פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
קצת פלפל לנשיאות
טורקיז קטן / יובל רבינוביץ (יום ראשון, 02/11/2008 שעה 20:41)


קצת פלפל לנשיאות

ד''ר יובל רבינוביץ‎



בעוד יומיים יבחרו האמריקאים את הנשיא ה-‏44 שלהם. מערכת הבחירות הפעםרוזבלט
רוזבלט
מרתקת, להבדיל מהפיהוקון בוש-קארי שנאלצנו לסבול לפני ארבע שנים. אפשר לתאר את ההיסטוריה של הבחירות בארה''ב מנקודות זמן שונות. החלטתי להתחיל ממלחמת העולם השניה, אירוע מכונן בתולדות התרבות האמריקאית והעולמית.

בשנת 1948 הלכה ארה''ב לבחירות. אלה היו הבחירות הראשונות שלאחר מלחמת העולם השניה, והראשונות מזה 16 שנה בהן לא היה יכול הציבור האמריקאי להצביע עבור פרנקלין דלאנו רוזוולט, חבר המפלגה הדמוקרטית. רוזוולט נפטר שלוש שנים קודם לכן, בעודו מכהן כנשיא בקדנציה הרביעית שלו, וסגנו, הארי טרומן, מילא את מקומו. טרומן החליט להתמודד לתפקיד הנשיא הנבחר מול המועמד הרפובליקני תומס דיואי. הסקרים לא ניבאו לו הצלחה. הצלחת ארה''ב במלחמת העולם השניה נזקפה בדעת הקהל בעיקר לזכותו של רוזוולט, וטרומן היה חתום על ההחלטה השנויה במחלוקת להטיל שתי פצצות אטום על יפן.

טרומן
טרומן
הסקרים טעו. טרומן הביס את דיואי בהפרש גדול. המשך כהונתו היה סוער, עם היציאה למלחמת קוריאה ודוקטרינה אנטי-קומוניסטית פעילה ואף אלימה. לאחר הקדנציה הזו החליט לא להתמודד יותר. טרומן היה הנשיא האמריקאי האחרון שלא נשא באמתחתו תואר אקדמאי.

בבחירות של 1952 הביס בקלות דווייט אייזנהאור הרפובליקני את אדליי סטיבנסון הדמוקרט. הבחירות של 1956 היו בין אותם מועמדים ואותה תוצאה. בשנת 1960 התנהל הקרב בין ג'ון קנדי הדמוקרט לבין ריצ'רד ניקסון הרפובליקני. במערכת הבחירות הזו היה חידוש: המועמדים ערכו ויכוח פומבי מול מצלמות הטלוויזיה. קנדי ניצח בבחירות. לאחר שלוש שנים נרצח בעודו מכהן (והיה בכך לנשיא הרביעי בארה''ב שנרצח תוך כהונתו). הוא הוחלף על ידי סגנו, לינדון ג'ונסון. בשנת 1964 הביס ג'ונסון את בארי גולדוואטר הרפובליקני.

קנדי
קנדי
בשנת 1968 חזר ריצ'רד ניקסון לזירה מטעם המפלגה הרפובליקנית וניצח את מועמד הדמוקרטים יוברט האמפרי. בשנת 1972 התמודד ניקסון לכהונה שניה והביס בקלות את מועמד הדמוקרטים ג'ורג' מקגאוורן. שנה לאחר מכן התפטר סגנו ספירו אגניו בשל פרשיות שחיתות ושוחד. ניקסון מינה במקומו את ג'רלד פורד כסגן הנשיא. פורד היה סגן הנשיא הראשון שמונה לתפקידו מבלי שהתמודד במערכת בחירות כלשהי. שנה לאחר מכן התפטר ניקסון עצמו בשל פרשת ווטרגייט. ארה''ב מצאה את עצמה עם פורד כנשיא מבלי שנבחר לפני כן אפילו לתפקיד סגן הנשיא. פורד מינה כסגנו את נלסון רוקפלר. אחד מהצעדים הראשונים שעשה היה הענקת חנינה לניקסון על עבירותיו, דבר שעורר לא מעט ביקורת ציבורית. בשנת 1976 התמודד פורד מול מועמד הדמוקרטים ג'ימי קארטר ונוצח.

ניקסון
ניקסון
קארטר החזיק מעמד רק קדנציה אחת. בבחירות 1980 הוא הובס בקלות על ידי רונאלד רייגן הרפובליקני. בבחירות 1984 התמודד רייגן מול וולטר מונדייל הדמוקרט ושוב ניצח בהפרש גדול. בשנת 1988 התמודד בהצלחה סגנו של רייגן, ג'ורג' הרברט בוש, מול מייקל דוקאקיס הדמוקרט וניצח אותו. במהלך כהונתו של בוש פלשה עיראק לכוויית וארה''ב תקפה את עיראק. בבחירות של 1992 נוצח בוש על ידי ביל קלינטון הדמוקרט. מאז מלחמת העולם השניה רק פורד, קרטר ובוש לא הצליחו להיבחר לכהונה שניה. את פורד אפשר ממילא להשאיר מחוץ לסטטיסטיקה, משום שגם לכהונה הראשונה הוא לא נבחר (ובכל זאת הפסיד בהפרש קטן יחסית כשהתמודד מעמדת הנשיא).

קלינטון התמודד בשנת 1996 מול בוב דול, ולא התקשה לנצחו. בשנת 2000 התמודד סגנו של קלינטון, אל גור, מול ג'ורג' ווקר בוש, בנו של הנשיא שקדם לקלינטון. תוצאות הבחירות גרמו לשערוריה. בוש ניצח בהפרש זעום. תומכי גור טענו שתוצאות ההצבעה בפלורידה פסולות, בשל טעויות שנפלו בספירה ומנגנון הצבעה בעייתי. בית המשפט בפלורידה אישר לבסוף את התוצאות. יצויין במאמר מוסגר שמושל פלורידה באותו זמן היה ג'ב בוש, אחיו של המועמד ג'ורג' בוש. בשנת 2004 ניצח בוש בצורה משכנעת יותר את מועמד הדמוקרטים ג'ון קארי.

אז מה היה לנו שם? ברוב מערכות הבחירות מאז מלחמת העולם השניה ניצחו הרפובליקנים. נראה שמקרב הדמוקרטים, טרומן נישא על גלי תוצאות מלחמת העולם השניה וקרטר נהנה מן ההפקר כשהתמודד מול פורד, אבל קנדי וקלינטון נצחו בזכות עצמם. מהצד השני אייזנהאור, ניקסון, רייגן, בוש האב ובוש הבן ניצחו כולם בזכות עצמם.

אובאמה כעת הקרב הוא בין ג'ון מקיין הרפובליקני לבין ברק אובמה הדמוקרט. הסקרים מנבאים הצלחה לאובמה, אבל סקרים הם רק סקרים. אתם יכולים לשאול את שמעון פרס (או את תומס דיואי). אם אובמה ינצח את מקיין, הוא יוכל להתהדר בהרבה פריצות דרך. גם דמוקרט המנצח רפובליקני, תופעת טבע כשלעצמה, וגם – ובעיקר – הוא „שחור”, כלומר – בן-מיעוטים.
(האמריקאים אינם סגורים על המלה המתארת את בעלי העור הכהה. כיום הם נקראים „אפריקאים-אמריקאים”. לפני כן הם נקראו „שחורים”, ולפני כן „ניגרוס”. מישהו החליט שבעברית המילה „כושי”, שהיא מלה תנ''כית המתארת אפריקאי, היא גזענית. לא ברור מדוע. כיום בעברית אנחנו שרויים בשל כך בבלבול לא פחות גדול. אני מעדיף להיצמד למלה „כושי”, שאינה נושאת לטעמי שום איכות שיפוטית, גזענית או אחרת, אך נראה שאני במיעוט.)
מקיין אובמה אינו בעל ביוגרפיה טיפוסית. צבע העור עדיין נתפס כתכונה רלוונטית ליכולת למלא תפקידים ציבוריים בארה''ב. הכושים האמריקאים מרגישים שאובמה הוא אחד מהם. לפחות מבחינת הביוגרפיה שלו הוא לא. בעוד שרוב הכושים הם צאצאים של עבדים וגם מאה שנה לאחר ביטול העבדות עדיין סבלו מאפליה, אובמה אינו צאצא למשפחת עבדים. אביו אפריקאי, אימו אמריקאית (לבנה, אם זה חשוב למישהו מהקוראים). כיום הוא הסנטור הכושי היחיד בארה''ב.

שני המועמדים מתהדרים בביוגרפיות ייחודיות. אובמה בן 47, נולד בהוואי. לאחר מספר שנים עבר עם משפחתו לאינדונזיה, שם שהה עד גיל 10 וחזר לארה''ב. סבתו האחת מתגוררת בקניה, השניה בהוואי. ההמשך שגרתי למדי עבור פוליטיקאים: בית ספר למשפטים, עריכת דין, בגיל 35 חבר הסנאט של אילינוי, בגיל 43 סנאטור מטעם מדינת אילינוי. אב לשתי בנות.

מקיין הוא כבר לא ילד. בן 72, בן למשפחה של אנשי צבא מזה מספר דורות. במלחמת וייטנאם נפל בשבי, שם עבר עינויים, בעטיים הוא אינו יכול עד היום להרים את ידיו אל מעל גובה הכתף (הוא אינו מסוגל להסתרק בעצמו). למרות זאת, כשהוויאטנאמים גילו שאביו קצין צי בכיר והציעו לשחררו מהשבי, סירב מקיין להשתחרר. הוא שוחרר רק אחרי המלחמה. בגיל 46 נבחר לסנאטור מטעם מדינת אריזונה. בגיל 53 הואשם בקבלת שוחד, יחד עם ארבעה סנאטורים אחרים. בחקירה רשמית הוא נמצא חף מפשע (שלושה סנאטורים אחרים הורשעו באותה פרשה), אך נקבע שהפעיל שיפוט לקוי בקבלת תרומות. בשנות ה-‏90 פעל במרץ למען כינון יחסים דיפלומטיים בין ארה''ב לבין וייאטנאם, שבה עבר עינויים עשרים שנה קודם לכן.

קישורים:
ברק אובאמה – האתר הרשמי
ג'ון מקיין – האתר הרשמי
נראה שהפעם מדובר בשני מועמדים מוכשרים ביותר, להבדיל ממערכות הבחירות הקודמות. אישית, אני מעדיף את מקיין, אך נראה שגם הפעם האמריקאים לא יקשיבו לי (בשנת 2000 נדהמתי מכך שבוש היה בכלל יכול להוות יריב שקול לגור, שלא לדבר על כך שניצח). בכל אופן, הפעם מדובר בשני מועמדים שיש להם ראייה הרבה יותר רחבה משהיתה לנשיאים קודמים. שניהם מודעים לכך שיש תרבויות שונות בעולם, לא כולם אמריקאים ולא כולם טובים או רעים. העולם מורכב והמועמדים ערים לכך, גם אם צאן מרעיתם אינו מודע כמותם למורכבות הזו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מהנדס אזרחי
סתם אחד (יום ראשון, 02/11/2008 שעה 21:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז למי אתה רוצה שאני אצביע?
_new_ הוספת תגובה



מהנדס אזרחי
סתם אחד (יום שני, 03/11/2008 שעה 8:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני הצבעתי מקיין.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



זה שהרבה אמריקנים אומרים שיצביעו עבור כושי
סתם אחד (יום ראשון, 02/11/2008 שעה 22:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא אומר שבאמת יצביעו.
אבי ז''ל היה אומר: הם אומרים,אז תגיד גם אתה
_new_ הוספת תגובה



אילו המועמדים הטובים ביותר לנהל את העולם ?
סתם אחד (יום שני, 03/11/2008 שעה 8:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מלא חלחלה לעתידה של הדמוקרטיה בעולם.

אם זו הדוגמה לדמוקרטיה,
לבחירות למדינה המובילה את העולם,

יש לי בחילה והרגשה שאנחנו בסכנה של התדרדרות ברמת המנהיגות אשר תוביל את העולם בעתיד.

חזי
_new_ הוספת תגובה



אלו המועמדים הטובים ביותר לנהל את העולם ?
סתם אחד (יום שני, 03/11/2008 שעה 8:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זוהי מהותה של הדמוקרטיה. לאזרחים חובה וזכות להצביע, אבל אח''כ הם גם חייבים להשלים עם החרא שמאכילים אותם.

האזרחים מפולגים, מבולבלים, מאמינים לסיסמאות ''שינוי'', ''שלום'', ''שיוויון''... עד שה-''שי''נים'' שוברים להם את השיניים ומביא עליהם כאב. זו דרכו של העולם, ללמוד בדרך הקשה.

לפעמים שחור הוא יפה, אבל אין זה אומר שהוא צודק, ראוי, יכול וצריך להנהיג את אמריקה. אבל אם אמריקה רוצה לקחת את עתידה למכונת הלוטו, שתעשה כן. זוהי זכותם של האמריקאים לסבול 4 שנים ולזרוק את הכושי שעשה את שלו, כמו שזרקו את קרטר-חרטר.
_new_ הוספת תגובה



אלו המועמדים הטובים ביותר לנהל את העולם ?
סתם אחד (יום שני, 03/11/2008 שעה 9:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יפה כתבת !!!!!

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



אילו המועמדים הטובים ביותר לנהל את העולם ?
יובל רבינוביץ (יום שני, 03/11/2008 שעה 12:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי תסביר מה בדיוק הבעיה שאתה רואה במועמדים האלה.
_new_ הוספת תגובה



אילו המועמדים הטובים ביותר לנהל את העולם ?
סתם אחד (יום שני, 03/11/2008 שעה 15:13)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה ראוי שמדינה כמו ארה''ב תציג מועמדים,
עם ''קבלות'' למנהיגות וקבלת החלטות ''קשות'' ונכונות.

כבר יןתר משנה, נמשך ''הקרקס'' של הבחירות,
כאשר המועמדים מפגינים כושר משחק ולא יותר מזה.

האם הססמה: ''שינוי'' היא הצדקה לבחירת מועמד ?

מי אינו רוצה בשינוי לטובה ?

והמועמד השני שמודה שאינו מבין בכלכלה, האם הוא מועמד ראוי ?

נזכרתם בנשיא ריגן ?

חזי
_new_ הוספת תגובה



אילו המועמדים הטובים ביותר לנהל את העולם ?
יובל רבינוביץ (יום שני, 03/11/2008 שעה 15:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מערכת הבחירות בארה''ב היא תמיד ממושכת. הסיסמה „שינוי” היא פופולרית בהרבה מערכות בחירות בהרבה מקומות. גם אצלנו.

לעניין מועמדים עם „קבלות” – אילו מועמדים אמריקאים היית רוצה לראות?
_new_ הוספת תגובה



אילו המועמדים הטובים ביותר לנהל את העולם ?
סתם אחד (יום שני, 03/11/2008 שעה 19:41)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בלי להזכיר שמות,

יש אלפים של אנשים מוכשרים מאוד,
אשר כבר הוכיחו את יכולתם בנהול מוצלח של חברות וארגונים גדולים.

אמצעי התקשורת,
עושים ''שטיפת מוח'' במשך יותר משנה...

פסיכולוגית העדר, משחקת כאן תפקיד חשוב.

חזי
_new_ הוספת תגובה



אילו המועמדים הטובים ביותר לנהל את העולם ?
יובל רבינוביץ (יום שני, 03/11/2008 שעה 20:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה בלי להזכיר שמות?
אם אתה סבור שיש מישהו מוכשר יותר, מדוע שלא תדבר עליו?

אגב – לטעמי יש מישהו מוכשר יותר. קוראים לו רודי ג'וליאני והוא אפילו ניסה להתמנות למועמד המפלגה הרפובליקנית ולא הצליח. הוא העביר את תמיכתו למקיין, שעליו הוא כתב טובות גם בעבר, עוד לפני שהמירוץ היה רלוונטי.

אבל איש מהם לא נראה לי קוטל קנים. אני מסכים שהניסיון של מקיין (וגם של ג'וליאני) עדיפים, אבל אני לא מוצא רלוונטיות למה שאתה מנסה להעלות כאן. אין לי ידע מפורט על הפעילות הציבורית שלהם, ואני מניח שאיש מהם לא היה מצליח אם לא היה לו כישרון. נכון שג'וליאני יכול גם להציג קבלות על ביעור הפשע בעיר ניו-יורק, אבל זה לא מאד הרשים את האמריקאים בהתמודדות על ראשות המפלגה.
_new_ הוספת תגובה



אילו המועמדים הטובים ביותר לנהל את העולם ?
סתם אחד (יום שני, 03/11/2008 שעה 22:29)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל זאת מדינה שמאגדת יותר מ-‏300 מיליון אנשים, צורכת כרבע מכמות הדלק בעולם, תקציבה השנתי מסתובב ב-‏2.7 טריליון דולר, ששולחת את צבאה ל-‏4 כנפות הארץ, שעומדת כמעצמה היחידה בעולם בראש המדינות הדמוקרטיות, שצריכה לתקן את אמריקה מבפנים בתמיכה סוציאלית-כלכלית באזרחיה החלשים ובמקביל לעזור לחצי עולם - בכל זאת הייתי מצפה מהמפלגות באמריקה, ובמקרה הזה מהדמוקרטים, להעמיד אדם שיש לו ניסיון בחקיקה, בכלכלה, בביטחון ובמדיניות חוץ, ששימש קודם בתפקיד ציבורי בכיר במושל מדינה, כסנטור לפחות 10 שנים, כסגן נשיא ושניש לו רקורד מוכח של עשייה.

לאובמה אין הרקורד הזה. הוא כמעט ולא מוכר לבוחרים הארה''ב ואלה שבוחרים בו עושים זאת למרות העדר הניסיון שיש לו. להיות צעיר, שחור, ספורטיבי אלה לא התכונות ההכרחיות כדי להיות נשיא ואפילו לא תכונות נדרשות. הרי אם הוא היה ניצב לפני תאגיד כלכלי כדי להתקבל לעבודה הוא היה עובר סידרת מבחנים ובסיכוי גבוה שהיה נדחה.

אז כנראה שפוליטיקה הפופוליסטית בארה''ב דומה לזו שאצלנו. כמו שאצלנו יש המתלהבים לתמוך בלבני בגלל שהיא אישה, בגלל שדיעותיה התמתנו שמאלה אבל ליבה נשאר קצת מימין, אבל מעבר לזה אין לה הרבה מלבד ניסיון קצר בלהיות שרת החוץ ועוד חצי תפקיד שר. היא לא השתפשפה מספיק, ולא גילתה עצמאות מחשבתית אפילו לא תחת אולמרט, והיא גם לא הקרינה שהיא יודעת מה היא רוצה ולאן ללכת, בכל זאת יש התומכים בה רק משום שהיא מקרינה נסיגה, התקפלות, ולא חשוב לאיזה מצב היא תדרדר את ישראל.

בעוד לאובמה יש כמה יועצים טובים שהוא נשמע להם, נראה לי שיש סיכוי שהוא ישתלב טוב בבית הלבן, אם ייבחר, ואמריקה תחווה בתקופה הראשונה שלו כמה מכות וזעזועים, כלכליים, גזעיים, ביטחוניים. אנשים/ארגונים/מדינות ירצו לבחון אותו, לנצל הזדמנות ולעקוץ. אבל לאמריקה יש את האפשרות הזאת. לנו אין. לנו אסור להתנהל בחוסר אחריות, ומה שקורה היום אצלנו הוא קרוב לשערוריה שמובילה אולמרט ומנצלתה ציפי לבני.
_new_ הוספת תגובה



ממש חזק !!!! אתה אומר דברים מהלב ומהשכל!!!
סתם אחד (יום שני, 03/11/2008 שעה 22:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני תיקווה שהאמריקאים שומעים וקוראים אותך בדקה ה-‏90!!!!!

פופקורן
_new_ הוספת תגובה



ע.מישוביץ: מי ייתן וינצח מקיין
סתם אחד (יום שלישי, 04/11/2008 שעה 7:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואובמה ייזכר לאנחות.
_new_ הוספת תגובה



ע.מישוביץ: מי ייתן וינצח מקיין
סתם אחד (יום שלישי, 04/11/2008 שעה 8:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
גם אם מקקיין ינצח אבואמה עשה דבר טוב שיזכר לדורות
אליצור
_new_ הוספת תגובה



ע.מישבוים: אכלת אותה בגדול !!!!!!!!!
סתם אחד (יום שישי, 07/11/2008 שעה 0:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכושי עשה את שלו !!!!!
_new_ הוספת תגובה



גורג' בוש היה הגרוע שבנשיאים
סתם אחד (יום שלישי, 04/11/2008 שעה 23:05)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמרן ימני רדיקאלי שגרם נזק עצום לארה''ב ולעולם כולו, והוכיח שוב כי אין מקום יותר למשיחיות ימנית בעולם המודרני.

כדאי מאד שגם כותב המאמר, המסוגר בבועה שאין לה תכלית, יפנים את העובדה שדרך השלום, ההידברות והדיפלומטיה עדיפים על דרך הכח שנחלה כישלון חרוץ בתקופת ממשל בוש.
_new_ הוספת תגובה



גורג' בוש היה הגרוע שבנשיאים
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 05/11/2008 שעה 5:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש בעיה בסיסית עם אנשים המסוגלים לחשוב רק בתוך תוויות ממוסגרות: „שמרן ימני רדיקאלי”, „משיחיות ימנית”, „דרך השלום”.

אם אין נקודה ארכימדית של חשיבה עצמאית, לא ניתן לנהל דיון ענייני.
_new_ הוספת תגובה



גורג' בוש היה הגרוע שבנשיאים
סתם אחד (יום רביעי, 05/11/2008 שעה 20:20)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש בעיה עצומה עם כל האנשים
אז איך אתה מציע להתגבר עליה?
אתה חושב שאובמבה חושב אחרת מבוש?
למה חשיבה עצמאית לא יכולה להגדיר מישהו שהוא בתוך תוית ממוסגרת?
הבעיה היא שהתוויות מגדירות בשביל כל אחד מוצר אחר,למעשה.אין שום מושג שתעלה על הדעת שיש עליו הסכמה הגדרתית.בגלל זה יש כ''כ הרבה עורכי דין...וחוזה שפעם נכתב על קופסת סיגריות היום הוא 1000 עמודים לפחות.

אומבמבה הוא בעיני מטיף מוכשר ביותר שגורם התרגשות בדברו.
מה הלאה? הוא ימשיך לדבר לנו?
_new_ הוספת תגובה



אילו המועמדים הטובים ביותר לנהל את העולם ?
סתם אחד (יום חמישי, 06/11/2008 שעה 20:21)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יובל,

היום פורסם כי סגנית המעמד הרפובליקני,
לא יודעת שאפריקה היא יבשת...

היא היתה עשויה להיות בתפקיד נשיא ארה''ב , לפי החוקה...\

אין בארה''ב מועמדים טובים יותר ??????

חזי
_new_ הוספת תגובה



אילו המועמדים הטובים ביותר לנהל את העולם ?
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 06/11/2008 שעה 21:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק שכעת הוא זמן שליפת הסכינים הארוכות במחנה הרפובליקני, ושרה פיילין היא מטרה נוחה.

במקומות שפורסם העניין שעליו אתה מדבר, נכתב שהדבר נאמר על ידי אחד מעוזריו של מקיין. מעבר לכך שאין הקלטה או אסמכתא אחרת, גם שמו של העוזר נותר עלום.

שמעתי גם ששרה פיילין חשבה שדינוזאורים ובני אדם חיו ביחד על פני כדור הארץ לפני כ-‏6000 שנה. המקור הוא „עדים” מאלסקה, אך אין לעדים אלה שמות.

בראיון טלוויזיוני הוצגה לשרה פיילין שאלה שנשאלה על ידי ילד בכתה ג': מהו תפקידו של סגן הנשיא? פיילין חייכה ואמרה: שאלה מצויינת. סגן הנשיא תומך בנשיא. הם חברי צוות וסגן הנשיא גם אחראי על הסנאט. לכן הוא יכול להשפיע ולכן אני מאד רוצה את התפקיד הזה.

מובן שהתשובה נוסחה כך שתתאים לילד ששאל את השאלה. בתגובות שפורסמו ביוטיוב שלט הגיחוך, לאמור: אין לה מושג קלוש. עד שמישהו הלך ובדק בחוקה. מתברר שסגן הנשיא הוא אכן גם נשיא הסנאט.

אני בטוח שלאחר חיטוט כהלכה נמצא שהיא אמרה שטות כלשהי, אבל כנראה לא העניין המסויים הזה.
_new_ הוספת תגובה



שיעור היסטוריה למופת
סתם אחד (יום שני, 03/11/2008 שעה 8:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מתייק, בהסכמתך.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



עדכונים
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 05/11/2008 שעה 5:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון לעכשיו, אובאמה מוביל בבטחה עם 207 אלקטורים, על פני 114 אלקטורים למקיין. יש צורך ב-‏270 אלקטורים כדי לנצח. נותרו בקופה עוד 204 שבינתיים אין בהם הכרעה. הפער נראה גדול מכדי שייסגר.
_new_ הוספת תגובה



עדכונים
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 05/11/2008 שעה 5:59)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעוד אני כותב את העדכון הקודם המספרים כבר השתנו. 220:114 לאובמה. 204 עדיין לא הכריעו.
_new_ הוספת תגובה



עדכונים
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 05/11/2008 שעה 6:01)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

220:120
בקופה: עוד 198.
_new_ הוספת תגובה



עדכונים
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 05/11/2008 שעה 6:03)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

247:120
בקופה 171
היעד: 270
_new_ הוספת תגובה



יש הכרעה!
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 05/11/2008 שעה 6:06)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אובאמה כבר צבר 324 אלקטורים וניצח בגדול. למקיין 124. עוד 90 לא הוכרעו, אבל אין לכך שום משמעות.
_new_ הוספת תגובה



יש הכרעה!
סתם אחד (יום רביעי, 05/11/2008 שעה 6:30)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברוך השם. הסכנה חלפה מהבית הלבן. סוף סוף לא דפקו את השחורים.
_new_ הוספת תגובה



אובמה ניצח. יש לי חששות מהבלתי נודע
סתם אחד (יום רביעי, 05/11/2008 שעה 8:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפי שכבר כתבתי,
אני חושש מאובמה כנשיא ארה''ב.
ניתן בידו כוח עצום שאני בספק אם הוא ראוי לו כמנהיג.

דוגמא קטנה להתנהגות טפשית (גם אם היא נראת חסרת חשיבות):

אני לא יכול להשתחרר מקטע מצולם קטנטן אשר מראה את אובמה יורד מכבש מטוס כאשר הידיים שלו בכיסים...

למעוד במצב זה והתדרדרות למטה (די סביר) הוא סיכון פיזי שאינו מחושב...
_new_ הוספת תגובה



אובמה ניצח. יש לי חששות מהבלתי נודע
סתם אחד (יום רביעי, 05/11/2008 שעה 8:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכחתי לכתוב בתגובה לעיל,
הוא ירד מהמטוס בריצה, כאשר הידיים שלו בכיסים...

חזי
_new_ הוספת תגובה



יש לך סיבה טובה לחשוש. כדאי למתנחלים להתחיל לארוז
סתם אחד (יום רביעי, 05/11/2008 שעה 11:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובעיקר לבנדיטים מחברון.

ארה''ב של אובמה לא תסכים ולא תתמוך במשטר האפרטהייד שישראל מנהלת בשטחים על בסיס גזעי וגזעני.

הגיעה עת.
_new_ הוספת תגובה



זקן כמוך חייב לזכור ולדעת
סתם אחד (יום שישי, 07/11/2008 שעה 0:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאת זה גם אמרו על קרטר, בוש האב וקלינטון.

לבנדיטים מחברון זכות אבות לגור בעיר, אולי שלא כמו הזכות שלך. עלינו לטפח משטר אפרטהייד לא רק בחברון, אלא בכל ישראל. גם להכניס צנזורה ולא לתת לאנשים לומר את מה שיש להם באמת על הלב. כמו למשל פה בפורום. לצנזורה פוליטית יש יתרון גדול, כי בה שומעים רק דברים טובים.

הבנת את זה, יושב על הביצים?
_new_ הוספת תגובה



אתה הפרצוף של הימין- חיל החלוץ
סתם אחד (יום שישי, 07/11/2008 שעה 12:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וטוב שיש הזדמנות לקוראים להבין את גישתך.

תטפח אפרטהייד, ותסיים כמו דרום אפריקה. לשמחתי יש מעל 6 מיליון תושבים במדינת ישראל שלא רוצים להיות בסרט הזה ולא יהיו מוכנים לשלם את מחירו.

ומה הקשר לביצים ? או שאתה מדבר על המקושקשות שלך
_new_ הוספת תגובה



אובמה ניצח. יש לי חששות מהבלתי נודע
סתם אחד (יום רביעי, 05/11/2008 שעה 20:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשבילו לרדת ממטוס זה כמו בשביל אחרים לרדת מהעץ
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי