פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
המתנחלים המסכנים
דוד סיון (יום רביעי, 26/09/2007 שעה 22:00)


המתנחלים המסכנים

ד''ר דוד סיון



לפני מספר חודשים לא רב החליטו כמה מאות מתנחלים שהגיעה העת להשתלט על בית שניצב בסמוך לכביש שמוליך למערת המכפלה. מדוע צריך להשתלט על בית שלטענת המשתלטים נרכש כחוק? התשובה הפשוטה היא שהם לא קיבלו אישורים מתאימים. יתכן גם ש''מסמכי הבעלות'' חסרים או לא מתאימים.

אבל כרגיל במקומותינו, עד היום לא פונו המשתלטים למרות החלטות והצהרות מפורשות של שר הביטחון (בית המריבה בחברון יפונה). מדוע? שר הביטחון נבהל מעצמו והמתנחלים שכבר מאד מנוסים בהתנהלות השלטון מולם נרגעו. בהמשך ירד מספר השוהים במקום מכמה מאות לכדי 25 משפחות.

אבל כעת לפני החורף, כאשר כבר קר בלילות, ''התברר'' לשוכני הבית שהוא אינו מוכן למגורים בחורף. האנשים המנוסים הללו ''שכחו'' להתקין חלונות, לאטום את הגג ולהסדיר חיבור חשמל כנהוג על פי החוק לפני שמקבלים אישורי איכלוס. מה עשו המתיישבים? פנו בבקשה דחופה לאפשר להם את ''שיפוץ'' הבית.

מה לעשות וקיים צו המניעה, האוסר כל שינוי בסטטוס קוו במקום, עד להכרעה על גורלו (תנו לנו לשפץ את הבית)? אפשר להציג את המתיישבים כמסכנים ולטעון שללא ה''שיפוץ'' הם וילדיהם לא יוכלו לחמם את הבית ויהיו חשופים למחלות; שה''שיפוץ'' נחוץ מסיבות הומניטריות ועוד כיוצא בזה טענות.

באמת ''מסכנים'' הדיירים: קודם מאכלסים בית לא גמור בניגוד לחוק, אחר כך מסרבים להתפנות ואז מניפים את מסכנותם. המנהל האזרחי נוהג באכזריות כאשר אינו נותן להם את האישורים המתאימים ולכן חושף אותם לקור ולמחלות. אני נזכר בסיפור על רוצח הוריו שביקש את רחמי השופט בנימוק שהוא יתום...

מצד שני, הרי אנחנו, כולל ה''מסכנים'', מכירים את מערכת אכיפת החוק. סיפור המסכנות הוא רק תרגיל טקטי. כמו שהבניה ללא היתרים במתתיהו מזרח אושרה בדיעבד (פסק דין) וכמו שמיזמים רבים אחרים אושרו לבסוף, גם כאן ינתנו בסופו של דבר אישורי שיפוץ.


דוא''ל זבל מנבחרי ציבור

פעם כאשר מישהו היה רוצה לשלוח לך חומר פירסומי או סתם זבל שלא ביקשת, הוא ידע שיש לכך עלות: דמי משלוח וזמן הכנה כולל אריזה. אבל בשנים האחרונות המחסום הזה נפרץ כי בימי הדוא''ל מספיק לשלוח ''חבילה'' אחת והיא תגיע לכל הכתובות שנרשמו. לכן נחשפנו למבול של דוא''ל זבל מכל מיני גורמים שאיננו מכירים כלל. יש שמגיע דוא''ל זבל גם מגורמים מוכרים. עובדה אחת מאחדת את כל הגורמים הללו: הם לא נתבקשו לשלוח דבר ולא נמסרה להם הכתובת כדי שיעשו זאת.

איך בכל זאת הם משיגים את הכתובת שלי, שלכם?
יש בעלי מקצוע שמתפרנסים מאיסוף ומכירה של כתובות דוא''ל למי שמוכן לשלם. בין קוני הכתובות נמצאים כל מיני סוכני מכירות, פירסומת או סתם כאלה שמבקשים לייעץ לנו בכל מיני נושאים. אם וכאשר אתה כבר פותח מייל כזה תמצא הודעה שתסביר לך איך אפשר להימחק מהרשימה. זה באמת יפה מצידם של שולחי הזבל שהם מציעים לנו (בגלל החוק) להיפטר ממרכולתם.

לאחרונה שיטת הזבל נכנסה גם למגרש הפוליטי. קודם אלו היו מועמדים לבחירות מקדימות במפלגות השונות. אחר כך באו ועלו חומרי תעמולה במערכות בחירות לכנסת. החידוש האחרון הוא שחברי כנסת הפכו את תיבות הדוא''ל שלנו לאתר של מעין עלייה לרגל עבור חומרי התעמולה שלהם. במקום למצוא דרך לחוקק חוקים שימנעו משלוח דוא''ל שהנמען לא ביקש, חה''כ הופכים בעצמם לשולחי דוא''ל זבל.

טוב שיש רק 120 חברי כנסת.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  תאכל את הלב  (מתנחל גאה) (28 תגובות בפתיל)
  המתנחבלים עושים צחוק מהחוק  (אוברמישוגענעפוץ)
  אני מקבל הודעות זבל מביבי  (אוברמישוגענעפוץ) (9 תגובות בפתיל)
  מעניין באמת מעניין  (מהנדס אזרחי)
  הערה לקשקשנים  (דוד סיון) (40 תגובות בפתיל)
  אנטישמיות לשמה בארץ ישראל  (מתישב גאה) (3 תגובות בפתיל)
  יחי הדמיון!  (אלכסנדר מאן) (20 תגובות בפתיל)
  שנאת האחר  (דר יובל ברנדשטטר) (15 תגובות בפתיל)
  (ללא כותרת)  (בן-דוד)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי