פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
טרי מחדר החדשות
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 18/07/2006 שעה 0:38)


טרי מחדר החדשות

ד''ר ישראל בר-ניר



אני צופה במסך ומתבונן בכותרת

פעילי שלום ערבים מפגינים בביירות נגד המלחמה עם ישראל

''חדשות המזרח התיכון החדש'', 17 ליולי, 2006
http://www.neverland.co.peres/online/newmiddleeast.html
ואני ממשיך לקרוא –

מאות פעילי שלום מלאו את רחובות ביירות בהפגנה חסרת תקדים נגד המלחמה עם ישראל בה פתח החיזבאללה. ''נסראלה סיכם עם אחמדינג'ד ואסד – גם מלחמה וגם כיבוש'', קראו המפגינים שדרשו להפסיק את מעורבותה של איראן בענייניה הפנימיים של לבנון, לפתוח מייד במו''מ לפתרון המשבר ולמנוע את כיבושה מחדש של לבנון בידי סוריה.

''להשתיק את התותחים ולהתחיל לדבר'' דרשו מאות פעילי שלום ערביים מממשלת לבנון במהלך הפגנה נגד הפעילות המלחמתית בה פתח ארגון החיזבאללה בהשראתן של איראן וסוריה, שנערכה אמש בביירות. ''נסראלה, אחמדינג'ד ואסד כישלון – אתם מביאים לחורבנה של לבנון'', קראו המפגינים, הטוענים שיש בלבנון רוב נגד הפעולות ההתקפיות ובעד משא ומתן. ''ילדי ביירות רוצים לחיות'' צעקו המפגינים בהתייחסם לתגובת ישראל על התקפות החיזבאללה.

ההפגנה התקיימה בחסות מגוון של ארגונים הידועים בפעילותם האינטנסיבית למציאת הפתרון הסופי לבעיה הישראלית במזרח התיכון, מהידועים שבהם: ''אמנסטי'', ''משמר זכויות האדם'' (Human Rights Watch - HRW), ''ארגון ההזדהות הבינלאומי'' (International Solidarity Movement - ISM) ''נשים ערביות רוצות שלום'', ''הוועד הערבי נגד מחבלים מתאבדים''.

דוברת '' נשים ערביות רוצות שלום'', חנונה עושרי, שהשתתפה בתהלוכה, הסבירה כי מטרת ההפגנה להעביר מסר שלפיו מרבית הציבור בלבנון מתנגד ללחימה, וזאת בניגוד למה שאומרים דוברי החיזבאללה. ''שמענו היום את מנהיג החיזבאללה, נסראלה, אומר שהמלחמה היא בשם האומה הערבית, ואנחנו רוצים לומר לו שאין קונסנזוס ושזו מלחמה מיותרת'', אמרה. ''לבנון כבר הסתבכה פעם עם ישראל, ואנחנו יודעים לאן זה יכול להוביל אותנו. אנחנו יודעים שארגון החיזבאללה מנהל מלחמה נגד ישראל, בגלל שהוא לא מוכן להכיר בקיומה ולהיכנס למו''מ. אנחנו האזרחים לא מוכנים להיות קורבנות של התנהגותו המופקרת של ארגון לא אחראי''.

רביעה קבוטי, שהשתתפה גם היא בהפגנה, אמרה כי היא וחבריה מבקשים להעביר קול אחר. ''בצל כל שטיפת המוח שעושה ארגון החיזבאללה לאזרחי לבנון על כך שאין ברירה אלא מלחמה, חשוב להשמיע קול שפוי שדורש את הפסקת המלחמה''.

נואם אחר, ג'ומאיל זוחליקי, מתח ביקורת נוקבת על ארגון החיזבאללה ובמיוחד על מנהיג החיזבאללה נסראלה, ועל נשיא איראן אחמדינג'ד. ''נסראלה ואחמדינג'ד רוצים לבנות את הקריירה שלהם על גופותינו, ולא על הסדר שלום. אנו קוראים להפסיק את מטחנת המוות, להפסיק לירות ולהתחיל לדבר''.

בזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזז, מה שהוא השתבש על המסך, הטקסט מתחיל להתקפל ולאט לאט הוא נמוג עד שנעלם לחלוטין ואת מקומו תופסת הכותרת

פעילי שמאל הפגינו בת''א נגד פעילות צה''ל

את הידיעה המלאה אפשר לקרוא ב''מעריב'', 17 ליולי, 2006.

ההפגנה, התקיימה ביוזמת הארגונים ''גוש שלום'', ''תעאיוש'', ''קואליציית נשים לשלום'', ''המרכז לאינפורמציה אלטרנטיבית'', ''יש גבול'', ''הוועד נגד הריסת בתים'', ''אנרכיסטים נגד הגדר'', ומפלגות חד''ש ובל''ד.


המשכתי לשבת מול המסך וחשבתי, איפה איפה הם, כל המקבילים לבן-דוד, לאבנרי ולספירו, למה ברחובות ביירות לא רואים אותם?




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אני לא מאמין שיש אנשים טיפשים כאלה  (א. פרקש) (5 תגובות בפתיל)
  איפה הם?  (רמי נוי) (2 תגובות בפתיל)
  פס כסף בתחפושת?  (יעקב דריהר) (2 תגובות בפתיל)
  (ללא כותרת)  (בן-דוד) (3 תגובות בפתיל)
  כל דוקטור והמלחמה שלו  (בן-דוד) (3 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי