פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הסברה ושלום – עכשיו!
ענבל בר-און (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 7:30)


הסברה ושלום – עכשיו!

ענבל בר-און



בעוד ישראל שוקלת להפחית עוד ועוד חשמל לעזה ועומדת בפתחו של 'מבצע צבאי', מופיע במס' מקומות שוליים יחסית ברשת האינטרנט (לא ב'הארץ', לא ב'ידיעות', לא ב NRG) אחד המאמרים החשובים אשר מספקים תמונה פנורמית למצב בגבול עזה/שדרות, מאמרים אשר ספק אם (אך רצוי) יקראו בידי קובעי מדיניות. זהו מאמרו של אבנרי ''סוף ידוע מראש''. המאמר, פרי נסיונו המעשי של אבנרי, מנתח תנועות שחרור ואת גורמי ההצלחה/היעדר שלהם ומגיע למסקנה (בעקבות ספר בנושא וכן בעקבות סקירה של אבנרי את הנושא בדרכים נוספות) כי כל תנועת שחרור צברה יותר אהדה מהאוכלוסייה אשר בתוכה/בשמה פעלה, ככל שפגיעת הכובש בה גברה ורבתה, מה שהועיל לאותה תנועת שחרור, וזאת משום שסודה של תנועת שחרור הוא בכוחה לכבוש את לב האוכלוסייה. תיאור זה, ללא ספק, מתאים למצב החמאס בעזה, ומסתבר שככל שישראל מפגיזה יותר, ככל שישראל מרעיבה יותר, כך החמס 'רובה ופורץ' (שמות, פרק א, יב: וְכַאֲשֶׁר יְעַנּוּ אֹתוֹ, כֵּן יִרְבֶּה וְכֵן יִפְרֹץ;...) – ממש כמו עם ישראל ממיתוסי הגבורה נוסח מצדה. אבנרי כותב:
לאורך 40 שנות כיבוש נכשלו ראשי צה''ל והדרג המדיני במאבקם נגד הגרילה הפלסטינית. הם לא טיפשים ואכזריים יותר מקודמיהם - ההולנדים באינדונזיה, הבריטים בארץ, הצרפתים באלג'יריה, האמריקאים בוויאט-נאם, הרוסים באפגניסטן. הגנרלים שלנו עולים על כל אלה רק בשחצנותם - אמונתם שהם-הם הכי חכמים, ושהראש היהודי ימציא לנו פטנטים שכל הגויים האלה לא חשבו עליהם.
ואת רשומתו הוא מסיים במסר:
אז מה עוד אפשר לעשות שלא עשינו?

קודם כל, לחייב כל קצין מדרגת סגן ומעלה לקרוא את ספרו של ויליאם פולק, בתוספת אחד הספרים הטובים על מלחמת-השחרור האלג'ירית.

שנית, לעשות מה שכל משטרי-הכיבוש עשו בסופו של דבר בכל הארצות האחרות שתושביהן התקוממו: להגיע לידי הסדר מדיני ששני הצדדים יכולים לחיות איתו ולהרגיש שהרוויחו ממנו. ולהסתלק.

הסיום הרי איננו מוטל בספק. השאלה היחידה היא רק כמה הרג, כמה הרס, כמה סבל צריכים להיגרם, עד שהכובשים יגיעו למסקנה הזאת.
אבנרי, אשר מבקר (ובצדק) את איש הצבא אשר חושב, לדבריו, כמו צבע משטחי-ענק אשר אינו יודע לצייר פורטריטים (קרי, מבין באסטרטגיה צבאית אך לא בדינמיקה של התקוממות עממית) – שוגה בכשל קוגניטיבי של איש השמאל – לראות את הדבשת שלנו, אך לא שלהם. לפני מס' חודשים השתתפתי בכנס של שלום עכשיו, אשר נמשך ע''פ סופ''ש שלם וכלל שורה של הרצאות, ובהן זמן לשאלות מהקהל. שאלתי את יריב אופנהיימר: ''אבל מה עם כל התעמולה ברש''פ ועם חינוך ילדי היסודי הפלשתינים לשנאת יהודים וישראלים?'' אופנהיימר השיב לי שהם, כתנועת שלום, אינם מתעסקים כלל בצד השני, אלא תפקידם לחנך את הציבור היהודי/ישראלי לשלום. דומני שתשובה זו שיריב אופנהיימר השיב לי, ואשר מבטאת קונספציה טיפיקלית בשמאל (באחת ההרצאות הנוספות באותו סופ''ש קיבלתי תשובה מאד דומה מאיש שמאל בכיר אחר בתגובה לשאלתי על החינוך ברש''פ, שלא לדבר על המבטים הלא נחמדים משאר משתתפי הסמינר) – מבטאת גישה טהרנית. מעין 'יום כיפור' שכזה, בואו ניטהר מחטא הכיבוש, והכל יבוא על מקומו בשלום (בצדק ביקר ישראל בר-ניר בדבריו את תנועת שלום עכשיו, כי היא סבורה שהכל יבוא על מקומו בשלום עם סיום הכיבוש).

לטעמי הגישה של לחסל את הכיבוש, ולהיטהר פנימית מהרקב הזה שחודר לחברה הישראלית פנימה, אינה אלא גישה חלקית בלבד. האם הכיבוש אינו אלא בעייה מצפונית ישראלית, כמו גוש סרטני במצפון שיש לסלקו כדי 'להיטהר'? האם עסקינן בסדנת שיבנדא של היטהרות בהודו? יש מציאות בחוץ, והמציאות הזו אינה קשורה רק לנפש הישראלית הפנימית, יש לה מהלכים משלה שאינם קשורים למה שישראל תעשה, לא על הכיבוש לבדו קמה שנאת פלשתין כלפינו.

גישה אשר רואה בכיבוש 'בעיה מצפונית טהרנית ישראלית' ותו לא היא גישה אתנוצנרית, אשר רואה בפלשתינים ניצבים במצפון של אבירי השמאל הישראלי. תנו לפלשתינים מדינה והמצפון של ה'ואספ' הישראלי (קיבוצניק, אשכנזי, חבר שלום עכשיו) יתיישר לו באותה נימה אשר בה רופא מיישר עקמת בגבו של חולה. זו גישה אשר ממוקדת בעצמנו, ובד בבד עם היותה אתנוצנטרית, יש בה משהו גלותי: רק אנו אשמים בהתנהגות של הפריץ (במציאות המורכבת מאד של עם נכבש שגם מכה אותנו בטרור, הפריץ הוא משני עברי הקו, גם כטרוריסט וגם ככובש מדכא, וזוהי מורכבות שחלק מאנשי השמאל עיוורים לה בשם גישה טהרנית משהו...)

• • •

רשומה שפרסם יהונתן דחוח הלוי באתר NFC מלפני כמה ימים, קולעת היא, קולעת במאוד: ברשומה זו 'התנדב' דחוח הלוי 'לסייע' לבצלם, ואסף בשבילם נתונים אודות ירי קסאם על שדרות, במסגרת מאמצי 'בצלם' לאסוף נתונים על פשעי מלחמה. טוב שיהונתן עשה כך, כי פשעי המלחמה הם משני הצדדים (ולא ''אנחנו הרעים'' ו''הם הצדיקים'', ואין ספק שגם לא להפך, מן הסתם, כי אין מחילה לכיבוש, הרעבה, החשכה וענישה קולקטיבית). גם רשומה שפרסם חברו של דחוח-הלוי לעמדה, בועז מושקוביץ קולעת היא במאוד: רשומה זו סוקרת את רשמיו של יוסי בן אהרון אשר היה מנכ''ל משרד ראש הממשלה בימי המשא ומתן עם אשף: רשמיו אינם חיוביים: ערפאת לא ויתר על 'תוכנית השלבים' משנת 1974, והמשיך לדבוק בה גם לאחר שנת 1989 (ועידת מדריד) תוך שהוא משתמש בכפל-רטורי פתלתל, מצד אחד מניא את המערב לחשוב ש'הכיר בישראל' ומצד שני קורץ לצאן מריעתו, הפלשתינים: זה לא חם, זה ''סתם'' (בסגנון קמפיין הפרסום שם אוסם ''חם או סתם''). אני מוצאת את רשומותיהם של דחוח הלוי ושל מושקוביץ כמו גם של אבנרי ראויות ונכונות והקורא ישאל אותי 'הכיצד'? כיצד אדם יכול להסכים בו זמנית עם דחוח הלוי ועם מושקוביץ (הימנים) ועם אורי אבנרי (ששמאלנות נקראה על שמו ושהוא אבי רעיון ה'שתי מדינות לשני עמים')? התשובה שלי (וימחל לי הקורא על השימוש בשפה לא יפה, אך זאת מתארת מציאות עוד יותר לא יפה) ''כי כולנו חארות''. גם אנו, הכובשים, החוסמים, המרעיבים, המחשיכים, וגם הם: הטרוריסטים, הקסאמיסטים, מפיצי הרעל והשטנה האנטישמית נגד יהודים בספרי הלימוד שלהם.

על כן אני חושבת, לאור דבריו המאלפים של אורי אבנרי ברשומתו ''סוף ידוע מראש'' כי יש להיפרד מקונספצית ה'כוח הצבאי הכל יכול', שכן יש להבין את הדינאמיקה של תנועת גרילה, תנועת שחרור עממית, כדי למצוא פתרון, גם אם לא לאמץ את הפתרון של אבנרי במלואו. להפסיק את הכיבוש? כן. אבל יש לעשות כן בהסכם אשר יבטיח את האינטרסים הישראליים לביטחון, ובעולם שבו גורמי שמיים אדירים בין לאומיים, משפיעים השפעה יתרה עלינו הקטנים פה במזרח התיכון, אך ורק הסברה ישראלית מקיפה ויסודית, תשפיע על דעת הקהל ב'מדינות הקובעות', אשר תשפיע בתורה על 'מועצת הביטחון'. כאשר אבנרי מסיים את רשומתו במילים האופטימיות ולפיהן 'יש להשתחרר מהכיבוש ולעשות הסדר וכך לא תישפכנה טיפות דם נוספות' הוא מתעלם מהרצון השריר והקיים בחלק ניכר מהציבור הפלשתיני להשמיד את ישראל ו''לשחרר'' את אדמות 1948 הכבושות, כמו גם מהתעמולה הפלשתינית ומן החינוך הפלשתיני אשר מחנך דורות של ינוקות פלשתינאים קטנים שלא להכיר בישראל כלל.

בנסיבות שבהן בצד השני ישנו משקל רב מאד לגורמים אשר מסרבים להכיר בקיומנו אך ורק הסדר שלום אמיתי אשר מלווה במסע הסברה מקיף, רק הוא יבטיח את התוצאה הנכונה. הפלשתינאים אשר תלויים בדעת הקהל העולמית ומנסים לכוון אליה, יכולים להיות מושפעים מהסברה ישראלית. דוגמא ניתן למצוא ברשומתו של צבי בראל מיום ‏10/02/08 ב'הארץ' (''מה קדם למה, הקסאם או ההפצצה'') אשר בה הוא מצטט פובליציסט פלשתיני אשר מכיר באיוולת של ירי קסאם וכותב:
כיאלי מבקר את חמאס על כך שבמקום להציג את התגובה הפלשתינית כהגנה נגד התקפות ישראליות, עבר הארגון למתקפה שאינה יכולה להשיג את המטרה, שהיא הפסקת הכיבוש והקמת מדינה פלשתינית עצמאית - קל וחומר את אותו יעד גרנדיוזי שעליו מדבר חמאס: שחרור האדמות הכבושות, כלומר אלה שנכבשו ב-‏1948. לדעתו, התוצאה של ירי הקסאמים ופיגועי ההתאבדות היא שאזרחי ישראלי מתאחדים סביב ממשלת ישראל, במקום שייצאו נגד הסתירות שבמדיניותה. במישור הבינלאומי הפסידו הפלשתינאים את התמיכה בהם, ו''במקום להפוך את נסיגת ישראל מעזה להישג לאומי, נהפכה הנסיגה לנטל על המפעל הפלשתיני.
הסברה, אם כן, יכולה להוביל את השיח הפנים פלשתיני להכיר בכך שקסאם לא יקדם אותם אל פתרון של שתי מדינות לשני עמים. כוח צבאי, לעומת זאת, אינו יכול לעשות כן, לאור ניתוחו של אבנרי את הדינאמיקה בין כובשים לבין תנועות גרילה, גם טרוריסטיות. אם נלך לניתוחו של אבנרי, דווקא הסברה ישראלית מקיפה, אשר תופנה למערב אך תחלחל אל כל בית פלשתיני, ואשר תתקוף את דרך הטרור, הקסמאים, הקיצוניות והדמים, דווקא היא זו שתסיר את תמיכת הרחוב הפלשתיני בטרור, ולא כוח צבאי, אשר לפי הניתוח אשר אבנרי הביא במאמרו, אך ורק יחזק אותו.

קישור נוסף:
  • הסברה ושלום ככלים שלובים

  • יש להשתמש בחמרים מהסוג שהופיעו ברשומותיהם של הלוי ושל מושקוביץ כדי להסביר את כשלי הצד השני. כאשר הצד השני יבין שדרך הדבקות בטרור שלו תהווה חרב פיפיות נגדו, סביר להניח שהוא יחדל מכך מטעמים פרגמטיים. דווקא דחיקת הצד השני לקצה גבול היכולת האנושית באמצעות הרעבות והפגזות תגביר את השנאה שלהם כלפינו, ולא תסייע במאום למיגור הטרור.




    חזרה לפורום

    הצגת המאמר בלבד
    הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
     
     


    הזיות מטורפות
    צדק (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 8:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    לנצח טרור של פסיכופטים ע''י הסברה.......רעיון מעולם אחר.
    להפציץ את הטרוריסטים במילים, במשפטים מתוחכמים, באותיות פורחות......
    הטרוריסטים יכנעו לבטח, והציבור הערבי ה''אינטלקטואלי'' יבין שלא כדאי לו לתמוך בטרור.

    חבל שלא קיבלו את עצתך לפני 70 שנה,
    אולי היו מצליחים לעצור את היטלר בעזרת מתקפת מילים מתוכננת...
    _new_ הוספת תגובה



    תראה
    ענבל בר-און (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 9:40)
    בתשובה לצדק
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    לא טענתי ברשומתי שיש להפסיק להשתמש בכוח צבאי, הרי זה מובן מאליו שכוח צבאי = חלק מהמשוואה ויש להשתמש בו. מה שאני אומרת הוא שכוח צבאי צריך לתפוס חלק קטן בהרבה במשוואה ויש להשתמש בו היכן שצריך, אבל יש להזקק גם לכלים נוספים, חלופיים כגון הסברה ודיפלומטיה.

    למשל בעזה, עכשיו, עם הקסאמים - לו ישראל הייתה פותחת במסע הסברה בינ''ל על נזקי הקסאם, תוך שהיא מציגה את הפנטיות של החמאס ואת היעדר מוכנותו לפשרה וכו'- היא הייתה מקבלת את אהדת העולם (וזאת בתנאי שלא הייתה עושה מצור במקביל, מצור = ענישה קולקטיבית ולא ניתן לרכוש את אהדת העולם כך). ואז, ברגע שאהדת העולם קיימת בשל הסברה מקיפה, וכאשר ישנו צורך ממשי במבצע צבאי, המבצע הצבאי קוצר יותר פירות כאשר הוא בא על רק אהדה בינ''ל. בשום מקום לא טענתי שיש להפרד מכוח צבאי לגמרי. כל שאמרתי שאין לכוח צבאי בלעדיות. אתה נותן את הדוגמא של הנאציזם אבל הנאצים הם אלו שידעו להשתמש בתעמולה יותר מכל.

    וגם אם אתה בדיעה הפוכה מדעתו של אורי אבנרי, אתה לא יכול להתעלם מנכונות הניתוח שלו, ולפיו, התקוממות גרילה, ככל שתרבה ותדכא אותה - כך ההתלכדות סביב הטרוריסטים תגבר. אתה יכול לחלוק על אבנרי בעמדות, אבל גם אם עמדתך היא ימנית יש להבין אילו דרכי פעולה פועלות ואילו אינן פועלות. אם אתה מפגיז ללא הרף אוכלוסיה שיש בתוכה גורמי טרור, התמיכה של אותה אוכלוסייה באותם גורמי טרור רק גדילה, כך שלמעשה אותהה ההפגזה אינה משרתת את מטרתך כימני

    ענבל
    _new_ הוספת תגובה



    כוח צבאי הוא הפתרון היחיד.
    צדק (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 11:03)
    בתשובה לענבל בר-און
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    טרוריסטים יש להכניע בדרך צבאית בלבד. להפסיק את הטרור ולא להוריד את עוצמתו.
    דיבורים רק מחזקים את הטרור, ומציגים אותנו כחלשים.

    מומחה בריטי לגרילה כבר הסביר זאת היטב כבר ב-‏1970:
    הטקטיקה של ''לחימה יחד עם משא ומתן'' נועדה לדכא את הרוח של הצד השני: ''עצם התחלתו של מו''מ מציעה תקווה של שלום, ובאופן אוטומטי מורידה את רצונם של המתגוננים להמשיך בלחימה. במידה מסוימת, זה גם משפיע על המוראל של לוחמי הגרילה, אך מנהיגיהם יכולים לעודד אותם 'להמשיך ולהתמיד' בלחימה ב'מאבק מתגבר'. לעומתם, מנהיגי הצד השני אינם יכולים להשתמש בשפה זו בלי שיאשימו אותם בחבלה במו''מ''.

    שימי לב להבדל הברור בין הגרילה שהיא דיקטטורית במהותה,
    לחברה דמוקרטית עליה הדיבור לבדו משפיע באופן שלילי.
    אנו עדים לנכונות דבריו מידי יום.
    _new_ הוספת תגובה



    תראה
    לוי (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 11:11)
    בתשובה לענבל בר-און
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אני מסכים שאחת הבעיות היא ההסברה .
    מאז אוסלו ההסברה הישראלית לקויה בגלל הנחיה מלמעלה אסור למסבירים להגיד שהערבים הם רוצחים שפלים .
    אסור להגיד שארץ ישראל שייכת לעם ישראל .
    אסור להגיד שאנחנו צודקים והם לא צודקים .
    אי אלו אנטישמים ישראלים בתמיכת אנטישמים גויים מנהלים תעמולה נגד ישראל .
    התעמולה הישראלית אינה מוקיעה אותם ואינה מציגה את העובדה שהם נתמכים ע''י גופים זרים שהם במוצהר אנטישמיים .
    חלק מהבעיה נובע מכך שמהלך כזה משמעו הודאה בכשלון התיזה שלהם לשלום .
    _new_ הוספת תגובה



    תראה
    soria (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 17:43)
    בתשובה לענבל בר-און
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    ''לו ישראל הייתה פותחת במסע הסברה בינ''ל על נזקי הקסאם, תוך שהיא מציגה את הפנטיות של החמאס ואת היעדר מוכנותו לפשרה '' ענבל העולם עייף מהסכסוך הערבי ישראלי ,אנשים לא מענין אותם :'' הם לא מסוגלים לפתור את בעיותיהם שמה במזרח התיכון שנים לא מצאו פתרון אומרים לי חברי הלא ישראלים אזי מיצדי שירקבו ''.הערבים לא אהודים ביותר ורגיל הוא שדם ישראלים הפקר .הסברה עכשיו אולי תעזור במעט מחוץ לישראל ! מה שצריך לשים דגש ונכון לצו השעה : יותר צנזורה , להיות פחות סיסים רכוכיים, לתת גב לחילים ולא ליצור את תופעת הראש הקטן שמתחילה החיילים איבדו את הכבוד מהססים לפעול נכון עקב חקירה ועוד חקירה -ולסגור את הפה הגדול של כולם - פעם היה ערפל קרב , אדמה כרוכה היום ''שופוני אנס '' מלחמה מתוקשרת בטלויזיה ופרופגנדה של השמאל והערבים חוגגת,, אפילו האמרקאים בעיראק אינם משדרים שדורי מלחמה בטלויזיה על מעשים בעיראק ונותנים הסבר טרם פעולה למה ומדוע ומבקשים רשות ! כל מדינה אחרת בעולם לא מבקשת רשות טורקיה למשל האחרונה ... רק ישראל הקטנה פותחת את הפה על כל כדור שהיא יורה ומיד קמים אלף פרשנים מוקיעים וסת ם פטפטנים מדוע צריכה להיצתדק לפני כל פעולה !!! או לתת הסבר כשהם העזתים והחמס המטונף על ראשיו הארסיים לא מסבירים ובמידה וכן, מסברים שימשיכו להכות ...לחייב קצינים לקרא חומר מסויים מה זה רוסיה ..?
    _new_ הוספת תגובה



    סבים שלי שני אדיוטים
    רוברט (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 18:40)
    בתשובה לענבל בר-און
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    שני סביי נלחמו שמלחמת העולם שניה במסגרת הצבא האדום. אל תשאלי איזה תופת הלכה שם.

    רק שתביני -שניהם נפצע קשה עד קשה מאוד . והכל זה למה ? כי הם לא שמעו עלייך ועל אבנרי שפותרים בעיות ביטחון בהתקפות הסברה אפקטיביות. ממש גנרלים של מילים ומשפטים.

    חבל.

    נכונות הניתוח של אבנרי היא דפוקה ואדיוטית ואין מה להסכים איתה .

    מקומות שלא נלחמו בהם באירגוני טרור - הטרור התגבר והתפרץ. היום כולם בוכים על דרפור וכל יפי הנפש מבקשם מאיתנו לקלוט מפליטי דרפור - מה שמר אבנרי ואת לא שמתם לב הוא שטרגדיית דרפור נולדה כי לא היה מי שילחם בארגון הטרור של כנופיות הערבים - ניסו לדבר אליהם במתקפה הסברתית אבל נראה שזה לא הספיק ועשה רושם קטן מאוד על הטרוריסטים שם שלא ממש נבהלו מההתקפות ההסברתיות .

    את כנראה רוצה שגם לנו יעשו את מה שעושים לפליטי דרפור.

    לכי לדרפור ותשכנעי את הדרפורים ''לדבר '' אל העולם. הרי כל היום העולם צועק שם לטרוריסטים להפסיק עם הטבח ולמי זה בדיוק מזיז ?

    כמה עיוור וסתום יכול להיות אדם? מה הקשר בין אינדונזיה להולנד ? 8000 קילומטר? ארצות הברית וויאטנם - 12000 קילומטר? רוסיה ואפגניסטן 9000 קילומטר (הם חולקים גבול אבל מוסקבה נמצאת 9000 קילומטר משם).

    ביוון הייתה קבוצת גרילה ושם גמר אותם רק בכח ומאז אין טרוריסטים.

    להזכיר לך שמר ביילין ומר ברק היו ראש ממשלה כאשר אוטובסים התפוצצו כאן כל יום. באותו זמן היו שיחות שלום והסברה מפה ועד הודעה חדשה . עד שעלה אריק שרון לשלטון והתחיל עם החיסולים הממוקדים שחיסלו את הארגונים הטרוריסטים והופסקו פיגועי הדמים.

    צאי מהסרט סוג ז' שאת צופה בו.
    _new_ הוספת תגובה



    את ההסברה צריך להתחיל אצל ענבר בר-און .
    אריה עירן (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 16:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    גברת בר-און את לא מבינה את הבעיה , לכן צריך להסביר את הבעיה לך .
    הבעיה של מדינת ישראל איננה ירי על שדרות , או מחבלים מתאבדים , או האטום האיראני .
    הבעיה איננה העדר שלום עם הפםלסטינים , או עם סוריה .
    הבעיה בכלל לא בעיה צבאית .

    הבעיה היא אורי אבנרי + רחל אשתו כפול 2.700.000 .
    אני מאחל להם אריכות ימים , אבל ברגע שהם ימותו השרשרת שהם חוליתה האחרונה חדלה מקיום .

    כך גם כל אחד מהמשתתפים בפורום הזה . לכל אחד מאיתנו קיים חצי המשך בילד אחד שלו . בשני ילדים 3/4 שלו בשלושה ילדים 7/8 וכן הלאה .

    הבעיה של מדינת ישראל , כמדינה של העם היהודי , היא קיומו של העם .

    פעולות צבאיות וכלכליות וחינןכיות ובריאותיות וצדק חברתי הן פעולות שיכולות לסייע . אבל בלי להבין שקיום העם היהודי הוא הבעיה ולא העדר שלום אי אפשר לפתור את הבעיה .

    הבעיה של מדינת ישראל , כמדינה של העם היהודי , היא קיומו של העם .
    _new_ הוספת תגובה



    הבריון השכונתי
    יוסלה  (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 7:17)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    עירן מצליח להישמע לרגע כבן-אדם
    אך אז מיד הגסות שוב משתלטת עליו:

    האיזכור החוזר של 'היכרותו' את אורי אבנרי, מילא,
    - מתהדר עירן בחשיבות עצמו,

    אך להעלות את היות הזוג אבנרי חשוכי-ילדים,
    ובלבד שעירן יראה שהוא 'גבר', זה מסריח עד
    לב השמים. תתבייש לך.

    יוסלה לא חושב שאורי אבנרי זקוק לעזרתו,
    אך הגיע הזמן שמישהו ילמד את עירן לקח.
    אני ואפסי עוד.

    ממש מתבקש להעלות בהקשר הזה את דימוי הבריון
    בעל האיבר הקטן (ואם יימחק המשפט האחרון, הרי
    שגם המשפט קטן לאין שיעור).
    _new_ הוספת תגובה



    זורק הבוץ - כאילו חכם .
    אריה עירן (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 11:33)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אני בעד הגדלת הילודה הישראלית הממוצעת ב-‏1 . זה משעמם אבל לדעתי זה מה שנחוץ לנו . אבנרי חושב שנחוץ לנו שלום אשר יהיה כשנאפשר הקמת מדינה פלסטינית .
    אם תקום מדינה פלסטינית יסבלו מזה הילדים שלי כאשר אני אהיה בקבר ואבנרי תחת אנדרטה פלסטינית . אבנרי מתעלם מנושא הילודה וגם מנושאי הצדק החברתי . הוא מנג'ס לנו על זה משנת 1966 , אז הניג'ס שלי עדין קצר מאד .
    ההיגיון של אבנרי קשור לאמת כמו מסמר לאוניה .
    באשר ליוסלה שדואג לפסיכולוגיה שלי , לאיבר , שלי , למוסר שלי . בחן את עצמך ולא אותי .
    _new_ הוספת תגובה



    יוסלה טיפש היה, טיפש יהיה.
    יוסלה  (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 18:19)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    עירן עצמו לא מעניין את יוסלה.
    העיתון של אתמול יותר מעניין מגזען יהודי מצוי.

    יוסלה בסך הכל ממלא את חובתו האזרחית בכך
    שהוא מתריע על הדיעות הגזעניות שמושמעות
    על ידי עירן במסווה של 'תיאוריה' חברתית.

    עולמם של הגזענים היהודים קטן וחשוך. מקור האור
    בנשמתם הוא נשמה רגשנית ומפוחדת שימיה עוברים
    עליה בחישוב ממדי הגוף והטריטוריה שבשליטתו.

    יהדות שכל עולמה הגוף, החלה לצמוח בכתבי שלום עליכם
    כפנטזיה יהודית קסומה משהו. אך בימינו היהדות ה'גופנית'
    הפכה לכוח פוליטי שמניע את הטריטוריאליזם המטופש של
    עירן ודומיו - כוח שמסכן את היהדות ואת היהודים.

    עירן עצמו ממש לא מעניין. השטן שהוא משרת,
    זה כבר סיפור אחר.
    _new_ הוספת תגובה



    יוסלה טיפש היה, טיפש יהיה.
    אריה עירן (יום חמישי, 14/02/2008 שעה 5:41)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    יותר מדי סרטי הארי פוטר ראית . או אחרים שעוסקים בשטן .
    השטן לבש גוצ'י .
    השטן הוא איש שלום עכשיו או בצלם או גוש שלום לבוש בגדים נאים , נעלים מצוחצחות , מכנסיים מגוהצים . עומד על משאית אספקה דלה וזועק שעזה נצורה יום אחרי שהדרך לסיני נפרצה .
    השטן זה אתה יוסלה אשר בשם ''המוסר'' תומך במדיניות שתחסל את מדינת ישראל ואת היהודים שנקבצו כאן .
    השטן זה אתה הטוען למוסריותו ונמלט ממנה כשמתברר לך שאתה חסר מוסר .
    השטן זה אתה , שם מאחורי המקלדת . אתה השטן הכותב שורות שורות בלי אמת בכלל .
    אתה השטן שחי בעולם השטוח שהשמש מקיפה .
    _new_ הוספת תגובה



    לבר-און האם 1+1=3 ?
    יחזקאל ,הרצליה (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 16:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    ישנה בדיחה מתמטית ידועה.שמצליחה להוכיח

    שאחד ועוד אחד שווה שלוש. איך ?

    ל''הוכחה'' יש ששה שלבים.חמישה מתוכם נכונים ואמיתיים.רק אחד הוא טעות.ובגלל הטעות הזאת,

    כל ה''הוכחה'' שגויה.

    ככה בדיוק הטיעונים של אורי אבנרי.אחיזת עיניים.

    אורי אבו-נרי נשמע משכנע.וכנראה יכול לשכנע

    אנשים רגילים. אבל מה לעשות ?

    אחד ועוד אחד נותן שתיים. כי אמת יש רק אחת.

    איתך אני מוכן לדיאלוג. אורי אבנרי הוא מסית,

    עויין וחשוד. לכן אני מציע לך ולכולם--

    אורי אבנרי- התעלמו ממנו, דלגו עליו.
    _new_ הוספת תגובה



    לבר-און האם 1+1=3 ?
    אריה עירן (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 17:07)
    בתשובה ליחזקאל ,הרצליה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    כן . אחד ועוד אחד הם שלוש . כיצד ?

    בשיטה האצטקית הידועה . לוקחים חבל עם קשר אחד . לוקחים חבל אחר עם קשר אחד קושרים אותם יחד . כמה קשרים יש ? 3 !
    _new_ הוספת תגובה



    2+2 הם לכל היותר 5
    לוי (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 8:00)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    סיפרו לי בדיחה גזענית .
    קורא המורה את ינקלה שוילי ללוח, אמור לי ינקלה חביבי כמה הם 2 ועוד שנים ?
    ינקלה שווילי : 6
    המורה : חשוב ונסה להתרכז , כמה הם 2 ועוד 2 ?
    ינקלה שווילי : 6
    המורה : אני מכיר את אביך הוא אדם הגון חשוב שנית .
    ינקלה שווילי : 6
    המורה : אני מכיר את אימך ומשפחתה , אנשים הגונים התאמץ קצת יותר .
    ינקלה : 6
    המורה : אני מכיר את סבך וסבתך משפחה מהוללת שמור על המסורת .
    ינקלה : 6
    המורה מחטיף לינקלה סטירה . 2 ועוד 2 הם לכל היותר 5 זכור זאת !!!!!
    _new_ הוספת תגובה



    אתה לא יכול לאמר שאבנרי לא רלוונטי
    ענבל בר-און (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 17:46)
    בתשובה ליחזקאל ,הרצליה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    בתחומים רבים הוא הקדים את זמנו. הוא הראשון שדיבר על שתי מדינות לשני עמים, כשאף אחד עוד לא חשב על כך. כיום גם ביבי וגם ליברמן מסכימים עם עיקרון 'שתי המדינות' רק השאלה היא 'כיצד' ולא 'האם'. אז לא הייתי מזלזלת באבנרי.

    מה שכן, כמו כל שמאלן קיצוני, אבנרי לוקה בכשל לוגי ככל שזה נוגע לתפיסות השלום שלו. הן מוחלטות ומתעלמות מגורמים במציאות. כך לדוגמא אברני סיים את רשומתו הקודמת בהצהרה שיש לסיים את הכיבוש. בהצהרה זו יש התעלמות מביכה משאלות רציניות כגון ''ומה נעשה עם החמאס אשר רצונו אינו רק בעזה והגדה אלא בהשמדת ישראל כולה?'' - כאשר אתה שואל שמאלן קיצוני שאלות אלו התשובה שלו אינה רצינית, ולרוב מתעלמת מנתונים לא נוחים ל'חזון השלום'. אנשי שמאל מזן 'הגדה השמאלית' פשוט מתעלמים משאלות לא נוחות ומתייגים את החששות המוצדקים של ישראלים מהחמאס כ''עוד חשש מהשלום'' כאילו ישראל היא ילדה סרבנית שיש להושיבה על ספת הפסיכולוג כדי לטפל ב''חרדותיה'' מפני החמאס.

    אבל בגדול, אבנרי צודק. אם מדינת ישראל מנהלת מלחמה נגד ארגון גרילה, שלפחות תכיר את המטריה, שתלמד מה שהתרחש במקומות אחרים. גם אם מסקנתו של אבנרי שגויה, הצעתו של אבנרי ללמוד מה התרחש בסיטואציות דומות בעולם ולהתנהל ע''ס ידיעה זו - ראוי שיקשיבו לה היטב.
    _new_ הוספת תגובה



    אתה לא יכול לאמר שאבנרי לא רלוונטי
    אריה עירן (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 18:27)
    בתשובה לענבל בר-און
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    ת לא מבינה את הבעיה כמו שאבנרי לא מבין את הבעיה . אבנרי היה מחסידי טארטר , כי סארטר היה באותו קו זכות לפלסטינים . לפי חשיבתו של סארטר ומה שאבנרי ואת לא יודעים זה פשוט .

    הקיום קודם לתודעה .
    _new_ הוספת תגובה



    אתה לא יכול לאמר שאבנרי לא רלוונטי
    ע.צופיה (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 22:20)
    בתשובה לענבל בר-און
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    את באמת חושבת שמה שאבנרי יודע אנשים אחרים שמקצועם הוא לוחמה בטירור אינם יודעים?
    צריך מנה גדולה של תמימות בכדי להאמין בזה.
    _new_ הוספת תגובה



    אבנרי הקדים את זמנו כמו שג'ק המרטש הקדים
    צדק (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 7:44)
    בתשובה לענבל בר-און
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    ג'ק המרטש ידע באיזה יום זונה תירצח והיכן...הוא היה ממש נביא.

    תרגום לעברית:
    עבריין הפועל לביצוע העבירה אותה הוא חוזה לכאורה,
    איננו מקדים את זמנו, ואינו צופה את העתיד.

    תחזית או צפיה שמורים רק לבני אדם שאינם משפיעים בפועל,
    או כלפי תהליכים שאין לנו שליטה עליהם.

    אורי אבנרי טועה, ישראל נלחמת נגד ארגון טרור השואף להשמידה.
    ארגון גרילה נלחם עבור עצמאות לעמו ולא נגד עצמאותו של האחר.
    האצ''ל נלחם עבור עצמאות ישראל ולא נגד עצמאות בריטניה...

    שקרים וסילופים הם מחלה שמאלנית אנושה.
    _new_ הוספת תגובה



    כיבוש ערבי
    יענקלה (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 9:36)
    בתשובה לענבל בר-און
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    ארץ ישראל היא ארצו של העם היהודי- נ ק ו ד ה .

    הערבים שהתיישבו כאן הינם פולשים אלימים נ ק ו ד ה.

    השימוש במונח -כיכוש יהודי נכון כמו לאמר שקיים בריטי בבריטניה.

    אבנרי, שלום עכשו, ושאר ירקות אינם אלא סוכנים זרים המשרתים את של הפולשים הערביים.

    השאר אינו אלא תרגילי ''חנדלאך'' של שמאלנים שמחפשים להראות יפים ונחמדים בעיני הגויים.
    _new_ הוספת תגובה



    כיבוש ערבי
    לוי (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 10:21)
    בתשובה ליענקלה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    ההסברה הישראלית מתבססת על : ישראל רוצה שלום ובטחון איו בתעמולה הישראלית מוטיב האומר זו ארצנו .
    לפי התעמולה הישראלית נתן לספק את מאוויה של ישראל ע''י התישבות בבירוביז'אן למשל . נתן לכאורה למלא משאלה זו ע''י תשלום של כמה מילירדי דולרים לפוטין ולסגור עיסקה .
    _new_ הוספת תגובה



    הרובוטים השתלטו על האתר
    יוסלה  (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 10:21)
    בתשובה ליענקלה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    יחזקאל, יענקלה ועירן
    מפיקים כמעט את אותם הגידופים,
    ויוסלה עדיין רואה אותם יושבים יחד
    בערבי החורף הארוכים וצופים בסרטי
    הגל החדש בסלון של עירן.

    בשם העם היהודי, יוסלה רוצה לאחל לשלושה
    חיים מאושרים ופוריים. פרו ורבו ויהא
    זרעכם כחול אשר על שפת הים.
    _new_ הוספת תגובה



    הרובוטים השתלטו על האתר
    לוי (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 10:26)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    יוסלה מפיק את אותו תקליט שחוק .
    _new_ הוספת תגובה



    הרובוטים השתלטו על האתר
    יענקלה (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 10:30)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    ויוסלה השתלט על מיכל שרון - אז מה.
    ועל העבודה של מיכאל שרון השתלטה כת חשאית המאיימת על העולם.
    אויביו של מיכאל שרון ואויביו של יוסלה לא נותנים לחתולים של שניהם לחיות בשקט,
    וזה מרגיז את יוסלה יוסלה יוסלה.
    יוסלה גאון של אמא.
    אבל רק של אמא.
    _new_ הוספת תגובה



    יוסיל, איפה בדיוק אתה חושב שאתה חושב?
    שלולית של חורף (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 18:14)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    תנפנף מעל הגידופים שנפלטים לך כדי לפזר את הריח החוצה.
    _new_ הוספת תגובה



    ענבל חסר לך ידע היסטורי
    יחזקאל ,הרצליה (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 20:16)
    בתשובה לענבל בר-און
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    ענבל בר-און היקרה !

    ההחלטה הרישמית והמחייבת של שתי מדינות.לשני עמים

    התקבלה... בשנת 1947. באו'ם. ב-כט' בנובמבר.

    אז אורי אבנרי היה נער בן 15 ...

    אני ממליץ לך לקרוא תגובות של כותבים רציניים,

    בפורום הזה. הם מסבירים טוב ממני.

    לדוגמא-‏1. יהודה ושומרון מוגדרים כשטחים במחלוקת.

    ולא ''שטחים כבושים''.

    2.לפי אמנת ג'נבה מותר להפגיז לוחמים שמסתתרים

    בתוך מיבנים אזרחיים.(כמו בתי-חולים,בתי ספר וכו').

    בשביל ללמוד על מילחמת גרילה.אפשר לקרוא בספר

    של אלוף מיל. ז'ל יהושפט הרכבי--שניקרא מילחמת גרילה

    ואני לא זקוק לאבנרי.

    הבעיה שלי עם אורי אבנרי,גידעון ספירו,יורם קניוק,
    יוסי ביילין,גידעון לוי,עמוס עוז,יוסי שריד,זהבה גלאון ושות'

    היא זאת--
    אתם יהודים.וישראלים.אז מספיק להצדיק אויבים !

    למה אתם אוהדים את הצד השני ?

    למה להלשין למדינות זרות ?

    מדוע שלא ניתאחד מול אויב משותף ?

    אורי אבנרי מיתגאה שהוא סיפק מזון לעזה הנצורה.

    אתה לא מיתבייש ? לעזור לאויבים בזמן מילחמה ?

    מקווה שקצת שיכנעתי אותך.

    מדוע השינאה העצמית?
    _new_ הוספת תגובה



    תיקון טעות
    יחזקאל ,הרצליה (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 20:28)
    בתשובה ליחזקאל ,הרצליה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    בכט' בנובמבר 1947.

    היה אורי אבנרי בן 24.
    _new_ הוספת תגובה



    גם אני מסכים על עקרון שתי מדינות לשני עמים
    שלולית של חורף (יום ראשון, 17/02/2008 שעה 17:47)
    בתשובה לענבל בר-און
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אחת ממזרח לנהר הירדן לערבים הפלסטינים,
    והשניה ממערב לנהר הירדן ליהודים הפלסטינים.
    _new_ הוספת תגובה



    את טועה
    חזי (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 18:21) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    כתבת:
    ''הסברה, אם כן, יכולה להוביל את השיח הפנים פלשתיני להכיר בכך שקסאם לא יקדם אותם אל פתרון של שתי מדינות לשני עמים.''

    החמאס, וגם רוב ''הלא-חמאס'' אינו מעוניין בפתרון של שתי מדינות...
    _new_ הוספת תגובה



    את טועה
    שלולית של חורף (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 19:08)
    בתשובה לחזי
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    היא די תמימה הגברת הזאת. היא חושבת שהחברה הפלסטינית מתנהלת כמו החברה הישראלית. 'רק נסביר להם והם פתאום יבינו'...... לפלסטינים יש מטרה שאותה הם לא זנחו. עזמי בשארה דיבר וכתב על זה. הם רוצים מדינה אחת פלסטינית, ערבית, אסלאמית (עזמי שכח לכתוב אסלאמית) על כל ארץ ישראל, כלומר גם ירדן. הקוראן שלהם לא מאפשר להם לפי פרשנותם להניח לגורם לא-מוסלמי לקיים מדינה לא-מוסלמים במרחב הבית הערבי מוסלמי (דאר אל אסלאם), ולכן לא יעזרו הטריקים של השמאלנים, הבנות והסכמות גדולות לא צפויות. לכל היותר הפתח יסכים לערעור מעמדה וביטחונה של ישראל במסגרת ''תוכנית השלבים''. החמאס חם יותר, הללו רוצים הכרעה במלחמה.
    _new_ הוספת תגובה



    צריך להיכנס באימאימא של הערבים
    שלולית של חורף (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 19:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    מי זה אורי אבנרי? איזה לוקשים את רוצה
    למכור לנו בשמו? אני רואה שהוא מפיץ כאן
    את 'חוכמתו' ואני הפז לועגים לו.

    אז אל תמכרי לנו פרות בדמות ''פרי נסיונו המעשי של אבנרי'' וגם ''מנתח תנועות שחרור'', אוי ויי זמיר,
    כי לבן אדם הזה אין ניסיון מלבד לכתוב,לכתוב ולכתוב. לקשקש לקשקש ולקשקש שוב. האין זה ברור, ברור וברור שוב?

    אם תנועת החמאס שהיא בשבילך 'תנועת שחרור' כבשה את לב האוכלוסייה. אז עלינו לטפל בלב של האוכלוסיה כדי לפגוע בתנועת השחרור שלקחה לה שחרור גדול מדי להשתולל בשם אללה.

    פרק שמות, פרק א, יב: וְכַאֲשֶׁר יְעַנּוּ אֹתוֹ, כֵּן יִרְבֶּה וְכֵן יִפְרֹץ;... מתייחס לעם ישראל ולא לעם הערבי. אבל טוב שמאלמלנית כמוך הביאה את זה הלום - כי יש להלום בערבים. כי אם הם רוצים לפרוץ אז צריכים לתת להם לפרוץ לירדן, למכה ולמצרים. ריוורס אינג'נירינג לפריצת עם ישראל ממצרים בחזרה לארץ ישראל.

    יש לערבים מדינה פלסטינית כבר בירדן. אז בואי ניתן להם לפרוץ ולהתרבות שם. מה דעתך גבירתי אוהבת החמאס?

    לחייב לקרוא ספרים? כן, את זה עושים טוב במשטרים בולשביסטיים. אנחנו בינתיים לא רומניה של צ'אוצ'סקו שלך.
    חוץ מזה אנחנו לא צרפתים ועזה אינה אלג'יר. ראוי שתתחילי להבין את זה.

    בקיצר מה שאני רוצה לכתוב זה שאפשר להכות ולהכריע את הטרור העממי של הפלסטינים ע''י פגיעה חמורה שאורחות חייהם, ברמת חייהם ובחייהם. צריכים להכות בטרוריסטים ובעוזריהם ולהבריחם מהארץ בחזה לארצם. ישראל צריכה להתחיל להניע תהליכים מדיניים שיראו בירדן את המדינה הפלסטינית בנוסחה של ''2 מדינות ל-‏2 עמים''. צריכים לעורר שינוי ותקווה בפיתרון הזה ולהתחיל לישמו לפי המציאות המתגלגלת. בזמני רגיעה - בניה איטית יותר של המדינה הפלסטינית, העברה מינורית של משפחות מחבלים לירדן, חיזוק הכוחות הפלסטיניים שאנטי האשמיים בירדן. בזמני מלחמה - שינוע מאסיבי של פלסטינים מזרחה לירדן בצל המלחמה.
    כבר היום כ-‏80% הירדנים הם פלסטינים. מה שמונע מירדן להכריז על עצמה כפלסטינית הם שני דברים:-
    1. המשטר הסעודי-בדואי ההאשמי שתפס חזקה ובעלות פרטית על מזרח פלסטין.
    2. המאבק המתמשך של הערבים נגד ה'ישות הציונית', בשיטת בחמאס (שאומר 'כולה שלי' ו'במלחמה תיפדה') או בשיטת הפתח שהיא 'מדיניות השלבים', כל זה מונע מערביי ארץ ישראל לטעון לירדן בגלוי שמא יפסידו את מומנטום הלחץ כנגד הציונים.

    ישראל חייבת לשים סוף פסוק לאלמנט 2. ע''י שתכריע גם חד צדדית שירדן היא מדינת הפלסטינית לצד מדינת ישראל. וצריך להכין את הקרע המדיני לשינוי הזה.
    לצערי שום הסברה לערביי ארץ ישראל לא תעזור והיא אולי רק תחדד את הסכסוך ותהפוך אותו גם ליותר קולני. אנחנו צריכים להסביר לעולם את עמדתנו ואת הערבים ללמד לקח דרך הרגליים!

    (עד כאן דבריו המרשימים של שלולית של חורף שרק מתמלאת בימים אלה בהרבה גשם ושכל)
    _new_ הוספת תגובה



    צריך להיכנס באימאימא של הערבים
    אריה עירן (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 20:38)
    בתשובה לשלולית של חורף
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    תוסיף בבקשה גם הרבה יהודים לא רק מי גשמים .
    _new_ הוספת תגובה



    צריך להיכנס באימאימא של הערבים
    ע.צופיה (יום שלישי, 12/02/2008 שעה 22:22)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    מעניין מה שלולית של חורף עושה בקיץ?
    _new_ הוספת תגובה



    צריך להיכנס באימאימא של הערבים
    ע. זועמת (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 2:17)
    בתשובה לע.צופיה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    הכלבים מוסיפים לה.
    _new_ הוספת תגובה



    צריך להיכנס באימאימא של הערבים
    שלולית של חורף (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 18:16)
    בתשובה לע.צופיה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אני מייבשת לך את השכל בקיץ
    _new_ הוספת תגובה



    ע נבל
    מהנדס אזרחי (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 4:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    דמגוגיה בגרוש

    הערבים רוצים שלום? אז למה אין שלום?

    התנועה שלך מקבלת תשלומי אתנן ממדינות ארופאיות כדי לעצב את דעת הקהל פה במדינה שלךְ

    ואם את רוצה שלום מה הבעיה? תארזי את הפיקלך וחזרי לארופה שם ילמדו אותך אהבה מהי
    _new_ הוספת תגובה



    סבים שלי שני אדיוטים
    רוברט (יום רביעי, 13/02/2008 שעה 18:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    שני סביי נלחמו שמלחמת העולם שניה במסגרת הצבא האדום. אל תשאלי איזה תופת הלכה שם.

    רק שתביני -שניהם נפצע קשה עד קשה מאוד . והכל זה למה ? כי הם לא שמעו עלייך ועל אבנרי שפותרים בעיות ביטחון בהתקפות הסברה אפקטיביות. ממש גנרלים של מילים ומשפטים.

    חבל.

    נכונות הניתוח של אבנרי היא דפוקה ואדיוטית ואין מה להסכים איתה .

    מקומות שלא נלחמו בהם באירגוני טרור - הטרור התגבר והתפרץ. היום כולם בוכים על דרפור וכל יפי הנפש מבקשם מאיתנו לקלוט מפליטי דרפור - מה שמר אבנרי ואת לא שמתם לב הוא שטרגדיית דרפור נולדה כי לא היה מי שילחם בארגון הטרור של כנופיות הערבים - ניסו לדבר אליהם במתקפה הסברתית אבל נראה שזה לא הספיק ועשה רושם קטן מאוד על הטרוריסטים שם שלא ממש נבהלו מההתקפות ההסברתיות .

    את כנראה רוצה שגם לנו יעשו את מה שעושים לפליטי דרפור.

    לכי לדרפור ותשכנעי את הדרפורים ''לדבר '' אל העולם. הרי כל היום העולם צועק שם לטרוריסטים להפסיק עם הטבח ולמי זה בדיוק מזיז ?

    כמה עיוור וסתום יכול להיות אדם? מה הקשר בין אינדונזיה להולנד ? 8000 קילומטר? ארצות הברית וויאטנם - 12000 קילומטר? רוסיה ואפגניסטן 9000 קילומטר (הם חולקים גבול אבל מוסקבה נמצאת 9000 קילומטר משם).

    ביוון הייתה קבוצת גרילה ושם גמר אותם רק בכח ומאז אין טרוריסטים.

    להזכיר לך שמר ביילין ומר ברק היו ראש ממשלה כאשר אוטובסים התפוצצו כאן כל יום. באותו זמן היו שיחות שלום והסברה מפה ועד הודעה חדשה . עד שעלה אריק שרון לשלטון והתחיל עם החיסולים הממוקדים שחיסלו את הארגונים הטרוריסטים והופסקו פיגועי הדמים.

    צאי מהסרט סוג ז' שאת צופה בו.
    _new_ הוספת תגובה



    נא להוכיח כי שלום מועיל לנו . לדעתי טרנספר מועיל לנו .
    אריה עירן (שבת, 16/02/2008 שעה 18:26) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    _new_ הוספת תגובה



    המוסריות של עירן והתועלת שבטרנספר
    יוסלה  (יום ראשון, 17/02/2008 שעה 2:01)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    ''נא להוכיח כי שלום מועיל לנו''.
    הטרנספריסט המנומס מכה בשנית:
    ''לדעתי טרנספר מועיל לנו''.

    אני אוהב את הניסוחים של עירן וגולדרייך,
    צמד חמד. אפשר ללמד את הטקסטים שלהם
    בחוג להסטוריה, כדוגמא להתפתחות השיח
    האפולוגטי-קונפורמיסטי בישראל של 2008.

    זה מתחיל תמיד ברמה הבין-אישית'' עירן מתנפל
    על בר-און, ללא פרבוקציה, בעקבות מאמר קודם,
    - ו'אבא' גולדרייך 'מסביר' ל'בת' בר-און
    שזה בסדר שעלבו בה ובאביה (כי היא הרי בכל
    מקרה טפשה או מושחתת).

    בשלב השני, עירן וגולדרייך 'מסבירים' לנו
    ולתושבי יהודה ושומרון הפלסטינים שגירושם
    לעבר הירדן לא יכאב, כי הרי בכל מקרה הם
    ''רוצחים'' ו''גנבים''.

    ''נא להוכיח כי שלום מועיל לנו . לדעתי טרנספר מועיל לנו .''

    איך לא חשבנו על זה?
    ההגיון ה'עירני' מכה במוחנו העיוור בבהירות של ברק:

    א. תוכיחו שהשלום מועיל לנו - אכן טאוטולוגיה מבריקה
    ממוחו הקודח של עירן: תוכיחו שמה שטוב ליהודים ולכל בני
    האדם אכן טוב גם ליהודים.
    ב. הטרנספר מועיל. אצל עירן אולי היוצרות התהפכו בעקבות
    חבטה בראש, אך כל בר-דעת יסכים עם יוסלה שחובת ההוכחה
    של הפנינה הזאת על עירן.

    עירן כמובן יטען שהשלום הוא אינסטרומנטלי ולא קונסטרוקטיבי.
    הוא גם יטען ברצינות גמורה של מוקיון שהשתבשה עליו דעתו
    שגירוש של מליוני הפלסטינים מהשטחים יש בו תועלת למישהו.

    ''נא להוכיח'' - הארוגנטיות שאין לה גבול, של 'איש רוח' שכל
    שעלה בידיו להראות לנו, גם אחרי ש'כבש' את הטריטוריה של
    האתר, זו הבורות הגסה של גזען יהודי.
    _new_ הוספת תגובה



    WAE VICTIS
    אריה עירן (יום ראשון, 17/02/2008 שעה 5:08)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    _new_ הוספת תגובה



    WAE VICTIS
    יוסלה  (יום ראשון, 17/02/2008 שעה 5:22)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    זה באמת מסביר הכל.

    את הגישה הגזענית,
    את ההטפה לטרנספר,
    את ההתנפלות על בר-און.

    וכותבים את זה,
    Vae victis
    _new_ הוספת תגובה



    הבורות הגסה של יוסלה
    יענקלה (יום ראשון, 17/02/2008 שעה 7:28)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    פולה לו היוסלה נימוקים מחוטמו לשולחן כדי לתקוף ולקלל את בני שיחו.
    נתלה יוסלה על ענף ששמה במקרה שענבל בר-און הענף עליה יוכל להתלות ולהשמיץ את ברי פלוגתו בתקיפתה.
    וכאן לא פוסק היוסלה לקשקש ולטעון שעירן ''תוקף את ענבל בר-און. גולדרייך תוקף את ענבל בראון...
    אל הענף הזה עבר יוסלה לאחר שנטפל ונתלה לאברו של מר עירן,...

    מיהו היוסלה הזה? האם ניתן לסמוך על אדם כמוהו?
    מדוע אין מסוגל ניק יוסלה להתייחס ישירות לטענות הנטענות בצורה עניינית?

    אולי יספר לנו יוסלה מעט על עצמו, על החיים מעבר להיותו ניק תעמלן של דעות הזויות , אולי יפסיק להטפל לאברו של מר עירן או לענבל בר און?
    הארוגנטיות שאין לה גבול, של 'איש רוח' שכל
    שעלה בידיו להראות לנו, גם אחרי ש'כבש' את הטריטוריה של
    האתר, זו הבורות הגסה של גזען .
    .
    _new_ הוספת תגובה



    גנבים יהודים
    יוסלה  (יום ראשון, 17/02/2008 שעה 8:14)
    בתשובה ליענקלה
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    מירון רפופורט כותב היום ב'הארץ':

    ''יותר משליש מההתנחלויות בגדה, שבהן מתגוררים עשרות אלפי מתנחלים, יושבות כבר עשרות שנים על אדמות פלשתיניות פרטיות, שנתפסו באמצעות צווים צבאיים באופן זמני ''לצורכי ביטחון''; כך מאשר דו''ח של המינהל האזרחי, אשר מתפרסם כאן לראשונה. בין ההתנחלויות: אריאל, קרית ארבע ואפרת. מקור ביטחוני אמר ל''הארץ'', כי מדובר ב''נתון קשה'', העלול להביך את ישראל בגלל מחויבויותיה לאמריקאים ולבתי המשפט.
    ...
    לפי הרשימה, שהוכנה באוקטובר 2006, ''44 יישובים ביהודה ושומרון, מתוך 120 בסך הכל, מתבססים במידה זו או אחרת'', על קרקעות שנתפסו בצווי תפיסה צבאיים. מקור ביטחוני הבקי בתחום אומר, כי רוב הקרקעות שנתפסו הן בבעלות פרטית פלשתינית ''מובהקת''.'' (סוף ציטוט)

    _new_ הוספת תגובה



    [•] יוסלה
    אריה עירן (יום ראשון, 17/02/2008 שעה 8:28)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    יהודה ושומרון ועזה אינם שטחים כבושים . לכן חוקים הנוגעים לשטחים כבושים אינם חלים עליהם .
    _new_ הוספת תגובה



    לא כך חושב חה''כ אריה אלדד
    דוד סיון (יום ראשון, 17/02/2008 שעה 9:11)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    על הניסוח של חה''כ הנכבד השטחים הללו הם כבושים:
    ''מטרת החוק היא להוביל למציאות ביטחונית, מדינית וכלכלית טובה יותר בישראל ובשטחים הכבושים...'' (דיון 4759).

    יש החולקים עליך - משמע קביעותיך לא ממש מבוססות היטב.
    _new_ הוספת תגובה



    לא כך חושב חה''כ אריה אלדד
    אריה עירן (יום ראשון, 17/02/2008 שעה 9:59)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אני לא מכיר את אריה אלדד . אם הוא יקרא את כתיבתי יתכן שיחליט להתבטא אחרת . זה לשיקול דעתו .
    אחרי שמפמפמים 40 שנה ''שטחים כבושים'' זה חודר לשיגרת הדיבור . השאלה היא מה המצב באמת ולא שיגרת הדיבור .
    אני חוזר על דברי מהעבר הקרוב .
    היה שטח של ארץ ישראל המנדטורית שכבש הליגיון הירדני . שטח זה סופח לממלכה ההאשמית . הצבא הירדני סולק מהשליטה בשטח זה על ידי צהל . בשלב מסוים (התאריך לא זכור לי) הממלכה ההאשמית בראשות חוסיין ויתרה על הסיפוח . השטח נשאר בשליטת צהל . היות והתושבים היו פלסטינים וכעת יש שם גם יהודים לכן הגדרתו לא ברורה לחלוטין . זה נובע מהעובדה שבין היהודים תושבי ארץ ישראל המנדטורית והערבים תושבי ארץ ישראל המנדטורית יש מאבק מזויין שלא הסתיים בשום הסכם .
    שטח זה לא היה בשליטה פלסטינית מעולם . שטח זה הוא חלק מפלסטינה (א''י) שהיה בשליטה אנגלית-מנדטורית והאנגלים ויתרו עליו ועזבו אותו . הירדנים סולקו ממנו וויתרו עליו . ובהעדר הגדרה אחרת הוא שטח של פלסטינה (א''י) בשליטה צבאית של צהל .
    _new_ הוספת תגובה



    הטיעון שלך באוויר
    דוד סיון (יום ראשון, 17/02/2008 שעה 13:14)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    מצד אחד אתה דוחה הגדרות של אחרים ומצד שני אין לך הגדרה ברורה. אבל זה לא מפריע לך להתבסס על הגדרות לא ברורת אחרות - הכל כדי להתאים את ציור המציאות להשקפת העולם שלך.

    זו אחת הסיבות מדוע שיגרת הכתיבה של אריה עירן איננה תיאור המציאות.
    _new_ הוספת תגובה



    הטיעון שלך באוויר
    אריה עירן (יום ראשון, 17/02/2008 שעה 18:27)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    כל כך קל להציג את המסמכים שמראים שיש הסכם שביתת נשק עם ערביי ארץ ישראל . למה אתה לא מראה מסמך זה ? או מציג קישור כמו שאתה אוהב ?
    פשוט אין . זה מצב ברור לגמרי ובלתי קשור אלי .
    אני יכול להיות אישיות לא ראויה , זה ממש לא חשוב .
    אם יש הסכם הפסקת אש , הצג אותו ולא אותי .
    _new_ הוספת תגובה



    כל כך קל?
    דוד סיון (יום ראשון, 17/02/2008 שעה 19:31)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    תראה אינני מכיר אותך ואין לי מושג על האישיות שלך וגם לא ברור מדוע אתה מזכיר זאת. הדברים שכתבתי מתייחסים לדברים שכתבת אתה. כך זה גם בהמשך ההודעה.

    כהרגלך הצגת טענה חד משמעית: ש''יהודה ושומרון ועזה אינם שטחים כבושים'' (תגובה 112224). בעקבות הערות שלי (תגובה 112227) הדברים שלך הסתבכו עוד יותר כי ביססת אותם על הגדרות לא ברורות ולא מציאותיות. כעת אתה מבקש שכדי להקל עליך אציג לך מסמכים.

    הבילבול והסתירות הן הבעיות שעולות מדבריך. אם כל כך קל להשיג מסמכים שיעזרו לך לפתור את הבעיות הללו אז תשיג אותם לבד.
    _new_ הוספת תגובה



    כל כך קל?
    אריה עירן (יום ראשון, 17/02/2008 שעה 20:32)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    לפי התשובה שלך צריך לקרוא לך סביבון , איך שטתה מסובב את הדברים .
    אין הסכם שביתת נשק בין היהודים והערבים של פלסטינה (א''י) . לכן אתה לא יכול להציג מסמך כזה .
    _new_ הוספת תגובה



    מי שמסובב דברים זה אריה עירן
    דוד סיון (יום שני, 18/02/2008 שעה 6:00)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    דוקא כדאי לך ללמוד מחה''כ אריה אלדד שאינך מכיר (תגובה 112229).
    הוא דוקא כותב ברור מאד. אבל אתה בוחר להסתבך.

    כתבת דברים מבולבלים שנסמכים על הגדרות מפוקפקות.
    עדיף לתקן את השטויות שכתבת אבל אתה מעדיף לתקוף
    תחנות רוח... עלה והצלח...!
    _new_ הוספת תגובה



    תוספת חשובה -על ירושלים !
    יחזקאל, הרצליה (יום ראשון, 17/02/2008 שעה 14:31)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    ועוד דבר חשוב.

    הירדנים שלטו על מיזרח ירושלים.עד 1967 . ובניגוד להסכמים,

    שלטו על הכותל.

    אבל ירושלים לא הייתה עיר הבירה של ירדן.

    כלומר-- כל השנים הפלסטינים הצוררים צועקים שהם

    רוצים את ירושלים.

    אבל כאשר ירושלים הייתה ביד הערבים רק לפני

    40 שנה. לא היה איכפת להם ממנה.

    מסקנה-- רק כשירושלים בידינו הערבים רוצים אותה.

    להדגשה -- מעולם ירושלים לא הייתה עיר בירה של

    שילטון מוסלמי.

    ירושלים לא מופיעה בכלל בקוראן.

    בתנ'ך להבדיל ירושלים מופיעה כ-‏600 פעמים.
    _new_ הוספת תגובה



    לא כך חושב חה''כ אריה אלדד
    לוי (יום ראשון, 17/02/2008 שעה 10:20)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    כבושים ע''י הערבים .
    _new_ הוספת תגובה



    הזניית השפה העברית ע''י שכמותך מאפשרת את השקר שלך
    צדק (יום שני, 18/02/2008 שעה 9:06)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    שטח שנכבש ע''י צבא הוא שטח כבוש, כבוש מופיע כ''סביל'' ולא כתואר.
    הפעולה שמבצע הצבא היא כיבוש ואין שום קשר לעובדה אם השטח שלך או לא שלך. פעולה וסבילות, זה הכל.

    מזני השפה העברית, השמאלנים, הפכו את השטח הכבוש לשם תואר שלילי,
    ע''י תעמולה בולשביקית פושעת שנמשכת עשרות שנים.

    בעברית נכונה למושג שטח כבוש, אין שום משמעות שלילית !
    _new_ הוספת תגובה



    דוד סיון (יום שני, 18/02/2008 שעה 10:35)
    בתשובה לצדק
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    ההזניות והשקרנות של צדק מוכרים היטב. אשר על כן על שכמותך ניתן לומר: ''מזני השפה העברית, [הימנונים כמו צדק], הפכו את השטח הכבוש לשם תואר שלילי'' ומרבים לנסות להפיץ שקרים.

    התוויות שלך, צדק, מעידות על הקושי שלך בהבנת העברית. ההתלהמות שלך מזכירה את הפיל מחנות החרסינה.

    -----

    בסופו של דבר, כאשר מנקים את כל המיותר הרי שנמצאת תומך בטענתי שמדובר בשטח כבוש. אם היית נוהג בנימוס אולי...
    _new_ הוספת תגובה



    כתוב לגופו של ענין
    לוי (יום שלישי, 19/02/2008 שעה 6:09)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    מר סיון,
    השתדל לכתוב לגופו של ענין ולא לגופו של כותב .
    _new_ הוספת תגובה



    מר לוי דברי המסכנות שלך ממש...
    דוד סיון (יום שלישי, 19/02/2008 שעה 7:46)
    בתשובה ללוי
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    דברי מתייחסים להשמצות אישיות שנכתבו על ידי צדק שלא מפסיק להשמיץ ולשקר ביחס למשתתפים כמוני ואחרים. ולכן מותר למושמצים להאיר את המשמעות האמיתית של דבריו. אלו אם כן דברים לגופו של עניין (השקר, ההזניה...).

    אתה תמיד מתעורר מאוחר מידי, אחרי שהסוסים הוברחו מן האורווה. גם אז אתה עוצם עיניים וכאילו לא רואה מי הבריח את הסוסים. אם באמת היה לך איכפת היית מעיר לצדק על דברי הבלע שלו.
    _new_ הוספת תגובה



    מר לוי דברי המסכנות שלך ממש...
    לוי (יום שלישי, 19/02/2008 שעה 9:30)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    איני סוחר סוסים .
    לטעמי חלק גדול מדי מדבריך מתיחסים לאישיות הכותבים ולא לתוכן דבריהם .
    דבריך עוסקים יותר מדי בפסיכולוגיה חובבנית .
    _new_ הוספת תגובה



    לוי הטעם שלך מפוקפק
    דוד סיון (יום שלישי, 19/02/2008 שעה 9:48)
    בתשובה ללוי
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    תברר עם מבריח את הסוסים אם אתה סוחר או לא.
    לטעמי יש לך בעיה בהבנת הנקרא ולכן דבריך מופרכים.
    _new_ הוספת תגובה



    לוי הטעם שלך מפוקפק
    לוי (יום שלישי, 19/02/2008 שעה 9:56)
    בתשובה לדוד סיון
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    איני מכיר מבריח סוסים .
    אתה שוב פונה לאישיות שלי ולפסיכולוגיה
    _new_ הוספת תגובה



    לוי הטעם שלך מפוקפק
    דוד סיון (יום שלישי, 19/02/2008 שעה 10:24)
    בתשובה ללוי
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    כרגיל, אתה כאילו לא מבין את הכתוב.
    _new_ הוספת תגובה



    [•] ועירן מעודד את הגנבים היהודים כשהוא מתפנה מתקיפת עוד אשה
    יוסלה  (יום ראשון, 17/02/2008 שעה 9:26)
    בתשובה לאריה עירן
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    ''למען הגילוי הנאות . לפני 15 שנה הייתה עיסקה מיסחרית ביו ציפי ליבני שייצגה את שרה אימה לביני . ציפי הייתה גאוותנית וייצגה חלש את הצד שלה . עורך הדין שלי ואני הסכמנו אז שהיא טמבלית . היא נתנה אז ביטוי לקינאה שלה בלימור ליבנת . זו פוליטיקאית יותר מוכשרת ממנה .''

    כך כותב עירן לפני זמן-מה על ציפי ליבני.

    הדגם של התקפה על נשים בעמדה של כוח או
    ככותבות בנושאים פוליטיים חוזר אצל עירן.
    במקום להתווכח עם דיעותיה של ליבני,
    עירן חושף מידע אישי עליה, כדי לשכנע אותנו
    שהיא 'טמבלית'.

    ההתקפות המילוליות על נשים בעמדות מפתח
    נמצאות ברצף אחד עם ההכחשה הטוטלית של עירן
    את האחריות שלו ושל ישראל למה שקורה בשטחים.
    האלימות והכחשתה (הסירוב להתנצל)
    הולכות יד ביד.

    העובדות שקשורות לגניבת הקרקעות בשטחים
    מתגלות בשנה האחרונה בפומבי.

    התגובה של עירן: אין כיבוש.
    ובזה עירן מצטרף גם לחברה הטובה של מכחישי
    השואה למיניהם. ... ממשיך להכחיש
    שיש לו אחריות אישית למה שקורה בשטחים.
    מעניין איך ההסטוריה תשפוט אנשים מסוג זה.

    כיום הם מטילים רפש בכל אדם שמוחה על הפשעים
    שמבוצעים בשטחים בשם ישראל וקוראים לו בוגד.
    אך לאחר שיחתמו הסכמי הקבע באיזור, ייאלצו להסתתר
    מרוב בושה, ורובם קרוב לוודאי יעזבו את הארץ.
    _new_ הוספת תגובה



    [•] ועירן מעודד את הגנבים היהודים כשהוא מתפנה מתקיפת עוד אשה
    אריה עירן (יום ראשון, 17/02/2008 שעה 10:06)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    נראה ראוי לגלות שהיה לי עם לבני קשר שתואר על ידי .
    בציטוט שלך אתה מראה שיש לי דיעה טובה יותר על לבנת מאשר על ליבני . כך שלטיעון המיגדרי אין בסיס .
    אני לא חוסך ביקורת גם על גברים . עובדה היא שאני חושב אותך לטמבל לא מוסרי ולא ראציונאלי , גם אבנרי זוכה במנת הביקורת שהוא ראוי לה וגם אולמרט שניהם גברים . לא אתה .
    _new_ הוספת תגובה



    [•] ועירן מעודד את הגנבים היהודים כשהוא מתפנה מתקיפת עוד אשה
    שלולית של חורף (יום ראשון, 17/02/2008 שעה 17:55)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    גם אני מכחיש שישנה אלימות ישראלית כלפי ערבים. אנחנו חייכניים יותר מדי אליהם, אנחנו מאמינים להם בפעם האלף שדיברו שקר, ואנחנו מפחדים לתת להם מכות שמא מה יגיד ה''עולם''.

    אנחנו כובשים את הארץ שלנו מידי הכובש הערבי, ואני חושב שאנחנו לא צריכים להתנצל. אנחנו מתייחסים לערבי כערבי ווכבן אדם עד אשר לא הוכח אחרת. נגד ארגוני טרור אנחנו נוקטים ביד עדינה מדי, ועלינו להעצים את מכותינו בהם ולא לעצור כל פעם אחרי מכה גדולה ולתת להם להתארגן ולהתחזק.

    אני מציע שאם זה לא מוצא חן לשמאלני אז הוא יכול לארוז את פקלאותיו וללכת ל'גלות' (בשבילו) לחברון או לשכם ואפילו לאמריקע. אם לא תתנוונו מבושה אז בטח תתנוונו מהריח שלה!
    _new_ הוספת תגובה



    גנבים יהודים
    לוי (יום ראשון, 17/02/2008 שעה 10:18)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    אנטישמיות ישראלית .
    הארץ הוא עתון אנטישמי .
    _new_ הוספת תגובה



    גנבים שמאלנים
    צדק (יום שני, 18/02/2008 שעה 8:58)
    בתשובה ליוסלה 
    הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

    עיתון הארץ, שופרו של הג'יהאד הערבי, כותב שקרים באופן קבע.

    ''מקור ביטחוני'' הוא מקור אנטישמי חולני.
    ''הבקי בתחום'' - בקי בתחום התעמולה הדר שטירמרית והז'דנובית.
    ''לפי הרשימה, שהוכנה..'' - רשימה שהוכנה ע''י אירגוני בוגדים ושקרנים הממומנים ע''י נאצים אירופים ואמריקאים.
    _new_ הוספת תגובה




    חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

    חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


    מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



    © פורום ארץ הצבי