פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חוקיות אולם בית המשפט
אברהם בן-עזרא (יום ראשון, 04/06/2006 שעה 0:03)


חוקיות אולם בית המשפט

ד''ר אברהם בן-עזרא



המאמר פורסם גם באתר של המחבר בתאריך 28 למאי 2006.

נזדמן לי הבוקר לפקוד את בית משפט השלום בחיפה, בבניין שלגביו כבר הבעתי דעה מקצועית לגביו כי המעקים האמורים להגן בו על הפרשי גובה – בנויים משלבים אופקיים כסולם, בניגוד לתקנות ולתקן הישראלי 1142 הן מבחינת מבנה המעקה היוצר סיכון והן מבחינת חוזק חומרים וגמישותם בהפעלת כוחות אופקיים.
נוכחתי ביחד עם רבים אחרים במשך למעלה משעה באולם מס' 407, ולא בכדי בכל זמן הדיונים דלת הלשכה הייתה פעורה כלפי האולם.
תחושת המחנק שלי קיבלה גיבוי וחיזוק מאחת העובדות שם, שגורלה להימצא באולם במשך שעות רבות מדי יום, אשר טענה בפני כי אין לה אוויר והסבירה כי בשל כך דלת הלשכה פתוחה דרך קבע.
יובהר: דלת הלשכה הפתוחה לא מסייעת במאום על היעדר האוורור.

אותו אולם בו מדובר, המתפקד כאולם לדיונים משפטיים, הוא מרחב מוגן דו תכליתי. גובהו הרבה יותר מגובה קומה רגילה, ובמצב זה היה צריך לקבל אישור מיוחד לשימוש מרחב זה כמרחב מוגן – דבר שיש להניח כי נעשה. אלא שהמרחב המוגן-אולם בית המשפט הנ''ל, אינו מאוורר באמצעות חלון כלשהו. חדר רגיל צריך שיאוורר באמצעות חלונות הפונים אל אוויר חוץ בעלי שטח של 8% מרצפתו. שטח האולם בו מדובר הוא כ- 50 מ''ר, ובו 3 חלונות שאחד מהם בגובה רגיל ושטחו כ- 0.5 מ''ר, ומעליו בגובה בלתי נגיש עוד שני חלונות בשטח דומה כך שבסך הכול שטח החלונות יחד הוא לכל היותר 3% במקום 8%, במצב בו כל מתכנן היה צריך להגדיל את שטח החלונות מעל 8% בגלל ייעוד אולם בית המשפט ונפחו של האולם שגובהו לא סטנדרטי כלל.

זאת ועוד, החלונות הללו מספקים מעט אור טבעי [רק פי 22/3 פחות מהמינימום הדרוש], אך ...אינם מספקים כלל אוורור בהיותם אטומים על ידי זיגוג קבוע שאינו נפתח, דרך קבע.

עתה נוסף עוד אתגר לבעלי הסמכות בנושא בטיחות ואחזקה של מבנה בית המשפט בחיפה: לא רק להחליף את המעקים, אלא גם לבטל את המרחב המוגן כאולם משפטים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  תקנים ותקנות  (לוי) (5 תגובות בפתיל)
  עניין החלונות מטריד ביותר  (מנחם עיני)
  נושא האזבסט כחומר מסרטן  (מהנדס אזרחי) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי