פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
נאום בוש לצדדים בסכסוך
המערכת (יום שלישי, 25/06/2002 שעה 12:17)


נשיא ארה''ב ג'ורג' בוש קרא בנאומו מאמש (יום ב') לפלסטינאים להחליף את הנהגתם המקומית, ועל ידי כך לזכות במדינה. בוש אמר בנאום כי ניתן להגיע למדינה פלסטינית תוך פרק זמן של שנה וחצי, וכי הוא יכול להבין את הכעס של הישראלים לטרור, אמר בוש בנאומו, וכי ''הם חיו יותר מדי זמן תחת צל הטרור. הרשות הפלסטינית דחתה את היד לשלום שהושטה להם וענתה לה בטרור. לישראל יש זכות לשלום ולבטחון, ואני מאמין שצריך לבצע את הרפורמות ברשות כדי להשיג את הזכויות האלו''.

בוש קרא גם לישראל לקדם את נושא הקמתה של המדינה הפלסטינאית, לצאת מהשטחים ולהקפיא את בנייתן של ההתנחלויות. כמו כן אמר בהקשר זה כי הכיבוש מאיים על מדינת ישראל וכי עליה להסיג כוחותיה הצבאיים מהשטחים ולהגיע למצב ולעמדות המדיניות מלפני אינתיפדאת אל אקצה.

בישראל הובעה שביעות רצון גדולה מנאומו זה של בוש, ואף חוגי הימין בירכו עליו ואמרו כי נאום מסוג זה היה אף יכול להשמע בוועידת מרכז הליכוד.

חוגים שונים ברש''פ הביעו אכזבה קשבה קשה מנאום בוש וטענו כי נאום זה נכתב 'בהזמנה משרון'. גורם בכיר ברשות אמר כי ''נשיא ארה''ב רוצה הנהגה פלסטינית שאין לה עניין במאבק המזויין של העם הפלסטיני, זה לא יקרה''. חבר הכנסת אחמד טיבי, הנחשב כמקורב לערפאת, הודיע כי ''ערפאת יישאר ראש הרשות, והלחץ האמריקני להחליפו רק יגביר את האלימות. נאום שמייצג עמדה שטחית אמריקנית. ראייה שטחית של המתרחש. זהו נאום אנטי-פלסטיני במוחלט. הנאום הזה יעלה את רמת האלימות בשטח''.

קישורים:
נאום בוש המלא - מתוך אתר ynet
דווח גל''ץ על נאום בוש
דווח סוכנות הידיעות הפלסטינאית ''וופא'' בנושא


חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  נאום הנשיא בוש  (רפי אשכנזי) (3 תגובות בפתיל)
  לא רלוונטי  (aharon5)
  שמחת הימין - שמחת טיפשים.  (אריה פרלמן) (3 תגובות בפתיל)
  מר בוש: ''קים חשש לקיומה של מדינת ישראל במידה  (ישראלי פזיז) (4 תגובות בפתיל)
  סוף עידן ערפאת  (אריה שקד)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי