פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
האם זה ראוי?
דוד סיון (שבת, 03/03/2007 שעה 1:14)


האם זה ראוי?

ד''ר דוד סיון



יש לא מעט אנשים שמזכירים לנו את נושא השחיתות ומצגי השווא במערכת הציבורית. לכאורה, מעשה ראוי ומבורך שכל בר-דעת צריך לתמוך בו. יש אפילו כאלו שהפכו את היעד הזה למטרה מרכזית בעבודתם העיתונאית. אפשר אפילו לטעון שזו מטרה מבורכת מאד. לכן לא מפתיע שיש לכך ביטוי בולט גם במסגרת פא''צ.

אלא שבעוונותי הרבים לאחרונה התברר לי שחלק מן העוסקים במלאכה המבורכת הזאת לא באים בידיים נקיות. כאשר אני אומר 'לא באים בידיים נקיות' אני מתכוון שמטרתם הראשית היא לא ביעור השחיתות והפשע. חלק מן העוסקים במלאכה נוטים להעריך בחסר חלק ממעשי השחיתות והפשע מנימוקים זרים. על מה נשענים דברי?

תהליך ההתפכחות שלי התחיל בכך שמישהו ממשתתפי הפורום כתב לי שכל האמצעים כשרים בשרות מטרה פוליטית, אפילו סילוף והעלמת עין. זה המשיך בעובדות הקשורות בקמפיין נגד אהוד ועליזה אולמרט במקביל למערכת הבחירות האחרונה. לפני כמה חודשים אחד מן המעורבים בקמפיין, מבחירי חושפי השחיתות ומצגי השווא, הצהיר בראיון רדיו שמטרתו למנוע את בחירתו של אולמרט על רקע אידיאולוגי.



יש אנשים שמאד ''מודאגים'' מהעובדה שעדנה ארבל הגיעה למעמד של שופטת בעליון. פרקטיקה שמכונה במקומותינו ''האתרוג''. לכאורה הם מציגים דאגה לניקוי האורוות. כאילו שכבר נפתרו כל הבעיות של ישראל. כאילו אין יותר מ-‏1.5 עניים, אין בעיות עם קאסמים, אין איום גרעיני מאיראן ואין איום מהגבול הסורי וכו'.

אלא שאז מתברר שהם לא כל כך זוכרים את מטרת האתרוג המקורי (עדיפים כבר המושחתים שלי). מתברר שהעניין העיקרי הוא לא ניקוי האורוות אלא קינה שהאתרוג לא מגונן על מעשים לא ראויים אחרים. לכן מנסים להקים תעשיית אתרוגים מתחרה – ליצור איזון או לחילופין להסתתר מאחורי האתרוג. המסקנה הפשוטה היא שאין לאותם אנשים בעיות עם תעשיית האתרוגים. אין להם בעיה עם מה שתעשיית האתרוגים משרתת. מה שמציק להם זה את מי היא משרתת.

כך יוצא שהטוענים נגד ''השופטת'' עדנה ארבל מנסים לגונן על הגב' טרטמן שמיהרה לתקן את הביוגרפיה שלה ואולי ירצו לגונן גם על השר זאב בוים, שעד לכתיבת שורות אלו לא הספיק לתקן את הביוגרפיה שלו. הם גם מנסים לגונן על הגב' אפרת אלקובי, ''ש-ר-מ-ו-ט-ה'', האלימה מחברון. התירוץ שלהם הוא שהגברת אלקובי ''ש-ר-מ-ו-ט-ה'' לא ידעה שמעשיה האלימים מתועדים במצלמת וידיאו.



במשך זמן ארוך מקננים בי ספקות שעננה מהסוג שתואר לעיל מעיבה על הדיונים, הויכוחים והנסיונות לשנות בחקיקה את סמכויות בית המשפט העליון. היום אחרי שהתברר שהשופט בדימוס מאיר שמגר, עו''ד דן מרידור ואחרים פועלים למנוע את השינוי הוסרו הספקות שלי. הנה מה שכתוב בעצומה עליה הם חתומים:
ההצעות שהועלו באחרונה מבקשות למעשה לבטל את הביקורת השיפוטית,... משמעות הדבר היא שאזרחי ישראל יאבדו את חירויות היסוד המוקנות להם בחוקי היסוד, אם כך יחליט רוב חברי הכנסת. אנו מתנגדים להצעות אלה וסבורים שיש לקדם במקומן חקיקת חוקה מלאה, שתבטיח את כל זכויות היסוד של האדם, ואת ההגנות עליהן.
כמוהם אני חושב כעת שאם יצליחו המהלכים של פרופסור פרידמן ואחרים הם לא יקדמו את שלטון החוק.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  פרופ. פרידמן  (ע.צופיה) (34 תגובות בפתיל)
  אלוהים שמור אותנו מסיוונים  (זוהר בדשא) (14 תגובות בפתיל)
  עוד שופט רמאי  (אליצור סגל) (6 תגובות בפתיל)
  (ללא כותרת)  (א. פרקש)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי