פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שליחות מיטשל נועדה לכישלון
אברהם בן-עזרא (יום ראשון, 25/01/2009 שעה 13:00)


שליחות מיטשל נועדה לכישלון

ד''ר אינג' אברהם בן-עזרא



מיטשל לא יעלה דבר בחכתו ושליחותו למזרח התיכון נועדה לכישלון; הנוסחה שלו לא מתאימה לשום הסדר.
מוטב שיישאר בארה''ב ויתרום מכישרונו להצלת הכלכלה המעורערת שם, או בביטחון פנים ובמיגור הטרור מאפגניסטן
.

• • •

שליחותו המיוחדת של מיטשל למזרח התיכון נועדה לכישלון, גם אם אחמד טיבי – הוא יהיה הפוליטיקאי אשר ימונה לקבל את פניו ולנסות לקיים את תוכניתו של ברק אובמה לשלום במזרח התיכון.

יש לכך שתי סיבות עיקריות, שכל אחת מהן דיה כדי להכשיל את השליחות האמריקאית ולשים לאל את היזמה של ברק חוסיין אובמה ל''שלום'' במזרח התיכון, ואלו שתי הסיבות:
א. מדינת ישראל לא מסכימה.

ב. כנופיות הטרור לא מסכימות.
יתירה מזו, מדינת ישראל לא רק לא מסכימה, אלא גם אינה מסוגלת ככל שרצונה להתקיים – לקבל עליה את הנוסחה אותה מביא עמו מיטשל מאמריקה, היא הנוסחה מימים ימימה לפיה בצד אחד של המשוואה – הפסקת ירי הטילים והרקטות לעבר יישובי ישראל, ומהצד השני של המשוואה – הקפאת הגידול בהתנחלויות וההשקעות בהן.

כי ירי הטילים והרקטות לעבר מדינת ישראל אינו צד במשוואה.

מדובר בפעולה חבלנית שאינה מצויה כלל על שום כף מאזניים, ולמי מבין קיצוני השמאל הישראלי, או מבין שליחי חוסיין האמריקאי שהדבר אינו ברור – מצפה לא רק אכזבה, אלא גם כישלון חרוץ.

כי הקפאת ההתנחלויות אינה אף היא עניין לויכוח או להסדר.

ככל שההתנתקות כבר הוכחה במלוא שגיאתה והיא לא תחזור, ככל שכבר ברור (ומי שטרם הבין – יבין בסיבוב הבא) כי צריך לחדש את יישובו של גוש קטיף, ובכל מקרה אין לחשוב על התנתקות נוספת כלשהי, הרי יישוב – מטבעו – גדל בהתאם לריבוי האוכלוסין.

לאמור, לו היו שם בהתנחלויות יישובים חילוניים, בהם הממוצע של הריבוי הטבעי הוא על בסיס של 2 ילדים במשפחה, אזי התוצאה הייתה כי אין הריבוי הטבעי גורם לגידול היישוב, אך בפועל ולמעשה בישובי ההתנחלויות ממוצע הילדים במשפחה הוא 6 ולכן אין כל שחר להקפיא את הגידול בהתנחלויות, וכך יהיה.

אם נעבור לצד השני, הרי שם נמצא את כנופיות הטרור, את זו האחת שבראשה מכחיש השואה אבו מאזן, הנחשב מתון (בערך כמו ערפאת שגם הוא נחשב בזמנו למתון), או זו האחרת – הפחות מתוחכמת – שבראשה, במוצהר, טרוריסטים פעילים.

אלה כמובן אינם אמורים להתבטל מעיקר התמחותם ועיסוקם (טרור), אף כי הם עתה בהמתנה לשעת כושר לחדש ימיהם כקדם.

במצב זה לא ברור מה יעשה כאן מיטשל, על מי ילחץ, ועם מי ינהל מו''מ ועל מה.
אך דבר אחד בכל זאת ברור לחלוטין: שליחותו נועדה לכישלון, השיחות יישארו בגדר שיחות של נימוסים, והוא יחזור לארה''ב ללא שום הישגים אופרטיביים.

הא ראייה, גם פרס נובל לשלום שהוענק למנהיגי האזור – כשמצד אחד ל''שלום'' ניצב ערפאת – לא גרם לו, לחתן הפרס, להסכים לקבל מידי אהוד ברק כראש ממשלה - 95% מיהודה ושומרון תמורת כלום, והוא כמובן העדיף את דרך הטרור, עליה הוא גדל וממנה הוא נבנה.

הא ראייה, כי גם אחרי מסירת גוש קטיף לכנופיות הטרור, כאשר קיצוני השמאל הישראלי (מפלגת התקשורת מזה, והנשיא פרס ואחרים מזה) סברו לתומם כי במצב חדש זה, כשכבר אין עילה לטרור, הוא יופסק ויצמח תחתיו מזרח תיכון חדש – זה לא קרה.

אז אם אנו רוצים לקצר את דרכו של מיטשל בשליחות חוסיין, אפשר שנמליץ בפניו לחזור לארה''ב ולטפל שם בכלכלה המתערערת או באפגניסטן.

בכנופיות הטרור, אנו נטפל טוב יותר לבד.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  לא יעזור שום דבר...  (סתם אחד)
  אינג'יניר יקר תתחיל להתרגל לרעיון שהמתנחלים צריכים להתחיל לארוז   (סתם אחד) (3 תגובות בפתיל)
  האמריקאים נכנסים בתנופה רבה למחילה הצרה של השלום במזרח התיכון  (סתם אחד) (8 תגובות בפתיל)
  60 דקות  (סתם אחד) (12 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי