פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הפוליטיקה במגרש הספורט והחייטים של „בגדי המלך החדשים”
צבי גיל (יום חמישי, 12/01/2006 שעה 20:31)


הפוליטיקה במגרש הספורט והחייטים של „בגדי המלך החדשים”

צבי גיל



המאמר מתפרסם בעת ובעונה אחת באתר המחבר זרקור.

זאת הפעם הראשונה, דומני, בתולדות המפלגות בישראל שמפלגה נכנסת לפוליטיקה, ולמערכת הבחירות, בלא שתהיה לה אידיאולוגיה. היו בודדים שרצו לכנסת ב''טיקט'' שלהם עצמם ועטו על פניהם מסכה אידיאולוגית, אך זאת הייתה תחפושת. אם נתייחס למפלגות האחרות, לכל אחת מהן יש אידיאולוגיה. ל''קדימה'' – אין, בדיוק בדמותו ובצלמו של מייסדה, אריק שרון. גם לו, מלבד היותו פטריוט אוהב הארץ, כפי שציינתי במאמר קודם, לא הייתה אידיאולוגיה. אם אידיאולוגיה פרושה לנצח בכל מחיר, אז יש ויש למפלגה הזאת אידיאולוגיה, בדיוק כמו לנבחרת כדורגל או כדורסל.

בכך דומה קדימה יותר מכל המפלגות לקבוצה מתחום הספורט. גאידמאק רוכש את בית''ר ירושלים, לבייב קונה את הפועל תל-אביב. אך הם קונים זאת בכסף רב. שרון קנה את קדימה בחינם מכיוון ש''הליכוד'' פשט את הרגל, מפלגתית ואידיאולוגית. נוסף על כך יש רכש חוץ שבעבורו כן משלמים במיקום ברשימה החדשה. כך אנחנו מתבשרים שהרכש החדש של קדימה, שמעון פרס, יהיה בחמישייה הפותחת, דליה איציק ברזרווה, חיים רמון בשער וכו', כיאה לנבחרת שיוצאת לזירה לנצח.

מסקרן אותי אם בלשכתו החדשה של מספר שניים ברשימה של ''קדימה'', תהיה תמונה של ברל כצנלסון. של בן גוריון וודאי שתהא, שכן לשרון, מייסד ''קדימה'', הודבקה התווית של מפא''י ההיסטורית ושל שוחר מייסדה דוד בן גוריון. ככה ששניהם רואים את עצמם בניו ויורשיו של הזקן.

לזירה, כמו לזירות של ימינו, נכנסים גם כל מיני אוהדים לוהטים, נותני עצות כמו ששמענו ב„קול ישראל”. ראובן אדלר, שתוארו הוא ''יועץ אסטרטגי של ראש הממשלה'', אריק שרון, שנאבק עדיין על חייו, המליץ ל''העמיד'' את אריאל שרון בראש הרשימה. מה שנקרא היום ''יועץ אסטרטגי'' נקרא פעם או ''יועץ סתרים'' או פרסומאי. אבל תארים אלה אין בהם לא מן המוניטין ולא מן ההכנסה.
בעיני הם חייטי עלית שתופרים ''בגדי מלך חדשים''. מילא אם מדובר היה ברב שך, כאשר היה מוטל על ערש דווי, הליטאים היו אומרים אמן כן יתברך.

אם היו שמים את אריק שרון במקום המכובד, כפי שנוהגים, במקום ה-‏120 זאת היתה סגירה נאה ומכבודת של הרשימה. אבל במקום הראשון? במצבו הקיים? איזה מין תעתוע עוועים זה. דומני שמרוב סחר מכר, ערוב תחומים וחצרות וכל הבוקה, המבוקה והמבולקה, אנשים מאבדים את הצפון, אם אי פעם היה להם איזה מצפן.

אם ''קדימה'' חפצת חיים היא, עליה לפזר במהירות מטאורית את הערפל התפיסתי שאופף אותה ולנסח משנה סדורה של מפלגה בעלת אידיאה; של מטרות, של דרך, בכל הקשור לאורחות החיים בארץ, במדיניות החוץ והביטחון וההסדר עם הפלשתינאים. עם המסר הזה עליה לצאת לציבור הרחב ולא לאוהדים של מועדוני ספורט ולסקרי הימורים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  מה האידיאולוגיה  (ע.צופיה)
  צבי גיל , הייתה קובר את שרון בעודו בחיים ?  (חזי) (9 תגובות בפתיל)
  מה שחורה לי בניצול הסיפור למטרותיך  (רום הראל)
  'קדימה' הם מורדי הליכוד  (פרקש) (3 תגובות בפתיל)
  לאור מצבו הוגטטיבי של מר שרון  (רמי נוי)
  טעות חמורה טועה המחבר  (רמי נוי)
  העם  (צבי גיל בהמשך לרמי)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי