פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
על אנשים ותקשורת
דוד סיון (יום שישי, 21/11/2008 שעה 10:00)


על אנשים ותקשורת

ד''ר דוד סיון



למרות שנולדתי בארץ לא הייתי מודע למאפיינים מאד בולטים בתקשורת הבין-אישית של אוכלוסיית ישראל. השינוי בתפיסה החל להתרחש לאחר שהות ממושכת בחו''ל – בעיקר בארה''ב. כבר בראשית התקופה התברר לי שאינני מצליח לשמוע אנשים במצבים שלפני נסיעתי שמעתי. בשלב ראשון חשבתי לתומי ש''האמריקאים מדברים יותר מידי בשקט''. קצת יותר מאוחר נפל לי האסימון והבנתי ששמיעתי לקויה. אבל אז עלתה השאלה איך זה שלא שמתי לב לכך קודם והתשובה התבררה בביקור בארץ: הישראלי הטיפוסי יותר קולני מהתושב הטיפוסי בצפון אמריקה ובארצות מערביות אחרות; הישראלי הטיפוסי מתקשר עם סביבתו האנושית בקול רם יותר מאחרים.

אבל כאשר חזרתי ארצה לקראת ראש השנה תשמ''ה (1984) שמתי לב שיש רעשי רקע בזמן דיונים או ישיבות – אנשים מנהלים דיונים מקבילים באותה ישיבה. ישנה גם תופעה של אנשים שבשיחה אחד על אחד ממשיכים לדבר לאחר שהעבירו לך את זכות הדיבור. כאשר שמתי לב שזה המצב גם בדיונים ברדיו או בטלוויזיה הבנתי שזו תופעה רחבה יחסית בחברה הישראלית.

בהמשך, ובמיוחד בשנים האחרונות, גיליתי שיש באמצעי התקשורת מראיינים שמתפרצים לדברי המרואיינים ולא נותנים להם לסיים משפט או רעיון בלי הפרעה. התברר שישנם מראיינים שממשיכים לדבר במקביל למרואיין. בהקשר הזה ראוי לציין לגנאי את תוכנית הטלוויזיה ''פוליטיקה'' (שנקראה בעבר ''פופוליטיקה'') בה לפעמים כל היושבים סביב השולחן מדברים בוזמנית.



זה מה שקרה גם בתוכנית ששודרה ביום ג', 18.11.2008. כל מי שירצה יכול להקשיב בעצמו ולהיווכח שהמנחה-מראיין, עודד שחר, מתפרץ לדברי המשתתפים ושאין לדבר גוון פוליטי כזה או אחר. כל אחד יכול להיווכח בעובדה שהמשתתפים מתפרצים איש לדברי רעו או יריבו. וישנו גם קטע שלפחות כמה מהם מדברים ביחד. (''פוליטיקה'')

למשל בתוכנית ''סדר יום'' (רשת ב', 08:05, 20.11.2008) המראיינת המשיכה לדבר לאחר שהמרואיינים החלו להשיב לשאלותיה. בחלק מהקטעים מדובר בהנחיה ''לוחצת''. זה ''קורה'' גם כאשר המרואיינים מזדהים עם עמדותיה. בהמשך בשעה הראשונה של ''הכל דיבורים'' (רשת ב', 10:05, 20.11.2008) התפרצה המראיינת לדבריו של שר הפנים, מאיר שטרית, יותר מפעם אחת במהלך ראיון שנמשך לא מעט זמן. אחר כך, בתחילת השעה השניה היא התפרצה לדבריה של כתבת שדיווחה על תאונה בנתיבי איילון. היא גם התפרצה לדברי המרואיין הבא, חה''כ אופיר פינס, וגם מראיין המשנה עשה כך.

אבל בזה לא תמו המוזרויות: המראיינת הרשתה לעצמה להביע דעה פוליטית. לכן ראוי לציין שלא מדובר ביום מיוחד ברשת ב' ושהתופעה ''הירודה הזאת'' אפיינה גם ימי שידור אחרים.



על הרקע הזה תלונתו של בן-עזרא שמנחה בדיון רדיופוני מתפרץ לדברי האורח האחד מהימין הקיצוני בעוד שלאורח מהשמאל הניח לסיים את דבריו (כנועים לתקשורת) נראתה לי מוזרה ביותר. הרי אפליית הימין הקיצוני לא מסבירה את הדוגמאות שהוצגו כאן.

לדעתי יש לכל הדברים הללו הסבר טוב יותר מאשר אפליה כלפי גורמים מהימין הקיצוני. זה מתחיל בכך שהתקשורת מציגה גישה שמאד מקובלת בציבור. התפרצות מראיין לדברי מרואיינים מקורה בהתנהגות מאד מקובלת בציבור הרחב; התפרצות המראיין היא תופעה ש''פוגעת'' בפוליטיקאים מכל המפלגות. הראינו שכאשר יש משדר בו משתתפים מספר מרואיינים ומראיין אחד (''פופוליטיקה'') אז ההתפרצות אחד לדברי השני לא נעצרת אצל המראיין. לעיתים קרובות כולם או חלקם מדברים ביחד.

כאשר התופעות הללו חוזרות על עצמן לאורך זמן צריך להניח שהן גם משקפות את השפעת העורכים והבמאים של אותן תוכניות. התוצאה הזאת היא חלק מתופעה מאד רחבה בציבור הישראלי שהתקשורת היא חלק בלתי נפרד ממנו. יתכן ואפשר להסיק מכך שהתקשורת מתנהלת כך, כי מנהליה מניחים שרבים בציבור מצפים להתנהלות כזאת.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אני ראיתי פעם את ישראל קיסר
סתם אחד (יום שישי, 21/11/2008 שעה 10:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או קיסר ישראל מדבר עם פועל . כשהפועל התחיל להתלונן על דא והא קיסר ישראל סובב אליו את גבו והפועל השתתק .
זו הבעיה . כולנו רוצים שישמעו אותנו ורק מעטים מוכנים לשמוע את הזולת .
היות והטלויזיה והרדיו מלאים באנשים בעלי השקפה שמאלנית , התוצאה היא שהימין סובל יותר מהשמאל , הפרעה מצד המראיין .
זאב שטרנהל קיבל בערוץ 10 , כמעט רבע שעה לשטח את דבריו . הוא לא מקשיב ליריביו המדיניים . אורי אבנרי כותב כאן כל שבוע או חודש . הוא לא עונה למבקריו ושוללי דעתו . כשנתניהו היה רו''המ עשו כל מאמץ לנגח אותו . כששרון החליט על נסיגה מעזה הוא נעשה ''אתרוג'' . לא שזו מציאה גדולה באתרוג נועצים עשרות ציפורנים אחרי סוכות . כעת ציפי היא יקירת התיקשורת . אישית אני יודע שהיא טמבלית .
זה מה שיש בתקשורת .
המענין הוא שהבלוגרים כולל אני הם לרוב נגד התיקשורת הרשמית והשמאל !
_new_ הוספת תגובה



זה ענין של חוסר תרבות
שמעון מנדס (יום שישי, 21/11/2008 שעה 12:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שטוען ''סתם אחד'' זה נכון בחלקו. כי מרבית הבראנז'ה העתונאית היא ''שמאלנית'', דהיינו, ''רודפת שלום''. אלה מושגים שראשיתם בימי המהפכה הצרפתית, שבדורנו ובישראל עוותו לחלוטין. בצרפת של סוף המאה ה-‏18 סדר הישיבה בפרלמנט היה כזה, שהעשירים ישבו בצד ימין והעניים - שבקשו חופש ישבו בצד שמאל. היום אפשר למצוא בשמאל הישראלי הרבה עשירים, שהימין יתקשה להעמיד מולם מתחרים.

אבל מעבר לכל האמור לעיל. מה שדוד מתאר התפרצות לדברי האחר מקורו בחוסר תרבות אצלנו. צריך להודות על האמת - אצלנו אין תרבות. אתם מדברים רק על תכנית טלביזיה כזאת או אחרת. תפתחו את הרדיו והאזינו לתכניות של ראיונות. שם זה הרבה יותר גרוע.
_new_ הוספת תגובה



אייענע רודפת שלום....
סתם אחד (יום חמישי, 27/11/2008 שעה 18:46)
בתשובה לשמעון מנדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הברנג'ה השמאלנית מזמן לא מעונייננת בשלום אלא רק בפחות ערבים מסביבם......

גם אם תמצא עשירים ימנים, ויש הרבה, רובם לא מכניסים את האף לפוליטיקה.
_new_ הוספת תגובה



התקשורת כולל אבנרי שמככב פה -
סתם אחד (יום שישי, 21/11/2008 שעה 12:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האשימה את אריאל שרון ברצח ערבים בסברא ושתילא
אבל הם לא חזרו על האשמות אלה כשעשוהו אתרוג
בגלל האשמות דביליות-דגנרטיות ומופרעות שכאלה - הפסדנו את ההזדמנות לחסל את עראפאת וחבר מרעיו אחת לתמיד
אבל מעולם לא שמעת שהתקשורת האשימה את פרס כי הוא מעליל על שרון במטרה להציל את חייו של עראפאת ולמען פרס נובל שלו.
התקשרות תמציא כל דבר שיאפשר לה למכור עתונים בלי לעמוד לדין ולתביעה משפטית על כך בתנאי שזה תומך בשמאל ובגרועים שבאויבינו
לכן מי שמתייחס אליה ברצינות מסכן את נפשו.
_new_ הוספת תגובה



התקשורת כולל אבנרי שמככב פה -
ע.צופיה (יום שישי, 21/11/2008 שעה 12:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מענין, אין עיתונאים עם נטייה ימנית?
ואם אין, אז למה?
אולי יש לך הסבר?
_new_ הוספת תגובה



הסבר אחד - הם לא קונים עיתונים
דוד סיון (יום שישי, 21/11/2008 שעה 12:43)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם היו מספיק קונים לעיתונים עם אג'נדה ימנית מובהקת היו גם יותר עיתונאים בעלי אג'נדה כזאת. הדוגמה הנוכחית היא מה שקורה ב''מקור ראשון'' (http://www.ice.co.il/article.asp?pgId=126348&cat...). אפילו עיתונאי כמו אורי אליצור הם מתקשים להחזיק.

אבל סיבה יותר חשובה היא שאנשי ימין קיצוני כנראה לא מעריכים מספיק את מקצוע העיתונאי כדי שיחליטו להיות עיתונאי. במקום זה הם מעדיפים לקטר על מה שאין להם ובעיני זה תירוץ ילדותי. מצד שני יש לא מעט אמצעי תקשורת בהם יש כתבות ומאמרים (כולל אקטואליה) בהם מפרסמים את הרעל והשקרים של הימין הקיצוני. זה קורה גם בעיתונות הכתובה, גם ברדיו וגם בטלוויזיה. אבל הם מעדיפים ואוהבים לקטר שמישהו מפריע להם...

כבר יותר מ-‏30 שנה הם שותפים לשלטון אבל מתלוננים שלא נותנים להם לשלוט...

זאת השיטה של הרקדן שמאשים את הריצפה בכשלונותיו. לעומת זה שומר את הכתרים לעצמו.
_new_ הוספת תגובה



הסבר אחד - הם לא קונים עיתונים
סתם אחד (יום שישי, 21/11/2008 שעה 14:32)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הימניים קונים עתונים כמו כולם ואולי יותר
מה שמענין אנשים (כולם כמעט) ועושה רייטינג טוב - זה ידיעות על סטיות לא נורמאליות מכל הסוגים הפוליטיים.העתונות השמאלנית מספקת את זה בשפע מתוך עולמה.
אף אחד לא יקרא מאמר בעתון שהערבים רצחו זה את זה בסברא ושתילא.אבל אם עתונאי דפקט,מטומטם וצמא דם יאמר שאריאל שרון עשה זאת - העתונים ימכרו בטירוף.
וזה מה שעושה השמאל חסר האחריות: הוא קורא לעצמו שלום עכשיו,עכשיו ורק עכשיו (כמו כל ילד בן-ארבע) אבל כשזה נשמע מפי מבוגר זה מעורר כותרות.כאילו ששאר היהודים בארץ לא רוצים שלום והם נגד...
הרי מי שעשה את השלום עם סאדאת ומצרים הוא בגין,אם איני טועה.אבל פרס שמעון מקבל את מחיאות הכפים.
כל שאר מנהיגי השמאל מקדימה ומטה הם אימפוטנטים קשקשנים. כל מה שניתן לומר עליהם שהם מצליחים בכשרון ותעוזה אדירה לשים מקלות בגלגלים של עגלת עם ישראל
_new_ הוספת תגובה



הסבר אחד - הם לא קונים עיתונים
סתם אחד (יום שישי, 21/11/2008 שעה 14:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה זה משנה מה דעתו של העתונאי.אפילו הוא ימני - הוא לא יעז לכתוב על נטיתו כאשר העורך פוסל את דבריו.והעורך פוסל כי הנטיה להבליט את שמאל כי זה מוכר עתונים ומעורר סנסציות,מביא מודעות עירום ושאר פרסומות.וזה מה שהבעלים רוצה.מה מענינת אותו פוליטיקה אם היא לא מביאה כותרות שמביאות כסף.אז אתה רוצה שעיתון ימני ימליץ לשנות את הדגל כדי למכור יותר,כפי שהארץ ממליץ כדי למכור יותר?
אם קבוצת נשים תלך לחלק מזון למשפחות מוכות - אף אחד לא רוצה לשמוע
אבל אם קבוצת נשים מהשמאל תלך להכות חיילים במחסום - כולם יכתבו.
אם קבוצת נשים תחלק ממתקים לחיילים היוצאים לקרב - זה שיעמום.אבל אם 4 אימהות חורגות יצעקו ברחובות - זה רייטינג.
אף פעם לא היתה שערוריה כשחרדים יצאו למצעד ברחוב אבל כשהומואים יוצאים עירומים כדי להתנשק זה עם זה - זה רייטינג שמוכר עיתון.
אז אתה רוצה שימני שמכבד את עצמו ילך להתנשק איתם?
_new_ הוספת תגובה



קיטורים ותירוצים שדופים
דוד סיון (יום שישי, 21/11/2008 שעה 16:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסיבה העיקרית שאין עיתונות ימנית רצינית היא שהימנים מעדיפים לקטר במקום לעשות. זו הסיבה מדוע ''מקור ראשון'' מתקשה להתקיים. מצד אחד בעלים ימני וגם עורכים ימניים קיצוניים מתקשים לגבות מספיק כסף כדי להישאר עסק חי. מצד שני אין להם קונה או משקיע אסטרטגי שיעזור להם. פרוש הדבר, בעברית פשוטה, שלא מספיק ימניים קונים את העיתון. מצד שני ישנם לא מעט אמצעי תקשורת שעלותם נמוכה המוכנים לפרסם את הקיטורים, את התירוצים, את הרעל ואת השקרים שמתגלגלים לימין הקיצוני בראש.

יותר נוח להיות קוטר וכותב תירוצים כפי שאתה עושה.
_new_ הוספת תגובה



הסבר אחד - הם לא קונים עיתונים
(שבת, 22/11/2008 שעה 23:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
הסיפור שם לא מובן לי.
עד כמה שידוע לי אורי אליצור שכני בעפרה עובד כרגיל.
בשבת זו הוא כתב את המאמר הראשי במוסף יומן של העיתוו.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



הסבר אחד - הם לא קונים עיתונים
דוד סיון (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 5:14)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שאורי אליצור היה מעורב בצורה כלשהי בתביעה נגד העיתון שעסקה בבקשה לפירוקו. הסיבה לתביעה היא קשיים מתמשכים לשלם לעובדים (שכירים ופרילנסרים) את המגיע להם.

מה שקר זה שאמרו לאליצור שהוא מפוטר אבל עוד לא הספיקו לקבוע מועד וכבר התחרטו. איך אני יודע? מקריאת הכתבה בקישור שהזכרתי וחלק מהאחרות שנזכרות במסגרתה.
_new_ הוספת תגובה



הסבר אחד - הם לא קונים עיתונים
(יום ראשון, 23/11/2008 שעה 6:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
דוקא עכשיו קיבלתי מהם תשלום על המאמרים שכתבתי במקור ראשון ופורסמו (באישור העורך) גם כאן בפא''צ.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



הסבר אחד - הם לא קונים עיתונים
ע.צופיה (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 7:23)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מה שנקרא בלשון העם: חיסול חשבונות.
_new_ הוספת תגובה



כמה זמן חיכת?
דוד סיון (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 9:36)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תראה לא נעשיתי מומחה למצב הכלכלי של ''מקור ראשון'' אבל הרמזים העבים שכתובים בכתבה ההיא אומרים אי סדרים כלכליים. מכאן התחושה שלי שיש להם בעיות כלכליות שמצטרפת לנאמר בכתבה על קשיים בתזרים המזומנים.

מכאן עולה השאלה: כמה זמן חיכת עד ששילמו לך?
_new_ הוספת תגובה



כמה זמן חיכת?
(יום ראשון, 23/11/2008 שעה 10:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
בערך ארבעה חדשים מהמאמר הראשון (על מורי יוסף קאפח).
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אז לי אין תשובות
דוד סיון (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 11:23)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אם אתה מכיר את המערכת אז ודאי שאחה יכול
לברר במקורות אמינים יותר. אתה גם יכול לשאול
את אורי אליצור.
_new_ הוספת תגובה



אז לי אין תשובות
(יום ראשון, 23/11/2008 שעה 13:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אגב, אם אנחנו כבר מדברים על מקור ראשון הוא עיתון מוטה לטובת ביבי.
הם עושים כל מאמץ לקדם את המועמדים שביבי חפץ ביקרם ומסתירים כל מי שאינו ביביסט.
לכן למשל הם מקפידים שלא לדווח על פעילות של מנהיגות
יהודית או של משה פייגלין או של מישהו מאנשינו.
הם מצנזרים כל התיחסות חיובית לפייגלין או למנהיגות יהודית וזה כולל אפילו מאמרים שנכתבו על ידי אנשינו ואפילו ממאמרים שאני עצמי כתבתי הוצאה בקפדנות כל התיחסות למנהיגות יהודית או למשה פייגלין.
אבל זה עיתון פרטי וזו ארץ חופשית שיעשו מה שבא להם.
למשה פייגלין יש שם טור קבוע כמו שיש לו טור קבוע גם במעריב המקוון.
יש דרכים אחרות להגיע לקהל היעד -
אתר הבחירות של משה פייגלין http://www.mflikud.co.il
לעומת זאת באתר של מנהיגות יהודית אסור להשתמש לצורך הבחירות (לפי הוראות מבקר המדינה).
וקליפ שלנו http://www.youtube.com/watch?v=8AuUbnf-EQoאליצור
_new_ הוספת תגובה



אני חוזר בי מדברי
עמיש (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 14:35)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם מאמריך הם על מורי יוסף קאפח הרי שהם מעניינים ומלמדים רבות.
קראתי אותם כאן בפאץ בהנאה רבה.
_new_ הוספת תגובה



כמה זמן חיכת?
סתם אחד (יום שני, 24/11/2008 שעה 3:59)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התחושה שלך מעניינת ת'תחת.

אדם שקופץ בראש עם התחושות , צעקן חרישי צבוע.
_new_ הוספת תגובה



מה הפלא שהם פושטים רגל?
עמיש (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 10:45)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין בעולם אדם שיהיה מוכן לשלם בשביל לקרא אותך
_new_ הוספת תגובה



שוב הכובע בוער על ראש הגנב
סתם אחד (יום שישי, 21/11/2008 שעה 12:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריאל שרון באמת אחראי לטבח שאירע בסברא ושתילא. זו דוגמא להאשמות אמיתיות שנתמכות על ידי האירועים בשטח. האם זו הדוגמא לבעיות בתקשורת?

הבעיה שסיון מדבר עליה אינה קשורה ללהג הימני בדבר 'התקשורת השמאלנית'.
_new_ הוספת תגובה



התקשורת היא שמאלנית הוא תירוץ של גן ילדים!
דוד סיון (יום שישי, 21/11/2008 שעה 12:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בכיינות ימנונית מגוחכת
עמיש (יום שישי, 21/11/2008 שעה 19:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קשה להם עם העובדה שרוב הציבור שונא אותם ולא רוצה לקרא עליהם.
קשה להם עם העובדה שהציבור תומך בשמאל ומבקש לקרא עיתונאים ופובליציסטים המבטאים את דעות השמאל.
קשה להם עם העובדה שצריך לבוא איזה סרסור הימורים כמו אדלסון בכדי להחזיק בחיים חינמון סמרטוטי ימנוני עלוב (''ישראל היום'') ושכתבי העת היחידים שהם מצליחים להחזיק הם כתבי עת בולשביקיים ממסדיים שמקבלים את תקציבם מהקופה הציבורית ושאיש אינו מוכן להוציא פרוטה מכסאו כדי לקרא בהם.
_new_ הוספת תגובה



מה שהימין לא עושה זה
סתם אחד (יום שישי, 21/11/2008 שעה 19:58)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עיתונות פורנוגראפית כפלטפורמה להפצת דיעות של אבנרי וחבריו .
_new_ הוספת תגובה



בגלל זה 50 עובדים של הגזענון מקור ראשון הולכים הבייתה
סתם אחד (שבת, 22/11/2008 שעה 8:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תקשורת לא בסדר. למה לא מראים תמונות מתליית המרגל הישראלי באירן?
סתם אחד (שבת, 22/11/2008 שעה 16:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה לא מראים את הלשון המשתרבבת של התלוי, הרגל המפרכסת וכל זה? תקשורת טובה מראה דברים כאלה, זה חשוב מאד

התלייה. לא מראים כלום.
_new_ הוספת תגובה



ניכנסים זה לדברי זה כי מפחדים שישחטו אותם בטרם יפלטו עוד מילים
סתם אחד (שבת, 22/11/2008 שעה 17:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי מה, הערבים עומדים לשחוט בקרוב את יהודי ישראל, ובעולם רק מחכים לזה, לא אוהבים ישראל.
_new_ הוספת תגובה



דוד אתה צודק
סתם אחד (שבת, 22/11/2008 שעה 20:30) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעת גיחותי השונות לחו''ל נוכחתי בשוני העצום של ראיון אנשים בחו''ל ובישראל.
בישראל המראין מדבר רוב הזמן משלשל הגיגים ונכנס לדיברי המרויאן ומחלק ציונים.
תקשורת פוליטית עלובה.
_new_ הוספת תגובה



דוד אתה צודק
סתם אחד (שבת, 22/11/2008 שעה 20:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היום מתחיל בהתעוררות אינטלקטואלית ממשיכה בפיהוק אינטלקטואלי וגירוד ביצים אינטלקטואלי , הרמת שמיכה אינטלקטואלית הליכה אינטלקטואלית לשירותים ושם מתבצעת הפעולה הכי אינטלקטואלית של הבוקר השתנה בעמידה עם פספוסים כיאה לאינטלקטואל !! מכאן נעבור לצחצוח אינטלקטואלי ויריקה אינטלקטואלית הגונה ..וכך עובר לו היום על האינטקטואל שלנו כשבערב הוא מתפנה לעוד פעילות אינטלקטואלית חביבה עליו ..כתיבת תגובה השוללת אותם דברים שעשה כאשר מדובר במישהו שלא מדבר כמוהו !! השאלה העולה מהמעקב השיגרתי הזה היא מה נחשב לפעילות אינטקטואלית ולמה חשוב שכל התכניות יהיו בעלי משמעות על החיים , כלומר מהבוקר עד הערב האדם יעסוק רק בפעילות מחכימה וכל מילה שלו תימדד ! אם כך עולה השאלה מתי יחיה? ובאח הגדול מביאים אנשים חיים מכל מגזרי הציבור הצריכים להעביר יחד ימים ושבועות ורצוי באופן שלא ישעמם את קהל הצופים ואת זה בינתיים מבין הכי טוב בובליל! האח הגדול הוא פסיק קטן במה שמוצע היום במדיות השונות לקהל , ואם מישהו מוצא לנכון לצפות בו שעות זה עניינו ובוודאי עדיף על לשדוד זקנות !!
_new_ הוספת תגובה



פראים, מתי כבר יפרעו בכם חזרה, ותילמדו שיש גבולות?
סתם אחד (שבת, 22/11/2008 שעה 21:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד שלא תחטפו עמוק וקשה, עד שלא תשלמו מחיר כבד ביותר, אתם, בניכם, קרוביכם וחבריכם, תמשיכו להיות אנשים אכזרים ללא גבול לחמס ולפריעה שלכם.

בקרוב --
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון, אנחנו מצפים בקוצר רוח, בחיל ורעדה ....
סתם אחד (שבת, 22/11/2008 שעה 22:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



איני מיכאל, אבל המילים הלגלגניות לא יעזרו
סתם אחד (שבת, 22/11/2008 שעה 23:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יקרה בדיוק מה שאמרתי.
_new_ הוספת תגובה



הקול קול מיכאל והידים ידי שרון
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 0:51)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז אם אתה רץ כמו ארנב ו..... כמו ארנב, זאת אומרת שאתה ארנב.

הג'ירפה והפיל
_new_ הוספת תגובה



כמה אנשים עשקתם, רימיתם? כמה כסף גנבת? כסף שבא מגניבה וטפילות
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 5:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא אכן חסר ערך, וממיט אסון על הנוכל.
_new_ הוספת תגובה



ספר לנו שוב איך גנבו את עבודתך
סתם אחד (יום שני, 24/11/2008 שעה 0:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו מתעגעים
_new_ הוספת תגובה



לא גנבו ולא ליסטו. הוא מנסה להלבין כישלון רב שנים
סתם אחד (יום שני, 24/11/2008 שעה 20:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל העובדות חזקות ומבוססות.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון, אנחנו מצפים בקוצר רוח, בחיל ורעדה ....
סתם אחד (שבת, 22/11/2008 שעה 22:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



איני מיכאל, ומה שיקרה לא תלוי כלל בי.
סתם אחד (שבת, 22/11/2008 שעה 23:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא אתה ולא בני משפחתך ולא רעיך ימלטו, גם לא אם תנסו לברוח, גם לא אם הכנתם הרבה כסף לזמן צרה.
_new_ הוספת תגובה



בעת צרה לכסף לא יהיה ערך. אפילו אתה צריך לדעת את זה
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 0:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשנצליח לכונן את המקדש, נטפל בשכמותך.
_new_ הוספת תגובה



כמה כסף גנבתם?
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 5:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אנשי רשע ופועלי עוון כמוכם לא בונים שום בית מקדש.
סתם אחד (יום ראשון, 23/11/2008 שעה 6:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פועלי עוון ניכחדים מעל האדמה
_new_ הוספת תגובה



בקרוב נבנה בע''ה את מדינת יהודה
סתם אחד (יום שני, 24/11/2008 שעה 20:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שם נכונן חוקים משלנו, בלי בג''צ ובלי בצלם.
_new_ הוספת תגובה



מיקי שרון, אתה גבר שבגברים
סתם אחד (יום חמישי, 27/11/2008 שעה 18:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לך אומץ רב לפברק עבודת מאסטר ואני גאה בשמאלני כמוך שנלחם במערכת השמאלנים של חצי מהאוניברסיטאות בארץ !!!!
כל הכבוד.
_new_ הוספת תגובה



אתה מטעה, מיישר עיקולים, ומעלים עובדות
סתם אחד (יום חמישי, 27/11/2008 שעה 18:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מדגיש את הנטיה הישראלית לדבר אחד לתוך דבריו של השני בלי שאחד מקשיב בכלל לדיברי האחרים, ומנסה לחלק אותה שווה בשווה בין ימין לשמאל. אבל אתה מכליל בכוונה להסתיר את האמת.

מעבר לפגם התרבותי שציינת אם תבדוק את זמן פתחון הפה שניתן לשמאלנים מול ימנים - גם זמן ברוטו וגם זמן נטו, גם 'דיבור חופף' וכו' - תיווכח ששמאלנים מקבלים יותר זמן שידור, פחות הפרעות, התפרצויות וקטיעות, יותר יחס של כבוד - מאשר מרואיין ימני.
_new_ הוספת תגובה



אשמח אם תציג עובדות
דוד סיון (יום שישי, 28/11/2008 שעה 22:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קיטורים, שמאפיינים את דבריך אינם עובדות על המציאות.
כדי לשכנע שיש בסיס כלשהו לטענותיך עליך להציג עובדות.
_new_ הוספת תגובה



למי מפריעים?
(יום ראשון, 30/11/2008 שעה 11:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
כאן
יש עימות טלויזיוני בין משה פייגלין לבין יריב אופנהימר משלום עכשיו

ניתן לראות בברור שאמנם היו התפרצויות לתוך דבר פייגלין עד שבשלב מסויים הוא אמר ''אל תחתוך אותי עכשיו'' אבל ליריב אופנהיימר הפריעו לא פחות והתפרצו לדבריו אפילו יותר.
מעבר לזה
מי שקורא כמוני בקביעות את ''מקור ראשון'' יראה שבכל הנוגע לארועים הפנימיים בליכוד הם שופר של נתנינהו ועושים כל מאמץ להעלים למחוק והגחיך את משה פייגלין ואת מועמדי הקבוצה שלו.
כך שתקשורת חד צדדית היא לא מונופול של השמאל.
מה שצריך הוא תקשורת חופשית שבה כל גוף יכול להקים בחופשיות תקשורת משלו.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



יש בעיה אחת בדרישה הזאת
דוד סיון (יום ראשון, 30/11/2008 שעה 12:18)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בגלל שמספר ערוצי התקשרות מוגבל הרי שצריך לנהל את
ההקצאה. צריך גם לפקח על תנועות בתקשורת, ממש כמו
שצריך לפקח על התנועה בכבישים. מעבר לדאגה לקיום
תנאים אלו לא נראה לי שיש בעיה להקים עיסקי תקשורת.

כמובן שכיום כדי לקיים תנאים אלו דרוש ממון. אבל
הכי חשוב זו האפשרות לקיים את העסק לאחר שהתנאים
מתקיימים.
_new_ הוספת תגובה



יש בעיה אחת בדרישה הזאת
סתם אחד (יום ראשון, 30/11/2008 שעה 18:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טכנית ניתן לפתור את בעיית ריבוי הערוצים ע''י שידור דיגיטלי.
הפוליטרוקים השונים בתקשורת ובמערכת המשפטית הפוליטית מונעים פתרון זה.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי