שוב חוזרים על שגיאת רצועת הבטחון | |||||
רוני קליין (יום רביעי, 26/07/2006 שעה 13:24) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=81154 | |
הצהרות הן בדרך כלל דבר מיותר | |
צדק (יום רביעי, 26/07/2006 שעה 14:00) | |
הם דיבורים חסרי תועלת בדרך כלל ומצד שני כובלים או גורמים לפעילות מיותרת, ''כי אמרנו''. למדינה צריכה להיות הצהרה אחת ויחידה בעניני ביטחון, כל אויב המתכונן ומתכוון לפגוע בישראל הוא בן מוות. בכל מקום, בכל זמן, ובכל הנסיבות. ומכאן, יש לשמור את כל האופציות הבטחוניות פתוחות. נפעל על פי הצורך והנסיבות בלי להצהיר הצהרות. המעשים הם ההצהרות הטובות ביותר. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81167 | |
בינת ג'בייל | |
א. פרקש (יום רביעי, 26/07/2006 שעה 21:39) | |
היתה צריכה להימחק מעל פני האדמה בתקיפה אוירית, שריפת שיחים ויערות מסביבה, כיתורה ותיצפות עליה, בטרם כניסת כוחות ההרגלים והשריון אליה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81168 | |
והנה אולמרט כבר ביטל את הרעיון... | |
רוני קליין (יום רביעי, 26/07/2006 שעה 21:40) | |
לא חלפו 12 שעות מאז שכתבתי את דעתי על רעיון רצועת הבטחון וכבר קראתי שאולמרט פוסל אותו... מקווה שזה לא ספין ובאמת חוץ מפרץ מקבלי ההחלטות קצת יותר שקולים. יש לנו מספיק בעיות במלחמה הזאת. לא צריך גם להמציא בעיות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81169 | |
רק פעולה קרקעית רחבת היקף | |
רמי נוי (יום רביעי, 26/07/2006 שעה 21:52) בתשובה לרוני קליין | |
יכולה לסלק אויב מבוצר, נחוש ונועז כמו החיזבאללה. הכרעה אווירית אינה אפשרית | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81171 | |
רק פעולה קרקעית רחבת היקף | |
רוני קליין (יום רביעי, 26/07/2006 שעה 22:27) בתשובה לרמי נוי | |
בהחלט. האירועים של היום מוכיחים שהצבא במצבו הנוכחי אינו מסוגל להתמודד בהצלחה עם החיזבאללה. צריך להכניס הרבה יותר כוחות. ולא לשכוח להוציא אותם לאחר השגת המטרה המדינית העיקרית: מימוש החלטת מועצת הבטחון בדבר פירוק החיזבאללה מנישקו. הבטחות וביטחונות בדבר מימוש ההסכם - יעשה ע''י הלבנונים או גורמים בינלאומיים. לא כאשר אנו נשארים בלבנון. כולם צריכים להבין את האלטרנטיבה: פירוק החיזבאללה ע''י צה''ל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81179 | |
רק פעולה קרקעית רחבת היקף | |
א. פרקש (יום רביעי, 26/07/2006 שעה 23:22) בתשובה לרמי נוי | |
כפי שראינו היום ואמרתי אתמול אין טעם בכניסה קרקעית עם כוחות גדולים בשלב זה. ככל שנכניס כוחות גדולים יותר כך יהיו קרבות היתקלות ומארב קשים יותר. כל כפרי השיעים מחוררים במנהרות וב''מכשירי ירייה'', מיקוש, פצצות מופעלות התיל וכו'. לטעמי דווקא צריך להכביר את משקלו של חיל האויר בתקיפת יעדי מחבלים, שחלקם כבר מוכרים לנו (כולל המנהרות המחברות בין עמדות). את בינת ג'בייל, אילו הייתי אני צריך לקבוע, הייתי הורס באמצעות חיל האויר בית אחרי בית. בינת ג'בייל היא 'מחראה' גדולה של טרור. שריפת יערות גם היא טובה בחלק מהמקומות והיא היתה מאלצת חלק משוכני המנהרות לצאת החוצה... . בינתיים יש עוד שבוע - 10 ימים לטווח מקרוב את יעדי המחבלים בדרום ולהשלים את הניקוי הקרקעי רק לאחר מכן. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81195 | |
אתה טועה לצערי הרב | |
רמי נוי (יום חמישי, 27/07/2006 שעה 14:45) בתשובה לא. פרקש | |
1. בניגוד לתקוותיך - גם חיזבאללה וגם לבנון מתנגדים להכנסת כוח בינלאומי 2. נסיון העבר מלמד שברגע שכוח כזה יותקף על ידי חיזבאללה ויגרמו לו אבדות קשות - הוא ימלט מהמדינה 3. תפקידו של צבא הוא לא להמעיט באבדותיו אלא להלחם. כאשר העורף מותקף חובה לשים לזה קץ 4 חיל האוויר יכול לסייע לצבא אולם לא להכריע את הטילים לבדו. 5 במתקפת חיל האוויר נהרגים בעיקר חפים מפשע, האויב יושב בבונקרים מבוצרים. 6. מה שכן במסגרת הקרב הקרקעי יש להרוס כל כפר שנכנסים אליו לאחר התראה של 12 שעות. 7. ישראל נקלעה למלחמה הזו כמלכודת אליה משך אותה האויב. יחד עם זאת יש לפיול לכך שהמלכודת הזו תשחק בסופו של דבר לטובתנו ולכן יש להכריע את האויב עכשיו, כל עוד הדבר ניתן לנו על ידי העולם. 8. הימנים, ורוב השמאל, שחשבו שניתן להתעלם מהסורים ולאחוז בגולן כשטח ישראלי, טעו וטועים. יש לחזור למשא ומתן עם סוריה על הגולן תמורת שלום, אולם זאת יש לעשות רק מתוך עמדה של כוח, אחרי הכרעת האויב. 9. אנו מצדיעים לחיילי צה''ל הגיבורים, המחרפים נפשם למות למען המולדת. אנו נבוז ונשכח את אלה שרק תמול שלום גדפו וחרפו את צה''ל כצבא חורבן ושמד אנטי יהודי. נבוז ונתעלם גם מתועי השמאל ההזוי, שאינם מוכנים להלחם גם כאשר המאכלת מונחת על צווארם | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81219 | |
רמי, בפעם הראשונה מזה זמן רב, אתה אומר דברים של טעם | |
ישראל בר-ניר (יום שישי, 28/07/2006 שעה 5:42) בתשובה לרמי נוי | |
''תפקידו של צבא הוא לא להמעיט באבדותיו אלא להלחם. כאשר העורף מותקף חובה לשים לזה קץ''. חבל שארגון ''ארבע אמהות'', שלמרבה הצער עדיין ממשיך להכתיב לממשלת ישראל את מדיניותה, לא רואה כך את הדברים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81255 | |
ואתה לעומת זאת שוב טועה | |
רמי נוי (יום שישי, 28/07/2006 שעה 17:59) בתשובה לישראל בר-ניר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81223 | |
אתה טועה לצערי הרב | |
א. פרקש (יום שישי, 28/07/2006 שעה 7:16) בתשובה לרמי נוי | |
1. ממשלת לבנון הסכימה לכניסת כוח רב לאומי. חזבאללה מיחל להפסקת אש כי הוא נפגע קשות (נהוג אצלנו לומר שאם השמדת שליש מהכוח הלוחם מולך כי אז ניצחת את הקרב. לצערי זה לא תופס אל מול המלחמה בארגון טרור - יתכן כי מרחב יניקת הכוח שלו היא ברובה מחוץ לארון עצמו ומבוססת על הציבור הרחב אותו הוא משרת), בעיקר בדרום לבנון - אנשים ותשתית ובצפון - בעיקר בתשתית. מי שדווקא מעכב את הפרוצדורה היא ישראל שרוצה עוד טווח זמן להרחיב את הפעולה נגד החזבאללה. 2. לכן חשוב ביותר לפגוע כמה שיותר בחזבאללה, בהנהגה ולהחלישו ומנף שינוי בתוך החברה הלבנונית שחלקה הגדול היה רוצה לראות את בחזבאללה מובס אבל פוחד כרגע לנקוט עמדה. 3. אתה צודק. אבל בשלב זה אין צורך. בינתיים השחיקה של החזבאללה בדרום היא גבוהה. כניסת חיילים תהיה קלה יותר בשלב שני, נניח בשבוע הבא. אתה צריך להבין שיש כוחות נוספים שפועלים במרחב ושאין עליהם כיסוי (ואני לא אדבר על זה עכשיו, אם כי החזבאללה יודעים, כי הם נתקלו בהם). 4. תיאורטית חיל האויר יכול לעשות את המלאכה לבדו. לא מדובר ד''א בטילים אלא ברקטות, אם כי זה לא משנה את מהות טענתך. מי שפגע עד היום ביותר מ-100 משגרים וחיסל קרוב ל-250 מחבלים הוא חה''א. לכן, תיאורטית, חה''א יכול לעשות המלאכה אבל זה יקח הרבה מאוד זמן. נכון שכדי לקצר את הזמן צריכים חיילים. ולכן חיילים נמצאים בפנים, וחלקם גם נוטל בסיוע לחה''א להשלים משימתו. 5. יחס מחבלים/אזרחים הרוגים נוטה לכיוון המחבלים. כלומר, מעט אזרחים נהרגו ביחס למספר המחבלים. זה נכון שגם כך המספרים ''קשים'' בעיקר לנושאי תדמית והסברה. אבל כשנלחמים, ועושים את זה נכון, אין לנו ברירה אלא להמשיך באותה דרך. אינני עושה חשבון דמים, אבל אם דם חיילינו עומדים עומד על הפרק, אז אני אגן על החיילים בכל דרך. בודאי כשאנחנו הודענו לאזרחים, לפני כל תקיפה ראשונה בכל אזור בלבנון, שיפנו את האזור. וזאת למרות שבכך הפסדנו את ההפתעה ואת הפגיעה הקשה יותר בחזבאללה. 6. להרוס לפני כניסה או לאחריה? אם לאחר הכניסה הקרקעית, אז למה להרוס? היום מרבית הכפרים השיעים בדרום נטושים עד אחרון האזרחים. מי שנמצא בהם הם אנשי חזבאללה. 7. נאסראללה לא משך את ישראל למלכודת מלחמה. הוא הופתע. נאסראללה תכנן מלכודת אופיינית של מו''מ על בחזרת שבויים/עצורים כדי שחרר את אנשיו מבתי הסוהר בישראל (כמובן שהתזמון הוכתב לפי האינטרסים של איראן). 8. עניין רמת הגולן אינו קשור למשבר הזה ואסור לנו לקשור בין הדברים. צריכים להשאיר את סוריה מחוץ למשחק הזה ורק לאיים עליה שתפסיק לסייע לחזבאללה. 9. סוף סוף שומעים ממך הצהרה מתלהמת ואיכותית (-: | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81278 | |
מאמר מעניין בעיתון בריטי מהיום | |
חזי (שבת, 29/07/2006 שעה 14:36) | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81284 | |
מאמר מעניין בעיתון בריטי מהיום | |
יובל רבינוביץ (שבת, 29/07/2006 שעה 20:35) בתשובה לחזי | |
המאמר המקורי נמצא בכתובת http://www.guardian.co.uk/syria/story/0,,1832931,00.... . רק מִלת אזהרה למי שאינו מודע לכך: עיתון הגארדיאן הבריטי מוביל בעקביות קו אנטי-ישראלי קיצוני מזה שנים רבות. המאמר הוא מעניין, אך יתכן שהוא חלק מלוחמת המוראל של חיזבאללה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81293 | |
גם הכתב , לא כל כך בריטי... | |
רמי נוי (יום ראשון, 30/07/2006 שעה 0:29) בתשובה ליובל רבינוביץ | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=81296 | |
למה? בריטי זה גזע? | |
א. פרקש (יום ראשון, 30/07/2006 שעה 1:03) בתשובה לרמי נוי | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |