פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
רוחו של אוברקוביץ'
עגל הזהב / דוד סיון (יום חמישי, 23/02/2006 שעה 18:00)


רוחו של אוברקוביץ'

ד''ר דוד סיון



לפני פחות קרוב לשנתיים, בקיץ 2004, כתבתי כאן כי כמו עוף החול, מן האגדות, צץ לו אוברקוביץ' מחדש.... . חברת החשמל תמשיך להתנהל לרעת בעל הבית. באותו הזמן עסקנו בנסיונות של יורשי יורם אוברקוביץ' ז''ל בועד העובדים לטרפד את השינויים המבניים בחברת החשמל שעל ביצועם החליטה ממשלת ישראל. אפשר אפילו לטעון שהטירפוד הצליח. למעשה שר האוצר, בנימין נתניהו, ויתר אז על המאבק לשינוי מבנה חברת החשמל לקראת הפרטתה למען מטרות אחרות.

אלא שבימים אלו מתברר לנו שנתניהו לא ויתר לגמרי: ''מינויים של דירקטורים מטעם העובדים התעכב תקופה ממושכת, בשל סירובו של בנימין נתניהו, אז שר האוצר, לחתום על הנציגים מטעם העובדים''. אלא שכעת התפנה ממלא המקום, אהוד אולמרט, לקשור את גורלו עם רוחו של אוברקוביץ' כאשר אישר ''סוף סוף'' את מינויי נציגי העובדים, אחד מהם הבן של ''עוף החול'' (עמית אוברקוביץ' – דירקטור ...).

בעבר כתבתי לא מעט על הקשר בין אולמרט ובעלי ההון. כעת הצגתי את הקשרים שלו עם ועדי העובדים למניעת התייעלות המשק.


ד''ר ירון זליכה

למי שאולי לא זוכר המינוי של ירון זליכה לחשב הכללי באוצר היה אחד הראשונים של בנימין נתניהו במשרד האוצר. למרות שנתניהו כבר מזמן לא שם זליכה ממשיך לבלוט ב''מעשים טובים''. הפעם הוא הודיע על ריענון נוהלים (החשב הכללי באוצר הורה ....):
  1. מניעת כפל החזר הוצאות כלכלה בחו''ל, ובעיקר לבכירים הנוסעים לכנסים בינלאומיים.
  2. מניעת ניצול למטרות פרטיות הטבות לנוסעים לחו''ל בתפקיד.
הוא גם מתכוון לנקוט הליכים נגד מי שלא יקיים את הנוהלים הללו. על רקע צילו של שר האוצר, אהוד אולמרט, ונטיותיו זה מעשה אמיץ ועלינו לקוות שלא יטורפד.


רק בלי .....

רבים מאיתנו מבקרים את ה''הוראה'' ההיסטורית 'בלי מק''י ובלי חרות' בראשית ימי המדינה. מדוע זה מציק לנו? נדמה לי שלא אטעה אם אגיד שההתמקדות על הדה-לגיטימציה ולא על הביקורת המהותית היה שורש הבעיה. אבל כנראה לא למדנו כלום.

הצורך של חלק מהציבור למנוע מאהוד אולמרט להיבחר לראשות הממשלה הוא צורך לגיטימי. הרי אולמרט פועל ומתכוון לפעול בניגוד לעמדותיו של אותו ציבור. זה אפילו לגיטימי לרכז אינפורמציה ''שלילית'' על המועמד אולמרט. אבל הנסיון לטעון שהוא לא מועמד ראוי מפני שאל לנו לתת לתנועות שמאל ..... דריסת רגל במשרד ראש הממשלה (http://www.ehud-olmert.com), מסמן חזרה לאותם ימים ''אפלים'' של ראשית המדינה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  (ללא כותרת)  (פרקש) (4 תגובות בפתיל)
  שוב דוחים את הרפורמה  (דוד סיון)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי