פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_5221

על הכוונות של בן גביר ומרזל
דוד סיון (יום שישי, 12/12/2008 שעה 13:00)


על הכוונות של בן גביר ומרזל

ד''ר דוד סיון



לא מזמן אישר בג''ץ לכנופיה מהימין הקיצוני שבראשה עומדים ברוך מרזל ואיתמר בן גביר לצעוד באום אל-פאחם. אם לא יקרה משהו מיוחד הרי שביום ב', 15.12.2008, הם יצעדו שם בהתאם לפסיקת בג''ץ. בן גביר כבר הורשע בהסתה לגזענות וברוך מרזל היה מעורב בליבוי היצרים בימי פינוי בית המריבה בחברון; השניים הם בעלי עבר עשיר בנסיון להצית ולעורר פוגרומים – ליצור פרובקציה שתלבה מהומות..

לאור הנסיון שיש לנו עם החבורה, קשה שלא להיזכר בכוונות של הנאצים בארה''ב לצעוד בסקוקי, שכונה יהודית של שיקאגו (אילינוי), בסוף שנות ה-‏70. באותם ימים התגוררתי באילינוי והייתי ער להתפתחויות ושאלתי את עצמי: מדוע צריך להתיר לאותם אנשים, שאם יצליחו בשאיפתם יחסלו את הדמוקרטיה, להשתמש בחופש הביטוי. היה לי קשה, אבל בסופו של דבר הבנתי שזה כוחה של הדמוקרטיה שהיא מאפשרת למתנגדיה את אותן הזכויות. הרי המטרה הראשונה שלהם היתה לקבל ביטוי בתקשורת שלא כל כך שמה לב אליהם אז.

הדמיון לפרשת הצעידה בסקוקי לא מאפשרת פרשנות אחרת. כמו הנאצים בארה''ב גם ברוך מרזל ואיתמר בן גביר ניזונים מהתגובות לפרובוקציות שלהם. יש רק תגובה אחת שלא מזינה טיפוסים מהסוג הזה – להמנע מעימותים ולתת למצעדם לעבור. מצד שני, עלינו לזכור היטב שכוונותיהם של השניים והכנופייה שהם מנהיגים הן מהסוג הפשיסטי. על כולנו להמנע מלשחק לידיהם של הרשעים.







http://www.faz.co.il/thread?rep=125581
הפשיזם לא יעבור
סתם אחד (יום שישי, 12/12/2008 שעה 14:12)

חובה על כל אדם הגון לצאת לשם ביום האמור ולהקיף את ה[•]... האלה על מנת למנוע מהם לערוך פוגרומים במהלך התהלוכה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125614
אולי חמילניצקים יחליף את המילה שנמחקה
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 14:55)
בתשובה לסתם אחד


http://www.faz.co.il/thread?rep=125582
בובות תקשורתיות
ע.צופיה (יום שישי, 12/12/2008 שעה 17:21)

מרזל, בן-גביר והרבה דומים להם הם בסך הכל בובות תקשורתיות שקמות ונופלות לפי רצון התקשורת.
כל נסיונותיהם של מרזל וחבריו להשפיע בצורה דמוקרטית כשלו והוכיחו כי א ו ל י רבע אחוז מהציבור מגלה בהם התענינות.
אך, באמצעות תעלולים, הזוכים לתשומת לב רבה מהתקשורת הם מצליחים להאדיר את קולם הדל לפי עשר ויותר ומתקבל הרושם כאילו מדובר על ציבור גדול.
זה הרקע לתעלול החדש: מצעד באום אל פחם.
אילו היתה בארץ ( ואין) תקשורת אחראית הקשובה לצרכים הדמוקרטיים של הממשל והציבור , היא הייתה מתעלמת מצמד הליצנים ,ב.מרזל וא. בן-גביר, והיינו כולנו נפטרים מעונשם של אלו.
אך, כידוע, אין בארץ תקשורת כזו ולכן ביום שני כולנו נהיה ,באמצעות התקשורת, באום אל פחם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125584
אני חושב קצת אחרת
דוד סיון (יום שישי, 12/12/2008 שעה 19:23)
בתשובה לע.צופיה

נכון שבלי דיווחי התקשורת משקלם של השנים קטן בהרבה. מצד שני תפקידה של התקשורת הוא לדווח מה קורה בשטח. האחריות על השימוש במידע התקשורתי היא עלינו, הציבור, והיא גם הדבר החשוב בסיפור הזה.

נקודה נוספת: מעבר להשפעת המידע התקשורתי השניים והכנופיה שלהם מעורבים במעשים שגורמים נזק גם אם התקשורת לא מדווחת. כאן אני מתכוון לעבירות על החוק כולל אלו שאוכפי החוק לא תופסים או לא מצליחים להביא לדין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125585
אני חושב קצת אחרת
ע.צופיה (שבת, 13/12/2008 שעה 0:30)
בתשובה לדוד סיון

הכל מתחיל ונגמר בתקשורת. התקשורת צריכה ,בין היתר, לגלות מידתיות בדיווח. אסור שקבוצה כה קטנה ושולית תתפוס יותר מאשר 5 שורות בתחתית העמוד הרביעי.או אפילו צילום אחד בטלויזיה. אנחנו הציבור ,אין לנו כלים מיידים לתגובה בתקשורת.התקשורת כופה עלינו חדשות וארועים.
כל נזק שיגרמו הנ''ל אם אין לזה הד תקשורתי,היקפם זניח.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125589
כפי שציינתי אני חושב אחרת
דוד סיון (שבת, 13/12/2008 שעה 7:09)
בתשובה לע.צופיה

התקשורת היא רק צינור להעברת אינפורמציה שמיוצרת
ומתקיימת גם אם התקשורת לא תדווח כלל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125603
אני חושב קצת אחרת
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 10:56)
בתשובה לע.צופיה

אל תצפה מתקשורת לאיזון ולמידתיות. לכן תיאלץ לראות את הפגנת הימנמנים, במידה ודקה ה-‏90 המשטרה לא תבטל אותה, במשך דקות ארוכות בחרצופי הטמבלוויזיה שלנו, ואח''כ במהלך השבוע בדיונים משמימים בבובוליטיקה וכל התוכניות החדשות האלה שקמו לתחיה בשל הבחירות (ושתפקידן בגדול להכפיש את נתניהו).

שיהיה לך שבוע פורה ונעים

חכם ציון

http://www.faz.co.il/thread?rep=125639
אני חושב קצת אחרת
ע.צופיה (שבת, 13/12/2008 שעה 20:38)
בתשובה לסתם אחד

גם לך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125590
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 7:16)

לדוד: לתת למצעד השנאה של מרזל לעבור ולקוות למינימום כיסוי בתקשורת,
זו בדיוק התגובה הלא-נכונה.

לעין: לא התקשורת אשמה באפקט הציבורי שיש למעשים כשל מרזל. 'פרויקטים'
מסוג זה מכוונים כמעשים סמליים שהאפקט שלהם דומה לאפקט של מעשי טרור.
גם לרוב מעשי הטרור אין השפעה צבאית כמותית אלא השפעה סמלית על תודעת
הציבור. הטרור, בשני המקרים, של מרזל ושל טרוריסטים אחרים, מטרתו ליצור
פחד וחשדנות ולחזק את המגמות הגזעניות שכבר קיימות בחברה הישראלית.

והבעיה אינה בעיה של חוק. היא בעיה של מוסר חברתי המעוגן במצפון אישי
ובאירגון החברתי המאפשר התנגדות למעשים ולמגמות גזעניות. אין להשען במקרים
האלה על תגובת המשטרה ורשויות החוק, במיוחד כאשר בישראל אין חוקים נגד
התבטאויות גזעניות.

בעיה דומה קיימת במיקרו-קוסמוס של 'ארץ הצבי'.
יש באתר משתתפים המשתמשים כדרך קבע בביטויים גזעניים מובהקים, בין
כניגוח יהודים המשתתפים באתר, או ככתב שיטנה נגד התושבים הפלסטיניים
של ארץ ישראל. אין בכך משום עברה על החוק הישראלי, אך יש ציפיה מוצדקת
שהמשתתפים באתר יגיבו בהתאם לביטויי שנאה אלה איש בהתאם למחנה
הפוליטי אליו הוא שייך. יש ציפיה שבין בימין ובין בשמאל לא תהיה סובלנות
לגילויי גזענות בישראל של 2008. אך למרבה הפלא יש ויש.

האם הציבור הישראלי יוצא לאום אל-פאחם בהפגנה גדולה של אנטי-גזענות
יהודית-ישראלית. האם אנו מאמצים אל ליבנו את ה'יהודים הנרדפים' של האומה
הערבית - המיעוט הערבי בישראל? אל חשש.

במקום זה אנו מעיינים בספרי החוק הישנים ובאין שם מענה אנו נשארים בבית
לשבת מול הטלוויזיה ולראות את המהומות בחדשות הערב.

באותה טקטיקה נוהגים המשתתפים באתר ביחס לביטויי הגזענות הבוטים
שנשמעים כאן שוב ושוב. 'אין מה לעשות, זו דרכו של עולם, אנשים אומרים
דברים מטופשים ברגע של כעס'.

אך אלה הכל תירוצים, כי מנסיון העבר אנו יודעים שאין בתי משפט יכולים
לבטא את ההתנגדות של חברה בריאה לגילויי גזענות בוטים. האנשים צריכים
לצאת לרחוב, - כן, לאותו הרחוב בו מתגודדים הפשיסטים והגזענים היהודים,
ולהשמיע את קולם הפרטי האישי, כי זה הקול הקובע בענייני מצפון ומוסר.

וכאשר קטני האמונה מפסידים, כי הציבור כן יצא לרחוב, נוצר לפתע מומנטום
מפתיע של חברה שמצאה את קולה בצירוף של הקולות הבודדים שבאו להפגין נגד
הבורות הגזענית, ולפתע, יש מאין, אפשר שוב לדבר על הקול המוסרי של החברה
בה כל זה מתרחש.

המענה היחידי למרזלים הוא קולם הברור של יחידים רבים שאינם מוכנים
לעבור לסדר היום על גילויי גזענות בוטים של יהודים בריונים.

ובמקום לשבת בבית ולחכות שזה יעבור איכשהו, יש לקחת את האוטו ולצאת
למקום ביום ההפגנה לאות תמיכה בתושבי המקום.
ובמקום להאשים את התקשורת ממקום מבטחים, אפשר לפרסם מודעות בתשלום
בעיתונות המקומית כמחאה על קיום מצעד האיוולת והבורות.

זו ההזדמנות לכל איש ואישה ילד וילדה בישראל להפוך ל'איש רוח'.
אנשי רוח אינם נמדדים בתוארם האקדמי ואפילו לא בהישגים מדעיים. איש
רוח נמדד בתרומתו למצפון הלאומי והאוניברסלי, בעמידתו בעת משבר מוסרי
לצד הקורבנות האלימות. ובמובן הזה כל אחד יכול להיות איש רוח. תלוי
באומץ האישי, - לא במשטרה או בבתי המשפט או בגודל של מסך הטלוויזיה.

מה שסופר לנו כילדים בהקשר של ליל הבדולח בגרמניה היה שמעטים
בקרב הגרמנים מחו נגד תקיפת היהודים ורכושם אז. ואחד הפרוייקטים הגדולים
של הגרמנים לאחר מלחמת העולם השנייה, כחלק משיקום גרמניה, היה
לתעד כל שמץ ורסיס מידע הקשורים להתנגדות פנים-גרמנית למשטר הנאצי.
הרבה כמובן לא היה קיים, אך הדגשת הנושא, המוכרת לכל מי שביקר בגרמניה
כאורח רשמי בשנות הששים והשבעים, מצביעה על חשיבות מעמדה של ההתנגדות
המוסרית של אזרחים מן השורה במצבים בהם אומה שלמה, חברה שלמה
מאבדים את המצפן ואת המצפון.

האופן בו אנו מחפשים מישהו בעל אוטוריטה שיעשה או יאמר לנו מה לעשות
בעניין גילויי הגזענות בישראל, בין אם ברחוב באום אל-פאחם או באינטימיות
היחסית של 'ארץ הצבי', הגישוש הזה באפילה הוא אכן גישוש באפלה הפנימית
של כל אחד ואחד מאיתנו. ואת האור הדולק שמאיר את הדרך הנכונה כל אחד מאתנו
צריך ויכול לגלות בעצמו. בזה אף אחד לא יכול לעזור לנו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125592
אני מקווה שתהיה שם
דוד סיון (שבת, 13/12/2008 שעה 7:35)
בתשובה לסתם אחד

אין בדברים שכתבתי כל רמז לטענה שכאילו צריך מישהו לשבת בבית בעת ההפגנה של כנופיית מרזל. מצד שני אין לי את אמצעים שיאפשרו לי להגיע לכל מקום שלדעתי צריך להיות בו בכל עת. כאשר יש לי את האפשרות אני מגיע ומשתדל לא לשחק לידיהם של הרשעים.

לכן אשמח אם תסע לשם ותפגין בלי לשחק לידיהם: למחות כן עימותים כמו שהיו בחברון בעת פינוי בית המריבה לא!

http://www.faz.co.il/thread?rep=125593
אני מקווה שתהיה שם
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 8:16)
בתשובה לדוד סיון

כוונתי היתה בראש ובראשונה להשמעת קול ברור נגד גילויי גזענות בכל מקום
בין אם בהפגנה באום אל-פאחם או באתר ארץ הצבי. אני רואה במה שמתרחש
באום אל-פאחם ובחברון את המקבילה של מה שמתרחש לעיתים בארץ הצבי.
ומה שעומד לרועץ לפתרון הבעיה בשני המקומות זו ההססנות של החברה להוקיע את
הביטויים הגזעניים באופן ברור ונמרץ. מה שתורם להרעת המצב הרע בלוא הכי היא
החפיפה בין השיח הגזעני לבין השיח הפוליטי. נוצר מצב שבו יש מעין היתר רבני
להשתמש בביטויים גזעניים בהקשר של המאבק על המשך ההתנחלויות, וסחף
דומה קיים גם בשיח החילוני ברובו הפוליטי, כפי שאנו רואים באתר, כאשר רבים
מהתומכים בהמשך הכיבוש הישראלי מתבלים את דבריהם בביטויים גזעניים
בחסות ההקשר הפוליטי. וזה סחף מסוכן. הקיטוב בישראל בין רוב יהודי למיעוט
ערבי, ובין אזרחי ישראל לבין הפלסטינים יושבי השטחים, יכול להתנסח ברובו
במונחים פוליטיים חריפים ככל שיהיו, מבלי להכנס לנושא הבין גזעי. אך ברגע
שהניסוחים הגזעניים משתלטים על הוויכוח הפוליטי-מדיני- חברתי, נהרסת
האפשרות לאיזשהו דיון ענייני.

התחילו בזה הדוברים הנמרצים מדי של הימין המתנחל כבר בשלב די מוקדם.
מושקוביץ ז''ל טרח ימים כלילות בדמוניזציה של הפלסטינים, כשכל מטרתו
בכך היתה ליצור בסיס להמשך שהותו בשומרון. אריה עירן משתמש בניסוחים
הגזעניים הבוטים ביותר כדי לשכנענו שזה בסדר לגרש כארבעה מליון תושבים
פלסטינים לעבר הירדן. אפילו ידידנו ה'עין' מצרף ובאמת שלא לצורך את רשימת
המכולת שלו של פשעי האומות הערביות, כתגובה למאמר של ספירו על
חטאי ישראל.

הוויכוח הפוליטי בישראל ימשיך בוודאי, אך אם ימשיך להתדרדר לפסים
הגזעניים הנוכחיים, דרכו של מרזל תהפוך לדרך המלך. והדרך לעצור את
ההתדרדרות הזאת אינה דרך החוק אלא התגובה האישית בכתיבה ובדיבור.

זה גם לא עוזר כאשר במקרים רבים נותנים לגיטימיות להתבטאויות גזעניות
בשם הסימטריה או ההדדיות כביכול של 'שתי דיעות' מנוגדות במסגרת דיון
זה או אחר. הנימוק של ההדדיות במקרים כאלה אינו רלוונטי כלל, כי אין
סימטריה מובנית בין מתנחל הטוען שארץ ישראל ניתנה לו בהיותו יהודי,
וזה מקנה לו את ה'זכות' לנשל תושב פלסטיני מהאדמה שירש מאביו, לבין
יהודי אחר שטוען שמעשה כזה הוא פשע חמור. וויכוחים מסוג כזה עברו
מזמן את גבול התיאוריה הפוליטית והם מתקיימים בTWILIGHT ZONE של
הגזענות הלטנטית. כי הדרך היחידה להצדיק גניבה ישירה של ביתו של אדם
היא על ידי ביטול זכויותיו העקרוניות כאדם. ואת ההשמדה הזאת ניתן להשיג
רק באמצעות הכלי הישן המוכר של הסטיריאוטיפ הגזעני: הערבים הם עם
נחות ורצחני שאין לו הסטוריה אמיתית במזרח התיכון (או כמו שעירן טוען
בדרך האופיינית לו כל כך: הערבים באו לארץ ישראל כדי להתפרנס מפיתוח
הארץ בעקבות היהודים) ולכן מותר וצריך להורישם.

התנעת המכונית והנסיעה לאום אל-פאחם יכולה להיות מובנת גם כמטפורה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125601
אפילו שקע מארינה ליד הפיליפינים אינו עמוק דיו
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 10:13)
בתשובה לסתם אחד

כדי לתאר את עמקות ניבלותך .
עבריין מיקלדת שכמוך , שנחבא כמו תמנון בעומק נקיק ימי , שמתמיד לתקוף בלי ביסוס עובדתי , שמתיימר להיות מוסרי , שחסר היגיון ולוגיקה , שטוען לקאנטיזם , ראוי רק לתקיפה בלתי פוסקת עליו ויותר מזה על דיעותיו ועל ריגשותיו .
תחילה הופתעתי מכתיבתך המתונה על מרזל אנד קומפאני , ולפתע מי מופיע ? שמי !
הפלא ופלא . מעולם לא הבעתי דיעה על מרזל בכתובים . אבל אתה בשיפלות הצלחת לחבר אותי .
על פי כתיבתך אתה האדם הבלתי מוסרי ביותר שאני מכיר . יגאל עמיר יותר מוסרי ממך .
ואל תשכח להביא בולבוסים , מר ''ביקרתי בגרמניה כאורח רשמי'' . מר ''אני לא אבנרי'' .

http://www.faz.co.il/thread?rep=125604
AIN'T NO MOUNTAIN HIGH ENOUGH...
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 11:15)
בתשובה לסתם אחד

יוסלה כתב,
''אריה עירן משתמש בניסוחים הגזעניים הבוטים ביותר כדי לשכנענו שזה
בסדר לגרש כארבעה מליון תושבים פלסטינים לעבר הירדן.''

מה בזה לא נכון או לא מדויק?

ורק כדי להעמיד דברים על דיוקם: ביקרתי בגרמניה
כחבר במשלחת סטודנטים ישראלית, כך שזכינו
לאירוח רשמי. והיה טוב אם היית מניח לאובססיה
שלך עם אורי אבנרי להירגע קצת.

גם את מקור הטענה החוזרת שאני ''טוען לקנטיזם'' קשה
לי להבין. הרי את היחוס לתורת קאנט אתה עצמך העלית.
אז איכשהו בהזיותיך טענתך שאני מסתמך על קאנט הפכה
ל'קנטיזם' שלי.

ובנוגע למוסר הקלוקל שלי:
שאלתי אותך כבר מספר פעמים ישירות האם
עקירתם של כארבעה מליון תושבים פלסטינים מארץ ישראל,
במטרה 'לפנות מקום' ליהודים שעדיין לא נולדו, זו פעולה מוסרית?
ובכל פעם התחמקת מתשובה, לבד מפעם או פעמיים
שבהן הגבת בביטויים כגון ''הערבים רוצחים''. וקשה לי להבין
האם כיוונת בכך למענה ענייני או שפשוט התרגזת וזה נפלט
לך?

זמן מה לאחר שהעליתי את ההיבט המוסרי של הכיבוש המתמשך,
ושל תכניותיך בנושא הילודה והטרנספר, התחלת לטעון בתגובות
שונות שלך שאתה פנית ושאלת אותי לניסוח עמדתי בנושא המוסר
ושאני סירבתי לענות בעניין זה. ובכן, גם בהזדמנות זאת הפכת את
היוצרות. וקשה לי להבחין האם הבלבול הזה הוא אצלך או שיש
לו איזשהו בסיס עובדתי? הרי אנשי עובדות אנחנו.

כן, וכמעט שכחתי (א-פרופו הקשר בין המאמר למעלה ואיזכור
שמך בתגובתי): האם ההזמנה ששלחת לכולנו להשתתף ב'קומזיץ'
של שריפת הבתים החברון, משייכת אותך מבחינה אידיאולוגית לחבורתם
של המרזלים, או שאתה מה שנקרא 'קבלן פרטי' בעניין זה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=125610
AIN'T NO MOUNTAIN HIGH ENOUGH...
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 12:53)
בתשובה לסתם אחד

מצחיק . מאד מצחיק .
למה ?
כי ההתחלה של הביקורת הנוכחית נגדי מתחילה באמירה לא נכונה מבחינה לוגית .
אין הר מספיק גבוה - שגיאה לוגית .
הלאה
אתה אינך מאשר בפה מלא ובאמירה ברורה שראוי להגדיל את העם היהודי למימדיו שלפני השואה .
וגם
כדי לפסול את הטענה שלי אתה טוען שאני לא מציג את מספר ילדי - זה כשל לוגי .
ועוד
אני לא משתמש בביטויים גזעניים להוכחת טענותי , אלא כדי להרגיזך . אפרורפו בולבוסים .
וגם זה
טענותי נגד הפלסטינים מבוססים על הצגת דבריהם כשקרים . על החלטת חבר הלאומים . על דחיית הערבים את החלטה 194 וגם 181 . על פרוץ הנאכבה עם רצח 8 אזרחים יהודים ביום 30/11/47 . על 1921 , 1929 1936-19239 . על סורת הפרה בקוראן . על הגדרת פליטי 1948 כפליטים 60 שנה אחרי . על טרור נגד אזרחים .

וזה אתה שטוען למומחיות בקאנט ובמוסר שלו . יחד עם אריסטו .
ומדיון על המוסר אתה התחמקת בעבר וגם כעת .

והעיסוק האובססיבי בשם משפחתי הישן פריהאוף תוך הסתתרותך צאחורי אנונימיות אף הוא ניבזי ולא רלוונטי .

ובכלל אין קשר לשמי עם מרזל או עם הזמנתך לטוזיק עם בולבוסים .

והדיספרופורציה הזועקת לשמיים בהשואת 4 בתים שרופים בחברון עם 30.000בתי יהודים שרופים בגרמניה .
ובנוסף
הדיספרופורציה בין מעשי ברוך גולדשטיין ו1500 קורבנות הטירור הפלסטיני .

בסיכום אתה גזען אנטי-יהודי במסווה של טהרן מוסרי .

http://www.faz.co.il/thread?rep=125611
AIN'T NO MOUNTAIN HIGH ENOUGH...
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 13:43)
בתשובה לסתם אחד

אייענע 'יוסלה' מומחה לקאנט....
בכל מקרה זה לא ניחן בפוסטים שלו.
'יוסלה' חוזר באובססיה על דמגוגיה בגרוש,
והוא מנסה להסביר כל טענה שלו נגד הימין הישראלי
ב'מראי מקום' מהסוג הכי פחות מתאימים: הוא מרחיק עדותו
ל''ליל הבדולח' (שכשלעצמו זה ביטוי של הנאצים לפרעות ט''ז
בחשוון תרצ''ט), משווה בין הנאצים לציונים כמעט בכל פוסט,
תומך בפלסטינים שעושים טרור ובתנאי שהטרור הוא נגד
יהודים (כי לדעתו יש להם עילה והעילה 'טובה') ומתנגד
לטרור פלסטיני בפלסטינים (לא כי הטרור הוא רע מכל
בחינה, אלא שזה רע לעמדותיהם של הפלסטינים נגד הציונים).

הצורך של ה''יוסלה'' להשוות כל אירוע בישראל לנאציזם הגרמני הוא צורך מוכר שתעשיית הפופאלגנדה (PrpPALganda)
בכל רחבי עולם הפוליטיקה והאינטרנט העולמיים. בכך
מבקשים המלעיזים לקצר מאמץ תוך ביצוע איגוף שמאלני רחב
של האמת, להפצת דיברי השקר שלהם במטרה לרפד את דרכם
לעבר מחוזות שאיפתם - לחסל את מדינת היהודים.

לכן טרוריסט ערבי אצלם הוא ''לוחם חופש'' (חופש למי?
לאמת? לחיים בכבוד? לשאהידים להתאבד?), ארץ ישראל
היא 'פלסטין הכבושה', מתנחל הוא מתנחבל, החמאס הוא
פרטנר לשלום ועוד סלוגנים נבערים מדעת שכאלה.

טישטוש האמת היא משימה עיקרית בדרך להשגת מטרות השקר
של השמאל הקיצוני. לכן נוח להם בסיסמאותיהם להציג
את הציונים כנאצים, אם כאמירה ישירה שלעיתים גובלת בהפרת הגיון, מוסר וחוק. ואם כאמירה פתלתלה שיעודה
להטמיע בעורמה תודעה שיקרית כזו.

כמובן שההבדלים המציאותיים זועקים לשמיים.
בגדול, הגרמנים והערבים רצו / רוצים להשמיד את
היהודים / ישראל. יהודי גרמניה וישראל לא רצו ולא
רוצים להשמיד גרמנים / ערבים.

ההבדל שמשבש לשמאלנינו היקרים את הדעת הוא שכיום
היהודים חזקים ויכולים להחזיר מלחמה שערה ולנצח. וזה
מרתיח להם את ה'קאנט'ים והפיוזים שלהם!!!!!!!!

השקרים של האנטי ציונים בסופו של דבר לא הצליחו להצמיח
אף שערה, אפילו לא על לשונו של ערפאת, גדול הדמגו-
פרזיטים הפלסטינים (עד כה).

חכם ציון

http://www.faz.co.il/thread?rep=125605
אני מקווה שתהיה שם
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 11:17)
בתשובה לסתם אחד

אם היית אדם מוסרי וישר דרך כי אז היית מגנה את הפאשיזם והנאציזם המוסלמיים באותה מידה של דבקות שאתה תוקף את יריביך הפוליטיים הקיצוניים שמימינך.

ההשוואתך הנדושה של מפגיני ימין קיצוני נגד ערבים עם מעשי הנאצים בשנות ה-‏30 וה-‏40 מצביעים רק על אטימות ליבך ושיכלך ועל טביעתך העמוקה בסחי הפוליטיקה השמאלנית שמאבדת ערכי מוסר בבואה לדון בזוועות שהערבים ביצעו ומבצעים ביהודים. זוהי בבחינת תופעה שמצביעה על סלחנותם של השמאלנים קיצוניים ל'נאטיב הבורים וההדיוטות' הערבים שהם פיתחו לעצמם מזה שנים. יש לך מעין רחמנות על מסכנותם המוסרית והחברתית, האישית והכללית של הערבים, שברובה היא תולדה של אי קבלתם מלכתחילה את היהודי כשווה להם וכבעל זכויות לאומיות בארץ ישראל.

ניכר בך שאטימותך זו שוללת ממך את יכולתך לאפיין, למיין ולברר את הסוגיות הבסיסיות של הסכסוף היהודי - ערבי בארץ ישראל. אבל אם אתה טועה, אל תנסנ להטעות אחרים. אל תהפוך לשליח השטן הגדול שרוצה רק בהמשך מלחמת התרבות והדת להכחדת ישראל ויתר העולם המערבי.אל תהיה משרתם של רשעים !!!!!

* כשאתה רוצה לתקוף עמדות של ימנמן כזה או אחר, כמו עירן במקרה הפרטי הזה, תשתלד לצטט אותו במדוייק ולא לשפוך רוטב אדיר של דמגוגיה שמאלנית כדי להציגו כפי שנוח לך.

* מי שתאוותו לנישול יהודים מביתם מגיעה ל-‏60 דציבלים חייב להבין שקריאתו של ימנמן לנישול ערבים שמגיעה רק ל-‏5 דציבלים, היא כמו מנגינת החליל לעומת הטראראם של חצוצרת השמאלני.

* אז אצלך הכל מטאפורה. תכתוב על זה משהו ותהפוך את זה לאופרה אפורה ומתה, אולי ייכנסו כמה מזומנים לכיסך ותהיה קפיטליסט לרגע!

חכם ציון

http://www.faz.co.il/thread?rep=125607
אני מקווה שתהיה שם
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 11:42)
בתשובה לסתם אחד

ושוב הדמגוג בפעולה:
''מי שתאוותו לנישול יהודים מביתם מגיעה ל-‏60 דציבלים''

אצל החכם, יהודים המתנגדים להתנחלויות,
בשל היותן מכשול ברור ומכוון להסכם שלום,
הם בעלי 'תאווה לנישול יהודים מביתם'.

כאשר קומץ יהודים עבריינים שגנבו ועדיין גונבים
אדמות של פלסטינים בשטחים מחזיקים מדינה ושני
עמים כבני ערובה, הרי התגובה המתבקשת היא
פינויים המיידי מהשטח. אך אצל החכם, העבריין הוא
היהודי הטוב, והפלסטיני שאת ביתו גנבו הוא טרוריסט
מסוכן, והיהודי שמוחה על המעשה הוא אחד שפל
''שתאוותו לנישול יהודים מביתם מגיעה ל-ְַ60 דציבלים''.

אני חושב ששמיעתו של החכם לקויה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125640
אני מקווה שתהיה שם
ע.צופיה (שבת, 13/12/2008 שעה 20:40)
בתשובה לסתם אחד

למה אתה משתמש במילה ''ימנמן''?

http://www.faz.co.il/thread?rep=125594
צביעות והתנשאות לשמה
ע.צופיה (שבת, 13/12/2008 שעה 8:26)
בתשובה לסתם אחד

א.מהו ''המוסר החברתי'' שבשמו אתה כותב? אולי פעם אחת תסביר זאת לנו בכדי שנבין. יתכן שאתה נותן את התשובה בהמשך המשפט במילים ''המעוגן במצפון אישי'', כלומר זהו המוסר האישי שלך ותו לא. את זה אני מקבל,לכן המוסר שלך אינו חברתי אלא אישי,כמו לכל אחד מאיתנו.
ב.יש להשען אך ורק על תגובות המשטרה ורשויות החוק. יש בישראל חוקים נגד התבטאויות גזעניות והיו על כך פסיקות בעבר. מה שאתה מציע זה בדיוק מה שאנשי הימין הקיצוני מציעים. לא להשמע להוראות המשטרה ולנהוג לפי החוק, כי לשיטתם החוק אינו מתאים למציאות שלהם.
ג.א י ן באתר משתתפים שמשתמשים דרך קבע בביטויים גזעניים. מי שמתבטא כך-נמחק.ואם הוא מתמיד בכך הוא גם מורחק. והיו כאלה! ניגוח יהודים אחרים המשתתפים באתר? אתה מוליך את טבלת הניגוח בהפרש ניכר לפני הבא אחריך בנושא זה.
ד. מרזל ובן-גביר מחפשים את זרקורי התקשורת. ללא זרקורים אלו מעשיים שווים כקליפת השום. יציאה לאום אל פחם להפגנת נגד זה בדיוק תקוותם. וכרגיל אצלנו מפלס הטיפשים גבוה מאוד ויש לצפות שהיו לא מעטים כאלה,בין היתר גם כן להאדרת שמם ודמותם במחנה השמאל.
דוגמא חיה ותוססת: ההתאגדות החדשה של השמאל שכל אחד שם הוא איש רוח וידוע בתחומו אך ביחד הם מצבור גדול של טיפשים שלשעברים רודפי כיסאות לשים אותם כמו בצק.
אני הייתי מייעץ לכל יהודי חובב חוק להדיר רגליו באותו יום מאום אל פחפ וכן הייתי מייעץ, בצנעה, לתושבי העיר להתעלם לחלוטין מעדת מחרחרי הריב האלה.
ולסיום: אם תתיחס ביתר כבוד לזולתך תראה פחות ביטויים ''גזעניים'' ויותר השקפת עולם ודעות אישיות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125596
מבקש הסבר
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 9:21)
בתשובה לע.צופיה

אולי מישהו יסביר לי למה זה דמוקרטי ןקביל כשערבים מגיעים לת''א ומפגינים נגד קיום מדינת ישראל וזה לא דמוקרטי ולא קביל כששני המתועבים רוצים להפגין באום אל פאחם נגד הערבים. אל תבינו לא נכון - שתי המטרות מתועבות בעיני באותה מידה אבל אינני רוצה שהמדינה תמנע מהערבים להפגין למען מה שנראה להם נכון וממרזל להפגין למען מה שהוא חושב לנכון וזאת בלי קשר למידת הבחילה מאלה ומאלה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125598
מבקש הסבר
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 9:28)
בתשובה לסתם אחד

ה'ערבים שמגיעים לתל-אביב ומפגינים', מפגינים בדרך כלל לא ''נגד קיום מדינת
ישראל'' כלשונך, אלא נגד הכיבוש הישראלי בשטחים. ומגיעים איתם להפגנות
גם יהודים. אין מקום להשוות הפגנות של ערביי ישראל נגד הפרת זכויות האדם
הבוטה בשטחים לבין ההפגנה של מספר יהודים גזענים מוצהרים בלב ישוב ערבי
ישראלי. ההשוואה מביישת את הכותב, או לפחות מצביעה על בורותו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125608
אתה נוהג בהסתר פנים
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 11:46)
בתשובה לסתם אחד

אתה עושה לערבים הנחה. בתל אביב הם מפגינים לאוזן שלך שתשמע את מה שאתה רוצה לשמוע, במסגרת המשחק הפוליטי הישראלי התיקני.

אבל כשהם חוזרים לעריהם וכפריהם הם מפגינים נגד קיומך הפיזי, נגד קיום מדינת ישראל, בעד 'פלסטין מהירדן לים' כמנוף ל'פלסטין הגדולה'.

אני מניח שזו רק אשמת בורותך שאינך מודע לאמת שזורמת מתחת לפני השטח שמסננים ממך את האמת הזועקת.

חכם ציון

http://www.faz.co.il/thread?rep=125643
מבקש הסבר
ע.צופיה (שבת, 13/12/2008 שעה 20:46)
בתשובה לסתם אחד

על פי התקשורת, דבר שגם נראה בצילומים. במספר הפגנות כגון אלו שתיארת נישא שלט ועליו כתוב ''די ל-‏60 שנות כיבוש''.
אין צורך לסייר בגרמניה במסגרת סיורי סטודנטים בשביל להבין שזה שלט ששולל את קיום מדינת ישראל ולא את כיבוש יו''ש.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125602
אני מודע לרגישותך הגבוהה לפגיעה בזכויות הערבים באשר הם לחיים
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 10:52)

שווים בישראל. אבל האם זה מונע מיהודים בצד הדתי קיצוני של המפה הפוליטית לבטוח בהם שיפגינו כהלכה?

חלק מן החיים הדמוקרטיים במדינה היא זכות ההפגנה. בית המשפט אישר למרזל וגביר וחבורתם להפגין באום אל פחם.
הפגנה זו צריכה להיבחן לפי הקונטקסט הישראלי שבה, ואנחנו רואים שזכות ההפגנה נשמרת. אני משער שאם בית המשפט היה מגיע למסקנה שיש חשש ודאי כלשהו לעימות כלשהו הוא לא היה מאשר את ההפגנה.

באותה מידה ערבים ואנשי שמאל מקבלים אישור להפגין ברחבי הארץ גם במקומות מגורי ישראלים מן השורה, במגמה ברורה להוביל פרובוקציה. החוק פתוח ושווה לכל. גם לערבים ולשמאלנים שהורשעו אי פעם בדין על פעילותם הציבורית או שהיו מעורבים בליבוי יצרים.

לאור הניסיון שיש לנו עם החבורה האסלאמיסטית והשמאלנית גם אני הייתי יכול להיזכר בכוונות של הנאצים בארה''ב לצעוד בסקוקי ומכאן גם אני הייתי צריך להניח שיש רק תגובה אחת שמתאימה לטיפוסים מהסוג הזה – להמנע מעימותים ולתת למצעדם לעבור. אבל בהחלט עלינו לא לשכוח לרגע שכוונתם רעה מלכתחילה ושהכנופייה האסלאמית הפשיסטית, לצד התמיכה לה היא זוכה משמאלנינו 'הנאורים' ומתנגדי הציונות, היא חבורה מסוכנת וחלילה לנו מלשחק לידיהם של הרשעים.

חכם ציון

http://www.faz.co.il/thread?rep=125606
אני מתמוגג מכך שאתה מודע לרגישותי הגבוהה לפגיעה בזכויות הערבים
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 11:33)
בתשובה לסתם אחד

לידיעתך, רוב ההפגנות בתל-אביב למשל אשר בהן השתתפו ערביי ישראל,
היו הפגנות שלום מאורגנות היטב, שהרעיון המרכזי בהן היה הבאת סוף לכיבוש
בשטחים והגעה להסכם שלום ישראלי-פלסטיני.

אחת התגובות הקיצוניות להפגנה כזאת היתה רציחתו של ראש ממשלת ישראל,
יצחק רבין שהשתתף בעצרת בכיכר מלכי ישראל במרכז תל-אביב.

בהפגנות אחרות, הופעל כוח לא סביר בידי המשטרה כנגד המפגינים, ומי שמכיר
את משמר הגבול ואת יחידות המשטרה בשטח יודע שמילה אחת לא נכונה
בהפגנה בה משתתפים ערבים ישראליים היא עילה לתגובה אלימה ביותר של
השוטרים בשטח.

לעשות השוואה בין השתתפותם של ערביי ישראל בהפגנות נגד הכיבוש ובעד
הסכם שלום ישאלי-פלסטיני לבין הפרובוקציה המתוכננת של מרזל באום אל-
פאחם זו איוולת. ואני חשבתי שאתה 'חכם'.

השוואות כאלה, אף פעם לא ברור האם הן מייצגות בורות אמיתית של הכותב,
או סתם נסיון לכסות על מציאות שיש בה גם כוחות חיוביים הפועלים לשלום
בר-קיימא בין העמים. לא ברור לי הפחד הנורא הזה אצל תועמלנים כמוך
מכל גילוי של שיתוף פעולה ישראלי-פלסטיני או יהודי ערבי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125609
אני מתמוגג מכך שאתה מודע לרגישותי הגבוהה לפגיעה בזכויות הערבים
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 11:47)
בתשובה לסתם אחד

חכם ציון

http://www.faz.co.il/thread?rep=125617
על מי הם מגינים?
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 17:42)

על מי או על מה מגינים אריה עירן וה'חכם' בכזה חירוף נפש?

על ה'זכות' לגרש בהבל פה ארבעה
מליון תושבים פלסטינים?

על חבורת היהודים המרזל-ליסטים
שקיומם בישראל מהווה עלבון
לכל אדם חושב.

על המתנחלים גנבי האדמות שלאחרונה
החזירו את ה'פוגרום' לפרוגרמה?

הטענה היחידה שהשניים מביאים שוב ושוב, בגיבוי
לא מודע אולי לגמרי של ה'עין', היא הטענה
שה'ערבים' באמת לא בסדר, - שאי אפשר לסמוך
עליהם, שהם שקרנים ורוצחים ודו-פרצופיים.

ובכל פעם שעולה לדיון המצב בישראל ובשטחים, והתנהלותם
המחפירה של ישראל והישראלים במצב הזה, התגובה המיידית
היא רשימות מכולת ארוכות של כל מה שלא בסדר בעולם הערבי.

אותי זה באמת לא מעניין. לא שחסר לי החוש לריאל פוליטיקה,
אלא שהעיסוק בטחורים של השכן באמת אינו רלוונטי למצב הבריאות
שלי.

אפשר להסביר את זה באמצעות סיפור אחר על שכנים:
עירן, חכם, ושאינו יודע לשאול ('עין') דומים לזה שמחנך את
ילדיו לפי מערכת הערכים של השכנים. בכל פעם שעולה לדיון
מערכת הערכים שלפיה האיש אמור לחנך את ילדיו, הוא מצביע
בכיוון הבתים של שכניו, ואומר: היות ויש שמועות ששכני ממול הוא
גנב סוסים, לא נותר לי אלא לחנך את בני הבכור להיות גנב סוסים.
והיות ובבית שמימיני חי רוצח בשכר, לא נותר לי אלא לחנך את בתי
האמצעית לחיי פשע מאורגן. והיות ושכני משמאל הוא עבריין מס ידוע,
לא נותר לי אלא ללמד את בני האחרון להעלים מס כשיגדל.

וכך עוברת תהילת עולם. יושבת חבורת [•]... מול המחשב, כמעט
יד ביד, יד ביד, ובתמימות דעים מפתיעה, רוקחת את האג'נדה החדשה
של חינוך העם היהודי בשנות האלפיים: קחו דוגמא מכל מעשי סדום
ועמורה, כדי שלא יתפסו אתכם עם המכנסיים מופשלים. או לפי עירן:
בעולם של בריונים, היה אתה הבריון האלים ביותר.

זה מגוחך כמובן, כי יש מערכת ערכים ברורה של עם ישראל בכל תקופותיו,
ודי לעיין בעשרת הדיברות. ומה שמסתתר מאחורי הריטוריקה האפולוגטית
שנועדה לחזק את ידי הגנבים היהודים בשטחים ואת הטרנספריסטים
העליזים, זו מנטליות גטו יהודית במובן הרע של המילה: סגרגציה (בדלנות),
גזענות, חשדנות כפייתית, פרנויה, וסימפטומים אחרים של פוסט-טראומה
בקנה מידה לאומי.

אולי הגיע הזמן להגן על מה שאיפיין את העם היהודי במיטבו, ולא
על הפשעים שישראל מבצעת בשם העם היהודי כיום?

http://www.faz.co.il/thread?rep=125646
על מי הם מגינים?
ע.צופיה (שבת, 13/12/2008 שעה 20:55)
בתשובה לסתם אחד

הנקודה היא שכאשר שלושת המופלאים עומדים ומחנכים את ילדיהם לפי שכנם גנב הסוסים הם בעצם מתכוונים אליך,כי אין גנב סוסים גדול ממך בפורום.
ההתחסדות, התחמקות מתשובות, ההתעלמות מעובדות, הטמנת הראש בחול המציאות,וכמובן מלל, מלל ומלל סתמי ואינסופי.
לזה אנו מחנכים את ילדנו: התעלמו מגנב בסוסים המכונה בפורום ארץ הצבי -יוסלה ואל תלמדו את מנהגיו כי לאוילות וסכלות תצאו.
ספר לנו קצת על שכנינו הערבים, אנו סקרנים לשמוע. את היהודים אנו מכירים היטב,איננו זקוקים להבלות כתיבתך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125626
אי אפשר להתמודד עם בורותבלתי משתכנעת של היוסלה .
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 19:29)

בכל דיון רציני מגיעים למה שנקרא רדוקציה . זו יכולה להיות רדוקציה אד אבסורדום או רדוקציה אד דטרמיניזמוס .

הטיעון השורשי שלי הוא שאנחנו עם ישראל , בתהליך פיחות מספרי . לזה אתה בא וכותב שלעם ישראל יש מסורת '' מערכת ערכים ברורה של עם ישראל בכל תקופותיו, ודי לעיין בעשרת הדיברות.'' כדבריך וגם אתה כותב ''אולי הגיע הזמן להגן על מה שאיפיין את העם היהודי במיטבו, ולא על הפשעים שישראל מבצעת בשם העם היהודי כיום?''

מצויין יחסית וגם רגוע יחסית .

מול דבריך אלה אני חוזר ואומר ''הקיום קודם למוסר'' או ''בלי קיום האדם אין קיום למוסר '' כעת , עד שלא תראה שזו טענה שגויה , היא טענה תקפה . זה פשוט מאד .

ואני לא מאיים עליך או מפחיד אותך אבל מניח שאם תענה לא לענין זה ותחזור על דמגוגיה ישנה , אני בלי קושי אמשיך להקניט אותך כמייטב יכולתי כולל מה שאתה קורא ''ביטויים גזעניים'' .

http://www.faz.co.il/thread?rep=125638
אי אפשר להתמודד עם ...היוסלה.
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 20:36)
בתשובה לסתם אחד

השאלה לא היתה מה קודם למה, הקיום למוסר
או המוסר לקיום. זו שאלה שדומה לשאלה, מה
חשוב יותר ללכת לישון כדי לקום או לקום כדי
ללכת לישון.

אולי בכל זאת תסביר לעם הארץ יוסלה,
האם זה מוסרי להטיף לטרנספר של ארבעה מליון
בני העם הפלסטיני החיים בארץ ישראל?

וגם נותרה השאלה של ההזמנה שפירסמת ל''קומזיץ''
של שריפת הבתים בחברון.

לא ענית ישירות לאף טענה מפורטת ומנומקת שלי ולכן
אחזור על הודעה קודמת:

יוסלה כתב,
''אריה עירן משתמש בניסוחים הגזעניים הבוטים ביותר כדי לשכנענו שזה
בסדר לגרש כארבעה מליון תושבים פלסטינים לעבר הירדן.''

מה בזה לא נכון או לא מדויק?

ועוד הודעה עליה לא ענית לעניין:

על מי או על מה מגינים אריה עירן וה'חכם' בכזה חירוף נפש?

על ה'זכות' לגרש בהבל פה ארבעה
מליון תושבים פלסטינים?

על חבורת היהודים המרזל-ליסטים
שקיומם בישראל מהווה עלבון
לכל אדם חושב.

על המתנחלים גנבי האדמות שלאחרונה
החזירו את ה'פוגרום' לפרוגרמה?

הטענה היחידה שהשניים מביאים שוב ושוב, בגיבוי
לא מודע אולי לגמרי של ה'עין', היא הטענה
שה'ערבים' באמת לא בסדר, - שאי אפשר לסמוך
עליהם, שהם שקרנים ורוצחים ודו-פרצופיים.

ובכל פעם שעולה לדיון המצב בישראל ובשטחים, והתנהלותם
המחפירה של ישראל והישראלים במצב הזה, התגובה המיידית
היא רשימות מכולת ארוכות של כל מה שלא בסדר בעולם הערבי.

ואשר ליכולת ההקנטה שלך... לא הייתי סומך על זה יותר מדי.
יותר פשוט לענות לעניין, ולא להעמיד פנים שליוסלה יש
בעיות קשב או הגיון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125645
כן . יש לך בעיות קשב ובעיות היגיון .
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 20:55)
בתשובה לסתם אחד

יש גורם ויש תוצאה . יש חבל ויש דלי . נפל הדלי ילך אחריו החבל . ימשכו בחבל יעלה אחריו הדלי . כאמור , גורם ותוצאה .

''השאלה לא היתה מה קודם למה, הקיום למוסר או המוסר לקיום. זו שאלה שדומה לשאלה, מה חשוב יותר ללכת לישון כדי לקום או לקום כדי ללכת לישון.'' אין גם באמירתך זו קורטוב היגיון או אמת .

ראשית לישון ולהיות ער הוא תהליך רב פעמי שמתרחש לסרוגין בעוד המוסר נוצר אחרי הקיום ולא לפניו וגם אינו לסרוגין .

עד שלא היה אדם אין מוסר . זה חד משמעי וחד כווני .

שנית כשלמעשה יש גורם אינך יכול לפסול את המעשה בלי תלות בגורם . לזה קוראים רדוקציה .
לכן תשובתי לשאלתך על ''ביטויי הגזעניים'' היא תלויית סיבה ואינה עומדת לעצמה .
אם לא תדון בסיבה לא תיענה על השאלה .
ולמה שאתה קורא ''רשימת מכולת'' יש קשר סיבתי יסודי אל ''ביטיים גזעניים'' שלי .

לכן הערבים רוצחים ,
בתיהם הבוערים מעטים
הזיתים שלהם לא מעניינים אותי
המפתחות שהם מחזיקים מ-‏1948 לא מרשימים אותי
ואלמלא פחדו בישראל מתגובת מדינות ידידותיות כבר מזמן היו יורים אל מקורות שיגור הקסאמים .

אריה עירן

http://www.faz.co.il/thread?rep=125661
כמעט תשובה
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 21:25)
בתשובה לסתם אחד

עדיין לא ענית על השאלה האם זה מוסרי בעיניך לגרש ארבעה מליון פלסטינים
מיהודה שומרון ועזה? נראה לי שיש לך בעיה אם הנושא הזה.

בעניין הביטויים הפילוסופיים בהם אתה מנסה להשתמש, חבל על
המאמץ. זה לא משכנע.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125672
כמעט תשובה
סתם אחד (יום ראשון, 14/12/2008 שעה 6:29)
בתשובה לסתם אחד

אין לי בעיה עם זה . הבעיה היא בך . תשובה שאתן לך אינה בתחום ההבנה שלך . וזו בעיה להסביר לך .
ראשית אתה לא משתמש בהיגיון , או כמו שכתבת , הפילוסופיה שלי לא משכנעת . תשובה זו ניקראת ''בורות לא משתכנעת'' כלומר ''לא חשוב מה תגיד אני לא משתכנע''
שנית אתה משמיע טענות שאינן עומדות בדרישות של לוגיקה נקיה . אתה משתמש בטכניקות שהן דמגוגיה וזה שקף לי ולאחרים .
שלישית אתה מסרב לקבל נתונים ומסרב להציג נתונים משלך , עד כדי כך המצב נוטה לצידי .
רביעית אתה מצפה ממני לבצע שיפוט ערכי-מוסרי כאשר אין בנינו בכלל הסכמה על היות משהו כן-לא מוסרי . אתה כנראה מקבל את הצו הקאטגורי של קאנט ואני לא .
חמישית תשובה שטחית שלי תשמש אותך בניתוק מהקשרה להציג אתי כאיש זוועות . כולל הכפשות שברמיזה .

לכן אני אתן לך תשובה שהיא לוגית , סדורה ועומדת . היא לא הומניסטית מזוייפת ולא מוסרית מזוייפת . תשובתי יציבה ועומדת בפני ביקורת שיטחית . אני אקרא לה ''אחד מכה אחד'' . ואכתוב אותה במהירה . לא ברגע זה .

http://www.faz.co.il/thread?rep=125705
כמעט תשובה
סתם אחד (יום ראשון, 14/12/2008 שעה 12:22)
בתשובה לסתם אחד

''תשובתי יציבה ועומדת בפני ביקורת שיטחית . אני אקרא לה ''אחד מכה אחד'' . ואכתוב אותה במהירה . לא ברגע זה .''

עוד 'כמעט תשובה' עניינית.

אריה עירן מתאר את התכונות המזהירות של התשובה שיספק
לנו בזמן כלשהו בעתיד.

אך לשאלה הברורה,
'האם זה מוסרי בעיניך לגרש ארבעה מליון פלסטינים
מיהודה שומרון ועזה?'

הוא אינו עונה ישירות. במקום זה אנו מקבלים עוד מחזור של
פרו ורבו מתובל ב'הוכחות' לרצחנות הערבים.

האם האיש שגילה לנו שסוקרטס טעה, ושקאנט לא ידע ימינו משמאלו,
מסוגל לענות בפשטות על שאלה הנוגעת להיבט המוסרי של
תכנית האב שלו - גירוש המוני כפוי של תושבי ארץ ישראל הפלסטינים?

נראה לי שלא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125723
אין תשובה פשוטה , למצב לא פשוט .
סתם אחד (יום ראשון, 14/12/2008 שעה 16:36)
בתשובה לסתם אחד

אתה לא מבהיר מה זה מוסרי עבורך . קאנט ?
מבחינתי קאנט לא מוסרי . עובדה היא שהנאצים במשפטי נירנברג טענו שפעלו ברוח הצו הקטגורי שלו .
זה אומר שלפי קאנט זה מוסרי , להרוג 6 מיליון יהודים + כמה צוענים + כמה הומסקסואלים + כמה חסרי ישע גרמנים . לפי קאנט זה מוסרי לגרש פלסטינים . זכור , אני לא מסכים עם קאנט !

http://www.faz.co.il/thread?rep=125728
אין תשובה פשוטה , למצב לא פשוט .
סתם אחד (יום ראשון, 14/12/2008 שעה 17:01)
בתשובה לסתם אחד

שוב פיספסת. אני כתבתי ששאלתי פשוטה, לא בהכרח התשובה.

אתה, שטוען כל הזמן וללא כל בסיס, שאיני עונה לשאלותיך,
מצליח עד כה להמנע מתשובה ישירה לשאלה בדבר המוסריות
של גירוש המוני כפוי של ארבעה מליון תושבים פלסטיניים מיהודה
שומרון ועזה. לתכנית זו הינך מטיף מזה זמן רב, אך נראה שלהגן
על ההיבט המוסרי של התכנית שלך אינך יכול או אינך מוכן.

ובמקום תשובה עניינית,
אתה כותב תיאורים מקסימים של התשובה שתשלח בעתיד,
ועכשיו פנית לדון בקאנט ובמשפטי נירנברג, לחלוטין מחוץ
להקשר של הדיון.

כנראה שאף פעם לא למדת להשתתף בדיון מסודר באיזשהו נושא,
ורק כאשר נותנים לך לדבר ברצף על כל מה שמעניין אותך, גם
כאשר זה כלל לא קשור לנושא הדיון, הינך מוכן להשתתף.

לכן אוסיף 'שאלת בונוס' לרשימה של השאלות עליהן עדיין לא
ענית: מדוע בחרת להשתתף בדיונים ב'ארץ הצבי'?

ואל תשכח לענות על השאלה הקודמת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125731
אין תשובה פשוטה , למצב לא פשוט .
סתם אחד (יום ראשון, 14/12/2008 שעה 17:12)
בתשובה לסתם אחד

אני לא עושה מה שרוצים יריבי . אני אכין תשובה שמתאימה לי . אינך חייב לקרוא אותה .

קודם היית עצוב ואני כותב בארץ הצבי כדי לשמח אותך .
ייתכן שגם דוד סיון שמח .

http://www.faz.co.il/thread?rep=125733
אין תשובה פשוטה , למצב לא פשוט .
סתם אחד (יום ראשון, 14/12/2008 שעה 17:37)
בתשובה לסתם אחד

תירוצים, תירוצים.

''אני לא עושה מה שרוצים יריבי .''
האם לכן סירבת להתנצל בפני ענבל בר-און לאחר שתקפת אותה ללא סיבה?

''אני אכין תשובה שמתאימה לי .''
קשה שלא לראות את הסתירה שבין המילה ''תשובה'' שפירושה 'מענה המכוון
לבן-שיחך' לבין הביטוי ''שמתאימה לי''. האם בכלל אפשרית תשובה עניינית
ש'מתאימה' רק למשיב עצמו? שוב אתה 'מאיים' שתכין תשובה, אך כבר למדנו
שלהבטחות האלה אין כיסוי.

''אינך חייב לקרוא אותה .''
ברור שאיני חייב לקרוא אותה. אך האם כוונתך לומר ש:
א. אינך מתכוון להשיב לשאלה שנשאלת היות ואין זה ממנהגך.
ב. אם תבחר להשיב, תכין תשובה שמתאימה רק לך - ז''א אין בה משום
מענה לשואל או לשאלה ְהיות ושהשאלה נשאלה על ידי מישהו אחר).
ג. גם אם לבסוף יואיל המשכים קום לענות, למרות שאין זה ממנהגו לענות
לשאלות בנושא הדיון, התשובה שיכין לא יענה לשאלה שמישהו אחר שאל,
וגם אז, בנסיבות בהחלט מוזרות של שיחה בלתי אפשרית לכאורה,
אין עירן מעוניין כלל שיקראו את תשובתו לשאלה (''אינך חייב לקרוא אותה'').

השילוש הקדוש הזה של הלוגיקה העירנית:
אני לא עונה,
ואם אני עונה אז לא לעניין,
וגם אם אני לא עונה בדרך כלל
ואם בכלל אני עונה, אז לא לעניין, גם אז אני מקוה
שהשואל לא יקרא את תשובתי.

לא פלא שיוסלה עצוב. ובנסיבות אלה
לא ייתכן שדוד סיון שמח.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125662
כמעט תשובה
סתם אחד (שבת, 13/12/2008 שעה 21:29)
בתשובה לסתם אחד

עדיין לא ענית על השאלה האם זה מוסרי בעיניך לגרש ארבעה מליון פלסטינים
מיהודה שומרון ועזה? נראה לי שיש לך בעיה עם הנושא הזה.

בעניין הביטויים הפילוסופיים בהם אתה מנסה להשתמש, חבל על
המאמץ. זה לא משכנע.

http://www.faz.co.il/thread?rep=125669
מהנדס אזרחי
סתם אחד (יום ראשון, 14/12/2008 שעה 5:34)

באותו הזמן בית המשפט התיר להומאים לצעוד ברחובות ירושלים שרובה מאוכלסת ביהודים שומרי מצות וגם ערבים ששונאים גם כן הם הומואים.

ברוך מרזל בעצם רצה שבית-המשפט לא יתיר לו ללכת חופשי בתוך עיר ערבית כדי להראות לציבור שבית-המשפט אינו דמוקרטי.

חוץ מזה, מדוע שאנחנו אזרחי המדינה היהודים לא נורשה להיכנס לעיר שרוב אוכלוסיתה ערבית כאשר הם הערבים מורשים ליכנס לכל ערי ישראל ללא פחד מימוות

http://www.faz.co.il/thread?rep=125735
אחד מכה אחד .
סתם אחד (יום ראשון, 14/12/2008 שעה 18:31)

כאשר מתנהל מאבק או קרב או מלחמה בין קבוצות, מצב של שוויון בין הצדדים כמעט ולא קיים. יש הבדלים בכמות ובאיכות. פערים בכמות ניתן להיטיב בעזרת איכות ופערי איכות אפשר להיטיב ע''י כמות.
כאשר מספר זהה של חיילים בשני מחנות אויבים, יורה אותו מספר יריות, ומספר הנפגעים שווה בכל צד, זה המצב התיאורטי של אחד מכה אחד. כאשר שורת חיילים לוחמת מול שורת חיילים זהה לה בגודלה ומספר הקורבנות שווה בשני הצדדים, אין הכרעה. אם לאחד הצדדים יש יתרון איכותי, כשגודל הצבאות שווה, או יתרון כמותי כשהאיכות שווה, יכול להיות הבדל במספר הקורבנות לכל צד. ככל שיגדל ההבדל במספר הקורבנות לצדדים בכל מחזור, תהיה הכרעה בפחות מחזורים. מאידך ככל שההבדל במספר הקורבנות יהיה מועט בכל מחזור, ידרשו יותר מחזורי קרבות להכרעה.
גודלו ההתחלתי של כל צד חשוב אף הוא. אל הפרשי גודל מסוימים אפשר להתייחס כאילו שני הצדדים שווים בגודלם. אם צבא אחד מונה 100,000 חיילים והשני 110,000 חיילים ללא יתרונות איכותיים, זה בדרך כלל הבדל שניתן להזניחו, בגלל הצורך במחזורי קרב רבים. כאשר בצפון אירלנד יש 300,000 קתולים ו- 700,000 פרוטסטנטים וה''יבול'' השנתי של הרוגים בשני הצדדים הוא מאה קורבנות או אלף תהיה הכרעה רק אחרי מאות שנים, ואולי בכלל לא, בגלל גורמים נוספים. זו מסקנה שכלית ולא רגשית שהאירים מתקשים לחיות איתה.
היכולת למלא מחדש את השורות חשובה מאד. פעמיים הפסידו הגרמנים במלחמות המאה העשרים, בשל אי יכולתם לתגבר את כוחותיהם. במהלך מלחמת העולם הראשונה, הגרמנים היו מותשים ללא יכולת רענון והוספת חיילים, נשק, תחמושת וציוד. צבאם היה עדיין על אדמת בלגיה וצרפת אך כוחות צבא טריים מארה''ב הגיעו לחזית. למרות שצבא זר לא חדר לגרמניה, הם נכנעו בשנת 1918. בפעם השניה הפסידה גרמניה, במלחמת העולם השניה, כאשר הרוסים מצד אחד והאמריקאים מצד שני שלחו לחזיתות עוד ועוד כוחות לוחמים, נשק תחמושת וציוד. האמריקאים והרוסים ייצרו וסיפקו לחזיתות, יותר אספקה ממה שיכלו הגרמנים להשמיד. בסוף המלחמה ייצרו מספנות בארה''ב אוניה אחת בכל 24 שעות! הרוסים ייצרו 100 טנקים כל יום!
כאשר יש הבדלים גדולים מאד בין הצדדים הנלחמים, כל התמונה משתבשת. האנגלים שלטו בתת-היבשת הודו שמנתה 300 מיליון נפש, בעזרת 100,000 אנגלים בלבד. איכות מול כמות.
אירן עם ששים וחמישה מיליון תושבים לחמה נגד עירק עם עשרים ושתים מיליון תושבים. לא הושגה הכרעה למרות עשר שנות המלחמה. עשרת אלפים חילי אלכסנדר מקדון ניצחו את האימפריה הפרסית הקדומה על אדמתה עם מיליוני נתיניה .
כולנו יודעים כי רק חלק מהיריות הורגות או פוצעות. בוייטנאם ירו האמריקאים 23.000 קליעים בממוצע כדי להרוג וייטנאמי אחד. במלחמת המפרץ הראשונה ירו מגיני בגדאד מיליוני קליעים, מבלי שהפילו מטוס אחד, במהלך 1.250 גיחות אויר שהאמריקאים ביצעו מעל עיראק.
הבה נדמה בנפשנו מצב שבו חזית מול חזית, עומדים שני צבאות. צבא ירוק ובו מאה חיילים וצבא כחול ובו חמישים חיילים. לצורך הבדיקה הכמותית נניח ששני הצבאות שווים בכל הנוגע ליכולת חיסול האויב. לצורך הבדיקה נניח כי כל עשרה חיילים הורגים חיל אויב אחד בכל מחזור, בכל אחד מהצדדים. זה מצב רגיל של אחד מכה אחד. בהדמיה זו אין פצועים ומבצעים העגלה חישובית אל המספר השלם הקרוב. למרות שנדמה בתחילה כי הכחולים יכולים להרוג את מחצית הירוקים, בכל זאת יש לירוקים רק 15 הרוגים בתום הקרבות.
מהלך ההתרחשויות כאשר צבא ירוק עם 100 לוחמים מול צבא כחול עם 50 לוחמים ללא הבדלים איכותיים.
צבא ירוק - התחלה - 100
מחזור 1 – 5 הרוגים נשארו 95
מחזור 2 - 4 הרוגים נשארו 91
מחזור 3 - 3 הרוגים נשארו 88
מחזור 4 - 2 הרוגים נשארו 86
מחזור 5 - הרוג אחד נשארו 85
מחזור 6 – אין הרוגים נשארו 85

באותו זמן , מה קורה בצבא הכחול ?
התחלה – 50
מחזור 1 – 10 הרוגים נשארו 40
מחזור 2 – 10 הרוגים נשארו 30
מחזור 3 – 9 הרוגים נשארו 21
מחזור 4 - 9 הרוגים נשארו 12
מחזור 5- 9 הרוגים נשארו 3
מחזור 6 חיסול מלא

למרבה ההפתעה הצד הקטן חוסל ובצד הגדול יש רק 15 הרוגים .

כיצד משפיע שיפור האיכות בצד הקטן ? מתי ישיגו היפוך תוצאה ?
הנה התרחיש כאשר הצד הקטן יעיל פי חמש מהצד החזק

צבא ירוק
התחלה – 100
מחזור 1 – 25 הרוגים נשארו 75
מחזור 2- 20 הרוגים נשארו 55
מחזור 3 - 16 הרוגים נשארו 39
מחזור 4- 13 הרוגים נשארו 26
מחזור 5- 11 הרוגים נשארו 15
מחזור 6 – 10 הרוגים נשארו 5
מחזור 7 – 5 הרוגים
חיסול

צבא כחול
התחלה – 50
מחזור 1 - 10 הרוגים נשארו 40
מחזור 2 – 8 הרוגים נשארו 32
מחזור 3 – 6 הרוגים נשארו 26
מחזור 4 – 4 הרוגים נשארו 22
מחזור 5 – 3 הרוגים נשארו 19
מחזור 6 – 2 הרוגים נשארו 17
מחזור 7 – הרוג אחד נשארו 16
נצחון במחיר דמים נורא , למרות איכות גדולה פי 5 מזו של האויב .

המסקנות
א - מצב של אחד מכה אחד הוא לרעת הקטנים באופן משמעותי. הכמות היא גורם משמעותי הרבה יותר מהאיכות. נחוץ יתרון איכותי מיוחד כדי להתגבר על יתרון כמותי. בלי יתרון איכותי אדיר אסור לכוחות קטנים להיכנס למצבים בהם לצד השני יש יתרון כמותי ברור.

ב - נזקים חמורים לאוכלוסיה ניתנים לתיקון כאשר אחוזי הילודה גדלים במקצת. גידול שנתי של 1% יכפיל את האוכלוסיה את האוכלוסיה ב-‏70 שנה. גידול שנתי של 2% יכפיל את האוכלוסיה ב-‏35 שנים. גידול שנתי של 3% יכפיל את האוכלוסיה ב-‏23 שנים, זה כבר פחות מדור אחד. במאמץ מיוחד אוכלוסיה יכולה להכפיל את עצמה בפחות משנתיים אם כולם פוריים. תושבי מצרים התרבו מ- 17 מיליון ל- 78 מיליון תוך שישים שנה, בריבוי טבעי שנתי ממוצע של 2.7%

http://www.faz.co.il/thread?rep=125739
הוקעת הבגץ
סתם אחד (יום ראשון, 14/12/2008 שעה 19:20)

התרגיל של בן גביר ומרזל הוא פשוט, להביך את הבגץ ולתמרן אותו לאבסורדים.
הוא מאפשר הפגנות ופעילות אנטישמיות. הם דוחפים אותו לאשר להם לקדם את מעמדם.
זה כל הספור.
לוי

http://www.faz.co.il/thread?rep=125755
הוקעת הבגץ
סתם אחד (יום שני, 15/12/2008 שעה 5:09)
בתשובה לסתם אחד

בדיוק


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.