פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(וירא סז) במה מאמין המאמין (2)?
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום שישי, 10/11/2006 שעה 5:22)


(וירא סז) במה מאמין המאמין (2)?

נסים ישעיהו



ברשימותינו השבועיות אנחנו מנסים להראות את האקטואליה בפרשת השבוע. נקודת המוצא שלנו מעוגנת בהנחה שהתורה היא המנהלת את העולם בכלל, ופרשת השבוע מורה לנו את הדרך הנכונה בכל שבוע בפרט.

פעמים רבות בעבר עמדנו על העובדה שהמערכת אצלנו מתעקשת להתנהל בדיוק הפוך מכפי שהתורה מורה לנו, ועל המחיר הכואב שאנו נאלצים לשלם עבור התנהלות דווקאית זו. אין טעם להביא דוגמאות מהעבר להתבוננות כזו שלנו, יש לנו אחת טריה ממש.

שמתם לב שהתאריך המתוכנן למצעד התועבה, בירושלים דווקא, חל בערב שבת קודש בה קוראים את פרשת וַיֵּרָא, שם מסופר די באריכות על הפיכת סדום ועמורה?

כאשר מזכירים את תרבות סדום ועמורה באזני אדם מן הישוב, הוא מיד חושב על שחיתות לסוגיה השונים. לפיכך ניתן למצוא תחת כותרת זו תיאורים של שחיתות שלטונית בצד תיאורים של שחיתות חברתית. וכמובן, מתירנות מינית ''מופרזת'' גם היא זוכה לכבוד המפוקפק של הסתופפות בצל הכותרת 'סדום ועמורה'.

ואולי היא אף האסוציאציה הראשונה שעולה כאשר מזכירים את סדום ועמורה. אחרי הכל, אפילו בשפה המשפטית אצלנו מקובל המונח 'מעשה סדום' כדי לתאר התנהגות מינית נלוזה במיוחד.

לא בטוח שנוכל במסגרת זו לפרט את כל, או אף את רוב מאפייני התרבות הסדומית; חלק מזה הבאנו בשנים קודמות והפעם נסתפק בניסיון להגדיר תרבות זו בפיסקה קצרה.

התרבות הסדומית חייבה התעללות במי שנתפס כחלש. כל סטיה היתה כשרה ובלבד שהסוטה שייך למעמד השליט. יתרה מזו, הסטיה הוכתבה כתקן מחייב על ידי המעמד השליט, הנאור, ולאנשים הפשוטים לא נותר אלא להתאים את עצמם לשיגיונות המעמד הנאור בעיני עצמו.

ואם מישהו חושב שבפיסקה האחרונה הכותב אונס את הכתובים כדי שיתאימו להשקפת עולמו, הנה הפסוקים, והקורא ישפוט.
(בראשית י''ט) א וַיָּבֹאוּ שְׁנֵי הַמַּלְאָכִים סְדֹמָה, בָּעֶרֶב, וְלוֹט, יֹשֵׁב בְּשַׁעַר-סְדֹם; וַיַּרְא-לוֹט וַיָּקָם לִקְרָאתָם, וַיִּשְׁתַּחוּ אַפַּיִם אָרְצָה. ב וַיֹּאמֶר הִנֶּה נָּא-אֲדֹנַי, סוּרוּ נָא אֶל-בֵּית עַבְדְּכֶם וְלִינוּ וְרַחֲצוּ רַגְלֵיכֶם, וְהִשְׁכַּמְתֶּם, וַהֲלַכְתֶּם לְדַרְכְּכֶם; וַיֹּאמְרוּ לֹּא, כִּי בָרְחוֹב נָלִין.
לוט מסתכן קשות בהזמנה זו והוא מודע לכך; על כן הוא מבקש: סוּרוּ נָא אֶל-בֵּית עַבְדְּכֶם, עקמו את הדרך לביתי דרך עקלתון, שלא יכירו שאתם נכנסין שם, כדברי המדרש שמביא רש''י בפירושו.

ועוד תרגיל אבטחה הוא מציע, וְלִינוּ וְרַחֲצוּ רַגְלֵיכֶם, וכי דרכן של בני אדם ללון תחלה ואחר כך לרחוץ? שואל רש''י; ומשיב: אלא כך אמר לוט, אם כשיבאו אנשי סדום יראו שכבר רחצו רגליהם, יעלילו עלי ויאמרו כבר עברו שני ימים או שלשה שבאו לביתך ולא הודעתנו, לפיכך אמר מוטב שיתעכבו כאן באבק רגליהם, שיהיו נראין כמו שבאו עכשיו; לפיכך אמר לינו תחלה ואחר כך רחצו.
ג וַיִּפְצַר-בָּם מְאֹד–וַיָּסֻרוּ אֵלָיו, וַיָּבֹאוּ אֶל-בֵּיתוֹ; וַיַּעַשׂ לָהֶם מִשְׁתֶּה, וּמַצּוֹת אָפָה וַיֹּאכֵלוּ.
יופי, ומה עכשיו? האם הכל יעבור בשלום? האם יכבדו את זכותו של לוט שאותו היום מינוהו שופט עליהם, לארח את מי שנראה לו? לא ממש.
ד טֶרֶם, יִשְׁכָּבוּ, וְאַנְשֵׁי הָעִיר אַנְשֵׁי סְדֹם נָסַבּוּ עַל-הַבַּיִת, מִנַּעַר וְעַד-זָקֵן: כָּל-הָעָם, מִקָּצֶה.
לוט עוד לא מספיק להשיב לשאלות אורחיו בדבר טיבם של אנשי סדום, והנה הם כולם, כל אנשי סדום סובבים את ביתו. מה בדיוק רצו ממנו אנשי סדום? או ליתר דיוק, מה רצו מאורחיו?
ה וַיִּקְרְאוּ אֶל-לוֹט וַיֹּאמְרוּ לוֹ, אַיֵּה הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר-בָּאוּ אֵלֶיךָ הַלָּיְלָה; הוֹצִיאֵם אֵלֵינוּ, וְנֵדְעָה אֹתָם.
(רש''י) וְנֵדְעָה אֹתָם, במשכב זכר.
לוט, במסירות נפש ראויה לציון, מנסה להגן על אורחיו הוא מודע לכוחו המוגבל ועל כן מדבר בלשון רכה, לשון תחנונים.
ו וַיֵּצֵא אֲלֵהֶם לוֹט, הַפֶּתְחָה; וְהַדֶּלֶת, סָגַר אַחֲרָיו. ז וַיֹּאמַר: אַל-נָא אַחַי, תָּרֵעוּ.

עריצות במסווה של נאורות

לוט מבקש מהם דבר פשוט, הכי בסיסי, הניחו לי לנהוג כמנהגי; אל תכפו עלי את דרככם. בחרתם בדרך שמתאימה לכם לדעתכם, זהו עניינכם ואינני מתערב בו. גם אתם אל תתערבו בדרך בה בחרתי ללכת. והאורחים, הם הרי לא הזיקו לאיש, אז מדוע להתעלל בהם?

זה לא משכנע את שכניו הנאורים, אז הוא ממשיך:
ח הִנֵּה-נָא לִי שְׁתֵּי בָנוֹת, אֲשֶׁר לֹא-יָדְעוּ אִישׁ–אוֹצִיאָה-נָּא אֶתְהֶן אֲלֵיכֶם, וַעֲשׂוּ לָהֶן כַּטּוֹב בְּעֵינֵיכֶם; רַק לָאֲנָשִׁים הָאֵל, אַל-תַּעֲשׂוּ דָבָר, כִּי-עַל-כֵּן בָּאוּ, בְּצֵל קֹרָתִי.
כאן כבר פקעה סבלנותם של הנאורים אל מול האיש המיושן הזה; הם מעוניינים באנשים, לא בנשים. יש להם קצת כבוד אל לוט שנתמנה שופט אצלם, אבל יש גבול לכל תעלול. אם לא הולך בשיכנוע, ילך בכח.
ט וַיֹּאמְרוּ גֶּשׁ-הָלְאָה, וַיֹּאמְרוּ הָאֶחָד בָּא-לָגוּר וַיִּשְׁפֹּט שָׁפוֹט–עַתָּה, נָרַע לְךָ מֵהֶם; וַיִּפְצְרוּ בָאִישׁ בְּלוֹט מְאֹד, וַיִּגְּשׁוּ לִשְׁבֹּר הַדָּלֶת.
עד עתה יושבים האורחים בשקט; הם עוקבים אחר הדיון המתנהל בין לוט לבין שכניו וממתינים לרגע הקריטי כדי להתערב:
י וַיִּשְׁלְחוּ הָאֲנָשִׁים אֶת-יָדָם, וַיָּבִיאוּ אֶת-לוֹט אֲלֵיהֶם הַבָּיְתָה; וְאֶת-הַדֶּלֶת, סָגָרוּ. יא וְאֶת-הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר-פֶּתַח הַבַּיִת, הִכּוּ בַּסַּנְוֵרִים, מִקָּטֹן, וְעַד-גָּדוֹל; וַיִּלְאוּ, לִמְצֹא הַפָּתַח.
לוט עדיין אינו יודע מי הם אורחיו. הם מצילים אותו מתגרת ידם של שכניו, והוא כנראה לא מבין מדוע אין השכנים פורצים אל הבית כפי שניסו לעשות רק לפני רגע. אבל לא נשאר לו הרבה זמן לתהות על ההתפתחויות. כעת האורחים אינם מבזבזים זמן; עוד מעט יפציע השחר ואין להם זמן לבזבז. לפתע הם מתחילים לחלק הוראות ולוט מתחיל להבין עם מי יש לו עסק.
יב וַיֹּאמְרוּ הָאֲנָשִׁים אֶל-לוֹט, עֹד מִי-לְךָ פֹה–חָתָן וּבָנֶיךָ וּבְנֹתֶיךָ, וְכֹל אֲשֶׁר-לְךָ בָּעִיר: הוֹצֵא, מִן-הַמָּקוֹם. יג כִּי-מַשְׁחִתִים אֲנַחְנוּ, אֶת-הַמָּקוֹם הַזֶּה: כִּי-גָדְלָה צַעֲקָתָם אֶת-פְּנֵי ה', וַיְשַׁלְּחֵנוּ ה' לְשַׁחֲתָהּ.
לוט אינו מופתע מהודעה זו של אורחיו, והוא אץ למלא את הוראותיהם:
יד וַיֵּצֵא לוֹט וַיְדַבֵּר אֶל-חֲתָנָיו לֹקְחֵי בְנֹתָיו, וַיֹּאמֶר קוּמוּ צְּאוּ מִן-הַמָּקוֹם הַזֶּה, כִּי-מַשְׁחִית ה', אֶת-הָעִיר; וַיְהִי כִמְצַחֵק, בְּעֵינֵי חֲתָנָיו.
ללוט היו ארבע בנות; שתים נשואות ושתים ארוסות. הוא מדבר אל חֲתָנָיו הנשואים לבנותיו ואל לֹקְחֵי בְנֹתָיו שעדיין לא התחתנו. הוא מודיע להם על החורבן הצפוי ומציע להם להנצל. ותגובתם: וַיְהִי כִמְצַחֵק, בְּעֵינֵי חֲתָנָיו.

הם לא חשבו שהוא מתלוצץ; הם חשבו שהוא עושה צחוק מעצמו בכך שמאמין לשטויות. מַשְׁחִית ה', אֶת-הָעִיר? למה, מה קרה? ולמה הוא לא השחית אותה כשהיה סיפור א'? וב'? ואתה רוצה להגיד לנו שהוא ממש מתעניין במה שהאנשים עושים כאן על הארץ???

זה היה בסדום, אבל 'סדום' אצלנו זה מושג כמעט פולקלוריסטי; לא משהו שקרה באמת ועלול לקרות שוב חלילה. אצלנו התעקשו להביא את התרבות הסדומית אל ירושלים.

בינתיים, מן השמים עזרו ונמצא התירוץ לביטול מצעד התועבה שתוכנן להתקיים בירושלים. בזו העיר שאמורה להיות האנטי תזה של סדום, העיר שממנה אמור לצאת דבר ה' לכל העולם, ודווקא בה התעקשו לקיים את מצעד התועבה.

וגם אם לא היה מדובר בירושלים, מה מנסים להשיג אלה שחיים בסטיית תקן? שוויון זכויות? שטויות. אף אחד אינו כופר בזכותם לחיות על פי דרכם הנלוזה. המצעד והשם שניתן לו מלמדים בבירור כי הם מבקשים שדרכם הסוטה תהפוך לדרך המקובלת על הכלל, לזרם המרכזי במדינת ישראל.

ומהי הנחת היסוד של חייהם? שמא יש בדרכם איזו בשורה חברתית מרנינה? לא בדיוק; אנוכיות צרופה, זה מה שמנחה אותם. הכיף של הרגע ולא לחשוב על המחר, על קיום העולם, על 'פרו ורבו'. את זה, את האנוכיות הצרופה הם מבקשים להנחיל לכלל, שעל כן הם מכריזים על עצמם כעל גאים ומבקשים לצעוד בראש חוצות בגאווה גדולה, שכולנו נלמד מהם.

האם יש השחתה גדולה מזו? תמהני. אלא מה, לא מאמינים שזה מוביל לחורבן? נו טוב, גם חתניו של לוט לא האמינו.

הגיע הזמן שנתעשת ונתחיל לחשוב ביהודית, לא רק בישראלית.

בכך נעשה טוב לא רק ליהודים, אלא גם לכל העולם.

נסים ישעיהו, תנועת 'אור ישראל'.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


לוט עדיין אינו יודע מי הם אורחיו?
מהנדס אזרחי (יום שישי, 10/11/2006 שעה 6:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בודאי שידע.
לוט היה מזהה מלאכים ודאי.
כי מאברהם אבינו היה יודע ולשצידו היה חי וראה מלאכים מדברים עימו.

מדינת סדום הלעמורה נהיינו?
כן זוהי מדינת הציוניזם ואירן שהיא המקל שבקלות ובקלילות תקל עלינו היהודים ממלכות חילונית זו.
_new_ הוספת תגובה



עניין ''מצעד הגאווה''
חזי (יום שישי, 10/11/2006 שעה 14:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שמדהים אותי בכל העניין,
שהציבור הישראלי,
אשר ברובו נורמלי (כמובן),
הסכים לקבל ללא עוררין את השם ''מצעד הגאווה''.

לא מובן לי איזו ''גאווה'' זו ובמה הם ''מתגאים''.

האם הגאווה טמונה בזה שהם סוטים (חולים) ?

ברור לי כי מישהו חמד לצון ותרגם guy ''לגאוה'', אבל מדוע כלל הציבור הנורמלי מקבל את המונח המביש הזה ?
_new_ הוספת תגובה



אגב, מספר מלים לתופעת ''ההומואים''
חזי (יום שישי, 10/11/2006 שעה 15:04)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני רוצה להקדים, כי לא בדקתי לעומק את הנושא,

אני משער כי אחוז די ניכר ''מההומואים'' הם אנשים נורמליים מבחינה מינית.
מה שגורם להם למצוא חברים אינטימיים לא מקרב הנשים,
היא העובדה המצערת,
כי אחוז גבוה מאוד של הנשים טיפשות.

ממש, ממש , ממש קשה למצוא בת זוג שאינה טיפשה...
_new_ הוספת תגובה



הטיית ברירה – selection bias
יובל רבינוביץ (שבת, 11/11/2006 שעה 22:39)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מי שעוקב אחר דעותיו של חזי אציל בפא''צ נתקל במנטרה הקבועה שלו „נשים הן טיפשות”. זוהי גישה די ייחודית, המשותפת, ככל הידוע לי, רק למר אציל ולעתון „לאשה”.

מדוע הנסיון שיש למר אציל אינו תואם לנסיון שיש לכל השאר? נראה שהתשובה היא הטיית ברירה – selection bias. זוהי תופעה שיש להשתדל ולהימנע ממנה במחקרים. המהות שלה היא נסיון להסקת מסקנות על סמך בדיקה של אוכלוסיה לא מייצגת. אם מישהו יבדוק את בקיאות ילדי כתה ד' בענייני דיומא ויפרסם אחר כך את התוצאות כמשקפות את הידע של החברה הישראלית בכלל – תהיה בכך הטיית ברירה. זהו גם הכשל במבחני IQ שהועברו באנגלית לאוכלוסיית המהגרים באליס איילנד שבניו-יורק לפני מאה שנים.

זהו גם המצב כאן. סביר שכל אחת היוצרת קשר ארוך עם מר אציל לא ניחנה בבינה יתרה. זה מה שהוא מכיר ויש להבין אותו.
_new_ הוספת תגובה



יובל, הרי אתה נכשלתה במשמה פשוטה: לצרף נשים לפורום
חזי (יום ראשון, 12/11/2006 שעה 9:17)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תבדוק לכל אורך חיי הפורום (עוד לפני שהתחלתי לכתוב כאן),
ותווכח כי אין כאן נשים שמגיבות (להוציא מקרים ארעיים).

אני דוגל בפמיניזם !!!

הפמניזם דוגל בשוויון, ואני מנסה במשך הרבה שנים להווכח כי הנשים שוות בשכלן.

לצערי הרב,
לצערי הרב,
לצערי הרב, הן רחוקות מלהיות שוות בשכלן.

כל ההתחכמויות של ''הפליה בעבר'' לא יועילו להן בכלום.

המצב הוא באמת עגום...

אני פותיח טלויזה, עובר על עשרות תחנות,
לרוב תמצא שם אישה עם מחסוף עמוק לשדיים, בפוזה ותנועות מגרות מינית.

היום זה באופנה. איפה שתסתובב, תראה שדיים , שדיים, שדיים.

אפשר בהחלט לשנות לטובה את מצבן העגום של הנשים, בעזרת חינוך אינטנסיבי נכון.

זה כשלונן הגדול של התנועות הפמניסטיות.

מה שהן עושות, זה למצוא דרכים שבהן ישעבדו עוד יותר את הגברים.

יובל,
אני מציע שתנסה למצוא גם נשים שיכתבו כאן, כדי להצדיק את דבריכה...
_new_ הוספת תגובה



לא זכור לי שנטלתי על עצמי את המשימה הזו.
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 14/11/2006 שעה 20:20)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני נפעם מכך שאתה סבור שכתיבת תגובות בפא''צ היא מדד לאינטליגנציה. לדאבוני – זהו מדד לא אמין. אני לפעמים נתקל באנשים אינטליגנטיים מאד שחלקם אינם כותבים כלל וחלק אחר – שומו שמים – כותבים במקומות אחרים.

ופה ושם – היתכן? – יש גם תגובות לא אינטליגנטיות כאן ממש בבית, בפא''צ.

ומכאן לטלוויזיה. היא אינה משקפת דבר פרט לטעם ההמון המוזן בפרסומות דביליות. אם הציבור לא ירצה מחשופים – לא יוצגו לו מחשופים.

האם מחשוף עמוק מעיד על חוסר אינטליגנציה של בעלת המחשוף?
_new_ הוספת תגובה



אשה לא הולכת עם מחשוף עמוק ב''טעות''.
צדק (יום שלישי, 14/11/2006 שעה 20:43)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שנשאר זה לברר למה היא הולכת כך.
מה היא רוצה להשיג בכך.

מטרות אינטלקטואליות סודאי שאין לה במחשוף.
את החוכמה והבינה לא רואים שם, אפילו שגם הם שניים.

מה מעיד המחשוף על החושפת?

אפשרות אחת: שיטת הונאה.
אראה לכם חתיכת בשר כדי שלא אצטרך לאמץ את המוח.
_new_ הוספת תגובה



אשה לא הולכת עם מחשוף עמוק ב''טעות''.
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 14/11/2006 שעה 20:49)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ודאי שיש לה כוונות. סביר שהכוונה היא גרוי מיני של המתבונן.

זה לא רלוונטי לנושא הדיון ואפילו לא לשאר ההודעה שלך.

כאן בפורום יש הרבה אנשים שלא מאמצים את המוח, ואפילו את חתיכת הבשר לא נותנים לנו. הונאה.
_new_ הוספת תגובה



לא זכור לי שנטלתי על עצמי את המשימה הזו.
חזי (יום שלישי, 14/11/2006 שעה 22:09)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יובל,

נתתי רק מעט מאפיינים של הטפשות הנשית.

הגברים מוכנים ''לבלוע'' הרבה טפשות של נשים בסלחנות.

זה מזכיר סלחנות לילד אשר מתפעלים מכל חוכמה חדשה שהוא מוציא מפיו.

מה שמרגיז אותי במיוחד היא הצביעות.

תראה את הסיפור של ''אופנה''.
האם זה אינו טמטום של נשים ?
האם ''האופנה'' אינה העידות לחוסר יכולתן של נשים להחליט בעצמן איך להתלבש ?
מדוע לכל הרוחות צריכות נשים להמתין ''לאופנה'' כדי שידעו איך להתלבש ?

היום נתקלתי בבחורה צעירה שסורגת עם שתי מסרגות.

הערתי לה כי כבר הרבה זמן לא ראיתי אישה סורגת.

היא ענתה לי: זה עכשו באופנה...

אני חוזר לעניין התנועות הפמיניסטיות.
מה שתנועות אילו עושות, זה להכביד את העול על הגברים,
כדי שהגברים ישרתו עוד יותר את הנשים.

לא נתקלתי במאמצים של תנועות פמיניסטיות כדי לפתוח קורסים, חוגים, השתלמויות, למקצועות אשר העיסוק הנשי בהן נמוך.
איפה השוויון ?
_new_ הוספת תגובה



לא זכור לי שנטלתי על עצמי את המשימה הזו.
יובל רבינוביץ (יום שישי, 17/11/2006 שעה 6:26)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הבנתי את הקשר בין מה שכתבתי לבין תגובתך.

אני חושב שאתה מייחס לנשים את מה שמופיע במה שקרוי „עיתוני נשים”. אני מתרשם שלעורכי עיתונים אלה קיימת דמות נשית סטריאוטיפית שאינה רחוקה משלך, אבל חלפו שנים מאז עלעלתי בעיתון שכזה ויתכן שהדברים השתנו.

וכעת לבחורה הסורגת שפגשת. לי נראה שהיא ניסתה לנפנף אותך, אבל נניח לרגע שתגובתה היתה כנה.

מה שכתבת הוא „היום פגשתי אשה טיפשה”. נו, שתהיה בריא. גם אם זה נכון – מה זה אומר על האינטליגנציה הנשית ככלל?
_new_ הוספת תגובה



אגב, מספר מלים לתופעת ''ההומואים''
Israeli101 (יום ראשון, 12/11/2006 שעה 1:46)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''ממש, ממש , ממש קשה למצוא בת זוג שאינה טיפשה...''

מנסיון אישי! או מה?
_new_ הוספת תגובה



עניין ''מצעד הגאווה?''
נסים ישעיהו (יום שישי, 10/11/2006 שעה 15:05)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

לא שמת לב שאנחנו קוראים לו 'מצעד התועבה'?
_new_ הוספת תגובה



Gay
רון בן-יעקב (שבת, 11/11/2006 שעה 17:28)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדאי אולי לעשות שיעורים לפני שמתעקשים להפגין בורות בפרהסיה.
_new_ הוספת תגובה



אולי תאיר את עיננו ?
חזי (שבת, 11/11/2006 שעה 18:39)
בתשובה לרון בן-יעקב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רון בן-יעקב,

אתה בודאי מתכוון לטפשותן של הנשים.

כנראה שיש לכה מידע מהימן להוכיח כי רוב הנשים אינן טפשות.

אני באמת מקוה שתוכל להראות לנו את העובדות החדשות הללו...
_new_ הוספת תגובה



אולי תאיר את עיננו ?
רון בן-יעקב (יום שני, 13/11/2006 שעה 6:55)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דרכי הסקת המסקנות שלך נשגבו מבינתי. הערתי על חוסר הידיעה שלך באנגלית בסיסית ואתה עונה לי בשעורין. כנראה אפשר ללמוד מזה דבר מה על כל שאר הדברים שאתה טורח לכתוב.
_new_ הוספת תגובה



אולי תאיר את עיננו ?
חזי (יום רביעי, 15/11/2006 שעה 7:59)
בתשובה לרון בן-יעקב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רון בן-יעקב,

אני מודה כי אני לא בקיא בענייני הומואים.
אתה טוען כי הומו נכתב ב GAY ולא ב GUY.
כל הכבוד בבקיאות שלכה בנושא הומאיים.

מזה אתה מסיק על חוסר ידיעה באנגלית בסיסית ?

אז אם כבר, אולי תגיב בנושא טפשותן של הנשים ?
_new_ הוספת תגובה



אולי תאיר את עיננו ?
רון בן-יעקב (יום רביעי, 15/11/2006 שעה 9:29)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם כך, נראה שלא רק שהידיעה הקלושה שלך באנגלית חוסמת את המחשבה, גם בעברית אתה לא שולט מי יודע כמה.

תפקידם של רטוריקנים זה לענות על שאלות רטוריות, ולכן מהשאלה האחרונה שלך ניראה בברור שהאנימה חזקה במיוחד אצלך.

הייתי מאחל לך יום טוב, אבל אני חושש שגם את זה תבין הפוך. אז בכ''ז יומטוב.
_new_ הוספת תגובה



אולי תאיר את עיננו ?
חזי (יום רביעי, 15/11/2006 שעה 9:55)
בתשובה לרון בן-יעקב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד עכשו גיליתה בקיאות רק בענניני הומואים.

אני לא שואל שאלות רטוריות.

אני שואל שאלות למתיימרים להבין,
בתקווה לקבל תשובות אינטלגנטיות.

אתה כנראה לא מסוגל לזה.
לא אמשיך לבזבז את זמני עליכה...
_new_ הוספת תגובה



Israeli101 (יום ראשון, 12/11/2006 שעה 1:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''סוּרוּ נָא אֶל-בֵּית עַבְדְּכֶם, עקמו את הדרך לביתי דרך עקלתון, שלא יכירו שאתם נכנסין שם, כדברי המדרש שמביא רש''י בפירושו.''

סה''כ דאג לוט לאורחיו, מכיוון שהכיר עם מי יש לו 'עסק'
בין תושבי סדום, ורצה למנוע אי נעימות מאורחיו. מה לזה
ומעשי-סדום. רש''י טועה.
****************************************************
''(רש''י) וְנֵדְעָה אֹתָם, במשכב זכר.''

ונדעה אותם מלשון 'בו נכיר אותם' סקרנות גרידא, או
לחילופין דעגה מזרים! מה לזה ומעשי-סדום. רש''י טועה.
****************************************************
''לוט מבקש מהם דבר פשוט, הכי בסיסי, הניחו לי לנהוג כמנהגי; אל תכפו עלי את דרככם.''

שוב דאג לוט לאורחיו, מכיוון שהכיר עם מי יש לו 'עסק'
בין תושבי סדום, ורצה למנוע אי נעימות מאורחיו. מה לזה
ומעשי-סדום. רש''י טועה.
_new_ הוספת תגובה



זו סתם התפלפלות. המונח ''לדעת'' מופיע הרבה פעמים בתנ''ך
חזי (יום ראשון, 12/11/2006 שעה 9:25)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במובן של אקט מיני.

הוספת המילים ''משכב זכר'' בצמידות, עוד מחזקת את הכוונה.

(זה בודאי מזכיר את המונח מהתנ''ך : ''משכב בהמה'')

אני לא רואה כל סיבה לפקפק בפירושו של רש''י במקרה הזה.
_new_ הוספת תגובה



אחרוג ממנהגי ואשיב לך
נסים ישעיהו (יום ראשון, 12/11/2006 שעה 17:49)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

את המאמר סיימתי במשפט הבא:
הגיע הזמן שנתעשת ונתחיל לחשוב ביהודית, לא רק בישראלית.

בעברית, יתכן שאתה צודק ורש''י טועה כלשונך. אבל התנ''ך כתוב ביהודית ובשפה זו גם דיבר וכתב רש''י.

וביהודית – לדעת מישהי/ו זה מגע מיני.

ככה זה, מה לעשות.
_new_ הוספת תגובה



תהיה
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 14/11/2006 שעה 20:26) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

„הִנֵּה-נָא לִי שְׁתֵּי בָנוֹת, אֲשֶׁר לֹא-יָדְעוּ אִישׁ–אוֹצִיאָה-נָּא אֶתְהֶן אֲלֵיכֶם, וַעֲשׂוּ לָהֶן כַּטּוֹב בְּעֵינֵיכֶם; רַק לָאֲנָשִׁים הָאֵל, אַל-תַּעֲשׂוּ דָבָר, כִּי-עַל-כֵּן בָּאוּ, בְּצֵל קֹרָתִי.”

קצת קשה לי לעקוב אחר הגיונו של לוט כאן. הוא מציע להמיר אונס גברים באונס נשים.

מהו ההבדל ההלכתי בין השניים?
_new_ הוספת תגובה



תהיה
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 14/11/2006 שעה 22:59)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא גברים אלא מלאכים.
ניסיונו להציל את אנשי עירו משואה זה ההבדל
_new_ הוספת תגובה



תהיה
יובל רבינוביץ (יום שישי, 17/11/2006 שעה 6:14)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כלומר – לוט יודע שאורחיו הם מלאכים?
אם כך – העניין עוד פחות ברור לי. אני לא בקי בענייני מלאכים[*] ובכל זאת: מה היה קורה אם היה לוט נענה לדרישה? האם אפשר לאנוס מלאך?
______________________________________________________
[* פרט לכך שאינם קיימים, אבל נזרום עם זה.]
_new_ הוספת תגובה



תהיה
נסים ישעיהו (יום רביעי, 15/11/2006 שעה 19:28)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

אנחנו מתייחסים לאונס, אבל לא זה מה שמטריד את לוט, הוא מוטרד מעצם הרעיון של משכב זכר.

ההבדל ההלכתי? גם לבן נוח – משכב זכר זו עברה חמורה, אף אם נעשה בהסכמה.

אונס אשה שאינה נשואה, הבעיה היא רק באונס. משלמים פיצוי כנדרש ובזה נגמר הספור.

אם היא נשואה לאחר, זו עברה שוות ערך למשכב זכר, לפחות מבחינת העונש הקבוע לה.
_new_ הוספת תגובה



תהיה
רון בן-יעקב (יום חמישי, 16/11/2006 שעה 9:21)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והתגובה הזו מדגימה יפה עד כמה המחשבה הדתית (לפרשנותך?) התרחקה מכל רגש הומני והשתעבדה למחשבה לתפיסת השוק החופשי בו פועלים אוטומטים מבודדים זה מזה, כך שאונס=פיצוי כספי אבל מין בהסכמה בין בני זוג אוהבים או מסכימים היא הפרה של ''טבע'' אידאלי.
_new_ הוספת תגובה



תהיה
יובל רבינוביץ (יום שישי, 17/11/2006 שעה 6:28)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהו התעריף המקובל? אם אאנוס מישהי מחר, כמה אצטרך לשלם? אולי זה כדאי.
_new_ הוספת תגובה



לא כדאי
נסים ישעיהו (יום שישי, 17/11/2006 שעה 12:07)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

תלוי בנסיבות, אבל משלם ארבעה מרכיבים: צער, בושת, פגם וריפוי לפי מה שיקבע בית דין.

חוץ מזה יש גם קנס (חמישים שקל כסף) אם מדובר בנערה צעירה שהיתה בתולה.

אם היתה נשואה – אין תשלום כי חייב מיתה.

אם היה פיתוי – אין תשלום.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי