי והפוליטי ולהיוותר במעמד בר השפעה – לא תסייע לרמון, אלא תפגע בתדמיתה של קדימה, שמכל המועמדים – בחרה דווקא אותו, כאילו אין חפים במפלגה או כאילו הוא ורק הוא יכול להושיעה.

גם בתקשורת יש התפתחות מרעננת:

התקשורת הבלתי מפלגתית היא בעיקרה זו האינטרנטית, ובעוד מפלגת התקשורת (מיעוט שמאלני) החולשת על ערוצי הטלוויזיה ועל רוב העיתונות הכתובה - תהלל את יקירה חיים רמון , יש לצפות כי התקשורת האחרת, האמיתית, האובייקטיבית ונטולת הפניות, תבדוק בקפדנות יתירה את מהלכיו של רמון, והציבור יידע את כל מה שצריך שיידע.

לאחר ההתנתקות של מפלגת קדימה מראש הממשלה אהוד אולמרט ומשר האוצר הירשזון, האחד הורשע והאחר נחשד, דומה היה כי עם התפטרותו של רמון וציפייה לעוד כמה מהלכים דומים שאולי יקרו בעקבות זאת, המפלגה הזו מצויה בתהליך של התנקות לאחר ההתנתקות – אך מסתבר כי השגרה בקדימה היא זו שעם ישראל חווה מאז הקמתה, ואילו ההתנתקות מהעבריינים – היא הפעולה המקרית, יוצאת הדופן, ואינה מעידה כלל על התנקות.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אתה רציני?  (ע.צופיה)
  אתה אובייקטיבי?  (דוד סיון) (8 תגובות בפתיל)
  למה להתנתק אם אפשר להישאר מחוברים?  (סתם אחד)
  (ללא כותרת)  (סתם אחד) (18 תגובות בפתיל)
  (ללא כותרת)  (סתם אחד) (2 תגובות בפתיל)
  (ללא כותרת)  (סתם אחד) (8 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי