פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הָרְאִי הֶחָסֵר – אֵם כָּל חַטָּאת
דוד סיון (יום רביעי, 23/08/2006 שעה 16:15)


הָרְאִי הֶחָסֵר – אֵם כָּל חַטָּאת

ד''ר דוד סיון



שטחים בכל מחירניק מקבל את מנת שטיפת המוח היומית בנושא לא הכיבוש.
שטחים בכל מחירניק מקבל את מנת שטיפת המוח היומית בנושא לא הכיבוש.
המאמר הוא מתנה לאנשי הימין שאוהבים לפתור את בעיותיהם בסגנון של דון קישוט. כמוהו הם מקימים טחנות רוח דמיוניות ויוצאים למלחמה...
כאשר הופיע ספרו של ג'ורג' אורוול 1984, הפך סיפורו של וינסטון סמית לסמל ודוגמה לסיפורם של משטרים בהם העריצות, הגבלת החופש ושיטות בהנדסת אנוש (שטיפת מוח) היו שם דבר. דומה שהסופר, גם בחלום הלילה ההזוי ביותר, לא העלה על דעתו שגם משטרים דמוקרטיים יהוו כר נרחב לשטיפת מוח; הוא לא העלה על דעתו שבמשטר דמוקרטי יהוו סיסמאות כמו 'מלחמה היא שלום' לחם חוק של ציבורים חופשיים.

אלא שזה מה שבדיוק קורה בשנים האחרונות בישראל של תחילת האלף השלישי.
מדי פעם מתגלה אצל ה'שטחים בכל מחירניקים' מושג שמקלקל להם את תמונת המציאות. או אז הם יוצאים למסע שטיפת מוח בו מככבות סיסמאות כמו 'הכיבוש הוא לא הכיבוש'.

איך זה עובד?
מחפשים מוצאים דרך לפגוע במשמעות המושג כיבוש ובלגיטימיות של השימוש בו. לצורך זה הם סורקים את המידע הקיים ומביאים ציטוטים משובשים כדי ליצור תדמית שלילית לשימוש במושג.

הנה לאחר שפורסם הדו''ח השנתי של ה-UNDP (United Nations Development program) על פיתוח אנושי בין הערבים (Arab Human Development Report 2004), נמצאה הדרך לטפל בלגיטימיות של המושג ה''כיבוש''. בתיאור של המגבלות על פיתוח אנושי כתוב בעמוד 8':
Despite variations from country to country, rights and freedoms enjoyed in the Arab world remain poor. Even disregarding foreign intervention, freedom in Arab countries are threatened by two kinds of powers: that of undemocratic regimes, and that of tradition and tribalism, sometimes under the cover of religion.

למרות שונות מארץ לארץ, זכויות וחופש בעולם הערבי נשארים ברמה ירודה. אפילו אם לא לוקחים בחשבון התערבות זרה, חופש בארצות ערביות נמצא בסכנה בגלל שני סוגים של כוח: זה של משטרים לא דמוקרטיים, וזה של המסורת והשבטיות, לפעמים תחת הכיסוי של דת.
בחלקים של הדו''ח שיוחדו לתיאור המצב בפלשתין (כך במקור) מודגשת מגבלה נוספת לחופש ולפיתוח אנושי – הכיבוש הישראלי (עמ' 6-7, 219-222). השטחים בכל מחירניק מפרש את הדו''ח כאילו, שנטען שם שהכיבוש בפלשתין פוגע בחופש ובפיתוח אנושי בכל העולם הערבי. אבל זוהי טענה לא נכונה כי אין לה זכר בעמודי הדו''ח. כעת אפשר להתחיל את תהליך ההכחשה של המושג כיבוש ולחזור מספיק פעמים על הסיסמא החדשה 'לא הכיבוש'.

אבל זה עוד לא מספיק, כי הם גם לא מספרים את העובדות שמעידות שיתכן שהדו''ח אינו אובייקטיבי; שאולי הוא נכתב על ידי 'בעלי עניין'. אין בחומר שהתנחלואידים מציגים בפנינו ציון שכותבי הדו''ח הם ערבים ושהוא נדפס בעמאן. לא מספרים לנו שבין השאר הדו''ח מתבסס על סקר שנעשה בירושלים המזרחית, פלשתין (במקור: East Jerusalem, Palestine), לא מספרים לנו שהדו''ח של האו''ם נכתב על ידי צוות ערבי ולא מספרים לנו ושהוא הודפס בעמאן. יוצא שיש לנו מראית עין של דיון אובייקטיבי על שימוש מוטה במושג הכיבוש.

זהו תהליך ההתנחלואידציה, תהליך של הכחשת הקשר בין סיבה למסובב שבקצהו ניצבים ההתנחלואידים; תהליך שאינו מכיר בקשר בין מציאות כיבוש, חופש ופיתוח אנושי. זהו תהליך למחיקת מושג ויצירת מושג חדש והזוי.

המושג המחודש של, 'לא הכיבוש' משמש את ההתנחלואידים כדי להצדיק כל פשע שהם אחראים לו. כמו הדמגוגים הגדולים הם מקווים שכאשר יחזרו על ההכחשה מספיק פעמים אנשים יאמינו להם. אבל מה שקורה בפועל הוא שרק הם עצמם מאמינים ונכבשים בתעלולי עצמם. כך לאט לאט מוגבל אוצר המילים שלהם למילים תואמות-אידיאולוגיה של השטחים בכל מחירניק - לשיחָדָש.

אילו הם היו משקיעים רק חלק מהאנרגיה שהם מקדישים להכחשת המציאות גם למחשבה חיובית על האלטרנטיבה ... ?



כאשר משום מקום מופיע מישהו שמאיר את האלטרנטיבה; מישהו הטוען שלא ראוי להכחיש את הכיבוש וכי יש קשר בינו ובין המציאות בשטחים. אבל השטחים בכל מחירניקים החושבים שלנכס את השטחים זה מוסרי וצודק יוצאים למסע הכחשה מחודש כאילו עבורם זה בלתי אפשי לעכל את האלטרנטיבה. אחד הביטויים למסע ההכחשה הזה של ההתנחלואידים הן התקפות אישיות על 'בעל הדעה האחרת'. במקרה כזה השמים הם הגבול לביטויי הזעם והגידופים. צריך להבין אותם. השטחים בכל מחירניקים – קשה להם להביט במציאות נכוחה.

אבל 'בעל הדעה האחרת' בסך הכל הציב את הָרְאִי הֶחָסֵר מול פניהם ...





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


שוב אתה עושה צחוק מעצמך
בועז מושקוביץ (יום רביעי, 23/08/2006 שעה 20:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה הרי לא עונה לטענות של היריבים, אלא לטענות שהיית מעדיף, שהם היו טעונים כדי שזה יתאים למה יש לך לומר.
כשאני המצאתי את המלה ''שטחים-תמורתניק'', זה היה בגלל הסיסמה המטומטמת ''שטחים תמורת שלום'', שבמשך שנות דור התנוססה מעל כל הבמות והייתה דבוקה לכל הטמבונים.
''שטחים בכל מחיר'' - זו לא האלטרנטיבה שלה. לא הבנת כלום ולא בא לי להסביר לך מחדש. לך תתבשל במיץ של עצמך.
_new_ הוספת תגובה



שוב אתה עושה צחוק מעצמך
ע.צופיה (יום רביעי, 23/08/2006 שעה 21:08)
בתשובה לבועז מושקוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על כזה נאמר: ''שטחים-כלומניק''.
_new_ הוספת תגובה



יש לך בעיה - אתה לא אוהב להסתכל בראי
דוד סיון (יום רביעי, 23/08/2006 שעה 22:01)
בתשובה לבועז מושקוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי זה בגלל שאתה מתבשל יותר מידי זמן בסיסמאות
שאתה ממציא...
_new_ הוספת תגובה



שוב אתה עושה צחוק מעצמך
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 24/08/2006 שעה 8:40)
בתשובה לבועז מושקוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

What else is new?
_new_ הוספת תגובה



דוד, באמת תודה על המָתנה
א. פרקש (יום רביעי, 23/08/2006 שעה 20:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאיננו ראויים לה כלל. אלא שכבר נתת אותה - ואני לפחות לקחתי וקראתי אותה. לאחר שהוכחת אותנו על שאנחנו נלחמים נגד טחנות רוח דימיוניות ולא נגד אוייבי נפש...... רציתי אחת ולתמיד לבדוק אם הרוח דימיונית היא או ממשית... אם האוייב אוייב הוא או שמא ידיד ואוהב.... שווה לבדוק אם סתם טעיתי ככה וככה שנים, שנאמר מן הראוי שבן אדם ישנה דעתו סתם בשביל הכיף מעת לעת....

ג'ורג' אורוול איננו איש ארץ ישראל השלמה. בפעם האחרונה שקראתי את כתביו הוא הכחיש כל קשר. הוא מעולם לא היה התנ''ך שלי. לכן אינני יכול שלא להביע תמיהה מהולה בעצב ולומר שאתה הוא המסובב טחנות רוח דימיוניות כדי להפיח רוח בטיעונך.....

המונח ''מלחמה היא שלום'' אינו מונח ימני כלל וכלל. הוא דווקא מעלה בי ניחוח של סיסמאות שמאל מעודנות כמו:
''נאסראללה עוד יזכור מי זה פרץ'',
''השטחים הם מקור הסכסוך'',
וילנאי: ''יש להילחם בחמאס כאילו אין רשות ולדבר עם הרשות כאילו אין חמאס ... ''
שהיא ורסיה מעודנת של משפט המחץ: ''נילחם בטרור כאילו אין שלום ונעשה שלום כאילו אין טרור''.

מדיניות ה''כאילו'' הזאתי הפילה עלינו את אוסלו (או הפילה אותנו לבור אוסלו) ודירדרה אותנו לבסוף למלחמת 2000-2005? ולחיזוק החמאס (ולא שהפתח הוא הרבה יותר טוב, להיפך, הם חלקלקים ודיבריהם דיברי מירמה ומפילים רבים וטובים בעם ישראל להאמין להם).

העניין של השטחים אינו עניין של מחיר אלא של זכות ושל חובה. זכותנו ההיסטורית לארץ ישראל היא מלאה. לאחר שקרעו לנו קצת שטח מהגדה המזרחית יש מקום לממש את זכותנו לפחות לגבי החלק המערבי. חובתנו היא שכן מדינה פלסטינית שלישית או רביעית (ירדן, ישראל, פלסטין או פלסטין גדה מערבית ופלסטין עזה) על אדמת ארץ ישראל תהיה בכיה לדורות. זו חבית חומר נפץ שיכולה להתפוצץ בכל רגע.

אני לשם שינוי טוען שהכיבוש הוא כיבוש. מצרים וירדן כבשו חלק מפלסטין היא ארץ ישראל ה-‏1949. הכיבוש הזה היה מנוגד להחלטת האו''ם ואני מביא את עדותם לא בגלל שאני מכבד את האו''ם כל כך, אלא שדווקא ירדן, מצרים וערביי פלסטין פתאום התאהבו באו''ם משום מה (משום שיש להם רוב קבוע במליאה של 123 מדינות). גם הכיבוש הישראלי הוא כיבוש, כי כוחות צה''ל נכנסו וכבשו את השטח מידי הכובשים הראשונים. המצב הזה יצר מציאות מסובכת בה יש טיעונים כבדי משקל גם לטענות הישראליות לזכות על 'השטחים' או על 'שטחים'. להזכירך שהחלטת או''ם 242 אינה מדברת על ''השטחים'' (בגירסה האנגלית והמחייבת) אלא על ''שטחים''. ועד שערביי פלסטין לא יבינו זאת אנחנו נחיה באשליה שמהות הסכסוך הוא כיבוש 67' (להד''ם = להזכירך היו דרווישים מקודם).

לכן אני חייב לומר שוב להד''ם לניתוחך את מסמך UNDP ע''י אנשי ''השטחים בכל מחירניק''. ככיבושניק צנוע אני יכול לומר לך שלפחות לי לא איכפת מה הערבים אומרים על עצמם לקביעת אמת היסטורית (מה שהם אומרים בינם לבין עצמם ובינם לביננו חשוב ביותר להבנת הטקטיקה/אסטרטגיה שלהם לטיפול ב''בעייה הציונית'' ולהיערך לצעדים מדיניים או צבאיים כנגדם). רק עדיין לא ברורה לי הסיבה למה הבאת את האפיזודה הזאת. מצידי הערבים זכאים לטעון ככל העולה על רוחם. אף מחירניק המוכר לי לא נכנס איתם לויכוח שאתה מציין. לדעתי הויכוח הזה ממש מיותר כי ''החופש והפיתוח האנושי בכל העולם הערבי'' נפגע בגלל משטרים חשוכים אצלם שרוצים להשאיר את האוכלוסיות העניות במצבן הרעוע כדי שלא תצמח אלטרנטיבה לשלטונם (ולדעתי, כפי שהבאתי אותה לא אחת בפורום המכובד הזה, המנהיגים הערבים האבסולוטים טועים בגדול).

התנחלות אינה הזיה, כי אם כך כל המפעל הציוני הוא הזיה, כולל הקיבוץ/ים בהם החבר דוד שהה כאן ושם לאורך רעיון ההגשמה שלו. הכיבוש הוא האפשרי. לא אפשר – אין כיבוש. בינתיים לא הוכח שאיננו יכולים לכבוש חלקים ראויים בשטחים ולספחם לישראל. השאלה המוסרית היא לא האם מותר לישראל לספח שטחים אלא כיצד היא יכולה לספח שטחים שיענו ככל הניתן לצרכים אידיאולוגיים, הביטחוניים, ההתיישבותיים שלה.

ההתנחלות היא המחשבה החיובית ואמירה כמו ''לסגת לגבולות 67' ולעשות שלום'' היא היא הכחשת המציאות וזריית חול לעין. להתעלם מחתרנותם של המנהיגים של ערביי פלסטין ונהייתם של הרוב שבאוכלוסיית הערבים אחר נבואות השווא שלהם על חיפה, עכו, יפו ואשדוד היא הכחשת המציאות. לתת לערביי עזה לשגר חודשים על חודשים מאות קסאמים בלי לגדוע להם את היד השולחת אלו הפשע וההכחשה הפוגעים בקיומנו כאן.

אני בעד הכיבוש ואני בעד נסיגה חלקית בהסכם ושמירת חלק מניכסי הכיבוש הנותר במדינת ישראל. הגיע הזמן לשרטט את הגבול הקבוע של ''הישות הציונית'' שמסתובבת בחלומותיהם של אבו עבאס, נאסראללה ואחמדינאג'ד ולהפכה כבר למדינת ישראל. אבל אסור לנו לשגות בשגיונות השלום כחלום והכיבוש כחירבוש. עלינו להבין שרק לאחר שהחברות הערביות ואיראן יעברו מהפיכה דמוקרטית אמיתית מבפנים, שרק אז יהיה אפשר לעשות שלום ולהביא יציבות למזרח התיכון.

אני מקווה ששמאלנינו הנכבדים ירימו סוף סוף את ראשם ויביטו, ולו במבט חטוף ומהיר, למראה העומדת וממתינה להם כיתומה כבר כמה עשרות שנים.....
_new_ הוספת תגובה



דוד, באמת תודה על המָתנה
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 23/08/2006 שעה 21:30)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

''...שאתה הוא המסובב טחנות רוח דימיוניות כדי להפיח רוח בטיעונך...'' - אתה אומר פה דבר חמור מאוד מר פרקש, האם לטענתך מר סיון ה''נאור'' מסובב טחנות רוח דימיוניות רק כדי להפיח רוח בטיעוניו??

,רק עדיין לא ברורה לי הסיבה למה הבאת את האפיזודה הזאת'' - ממתי לדמגוגים יש צורך בסיבה?

''אני מקווה ששמאלנינו הנכבדים ירימו סוף סוף את ראשם ויביטו...'' - נו באמת, גם להרים ראש וגם להביט? לא הגזמת קצת? הלא לשם כך צריך גם ראש וגם עיניים פקוחות.
_new_ הוספת תגובה



דוד, באמת תודה על המָתנה
Israeli101 (יום רביעי, 23/08/2006 שעה 21:36)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרקש ''גם הכיבוש הישראלי הוא כיבוש, כי כוחות צה''ל נכנסו וכבשו את השטח מידי הכובשים הראשונים''.

''הכובשים הראשונים''!? - מי הם?
_new_ הוספת תגובה



דוד, באמת תודה על המָתנה
אליצור סגל (יום רביעי, 23/08/2006 שעה 23:20)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
הערבים שכבשו את הארץ במאה השישית כמובן
אליצור
_new_ הוספת תגובה



תודה גם לך, אליצור
דוד סיון (יום חמישי, 24/08/2006 שעה 0:25)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הערבים כבשו את הארץ
היסטוריון (יום חמישי, 24/08/2006 שעה 4:04)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במאה השביעית כמובן...
_new_ הוספת תגובה



דוד, באמת תודה על המָתנה
Israeli101 (יום חמישי, 24/08/2006 שעה 6:25)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''הערבים שכבשו את הארץ במאה השישית''.

וממי הלאימו ''הכובשים הראשונים'' את הארץ!?

אין צורך לענות? מרביתנו מודעים לעובדות.
_new_ הוספת תגובה



דוד, באמת תודה על המָתנה
ע.צופיה (יום חמישי, 24/08/2006 שעה 7:06)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היו לפניהם: ביזנטים, פרסים,רומאים, יוונים, שוב פרסים,בבלים, אשורים,פלישתים, ועוד ככהנה וכהנה.
ויזכרו לטוב יושבי המערות במורדות הכרמל.
_new_ הוספת תגובה



דוד, באמת תודה על המָתנה
א. פרקש (יום חמישי, 24/08/2006 שעה 14:13)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כוונתי היתה לומר כמובן שהערבים כבשו את השטחים ב-‏1949 כפי שכתבתי למעלה. הכיבוש הזה היה בלתי חוקי בעליל ובניגוד לכל החלטת או''ם (רק ירדן ובריטניה הצביעו בעד הכיבוש הזה). בששת הימים אנחנו כבשנו שטחים מירדן וממצרים ולא משום ''עם פלסטיני'', כזכור לכל אלא שנוטים לא לשכוח. גם החלטה 242 לא מדבר על ''עם פלסטיני'' כלל ועיקר, למרות שכבר אז היה רוב אוטומטי באו''ם לעניין הערבי.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא כלול בקהל היעד
דוד סיון (יום חמישי, 24/08/2006 שעה 0:28)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למיטב הבנתי אתה לא פותר בעיות בסגנון דון קישוט.
_new_ הוספת תגובה



ממתי מענינים אותנו דוחות של אנטישמים?
צדק (יום חמישי, 24/08/2006 שעה 5:41) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא זכור לי אי פעם שדו''ח כלשהו קבע את דעתי בנושא ארץ ישראל.
דו''ח יכול לשמש כטענה נוספת, אך לעולם לא כבסיס עיקרי.

היהודי לעולם איננו כובש בארץ ישראל,
כי ארץ ישראל היא שלו. זה הבסיס.
ברגע שארץ ישראל היא שלי,
כל הסיפורים על ערבים שבאו והלכו,
ישבו וטיילו, הם חסרי משמעות.

הערבי הוא פולש או אורח, לא בעל הבית.
לא טוב לו, לא נוח לו,
שיקח את הפקלאות ויעזוב את ארצי.

אני יכול לעזור לכמה מהם לזהות את ארצות מוצאם:
משפחת א-שאמי מסוריה.
משפחת אל-מצרי ממצרים.
ג'ואריש מלוב.
אל-הנדי מהודו.
אל מערבי מאלג'יר.
אל תורכי מתורכיה.
אל עראקי מעיראק.
בושנאק מבוסניה.
מצראווה ממצרים.
ימני מתימן.
חוארי מסודן.
חבש מאתיופיה
אל עג'אמי מאיראן.
חוראני מסוריה.

תושבי הכפר ג'סאר אל זרקא מסודן.
תושבי הכפר סמח ממרוקו.
_new_ הוספת תגובה



ממתי מענינים אותנו דוחות של אנטישמים?
Israeli101 (יום חמישי, 24/08/2006 שעה 6:04)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''הערבי הוא פולש או אורח, לא בעל הבית.
לא טוב לו, לא נוח לו,
שיקח את הפקלאות ויעזוב את ארצי.''

אמן סלה, כן יהיא רצון!
_new_ הוספת תגובה



ממתי מענינים אותנו דוחות של אנטישמים?
יהודה-אודי דוכן (יום חמישי, 24/08/2006 שעה 10:53)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

גם ישמעאל הוא בנו של אברהם אבינו,כמו יצחק.

לבני ישמעאל ניתנה זכות על ארץ הקודש, משום ברית המילה שגם הם עושים, אבל...

אמר הקב''ה לשר הממונה על הישמעאלים - כפי שברית המילה שהם עושים אינה מושלמת (לא עושים פריעה) וגם נמשכת עד גיל 13 שנה, כך לא תהיה אחיזתם בארץ הקודש מושלמת אלא לזמן קצוב כשארץ תהיה שוממה, עד שוב בניי אליה.

וכן כתוב - עתידים בני ישמעאל לעקב את גאולת עם ישראל בארצו.

דברים אלה נכתבו הרבה זמן לפני שהיו הישמעאלים גורם שיכול היה לשנות משהו בעולם.

בסופו של דבר יעלמו בני ישמעאל מהארץ הקדושה ומהעולם כולו אולם לא לפני שיביאו הרס וחורבן לעולם.
_new_ הוספת תגובה



ממתי מענינים אותנו דוחות של אנטישמים?
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 27/08/2006 שעה 10:46)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דע לך שהישמעלים בני הגר אינם שיכים לאברהם אבינו אלא הם ''בני האמה'' הגר שהיא שפחתה של שרה אימנו. ועל פי דין העבד בתורה תמצא שכל הישמעלים הם עבדים לשרה אימנו ולכן אתה מוצא שאברהם אבינו אומר לשרה ''קחי את שפחתך ועשי לה כראות עיניך.
הא מצאת שהגר וילדיה אינם בני חורין כלל ב''ה.
_new_ הוספת תגובה



ממתי מענינים אותנו דוחות של אנטישמים?
יהודה-אודי דוכן (יום ראשון, 27/08/2006 שעה 12:11)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

בני שפחה או לא - הם צאצאיו של אברהם אבינו.

בני שפחה או לא - הם עושים ברית מילה (אמנם לא כהלכתה).

בני שפחה או לא - הם מעכבים את גאולת עם ישראל בארץ הקודש.

הם, בני ישמעאל,הם ה''שוט'' שאמור להחזיר את עם ישראל לאביהם שבשמיים ע''י שיַצֵרוּ להם ו - ''עת צרה היא ליעקב-וממנה יוושע''.

ישמעאל = ישמע-אל את זעקת עם ישראל ויושיעם.
_new_ הוספת תגובה



כאילו ציטוט - תרגיל ישן
דוד סיון (שבת, 26/08/2006 שעה 14:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במאמר, בראש הפתיל, כתבתי בקשר ל''Arab Human Development Report 2004'': ''השטחים בכל מחירניק מפרש את הדו''ח כאילו, שנטען שם שהכיבוש בפלשתין פוגע בחופש ובפיתוח אנושי בכל העולם הערבי. אבל זוהי טענה לא נכונה כי אין לה זכר בעמודי הדו''ח''. מישהו כנראה חש עצמו אשם בקשר לטענה הזאת.

לפני מספר ימים הופיעו טענות משונות. מתוכן בחרתי שתים:

א. שהאמירה שהצגתי לעיל לא נכונה. זאת ועוד המומחה לאנגלית של הפורום (תגובה 82579) טען:

''מה שכתוב בדו''ח הוא
The Israeli occupation of Palestine constitutes a severe impediment to human development ... retards human development and freezes opportunities for growth, prosperity and freedom across the region.''

ב. ההסבר היה שיש לו להציע היה בעיה בהבנת האנגלית.

-----

למען הסר ספק יבוא נא מורנו לאנגלית, בעל הטענה, ויציג בפנינו היכן בדו''ח (Arab Human Development Report 2004):
1. בדיוק (באיזה עמוד) נמצא הקטע המדוייק נשוא טענתו?
2. מוזכר הקשר בין כיבוש לבין חופש ושיגשוג ובאיזה הֶקשר?

אחר כך יתכנו עוד שאלות ביחס לפרשנותו של מורנו הדגול.
_new_ הוספת תגובה



כאילו ציטוט - תרגיל ישן
א. פרקש (שבת, 26/08/2006 שעה 15:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בקיצור, ברור לכולם שהכיבוש אינו כל כך רע לערביי פלסטין והוא קידם אותם תרבותית (מוסדות תרבות, דרמה ואוניברסיטאות שלא היו קיימים בכלל לפני הכיבוש), חברתית (תנועות תמיכה עממיות, כמו החמאס), כלכלית (הכנסה לנפש הגבוה ביותר בעולם הערבי חוץ ממדינות הנפט ולפני האינתיפאדה) ובעיקר מדינית (בנה את תנועת התחיה הערבית למימוש זכותם על ארץ ישראל).
_new_ הוספת תגובה



כאילו ציטוט - תרגיל ישן
ע.צופיה (שבת, 26/08/2006 שעה 18:25)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועל כך הם נושאים תפילה יומית לאללה שלא יפסיק את חסדו מלוי משה ויצחק שכבשו אותם, ומנחם וחבריו מימין ששעבדו אותם.
_new_ הוספת תגובה



כאילו ציטוט - תרגיל ישן
א. פרקש (שבת, 26/08/2006 שעה 20:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיזה לוי?

בכל מקרה הם לא רוצים אותנו גם לא בתל אביב וחיפה. אם זה מעודד אותך.
_new_ הוספת תגובה



כאילו ציטוט - תרגיל ישן
ע.צופיה (שבת, 26/08/2006 שעה 21:14)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי זה לוי? מי זה לוי? כבר שכחת!! רק חמישים שנה עברו. לוי אשכול ראש ממשלת ישראל ,שכבש את הגדה המערבית,רצועת עזה ורמת הגולן!!!
בכל מקרה אנו לא רוצים אותם גם לא בשכם,גנין וחברון,אם זה מעודד אותך.
_new_ הוספת תגובה



כאילו ציטוט - תרגיל ישן
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 27/08/2006 שעה 10:52)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי זה אנו לא רוצים אותם?

אתה כולה פרט אחד מהכלל...

אתה מדבר ברבים אנו... כולנו... אנחנו... הכל זו דמגוגיה אצלך.
_new_ הוספת תגובה



כאילו ציטוט - תרגיל ישן
א. פרקש (יום ראשון, 27/08/2006 שעה 15:06)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לרגע חשבתי שהתכוונת לדוד, לא המלך, לדוד לוי.... גם אני לא רוצה אותם בשכם ובג'נין ובחברון, אבל האם באמת אנחנו יכולים לטרנספר אותם? לא ולא !!!!
_new_ הוספת תגובה



כאילו ציטוט - תרגיל ישן
ע.צופיה (יום ראשון, 27/08/2006 שעה 17:43)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה רואה! פה בתגובה שלך,שיש בה שמץ של ספונטניות,אתה יורד לאותו ''עמק''שבו נפגשים הימין השפוי והשמאל המתון ונוצרת אחידות הדעות העומדת לנו בשעות משבר.
_new_ הוספת תגובה



כאילו ציטוט - תרגיל ישן
א. פרקש (יום שני, 28/08/2006 שעה 9:12)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ה''ספונטניות'' שלי מחשבה די שקולה ולאורך דרך......
_new_ הוספת תגובה



Part I, page 40
ישראל בר-ניר (שבת, 26/08/2006 שעה 17:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משפט נוסף שמופיע שם, אותו לא ציטטתי, הוא

''The harsh indignities arising from occupation extend to all the Arab people''

תלמד אנגלית טפש שלי.

הדו''ח הוא לשנת 2003 ולא 2004.
_new_ הוספת תגובה



''תלמד [עברית] טפש שלי''
דוד סיון (שבת, 26/08/2006 שעה 18:42)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה עליה הערת את ההערה על הבנת האנגלית (''השטחים בכל מחירניק מפרש את הדו''ח כאילו הוא שנטען שם שהכיבוש בפלשתין פוגע בחופש ובפיתוח אנושי בכל העולם הערבי. אבל זוהי טענה לא נכונה כי אין לה זכר בעמודי הדו''ח [לשנת 2004]''. ) עדין נכונה.

לפני שאתה משוויץ על הבנתך באנגלית קרא היטב את העברית עליה אתה מגיב...(תגובה 82731).
_new_ הוספת תגובה



הדו''ח הוא לשנת 2003 ולא 2004.
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 27/08/2006 שעה 0:42)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה הנושא וממנו הובא הציטוט.

מה שכתוב בדו''חות אחרים (או בקוראן לצורך העניין) איננו רלוונטי. גם לא מה שמסופר ברומן המתח ''יואל מרשק ותעלומת המשור המסתורי במטעי הזיתים''.
_new_ הוספת תגובה



הדו''ח הוא לשנת 2004
דוד סיון (יום ראשון, 27/08/2006 שעה 7:12)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם עוד לא תפסת המאמר בראש הפתיל משתמש בדו''ח לשנת 2004 (Arab Human Development report 2004).

נושא המאמר הוא התנהלות ההתנחלואידים, השטחים בכל מחירניקים בדיונים. זה כמובן כולל תהליך ההכחשה שהתנחלואידים נמצאים בעיצומו הכולל גם המצאות של ציטוטים. הוא כולל גם אגדות לא רלוונטיות המסופרות בשיטת קאטו הזקן.

תהליך ההכחשה הזה הולך ומחמיר: ''לעניות דעתי זה מום נפשי, אֵיְדְס מנטלי, ממנו סובלים [השטחים בכל מחירניקים] (Acquired Intellectual Deficiency Syndrome – AIDS, תסמונת כשל אינטלקטואלי נרכש)'' (דיון 3784). כמובן שזה פועל למנוע דיון רציונאלי אמיתי.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי