(שמות סז) בין שוטרים לְקַפּוֹאִים | |||||
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום שישי, 12/01/2007 שעה 4:32) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=90932 | |
במדינת ישראל משה היה מועמד לדין | |
צדק (יום שישי, 12/01/2007 שעה 8:35) | |
על שהעיז להרוג ערבי, על מנת להציל יהודי שהוכה על ידו. הבהמות השמאלניות היו זועקות כי ההרג לא היה מחויב המציאות, יש לעמוד בנהלים.. בג''ץ המשת''פ היה טוען לשימוש בכוח בלתי סביר, ועל חוסר מידתיות. התקשורת הפרעונית היה זועקת על הברבריות היהודית.. למזלינו, האידיוטים הללו לא שלטו אז... וזכינו לקבל את משה רבינו. המנהיג הגדול ביותר בתולדות האנושות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=90953 | |
למה אתה קובע קביעה כה גורפת? | |
א. פרקש (יום שישי, 12/01/2007 שעה 12:47) בתשובה לצדק | |
ומה זה בדיוק סיכול ממוקד? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=90963 | |
אינך מכיר את טענות השמאלנים? | |
צדק (יום שישי, 12/01/2007 שעה 13:42) בתשובה לא. פרקש | |
אתה כבר צריך להכיר את המוח המעוות שלהם. המצרי לא סיכן את חייו של היהודי. היית צריך להזהיר אותו. היית צריך להשתמש בכוח סביר בלבד. הם הרי טוענים טענות כאלו גם כלפי חיילינו הנמצאים תחת אש. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=90966 | |
אינך מכיר את טענות השמאלנים? | |
א. פרקש (יום שישי, 12/01/2007 שעה 14:08) בתשובה לצדק | |
אני משער שאם למשה היה מסוק ואפילו אחד, הוא קודם כל היה מפזר כרוזים ורק אח''כ תוקף (-: | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=90935 | |
פרוש | |
מהנדס אזרחי (יום שישי, 12/01/2007 שעה 9:07) | |
וַיְהִי בַּיָּמִים הָהֵם, וַיִּגְדַּל מֹשֶׁה וַיֵּצֵא אֶל-אֶחָיו, וַיַּרְא, בְּסִבְלֹתָם; וַיַּרְא אִישׁ מִצְרִי, מַכֶּה אִישׁ-עִבְרִי מֵאֶחָיו איש מצרי כנגד סוד רצון לחומריות איש עברי כנגד סוד רצון לרוחניות ואנו מוצאים שמשה ע''ה ''גדל'' כלומר הצליח להבחין שישנם שני רצונות קבלה בתוכו ושניהם רבים בניהם. כאשר הרצון המצרי שהוא רצון לחומריות מנסה למנוע מהרצון לרוחניות להשיג את מבוקשו. על כן כתוב שהרג את המצרי ויטמינהו בחול. ולמה בחול כי על זה דורכים בלי משים וכך משה ''גדל'' שוב כמו שכתוב בהמשך שראה שני עברים ניצים כלומר התגלו בתוכו שני רצונות שונים של רוחניות...אז אמר משה למה תכה רעך? כנגד המשפט המפורסם: ואהבת לרעך כמוך. ואכמ''ל | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=90940 | |
למה בעצם אתה מרשה לעצמך | |
עמיש (יום שישי, 12/01/2007 שעה 10:10) | |
להמיר את ''עברי'' ביהודי? למטב זכרוני היהדות עוד לא קמה באותה עת. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=90967 | |
דומני כי חז''ל כבר קדמוני בכך | |
נסים ישעיהו (יום שישי, 12/01/2007 שעה 14:08) בתשובה לעמיש | |
בס''ד. כרגע איני זוכר היכן בדיוק, אבל גם אברהם ויצחק נקראים בשם ישראל שהיה נכד ובן להם. אצל חז''ל יש עוד הרבה תופעות מסוג זה. כבר עמדו על כך חוקרים שונים ותירצו זאת באנכרוניזם... חכמים בעיני עצמם. האמת, התלבטתי בנקודה זו והחלטתי כפי שהחלטתי כי רבים מדי אצלנו אינם מודעים לעובדה שאנחנו בכלל וכל אחד מאתנו בפרט, הוא המשך ישיר של אותם עברים. נראה לי שזהו המניע של חז''ל להשליך על העבר את מנהגי ההווה, כולל פסיקות הלכתיות. משהו שמתמצה היטב בקביעתם כי ''אפילו מה שתלמיד ותיק עתיד להורות לפני רבו, כבר נאמר למשה בסיני''. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=90952 | |
הם עוד לא שמעו על זה | |
א. פרקש (יום שישי, 12/01/2007 שעה 12:45) | |
הדור השני והשלישי של מוסלמי אירופה לא נוטים כל כך להטמע בסביבה בה הם חיים. מפליא הדבר שדווקא הדור הראשון עשה מאמצים להתקרב ולהתקבל, ללא הצלחה ואילו הדור השני והשלישי מקצין את התנערותו מהחברה המערבית בה הוא חי ומסתגר בד' אמותיו יותר ויותר. אני חושב שזה קרה גם עם היהודים כשחלקם הופץ בארצות נכר. זה כנראה קורה לקבוצות זרות שמנסות בכל מאמץ לשמור על זהות לאומית, דתית ואישית של אנשיה. כגודל ההזדהות כך גודל הסגירות והחשש להיפתח החוצה. יחד עם זאת, העת המודרנית מאפשרת קיום פתיחות רבה תוך שמירה על זהות לאומית ודתית, דבר שלא היה קיים במשך מאות שנים בעבר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=90968 | |
בהבדל קטן אחד | |
נסים ישעיהו (יום שישי, 12/01/2007 שעה 14:18) בתשובה לא. פרקש | |
בס''ד. להם יש ''מצווה'' להשליט את תורת נביאם על כל העולם ורצוי בכח החרב. שימור המסורת שלהם זה לא העניין. איש לא הכריח אותם לעבור לארץ אחרת כפי שהכריחו אותנו. שימור המסורת יכול להיעשות הכי טוב בטריטוריה המקורית. אלא כנ''ל, עניינם הוא להשליט את דתם. הדור הראשון היגר אולי ממניעים כלכליים. הדור השני, כבר אין לו בעיה כזאת אבל יש לו בעיה של זהות. אז, הוא מתוודע אל המשימה הרצחנית שלו ומבצע אותה בששון. וזה רק על קצה המזלג, כי לא נראה לי שדיבורים יעזרו. גם לא כתיבה ופרסום באינטרנט. איך אומר ישראל ברניר – אנשים מסרבים להודות בזהות של מה שהם רואים ולא יעזור כלום. זה לא טרור רצחני, זה שימור זהותם האתנית מתוך תהליך של שלום. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=90970 | |
בהבדל קטן אחד | |
א. פרקש (יום שישי, 12/01/2007 שעה 14:28) בתשובה לנסים ישעיהו | |
אתה צודק בכל הבחנותיך. אם כי, החברה המוסלמית באירופה בכל זאת אינה חד-גונית. אבל בפועל, כדי לשָמר את הקיום המוסלמי באירופה הם חייבים להקפיד בפרוטה כבמאה. גם אם לא היו מצווּים ע''י נביאם להפיץ את דתם בכוח ובחרב. פשוט, רק כדי לשמור על זהותם. אני משער שרבים מהמוסלמים הפונדמנטליסטים לא מתגייסים להפצת האסלאם בכוח החרב ומסתפקים רק בכוח הלשון (פיתוי להתאסלמות). את החרב הם משאירים ליורשיהם. רק חלק קטן של המוסלמים הם ממש קיצונים ומתגייסים למלחמה של ממש. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=90989 | |
''רק חלק קטן של המוסלמים הם ממש קיצונים ומתגייסים למלחמה של ממש'' | |
ישראל בר-ניר (יום שישי, 12/01/2007 שעה 19:59) בתשובה לא. פרקש | |
כמה קטן זה ''קטן''? הרי גם אם אתה מדב ר על אחוז אחד בלבד זה כ 13 מיליון לוחמים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=90993 | |
''רק חלק קטן של המוסלמים הם ממש קיצונים ומתגייסים למלחמה של ממש'' | |
א. פרקש (יום שישי, 12/01/2007 שעה 20:46) בתשובה לישראל בר-ניר | |
נתת תשובה אפשרית טובה, שמראה שהמערב בבעיה רצינית. אין מידע אמין על גודל אוכלוסיית המוסלמים הקיצונים (שסדר יומם וחודשים מעורב בהשתתפות פסיבית בכנסים, חוגים וכו') וכמה מתוכם הם גם פעילים ממש. לדעתי, אין מדיע כזה אצל אף אחד, כולל לא אצל ארגונים מוסלמים שעוסקים בגיוס. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=91009 | |
אין מידע מדוייק | |
ישראל בר-ניר (שבת, 13/01/2007 שעה 5:20) בתשובה לא. פרקש | |
זה נכון. אבל ההערכה של אחוז אחד היא מאוד קונסרבטיבית. כל המומחים מדברים על בין 5 ל 10 אחוזים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=91032 | |
אין מידע מדוייק | |
א. פרקש (שבת, 13/01/2007 שעה 21:07) בתשובה לישראל בר-ניר | |
מאחר שאף אחד לא יודע בדיוק, גם לא הארגונים האסלאמיים הקיצונים עצמם, אז אפשר לבנות רק הערכות. ההערכה שאתה הבאת טובה משום שאינה מנסה לדייק. מאחר שאין מידע מדוייק יש צורך להעריך את 'משקל הנטו' של הארגונים ו'משקל הטרה' (אנשים אוהדים, סייענים, מלביני כספים ומעבירי ציוד שאינם חברי ארגון ממש). לכן הערכת המומחים טובה, בלתי ניתנת כרגע להפרכה. אבל יותר מאשר היא משמשת תכנון לפעולה כנגד הארגונים האלה, היא נותנת בסיס ייחוס משותף לכל חוקרי הטרור האסלאמי. צריך לזכור של''משקל הטרה'' מייצר מקדם כוח אדיר לארוגוני הטרור, כי הם אנשים לכאורה תמימים ובאמת תמימים שעוסקים בענייני יומם הכשרים ובתוכם הם משלבים מהלכים שתומכים בתאי הטרור. לכן קשה לארגוני ביון לאתר קצוות שדרכן הם יוכלו לחדור ולגלות תאי טרור. וגם מרגע שהצליחו במקום מסויים, אין להם קצה חוט לתאים האחרים. כי ארגוני הטרור בנויים כנישות עצמאיות וללא קשר בינהם, אלא רק למנחה האזורי שגם הוא בד''כ לא נמצא באזור תאי הטרור, ובד''כ הוא נמצא במדינה אחרת. הארגונים המוסלמיים בכלל, ובתוכם תאי הטרור, פועלים בסביבה האוהדת אותם. כי מרבית המוסלמים במערב מקבלים את תפיסת האסלאם הבסיסית ביחס ל''דאר אל חרב'', גם אם לא כולם מרימים את הכפפה. במצב של מתח דתי ולאומי באירופה או הקשחת יחס המדינה למהגרים המוסלמים סביר להניח שרמת ההתנדבות ה''נטו'' וה''ברוטו'' תהיה הרבה יותר גבוהה. ואירופה כנראה שצועדת להתנגשות. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |