|
(ויקהל-פקודי סו) לאן את/ה מצביע/ה | |||||
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום שישי, 24/03/2006 שעה 3:16) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
חידה | |||
|
|||
כעץ שתול על פלגי מים. למה פלגי ולא מעיין או אגם? למה ברבים ולא ביחיד? שבזמן ההצבעה למפלגות השונות אתה מצביע על אחדות ישראל. אחדות ישראל אינה תלויה בדעה אחת והתלמוד אינו בנוי מדיעה אחת [ולא בכדי]. שכן מי שדוגל בדיעה אחת מפחד מהפלגים, ולא הגיע לדרגת כעץ שתול על פלגי מים. ומי ששותה מהפלגים מגיע לאחדות העץ ומכיר את עומק הבריאה ואת יופיה שבעושר גיוונה משתקפת אחדותה. | |||
_new_ |
חידה | |||
|
|||
בס''ד. ובלבד שכל הפלגים מקורם במעיין שמימיו טובים. | |||
_new_ |
חידה | |||
|
|||
ומה לעץ למקורות פלגיו? האם יש לו בזה ידיעה? לא. האם העץ ביקורתי כלפי מקור פלגיו? האם כל פלג חייב להתחיל ממקור טהור כדי שיהיה טהור? לא ולא. לכן פלגי מים. לכן מפלגות. ולכן כשיהודים יתאחדו סביב השאלות ולא סביב התשובות יהיה טוב ליהודים וגם לכל האחרים. | |||
_new_ |
חידה, מיהו העץ? | |||
|
|||
בס''ד. אכן כאשר מדובר בעץ השדה, יש מקום לשאלותיך וגם למסקנות. אלא שכמו כל התורה, גם זה משל לאדם, ופה זה אפילו הפשט. הנה על קצה המזלג: http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage-e... | |||
_new_ |
חידה | |||
|
|||
וזה לא עונה למה פלגים ולא מעין [למה לא ''ישר מהמקור'']. | |||
_new_ |
ליקוי חמה ביום שלאחר הבחירות | |||
|
|||
תיזכורת לאחדות ישראל. שכן רק באור רואים את ההבדל שבין הפלגים [המפלגות]. ומסעו הנצחי של עם ישראל הוא פנימי ולפי קצב אחר לגמרי. ליקוי השמש נותן לנו אתנחתא ברצף, זמן חשבון נפש.... ככתוב בפרשת השבוע... לד וַיְכַס הֶעָנָן, אֶת-אֹהֶל מוֹעֵד; וּכְבוֹד ה’, מָלֵא אֶת-הַמִּשְׁכָּן. לה וְלֹא-יָכֹל מֹשֶׁה, לָבוֹא אֶל-אֹהֶל מוֹעֵד--כִּי-שָׁכַן עָלָיו, הֶעָנָן; וּכְבוֹד ה’, מָלֵא אֶת-הַמִּשְׁכָּן. לו וּבְהֵעָלוֹת הֶעָנָן מֵעַל הַמִּשְׁכָּן, יִסְעוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, בְּכֹל, מַסְעֵיהֶם. לז וְאִם-לֹא יֵעָלֶה, הֶעָנָן--וְלֹא יִסְעוּ, עַד-יוֹם הֵעָלֹתוֹ. לח כִּי עֲנַן ה’ עַל-הַמִּשְׁכָּן, יוֹמָם, וְאֵשׁ, תִּהְיֶה לַיְלָה בּוֹ--לְעֵינֵי כָל-בֵּית-יִשְׂרָאֵל, בְּכָל-מַסְעֵיהֶם. {ש} | |||
_new_ |
לעניין ההצבעה | |||
|
|||
חכמי הזן היפנים אמרו שמודעות תלויה בהצבעה ''האצבע שמצביעה על הירח''. שלא חשובה האצבע ולא חשוב הירח אבל ההצבעה אומרת מודעות.... והרחבת יפה בענין זה. | |||
_new_ |
השמר לך.. מהפשט שאתה מטיף... | |||
|
|||
(שמות לד) יב הִשָּׁמֶר לְךָ, פֶּן-תִּכְרֹת בְּרִית לְיוֹשֵׁב הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַתָּה, בָּא עָלֶיהָ: פֶּן-יִהְיֶה לְמוֹקֵשׁ, בְּקִרְבֶּךָ. כִּי אֶת-מִזְבְּחֹתָם תִּתֹּצוּן, וְאֶת-מַצֵּבֹתָם תְּשַׁבֵּרוּן; וְאֶת-אֲשֵׁרָיו, תִּכְרֹתוּן זאת אומרת שאתה ח''ו בעד ניתוץ מסגדים וכנסיות? אל תשכח שמדובר במשה כועס הפוסל [במומו האנושי והמוגבל] לוחות שניים, אחרי ששיבר בכעסו את הראשונים. אל קנא זה יפה אבל לא הייתי מציע להתייחס לכך בימנו כפשט אלא בתהיה [אפילו אם זה מתאים לדעותיך ולכעסך]. | |||
_new_ |
השמר לך.. מהפשט שאתה מטיף... | |||
|
|||
בס''ד. הנה קישור לפשט: http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage-e... | |||
_new_ |
השמר לך.. כי... | |||
|
|||
הִשָּׁמֶר לְךָ, פֶּן-תִּכְרֹת בְּרִית לְיוֹשֵׁב הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַתָּה, בָּא עָלֶיהָ: פֶּן-יִהְיֶה לְמוֹקֵשׁ, בְּקִרְבֶּךָ. כִּי אֶת-מִזְבְּחֹתָם תִּתֹּצוּן, וְאֶת-מַצֵּבֹתָם תְּשַׁבֵּרוּן; וְאֶת-אֲשֵׁרָיו, תִּכְרֹתוּן זאת אומרת שאתה בעד ניתוץ מסגדים וכנסיות? כן כן כן גם בפשט ובמיוחד ברוחניות. והלא עינך רואות את התגשמות הפסוק ''..פֶּן-יִהְיֶה לְמוֹקֵשׁ..'' | |||
_new_ |
תגובה למאמר | |||
|
|||
לנסים שלום רב לך מזמן לא התראינו. אני רוצה להגיב על המאמר הזה. לגבי הקביעה שויתור על שטח הינו בכל מקרה יוצר סכנה לעם ישראל. והשאלה שלי הינה מה המטרה של הקמת מאחז של מספר קרוואנים באיזור מאוכלס מאוד בערבים ומרוחק מישובים יהודיים? הרי מצב כזה יוצר סכנה מוחשית למתגוררים ולשומרים עליהם. אני חושב שההסתכלות שלנו כעם ישראל הינה להחליט על פתרונות שיתאימו לשעה הזו. כי כל פתרון אמור להתאים לנסיבות. ייתכן ובעוד עשרות שנים ואולי יותר, יתדלדל הישוב הערבי בארץ ואפשר יהיה ליישב מקומות אלה עם פחות סכנות לנפש. בתחושה שלי זה חשש של חוגים ימניים שכל פינוי מקום הינו ויתור על מקום וכל פעולה כזו הינה סופית ובלתי ניתנת לשינוי בעתיד. ולדעתי זה לא נכון. כל ההחלטות המתקבלות בתקופה שלנו אמורות לשקף את היכולות המקסימליות שלנו כעם שרוצה להגן על עצמו ושאינו מעוניין להתערות יתר על המידה עם עם אחר וגם לא לשלוט בומ וגם לא לפרנס ולכלכל אותו. בכבוד רב וברכה ודרישת שלום לכולם עדי חסיד | |||
_new_ |
את הסיכון יוצרת החולשה לא המאחז | |||
|
|||
אם היינו חזקים באמת ובעלי כוח הרתעה לא היינו זקוקים לשמירה. אני זוכר כיצד הסתובבתי לבדי בחברון ובשכם ללא נשק בתוך אוכלוסיה ערבית, ללא כל חשש. מי שחשש, זה הערבים ממני ולא ההיפך. 2 פלוגות החזיקו את כל יש''ע. כאשר אין הרתעה, 2 חטיבות לא מספיקות. כאשר הטורקים שלטו בארץ, הפקידים שלהם עברו מישוב לישוב כדי לגבות מיסים ולפתור בעיות. פעם או פעמיים פגעו בהם, הטורקים הגיבו בהוצאות להורג ובקנסות גבוהים. ומאז אף אחד לא נגע בפקיד טורקי. כל פקיד טורקי היה מלך. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |