פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ואלס עם באשיר
אברהם בן-עזרא (יום רביעי, 25/02/2009 שעה 14:00)


ואלס עם באשיר

ד''ר אינג' אברהם בן-עזרא



זו לא קנאת סופרים, כי למרות אהבתי הגדולה לקולנוע, איני יוצר בשום ענף בו, וגאוותי אינה על כי ייחלתי שהסרט הישראלי הזה ייבלם מבחינת ההערכה הבינלאומית, אך זה מה שקרה, ואני מודה על האמת.

• • •

כרבים אחרים, מעצם היותי מושרש בארץ ישראל וביהדות, אני עוקב בדריכות אחר כל אירוע בו לישראל או לישראלי יש בו חלק, לרבות תחרויות בנושאים הרחוקים מנושאי עיסוקיי והתעניינותי.

בכלל זה – פרסי נובל המביאים גאווה רבה לישראל, הישגים מדעיים, תחרויות שח בינלאומיות, הישגים ספרותיים, ספורט לכל ענפיו, והישגים אישיים של ישראלים בעולם בכל התחומים.

כמובן שעקבתי בדריכות גם אחר טכס האוסקר המהווה את התחרות היוקרתית - פסגת התחרויות בקולנוע הבינלאומי, וכאז (סלאח שבתי של אפרים קישון המנוח) כן עתה (ואלס עם באשיר) – צפיתי לתוצאות בעניין רב.

אלא שהיה הבדל:

בעוד שכאשר סאלח שבתי לא זכה בכלום – הצטערתי, הרי כשהסתיים טכס האוסקר עתה ונודע בבירור כי ואלס עם באשיר לא זכה בכלום – נשמתי לרווחה.

זו לא קנאת סופרים, כי למרות אהבתי הגדולה לקולנוע, איני יוצר בשום ענף בו, וגאוותי אינה על כי ייחלתי שהסרט הישראלי הזה ייבלם מבחינת ההערכה הבינלאומית, אך זה מה שקרה, ואני מודה על האמת.

לא ראיתי את הסרט, אך גונב לאוזני כי ישראל בכלל וצה''ל בפרט - לא מוצגים בו באור חיובי, בלשון המעטה, ובמצב דברים זה, לו היה סרט כזה פרי בית המדרש של אחרים, (יוצרים במדינות ערביות או אירופאיות), לא הייתי נמנע מלבקר בו, אך מה לי ולתופעה (השכיחה) הזו - ששמץ ממנה אולי חדר ליוצרי ואלס עם באשיר?!

לו הסרט הזה היה זוכה באוסקר, התעמולה הכלולה בו או הנובעת, מכללה, ממנו - הייתה מקבלת משנה תפוצה ותוקף, ואילו עתה, התעמולה הזו שהייתה צריכה לעשות כאב ראש לא קטן למשרד החוץ הישראלי – מצטמצמת, נבלמת, נשכחת, וכך צריך שיהיה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  למה ואלס - למה לא הורה?  (סתם אחד) (2 תגובות בפתיל)
  סרט אדיר  (סתם אחד) (40 תגובות בפתיל)
  אל תדאג למשרד החוץ  (אריק פורסטר)
  עם ישראל צריך לברך שהואלס עם באשיר לא זכה  (סתם אחד)
  (ללא כותרת)  (אריה פרלמן) (3 תגובות בפתיל)
  לא התעניינתי לראות או לדעת את התוכן,  (סתם אחד) (14 תגובות בפתיל)
  (ללא כותרת)  (סתם אחד) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי