פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_3348

גודעי הזיתים ואכיפת החוק
דוד סיון (יום חמישי, 19/01/2006 שעה 13:00)


גודעי הזיתים ואכיפת החוק

ד''ר דוד סיון



בעבר כאשר דווח על עקירת הזיתים של פלשתינאים ביש''ע, יכולנו לתרץ זאת בכך שאולי הדיווחים לא אמינים. כי מי מאמין לדיווחים של השמאלנים מ''בצלם'' או מאירגוני שמאל אחרים - אולי הדיווחים הם מגמתיים. אבל הדיווחים המשיכו להופיע מפעם לפעם ואף אחד לא נתפס במעשים; כאילו לרשויות אכיפת החוק אין כלים לבער את הנגע.

בשבוע שעבר שוב שמענו על עקירת עצי זית של ערבים. הפעם זה כבר כמעט רשמי שיש בעם ישראל אנשים שעוברים על המצווה ''אל תעקור נטוע'', ולא מהיום. על פי מה שמסר ראש השב''כ לועדת החוץ והביטחון של הכנסת ''עקירת עצי הזית היא תופעה שחוזרת על עצמה מידי שנה,...'' (דיסקין).

אזרחים של מדינת ישראל עוברים על החוק בהמשכים ורשויות אכיפת החוק מפגינות חוסר אונים. זה קורה למרות המידע שמסופק על ידי השב''כ. לא רק שדיסקין מאשים שאין אכיפה אפקטיבית אלא גם לוקח חלק מהאחריות ''בוא לא נגלגל עיניים כאילו זה משהו חדש.... '' (המערכת לא פעלה טוב). קצת קשה להאמין שזה קורה לנו.

לא רק שתופעת גדיעת עצי הזית מזכירה לנו ימים ומשטרים אפלים מאד במקומות אחרים בעולם, היא גם מנוגדת למה שלמדנו בבתי הספר על התנועה הציונית. התופעה הזאת עומדת בניגוד גמור לעקרונות ולהבטחות של מנהיגי התנועה הציונית כמו הרצל (אַלְטְנֵיילַנְד, 1902), דוד בן-גוריון (לקראת הבאות, 1915) וזאב ז'בוטינסקי (על קיר הברזל, 1923). השנים האחרונים קבעו שלערבים יש מקום וזכויות בארץ הזאת והבטיחו לשמור שלא יפגעו. ז'בוטינסקי הרחיק לכת בהבטיחו שיווי זכויות גם בשמנו הדור הנוכחי והדורות הבאים. למיטב הבנתי שיווי זכויות כולל גם הגנת רשויות אכיפת החוק על רכושם של הערבים.

האם אפשר לצפות שכעת יתעשתו רשויות אכיפת החוק ויפעלו כראוי לסיכול העקירה?
האם אפשר לצפות למעצרם של פורעי החוק והעמדתם לדין?








מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.