פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_332

פורנוגרפיה וחופש מידע
המערכת (שבת, 01/06/2002 שעה 21:16)


בית משפט פדראלי במדינת פנסילבניה ביטל ופסל חוק המחייב ספריות ציבוריות בארה''ב לחסום גישה לאתרי אינטרנט בעל תוכן פוגע ותוכן פורנוגרפי.

בהרכב שלושה שופטים תחת ראשותו של השופט אדוארד בייקר קבע בית המשפט, בהסתמכו על התיקון הראשון לחוקת ארה''ב בדבר חופש המידע, הביטוי וההתבטאות, כי למדינה אין סמכות לצנזר או לאסור גישה למידע, היות ודבר זה מגביל את החופש לקבלת מידע המוקנה בחוקה. העתירה עצמה הוגשה על ידי ספרייה ציבורית במדינת פנסילבניה, אשר טענה כי סינון מסוג זה פוגע גם באתרים אחרים, אשר בהם אין תוכן פוגעני.

בתשובתה לעתירה השיבה המדינה כי חוק זה נועד להגן על אנשים השוהים בספרייה במחיצת הגולשים, ואשר עלולים להיות חשופים לתכנים מסוג זה, כגון ילדים ונוער.

בניגוד לציפיות הראשונות, אשר מקנות למדינה פרק זמן של 20 יום לערעור בפני בית המשפט העליון של ארה''ב, הודיעו פרקליטי המדינה כי הם עדיין שוקלים המשך צעדיהם ויגיעו להחלטה לא לפני שיבחנו פסיקה זו על כל היבטיה.

קישורים:
דווח סוכנות רויטר'ס בנדון
דווח עיתון ''הארץ'' על מקרה זה





http://www.faz.co.il/thread?rep=2337
דיעות מנוגדות
אלכסנדר מאן (יום ראשון, 02/06/2002 שעה 4:36)

ואם כבר בפורנוגרפיה עסקינן - האם הפורנוגרפיה פוגעת במשתמש או בשחקן/ית דוגמן/נית המגלם/מת דמויות פורנוגרפיות? מהו חופש הביטוי וההתבטאות המינית והאומנותית בתחום זה?

הדעות בנושא זה חלוקות ביותר, אך בחרתי במקרה זה להביא שני קישורים שונים בעברית, אשר מייצגים בנושא זה דיעות מנוגדות. האתר העברי 'מקום' עוסק בחרפת הניצול המיני, ולעומתו אתר 'ברכה גולשת' הדן בעדויות שחקניות ודוגמניות פורנו על תקן מבשרות פמיניזם חדש משהו. לעיונכם.

קישורים:
אתר ''מקום'' בדיון על פורנוגרפיה: http://www.macom.org.il/Topic_porn.asp
אתר ''ברכה גולשת'' בנדון: http://www.goleshet.com/281-sex.html


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.