פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הטון והמוסיקה
אורי אבנרי (יום ראשון, 07/06/2009 שעה 7:00)


הטון והמוסיקה

אורי אבנרי



אדם אחד דיבר אל העולם, והעולם הקשיב.

הוא עלה על הבמה בקהיר, איש אחד לבדו, בלי מארחים ובלי מלווים, ונשא דרשה לקהל של מיליארדים. מצרים ואמריקאים, ישראלים ופלסטינים, יהודים וערבים, סונים ושיעים, קופטים ומרונים – כולם הקשיבו בדריכות.

הוא פרש לפניהם מפה של עולם חדש, עולם אחר, שאת ערכיו וחוקיו פירט בשפה פשוטה ובהירה. תערובת של אידיאליזם ומדיניות מעשית, חזון ומעש.

ברק חוסיין אובמה – כפי שהקפיד לקרוא לעצמו - הוא האדם החזק ביותר בעולם. כל מילה היוצאת מפיו היא עובדה מדינית.

''נאום היסטורי'', הכריזו פרשנים במאה שפות. אני מעדיף שם-תואר אחר:

נאום נכון.

כל מילה בו הייתה במקומה, כל משפט מדויק, כל צליל נכון. מלאכת-מחשבת של אדם המביא בשורה חדשה לעולם.

מהמילה הראשונה חש כל אחד מן הצופים באולם ובעולם שהאיש הזה מדבר בכנות, שליבו ופיו שווים, שזה לא פוליטיקאי מן הזן הישן והמוכר – צבוע, מתחסד, מחשבן. שפת-הגוף דיברה, וגם הבעות-הפנים.

לכן זה היה נאום כל-כך חשוב. הגישה המוסרית ותחושת-הכנות העניקו מישנה תוקף לתוכנו המהפכני .

וזה היה אכן נאום מהפכני.

ב-‏55 דקות נמחקו לא רק שמונה השנים של ג'ורג' וו' בוש, אלא גם עשרות השנים שקדמו להן מאז מלחמת-העולם השנייה.

הספינה האמריקאית הסתובבה – ולא בתנועה האיטית, כפי שניתן היה לצפות, אלא בתנופה של ספינת-מרוץ.

זה הרבה יותר משינוי פוליטי. הוא נוגע לשורשי התודעה הלאומית האמריקאית. הנשיא פנה אל מאות מיליוני אזרחי ארצות-הברית לא פחות מאשר למיליארד המוסלמים.

התרבות האמריקאית מבוססת על מיתוס ''המערב הפרוע'', על GOOD GUYS ו-BAD GUYS, על אלימות בשירות הצדק, על דו-קרב לאור השמש. מכיוון שהאומה האמריקאית מורכבת ממהגרים מארצות רבות, היה נדמה שאחדותה מצריכה תמיד אויב אכזרי וחובק-עולם, משהו כמו הנאצים והיפאנים, או הקומוניסטים. אחרי התמוטטות האימפריה הסובייטית, נמסר התפקיד הזה לאסלאם.

האסלאם הקנאי, האכזרי, צמא-הדם; האסלאם שכולו דת של רצח והרס; האסלאם הפרימיטיבי ההורג בתאווה נשים וילדים. האויב הזה תפס את דמיון ההמונים, סיפק חומר לטלוויזיה ולקולנוע, שימש נושא לפרופסורים מלומדים והשראה לסופרים פופולאריים. בבית הלבן ישב כסיל שהכריז מלחמה על ''הטרור העולמי''.

כאשר בא עכשיו אובמה לעקור את המיתוס הזה מהשורש, הוא מחולל מהפכה בעצם התרבות האמריקאית. הוא מוחק את תמונת האויב הזה, ולא מצייר במקומו אויב אחר. הוא מטיף נגד עצם הגישה האלימה, הלעומתית, ומנסה לשתול במקומה תרבות של שותפות בין מדינות, תרבויות ודתות.

אני רואה את אובמה כמבשר הגדול הראשון של המאה ה-‏21. הוא בן העידן החדש, שבו הכלכלה היא גלובאלית, והאנושות כולה חייבת להתמודד עם הסכנה הצפויה לעצם קיום החיים על כדור-הארץ. עידן שבו האינטרנט מקשר בחלקיק של שנייה בין ילד בניו-זילנד לילדה בנמיביה, שבו מחלה בכפר מקסיקאי קטן מתפשטת תוך ימים על פני כדור-הארץ.

העולם הזה זקוק לחוק עולמי, לסדר עולמי, לדמוקרטיה עולמית. לכן הייתה לנאום הזה באמת משמעות היסטורית: אובמה התווה את קווי-היסוד של חוקה כלל-עולמית.

בשעה שאובמה מבשר את המאה ה-‏21, ממשלת ישראל חוזרת למאה ה-‏19.

זאת הייתה המאה שבה עלתה לגדולה בארצות רבות לאומנות צרה, אגואיסטית, תוקפנית. המאה שקידשה את האומה הלוחמנית, המדכאת מיעוטים והעושקת שכנים. המאה שהולידה את האנטישמיות המודרנית וגם את התגובה עליה - הציונות המודרנית.

החזון של אובמה אינו אנטי-לאומי. הוא דיבר בגאווה על האומה האמריקאית. אבל הלאומיות שלו היא מסוג אחר: לאומיות מכילה, רב-תרבותית ודו-מגדרית, המאחדת את כל אזרחי המדינה והמכבדת לאומים אחרים.

זוהי הלאומיות של המאה ה-‏21, החותרת ללא-לאות למסגרות על-לאומיות, על-מדינתיות, מרחביות וכלל-עולמיות.

כמה עלוב נראה, לעומתו, עולמו הרוחני של הימין הישראלי! כמה עלוב העולם הדתי-קנאי והאלים של המתנחלים, הגטו הלאומני של נתניהו, ליברמן וברק, העולם הגזעני-פאשיסטי המסתגר של בעלי-בריתם הכהניסטים!

צריך להבין את המימד הרוחני הזה של נאום אובמה, עוד לפני שבאים לדון בהשלכות המדיניות. לא רק בתחום המדיני נמצאים אובמה ונתניהו על מסלול של התנגשות. ההתנגשות העיקרית היא בין שני עולמות רוחניים, השונים זה מזה כמו השמש והירח.

בעולם הרוחני של אובמה, אין מקום לימין הישראלי והדומים לו בעולם. לא למושגים שלו, לא ל''ערכים'' שלו, ולא כל שכן למעשים שלו.

גם בתחום המדיני נפתח עכשיו פער עצום בין ממשלת ישראל וארצות-הברית.

בשנים האחרונות רכבו ממשלות ישראל על גל האסלאמו-פוביה שהציף את המערב. העולם המוסלמי נתפס כאויב-בנפש, אמריקה דהרה לעבר ''התנגשות הציוויליזציות'', כל מוסלמי היה בחזקת טרוריסט.

מנהיגי ישראל יכלו לחגוג. הרי הפלסטינים הם ערבים, הערבים הם מוסלמים, המוסלמים הם ''טרוריסטים'' – משמע שיש לישראל מקום טוב באמצע בחזית של בני-אור נגד בני-חושך.

זה היה גן-עדן לדמגוגים גזעניים. אביגדור ליברמן יכול היה להטיף לגירוש הערבים מן המדינה, אלי ישי יכול היה ליזום חוקים על שלילת האזרחות מבני-הארץ הלא-יהודים, חברי-כנסת אלמונים יכלו להגיע לכותרות הראשיות בהצעות-חוק שנראו כאילו נרקחו בנירנברג.

גן-עדן זה איננו עוד. ההשלכות יתגלו במהירות או באיטיות, אך חץ-הכיוון גלוי לעין. אם נמשיך בדרך זו, נהפוך למושבה של מצורעים.

הטון עושה את המוסיקה. גם בדברים שנאמרו על ישראל ופלסטין. אובמה דיבר בהרחבה על השואה – דברים אמיצים והוגנים, דברים של אמפתיה וחמלה, שהמצרים קיבלו אותם בשתיקה אך בכבוד. הוא עמד על זכות הקיום של מדינת ישראל. וכהמשך ישיר דיבר על סבל הפליטים הפלסטיניים, על המצוקה הבלתי-נסבלת של הציבור הפלסטיני בעזה, על שאיפת הפלסטינים למדינה משלהם.

הוא דיבר בכבוד על חמאס. לא עוד ''ארגון טרור'' שפל, אלא חלק של העם הפלסטיני. הוא דרש ממנו להכיר בישראל ולהפסיק את האלימות, אך גם רמז שיקבל בברכה ממשלת-אחדות פלסטינית.

המסר המדיני היה חד וחלק: פיתרון שתי המדינות יבוצע. הוא עצמו ידאג לכך. ההתנחלות חייבת להיפסק. בניגוד לקודמיו לא דיבר סתם על ''פלסטינים'' אלא במפורש על ''פלסטין'' – שם של מדינה ושל שטח.

ולא פחות חשוב: המלחמה באיראן ירדה מהפרק. הדו-שיח עם טהראן כחלק מהעולם החדש אינו מוגבל בזמן. על היתר אמריקאי להתקפה ישראלית אין עוד מה לחלום.

איך הגיבה ישראל הרשמית? התגובה הראשונה הייתה הכחשה. ''נאום לא חשוב''. ''אין בו שום דבר חדש''. הפרשנים מטעם הממסד שלפו את המשפטים הנוחים לישראל והתעלמו מהשאר. ובכלל, ''אלה הרי רק מלים. אז הוא אמר. לא ייצא מזה כלום''.

זוהי שטות. המלים של נשיא ארצות-הברית הן עובדות פוליטיות. הן משנות את התפיסה של מאות מיליונים. הציבור המוסלמי הקשיב. הציבור האמריקאי הקשיב. יעבור זמן-מה של עיכול והטמעה, אך אחרי הנאום הזה, השדולה הישראלית אינה עוד מה שהייתה לפניו. נגמר עידן ה''פוילע שטיק''. ההתחכמויות של שמעון פרס, תרגילי ההונאה של אהוד אולמרט, המלים החלולות של בנימין נתניהו – כל אלה שייכים לעבר.

עכשיו חייב הציבור הישראלי להחליט: ללכת אחרי ממשלת-הימין לקראת התנגשות בלתי-נמנעת עם וושינגטון, כפי שעשו היהודים לפני 1940 שנה, כאשר הלכו שבי אחרי הקנאים שהכריזו מלחמה על רומא - או להצטרף למצעד של אובמה אל העולם החדש.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


[•] ''תנו לי את ילדיכם''.
סתם אחד (יום ראשון, 07/06/2009 שעה 8:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מרדכי רומקובסקי, ראש היודנרט בלודז',
שגאוות כוחו, או אולי הסימביוזה המטורפת
בינו לבין הממונים הנאציים,
העבירו אותו על דעתו,
אנושיותו ומוסריותו.
פעם אחת נתבע רומקובסקי לשלוח מכסת יהודים להריגה,
והפור נפל על הילדים.
בפני יהודי הגטו ניסה רומקובסקי
לשכנעם למסור את ילדיהם מרצון.
[•]...

זהו אחד הביטויים העמוקים של התהום המוסרית והאנושית בה היו שרויים יהודי פולין במלחמה.
הפילוסופיה של יעילות תמורת חיים,
של כניעה תמורת הצלה חלקית,
האמונה הנאיבית שאצל הנאצים
יש בכל זאת איזו מידה של הגינות – ובשלב מאוחר יותר: אמונה בכך שלפחות
שיקולי תועלת הם בעלי משמעות אצלם – ובעיקר:
חושים מוסריים שניטמטמו,
שכל ישר ולב עקום, חולשת הרצון
שהפכה לחולשת המצפון – ולבסוף:
אלפיים שנים של רדיפה ועינוי,
שכאילו נדחסו כולם בשלוש שנים של
הסיוט הנאצי – כל אלה באים לידי ביטוי בנאום הבלתי-אפשרי הזה:
''תנו לי את ילדיכם''.

_new_ הוספת תגובה



אבנרי, דיבורים דיבורים דיבורים...
סתם אחד (יום ראשון, 07/06/2009 שעה 10:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''

האסלאם הקנאי, האכזרי, צמא-הדם; האסלאם שכולו דת של רצח והרס; האסלאם הפרימיטיבי ההורג בתאווה נשים וילדים. האויב הזה תפס את דמיון ההמונים, סיפק חומר לטלוויזיה ולקולנוע, שימש נושא לפרופסורים מלומדים והשראה לסופרים פופולאריים. בבית הלבן ישב כסיל שהכריז מלחמה על ''הטרור העולמי''.

כאשר בא עכשיו אובמה לעקור את המיתוס הזה מהשורש, הוא מחולל מהפכה בעצם התרבות האמריקאית. הוא מוחק את תמונת האויב הזה, ולא מצייר במקומו אויב אחר. הוא מטיף נגד עצם הגישה האלימה, הלעומתית, ומנסה לשתול במקומה תרבות של שותפות בין מדינות, תרבויות ודתות''

עד כאן דברי אבנרי.

מה שאבנרי (כדוברם של הערבים) אוהב אצל אובמה,
שהוא תובע מישראל את הפסקת הבניה , בלי שהוא תובע שום דבר ממשי מהערבים.

סוף סוף איש כלבבו של אבנרי...
_new_ הוספת תגובה



אז זהו זה, מת המלך ערפאת השחור
סתם אחד (יום ראשון, 07/06/2009 שעה 12:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועכשיו ממליך אבנרי מלך שחור חדש עליו.

הוא בטח סבל ללא מלך מאיזה 5 שנים מבורכות.

מרמלדה
_new_ הוספת תגובה



אבנרי מזייף בכמה טונים
סתם אחד (יום ראשון, 07/06/2009 שעה 14:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אתה חושב שנאום אחד של אובמה ישנה את פני העולם?
אובמה לא הציג מדיניות אלא רק כיוון. כיוון אינו מספיק אם הוא לא מיישם זאת בצעדים. על פניו, לאור מה שעשה עד היום, אין בכוונתו להפיק לקחים. התעלמות מהבעיות והסכנות שהעולם האסלאמי נושא בתוכו לא יעשו לנו עולם חדש וטוב יותר. אנחנו שוב נעמוד לפני הבליץ האסלאמי הגדול ואחרי זה שוב נצטרך להקים את נירנברג למוסלמים. לא חבל לתת לו לחטוף למערב את אמריקה?

למזלנו יש פערים גדולים כבר היום בין המחבבים את אובמה אישית ובין אלה שמסכימים למדיניותו בכלל. הפערים גדלים יום יום והשאלות מתחילות לצוץ. אני מקווה שהפלסטינים מצד אחד והאמריקאים עם כל בעיות הפנים שלהם יעשו לנו את העבודה קדימה ואנחנו נישאר ליכוד בבית יהודי אחד!

או... בה, או... מה
יאללה, תחליט כבר!
ObaOma
_new_ הוספת תגובה



כל טון והמוזיקה שלה
סתם אחד (יום רביעי, 10/06/2009 שעה 12:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולכל מוזיקה טון....
אורי אולי תוקע בקונטרבאס
אבל הוא בטח לא המנצח!
ולכן מה שיומ\צא לו זה בסך בכל
טאם... טראראם... טאם טראראראראם.. טאם... טאם... טאם...
טראראראראראראראראראם... טאם... טראראם... טאם טראראראראם.. טאם... טאם... טאם...
טראראראראראראראראראם... טאם... טראראם... טאם טראראראראם.. טאם... טאם... טאם...
טראראראראראראראראראם... !!!!!!!!!!!!!!

ויפה שעה אחת קודם !!!!!!
_new_ הוספת תגובה



אולי אתה צודק
סתם אחד (יום ראשון, 07/06/2009 שעה 14:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יכול להיות שכל מה שאבנרי כתב הוא נכון. אבל יכול להיות שכל מה שאבנרי כתב הוא הזיות. לא שלו, של אובמה. אם אובמה יצליח העולם יהיה טוב יותר לכולם. אם אובמה יכשל כי הנחות היסוד שלו, שהאיסלם הוא דת כמו הנצרות למשל ושהמוסלמים הם אנשים שואפי שלום, תתבררנה כלא נכונות הוא מכניס את העולם למלחמה קשה לא פחות ואולי יותר ממלחמת העולם השניה. החלק המשעשע אצל אבנרי הוא כרגיל זה הנוגע לישראל. ישראל היא כמובן הסרבנית הפונדמנטליסטית מחרחרת המלחמה. החמאס אל קעידה ודומיהם תמיד תמיד רצו שלום ואף פעם לא רצו להרוג יהודים על רקע דתי ולאומי. זו כמובן ישראל שמסרבת להצעות שלום ולא הפלשתינים שדחו ארבע פעמים לפחות הצעה למדינה משלהם כדי שיוכלו להרוג ישראלים. טוב נו, בגילו של אבנרי כבר שוכחים דברים.
_new_ הוספת תגובה



אולי אתה צודק
סתם אחד (יום ראשון, 07/06/2009 שעה 17:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק שהאסלאם היא דת של שלום, הרי אסלאם זה שלום, שלום עולמי. עלינו רק לעשות מעשה אובמה ולחייך לאסלאם, להגיד להם כמה הוא יפה ואנחנו נתחבב מיד עליהם ויהיה שלום עולמי. מה זה עולמי? ממש פיצוץ! כמו וודסטוק!
_new_ הוספת תגובה



אולי אתה צודק
סתם אחד (יום ראשון, 07/06/2009 שעה 18:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה וודסטוק? צ'רנוביל
_new_ הוספת תגובה



אולי אתה צודק
סתם אחד (יום ראשון, 07/06/2009 שעה 20:21)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צ'רנוביל עושה צמרמורת.
_new_ הוספת תגובה



לפי מה אתה קובע שהאסלאם הוא דת של שלום?
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 22:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו הצהרה חסרת אחריות ומנוגדת למציאות.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



נאום אובמה
סוריא סהרה (יום ראשון, 07/06/2009 שעה 18:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבא שלי תמיד אמר בין דיבורים למעשים קיים מרחק רב !הדבר מתייחס לא רק לנאום אובמה גם לכותב המאמר ! תחלס הנעשה בשטח מדבר סוריא
_new_ הוספת תגובה



נאום אובמה
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 12:43)
בתשובה לסוריא סהרה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבא שלך צדק.
_new_ הוספת תגובה



Obama is imposter
חזי, הרצליה (יום ראשון, 07/06/2009 שעה 22:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1.ודאי שאובאמה הוא צבוע.אילו נשא את נאום קהיר לפני 4.11.08 לא היה מקבל 80 אחוז מקולות היהודים.

2.תמצית הנאום של אובאמה -

הפלסטינים יפסיקו את הטרור.ואם לא ?!

הישראלים יפסיקו להתנחל.

השודדים יפסיקו לשדוד.הגנבים יפסיקו לגנוב...הרוצחים יפסיקו לרצוח..כי ככה אובאמה אמר.

הנה,אובאמה תיקן את כל העולם במלכות שדי.

דרך אגב-

ישראל תקפיא את ההתנחלויות,כמו שהפלסטינים ילחמו בטרור...
_new_ הוספת תגובה



Obama is imposter
אריק פורסטר (יום שני, 08/06/2009 שעה 0:42)
בתשובה לחזי, הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל הושמדה כבר פעם אחת, ב-‏70 לספירה, בגלל פנאטים דתיים. מדוע אתה משתוקק כל כך לחזות בזה פעם שנייה?
_new_ הוספת תגובה



אריק, אתה תבוסתן...
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 3:24)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תפסיק לאיים !

ישראל הובסה יותר מפעם אחת,
בגלל שלא היה לה מספיק כוח כדי להדוף את האויבים...
_new_ הוספת תגובה



Obama is imforster
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 12:47)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הושמדה? היית מת!
ישראל הובסה, רבים הוגלו לרומי ופזורותיה.
המרד היה מרד אזרחי מדיני ולא רק על רקע דתי.
תלמד היסטוריה לפני.
ישוב יהודי המשיך להתקיים עד מסעות הצלב.
מאחרי מסעות הצלב חודש הישוב היהודי
עד לתחילת הציונות.
_new_ הוספת תגובה



Obama is imforster
סתם אחד (יום רביעי, 10/06/2009 שעה 12:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה יודעים הגויים?
כלום.
_new_ הוספת תגובה



אז אמרת.
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 3:23)
בתשובה לחזי, הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השימוש שחזי עושה בשפה מעמיד את השערות על ערפי
בכל פעם מחדש. וכרגיל השימוש העקום בשפה נעשה כדי לבטא
עוד הגיג גזעני מובהק:

''הפלסטינים יפסיקו את הטרור . ואם לא ?!
הישראלים יפסיקו להתנחל .
השודדים יפסיקו לשדוד.הגנבים יפסיקו לגנוב ... הרוצחים יפסיקו לרצוח .. כי ככה אובאמה אמר .''

לפי עירן, כפי שהשודדים תמיד ישדדו,
והגנבים תמיד גונבים,
והרוצחים תמיד ירצחו,
כך הפלסטינים תמיד יעסקו בטרור.

עירן הוא כבר מעבר לדמוניזציה של הפלסטינים,
כי אצלו כולם רוצחים וגנבים, בין אם הוא קורא להם
'ערבים' או 'פלסטינים'.

וכמובן עושה עירן , כהרגלו, טעות הגיונית-רטורית קטנה
אך משמעותית, כאשר הוא כולל גם את הישראלים
בהגיג שלמעלה:

''הישראלים יפסיקו להתנחל .''

ההשוואה אינה מחמיאה,
כי לפיה בדיוק כפי שהשודדים לא יפסיקו לשדוד,
והרוצחים לרצוח,
כך גם הישראלים לא יפסיקו להתנחל.

לפי האנלוגיה הזאת, הישראלים הם עבריינים.

ולמרות שחבל לקלקל את שרשרת טעויות
הכתיב בלועזית של אריה: צ''ל 'Obama is an imposter'.

ובפינוי ההתנחלויות,
ובצמצום הילודה
כדי לאפשר עולם נבון
ואנושי יותר,
נתנחם.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 8:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני צריך לחוש גאווה על שיוסלה מזהה בכל כתיבה המנוגדת לשלו כאילו א ני הוא הכותב .
חבל שאינני חש כך . אינני רואה סיבה לגאווה שחסר דעת והבנה כמו יוסלה קושר לי כתרים .

אריה עירן .

אובמה הוא נוויל צ'מברליין במהדורה מסוכנת יותר .
_new_ הוספת תגובה



אז אמרת.
חזי, הרצליה (יום שני, 08/06/2009 שעה 11:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1.אני לא נוהג להגיב למי שלא מזדהה.

2.מי שטועה ללא גבול זה אתה.מי שלא תהיה.

אתה חוזר שוב ושוב על הטענה השגויה בעליל ש-

חזי,הרצליה=אריה עירן.

מה שמעיד על אובססיה.עיוורון למציאות.

נרקיסיזם. תחושה של אני ואפסי עוד.האגו שלך קובע את המציאות ולא העובדות בשטח.

3.ארה'ב שוקעת.

יתכן שכל הדיון הזה מיותר.סין היא המעצמה החדשה.

ארה'ב היא כמו הטיטאניק ודודו טופז.עבר זמנה.
_new_ הוספת תגובה



אז אמרת.
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 18:17)
בתשובה לחזי, הרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזי
האיש הזה הטועה בינך לבין עירן
וטועה בהקשר למציאות על פני כדור הארץ
ולכן אין מה לבוא אליו בטענות מרות
הוא גם טוען שצומחות לו שערות על
העורף.
_new_ הוספת תגובה



לא צריך לעשות דמוניזציה לפלסטינים
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 12:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם ושכמותך כבר עושים את העבודה,
כי אצלם כולם רוצחים וגנבים, בין אם
תקרא להם 'ערבים' או 'פלסטינים'.

יאללה, עוד 9 חודשים אתה תקלל את המתנחלים,
כי אתה גורם להם עכשיו לעבוד בלילות ולעשות
עוד ילדים מבורכים לעמישראל חי.

'Obama is an imfoster'.
_new_ הוספת תגובה



בעניין חזי מרמדגן המשוחררת
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 18:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתשובה לעמיש מכפר סבא (לשעבר איש יפו הכבושה)

טוב שנשארו לך שערות בעורף כדי שיהיה מה שיעמוד,
ותירגע, הפלסטינים לא יפסיקו את הטרור .
כמו שהישראלים לא יפסיקו להתנחל בכל מקום בארץ.
לא ניתן לשודדים הערבים לגנוב לנו את הארץ,
גם אם אובמה יחוויר.

ומצא בעיני התיקון באנגלית של דבריו
של אריה. הכתיב הנכון כמצויין במילון
Falsetine Dictionary צ''ל:
'Obama Imforster' . יש מבין?

אתה תצמצם את הילודה
ואנחנו ננפח את ההתנחלויות.
לא טוב לך?

גלעד היפתחי
מכה בחלשים
_new_ הוספת תגובה



בעניין חזי מרמדגן המשוחררת
סתם אחד (יום רביעי, 10/06/2009 שעה 1:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גלעד, ה''שנינות'' שלך מבוזבזת עלי.
_new_ הוספת תגובה



הוא מדבר עליך
סתם אחד (יום רביעי, 10/06/2009 שעה 19:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא על יוסלה שמדבר עליך.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 8:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל פעם שמדינאי מתבטא ברוח דעתו של אבנרי הוא משבח את גדולתו .

ככל שאובמה חשוב , צ'רלס דרווין חשוב ממנו .
ייתכן שהעולם יתקדם כמו שאובמה מנבא ,
אבל בטוח שהעולם יתקדם כמו שדרווין טוען .

הקילוסים שמקלס אבנרי את אובמה ונאומו הם הבל . חבל''ז .

אריה עירן .

גם אם האפיפיור אמר שהשמש מקיפה את הארץ . . . בכל זאת הוא טועה .
_new_ הוספת תגובה



12 טון עם קצב של תופי טמטם
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 18:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמתחיל גבוה ומהר, גומר נמוך ולאט.
וזה מזכיר לי את הסיפור עם הפר ועשרת העגלים. גם העגלים רצו הכל עכשיו ומיד ורצו אחרי הפרה, ורצו, ורצו,ורצו......... עד שיצאה נשמתם, ואז בא הפר ועשה את העבודה הקדושה. ככה גם בראק חוסיין אובמה נראה, כעגל צעיר שהכל עומד לו מול עיניו והוא רוצה לתקוע בו את פיגיונו ולהתחיל מיד לרשום הישגים. ויותר מכך, אותו עגל שחור ומבריק הבטיח בקול בוטח כשהוא מקריא את דברו מפרומטר שהוא מקציב שנתיים לרוץ ולהשיג את הפרה...... כי אחר כך הוא צריך להתחיל את הקמפיין שלו לבחירות הבאות.
אז אתם חושבים שיהיה שלום?
או שנכון יותר יותר שיהיה שלום לאובמה?

גלעד היפתחי
מרים קולו
_new_ הוספת תגובה



ח'אמנאי לאובמה: סיסמאות לא יספיקו
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 21:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טרם נאומו של אובמה בקהיר אמר מנהיג איראן, עלי ח'אמנאי, כי איראן תמשיך להתקדם עד לנקודה בה אויביה לא יעזו לאיים עליה. הוא טען כי הריכוך ברטוריקה המערבית כלפי האסלאם נובע מעמידתו האיתנה של עולם האסלאם וקרא לוושינגטון לא להסתפק בסיסמאות, אלא לנקוט במעשים שיפצו על ''הגישה הלא צודקת'' שהפגינה כלפי האומה האיראנית ואומות האזור. לדבריו, התכחשות ארה''ב לממשלת חמאס הנבחרת, תמיכתה המוחלטת בישראל והאשמת איראן בחתירה לנשק גרעיני היא דוגמא לגישתה המקפחת.

אתר מנהיג איראן (איראן), 4.6.09
_new_ הוספת תגובה



צירי האחים המוסלמים הוזמנו לנאום אובמה ע''פ בקשת ארה''ב
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 21:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היומון ''אל-מצריון'' דיווח כי הזמנתם של עשרה מבין צירי סיעת האחים המוסלמים בפרלמנט המצרי לנכוח בנאומו של הנשיא אובמה באוניברסיטת קהיר, נעשתה לבקשתה של שגרירת ארה''ב במצרים, מרגרט סקובי.

אל-מצריון (מצרים), 3.6.09; www.egyig.com , 2.6.09
_new_ הוספת תגובה



חברי פרלמנט בירדן מציעים לבטל את הסכם השלום
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 21:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עשרה חברי פרלמנט ירדניים הגישו הצעה ליו''ר הפרלמנט הירדני, עבד אל-האדי אל-מג'אלי, לבטל את הסכם השלום עם ישראל בתגובה להצעתו של חה''כ אריה אלדד לראות בירדן את המולדת הפלסטינית.
אל-דוסתור (ירדן), 1.6.09
_new_ הוספת תגובה



מחריפה המתיחות בין פת''ח לבין חמאס
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 21:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעקבות העימותים האחרונים בין מנגנוני הביטחון של הרש''פ לבין פעילי חמאס אמר יו''ר הרש''פ מחמוד עבאס, כי מנגנוני הביטחון יכו באגרוף ברזל כל מי שיפגע באינטרס של העם הפלסטיני. בכירים בחמאס תקפו בחריפות את עבאס וטענו כי הוא ורה''מ פיאצ' אחראים לתוצאות הפשע המהווה בגידה חמורה בעם הפלסטיני וסכין בגב האומה הערבית והאסלאמית. הם אמרו כי ישקלו להשעות את הדיאלוג הפנים פלסטיני.

www.palestine-info.info 31.5.09 , אל-איאם (רש''פ), 1.6.09
_new_ הוספת תגובה



שופט עליון פלסטיני: זכות השיבה היא זכות דתית
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 21:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השופט העליון הפלסטיני וראש המועצה העליונה למשפט הלכתי, ד''ר תיסיר אל-תמימי, אמר כי זכות השיבה של הפליטים הפלסטיניים לאדמתם ולבתיהם היא לב הבעיה הפלסטינית והיא זכות דתית, היסטורית ומשפטית, המסתמכת על דת האסלאם שקבעה כי הארץ הקדושה היא אסלאמית.

אל-חיאת אל-ג'דידה (רש''פ), 30.5.09
_new_ הוספת תגובה



שופט עליון פלסטיני: זכות השיבה היא זכות דתית
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 22:07)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה זה באחוזים (%)?

כי ראוי שגם יוסלה
יזהה את הדברים האלה
ויפנים
_new_ הוספת תגובה



חולל בית קברות נוצרי באזור רמאללה
סתם אחד (יום רביעי, 10/06/2009 שעה 15:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלמונים חיללו בית קברות נוצרי בכפר ג'פנא במחוז רמאללה. איש הדת הנוצרי, הבישוף עטאללה חנא, טען כי מחללי הקברים הם משתפי פעולה מפוקפקים המשרתים גורמים זרים הרוצים לפגוע באחדות הפלסטינית.

אל-חיאת אל-ג'דידה (רש''פ), 25.5.09
_new_ הוספת תגובה



אובמה הפנה עורף לקראיה נרגשת של אינטלקטואלים
סתם אחד (יום רביעי, 10/06/2009 שעה 15:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קריאה לאובמה: פעל למען דמקרטיה במדינות ערב
================================

1,350 אינטלקטואלים מארה''ב ומהעולם הערבי והמוסלמי שלחו (22.5.09) איגרת לנשיא אובמה, בה קראו לו לחייב את שליטי ערב - בין אם בדרכי שלום ובין אם בהפעלת לחצים - ליישם את הדמוקרטיה וזכויות האדם במדינות ערב ולהתעלם מטענות השליטים בדבר הסכנה שבניצול הדמוקרטיה ע''י המפלגות האסלאמיסטיות. במרץ 2009 נשלחה לאובמה איגרת ראשונה בנושא וחידוש הקריאה אליו נעשה ערב ביקורו הקרוב במצרים.
www.islamonline.net, 23.5.09

_new_ הוספת תגובה



.... והטונה עושה את הריח
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 23:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב אורי אבנרי מזייף ועולם ישן מחריב הוא,
אבל חדש אינו בונה כלל.

''אדם אחד דיבר אל העולם, והעולם הקשיב''
ויהי ערב ויהי בוקר יום אחד.
ויאמר אלוהים לאורי של נעליך מעל ידיך,
כי צריך אתה לעשות מסאג' לאגו שלך.
ויהי ערב ויהי בוקר יום שני.

אז אבנרי קיבל עוד פעימת לב אחת מיכולתו של איש צעיר לשאת נאום כה 'יפה' שהוקרן לפניו בטֶלה-פרונטר. איש כושי צעיר ונחמד עושה לו את זה ומחליף את הדגם העתיק והעבש של השלום של ערפאת עם הזיפים על הפנים. שנאמר, לעת בלותו באה לו עדנה.

היו כבר לפני אובמה כמה ''האיש החזק בעולם'', אבל לא כאלה שגם קראו כך לעצמם. הרי כל המסכה שלו תקרוס עם המכה הראשונה שתנפץ אותו והעולם יווכח אם הוא פרי בשל או בלוּי. עוצמה אינה דווקא עדות לחוכמה. חוכמה היא עדות לעוצמה. חבל שאורי אבנרי כהרגלו מקפיד להפוך את הדברים.

אני מקבל את נכונות הקביעה של אבנרי שנאומו הקהירי היה ''נאום היסטורי''. אבל קביעה זו היא חסרת משמעות אם הנואם לא מכלכל את מעשיו בחוכמה. ועוצמה אינה חוכמה. רצה ''האיש החזק בעולם'' לשחק את המחזר על פתחי המוסלמים ומצא שאינם משנים את דרכם. הבן לאדן-ים משחיזים חרבות! השחורים באמריקה מתאסלמים בקצב הולך וגדל ורוצחים על אדמתה חיילים אמריקאים (בשבוע שעבר הם רצחו אחד בקולורדו)! ואובמה שותק ביחד עם עיתוניו שמצניעים את הידיעה, מפנים לה עורף וממדרים את הציבור! זו אמריקה שמפחדת מהאמת, מסתירה את האמת ומתרחקת ממנה, וכשאמת תתפרץ היא לא תהיה מוכנה!

אבנרי צריך להבין שבדיבורים לא מזיזים דברים. עכשיו הכל תלוי לא באובמה אלה בערבים. האם אתם חושבים שהערבים יתנו לנו למסור להם שטחים (הם התנגדו לנסיגה החד צדדית מעזה) ועוד לבקש מהם להכיר בנו ולעשות איתנו שלום? אל תשתטו. זה לא יקרה, זה יוביל למתח בשיחות, מתח בין ישראל לארה''ב (אולי גם אמברגו קל שמיטב הנשיאים האמריקאים ידעו להטיל על ישראל כשרצו), אבל זה רק יעודד את הטרור הערבי. תהיה התדרדרות קלה למלחמה שבה אובמה לא יוכל להושיע את הפלסטינים ובטח לא להעלות זבח לשלום.

אובמה לא שינה הרבה בתרבות האמריקאית בעניין האסלאם, כלום, בינתיים. האוניברסיטאות הליברליות עם המרצים המוסלמים ימשיכו להלל את הטרור האסלאמי, והאמריקאים בבתיהם ימשיכו לקלל את הטרור. אובמה לא הצליח להפוך את הטרוריסטים שונאי האדם המוסלמים ל- GOOD GUYS ולא הצליח להפוך את ישראל ל- BAD GUYS. אובמה לא יצא לדו-קרב בשירות הצדק והאמת כי הוא התעלם בכוונה תחילה מהטרור האסלאמי הפושה בעולם.

במקום לומר למוסלמים בבית המקדשם שאין תוחלת ואין תכלית לטרור של הקיצוניהם, הוא הפליג בשבחי האסלאם מלפני 700 שנים ויותר אבל נרתע מלהתעסק באסלאם של היום.

אבנרי מהלל את מדיניות ה-Appeasement של אובמה עוד בטרם הוא קוצר את תבואתה. אבנרי נדמה כנביא קטן שמבשר את בואו של המשיח, עוד בטרם עשה המשיח צעד / נס אחד. פתאום העולם הוא גלובלי, פתאום אבנרי קורא לסדר עולמי, לחוקה עולמית, שעד כה חרץ את דינה למיתה. יאללה תתעוררו שמאלנים, המהפיכה שחלמתם עליה מתעוררת אבל במקום שקיעתה, במערב.

מעניין לראות שכמו שמאלנינו כאן, שאינם יכולים לקחת טקסט פשוט אחד ולבקר אותו לפי הכללים, אלא שהם נוהגים להפליץ כיבודים וחיבוקים לעצמם, או קללות וניבולי פה לאחרים ולא יותר, כך אורי אבנרי כותב שיר הלל לאובמה בלי להתייחס עניינית לתוכן הטקסט של נאומו ''המרשים''.

במסגרת זאת חוטף לפרשנותו אבנרי את המאה ה-‏21 ומייחס לה קידמה ושלום, נחת ורב-תרבותיות ויורק על המאה ה-‏19 שמשום מה גם היא בישרה שינוי, התעוררות, קידמה ושלום. אבל בעוד שהמאה ה-‏19 עברה מן העולם והכזיבה כי היא סללה את הדרך למאה ה-‏20 האלים ביותר מדם, הרי שהמאה ה-‏21, שכמעט עוד לא פתחה את פיה, אבל אבנרי כבר מתמלא שירה לה.
האין אורי אבנרי רואה מה שקורה מסביבו? האין אורי אבנרי רואה שהג'נוסייד ברחבי העולם ממשיך ופורח? האין הוא רואה את חבריו 'מנהיגי' הפלסטינים חורצים בלשונם את דינה של ישראל לסבל, לטרור ולמיתה? האם דם האפגנים, הקונגואים, הסינים, העיראקים, הפקיסטאנים, הסודאנים הוא הפקר על מזבח הפלסטיניות? הרי רק בשבוע שנאם אובמה נרצחו ברחבי העולם לפחות 2500 איש, אישה וילד ''בזכות'' אותו אסלאם.
אבנרי עובד חינם ומעלה באוב את פלצנֵי הפלסטינים ולא ישקוט האיש עד שחלומו הדוהה יתגשם. דבר מעניין, עד היום אבנרי לא קרא לחמאס לשנות את דרכו, אלא תמיד תירץ, נימק, הסביר ולעיתים רחוקות גינה בחצי פה את החמאס. היום לראשונה, לפחות לפי בדיקה אינטרנטית, אבנרי קורא לחמאס לשנות את דרכו ול ה כ י ר בישראל!
למה? כי שמש-העמים-החדש אובמה אמר את זה בנאום קהיר 'המסעיר'!

המילים של נשיא ארה''ב אינן נושאות בתוכן עובדות פוליטיות מה גם שלא פורט בנאום (ובצדק) תוכנית מדינית קונקרטית. זה היה נאום הצהרתי של כוונות, ועכשיו אובמה צריך לשבת ולבנות תוכנית פעולה תוך הידברות אינטנסיבית וארוכה עם כל הצדדים שחושבים שהם צדדים (וזה כולל אפילו את הרוסים והסינים) ברמות תיאום שונות המתאימות לכל משתתף. אין כאן עדיין תוכנית, ותוכנית לא יכולה להיות בלי הידברות עם ישראל תחילה. הפלסטינים יודעים זאת, וזוהי חולשתו של אובמה, שהם עוד עתידים להתפוצץ בטרם זמן.

כי מפת הדרכים בשביל הפלסטינים היא מפץ הדרכים ולא נופת צופים או צופן ערכים!!!!

• אני מוכן שאבנרי יקרא לי ''ימין עלוב''. אני מצטער שאינני דתי ואינני מתנחל, כי אז הייתי ראוי לתוספת מקללותיו. אינני יודע אם גם אבנרי ראוי לשפוט את הימין, כשם שאיננו מקבל את שפיטת הימין אותו. לכן חבל שאבנרי, שוב כמנהג השמאלנים מכתת את רגליו בסימטאות הקללות והכינויים ההזויים שהוא יכול להדביק למתנגדיו, אבל איננו יכול לטעון טענה אחת ומנומקת שתסתור את דעת או מעשה הימין ותתמוך בדיעה או במעשה שלו. אצל אבנרי הכל קישקושי מילים והבל פיו, וזה דבר מובן בהחלט משום שאין במעשה ידיו להתפאר כלל. ולא הייתי מעלה כאן את ''העולם הזה'' או את שיחותיו האינטימיות המפוקפקות עם מנהיגי הטרור הערבי פלסטיני מאז שנות ה-‏70.

זה ש''העולם הרוחני של הימין הישראלי נראה עלוב'' לדעתו אבנרי לא גורם לאף אחד לפעור את הפה, בגלל הדובר. דעתו נחשבת רק עליו ועל מאמיניו. אין הדבר שולל את העובדה שעולמו הרוחני של אבנרי עצמו הוא עלוב עד זרה. גם הדבקות שלו בשלום היא פלסטית (זה הכי קרוב לפלסטינית שיצא לו) ולא מצליחה לשחרר את הדבק ממוסרות המוסר ומן הצדק האנושי וההיסטורי. הרצון לשלום לא משחרר את האדם מלזנוח עקרונות מוסריים כשהוא בא לדבר עם מנהיגי טרור פלסטיניים. כיצד הוא מכריז על עצמו כדובר האמת ונציג השלום? אבל שוכח לצייד את עצמו באמת ובשלום כשהוא הולך לפגוש את ערפאת, אבו מאזן ועוד כמה טרוריסטים שחוסלו בעשורים האחרונים?

• אבנרי לא מבין מהו מוסר, מהו צדק, מהו עולם רוחני, מהי ארץ ישראל ומיהם הערבים... לכן אבנרי, נביא השקר של אל-השמש אובמה, מכריז על אל-השמש שהופך את העולם ומביא ל-: ''התנגשות העיקרית היא בין שני עולמות רוחניים, השונים זה מזה כמו השמש והירח''. משום מה אין נביא השקר מבין כי אין השמש יכולה להתנגש בירח, משום שהם מתרוצצים בשני מסלולים שונים (בביטוי פשטני של תנועת גרמי השמיים לטובת קוראי הפורום). רק בשני מקרֵי קיצון יוכלו השניים להתנגש:
(1) כשהשמש תתרוקן מהאנרגיה שלה, אז שמש האלים אובמה יקרוס לתוך עצמו ויהפוך לחור השחור שמסתתר מעין נביאו אבנרי ואז ישאב אליו את הירח [ואת כדור הארץ].
(2) כשיופעל כוח נגדי לתנועת הירח ובמסה הגדולה ממסתו הוא יתנפץ אל השמש או אל כדור הארץ, תלוי בכיוון המסה שהופעלה נגדו.
** הדבר הרע: השמאלני יעיף את הירח דווקא לכדור הארץ, בחוסר אחריותו.
** הדבר הטוב: לשמאלני אין כוח לכלום, בטח לא לדחוף את הירח.

• בינתיים אינני רואה באובמה כוח עליון שמסוגל לזה. גם לאובמה אין את העוצמה הזאת למרות הכל...... . מה עוד שהנוצרים נדמים לשמש והמוסלמים הם הירח והיהודים באמצע, קצת מזה וקצת מזה (מספיק להסתכל על הקלנדר של השלושה). לכן אין טעם שהשניים יתנגשו בשביל השלישי או השניים יתנגשו נגד השלישי, כי זה סוף העולם לכולם. ואבנרי הוא נביאו של מלך-השמש שמביא בחזונו הרוחני (איפה לכל הרוחות רואה אבנרי רוחניות באובמה?!!!! האם זה אותו אובמה שהיה פרקליטו של ארגון ה-ACORN המושחת?) לסוף העולם.

ניסיונו של אל-השמש השחור לבנות ''גן עדן'' אבנרי במזרח התיכון לא נראה מציאותי. ''החץ כיוון הגלוי לעין'' של אותו המלך הוא זמני, בלכתו של המלך החץ הזה שוב ישנה את כיוונו.

מאות מיליונים של אבנרי'ם התרשמו מהנאום ושכחו אותו למחרת. המציאות חזקה יותר מכל המילים היפות. אם יבקשו מכם לזכור ולצטט משפט אחד מנאומו פיכם יתמלא במים. הציבור האמריקאי הקשיב וכבר מערכת העיכול מעלה מעט קבס (כי רובה עדיין רואה באובמה את מלך-השמש, שמש-העמים). אבנרי כבר מספיד את השדולה הישראלית ומוכן לבלוע את ה''פוילע שטיק'' של עצמו. ההתחכמויות של גיבובי מילים ותארים לא משנות את העולם. אולי וושינגטון היא רומי החדשה, אבל ישראל בכר לא חיה במאה הראשונה, כמו שאבנרי חושב וחי. מה לעשות שישראל חיה במאה ה-‏21!

תתעורר אבנרי, אנחנו כבר במאה ה-‏21 !!!!!!

תגמור לאכול כבר את הטונה, כי הסרחון מתפשט כספינת מרוץ החותרת מקולמוסך !!!!!!!

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



שאפו, הרצאת דברים טובה !!!!!
סתם אחד (יום רביעי, 10/06/2009 שעה 13:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ששמה את אבנרי במקומו הראוי מאחור !

כלהכבוד
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר ציטוט טוב ישובב נפש .
סתם אחד (יום שלישי, 09/06/2009 שעה 11:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרופסור מני מאוטנר מהאוניברסיטה בת''א סבור כי לאור בחירתו של אורי אריאל לועדה למינוי שופטים יש סיכוי לשינוי בהרכב בתי המשפט ובעיקר העליון .
לדבריו בחינה סטטיסטית מראה שיש ריכוז פניות לבגץ מצד מרצ שינוי וקרובים להם ויש היענות של בגץ לפניות . לדעתו הסיבה היא מסורת של השקפה ליברלית מערבית כנגד השקפה יהודית מסורתית . מאבק שלדעתו נמשך 250 שנה בערך .
ח''כ אורי אריאל אמר כי יש להפסיק את הנוהג של בתי המשפט לפסול חוקים של הכנסת וכי יש לאזן את הייצוג בבתי המשפט , אשר נוטה כיום לכוון אחד .

אריה עירן .

אוזל החול בשעון המשפטי של השמאל .
_new_ הוספת תגובה



מישהו יכול להסביר לי.... !!!!
סתם אחד (יום רביעי, 10/06/2009 שעה 13:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היכן זנאום הזה היה ''אכן זה היה נאום מהפכני'', לפי הבחנתו הברורה של אבנרי???!!!!

מישהו יכול להראות לי לפי מספר דף ושורה, היכן נמצאת המהפכה בנאומו של אובמה????!!!!!!

תודה
_new_ הוספת תגובה



אובמה - הפייס של העולם. צריך פייס בחיים
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 5:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שונאיו של אובמה לא חיים. הם זומבים. כאן משתלטים זומבים. אוי ביי.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי