פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חבלי משיח
BOB (יום שלישי, 18/06/2002 שעה 15:30)


חבלי משיח


* הלימוד אודות הגאולה והציפיה לה מקרבת את הגאולה.

כאשר היהודי ילמד את הנושא, תחדור לליבו ההכרה הברורה כי הגאולה ורק הגאולה היא הפיתרון היחידי, האמיתי והאידאלי לבעיות העולם היהודי. כי תיוולד בלבו הציפיה האמיתית לגאולה השלמה.

* ידוע כי באחרית הימים ישובו ישראל בתשובה מחמת הצרות ואז תבוא להם הישועה.'' בצר לך ומצאוך כל הדברים האלה באחרית הימים ושבת עד ה' אלוקיך ושמעת בקולו. . . . ..

* המלחמה האחרונה לפני ביאת המשיח שתהיה כנגד ישראל ושאר אויבים של מלכות הרשעה, היא רוסיה, נרמזה בסוף נבואת דניאל. אמרו חז'ל ביומא (דף 10) :אין בן דויד בא עד שתתפשט מלכות רומי הרשעה בכל העולם 9 חודשים . מכאן משמע שמלכות הרשעה עתידה לחזור ולהתפשת על כל העולם לפני ביאת המשיח.

לפי מסורת אחת הצהיר הגאון מוילנה כי '' בשעה שתגיע אליו שמועה על כניסת צבא רוסי בשערי איסטנבול, ימהר ללבוש בגדי שבת ויצפה לרגלי המשיח.''

* לפי המלבים והזוהר , לקראת זמן הגאולה יתגלה יותר ויותר ''עת הגאולה'' כל שיתקרב זמן הגאולה יהיה הספק יותר מועט.

מסכת יומא : אמר רב ''עתידה פרס (אירן) שתיפול ביד רומי. מי הוא רומי? יותר מצטבר כי זוהי רוסיה. אין בן דויד בא עד שתפשוט רומי בכול העולם כולו 9 חודשים.

תולים את הקצים בעם ישראל. קצים התלוים בעם ישראל: תשובה. אם בקולו תשמעו.

ויש קצים התלוים בגוים: אין בן דויד בא עד שתפשוט מלכות רומי הרשעה. . .עד שתתמלא צואתם של הגוים. ..שני קצים תלוים זה בזהך: אם אנו נופלים אזי הם עולים ואפשר שצפשוט מלכות רומי הרשעה 9 חודשים. . .זהו תסריט אם אנו יורדים, אבל אם אנו עולים ומגיעים ל''אחישנה'' מקדימים את התפשטות מלכות הרשעה ונדלג על תקופה זו של גוגו ומגוגו.


* המלכות של רוסיה וכל העמים ובני בריתם ינחילו מפלה בירושלים. ופורענות תבוא עלהם בנס ופושעים ומורדים בישראל ימותו עם הגויים ( בהשואה למכת החושך שהיתה במצרים).

בזכריה: והיה כל הנותר מכל הגוים הבאים על ירושלים ועלו מדי שנה בשנה להשתחוות למלך ה' צבאות ולחוג את חג הסוכות.

ביחזקאל: בו אדם שים פניך אל גוג ארץ המגוג. . . פרס (אירן)

כוש ( סודן־אתיופיה) ופוט (לוב) גמר וכל אגפיה והם הבריטים־צרפתים־גרמנים . . .אירופה המאוחדת . . .

המלכות של רוסיה וכל העמים שהם בני בריתם ינחלו מפלה בירושלים ועל ידי הפורענות שתבוא עלהם בנס זה תתגלה השגחת הש''ת בעולם. . .הפושעים והמורדים ימותו עם הגויים ייוודע אז כי יש דין ויש דיין בעולם.

* ידוע כי באחרית הימים ישובו ישראל בתשובה מחמת הצרות ואז תבוא להם הישועה. כתוב בספר דברים: '' בצר לך ומצאוך כל הדברים האלה באחרית הימים ושבת עד ה' אלוקיך ושמעת בקולו.

* מטרת המלחמה:

1. שעל ידי האותות והמופתים אשר יעשה ה' בגוג יכירו וידעו כל יושבי תבל כי ה' הוא האלו־קים.

2. נקמת ה' על כל הרעה אשר עשו אותם העמים לעם ישראל מימים ימימה.

3. לצרף את עם ישראל מכל סיגיו. אין מן הגרים אשר אינם גרי אמת ( הרבה מן המתייהדים במס שפתיים ישובו לסורם ויתחברו עם גוג. . .) כל אחד מנתק מצוותו והולך , והקב''ה יושב ומשחק , שנאמר '' יושב בשמים ישחק'' והן מן הפושעים והמורדים שבעם ישראל.

* בדור שבו יהיו בית ישראל אומרים ''נהיה כגוים'' בימי עקבתא דמשיחא, יעמדו בראש העם צאצאי הערב רב. שתי עבודות זרות בידם: הסוציאליזם והנציונליזם אשר אודותם היהודי פטור מהמצוות. עד. . .שתבוא הגאולה והישועה ממלכות הרשעה על ידי הפורענות שתתגלה מהשמים.

אומר דניאל: בעת ההיא יעמוד מיכאל השר הגדול העמד על בני עמך והיתה עת צרה אשר לא נהיתה מהיות גוי עד העת ההיא ובעת ההיא ימלט עמך.

אומר זכריה: ויצא ה' ונלחם בגוים ההם כיום הלחמה ביום קרב, ועמדו רגליו ביום ההוא על הר הזתים אשר על פני ירושלים.


אומר עובדיה: ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשיו , והיתה לה' המלוכה. . .

בעת שאוניות רוסיות תשוטנה במיצרי הבוספורוס לעבר ארץ ישראל יש לעשות הכנות לביאת משיח צדקנו־ תשלח רוסיה כלי שיט וכלי מלחמה לבוא למזרח התיכון ולהילחם יחד עם כל גרורותיה על ירושלים.

* ביחזקאל : והיה ביום ההוא ביום בא גוג על אדמת ישראל נאם ה' אלו־קים תעלה חמתי באפי ובקנאתי באש עברתי דברתי אם לא ביום ההוא יהיה רעש גדול על אדמת ישראל . על ידי מפלת גוג וגויים יתהפך העולם ממינות לאמונה.

חז''ל קבלו כי שלושה פעמים יעלה גוג על ירושלים.

מבואר בשם רבי יצחק כי בהגיע עת מלחמת גוג ומגוג יתאספו שבעים שרים מכל הצדדים יחד עם המונים מכל העולם ויעריכו מלחמה על ירושלים . לפי משה קורדוברו, הם יעשו עצת שלום ביניהם ויתהפכו לישראל להשמיד מפני שהקימו להם מלכות . ותהא עת צרה ליעקב.

* רבי שמעון זקף ידיו ובכה ואמר: וי למי שיהיה נמצא בזמן ההוא. אשרי חלקו מי שיוקדש ויהי נמצא בזמן ההוא.

כאשר המשיח יתגלה עמוד אש ומלך המשיח יתפרסם בכל העולם

וכל מלכי העולם יתעוררו להתחבר יחדיו ולהתגר בו מלחמה. הרבה מפריצי ''יאהודים'' יתהפכו ללכת אליהם, ויבואו עמהם להתגר מלחמה על מלך המשיח. אז, יחשך כל העולם חמישה עשר יום ורבים מעם ישראל ימותו בימי החושך ההוא.

מהיום ההוא והלאה כל האותות והמופתים והגבורות שעשה ה' במצרים יעשה אותם לישראל, ככתוב: כימי ציאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות.

יזדעזעו כל בני העולם ויחשך השמש בחצי היום כמו שנחשך ביום שנחרב בית המקדש.

אשריהם לכל אלה שיישארו בעולם בסוף אלף השישי להיכנס לשבת . . .הנשאר בציון והנותר בירושלים קדוש יאמר לו כל הכתוב לחיים בירושלים.

* דניאל: יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים והרשיעו רשעים ולא יבינו כל רשעים והמשכילים יבינו.

* לפי אור החמה: שתחיית המתים היא בשנת 800 שנת 2040 וביאת המשיח 40 שנה לפני כן לאמור שנת תש''ס שנת 2000

* לפי ילקוט ראובני: קודם לאלף השביעי ר''ם (240) שנים יעלו המים התחתונים ויכסו כל העולם ולא ישאר רק א''י

6000-240 = 5760

לפי חסד לאברהם : שיעור המקווה היא 40 סאה וכל סאה קמ''ד 144 ביצים 40. 144= 5760 לאמור שנת 2000.

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


חבלי משיח או הבלי משיח?
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 18/06/2002 שעה 15:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קצת קשה לי לעקוב אחר כל האותות והמופתים, אבל נדמה לי שהחמצנו בשנתיים גם את ביאת המשיח וגם את הצפת העולם.

מלכות רומי באה והלכה, והתפשטה בכל העולם שהיה ידוע אז, ועדיין לא קרה דבר. אז העבירו את הציפיות לרוסיה, שגם היא אינה מראה נטיות התפשטות כלל עולמיות. הסכנה העולמית היא מהאיסלאם, דבר שהוחמץ לחלוטין על ידי כל עובדי האלילים הכאילו-יהודים שלך.

כך שנראה לי שהכל עורבא פרח.
_new_ הוספת תגובה



איסלאם
אסף רייכמן (יום שלישי, 18/06/2002 שעה 20:25)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האיסלאם היא דת פרימיטיבית ביותר, על כך אין ספק. בכל אופן גם היהדות הינה דת פרימיטיבית שקוראת לאלימות. דוגמא:
''שפוך חמתך על הגויים אשר לא ידעוך...''

מסקנה, להתרחק מהדת כמה שיותר (אם אפשר גם מדתיים).
_new_ הוספת תגובה



עדיף להיות אתאיסט כמו סטאלין למשל?
נסים ישעיהו (יום שלישי, 18/06/2002 שעה 21:06)
בתשובה לאסף רייכמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתאיזם
אסף רייכמן (יום שלישי, 18/06/2002 שעה 21:11)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתשובה לשאלתך, לא ולא !!
באופן אישי אני מאד סולד מאתאיסטים למיניהם. אמונה בבורא עולם היא דבר שונה מאמונה בדת.
_new_ הוספת תגובה



מה ההבדל?
נסים ישעיהו (יום שלישי, 18/06/2002 שעה 21:17)
בתשובה לאסף רייכמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דומני כי יש כאן נפילה למלכודת עליה כתבנו במאמר ''אקטואליה בפרשת השבוע'' האחרון.
רואים התנהגות פסולה של ''דתיים'' וממנה משליכים על הדת...
אמונה בבורא העולם ודתיות הולכים ביחד.
אמונה במנעמי השלטון עלולה להחליף את האמונה הנ''ל ולקלקל את מראה הדת.
בברכה, נסים.
_new_ הוספת תגובה



אמונה
אסף רייכמן (יום שלישי, 18/06/2002 שעה 22:52)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמונה בבורא עולם ואמונה בדת לא בהכרח הולכים יחד למרות שנהוג לחשוב כך. באופן אישי אני מאמין הרבה פחות בדת מאשר בבורא עולם.
הסבר לי בבקשה מה הקשר בין אמונה בבורא עולם לבין אכילת חמץ בפסח או חלב ובשר יחדיו.
נדמה לי כי האפפיור הנוכחי אמר זאת בעבר, ואני מסכים עימו בכל מילה, כי אלוהים כתב את עשרת הדיברות בלבד ובלעדיהם אין קיום לאנושות.
_new_ הוספת תגובה



מה אין
רועי בלום (יום שלישי, 18/06/2002 שעה 23:26)
בתשובה לאסף רייכמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הבנתי למה בלי עשרת הדיברות אין קיום לאנושות, אני יכול להבין פה ושם חלק מהן אבל כל העשר?
למשל דיברות 1 2 3 4 . הייתי שמח לשמוע מדוע הן חובה.

למשל למה אסור לחמוד? או לנאוף?
_new_ הוספת תגובה



לאסף
נסים ישעיהו (יום רביעי, 19/06/2002 שעה 0:00)
בתשובה לאסף רייכמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דומה כי רועי, בשאלותיו, כבר השיב לשאלתך אף שאולי לא התכוון להשיב אלא לשאול.
נושא זה נדון בהרחבה בשבוע שעבר בעקבות מדורנו ''אקטואליה בפרשת השבוע'' (עמ' 20 או 21).
מצער שהסתמכת על מי שהסתמכת, ועניין זה, של זיהוי עצמי ולאומי, נדון במאמרנו השבוע.
לעצם העניין, עשרת הדברות נפתחות בקביעה: ''אנכי ה' אלוקיך...''. תחת כותרת זו יש תוקף מחייב לכל הציוויים שאח''כ. בלעדיה - הם חסרי משמעות.
יש אמונה ויש מודעות. שיש בורא לעולם - הסברנו כבר כי זו מודעות ולא אמונה. זו פשוט מסקנה הגיונית מהתבוננות קלה בעולם וכו'.
האמונה של עם ישראל - זה לא משהו שניתן להסבר במסגרת מצומצמת זו ואולי בכלל, אבל משהו בכל זאת...
האמונה של עם ישראל מנוסחת במלים הבאות: ''...ה' הוא האלוקים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת אין עוד''. או ''...ה' אלוקינו ה' אחד''
מה זה אומר בדיוק? לכך לא תספיק מסגרת זו. אבל הדבר הראשון שצריכים להחליט, אם רוצים להכנס לזה, הוא להניח בצד את כל הדעות הקודמות ולהתמודד עם המידע בלא דעות קדומות.
ולעניננו, דת = חוק. אמונה בבורא עולם אמורה לחייב קבלת החוקים שהוא קבע. זהו פירוש המונח ''דתי''.
בברכה ובכבוד רב,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



לא אתאיסט כמו סטאלין, ולא תאיסט כמו חומייני
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 19/06/2002 שעה 15:50)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרט לדוגמא של אתאיסט אלים מול דוגמאות אין ספור של דתיים אלימים, האם יש תשובה לגופו של עניין.

אני יהודי אתאיסט. אינני מאמין באלוהים, ואינני רואה שום בעיה מוסרית עם זה. להיפך: אני רואה פוטנציאל לבעיה מוסרית כאשר מישהו עושה מעשים משום שמצווה לעשותם, ולא כדי לשפר במשהו את חייו של מישהו.
_new_ הוספת תגובה



יצר לב האדם
נסים ישעיהו (יום רביעי, 19/06/2002 שעה 16:56)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתורה מופיע ביטוי זה, ''יצר לב האדם'', פעמיים (בשינוי מסוים) כמוביל למסקנות הפוכות.
בפעם הראשונה המסקנה היא: להביא את המבול ובפעם השניה המסקנה הפוכה: ''לא אוסיף להכות את כל חי...''
שוב ושוב אנחנו חוזרים על החובה להבחין בין דת לבין דתיים. דתיים אלימים? נתפסו גם דתיים גנבים ועוד כמה סוגי תכשיטים; אז מה?! מה זה אומר על הדת? נתפסו גם ''תכשיטים'' לא דתיים, מה זה אומר על החילוניות?
בהנחה ש''דת'' = חוק, רק אנרכיסט אינו דתי. במובן כזה או אחר כולנו דתיים. השאלה לאיזו דת אני משתייך הנה מאד עקרונית, גם בכלל וגם בפרט, לנו כיהודים.
בהחלט יתכן אתאיסט מוסרי כמו שיתכן דתי בלתי מוסרי. יצר לב האדם, כאמור.
תורת ישראל, עם המצוות הרבות שהיא מחייבת, עניינה חינוך האדם והבאתו למיצוי יכולותיו בפן החיובי שלהן.
חז''ל אומרים כי ''לא ניתנו המצוות אלא לצרף בהן את הבריות''. בלשון הרס''ג - לזכך...
העובדה שיש לך יצר טוב חזק - אשריך. אבל מה עושים עם מי שיש לו יצר הרע חזק יותר, או בלשונך, מי שיש לו נטיות בלתי מוסריות (ועוד לא הגדרנו מהו מוסר)?
בודאי שמת לב כי אינני יוזם דיונים תיאולוגיים כי זה לא ממש מעניין אותי, וכבר כתבתי על כך בעבר.
מה שמעניין אותי זה להגיע למודעות יהודית, לאו דווקא בקשר לשמירת מצוות או להתחפש לדתיים. פשוט שנדע למה אנחנו כאן, דווקא כאן מכל המקומות בעולם, ולאן אנחנו הולכים. כלומר, מה היעדים שלנו. יש לנו יעדים, בכלל?
דומני, כי האתאיזם המוצהר של המדינה כבר אינו נותן מענה לשאלה זו. אגב, גם הממסד הדתי אינו נותן מענה וזו, בעיני, שורש הבעיה של המדינה הזאת.
מצ''ב קישור למאמר של משה פייגלין המנסח די טוב את ההבדלים בין הדתות השונות. לשיטתנו (של תנועת 'אור ישראל', עכ''פ) יש דת אמת ויש חיקויים; כמו, כמעט, בכל דבר בחיים. השוואה ביניהם הנה פסולה מיסודה. או, כלשון הנביא, ''מה לתבן את הבר''?
בברכה,
נסים ישעיהו, תנועת 'אור ישראל'.

קישורים:
מאמר מעניינן של משה פייגלין: http://www.a7.org/article.php3?id=779
_new_ הוספת תגובה



האם אתה אתאיסט או אגנוסטיקן?
הצבי ישראל (יום רביעי, 19/06/2002 שעה 17:47)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אני אתאיסט. אני מאמין באמונה שלמה שאין אלוהים.
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 20/06/2002 שעה 19:40)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אז אתה כן מאמין...
נסים ישעיהו (יום חמישי, 20/06/2002 שעה 23:27)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואני חשבתי ש'אמונה' היא הגדרה למשהו שמעל השכל. משהו שאני יודע שהוא קיים (או לא) אבל אין לי יכולת להוכיח אותו בכלים של שכל אנושי.
בברכה.
נסים ישעיהו, תנועת 'אור ישראל'.
_new_ הוספת תגובה



ודאי
יובל רבינוביץ (יום שישי, 21/06/2002 שעה 18:18)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זוהי אמונה בלתי ניתנת לעירעור.

אינני מטיל ספק בקיומו של אלוהים. אני *מאמין* שהוא אינו קיים.
גם אם תהיה פתאום תחיית המתים לא אשנה את דעתי. זו משמעותה של אמונה.
_new_ הוספת תגובה



מדוע אינך מאמין באלוהים
אסף רייכמן (יום רביעי, 19/06/2002 שעה 20:01)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועוד שאלה פרוזאית, אתה מאמין שנוצרת מקוף ?
_new_ הוספת תגובה



ואולי השאלה היא הפוכה
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 20/06/2002 שעה 17:36)
בתשובה לאסף רייכמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלה על הקוף מעידה על בורות.
אם תרצה, אוכל להפנות אותך למקורות העוסקים בענייני אבולוציה. יותר פשוט ומעמיק, קרא את ספריו של סטיבן ג' גולד, שנפטר לאחרונה.

לשאלתך - מדענים המאמינים באבולוציה (ורובם כאלה) אינם מאמינים שהאדם נוצר מהקוף. הם גם לא מאמינים שהוא נוצר מגוש עפר, דבר, שלהבנתי, הוא האמונה השלטת בקרב המאמינים באלוהים.

אתה מוכן לומר לי מדוע אתה מאמין שנוצרת מגוש עפר, שהעולם נברא בששה ימים, שאנחנו צריכים לנוח משום שאלוהים נח לאחר שיצר את העולם, שהשמש ''עמדה דום'' בגבעון ועוד נסים, שמפאת השפה הנקיה הנוהגת בפורום שלנו לא אפרט מה דעתי עליהם?
_new_ הוספת תגובה



ליובל, בין חבל להבל המרחק קצר.
נסים ישעיהו (יום שלישי, 18/06/2002 שעה 21:12)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם לי קשה לעקוב אחרי האותות והמופתים...
על אלה כותב הרמב''ם: ''לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו'' אותם אותות ומופתים.
המשיח בוא יבוא בלי ספק. רק שהוא מחכה לנו...
אנחנו אמורים לפעול כמה דברים כדי לאפשר את התגלותו.
מי שחושב כי הוא יבא מתי שיבא בלי קשר למעשינו ועבודתינו - פשוט טועה.
בברכת גאולה שלמה מיד ממש
נסים ישעיהו, תנועת 'אור ישראל'.
_new_ הוספת תגובה



כנאמר, ''חבל הרשע ארוך...''
אסף רייכמן (יום שלישי, 18/06/2002 שעה 21:17)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי