|
חבלי משיח | |||||
BOB (יום שלישי, 18/06/2002 שעה 15:30) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
חבלי משיח או הבלי משיח? | |||
|
|||
קצת קשה לי לעקוב אחר כל האותות והמופתים, אבל נדמה לי שהחמצנו בשנתיים גם את ביאת המשיח וגם את הצפת העולם. מלכות רומי באה והלכה, והתפשטה בכל העולם שהיה ידוע אז, ועדיין לא קרה דבר. אז העבירו את הציפיות לרוסיה, שגם היא אינה מראה נטיות התפשטות כלל עולמיות. הסכנה העולמית היא מהאיסלאם, דבר שהוחמץ לחלוטין על ידי כל עובדי האלילים הכאילו-יהודים שלך. כך שנראה לי שהכל עורבא פרח. | |||
_new_ |
איסלאם | |||
|
|||
האיסלאם היא דת פרימיטיבית ביותר, על כך אין ספק. בכל אופן גם היהדות הינה דת פרימיטיבית שקוראת לאלימות. דוגמא: ''שפוך חמתך על הגויים אשר לא ידעוך...'' מסקנה, להתרחק מהדת כמה שיותר (אם אפשר גם מדתיים). | |||
_new_ |
עדיף להיות אתאיסט כמו סטאלין למשל? | |||
|
|||
_new_ |
אתאיזם | |||
|
|||
בתשובה לשאלתך, לא ולא !! באופן אישי אני מאד סולד מאתאיסטים למיניהם. אמונה בבורא עולם היא דבר שונה מאמונה בדת. | |||
_new_ |
מה ההבדל? | |||
|
|||
דומני כי יש כאן נפילה למלכודת עליה כתבנו במאמר ''אקטואליה בפרשת השבוע'' האחרון. רואים התנהגות פסולה של ''דתיים'' וממנה משליכים על הדת... אמונה בבורא העולם ודתיות הולכים ביחד. אמונה במנעמי השלטון עלולה להחליף את האמונה הנ''ל ולקלקל את מראה הדת. בברכה, נסים. | |||
_new_ |
אמונה | |||
|
|||
אמונה בבורא עולם ואמונה בדת לא בהכרח הולכים יחד למרות שנהוג לחשוב כך. באופן אישי אני מאמין הרבה פחות בדת מאשר בבורא עולם. הסבר לי בבקשה מה הקשר בין אמונה בבורא עולם לבין אכילת חמץ בפסח או חלב ובשר יחדיו. נדמה לי כי האפפיור הנוכחי אמר זאת בעבר, ואני מסכים עימו בכל מילה, כי אלוהים כתב את עשרת הדיברות בלבד ובלעדיהם אין קיום לאנושות. | |||
_new_ |
מה אין | |||
|
|||
לא הבנתי למה בלי עשרת הדיברות אין קיום לאנושות, אני יכול להבין פה ושם חלק מהן אבל כל העשר? למשל דיברות 1 2 3 4 . הייתי שמח לשמוע מדוע הן חובה. למשל למה אסור לחמוד? או לנאוף? | |||
_new_ |
לאסף | |||
|
|||
דומה כי רועי, בשאלותיו, כבר השיב לשאלתך אף שאולי לא התכוון להשיב אלא לשאול. נושא זה נדון בהרחבה בשבוע שעבר בעקבות מדורנו ''אקטואליה בפרשת השבוע'' (עמ' 20 או 21). מצער שהסתמכת על מי שהסתמכת, ועניין זה, של זיהוי עצמי ולאומי, נדון במאמרנו השבוע. לעצם העניין, עשרת הדברות נפתחות בקביעה: ''אנכי ה' אלוקיך...''. תחת כותרת זו יש תוקף מחייב לכל הציוויים שאח''כ. בלעדיה - הם חסרי משמעות. יש אמונה ויש מודעות. שיש בורא לעולם - הסברנו כבר כי זו מודעות ולא אמונה. זו פשוט מסקנה הגיונית מהתבוננות קלה בעולם וכו'. האמונה של עם ישראל - זה לא משהו שניתן להסבר במסגרת מצומצמת זו ואולי בכלל, אבל משהו בכל זאת... האמונה של עם ישראל מנוסחת במלים הבאות: ''...ה' הוא האלוקים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת אין עוד''. או ''...ה' אלוקינו ה' אחד'' מה זה אומר בדיוק? לכך לא תספיק מסגרת זו. אבל הדבר הראשון שצריכים להחליט, אם רוצים להכנס לזה, הוא להניח בצד את כל הדעות הקודמות ולהתמודד עם המידע בלא דעות קדומות. ולעניננו, דת = חוק. אמונה בבורא עולם אמורה לחייב קבלת החוקים שהוא קבע. זהו פירוש המונח ''דתי''. בברכה ובכבוד רב, נסים. | |||
_new_ |
לא אתאיסט כמו סטאלין, ולא תאיסט כמו חומייני | |||
|
|||
פרט לדוגמא של אתאיסט אלים מול דוגמאות אין ספור של דתיים אלימים, האם יש תשובה לגופו של עניין. אני יהודי אתאיסט. אינני מאמין באלוהים, ואינני רואה שום בעיה מוסרית עם זה. להיפך: אני רואה פוטנציאל לבעיה מוסרית כאשר מישהו עושה מעשים משום שמצווה לעשותם, ולא כדי לשפר במשהו את חייו של מישהו. | |||
_new_ |
יצר לב האדם | |||
|
|||
בתורה מופיע ביטוי זה, ''יצר לב האדם'', פעמיים (בשינוי מסוים) כמוביל למסקנות הפוכות. בפעם הראשונה המסקנה היא: להביא את המבול ובפעם השניה המסקנה הפוכה: ''לא אוסיף להכות את כל חי...'' שוב ושוב אנחנו חוזרים על החובה להבחין בין דת לבין דתיים. דתיים אלימים? נתפסו גם דתיים גנבים ועוד כמה סוגי תכשיטים; אז מה?! מה זה אומר על הדת? נתפסו גם ''תכשיטים'' לא דתיים, מה זה אומר על החילוניות? בהנחה ש''דת'' = חוק, רק אנרכיסט אינו דתי. במובן כזה או אחר כולנו דתיים. השאלה לאיזו דת אני משתייך הנה מאד עקרונית, גם בכלל וגם בפרט, לנו כיהודים. בהחלט יתכן אתאיסט מוסרי כמו שיתכן דתי בלתי מוסרי. יצר לב האדם, כאמור. תורת ישראל, עם המצוות הרבות שהיא מחייבת, עניינה חינוך האדם והבאתו למיצוי יכולותיו בפן החיובי שלהן. חז''ל אומרים כי ''לא ניתנו המצוות אלא לצרף בהן את הבריות''. בלשון הרס''ג - לזכך... העובדה שיש לך יצר טוב חזק - אשריך. אבל מה עושים עם מי שיש לו יצר הרע חזק יותר, או בלשונך, מי שיש לו נטיות בלתי מוסריות (ועוד לא הגדרנו מהו מוסר)? בודאי שמת לב כי אינני יוזם דיונים תיאולוגיים כי זה לא ממש מעניין אותי, וכבר כתבתי על כך בעבר. מה שמעניין אותי זה להגיע למודעות יהודית, לאו דווקא בקשר לשמירת מצוות או להתחפש לדתיים. פשוט שנדע למה אנחנו כאן, דווקא כאן מכל המקומות בעולם, ולאן אנחנו הולכים. כלומר, מה היעדים שלנו. יש לנו יעדים, בכלל? דומני, כי האתאיזם המוצהר של המדינה כבר אינו נותן מענה לשאלה זו. אגב, גם הממסד הדתי אינו נותן מענה וזו, בעיני, שורש הבעיה של המדינה הזאת. מצ''ב קישור למאמר של משה פייגלין המנסח די טוב את ההבדלים בין הדתות השונות. לשיטתנו (של תנועת 'אור ישראל', עכ''פ) יש דת אמת ויש חיקויים; כמו, כמעט, בכל דבר בחיים. השוואה ביניהם הנה פסולה מיסודה. או, כלשון הנביא, ''מה לתבן את הבר''? בברכה, נסים ישעיהו, תנועת 'אור ישראל'. קישורים: מאמר מעניינן של משה פייגלין: http://www.a7.org/article.php3?id=779 | |||
_new_ |
האם אתה אתאיסט או אגנוסטיקן? | |||
|
|||
_new_ |
אני אתאיסט. אני מאמין באמונה שלמה שאין אלוהים. | |||
|
|||
_new_ |
אז אתה כן מאמין... | |||
|
|||
ואני חשבתי ש'אמונה' היא הגדרה למשהו שמעל השכל. משהו שאני יודע שהוא קיים (או לא) אבל אין לי יכולת להוכיח אותו בכלים של שכל אנושי. בברכה. נסים ישעיהו, תנועת 'אור ישראל'. | |||
_new_ |
ודאי | |||
|
|||
זוהי אמונה בלתי ניתנת לעירעור. אינני מטיל ספק בקיומו של אלוהים. אני *מאמין* שהוא אינו קיים. גם אם תהיה פתאום תחיית המתים לא אשנה את דעתי. זו משמעותה של אמונה. | |||
_new_ |
מדוע אינך מאמין באלוהים | |||
|
|||
ועוד שאלה פרוזאית, אתה מאמין שנוצרת מקוף ? | |||
_new_ |
ואולי השאלה היא הפוכה | |||
|
|||
השאלה על הקוף מעידה על בורות. אם תרצה, אוכל להפנות אותך למקורות העוסקים בענייני אבולוציה. יותר פשוט ומעמיק, קרא את ספריו של סטיבן ג' גולד, שנפטר לאחרונה. לשאלתך - מדענים המאמינים באבולוציה (ורובם כאלה) אינם מאמינים שהאדם נוצר מהקוף. הם גם לא מאמינים שהוא נוצר מגוש עפר, דבר, שלהבנתי, הוא האמונה השלטת בקרב המאמינים באלוהים. אתה מוכן לומר לי מדוע אתה מאמין שנוצרת מגוש עפר, שהעולם נברא בששה ימים, שאנחנו צריכים לנוח משום שאלוהים נח לאחר שיצר את העולם, שהשמש ''עמדה דום'' בגבעון ועוד נסים, שמפאת השפה הנקיה הנוהגת בפורום שלנו לא אפרט מה דעתי עליהם? | |||
_new_ |
ליובל, בין חבל להבל המרחק קצר. | |||
|
|||
גם לי קשה לעקוב אחרי האותות והמופתים... על אלה כותב הרמב''ם: ''לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו'' אותם אותות ומופתים. המשיח בוא יבוא בלי ספק. רק שהוא מחכה לנו... אנחנו אמורים לפעול כמה דברים כדי לאפשר את התגלותו. מי שחושב כי הוא יבא מתי שיבא בלי קשר למעשינו ועבודתינו - פשוט טועה. בברכת גאולה שלמה מיד ממש נסים ישעיהו, תנועת 'אור ישראל'. | |||
_new_ |
כנאמר, ''חבל הרשע ארוך...'' | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |