פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
פואד
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום ראשון, 18/03/2007 שעה 6:00)


פואד

גדעון ספירו



גדעון ספירוGideon Spiro
עיתונאיJournalist
ת''ד 16202 תל-אביב 61161P.O.B 16202   Tel Aviv
טל/פקס 869 5222 - 03Tel / Fax:  03- 5222 869
 Israel

15 במרץ 2007לכבוד
ח''כ בנימין (פואד) בן אליעזר
שר התשתיות הלאומיות
רחוב יפו 216
ירושלים

הנדון: פשעי מלחמה-סיירת שקד בפיקודך במלחמת יוני 1967


הניסיון שלך להסיר מעליך את האחריות לפשעי המלחמה של סיירת שקד במלחמת יוני 1967 כפי שהוקרנו בטלוויזיה הממלכתית (הערוץ הראשון) בסרטו של רן אדליסט ''רוח שקד'', הן אופייניות לגנרלים מסוגך. כשנוח להם הם מתרברבים בהישגיהם הצבאיים אולם כאשר מתגלה קלונם הם בורחים כמו שפנים.

העדויות כפי שנמסרו בסרט מפי מי שהשתתפו בפשעים לא משאירות מקום לספק: נרצחו חיילים מצרים לאחר שהניחו את נשקם וברחו במטרה למצוא מקלט. מי שמסרו את העדויות הם קצינים בכירים, תת אלוף אמציה חן וסגן אלוף יריב גרשוני.

סגן אלוף יריב גרשוני: ''קיבלנו שני מסוקי סיקורסקי. הפייפרים היו מאתרים אותם מלמעלה, מכוונים אותנו ואנחנו היינו נוחתים, מסתערים והורגים אותם. פואד היה רושם על המכנסיים כמה הרגנו... הם היו די מפוחדים, התחפרו בתוך בורות בחול, ניסו להסתתר, לכסות עצמם בענפי דקלים''.

תת אלוף אמציה חן: ''צריך לתת לזה התייחסות ולהגיד שזה היה מיותר. הכוחות לא סיכנו אותנו ואנו באנו מלמעלה''.

סגן אלוף יריב גרשוני: ''היה שם משהו של נקם... לא דיברו על זה תקופה ארוכה בגלל שהיה שם אלמנט של פעולה לא רשמית, לא מסודרת, לא עם יעד שכולם יכלו להסביר''.

תת אלוף אמציה חן: ''הבעיה היא שביצענו את זה. זה מה שחמור. לא הפעלנו שיקול דעת ראוי. בסוף המלחמה היינו תרנגולים. אין לי מלה אחרת... אם היה לנו מה שיש לנו היום, היינו מסוגלים להפסיק, ואפילו לסרב פקודה''.

טקסטים אלה הלקוחים מהסרט, פורסמו במדורו של אהוד אשרי ב''הארץ'' (משחק מילים) והוא מגדיר את מה שעשיתם אז ''מסע ציד מאורגן של חיילים חסרי ישע''.
גם הגדרה זו, צמחונית קמעה, דייה להעמיד אותך למשפט כפושע מלחמה.

ד''ר אורי מילשטיין שחקר את הפשע ופרסם זאת גם בספרו, אמר כי פעולות רצח אלה בוצעו לאחר ששביתת הנשק נכנסה לתוקפה, כאשר החיילים המצרים נסו בבהלה ללא נשק מהצבא הישראלי, רדופים מסיוטי טבח דיר יאסין וחוששים שזה יהיה גם גורלם. בפועל התברר כי לפחדם היה יסוד. חשוב לציין כי מילשטיין אינו איזה ''עוכר ישראל שמאלן'' כפי שמכונים לעתים אנשי שמאל על ידי הרחוב הישראלי, אלא איש ימין, פטריוט ישראלי על פי המושגים הרווחים בישראל שאתה מייצג. מילשטיין ההיסטוריון מגלה במקרה זה יושרה מקצועית ולא היה מוכן לעקם או לסלף את העובדות, הגם שהן אינן נוחות לישראל.

התנהגותך בפרשה זו, כמי שרושם על מכנסיו את מספר ההרוגים, מכניסה אותך לקטגוריה של גנרלים רוצחים בנוסח פינושה או חברי כת הגנרלים הפשיסטית ששלטו בשעתו בארגנטינה. (שם בוצעו הפשעים בווריאציה שונה מעט משלך - זרקו אנשים ממטוסים לים).

אתה לא פושע המלחמה הראשון שמכהן בממשלת ישראל, ובמציאות הפוליטית הנוכחית אין לצערי סיכוי כי תועמד לדין. על אף הזעם המובן והמוצדק במצרים לנוכח הגילויים בסרט, אני בספק אם ממשלת מצרים תעצור אותך במטרה להעמידך לדין.
שוחרי זכויות האדם לא יתנו לנושא לשקוע ויעשו ככל יכולתם למצוא את המקום בו ניתן להעמידך לדין. אני מניח, אם כי לא יודע, שיש גם מי שחושבים במונחים של שרותים חשאיים, וסבורים כי ניתן לעשות איתך מה שישראל עשתה, על פי אי אלו פרשנים, עם הגנרל האיראני.

אני שייך לאלה שנאבקים למען העמדתם לדין של פושעי מלחמה בישראל, או בלית ברירה בערכאה בינלאומית המוסמכת לכך. מאחר והמצב הפוליטי כמו גם החוקי בישראל כיום לא מאפשר העמדתך לדין בישראל (למרבה הבושה אין בישראל חוק הקובע כי על פשעי מלחמה אין התיישנות), אני אפרסם מכתב זה באינטרנט ומקווה שתגיש נגדי תביעה בגין לשון הרע, או אז יתברר הנושא עד תומו בבית המשפט במסגרת עמדתי ''אמת דיברתי''.

גדעון ספירוהעתקים:
מני מזוז – היועץ המשפטי לממשלה



חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  פשעים נגד האנושות ויצרי פרע קדומים  (מיכאל שרון) (32 תגובות בפתיל)
  גם במתלה נרצחו שבויים  (זוהר בדשא) (12 תגובות בפתיל)
  אמרנו לכם בננה ריפבליק או לא?  (מהנדס אזרחי) (16 תגובות בפתיל)
  גם אני שמעתי רכילות על כך שפואד ושקד חיסלו כמה חיילים/מחבלים  (א. פרקש) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי