פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שדרות
אברהם בן-עזרא (יום שלישי, 23/12/2008 שעה 21:00)


שדרות

ד''ר אינג' אברהם בן-עזרא



כבר כתבתי במספר הזדמנויות, כי כל מה שאני צריך - ועל זה לא אוותר - זה להיות חופשי בביתי – זכרון יעקב, במשרדי - שבחיפה, לטייל ללא מורא ופחד במקומות החביבים עליי, כגון – ירושלים, אילת, וזאת ללא כל קשר לזכות אבות על ארץ ישראל.

אלא שלמען הבטחת כל אלה, אני זקוק לכל הפחות לארץ ישראל השלמה, כולל הכור בדימונה ועוד כמה דברים.

ועכשיו, נוספה ל''רשימת המועדפים'' שלי גם העיר שדרות, כי אני מרצה במכללת ספיר מדי סמסטר ומעביר שם כמה שיעורים בתחיקת הבנייה, וזה עתה נקראתי לחדש שם את סדרת ההרצאות.

כלומר, יש לי עניין ישיר ואינטרס אישי ביצירת ביטחון בשדרות, ולפיכך אני פונה באופן אישי ולא סתם כאזרח אל שר הביטחון הזמני (כך אקווה) בכמה שאלות/טענות אישיות:
  • במקום בעוד שבוע, במצב בו כנופיות הטרור יהיו מוכנות, מנהיגיהן הפחדנים יימצאו מתחפרים בבונקרים מוגנים והטרוריסטים מוגי הלב יתערבבו בקרב אוכלוסיה צפופה – היה עליך, באחריותך ועל פי כישוריך וידיעותיך מתקופת שירותך בצה''ל, לבצע את אותה הפעולה לפני כשנה או יותר, תוך בחירת עיתוי בו הכי פחות סביר שצה''ל יתקוף, כגון, בעת הפוגה דה-פקטו, או בביקור קלינטון בישראל. יתרון ההפתעה היה טוב ומועיל לצה''ל, על כל המשתמע מכך, וגרוע לאויב. למרבה המזל, לא עשית זאת.


  • אתה מרבה בעת האחרונה לומר ולהזהיר, כי אין לדבר יותר מדי על הפעולה הצבאית הקרובה – אלא שאתה מדבר על כך הכי הרבה, והכי בסמכות, עד כדי כך שנשחק כליל יתרון ההפתעה לא רק מבחינת העיתוי, אלא מעוד כמה בחינות שהן כבר גלויות לכנופיות הטרור, ובין היתר, הגילוי המוזר שלך כי לא תהיה פעולה רחבת היקף כל עוד יהיו דרכים אחרות ליצור רגיעה. האין אמירה כזו מזמינה עוד קסאמים?!


  • לא ברור, ואנא הסבר לאומה, מדוע אתה מבדיל בין קסאם פוגע לבין קסאם מחטיא בכך שוודאי שאם יגיע קסאם פוגע, תמהר לפעול - לא מתוך שיקולים צבאיים, אלא בגלל לחץ ציבורי. האין בכך המתנה עד להגעת קסאם פוגע במקום מניעתו? הרי אתה ככל שידוע לי בעל תואר MA במתמטיקה, ומן הסתם מבין משהו בתורת ההסתברות.


  • אם אתה באמת מעוניין בטובת מדינת ישראל, אנא הסבר מדוע נחלצת לעזרת האויב בצרתו ובסבלו, ואישרת העברת מאה מיליון ש''ח לחמאס - במקום להעבירם למכללת ספיר לשם בניית עוד מתקני לימוד או מעונות לסטודנטים? (איני חסיד של מיגון, ולכן לא הייתי משקיע כסף זה במרחבים מוגנים – צריך ואפשר לבטל את ירי הקסאמים ולא להסתגל לו).


  • אגב, איך נראה לך העתיד (בהנחה שנתניהו יעשה טעות וימנה אותך שוב שר ביטחון, למרות הבריחה מלבנון אותה הוא ביקר, למרות מחדלי ההווה עד עצם ההגעה למצב הביטחוני הנוכחי)? האם לאחר שתושג הכרעה במלחמה מול כנופיות החמאס, נפנה שוב את השטח בנסיגה כדי שהטרור ישתקם ויתעצם שוב, או ניישב בחזרה את גוש קטיף, תוך שליטה בציר פילדלפי ובכל השטח הכבוש, כדי שיהיה שקט כפי שהיה בעבר?
למעשה, אינך ממש צריך להשיב. התשובות שלך ידועות, זה סתם תרגיל הבהרה לציבור כדי שידע.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  האינג'יניר טועה. לאהוד ברק יש מינוי קבוע למשרד הבטחון  (סתם אחד) (2 תגובות בפתיל)
  לסרב לכניסה לעזה!!  (elizorrsegal@013.net.il) (69 תגובות בפתיל)
  (ללא כותרת)  (סתם אחד)
  פחד ואומץ , תבונה והתלהמות . יוזמה או תגובה .  (סתם אחד) (12 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי