פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מכתב אישי לבנימין נתניהו
אברהם בן-עזרא (יום רביעי, 29/10/2008 שעה 10:00)


מכתב אישי לבנימין נתניהו

ד''ר אינג' אברהם בן-עזרא



כצופה מהצד אין ספק כי יש לי יתרון על כמה יועצים אשר בהיותם קרובים מדיי – אינם רואים את הדברים בפרספקטיבה. ועוד אומר למען הגילוי הנאות כי איני נמנה על תנועת הליכוד – איני חבר בשום מפלגה.

דברים אלו נכתבים לטובת עתיד המדינה בה אני חי, והחברה בתוכה אני פועל לרבות התקשורת.

גם למען האיזון הנדרש לאור ההתייחסות המכוערת של 90% מכלי התקשורת אל בנימין נתניהו – התייחסות שמטרתה לגרום לעליית השמאל לקראת הבחירות, בדרך של יצירת אוירה מסולפת הרחוקה מהמציאות ומהאמת.

לענייננו:
א. אל נא תשחק לידיהם של המראיינים. לעולם אל תילחץ כדי להספיק להשיב על השאלה עד תום; השואל שאל – שישאל, באריכות כחפצו, ואם לא ייוותר זמן לתשובה, יישאר בשאלתו, ואם יחתוך את התשובה באמצעיתה, חכה עד גמר החיתוך, והשלם בניחותא ככל שיהיה (אם יהיה) זמן. הציבור יבין היטב ויידע לשפוט. האבסורד של האפליה התקשורתית לא ישחק לטובת התקשורת/השמאל.

ב. כשישאלו על שחיתות, בגלוי או ברמז, פרק את המוקש הזה אט אט בלי חמלה על אולמרט, הירשזון, הנגבי, שרון ואחרים, ותוכל גם להוסיף, כן, בהחלט, את סיכת הביטחון הסגולה של שרה [שני שקל] ואת הסיגר שאתה שואף על חשבונך (2 דולר), כבדיחה... האבסורד צריך להתנפץ בפניו של המעלה את הנושא בכוונה זדונית לעוות את המציאות ולהסיח את הדעת.

ג. אל תשכח שאתה אדריכל, מרצה, מומחה לענייני טרור ובראש ובראשונה כלכלן הרואה רחוק. לולא פועלך, הייתה כאן אמריקה (הפעם לשלילה), ובעזרת תבונתך כשר האוצר – מדינת ישראל מביטה מהצד על המשבר העולמי הפוקד את כלכלת העולם. יש לך קבלות על הצלחה – בביטחון, בכלכלה, וידך נטויה. ואל תוותר למי שמינה את הירשזון לשר האוצר ואת פרץ לשר ביטחון, כמו גם למי שתמך בדרכו והלך אחריו שבי כסהרורי עד שמעד וטבע ביוון השחיתות. השותפים לדרך אינם זכאים לרחוץ בניקיון כפיהם. ואת זה צריך לומר בריש גלי.

ד. מדינת ישראל זקוקה לך כראש ממשלה, אז אנא, הפעל את כישוריך ואת כישרונך ואל נא תיגרר אחרי התקשורת על אף העוינות. תן לציבור קרדיט להבין את המלכודת שהתקשורת טומנת לך על כל צעד ושעל, ואל תילכד בה. אם המראיין ייחס לך תכונה שלילית, כפי שזה קורה לא אחת – ענה אמת בנחת, בפשטות ובמישרין.

ה. התראיין כאיש אמת ללא חנופה לשמאל. לא צריך לצאת מהדעת כדי לגנות אנשי ימין הפועלים שלא כדין – די באמירה פשוטה וברורה. אין לגנות אנשי ימין או מי מהם בשל הפגיעה הזניחה בפרופסור שטרנהל כל עוד לא הוכח מי פגע בו, ואין להתנתק מהאירוע המזערי הזה ולהאדירו כחפצו של השמאל. יש לזכור כי הימין אינו חייב בהתנצלות לאף אחד, ולא להירתע מאזכרת פשעי השמאל.

ו. כשהשאלה של המראיין ארוכה מדי, אז כדי להמחיש את אריכותה, אפשר לנקוט בתשובה קצרה במיוחד, ואפילו – כן או לא, או בבקשה לחזור על השאלה בתמציתיות כדי שתובן בעיקרה. השאלות הארוכות המהוות מעין נאום פוליטי של בחירות, תמיד מופנות אליך. לעולם לא יוצגו שאלות כאלו למנהיגי השמאל. זה ידוע לכל עם ישראל, לכן כל מה שצריך לעשות – להמחיש את האבסורד...

ז. אל נא תידחק לתקשורת ואל תסכים להופיע בכל במה תקשורתית. בדוק את הרקע ורק אם זה מתאים לך – תסכים. אם לא, דע כי אתה מוקף במנהיגים מוכשרים ואפשר לסמוך עליהם – שטייניץ, ארדן, סילבן שלום, פייגלין (אל נא תדחה אותו – בדוק לגופו של עניין את עמדותיו וראה כי יש חפיפה של חלק ניכר מהן לקווי המדיניות של הליכוד, והיכן שלא – אז לא), ורבים אחרים.

ח. כתוב את רב המכר הבא, ושתף את הציבור בידיעה על כך. זה ימחיש את הצד החזק שלך, ואיני צריך לציין מי ממתחריך שלא כתב וודאי שגם לא יכתוב כלום...

ט. הבט אל המראיין בגובה קצת פחות מעיניו; זה מה שבדרך כלל מגיע לו. רק כלפי הציבור – הבט בגובה העיניים...

י. אל תנפנף בעלייה בסקרים (זו שחצנות מזיקה) ואל תירתע מירידה בהם (זו נסיגה מוקדמת). הסקרים אמנם משקפים משהו, אך אתה צריך להיות איש אמת ולא איש תדמית.
בתקווה לבחירתך,...




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  ביבי לעולם לא יהיה  (סתם אחד) (25 תגובות בפתיל)
  מהנדס אזרחי  (סתם אחד) (2 תגובות בפתיל)
  ביבי שמיבי  (סתם אחד) (2 תגובות בפתיל)
  ועוד עצה אחת קטנה ממני  (avner@jungo.com) (3 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי