פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
קד'אפי הכריז מלחמה על הלוח הגרגוריאני
גמל צהוב / שמעון מנדס (יום רביעי, 26/06/2002 שעה 17:10)


קד'אפי הכריז מלחמה על הלוח הגרגוריאני

שמעון מנדס




מנהיג לוב, מעמר אל-קד'אפי, הכריז מלחמה על לוח השנה הגרגוריאני. כך מוסר העתון הערבי הישראלי ''אל-אהאלי'', בגליונו האחרון מהיום. הידיעה מצוטטת מן העתון הערבי הלונדוני ''אל-קודס אל-ערבי''.

הכרזת המלחמה על הלוח הנוצרי נעשתה על ידי קד'אפי בעת ביקור רשמי בעיר אנג'מינה, בירת צ'אד. בנאומו בפני כנס צליינים רב-משתתפים, ביניהם ראשי מדינות אפריקניות וכמה מסולטניה המכובדים, אמר קד'אפי כי כל מי שנוהג על פי הלוח הנוצרי הינו טפש, נחות ועובד אלילים.

בהתקפה חריפה חסרת תקדים, יצא המנהיג המהפכני (כלשון העיתון) נגד השמוש בשמות חדשי השנה הנוצריים. הוא ציין כי ינואר היה אליל אותו עבדו ברומי העתיקה. הנ''ל הביא לעולם את הטפשות, הבערות, הנחיתות ועבודת האלילים. חודש פברואר היה מוקדש לעבודת אלילים ברומי. חודש מארס נקרא על שם אל המלחמה הרומי. יוני הוא שם של שבט רומאי. את התקפתו החריפה ביותר הוא נשא נגד חודש יולי - הנקרא על שמו של יוליוס קיסר - גדול הקיסרים הרומאים, ששעבד את עמי אפריקה, ושנא את הצפון אפריקאים ותושבי המזרח התיכון. חדשי השנה מספטמבר ועד דצמבר מייצגים את הספרות הרומיות...שמונה, תשע עשר וכו'.

הקטע המהנה ביותר בנאומו בפני הצליינים, היה כאשר קד'אפי נתן שמות חלופיים לשמות הגרגוריאניים. פברואר=פריחה, מארס=אביב, אפריל=העוף, מאי=מים, יוני=קיץ, יולי=נאצר (מנצח). כאן הכותב מציין כי הוא בטוח שקד'אפי התכוון לג'מאל עבד אל-נאצר. אוגוסט=חניבעל, אוקטובר=התמר, נובמבר=החריש, דצמבר=התנור (קנון). להשכלת הקוראים יצויין, כי חודש דצמבר, נקרא בערבית קנון אל-אוול, וחודש ינואר נקרא קנון אל-ת'אני, הבאים לציין את הקור של החורף. כאשר אומרים בערבית אל-קוואנין, במסגרת התייחסות לחודשי השנה, הכוונה לדצמבר וינואר.

הכותב מלגלג על קד'אפי באומרו שבכלל לא ידוע באם כל מדינות האסלאם יכולות להשתמש בשמות חדשי השנה בהתאם להמלצות של המציע. שכן בהתאם לאקלים ולטבע של כל מדינה, אפשר שחודש התמר בלוב יהיה חודש הבננה בסומליה, חודש המישמש בלבנון וחודש המנגו באוגנדה.

העתונאי המביא את הסיפור, חמד מאג'ד, מבקש לציין כי החודש ששמו החלופי מצא חן בעיניו יותר מכל הוא חודש ינואר. שכן, בערבית הוא נקרא ינאייר, וקד'אפי נתן לו שם חלופי: איינה א-נאר (בתרגום: היכן האש). למיטב הבנתו כותב העתונאי, כי חודש היכן האש הוא חודש חורפי. קשה לו להאמין כי ענין זה נעלם מעיני של המנהיג המהפכני. שכן, מזג האוויר בצפון הוא בדיוק ההיפך מזה של הדרום. האם חודש ''היכן האש'' גורם לקור בלוב, האם ינואר בדרום אפריקה יגרום לקיץ להיות החודש הכי חם בשנה?




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  מברוק-טוב גמל צהוב מעקרב שחור והמבין....  (יורם המזרחי)
  אני עם הקולונל  (יובל רבינוביץ) (5 תגובות בפתיל)
  מקסים ומהנה סוריא  (סוריא סהארה)
  כל הכבוד לקדאפי - המנהיג היחיד עם חוש הומור ועם  (ראובן גרפיט)
  גריגוריאוס המתגונן  (אלכסנדר מאן) (8 תגובות בפתיל)
  ברכות על הטור החדש  (אריה פרלמן)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי