פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
גם לערוץ 1 יש ''קדימונים''......למזוכיסטים
צבי גיל (יום שלישי, 21/03/2006 שעה 13:00)


גם לערוץ 1 יש ''קדימונים''......למזוכיסטים

צבי גיל



המאמר פורסם גם באתר של המחבר, זרקור.

אני טוען שהמונח העברי של promo , שגזור מן המילה promotion , צריך להיות ''קידומון''- לקדם משהו, ולא ''קדימון'' כפי שמקובל, שהוא אולי מין רוח קדים קטנה. כל מאמצי בכוון זה, כולל שיחה עם רותי אלמגור, הלשונאית של רשות השידור, ומכתב לעיתונאי לשונאי, אהוד אשרי, עלו בתוהו. אך מכיוון ש''קדימה'' היא באופנה, אני מעניק בנפש חפצה את השם ''קדימון'' לערוץ 1, שאני צמוד לו, מסיבות היסטוריות, ומטעמים בלתי מובנים גם לי.

ערוץ 1 עושה מאמצים עילאיים, כל הזמן ובכל הזדמנות, להתחרות בערוצים המסחריים, לא בתכנים אלא בפרסומת. אך מכיוון שהוא ממומן על ידי הציבור בתשלום אגרה, נפשו יוצאת דווקא לפרסומת. גם הוא רוצה. משום כך הוא לא מסתפק במשדרי שרות וחסות, שזאת פרסומת לכל דבר ועניין, אלא בפרסומת עצמית, סרת טעם יש לומר, בכל הנוגע לתוכניות ולא פחות בכל הקשור ב''כוכבים'' שלו.

בסתם יום של חול, אלה מופיעים בצורה פומפוזית, ככוכבי לכת וכוכבי שבת, באופן ששדרי הלבנט כבר שכחו. מין פרודיה עצמית שמנסה להתחרות ב''ארץ נהדרת''... ערוץ 1 אינו זקוק לסטנדאפיסטים שיעשו ממנו פרודיה. הוא עושה זאת בהצלחה רבה. בהתקרב מועד הבחירות, יש לך ההרגשה שבכלל הבחירות לא מתקיימות אלא כדי להאדיר את המשתתפים שיישבו במרומים באולפני רוממה בירושלים, ואחרים שיעבירו את השידורים החיים, גם בינם לבין עצמם. כל כוכב מואר באור יקרות, אשר יוצר הילה מעל לראש של כל אחת ואחד. כמה מן הדמויות לא זקוקות למריחה הצהובה והדביקה הזאת, לכמה זה עושה ממש עוול. אך מה לעשות וגם ערוץ 1 יש לו משווקים ו''יועצים אסטרטגיים'' שקובעים תדמית.

מדי פעם בפעם אני תופס שדווקא אצלם ''הכול בסדר'', כמאמר השיר של בועז שרעבי, ו''לא חשוב אם לא אמצא תשובה'', שכן הבעיה היא שלי. אני מזוכיסט. אחרת קשה להבין איך אני מוסיף לצפות במופע הביזנטיני המנופח והמגוחך הזה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  ערוץ 10 הולך ותופס תאוצה  (צדק)
  ''קידומון'' ו- ''קדימון''  (א. פרקש) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי