פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שלושים ואחד מיליון דולר לטרור
אברהם בן-עזרא (יום ראשון, 17/12/2006 שעה 4:13)


שלושים ואחד מיליון דולר לטרור

ד''ר אברהם בן-עזרא



ברשות הפלסטינית, המורכבת מאוסף של ארגוני טרור הנלחמים זה בזה מעת לעת ורק דבק הטרור מאחדם לפרקים, שולט כיום אחד מארגוני הטרור הקיצוניים ביותר – החמאס, שעיקר פעילות מנהיגיו מסתכם בחמס.
והנה, ראש החמאס יצא משטח מדינת ישראל מרצונו החופשי אל מדינה כלבבו – איראן, ובחזרתו לארץ ישראל – שכל מאווייו הם להשמידה וכמובן שהוא אינו מכיר בקיומה – נדמה לרגע כי שר הביטחון של מדינת ישראל, עמיר פרץ, התעשת, בהערימו אי-אלו קשיים במעבר.

...ולו בגלל העובדה, שראש החמאס הביא עמו 31 מיליון דולר מאיראן עתירת הנפט.
...ולו הקשיים נועדו רק לסכל את העברת הכסף.

להבהיר: שר הביטחון של ישראל, המופקד בתוקף תפקידו על ביטחון אזרחי המדינה ועל קיומה, הבין אל-נכון כי החדרת הכסף האירני נועדה למימון הטרור ולתומכים בו, כלומר, בחלקו הכסף מיועד לטרור במישרין ובחלקו בעקיפין.
הבנה ראויה.
אלמנטרי.

ומה עושים במצב כזה?
אם לא מגרשים לעד את ראש החמאס, דבר שאין ראוי ממנו לעשות, לא בהכרח בשל ניסיונו להחדיר כספים למטרת טרור, אבל בהזדמנות זו – בשל סיבה זו, הרי למצער – מחרימים את הכסף לבל יסייע לפעילות טרור נגד ישראל, לבל ישתמשו בו לצורך קניית אמצעי לחימה, לבל יחנכו בו ילדים מגיל הגן בשנאת ישראל אקטיבית, לבל יכשירו נערים שיתפקדו כפצצות חיות תוך הבטחה לטוב עם 72 נשים או בלעדיהן בגן עדן.

ולהפתעתי, (כי לא נתתי לשר הביטחון של ישראל קרדיט), עמד שר הביטחון ניצב איתן מול הבעיה שנקרתה בפניו וקבע בנחישות כי איש החמאס הזה לא יורשה להיכנס עם הכסף.

רגע של נחת?
ממש לא:
המשך ההתנייה הנחושה היה תנאי רופס וטפשי:
...אלא אם כן הכסף יופקד בבנק.

• • •

וכך קרה ששלושים ואחד מיליון דולר נתרמו לטרור נגד ישראל, באישור שר הביטחון ובידיעתו. בעצם, הוא זה שאפשר את הפעולה.

להזכיר, יאסר ערפאת הפקיד את מיליוני הדולרים שקיבל מגורמים שונים, מרצונו ומתוך בחירתו הוא – בבנק, ולא סתם בבנק; יש אומרים – בבנק ישראלי למהדרין... כלומר, מה בדיוק ההתנייה הזו באה להשיג? מי יהיה מוסמך להוציא את הכסף מהחשבון בבנק – שר הביטחון, או ראש החמאס? ממתי יש פיקוח של ישראל על מה שייעשה בכסף המוצא מחשבונות הבנקים של ארגוני הטרור?

להתרה זו יש מסר חשוב לפלסטינים: אמנם אפשר גם להבריח, אבל ממש לא צריך. אפשר גם, והרבה יותר קל, להעביר את הכספים למימון הטרור ישירות, בגלוי, בקלות, באישור שר הביטחון.
מדובר בכסף כשר למהדרין.
ההכשר ניתן, והוא בהחלט תקדימי.

31 מיליון דולר לטרור, לפיצוץ אוטובוסים, לחינוך הנוער בדרכי חמאס, לייצור קסאמים, וגם למימון העוסקים במלאכה – משכורות, תשתיות, רפואה, מזון וכו'.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 



מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי