פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הסטטיסטיקה של ה-Time ואהוד אולמרט
אברהם בן-עזרא (יום שישי, 13/04/2007 שעה 13:57)


הסטטיסטיקה של ה-Time ואהוד אולמרט

ד''ר אברהם בן-עזרא



בראיון שהעניק ראש ממשלת ישראל למגזין TIME (גיליון מיום 9 באפריל 2007), ''הודה'' ראש הממשלה כי הוא יודע שאינו פופולרי בישראל.

המראיין, ג'ו קליין, הפנה את תשומת הלב של המרואיין, ושל הקוראים, כי שיעור הרייטינג של אהוד אולמרט על פי הסקרים ירד עד כדי 3%, נתון שהיווה בסיס לפתיח המאמר באותיות גדולות, חזר על עצמו באותיות מודגשות בשולי המאמר, היווה גם נושא לכיתוב מתחת לתמונתו של אולמרט וכמובן שימש גם כנתון-פתיחה למאמר.

למניעת ספק, יובהר כי המאמר כולו - כונס למסגרת של עמוד אחד בלבד...

אמנם נדונו בראיון גם כמה נושאים מדיניים, אך אלו נראו שוליים ביחס לשיעור הפופולריות של אולמרט שנחת לתחתית האפשרויות והיווה גם תקדים לראש ממשלה מכהן בישראל. צריך להבין מהו המשקל בנסיבות אלו של הצהרה, דעה או עמדה של ראש ממשלה, בצל הידיעה כי התמיכה בו היא בשיעור מינימלי של 3% מהציבור.

ואולי טוב שכך הדבר, כי כאילו על מנת לפצות על מצב הביש ולזכות בפופולריות גבוהה אצל המראיין - שחרר אולמרט את אחת ההצהרות ה''ספיניות'' שלו, והיא, שאם וכאשר מלך ערב הסעודית עבדאללה יאות להיפגש עמו, ותהיה לאולמרט ההזדמנות לשבת מולו לשיחה, אזי המלך עבדללה יופתע ממה שאהוד אולמרט יאמר לו.

שלא תהיה אי הבנה בקשר לסוג ההפתעה – מדובר בהפתעה שהמלך אמור ליהנות ממנה...

אז מדוע הוא לא קופץ על המציאה הזו כמוצא שלל רב, ומי זה שאינו אוהב הפתעות?

כנראה שטרם הגיעה נקודת האופטימום לסחיטה עד תום, של התאווה והערגה הישראליים להידבר עם מחמשי הטרור הכי גדולים בעולם, ואולי לדעתו של עבדאללה – החיפזון מהשטן, והחיזור הגורלי אמנם החל מבחינתו ברגל ימין, אך הוא רק החל...

הקשר בין הרייטינג המצוי בשפל לבין ההתרפסות בפני מלך ערבי כדי לזכות באהדתו של עיתונאי – כפול: ראשית, שפל הרייטינג אולי גורם לצורך בספין לו מצפה כל עיתונאי, ושנית, אם זו ההצהרה הספינית, טוב שהרייטינג נמוך...

לשווא ניסה ראש ממשלת ישראל לרצות את העיתונאי.

ייאמר כי גם אם באמת סבור ראש הממשלה כי הוא יפתיע את עבדאללה לטובה, ורואה בגילוי זה צעד אסטרטגי מזהיר שאמור להביא את המלך לפגישה, בה ייטב לישראל דווקא – ברוב תחכום וערמה – עדיין לא ברור מה הטעם לשחרר ספין תקשורתי זה דווקא אצל המראיין הזר, שבראש מעייניו תוצאות הסקר על מידת הפופולריות של אולמרט.

מכל מקום, בעמדת נחיתות כה ברורה וכה צפויה, היה ראש הממשלה נוהג בחכמה לו היה נמנע מקיום הראיון ומפרסומו בכלי התקשורת העולמיים כפי שהדבר נעשה. שכן, כמובן מאליו, הוסיף הכתב מתוך עמדת עליונות, כי בעניין סוריה – מה שהינו על הפרק במקרה של שיג ושיח מחודש, הוא שלום תמורת נסיגה ברמת הגולן. אמנם אלו לא דברים שיצאו מפי אולמרט, וככל שידוע אין זו עמדתו, אך בנסיבות שנוצרו, חש ג'ו קליין חופשי ובטוח.

אך, כאמור, ג'ו קליין התייחס בעיקר לרייטינג, והבהיר הבהר היטב לקוראיו כי מדובר במשאל סטטיסטי אשר בו יש סטיית תקן (margin of error) של לפחות 3%, לפיכך, וזאת נכתב פעמיים במאמר הקצרצר, ישנה אפשרות כי ... אין לאולמרט תמיכה אפילו בקרב חוג משפחתו הקרוב אליו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  ראה זה פלא  (ע.צופיה) (4 תגובות בפתיל)
  ואף על פי כן  (עמיש) (21 תגובות בפתיל)
  פסטיבל פנטסיה - תאור הולם  (ישראל בר-ניר) (2 תגובות בפתיל)
  אם יש את נפשך לדעת איך ולמה  (ישראל בר-ניר) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי