פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הכתובות כבר מזמן על הקיר
דוד סיון (שבת, 27/09/2008 שעה 18:00)


הכתובות כבר מזמן על הקיר

ד''ר דוד סיון



כבר שנים שאני מבין שכוחן של רשויות אכיפת החוק במדינה דמוקרטית מוגבל, גם בגלל זכויות האדם. כמי שמאמין שזכויות האדם הפרטי הן ערך יסודי של הדמוקרטיה ברור לי הקושי הזה. מצד שני, ברור למדי שכאשר קיימות התארגנויות לפגוע בדיוק בזכויות הללו הרי מניעת הפגיעה היא המשימה העיקרית של רשויות אכיפת החוק. ברור גם שלתבוע הצלחה במאה אחוז במניעת עבירות יהיה בלתי ריאלי, אלא אם רומסים את זכויות הפרט. לכן קיים גם צורך למצות את הדין עם עבריינים, פורעים. יחד עם זאת בשנים האחרונות אני חש שלא כך נוהגות הרשויות הללו למרות שיש התארגנות כדי לפגוע בזכויות הפרט, באוכפי החוק ובתשתיות (על הרס מטעים כטקטיקה מומלצת, כריתת עצי זית וכיבוש הארץ).

כמובן שזו לא הפעם הראשונה שאני מביע את החשד שלי שזהו תהליך מתמשך (אדוני הארץ – ממשיכי הדרך). לא רק שאין מצליחים למנוע עבריינות שכתובה על הקיר, אלא גם אז (לפני פחות משנה) היה נראה שרשויות אכיפת החוק אינן ''מצליחות'' למצות את הדין עם פורעים מכל הסוגים. על הרקע הזה לא פלא שמעשי האלימות נגד בני אדם, רכושם וזכויותיהם מתרבים בשבועות האחרונים, כאילו שמקיימים את ''הטקטיקה המומלצת'' (עימותים בשומרון בעקבות פינוי המאחז יד יאיר).

הפיגוע בפרופסור זאב שטרנהל מפנה את החשדות נגד גופים מהימין הפוליטי וגם בהקשר הזה הכתובות כבר מזמן על הקיר. צריך לקוות שרשויות אכיפת החוק יצליחו למצות את הדין עם העבריין, או עבריינים במיוחד אם מדובר בהתארגנות מראש כפי שנראה כעת.

מה שמדהים הוא שישנם אנשים בעלי השפעה בקרב המתנחלים ''אינם מבינים'' את מה שמבינים חה''כ אפי איתם וחה''כ מאיר פורוש. איתם אמר לערוץ 1: המעשה אינו עולה בקנה אחד עם חוק המדינה ולא עם המוסר היהודי וראוי לכל גינוי. פורוש אמר: דעותי רחוקות מדעותיו, אולם אני רואה חשיבות רבה בכך שדווקא אנשים שדעותיהם רחוקות ממנו יתייצבו להגנת חופש הביטוי וכנגד כל אלימות פוליטית (מעשה טרור).

ברוך מרזל אמר לערוץ 1: לא אגנה את המעשה וצריך לגנות מערכת אכיפת החוק שלא העמידה את זאב שטרנהל על ההתבטאויות החריפות שלו וזה השאיר את הואקום שמביא למעשים כאלה. על פי המידע שבידי, בני קצובר ראש ועד מתיישבי השומרון התקשה לגנות את הפיגוע כאשר אמר: אנו רואים בחומרה את הנסיונות לייחס לתושבי יהודה ושומרון את הנחת המטען. זו עליית מדרגה בהסתה של מחרחרי השינאה מהשמאל הקיצוני (''תחילת הסוף של בדמוקרטיה'', מעריב, 26.9.2006, עמ' 2, ועד מתיישבי השומרון).

מנהיגים שלא מבינים את מה שמבינים חה''כ אפי איתם ומאיר פורוש ונמנעים מלגנות את הפיגוע, ראויים לגינוי חריף.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  דוד- אתה מזמן פסול לעדות!!!  (סתם אחד) (10 תגובות בפתיל)
  מה רצית לומר, דוד?  (סתם אחד) (3 תגובות בפתיל)
  דוד סיון אתה אמיץ ואני מסיר את הכובע  (סתם אחד) (7 תגובות בפתיל)
  ייבנה המקדש: אז מה אם הוא פרופסור?  (סתם אחד)
  מסורו של מהרשק- צינורו של שטרנהל  (סתם אחד)
  מהנדס אזרחי: בלי הוכחות אין מצב  (סתם אחד)
  האם אנחנו באמת מתנגדים לאלימות?  (יובל רבינוביץ) (4 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי