|
(וירא סז) במה מאמין המאמין (2)? | |||||
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום שישי, 10/11/2006 שעה 5:22) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
לוט עדיין אינו יודע מי הם אורחיו? | |||
|
|||
בודאי שידע. לוט היה מזהה מלאכים ודאי. כי מאברהם אבינו היה יודע ולשצידו היה חי וראה מלאכים מדברים עימו. מדינת סדום הלעמורה נהיינו? כן זוהי מדינת הציוניזם ואירן שהיא המקל שבקלות ובקלילות תקל עלינו היהודים ממלכות חילונית זו. | |||
_new_ |
עניין ''מצעד הגאווה'' | |||
|
|||
מה שמדהים אותי בכל העניין, שהציבור הישראלי, אשר ברובו נורמלי (כמובן), הסכים לקבל ללא עוררין את השם ''מצעד הגאווה''. לא מובן לי איזו ''גאווה'' זו ובמה הם ''מתגאים''. האם הגאווה טמונה בזה שהם סוטים (חולים) ? ברור לי כי מישהו חמד לצון ותרגם guy ''לגאוה'', אבל מדוע כלל הציבור הנורמלי מקבל את המונח המביש הזה ? | |||
_new_ |
אגב, מספר מלים לתופעת ''ההומואים'' | |||
|
|||
אני רוצה להקדים, כי לא בדקתי לעומק את הנושא, אני משער כי אחוז די ניכר ''מההומואים'' הם אנשים נורמליים מבחינה מינית. מה שגורם להם למצוא חברים אינטימיים לא מקרב הנשים, היא העובדה המצערת, כי אחוז גבוה מאוד של הנשים טיפשות. ממש, ממש , ממש קשה למצוא בת זוג שאינה טיפשה... | |||
_new_ |
הטיית ברירה – selection bias | |||
|
|||
כל מי שעוקב אחר דעותיו של חזי אציל בפא''צ נתקל במנטרה הקבועה שלו „נשים הן טיפשות”. זוהי גישה די ייחודית, המשותפת, ככל הידוע לי, רק למר אציל ולעתון „לאשה”. מדוע הנסיון שיש למר אציל אינו תואם לנסיון שיש לכל השאר? נראה שהתשובה היא הטיית ברירה – selection bias. זוהי תופעה שיש להשתדל ולהימנע ממנה במחקרים. המהות שלה היא נסיון להסקת מסקנות על סמך בדיקה של אוכלוסיה לא מייצגת. אם מישהו יבדוק את בקיאות ילדי כתה ד' בענייני דיומא ויפרסם אחר כך את התוצאות כמשקפות את הידע של החברה הישראלית בכלל – תהיה בכך הטיית ברירה. זהו גם הכשל במבחני IQ שהועברו באנגלית לאוכלוסיית המהגרים באליס איילנד שבניו-יורק לפני מאה שנים. זהו גם המצב כאן. סביר שכל אחת היוצרת קשר ארוך עם מר אציל לא ניחנה בבינה יתרה. זה מה שהוא מכיר ויש להבין אותו. | |||
_new_ |
יובל, הרי אתה נכשלתה במשמה פשוטה: לצרף נשים לפורום | |||
|
|||
תבדוק לכל אורך חיי הפורום (עוד לפני שהתחלתי לכתוב כאן), ותווכח כי אין כאן נשים שמגיבות (להוציא מקרים ארעיים). אני דוגל בפמיניזם !!! הפמניזם דוגל בשוויון, ואני מנסה במשך הרבה שנים להווכח כי הנשים שוות בשכלן. לצערי הרב, לצערי הרב, לצערי הרב, הן רחוקות מלהיות שוות בשכלן. כל ההתחכמויות של ''הפליה בעבר'' לא יועילו להן בכלום. המצב הוא באמת עגום... אני פותיח טלויזה, עובר על עשרות תחנות, לרוב תמצא שם אישה עם מחסוף עמוק לשדיים, בפוזה ותנועות מגרות מינית. היום זה באופנה. איפה שתסתובב, תראה שדיים , שדיים, שדיים. אפשר בהחלט לשנות לטובה את מצבן העגום של הנשים, בעזרת חינוך אינטנסיבי נכון. זה כשלונן הגדול של התנועות הפמניסטיות. מה שהן עושות, זה למצוא דרכים שבהן ישעבדו עוד יותר את הגברים. יובל, אני מציע שתנסה למצוא גם נשים שיכתבו כאן, כדי להצדיק את דבריכה... | |||
_new_ |
לא זכור לי שנטלתי על עצמי את המשימה הזו. | |||
|
|||
אני נפעם מכך שאתה סבור שכתיבת תגובות בפא''צ היא מדד לאינטליגנציה. לדאבוני – זהו מדד לא אמין. אני לפעמים נתקל באנשים אינטליגנטיים מאד שחלקם אינם כותבים כלל וחלק אחר – שומו שמים – כותבים במקומות אחרים. ופה ושם – היתכן? – יש גם תגובות לא אינטליגנטיות כאן ממש בבית, בפא''צ. ומכאן לטלוויזיה. היא אינה משקפת דבר פרט לטעם ההמון המוזן בפרסומות דביליות. אם הציבור לא ירצה מחשופים – לא יוצגו לו מחשופים. האם מחשוף עמוק מעיד על חוסר אינטליגנציה של בעלת המחשוף? | |||
_new_ |
אשה לא הולכת עם מחשוף עמוק ב''טעות''. | |||
|
|||
מה שנשאר זה לברר למה היא הולכת כך. מה היא רוצה להשיג בכך. מטרות אינטלקטואליות סודאי שאין לה במחשוף. את החוכמה והבינה לא רואים שם, אפילו שגם הם שניים. מה מעיד המחשוף על החושפת? אפשרות אחת: שיטת הונאה. אראה לכם חתיכת בשר כדי שלא אצטרך לאמץ את המוח. | |||
_new_ |
אשה לא הולכת עם מחשוף עמוק ב''טעות''. | |||
|
|||
ודאי שיש לה כוונות. סביר שהכוונה היא גרוי מיני של המתבונן. זה לא רלוונטי לנושא הדיון ואפילו לא לשאר ההודעה שלך. כאן בפורום יש הרבה אנשים שלא מאמצים את המוח, ואפילו את חתיכת הבשר לא נותנים לנו. הונאה. | |||
_new_ |
לא זכור לי שנטלתי על עצמי את המשימה הזו. | |||
|
|||
יובל, נתתי רק מעט מאפיינים של הטפשות הנשית. הגברים מוכנים ''לבלוע'' הרבה טפשות של נשים בסלחנות. זה מזכיר סלחנות לילד אשר מתפעלים מכל חוכמה חדשה שהוא מוציא מפיו. מה שמרגיז אותי במיוחד היא הצביעות. תראה את הסיפור של ''אופנה''. האם זה אינו טמטום של נשים ? האם ''האופנה'' אינה העידות לחוסר יכולתן של נשים להחליט בעצמן איך להתלבש ? מדוע לכל הרוחות צריכות נשים להמתין ''לאופנה'' כדי שידעו איך להתלבש ? היום נתקלתי בבחורה צעירה שסורגת עם שתי מסרגות. הערתי לה כי כבר הרבה זמן לא ראיתי אישה סורגת. היא ענתה לי: זה עכשו באופנה... אני חוזר לעניין התנועות הפמיניסטיות. מה שתנועות אילו עושות, זה להכביד את העול על הגברים, כדי שהגברים ישרתו עוד יותר את הנשים. לא נתקלתי במאמצים של תנועות פמיניסטיות כדי לפתוח קורסים, חוגים, השתלמויות, למקצועות אשר העיסוק הנשי בהן נמוך. איפה השוויון ? | |||
_new_ |
לא זכור לי שנטלתי על עצמי את המשימה הזו. | |||
|
|||
לא הבנתי את הקשר בין מה שכתבתי לבין תגובתך. אני חושב שאתה מייחס לנשים את מה שמופיע במה שקרוי „עיתוני נשים”. אני מתרשם שלעורכי עיתונים אלה קיימת דמות נשית סטריאוטיפית שאינה רחוקה משלך, אבל חלפו שנים מאז עלעלתי בעיתון שכזה ויתכן שהדברים השתנו. וכעת לבחורה הסורגת שפגשת. לי נראה שהיא ניסתה לנפנף אותך, אבל נניח לרגע שתגובתה היתה כנה. מה שכתבת הוא „היום פגשתי אשה טיפשה”. נו, שתהיה בריא. גם אם זה נכון – מה זה אומר על האינטליגנציה הנשית ככלל? | |||
_new_ |
אגב, מספר מלים לתופעת ''ההומואים'' | |||
|
|||
''ממש, ממש , ממש קשה למצוא בת זוג שאינה טיפשה...'' מנסיון אישי! או מה? | |||
_new_ |
עניין ''מצעד הגאווה?'' | |||
|
|||
בס''ד. לא שמת לב שאנחנו קוראים לו 'מצעד התועבה'? | |||
_new_ |
Gay | |||
|
|||
כדאי אולי לעשות שיעורים לפני שמתעקשים להפגין בורות בפרהסיה. | |||
_new_ |
אולי תאיר את עיננו ? | |||
|
|||
רון בן-יעקב, אתה בודאי מתכוון לטפשותן של הנשים. כנראה שיש לכה מידע מהימן להוכיח כי רוב הנשים אינן טפשות. אני באמת מקוה שתוכל להראות לנו את העובדות החדשות הללו... | |||
_new_ |
אולי תאיר את עיננו ? | |||
|
|||
דרכי הסקת המסקנות שלך נשגבו מבינתי. הערתי על חוסר הידיעה שלך באנגלית בסיסית ואתה עונה לי בשעורין. כנראה אפשר ללמוד מזה דבר מה על כל שאר הדברים שאתה טורח לכתוב. | |||
_new_ |
אולי תאיר את עיננו ? | |||
|
|||
רון בן-יעקב, אני מודה כי אני לא בקיא בענייני הומואים. אתה טוען כי הומו נכתב ב GAY ולא ב GUY. כל הכבוד בבקיאות שלכה בנושא הומאיים. מזה אתה מסיק על חוסר ידיעה באנגלית בסיסית ? אז אם כבר, אולי תגיב בנושא טפשותן של הנשים ? | |||
_new_ |
אולי תאיר את עיננו ? | |||
|
|||
אם כך, נראה שלא רק שהידיעה הקלושה שלך באנגלית חוסמת את המחשבה, גם בעברית אתה לא שולט מי יודע כמה. תפקידם של רטוריקנים זה לענות על שאלות רטוריות, ולכן מהשאלה האחרונה שלך ניראה בברור שהאנימה חזקה במיוחד אצלך. הייתי מאחל לך יום טוב, אבל אני חושש שגם את זה תבין הפוך. אז בכ''ז יומטוב. | |||
_new_ |
אולי תאיר את עיננו ? | |||
|
|||
עד עכשו גיליתה בקיאות רק בענניני הומואים. אני לא שואל שאלות רטוריות. אני שואל שאלות למתיימרים להבין, בתקווה לקבל תשובות אינטלגנטיות. אתה כנראה לא מסוגל לזה. לא אמשיך לבזבז את זמני עליכה... | |||
_new_ |
|
|||
''סוּרוּ נָא אֶל-בֵּית עַבְדְּכֶם, עקמו את הדרך לביתי דרך עקלתון, שלא יכירו שאתם נכנסין שם, כדברי המדרש שמביא רש''י בפירושו.'' סה''כ דאג לוט לאורחיו, מכיוון שהכיר עם מי יש לו 'עסק' בין תושבי סדום, ורצה למנוע אי נעימות מאורחיו. מה לזה ומעשי-סדום. רש''י טועה. **************************************************** ''(רש''י) וְנֵדְעָה אֹתָם, במשכב זכר.'' ונדעה אותם מלשון 'בו נכיר אותם' סקרנות גרידא, או לחילופין דעגה מזרים! מה לזה ומעשי-סדום. רש''י טועה. **************************************************** ''לוט מבקש מהם דבר פשוט, הכי בסיסי, הניחו לי לנהוג כמנהגי; אל תכפו עלי את דרככם.'' שוב דאג לוט לאורחיו, מכיוון שהכיר עם מי יש לו 'עסק' בין תושבי סדום, ורצה למנוע אי נעימות מאורחיו. מה לזה ומעשי-סדום. רש''י טועה. | |||
_new_ |
זו סתם התפלפלות. המונח ''לדעת'' מופיע הרבה פעמים בתנ''ך | |||
|
|||
במובן של אקט מיני. הוספת המילים ''משכב זכר'' בצמידות, עוד מחזקת את הכוונה. (זה בודאי מזכיר את המונח מהתנ''ך : ''משכב בהמה'') אני לא רואה כל סיבה לפקפק בפירושו של רש''י במקרה הזה. | |||
_new_ |
אחרוג ממנהגי ואשיב לך | |||
|
|||
בס''ד. את המאמר סיימתי במשפט הבא: הגיע הזמן שנתעשת ונתחיל לחשוב ביהודית, לא רק בישראלית. בעברית, יתכן שאתה צודק ורש''י טועה כלשונך. אבל התנ''ך כתוב ביהודית ובשפה זו גם דיבר וכתב רש''י. וביהודית – לדעת מישהי/ו זה מגע מיני. ככה זה, מה לעשות. | |||
_new_ |
תהיה | |||
|
|||
„הִנֵּה-נָא לִי שְׁתֵּי בָנוֹת, אֲשֶׁר לֹא-יָדְעוּ אִישׁ–אוֹצִיאָה-נָּא אֶתְהֶן אֲלֵיכֶם, וַעֲשׂוּ לָהֶן כַּטּוֹב בְּעֵינֵיכֶם; רַק לָאֲנָשִׁים הָאֵל, אַל-תַּעֲשׂוּ דָבָר, כִּי-עַל-כֵּן בָּאוּ, בְּצֵל קֹרָתִי.” קצת קשה לי לעקוב אחר הגיונו של לוט כאן. הוא מציע להמיר אונס גברים באונס נשים. מהו ההבדל ההלכתי בין השניים? | |||
_new_ |
תהיה | |||
|
|||
לא גברים אלא מלאכים. ניסיונו להציל את אנשי עירו משואה זה ההבדל | |||
_new_ |
תהיה | |||
|
|||
כלומר – לוט יודע שאורחיו הם מלאכים? אם כך – העניין עוד פחות ברור לי. אני לא בקי בענייני מלאכים[*] ובכל זאת: מה היה קורה אם היה לוט נענה לדרישה? האם אפשר לאנוס מלאך? ______________________________________________________ [* פרט לכך שאינם קיימים, אבל נזרום עם זה.] | |||
_new_ |
תהיה | |||
|
|||
בס''ד. אנחנו מתייחסים לאונס, אבל לא זה מה שמטריד את לוט, הוא מוטרד מעצם הרעיון של משכב זכר. ההבדל ההלכתי? גם לבן נוח – משכב זכר זו עברה חמורה, אף אם נעשה בהסכמה. אונס אשה שאינה נשואה, הבעיה היא רק באונס. משלמים פיצוי כנדרש ובזה נגמר הספור. אם היא נשואה לאחר, זו עברה שוות ערך למשכב זכר, לפחות מבחינת העונש הקבוע לה. | |||
_new_ |
תהיה | |||
|
|||
והתגובה הזו מדגימה יפה עד כמה המחשבה הדתית (לפרשנותך?) התרחקה מכל רגש הומני והשתעבדה למחשבה לתפיסת השוק החופשי בו פועלים אוטומטים מבודדים זה מזה, כך שאונס=פיצוי כספי אבל מין בהסכמה בין בני זוג אוהבים או מסכימים היא הפרה של ''טבע'' אידאלי. | |||
_new_ |
תהיה | |||
|
|||
מהו התעריף המקובל? אם אאנוס מישהי מחר, כמה אצטרך לשלם? אולי זה כדאי. | |||
_new_ |
לא כדאי | |||
|
|||
בס''ד. תלוי בנסיבות, אבל משלם ארבעה מרכיבים: צער, בושת, פגם וריפוי לפי מה שיקבע בית דין. חוץ מזה יש גם קנס (חמישים שקל כסף) אם מדובר בנערה צעירה שהיתה בתולה. אם היתה נשואה – אין תשלום כי חייב מיתה. אם היה פיתוי – אין תשלום. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |