פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ה''פיהרר'' הקטן מטהראן
צבי גיל (יום שני, 31/10/2005 שעה 12:00)


ה''פיהרר'' הקטן מטהראן

צבי גיל



המאמר מתפרסם בעת ובעונה אחת באתר המחבר זרקור.

וכך נאמר שם: ''חיי היהודי כטפיל בגופם של אומות אחרות....סופו שהדבר לא רק יביא לקץ החופש של העמים המדוכאים על ידי היהודים, אלא גם הקץ של טפיל זה בקרב העמים שבהם הוא מצוי. אחרי המוות של קורבנו - הערפד, במוקדם או במאוחר, ייכחד אף הוא''

מתוך ה-Mein Kamph – פרק ג' על ''אומה וגזע'' של אדולף היטלר. היטלר כתב את ספרו כאשר היה במעצר במצודת לנדסברג באמצע שנות ה-‏20 של המאה הקודמת, כאשר הנאצים טרם השתלטו על גרמניה, הרייך השלישי טרם היה חמוש עד שיניו, לא היו לגרמנים לא לוויינים, לא טילים, ולא פוטנציאל גרעיני.

נשיא איראן מחמוד אחמינג'אד לא זקוק היה לספר שלם כדי להכריז ש''יש למחוק את ישראל מן המפה''. הופתעתי מאוד שמכל הפרשנויות הראשונות לקולא, שהושמעו כאן ובעולם, איש לא ביקש לתרגם את ההצהרה מילולית. כלומר, מה האיש אמר בסך הכול? למחוק את ישראל מן המפה. אז מה? הרי יש מדינות רבות בעולם המוסלמי שעל המפה שלהם מדינת ישראל לא קיימת.

האו''ם, מועצת הביטחון ומדינות רבות גינו את ההצהרה, והדיפלומטים של איראן עשו לריכוך ההצהרה. שר החוץ שלנו סילוון שלום אף התבשם שהפעם העולם הגיב וזאת בשל שיפור מעמדה של ישראל בעולם.

כל השוואה בין הצהרה של נשיא קנאי חשוך בטהראן לבין היטלר לוקה בהרבה חסר. כל השוואה בין הנסיבות אז לנסיבות של ימינו, אף היא לא נכונה. ומלבד זאת יש מדינת ישראל שאינה נעדרת יכולת להגן על עצמה מפני בירת הטרור והקנאות האיסלמית על מצעדיה דמויי ''מצעדי אווז'', על טיליה, לווייניה ואף ההכנות לפיתוח נשק השמדה המוני, כולל נשק אטומי.

העובדה שהמוסדות הבינלאומיים ואישי מדינות גינו את ההצהרה, מי בטון בוטה ומי בטון רפה, היא חיובית כשלעצמה אך אין בה חדש. הם גם גינו בשעתם את הנאצים, אך לא עשו מאומה כדי לבלום אותם. הסוף ידוע, ואלמלא קם מנהיג כמו צ'רצ'יל שהנהיג אומה נחושה כמו בריטניה - המציאות הייתה שונה. יתרה מזאת, אותו עולם נאור עמד מנגד כאשר התבצעה השואה במלוא היקפה, ולא עשה דבר, או מאמץ, לשים לה קץ.

השאלה היא לא מה אומרות פריז וברלין אלא מה יעשו גרמניה וצרפת, ''המתווכים ההגונים'' בנושא הגרעין האיראני, לאחר הצהרה זאת. מה תעשה רוסיה הצבועה שהאינטרסים הפוליטיים והכלכליים שלה מזינים את היכולת הצבאית של איראן, כאשר באותו זמן הם מגנים את ההצהרה. זה לא עולה להם פרוטה שחוקה. איראן מצידה לא מגנה את הרג המוסלמים הצ'צ'נים, שעליהם, בין היתר, היא מתיימרת להגן. כמנהג סוחרי סוסים.

המשטר הקיים כיום באיראן אכן הופך אותה ל''מדינת רשע'', כהגדרתו של הנשיא בוש. היא הרבה יותר מסוכנת מעיראק. לא רק לישראל אלא גם לעולם הערבי, ברובו, למעט סוריה.
זאת מערכה שלא רק מדינת ישראל צריכה לנהל אותה אלא כל יהודי וכל אדם שוחר שלום בעולם כולו. יש לברך על כל צעד שעשה משרד החוץ ושליחיו להאיץ במדינות ובגורמים בינלאומיים לגנות את ההצהרה הנפשעת הזאת. אבל אין להסתפק בכך. וזה אמור גם בנו, כיחידים, תושבי המדינה וידידיה ברחבי העולם שאיתם אנו מקיימים קשר בין היתר קשר וירטואלי.

יש להפיץ את המסר, כל אחד בסגנון שלו, בשפה המובנת למכותב בארץ אחרת. יש לרתום מיליונים למען ש''המן הרשע'' של ימינו לא יתקרב אפילו לשולי מימוש האיום. זה נחש שאת גולגולתו יש לרוצץ בטרם יגדל ויהווה סיכון נוראי ליקום כולו.





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  דבריו של נשיא איראן הוצאו מהקשרם וההשוואה להיטלר אינה במקומה  (רמי נוי) (8 תגובות בפתיל)
  ''עולם ללא ציונות יכול להיות בהחלט עולם יותר טוב''  (ישראל בר-ניר) (2 תגובות בפתיל)
  למה יש לך טענות לנשיא איראן?  (ישראל בר-ניר)
  האנטישמיות היא אנטישמיות ואינה מתקלקלת או משתבחת עם הזמן  (פרקש)
  החמאס מפתח רקטת קסאם כימית  (מהנדס אזרחי) (5 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי