פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שובר שיוויון
רוני קליין (יום ראשון, 25/09/2005 שעה 11:12)


שובר שיוויון

רוני קליין



המאמר פורסם גם באתר iwomen.

בימים האחרונים אנו עדים למסע הרגעה שערורייתי לגבי המתחולל בציר פילדלפי, והמעבר החופשי של אנשים וכלי רכב מרצועת עזה ואליה. אפילו דוברי הרשות הודו שאמצעי לחימה ואנשי טרור חיצוניים כמו אל-קעידה הגיעו לרצועת עזה. למרות כל ההסכמים וההבנות עם הצד המצרי והפלשתינאי. גם בתיווך גורמים בינלאומיים.
כיון שבאופן מעשי ישראל לא יכולה לעשות משהו חוץ מלדבר – אז אנחנו מדברים: מגנים, מתחננים. מודיעים מדי פעם שהנה תוך כמה שעות הגבול ייסגר... והנה אני קורא היום ששר הבטחון שלח את ראש אמ''ן מחקר לכנסת כדי שיספר לנו שהנשק שנכנס לרצועת עזה אינו ''שובר שיוויון''. כאילו שאנחנו משחקים טניס. ממתי בעימות בין אירגוני טרור לצבא קונבנציונלי סוג הנשק הוא הגורם המכריע?

אז מה קרה עד עכשיו? מי ומה הגיעו לרצועה בימים האחרונים?
אירגוני הטרור לא הגישו לנו רשימות, וגם המודיעין שלנו לא מתנדב לספק רשימות (בהנחה אופטימית שהוא באמת יודע). אנחנו צריכים להבין לבד.
למעשה המצב הוא כזה. מעבר לנשק אישי, תחמושת ואמצעי חבלה יש לנו גם טילים ניידים. תחשבו על כל נשק הנכנס למארז קומפקטי בגודל של צ'לו, ושניתן להעמיס על טנדר. זה אומר טילים אישיים מסוגים שונים: טילי נ''ט כמו סאגר, וטילי נ''מ כמו סטרלה. והדובדבן שבקצפת – קטיושות וקאסמים עם טווח משופר.
הנשק הזה חלקו ישאר ברצועה, חלקו יועבר לאירגונים ביהודה ושומרון, ולא נתעלף מתדהמה אם יום אחד יגיע לעולם התחתון שלנו. הכל תמורת כסף מזוהם למהדרין, או סמים.

כל עוד אין פעילות משמעותית של טרור מרצועת עזה אין עניין למקבלי ההחלטות אצלנו ''להדאיג'' את הציבור. ובואו לא נהיה נאיביים: עקב מצב של אי קיום הסכמים עם המצרים והפלשתינאים מקבלי החלטות אצלנו מנסים גם לדחות או לעמעם ביקורת פוליטית אפשרית.

האנרכיה בצד הפלשתינאי אינה סתם מצב של בילבול. היא משרתת נאמנה את מי שמרוויח ממנה. העברות הנשק והאנשים לרצועת עזה כולל מאל-קעידה וכנראה גם של פעילי חיזבאללה.

נכון, שוב הוכח שלא ניתן להגיע עם הצד הפלשתינאי להסכמים השווים את הנייר שהם כתובים עליו. ההפתעה בסיפור האחרון היא שגם עם המצרים הסכמים לא מקויימים. עובדה לא חדשה זאת, לכאורה, משרתת יפה את הימין אך היא גם מסבירה מדוע תיקון איוולת ההתנחלויות ברצועת עזה היתה צריכה להיות צעד חד-צדדי ללא הסכם. מדוע לסבול איוולת יקרה ולהשאיר לנינים שלנו לבדוק אם הפלשתינאים כבר מצליחים לרסן את האירגונים שנלחמים ב''איחתילאל'' (כיבוש). קרי, ''שיחרור'' כל השטח שעליו תמומש זכות השיבה.

אז תעשו לי טובה. מעבר לדעה פוליטית זאת או אחרת: אנחנו לא תמימים ולא טיפשים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  עדכון  (רוני קליין) (41 תגובות בפתיל)
  עידכון נוסף  (ישראל בר-ניר)
  קצת איבדתי את החוט הלוגי  (יובל רבינוביץ) (7 תגובות בפתיל)
  לצה''ל יש בעיה אמיתית  (מהנדס אזרחי) (16 תגובות בפתיל)
  יש משהו בדבריך  (פרקש)
  אם בדבקה עסקנין הרי הידיעה הבאה  (מהנדס אזרחי) (10 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי