פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_5055

(עקב סח) הַשְכָּחָה, הַכְחָשָה, הַחְשָכָה
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום שישי, 22/08/2008 שעה 6:02)


(עקב סח) הַשְכָּחָה, הַכְחָשָה, הַחְשָכָה

נסים ישעיהו



אז מה היה לנו עד כאן – היתה השכחה מכוונת שכדי להצליח בה עסקו בהכחשה של אמיתות התורה. וכעת התוצאה משתי אלה, היא החשכה בה אנחנו מתהלכים כבר שנות דור לפחות.
אפשר גם להפוך את הסדר של מילות הכותרת מבלי שהרעיון ישתנה, אבל בחרנו בסדר הזה כי לענ''ד הסדר הזה עולה מפרשת השבוע שלנו כדלהלן, אבל נתחיל במשהו מהחדשות; השבוע נתפרסמה אזהרת מסע לישראלים בכל העולם. המידע המודיעיני אומר שמפלגת השטן (חיזב-א'שייטאן) הלבנונית נערכת לחטיפת ישראלים (או שמא יהודים) בכל העולם, על כן ממליצים לישראלים שלא להבליט את יהדותם. אזהרה זו נשמעת לנו כמו איזה משהו ששייך לתרבות הכסת''ח שפשתה במחוזותינו. שהרי מה כבר יכולים לעשות יהודים המתכוונים לשהות בחו''ל מאיזושהי סיבה? לשים מסכות על הפנים? לדבר בערבית שלא למדו בבית הספר?

לפני כמה שנים היתה אזהרה דומה ולמיטב זכרוני יצא אז ''פסק הלכה'' המורה ליהודים, או לפחות מתיר להם, להסתובב ללא כיסוי ראש. שהכיפה לא תסגיר אותם. ואני חשבתי שזה דוקא לא רעיון רע שיהודים יסתובבו בחו''ל עם כַּאפִיַה. שיתחפשו למוסלמים, למה לא? הרי רק הם בטוחים בכל מקום בעולם. לכאורה, גם המזהירים וגם המוזהרים, הם יהודים רק בשם. הם לא ממש יודעים מה ההבדל בין יהודי לגוי ומדוע, ובכל זאת האזהרה מתריעה על כך שיהודי צריך לדעת שהוא נרדף בכל מקום בו הוא נמצא, גם אם לא ברור לו במה בדיוק הוא יהודי. אבל מסתבר שזה רק לכאורה. כי בדרך כלל, הנטיה הטבעית של יהודי היא להציג את עצמו כיהודי וגם להזדהות עם יהודים בכל מקום ומצב בו הם נמצאים. יש גם חריגים, אבל לא בהם אנחנו דנים.

בשעות האחרונות קיבלנו המחשה לאמור בפיסקה האחרונה, בעת שחגגנו הכנסת ספר תורה חדש לאחד מבתי הכנסת בשכונה. כנהוג באירועים מסוג זה, ספר התורה הובל מביתו של התורם לבית הכנסת, בתהלוכה ססגונית מלווה שירים וריקודים. בתחילת הדרך, מספר המלווים היה מועט יחסית, אבל התהלוכה עברה ליד בתים רבים וכמעט מכולם יצאו יהודים להשתתף בשמחה הגדולה. היו ביניהם כאלה, כנראה לא מעטים, שלא ידעו מה בדיוק כתוב בספר הזה, אבל זה לא שינה להם דבר, הם שמחו ורקדו בהתלהבות. הרגישו שותפים מלאים, ואמנם אכן היו שותפים מלאים, שהרי לכל יהודי יש קשר עצמי לתורה הקדושה. באירוע הנ''ל באה לידי ביטוי גלוי העובדה שיהודי חווה את יהדותו, גם אם אינו מודע ואף פעם לא נתן לעצמו דין וחשבון על משמעותה של עובדת היותו יהודי.

ובכל זאת מציאות החיים היא שיהודים שוכחים את עובדת יהדותם. אמנם נזכרים בה בעתים מזומנות, אבל לא תמיד היא מלווה אותם ביומיום. איך נסביר את זה? ובכן, אנחנו לא צריכים לחפש הסברים, כי משה רבנו כבר הסביר את זה בפרשת השבוע שלנו, פרשת עֵקֶב, כמו גם במקומות רבים נוספים בתורה. (דברים ח'): יא הִשָּׁמֶר לְךָ, פֶּן-תִּשְׁכַּח אֶת-ה' אֱלֹקֶיךָ, לְבִלְתִּי שְׁמֹר מִצְו‍ֹתָיו וּמִשְׁפָּטָיו וְחֻקֹּתָיו, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם. לכאורה, שכחה זו תופעה טבעית. כולנו שוכחים לפעמים כל מיני דברים, אז מה יש להזהיר הִשָּׁמֶר לְךָ פֶּן-תִּשְׁכַּח? מה תעזור האזהרה? אפשר להשיב שתלוי מה שוכחים; כל אדם עלול לשכוח פרטים שהם חסרי חשיבות בעיניו. ואם אנחנו שוכחים את הקשר שלנו עם הקב''ה, זה אומר כנראה שהעניין הזה הוא שולי בעינינו, וזו הבעיה.

על תהליך הַשִכְחָה עמדנו לפני כשלוש שנים במאמר לפרשת ואתחנן, ושם הארכנו בהסברים. כאן רק נזכיר כי בכמה וכמה מצוות, התורה מצווה אותנו לזכור בלשון חיובית, כגון ''זכור את יום השבת לקדשו...'' למען תזכור את יום צאתך מארץ מצרים...'' ''זכור את אשר עשה לך עמלק...'' ועוד זכירות. כאשר אנחנו מוזהרים שלא לשכוח, כמו בפסוק המצוטט לעיל, האזהרה היא מפני הַשְכָּחָה מכוונת. האנשים והנשים שהצטרפו אלינו בתהלוכה לכבוד ספר התורה, עשו זאת כי האירוע הזכיר להם את יהדותם ונתעוררו בהם געגועים לקשר עם הרבונו של עולם. קשר שבמקרה זה בא לידי ביטוי בעצם הליווי של ספר התורה עד למקומו הקבוע בבית הכנסת.

יתכן אמנם שביומיום שלהם, אותם יהודים אינם זוכרים את הקשר הזה, אבל זה לא מפני שהם עצמם השכיחו אותו במכוון ח''ו. הם קורבנות של תהליך הַשְכָּחָה שהובילו במכוון מי שנטלו לעצמם את המנהיגות של עם ישראל לפני כמה דורות. התהלוכה הנ''ל עוררה אצלם זכרונות מהעל מודע, מיהדותם השכוחה, והם שמחו לחוותה שוב.

העם ההולכים בחושך



על פניו, לא נראה שהאזהרה של משה רבנו בפרשתנו, הִשָּׁמֶר לְךָ פֶּן-תִּשְׁכַּח אֶת-ה' אֱלֹקֶיךָ, מתייחסת להשכחה מכוונת מן הסוג שאותו הובילו המנהיגים מטעם עצמם הנ''ל. על השכחה כזאת הוא מדבר במקומות אחרים, וכבר כתבנו על כך לפני כשלוש שנים, כנ''ל. בפרשתנו הוא מדבר על תהליך טבעי בו יהודי מצליח בחיים וכתוצאה טבעית מכך, מתפתחת אצלו גאווה על הצלחתו והוא מטפח אותה: יד וְרָם, לְבָבֶךָ; וְשָׁכַחְתָּ אֶת-ה' אֱלֹקֶיךָ, הַמּוֹצִיאֲךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים. לכן הוא מציע דרכים להתגבר על נטיה טבעית זו, והדרך העיקרית היא להקדיש בכל יום כמה דקות להתבוננות שתוביל להידוק הקשר שלו עם הקב''ה: יח וְזָכַרְתָּ, אֶת-ה' אֱלֹקֶיךָ–כִּי הוּא הַנֹּתֵן לְךָ כֹּחַ, לַעֲשׂוֹת חָיִל: לְמַעַן הָקִים אֶת-בְּרִיתוֹ אֲשֶׁר-נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ, כַּיּוֹם הַזֶּה. הנחיה כזאת מתאימה למי שנוטה לשכוח רק כתוצאה מהיסחפות בזרם התודעתי. היא אינה מתאימה למי שמתכוון לשכוח.

ויש בפרשה עוד כמה וכמה פסוקים המזהירים מפני השכחה, וכמובן גם פסוקים הכוללים הנחיות להתבוננות שתמנע את השכחה. כמו למשל: י וְאָכַלְתָּ, וְשָׂבָעְתָּ–וּבֵרַכְתָּ אֶת- ה' אֱלֹקֶיךָ, עַל-הָאָרֶץ הַטֹּבָה אֲשֶׁר נָתַן-לָךְ. על כל יהודי מוטלת המצווה לברך מאה ברכות בכל יום, אבל רק ברכת המזון היא מצווה מן התורה, וזהו הפסוק שמצווה על כך. ר' מנחם מנדל מקוצק אמר שניתן להגיע להשגות נעלות באלקות על ידי ברכת המזון, והוא לא מצליח להבין כיצד זה יהודים אינם מגיעים לכך. הרי על ידי ברכה זו קירב אברהם אבינו אנשים רבים לקב''ה. לאחר שאכלו ושתו בביתו על חשבונו, נדרשו רק לברך את ה' על המזון שסיפק להם, ובכך הגיעו למודעות שיש בורא לעולם והוא מחיה את כולם. ואילו אנחנו, מברכים במהירות בלי לשים לב מה שאומרים, לכן הברכה אינה משפיעה עלינו.

כאמור, בדורות האחרונים היתה מגמה של השכחה מכוונת, וזו עדיין נמשכת בדורנו. יקצר המצע מלתאר את תהליך הָהַשְכָּחָה המכוונת לפרטיו, אבל נציע משהו על קצה המזלג וכל אחד יוכל להמשיך את ההתבוננות בכוחות עצמו. נתחיל במה שמכנים כיום ''מקצועות הליבה''; מה שבמגזר הדתי מכונה 'לימוד חול' שהוכנסו לתכנית הלימודים. עד אז – ילדים יהודים למדו עד גיל הבגרות רק תורה, ואחר כך רכשו מקצוע. בכך נקבעה בתודעתם ההכרה כי התורה והוראותיה הם העיקר בחיים. כמובן, צריכים גם להתפרנס, אבל לעולם לא על חשבון הדבקות בתורה. כאשר הכניסו את לימודי החול לחדרים ולתלמודי התורה, החלה להשתרש בתודעתם של הילדים תפיסה של שיוויון ערכי בין ''מקצועות הלימוד השונים'' ר''ל, ומכאן כבר היתה קצרה הדרך להסטת מרכז הכובד לכיוון לימודי החול.

אבל בכך לא די. הרי לימודי החול מבוססים על המדע, וזה – במקרה הטוב – נוטה להטיל ספק בכל דבר. במקרה הפחות טוב, שזה מה שהיה ונמשך בפועל אצלנו, בשם המדע כביכול פשוט מכחישים את סיפורי האותות והמופתים שבתורה. לכל מופת ונס המוזכרים בתורה, הציעו הסבר ''מדעי'' או פולקלוריסטי, ותראו לי את הילד, או אפילו את ההורים שמסוגלים להתמודד עם זה. ואם בכך לא די, עוד הגדילו לעשות כאשר בררו לילדים ''פרקים נבחרים'' שאותם יש ללמוד בתורה. הרי לא ביטלו לגמרי את לימוד התורה, שכן זה חלק מן התרבות שלנו, רק החליטו מה חשוב שילמדו ומה לא. נו, בכך קיבעו בתודעת הילדים את הרעיון שכל אחד יכול להחליט מה מתאים לו בתורה ומה לא. ולמעשה – במקום תורת ה' תמימה, שלמה, עכשיו נהיתה תורה נכה ר''ל.

אז מה היה לנו עד כאן – היתה השכחה מכוונת שכדי להצליח בה עסקו בהכחשה של אמיתות התורה. וכעת התוצאה משתי אלה, היא החשכה בה אנחנו מתהלכים כבר שנות דור לפחות. ההבדל בין ההולך בחושך ובין ההולך באור – הוא בטווח הראיה, ולפיכך גם במיידיות הסכנות האורבות לכל אחד משניהם. אנחנו הולכים בחושך כי התנתקנו מהמאור שבתורה, לכן מזהירים את עצמנו מפני כוונותיהם של הטרוריסטים, אבל מבלי יכולת למצוא פתרון. אילו התחברנו למאור שבתורה, היינו מקשיבים למשה רבנו המרגיע אותנו ואומר (דברים ז'): יח לֹא תִירָא, מֵהֶם: זָכֹר תִּזְכֹּר, אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה ה' אֱלֹקֶיךָ, לְפַרְעֹה, וּלְכָל-מִצְרָיִם. יט הַמַּסֹּת הַגְּדֹלֹת אֲשֶׁר-רָאוּ עֵינֶיךָ, וְהָאֹתֹת וְהַמֹּפְתִים וְהַיָּד הַחֲזָקָה וְהַזְּרֹעַ הַנְּטוּיָה, אֲשֶׁר הוֹצִאֲךָ, ה' אֱלֹקֶיךָ; כֵּן-יַעֲשֶׂה ה' אֱלֹקֶיךָ, לְכָל-הָעַמִּים, אֲשֶׁר-אַתָּה יָרֵא, מִפְּנֵיהֶם.

כל מה שעובר עלינו, הוא רק כדי להביא אותנו להכרה שה' הוא האלוקים ואין עוד מלבדו. ברגע שנודה בכך, יהיה רק טוב ובגלוי.

ובאמת הגיע כבר הזמן שיהיה רק טוב ליהודים.







http://www.faz.co.il/thread?rep=121385
הַשְכָּחָה, הַכְחָשָה, הַחְשָכָה
המלך שלמה (יום שישי, 22/08/2008 שעה 9:47)

מאוד לא מובן כיצד את עושה שענטז מדבר כל כך נוראי בכתבה שלך או בהסברים שלך. ''השכחה הכחשה חשכה'' אלה התכונות של ''האשמדאי'' או אם יותר נוח לך ''המקטרג'' או ''השטן'', והיכן האשמדאי נימצא? הוא קרוב במאוד מאוד אלך לא בשמים לא בים ולא באדמה אלה בקירבנו אנו, בדיוק כפי ש-ה' נימצא.

''הִשָּׁמֶר לְךָ, פֶּן-תִּשְׁכַּח אֶת-ה' אֱלֹקֶיךָ, לְבִלְתִּי שְׁמֹר מִצְו‍ֹתָיו וּמִשְׁפָּטָיו וְחֻקֹּתָיו, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם''

''היום'' מה פרושו? כוונת משה להדגיש ''שיום'' פרושו אור והאור פרושו פנימי ופרוש המישפט כולו שלא תישכך את האשמדאי! הנימצא בקירבך! ותזכור כל הזמן את המצב האלוהי הגבוה המבקש באופן תמידי לא להישכך ולא להיות בחשכה ולא להכחיש אותו,''הִשָּׁמֶר לְךָ פֶּן-תִּשְׁכַּח אֶת-ה' אֱלֹקֶיךָ''. האם ידוע לך מהוא המצב הזה שאיננו תפקוד כלל? סבורני שלא.

אתה מוסיף ומצוטט דבר ניפלא שעוד יותר מחזק את דברי. ''וְרָם, לְבָבֶךָ; וְשָׁכַחְתָּ אֶת-ה' אֱלֹקֶיךָ, הַמּוֹצִיאֲךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים''. ''ורם לבבך'' כלומר: האשמדאי פועל בקירבך דרך תכונת היוהרה ומסלק כל זכר ה'. דרך איזה תכונות נוספות האשמדאי פועל על מנת לסלק באופן עקבי את זכר ה'? ''המוצאך מבית עבדים'', כלומר: מאחיזתו של האשמדאי, ובאמצעות מה?

''וְזָכַרְתָּ, אֶת-ה' אֱלֹקֶיךָ–כִּי הוּא הַנֹּתֵן לְךָ כֹּחַ, לַעֲשׂוֹת חָיִל: לְמַעַן הָקִים אֶת-בְּרִיתוֹ אֲשֶׁר-נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ, כַּיּוֹם הַזֶּה''. לאיזה ברית משה היתכוון? תיזהר מלפרש את זה לפי ההבנה של האשמדאי. נותן לך כוח? באיזה אופן הכוח נימסר? נסה להבין את פרוש המצב האלוהי והדרך להשגתו, הדרך זה הכוח. ''נישבע'' פרושו חוק התשלום, שפרושו שבכדי להגיע למצב האלוהי יש לשלם באשמדאי ובתכונות היסוד שלו על מנת לקיים את השבועה את הברית, כלומר חלק אחד של החוזה אנחנו בני-האנוש צריכים לקיים, ה' קיים כבר את חלקו בעצם העובדה שנולדנו בגוף הבשר, והוא מוכן לקיים את החלק השני אם אנחנו ניצמד ולא נישכך את המצב האלוהי דרך הלב באופן מתמיד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=121616
כֵּן-יַעֲשֶׂה ה' אֱלֹקֶיךָ, לְכָל-הָעַמִּים
מהנדס אזרחי (יום שישי, 29/08/2008 שעה 8:40)

''לֹא תִירָא, מֵהֶם: זָכֹר תִּזְכֹּר, אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה ה' אֱלֹקֶיךָ, לְפַרְעֹה, וּלְכָל-מִצְרָיִם. יט הַמַּסֹּת הַגְּדֹלֹת אֲשֶׁר-רָאוּ עֵינֶיךָ, וְהָאֹתֹת וְהַמֹּפְתִים וְהַיָּד הַחֲזָקָה וְהַזְּרֹעַ הַנְּטוּיָה, אֲשֶׁר הוֹצִאֲךָ, ה' אֱלֹקֶיךָ; כֵּן-יַעֲשֶׂה ה' אֱלֹקֶיךָ, לְכָל-הָעַמִּים, אֲשֶׁר-אַתָּה יָרֵא, מִפְּנֵיהֶם.''

תספר את זה לקורבנות השואה על האותות והמופעים אשר חוו עיניהם

http://www.faz.co.il/thread?rep=121624
כֵּן-יַעֲשֶׂה ה' אֱלֹקֶיךָ, לְכָל-הָעַמִּים
המלך שלמה (יום שישי, 29/08/2008 שעה 10:35)
בתשובה למהנדס אזרחי

מר מהנדס אזרחי שאנוכי מכבדך בכל הכבוד האפשרי,

אתה עושה שענטז עקב בורות משני רמות שונות ואזורים שונים של סבל, האחד קשור לקיום הפיזי והשני בקיום ויצירת נשמה והוא גם יוצר סבל רגשי רב ומאוד מאוד נחוץ ליצירת נשמה. או יותר מדויק גידול הנשמה. שבלעדי הסבל הנחוץ הזה הנשמה איננה גודלת ומיתפתחת ואתה שב לאדמה כמו שאתה מכונה אוטמטית המדמינת שהיא משהוא כשלמעשה היא.....

הסבל הפיזי אם לא חודר לשם הדמיון מסיע ליצירת וגדול של הנשמה.

לך כמו לרבים יש כניראה חשבון וסבל מיותר לחלוטין כתוצאה מחשבון זה על משהו שהזינו אותך ופמפמו לך בראש בנוגע לשואה וערבבו את זה עם הרבה דמיון עד שקיבלתה סחרחורת ואתה לא יודע מה למעלה ומה למטה,
נו יש צורך אנשים כמוך בכדי לקבל קנה מידה הגיוני לדברים המתחוללים מיסביב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=121632
כֵּן-יַעֲשֶׂה ה' אֱלֹקֶיךָ, לְכָל-הָעַמִּים
מהנדס אזרחי (יום שישי, 29/08/2008 שעה 19:09)
בתשובה להמלך שלמה

אתה מוכן לסבר את אוזנינו היכן נמצאת הנשמה? איפה היא?
או אולי אתה מסוגל לתפוס אותה ככה בידים?
האם ''פיתוח'' הנשמה ח י י ב לעבור דרך יסורים?

אם ההיית שלמה המלך הייתי מקשיב לך

אבל מה לעשות שאתה לא?!

http://www.faz.co.il/thread?rep=121637
כֵּן-יַעֲשֶׂה ה' אֱלֹקֶיךָ, לְכָל-הָעַמִּים
המלך שלמה (שבת, 30/08/2008 שעה 1:12)
בתשובה למהנדס אזרחי

התשובה היא כן. דרך יסורים הנשמה נולדת ומיתפתחת.
והיא נירצחת על ידי דבור מיותר סבל דמיוני והיזדהות עם כל שוטות. למען זה ניכתב הדיבר החמישי.

הנשמה היא בלתי ניראת כמו האויר שאתה נושם, והיא זו שדרכה אתה חי ונושם ולא דרך הגוף הפיזי שמשרת את הצרכים שלה, ורק הדמיון (פרעה) הוא זה שהופך את הדברים. להישתחרר מהדמיון זה סבל רב מאוד שנחוץ לנשמה. ויצאת מיצרים פרושה השתחררות מהיזדהות עם הגוף והתשוקות המיסכנות והעניות שלו. וזהו הנס.

הבעיה האמיתית שלך היא שגם אם שלמה המלך היה עומד מולך לא היתה מזהה אותו כלל. והשאלה שתשאל את עצמך, אם אתה בכלל מסוגל מבלי להיות שלילי זה משהו שאני מפקפק בו.לברר לעצמך את הסיבה שאתה לא מסוגל לזהות אותו? ומהו הדבר שמונע ממך לראות אותו?

http://www.faz.co.il/thread?rep=121673
כֵּן-יַעֲשֶׂה ה' אֱלֹקֶיךָ, לְכָל-הָעַמִּים
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 31/08/2008 שעה 6:47)
בתשובה להמלך שלמה

אתה משתמש במושגים שאני לא מבין:

למשל, מהי נשמה?
איפה (אם בכלל) היא נמצאת?
אתה ראית נשמה שאתה בטוח בקיומה?

מהיכן הבטחון שלך שיש רק דרך אחת שהיא דרך היסורים לפיתוח הנשמה?
בתורה כתוב אחרת שיש דרך נוספת.

בכלל השאלה שבאמת מציקה לי היא: אם אתה תוכל לזהות את שלמה המלך ע''ה אילו היה עומד מולך

http://www.faz.co.il/thread?rep=121698
כֵּן-יַעֲשֶׂה ה' אֱלֹקֶיךָ, לְכָל-הָעַמִּים
המלך שלמה (יום ראשון, 31/08/2008 שעה 11:51)
בתשובה למהנדס אזרחי

ישנם דברים שבכדי להוכיח אותם עלך לעבוד פנימית כדי לאמת ולודות את קיום הדברים, וראשית העבודה היא לא להביע רגשות שלילים אפילו במחשבה בכדי להיכנס למצב שאפשר לראות משהוא, בנוסף למילה ''נשמה'' יש שלושה משמעויות שונות ומשלושה כיונים שונים והיא הממונה על ששת הצעדים בכדי לחדור למצב של נוכחות אלוהית שהיא מוגדרת במילה ''שבת''. כבן אדם יש לך באופן אישי את האפשרות הזו לאחר אימונים ממושכים, בנוסף מצב זה יכול גם להגיע במיקרה בצורת השראה או בשעת סכנה והפתעה בלתי צפויה היוצרת שוק פנימי לזמן קצר.
כן, דברים רבים אינך מבין וזה בסדר גמור אך היכן התשוקה הסקרנית שלך להבין ובאמת לדעת?
רבים מהדתיים שכותבים אינם יודעים דבר וחצי דבר רק הרבה מילים אינטלקטואליות והרבה אמונה מבלי לאמת דבר ומפרשים פסיקים ואותיות מבלי יכולת אפלו לקרא משפט אחד ובקושי רב מאוד לזהות בן א' ו-ב'.
היסורים הם לראות ולהיות נוכח שכל הידע והרגשות הפנימים שלך מרמים אותך. וגרוע יותר זה לראות שזה כך אצל כל אלו שמיסביבך אלו שאתה בוטח בהם ואלו שלא.
לשאלתך אם אנוכי יכול לזהות את שלמה המלך התשובה היא כן. ברגע שאתה מזהה את המצב האלוהי הגבוה אתה יכול לזהות שהמצב הזה שיך לשלמה, דוד, משה, הנביאים השונים. אתה יכול לזהות את זה באופן וצורת הכתיבה עצמה בין המילים והמידע שאתה סופג הוא שונה לחלוטין ממה שהחלקים האינטלטואלים קוראים באופן רגיל.
אנוכי מקווה שמסרתי לך חומר למחשבה, אין שום סיבה לתקוף את הידע של כותב הכתבה החלקים האינטלקטואלים שלו היתגבשו ואין מה לעשות נגד זה הוכוחים שלך אתו יגרמו לך או כבר גרמו לך נזק על ידי הדרישה להוכחה פיזית של הדברים שלו ניתנים להוכחה חיצונית על ידי מישהו אלא בינך לבן עצמך בלבד, ותהיה בר מזל גדול מאוד אם יהיה משהו שיוכל לעזור לך ולכוון אותך ואם הוא ירצה בכלל משום שכל התנגדות ואי הסכמה הקטנה ביותר סוגרת לך את השער מיד ואבדתה את ההיזדמנות לעולמים. ממליץ לך להיתרכז אך ורק במה שאתה מבין שם תיבנה את האמונה שלך ולהישאר בשאלה כלפי דברים
שאינך מבין ולהיתפלל שההבנה תחדור.

http://www.faz.co.il/thread?rep=121699
כֵּן-יַעֲשֶׂה ה' אֱלֹקֶיךָ, לְכָל-הָעַמִּים
המלך שלמה (יום ראשון, 31/08/2008 שעה 11:52)
בתשובה למהנדס אזרחי

ישנם דברים שבכדי להוכיח אותם עלך לעבוד פנימית כדי לאמת ולודות את קיום הדברים, וראשית העבודה היא לא להביע רגשות שלילים אפילו במחשבה בכדי להיכנס למצב שאפשר לראות משהוא, בנוסף למילה ''נשמה'' יש שלושה משמעויות שונות ומשלושה כיונים שונים והיא הממונה על ששת הצעדים בכדי לחדור למצב של נוכחות אלוהית שהיא מוגדרת במילה ''שבת''. כבן אדם יש לך באופן אישי את האפשרות הזו לאחר אימונים ממושכים, בנוסף מצב זה יכול גם להגיע במיקרה בצורת השראה או בשעת סכנה והפתעה בלתי צפויה היוצרת שוק פנימי לזמן קצר.
כן, דברים רבים אינך מבין וזה בסדר גמור אך היכן התשוקה הסקרנית שלך להבין ובאמת לדעת?
רבים מהדתיים שכותבים אינם יודעים דבר וחצי דבר רק הרבה מילים אינטלקטואליות והרבה אמונה מבלי לאמת דבר ומפרשים פסיקים ואותיות מבלי יכולת אפלו לקרא ובקושי לזהות בן א' ו-ב'.
היסורים הם לראות ולהיות נוכח שכל הידע והרגשות הפנימים שלך מרמים אותך. וגרוע יותר זה לראות שזה כך אצל כל אלו שמיסביבך אלו שאתה בוטח בהם ואלו שלא.
לשאלתך אם אנוכי יכול לזהות את שלמה המלך התשובה היא כן. ברגע שאתה מזהה את המצב האלוהי הגבוה אתה יכול לזהות שהמצב הזה שיך לשלמה, דוד, משה, הנביאים השונים. אתה יכול לזהות את זה באופן וצורת הכתיבה עצמה בין המילים והמידע שאתה סופג הוא שונה לחלוטין ממה שהחלקים האינטלטואלים קוראים באופן רגיל.
אנוכי מקווה שמסרתי לך חומר למחשבה, אין שום סיבה לתקוף את הידע של כותב הכתבה החלקים האינטלקטואלים שלו היתגבשו ואין מה לעשות נגד זה הוכוחים שלך אתו יגרמו לך או כבר גרמו לך נזק על ידי הדרישה להוכחה פיזית של הדברים שלו ניתנים להוכחה חיצונית על ידי מישהו אלא בינך לבן עצמך בלבד, ותהיה בר מזל גדול מאוד אם יהיה משהו שיוכל לעזור לך ולכוון אותך ואם הוא ירצה בכלל משום שכל התנגדות ואי הסכמה הקטנה ביותר סוגרת לך את השער מיד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=121852
כֵּן-יַעֲשֶׂה ה' אֱלֹקֶיךָ, לְכָל-הָעַמִּים
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 03/09/2008 שעה 9:27)
בתשובה להמלך שלמה

מאיפה אתה שואב את המידע שלך?

http://www.faz.co.il/thread?rep=121869
כֵּן-יַעֲשֶׂה ה' אֱלֹקֶיךָ, לְכָל-הָעַמִּים
המלך שלמה (יום שישי, 05/09/2008 שעה 1:12)
בתשובה למהנדס אזרחי

הסבור שיכול אתה לשאוב גם כן מאותו מקור?
לפני שתוכל לזהות את המקור עלך ראשית לעבור בני-אדם מהסוג שלי, וזהוי המקור מתחיל בזהוי ''האשמדאי'' השוכן בקירבך המישתמש בך ועושה בתוכךָ כבתוך שלו לצרכים הדימיונים שלו.
ושנית לזרוק החוצה את כל השטויות, כלומר: את מה שאתה סבור שזה אתה ושזה שלך.
ושלישית להיות מאוד מאוד מנומס.
ורבעית ללמוד לשאול שאלות פרקטיות שאפשר להגיע איתך למקום כל שהוא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=121873
כֵּן-יַעֲשֶׂה ה' אֱלֹקֶיךָ, לְכָל-הָעַמִּים
מהנדס אזרחי (יום שישי, 05/09/2008 שעה 9:13)
בתשובה להמלך שלמה

אני שאלתי מהיכן כבודו לומד על ''המציאות'' כלומר מי הוא או מיהם מוריך

אצלינו היהודים אנו מסתמכים על הנביאים וספרי-קודש

ואתה, על מי אתה מסתמך?

http://www.faz.co.il/thread?rep=121874
מהוא ומי הוא אבי אשמדי
מהנדס אזרחי (יום שישי, 05/09/2008 שעה 9:20)
בתשובה למהנדס אזרחי

הרי לך מבחן...

אתה יודע את שמות אביו ואימו?

ואו מתי ובאיזה אירוע אימו התעברה?

http://www.faz.co.il/thread?rep=121895
מהוא ומי הוא אבי אשמדי
המלך שלמה (יום ראשון, 07/09/2008 שעה 2:38)
בתשובה למהנדס אזרחי

מהם שמותיהם של אביך ואימך?

מדוע אתה מונע מאימך אחותך אישתך מלהיתעבר?

http://www.faz.co.il/thread?rep=140289
סתם אחד שכתב שזה אדם וחווה
סתם אחד (יום ראשון, 11/10/2009 שעה 9:42)
בתשובה למהנדס אזרחי

כמו שלאלים יש בנים, כך לשדים, ולעומד בראשם, לשטן.[אשמדאי][מחלוקת] הוא עצמו תולדת זיווג שלא-מן-השמים: הוא אחד מבני האלוהים שסרח. הוא הבן של אדם ראשון ולילית: כנאמר בתלמוד בבלי מסכת עירובין דף יח/ב : ''ואמר רבי ירמיה בן אלעזר: כל אותן השנים שהיה אדם הראשון בנידוי הוליד רוחין ושידין ולילין, שנאמר: 'ויחי אדם שלשים ומאת שנה ויולד בדמותו כצלמו': מכלל דעד האידנא לאו כצלמו אוליד'': עד זמן זה לא הוליד בצלמו.

השטן הוא אחד מהנפילים, שכשמו כן הוא: מלאך שנפל, הילל בן שחר שהורד ממרום שבתו לבירא עמיקתא, בן מזיווג בין בני האלים ובנות האדם. כך בספר חנוך הסלאבי, פרק ז' : ויאמרו אלי…אלה הם העירים [=שומרים: כהנא] אשר סרו מאת ה' מאתים רבוא ושטנאל נשיאם. ואשר הלכו אחריהם אסורים בכבלים ברקיע השני וסביבותם חשכה גדולה. ומהם אשר ירדו על הארץ ויפרו את השבועה…ויראו את בנות האדם כי יפות הנה …ונולדים הענקים [=הנפילים] ואימים גדולים והשחתה גדולה וגו'.

http://www.faz.co.il/thread?rep=121894
כֵּן-יַעֲשֶׂה ה' אֱלֹקֶיךָ, לְכָל-הָעַמִּים
המלך שלמה (יום ראשון, 07/09/2008 שעה 2:32)
בתשובה למהנדס אזרחי

אתה כבר קיבלתה תשובה מלאה דרך התגובות הקודמות שלי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=121897
כֵּן-יַעֲשֶׂה ה' אֱלֹקֶיךָ, לְכָל-הָעַמִּים
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 07/09/2008 שעה 7:40)
בתשובה להמלך שלמה

על פי תגובתך, אין לך אפילו ידע מי הם הוריו (על פי תורת הנסתר) של '' אותה דמות שנקראת ''אשמדאי''.

חביבי תדע לך ששם אביו רמוז בשמו... אבל אסור לגלות מפאת כבודו של מלך

דע לך שלשלמה המלך יש (ועוד איך) ידע מי הוא אשמדאי...

אתה עדיין לא כתבת לי מאיפה אתה שואב את ''ידיעותך על המציאות''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=140287
כֵּן-יַעֲשֶׂה ה' אֱלֹקֶיךָ, לְכָל-הָעַמִּים
סתם אחד (יום ראשון, 11/10/2009 שעה 9:09)
בתשובה למהנדס אזרחי

הורים שלו אדם וחווה

http://www.faz.co.il/thread?rep=140288
כֵּן-יַעֲשֶׂה ה' אֱלֹקֶיךָ, לְכָל-הָעַמִּים
סתם אחד (יום ראשון, 11/10/2009 שעה 9:35)
בתשובה למהנדס אזרחי

כמו שלאלים יש בנים, כך לשדים, ולעומד בראשם, לשטן. הוא עצמו תולדת זיווג שלא-מן-השמים: הוא אחד מבני האלוהים שסרח. הוא הבן של אדם ראשון ולילית: כנאמר בתלמוד בבלי מסכת עירובין דף יח/ב : ''ואמר רבי ירמיה בן אלעזר: כל אותן השנים שהיה אדם הראשון בנידוי הוליד רוחין ושידין ולילין, שנאמר: 'ויחי אדם שלשים ומאת שנה ויולד בדמותו כצלמו': מכלל דעד האידנא לאו כצלמו אוליד'': עד זמן זה לא הוליד בצלמו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=121904
תורת החלל הפנוי והשואה
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 07/09/2008 שעה 9:54)
בתשובה להמלך שלמה

אף שמבחינה מושגית עוסקת תורה זו בכל צורה של פרדוכס וסתירה המופיעים בעולם, הרי הפרדוכס הגדול ביותר הוא שלטון הרשע בעולם.
כך עולה מדברי ר' נחמן עצמו, כשהוא חוזר לפרש את הכותרת של תורה ס''ד, שנדרשה בשבת פרשת בֹּא:
[ו] וְזֶה, 'וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה בֹּא אֶל פַּרְעֹה כִּי אֲנִי הִכְבַּדְתִּי' וְכוּ' (שמות י', א).
פַּרְעֹה הוּא בְּחִינוֹת חָלָל הַפָּנוּי.
כִּי פַּרְעֹה לְשׁוֹן בִּטּוּל, מִלְשׁוֹן: 'תַּפְרִיעוּ אֶת הָעָם' (שָׁם ה', ד), וְגַם פַּרְעֹה לְשׁוֹן הִתְגַּלּוּת.
הַיְנוּ בְּחִינַת חָלָל הַפָּנוּי, שֶׁהוּא בָּטֵל וּפָנוּי מִכֹּל, וּבְתוֹכוֹ הִתְגַּלּוּת כָּל הַבְּרִיאָה כַּנַּ''ל.

להפריע פירושו לבטל משהו, למנוע; אך מנגד, השורש פר''ע משמש גם בלשון גילוי – ''וּפָרַע אֶת רֹאשׁ הָאִשָּׁה'' (במדבר ה', יח) וכיוצא בו.

המשמעויות הסותרות המתגלות בשורש זה, מתחברות יחד בשם 'פרעה' המורכב מהן, שהוא גילוי וביטול גם יחד של מציאות ה', כלומר: הוא בחינת 'החלל הפנוי', שבו ה' נוכח ונעדר בעת ובעונה אחת.
הקריאה למשה ''בֹּא אֶל פַּרְעֹה'' היא קריאה להיכנס לחלל הפנוי.

ובאמת, פרעה הוא חלל פנוי מא לוהות,
שכן בהנהגתו הרשעה הוא מבטל כל נוכחות א לוהית;
המציאות נראית כאילו אין בה א לוהות כלל.

זאת ועוד: ''כִּי אֲנִי הִכְבַּדְתִּי אֶת לִבּוֹ'',
כלומר: גרמתי לו שיכפור בהנהגתי את העולם, ויאמר שהכול טבע ומקרה, ויימשך סבלם של ישראל,

ולפי פירושו הנפלא של ר' נחמן:
יצרתי מקום שבו יש לב כבד – ''וְשָׁם בֶּחָלָל הַפָּנוּי יֵשׁ כְּבֵדוּת לֵב, כִּי אִי אֶפְשָׁר לְהַשִֹּיג בְּחִינוֹת הֶחָלָל הַפָּנוּי כַּנַּ''ל.

וְכָל הַחָכְמוֹת הַבָּאִים מִשָּׁם, יֵשׁ בָּהֶם כְּבֵדוּת לֵב,
שֶׁנִּשְׁאָרִים בְּקֻשְׁיָא עַל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ,
וְאִי אֶפְשָׁר לִמְצֹא שָׁם הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ,
מֵחֲמַת שֶׁפִּנָּה אֱ לֹקוּתוֹ מִשָּׁם כִּבְיָכוֹל,
כְּדֵי שֶׁתּוּכַל הַבְּרִיאָה לְהִתְהַוּוֹת כַּנַּ''ל''.

במקום שאי אפשר למצוא את ה', ונראה שהרשע האטום שולט בעולם ואי אפשר לחדור אותו, שם יש כבדות לב.

הנה כי כן, שלטון הרשע האטום, שלבו כבד, ואינו נותן מקום להשי''ת, הוא הוא החלל הפנוי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=121920
תורת החלל הפנוי והשואה
המלך שלמה (יום ראשון, 07/09/2008 שעה 14:41)
בתשובה למהנדס אזרחי

ניראה בעליל שאין אתה יודע לקרא ובקושי רב מאוד ובצורה מטושטשת אתה מסוגל להבחין בן ''א'' ל-''ב'' ובנוסף אתה גם מביע רגשות שלילים.

אל תפרש דבר וחצי דבר. ככול שתפרש כך תטעה את עצמך יותר.

וכעת הדבר האחרון שאמסור לך הוא שכוונת ר' נחמן במילה ''עולם'' הוא האדם עצמו ולא כדור הארץ השמשות או שביל החלב, האדם הוא יקום בזעיר אנפין. כלומר הכול נימצא בתוכו כולל אשמדאי. כן, שלמה ידע היטב מי זה אשמדאי שבגלגולו הקודם אצל משה שמו היה ''בעל פעור'' אם למיטב הבנתי אין אתה יודע להבחין בן ''א'' ל ''ב'' באיזה שפה אתה קורא את תורת הניסתר ואת שמו של אשמדאי ושם הוריו וכו'? אם תדע מי אלו הורך תדע גם את אשמדאי שהיום הוא ניקרה ''עצמי נמוך'' במצרים העתיקה קראו לו ''סת'' אך כל השמות הללו חסרי משמעות אם אין אתה מבין את אופי הפעולה הפנימית שלו בתוכך אתה.

סבורני שקיבלתה די והותר חומר בניסיון להציב אותך מול התהליך הנורא שאתה ועוד שישה מילירד בני אנוש חווים ואינם יודעים על כך דבר וחצי דבר כמישפט: ''עיניים להם ולא יראו אוזניים להם ולא ישמעו'' העיוורון הפנימי שלך הוא כבד וזה סבל רב מאוד לסלק את העיוורון.

אני כותב לך את כל זאת אך ורק בתקווה שאדם כל שהוא שנימצא אולי במקום כל שהוא יפתח באתר faz.com ושהוא אולי מסוגל להרגיש את האמת בין המילים הכתובות ויש אולי בכולתו לחפש ולמצוא, לא בטוח כלל שזה מיועד לך, זה גבוהה מידי בשבילך. רמת ההויה שלך נמוכה מידי בכדי לתפוס. תמשיך בסופר ההיתפלספות שלך זה כבר לא משנה כלום עבורך.

תודה שלום וכל טוב

המלך שלמה
נ.ב רצוי מאוד בשבילך לא לענות כלל.
אין בכונתי לענות לך יותר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=121922
[•] לך תתפלסף במקום אחר.
צדק (יום ראשון, 07/09/2008 שעה 14:51)
בתשובה להמלך שלמה

[•]...

http://www.faz.co.il/thread?rep=121932
תורת החלל הפנוי והשואה
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 07/09/2008 שעה 20:43)
בתשובה להמלך שלמה

ידידי,

כונת המילה ''עולם'' היא ''העלמות'', מהכוונה להעלים משהו, לכסות.

ומכאן גם הכונה, בספר הזוהר הקדוש, שיש 125 עולמות...בסולם...

כמו כן, אני ממליץ לך לראות את הסרט ''מטריקס''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=121921
[•] המלך שלמה הוא .
צדק (יום ראשון, 07/09/2008 שעה 14:49)
בתשובה למהנדס אזרחי

ברור שהוא מפגין את בקיאותו לכאורה על מנת להראות את עצמו כגדול בתורה.
לא אתפלא אם כל ידיעתו מסתכמת בזו של ילד בן 7 הלומד בחדר,
ואת כל השאר הוא משלים בהעתקות מאחרים.

[•]... אינו יכול להכיל דברי תורה כלל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=121930
[•] המלך שלמה הוא .
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 07/09/2008 שעה 20:23)
בתשובה לצדק

''המלך שלמה'' לא ענה לי על שאלתי שהיא פשוטה ביותר:

מהיכן הוא לומד את כל העינינם על העולמות העליונים?

מהיכן הוא שואב את ''ידעותיו''?

אנחנו לומדים מחז''ל ומספרי-קודש

אבל עכשיו הוא בברוגז איתי ועכשיו עצוב לי נוראאא

ד''א, אני לא חושב שהוא הבין את הקטע על ''החלל הפנוי''

כלל ואנני מאשים אותו משום שצריך לקרוא לפחות מספר פעמים כדי לעכל וזה נכון לכולנו

http://www.faz.co.il/thread?rep=121931
המלך שלמה הוא .
צדק (יום ראשון, 07/09/2008 שעה 20:31)
בתשובה למהנדס אזרחי

אינני מבין איך לא קלטת עדיין שמדובר באדם שחצן שידיעותיו הם אפס אחד גדול.
ידוע לנו שתורה נמצאת אצל ענווים, והולכת ומתמעטת ככל שהיוהרה והשחצנות עולים.


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.