פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מתנחלים יקרים
אורי אבנרי (יום ראשון, 28/08/2005 שעה 3:10)


מתנחלים יקרים

אורי אבנרי


מתנחלים יקרים --

''יקרים'' פשוטו כמשמעו.

והדברים צריכים להיאמר סוף-סוף, בלי ארשת חסודה של רחמים ובלי ''אם'' ו''אבל''.

שילמנו מיליארדים כדי ליישב אתכם שם. שילמנו מיליארדים כדי להחזיק אתכם שם. הרי רובכם חייתם שם על חשבוננו. שילמנו מיליארדים כדי להגן עליכם, ועשרות חיילים וחיילות נהרגו במשימה זו. עכשיו שילמנו מיליארדים (שמונה? עשרה? שנים-עשר?) כדי לחלץ אתכם משם, תמורת פיצויים נדיבים.

אבל כל זה לא מספיק. אתם שוב זועקים חמס. שוב אתם מקופחים. שוב מגיע לכם הרבה-הרבה יותר. עוד מיליארדים. חבלי-ארץ שלמים, רצוי חופים, מיוחדים לכם, כדי שתעברו ''כקהילות''. כדי שתוכלו להתבדל. כדי שיהיו לכם בתי-ספר מיוחדים משלכם. כדי שרובכם תקבלו שוב משכורות ממשלתיות כעובדי מועצה וחינוך וביטחון.

אינני יודע אם בספר-השיאים של גינס מוענק תואר לשיאני החוצפה. אם כן, זה מגיע לכם ללא מתחרים. אתם לא רק סוחטים מיליארדים - אתם גם בטוחים שמגיע לכם. כמו שהגיע לכם בעבר לקבל וילות-פאר בחצי-חינם, פרנסה, אדמה ומים, כך מגיע לכם הכול גם עכשיו. מגיע לכם לקחת את הכסף השייך לחולים, לזקנים, לנכים, לילדים, למובטלים. מפני שאתם מלח הארץ. מפני שאתם מחזיקים בזקנו של המשיח. מפני שאלוהים בחרכם.

אולי הייתי משתתף בצערכם, אילו הבעתם מילה אחת של צער על 1500 בתי הפלסטינים שנהרסו בגללכם, יותר מכל בתי המתנחלים הנהרסים עכשיו. אילו הבעתם צער על גורל אלפי הילדים, שגורשו מבתיהם תוך חצי שעה, בלי פיצויים ובלי בתי-מלון ופסיכולוגים. על אלפי העצים שנעקרו כדי לספק לכם ''ביטחון''.

וכבר אמר הילל הזקן, יהודי קצת יותר מוסרי, כשראה את הגולגולת צפה בנהר: ''על שהטבעת, הוטבעת...''

ונא לזכור: את החשבון לא משלמת ''המדינה'', מין גוף אלמוני. את החשבון משלמים אני וכל קוראי השורות האלה, מכיסינו.
למועצת יש''ע, שלום --

זהו זה. הבלוף נגמר. הבועה התפוצצה.

במשך חודשים הילכתם עלינו אימים. הפצצתם אותנו במספרים דמיוניים. מאה אלף מפגינים, מאה וחמישים אלף מפגינים. ''בסך הכול הפעלנו שני מיליונים''. כלומר: כמעט 40% של הציבור היהודי בישראל.


וזה עוד לא כלום. הבטחתם שבבוא העת יצעדו מאות אלפים לגוש-קטיף. רבבות חיילים וקצינים יסרבו למלא פקודה. כל כבישי הארץ ייחסמו. המדינה תשותק. העם כולו יקום נגד האיש הזה - האיש האחד - שהוא לבדו רוצה להוציא אתכם מרצועת-עזה.

ומה קרה? השמיים לא נפלו. אף כביש אחד לא נחסם. רק קומץ זעיר סירב פקודה - בהרבה פחות מסרבני-המצפון ממחנה-השלום - ואיש מהם לא היה מוכן, כמוהם, ללכת לכלא לשנה ויותר.

ובעיקר: נשארתם לבדכם. לגמרי לבדכם. זה היה גלוי לעין מהרגע הראשון, כאשר בהפגנות הגדולות שלכם לא נראה כמעט איש שלא חבש כיפה סרוגה או כיפה של חוזר-בתשובה. שום ציבור אחר לא הצטרף אליכם: לא השמאל, לא המרכז, לא הימין החילוני, אפילו לא החרדים. כל דברי הרהב והיוהרה, ששמענו השכם והערב, התפוגגו כבועות-סבון.

מה שנשאר זה רק האמא של כל הכישלונות. אבל במקום להיעלם מן הבמה להרבה זמן, לעשות ''חשבון נפש'' ולעכל את הכישלון, אתם משיגים שיא של חוצפה ופשוט ממשיכים כאילו כלום לא קרה.
לתקשורת, שלום --

תסלחו לי על שאני פונה אליכם כך, כאילו הייתם אדם אחד. הרי אתם שלל של עיתונים, תחנות-רדיו וערוצי-טלוויזיה. אך אני פונה אליכם בלשון יחיד, כי בשבועות האחרונים הייתם כזה. כולכם ביחד דיברתם כאיש אחד, בסגנון אחד, במינוח אחד. וכולכם ביחד, להוציא כמה יחידי-סגולה, מעלתם בתפקידכם.

במשך שבועות שימשתם במה לתעמולת המתנחלים. כל העיתונים. כל תחנות הרדיו. כל ערוצי-הטלוויזיה. 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. כל גיהוק וכל שיהוק של מתנחל הפכו אצלכם לידיעה, ואף לסנסציה. קולו של מחנה-השלום כמעט ולא נשמע, וקולם של המתנגדים העקביים ביותר להתנחלות לא נשמע בכלל.

הטבעתם אותנו בים של קיטש, שעות על גבי שעות של צווחות ובכי, היסטריה מפוברקת והיסטריה אמיתית. רצף אינסופי של סצנות שבוימו במיוחד בשביל הטלוויזיה, במטרה מוצהרת ''לצרוב בתודעה'' ו''ליצור טראומה''. ממרומי הגג של שא-נור הזמין ח''כ אריה אלדד ''כלובים'' כדי לביים את המעמד הטראגי, ואף כתב אחד לא כתב: ''משוגעים, תרדו מהגג!'' במקום דיווח ענייני שפכתם עלינו אשד של מלים טעונות: ''מראה לא פשוט'', ''כאב נורא'', ''תמונות קורעות-לב'', ''הנוער הנפלא הזה''. (רק לעיתים נדירות בצבץ בין המחזות המבוימים הבזק של אמת. כמו הילד שהתפלל ליד אמו, ראה שהפינוי נמשך וקרא בפליאה: ''אמא, זה לא עזר!'')

איפה הייתה בכל ההמולה הזאת העיתונות החוקרת? מדוע לא שמענו את המספרים האמיתיים של המפגינים? מי זה בכלל ''מועצת יש''ע'', מי בחר בה, מה מעמדה החוקי, מניין באו עשרות המיליונים שבזבזה במאבק זה? מדוע לא נחקר באיזה שדה גדלו גידולי-הפרא האלה, מה קורה במערכת-החינוך ה''ממלכתי-דתית'' המחנכת על חשבוננו דורות של בריונים פנאטיים?

ומדוע לא העז איש לחשוף את הפארסה של ''סטלינגרד'' ו''מצדה'', שלוחמיהן ידעו היטב שאיש לא ישתמש נגדם באלות או בגז מדמיע, ושכול העצורים ישוחררו למחרת היום או ביום שאחריו?
אדוני ראש-הממשלה --

אני מתנצל. האמת, לא האמנתי שתלך עד הסוף בסיפור הזה. אבל ביצעת מה שהבטחת לבצע, ולא חשוב אם הייתה לך ברירה או לא, אם נסחפת ולא יכולת לחזור או שהאמריקאים הכריחו אותך.

ואולם, המבחן האמיתי שלך מתחיל רק עכשיו. מעשיך בימים הקרובים יקבעו אם קנית את מקומך בהיסטוריה, או שתיזכר כשוטה.

ראש-ממשלה אחר, המנהיג הבריטי דיוויד לויד-ג'ורג', כשבא להצדיק את ההתנתקות מאירלנד, קבע: ''אי-אפשר לקפוץ מעל לתהום בשתי קפיצות.'' אתה נמצא עכשיו בדיוק במצב זה. התחלת לקפוץ. התהום פעורה מתחתיך. אם תעצור באמצע - תצנח לתוכה.

אם לא תתקדם במהירות לפשרה היסטורית עם הפלסטינים, אתה תגשים במו-ידיך את נבואת-החורבן של בנימין נתניהו: תפרוץ אינתיפאדה שלישית, ורצועת-עזה תהפוך לפלטפורמה לירי פצמ''רים וקסאמים משופרים.

זה לא הזמן לחשוב על הבחירות הבאות, להסתכל על העוזים והביבים למיניהם, על ליכוד א' וליכוד ב'. זה הזמן להרים את המבט ולעשות את המעשה ההיסטורי.

זה המבחן שלך, ורק הוא יקבע אם הנסיגה מעזה הייתה אפיזודה זניחה או מעשה היסטורי.
מפייסים יקרים -

אתם צצים עכשיו כפטריות אחרי הגשם. אתם רוצים לפייס, להפגיש, ''לאחות את הקרע בעם''.

אין שום קרע. להפך, העם היה מאוחד בפרשה זו, בצורה מרשימה ואף מדהימה.

לא ''קרע'' יש כאן, אלא עימות בלתי-נמנע בין הרוב המכריע של הציבור הישראלי לבין כת מתבדלת קטנה. אם חסרה הוכחה לכך, הרי באים המתנחלים ודורשים להקים להם בישראל ישובים נבדלים, עם בתי-ספר נבדלים - נבדלים גם מהציבור הציוני-דתי הכללי.

הציבור הישראלי, רובו ככולו, הביע את רצונו במדינת-חוק, מדינה דמוקרטית, שבה יחליט הרוב, תוך כיבוד זכויות המיעוט. מדינה שפויה, חופשית ורציונלית. מדינה שיש לה גבולות וחוקה. שהיא חלק מהאנושות המתקדמת. מדינה המכבדת את כל הדתות אך אינה כפופה לדת.

על המדינה הזאת קמה כבר לפני 30 שנה הכת הפנאטית, השואפת להקים במקומה מדינה אחרת: מדינה דתית, לאומנית וגזענית, הנשלטת על-ידי החוק האלוהי כפי שהוא מתפרש על-ידי רבניה. מדינה שתפקידה הוא לכבוש את כל ארץ-ישראל, לרשת אותה, לגרש את תושביה ה''נכרים'' ולמלא אותה בהתנחלויות.

בין שתי תפיסות אלה לא תיתכן שום פשרה, ואסור שתקום פשרה מדומה. כי הפשרה המוצעת היא תמיד חד-כיוונית, ומטרתה להחזיר את הרוב הישראלי לחיק המיעוט קנאי הרבני. העמימות הרעיונית היא מסך-עשן, שמאחוריו פועלים המהרסים. מה שנחוץ הוא ההפך: לשפוך אור בהיר, חסר-רחמים וחושף על טיב העימות, כדי שכל אדם בישראל יבין על מה המאבק.

לא ''צו פיוס'' נחוץ, אלא דווקא ''צו גיוס'' - גיוס להגנה על מדינת-ישראל.
לפרופסור ישעיהו ליבוביץ ז''ל --

פעם סיפרת לי שכאשר כבשו חסידיו של המטיף המוסלמי עבד-אל-והאב את העיר מכה, הדבר הראשון שעשו היה להרוס את קברו של הנביא מוחמד, כדי שהמאמינים לא יסגדו לאבנים. עכשיו מכריזים אצלנו שבתי-הכנסת בגוש-קטיף, שהוקמו לפני שנתיים-שלוש, הם ''קדושים''. אתה היית עושה מהשרלטנים האלה עפר ואפר, כשם שעשית כאשר אמרת, בקולך החד והחותך, שהכותל המערבי הפך ל''דיסקוטק דתי''.

אתה חסר לנו.



חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אנס נוסף שגאה בהישגיו
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 28/08/2005 שעה 3:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בקצב שהדברים מתפתחים כאן בפורום, אפשר יהיה עוד מעט להקים את ''גלרית האנסים'' בדומה למוזיאון השעווה של מדאם טוסוד בו יש מדור מיוחד עם אוסף של כל מיני מפלצות אנוש.
_new_ הוספת תגובה



אורי הוא דמגוג ידוע במקומותינו
פרקש (יום ראשון, 28/08/2005 שעה 21:16)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וזוהי גדולתו העיקרית.

הוא מדבר על מיליארדי (בטח הוא מתכוון לדולרים, אבל לא אומר זאת) שהוצאו לשווא, כאילו אנחנו בכינו על הכספים שמשולמים לקיבוצים, למשפחות מעוטות יכולת לחולים קשיי יום וכו'. כאילו אין אג'נדה חברתית שהרוב קובע ומשלם על זה? האם אבנרי באמת חושב שגם אני רוצה לשלם את מחיר הטעות המדינית שלו שבינתיים עולה לישראל הרבה יותר מיליארדים (גם בדולרים וגם בשקלים)!

האם אורי לא מבין שסרבני שלום הם בלתי חוקיים ולכן נמצאים מצד שמאל וסרבני ימין שחוקיים הם בכל זאת רואים את עצמם שותפים למדינה וקשה עליהם הסרבנות?

העיתונאות מילאה את תפקידה והיא שירתה את השלטון. לא היה כמעט ולו עיתונאי אחד שניסה לשאול שאלות אמיתיות האם האתרוג הוא באמת אתרוג. אני חרד למציאותה של עיתונות מגוייסת למען מטרות השלטון שנקבעות על גללי כסף ומשרות ציבוריות. לא פלא שאינך מתייחס לתופעה זו כלל, לה גם אתה שותף.

אורי מצפה משרון לעשות קפיצת התאבדות נוספת. אצלו תמיד הויתור הבא יקבע אם שרון עומד אצלו ''במבחן האמיתי'', אפילו שמודה הוא שגם קיומו של המבחן הראשון היה לו כהפתעה. סתם קישקוש דמגוגי שלו של ילד שלא מפסיק לשחק המשחק ההתאבדות המותח במחשב. אלא שבמחשב זה וירטואלי, אבל אצל אבנרי-שרון זה אמיתי.

אין קרע בעם כי בימין אחראי והימין ישים להבא סייגים חוקתיים כדי למנוע מחטפים בלתי לגליים. הימין (בעיקר הדתי) נתן דוגמה של אזרחות למופת. דוגמה שאבנרי ודומיו נכשלו שוב ושוב. ואבנרי מעודד את ''אנשי השלום'' לא לקיים חוק, אבל בקריצה הוא רוצה שהם יקחו חלק בהכרעות הדמוקרטיות של האנשים בהם אותם סרבני החוק השמאלניים תוקעים סכין בגב.

הבעיה היא שדמגוג כאורי לא מסתכל במראה.
_new_ הוספת תגובה



אני מסכים איתך בדבר אחד
דוד סיון (יום ראשון, 28/08/2005 שעה 21:50)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה על המיליארדים כלל לא רלוונטית.
הכנסת החליטה להעביר תקציבים וזו סמכותה. כמו שאמרת פעם זה היה סקטור אחר שקיבל העדפה. הויכוח, אם בכלל, הוא לא על כסף...!!

מצד שני, כאשר מנסים לבדוק כמה יותר השקיעה המדינה בהתנחלויות עולות שתי עובדות חשובות:
1. חוסר שקיפות מונעת חשבון מדוייק.
2. הבדלי התיקצוב בין ההתנחלויות והמגזרים האחרים הם לא גדולים.

לפרטים נוספים קרא את המאמר של יובל רבינוביץ ושלי. ''העדפה תקציבית להתנחלויות?'' (דיון 1427).
_new_ הוספת תגובה



חוסר השקיפות נמצאת כמעט בכל סעיפי התקציב
פרקש (יום שני, 29/08/2005 שעה 14:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשל מורכבותו. לעולם יהיה קשה לאתר באמת איזה חלק תקציב הלך באמת ולאיזו מטרה, כי אין רישום ברור לכל אורך תנועת הכספים ממשרד האוצר, דרך משרדים, חברות, קבלנים, שירותים וכו ועד ליעד הסופי עבורו הוגדר הכסף.

כשם שחלקו של תקציב החינוך משפיע חברות נותני שירות (הוצאות ספרים, מדפיסי מחברות, כלי כתיבה, מתקיני מזגנים, חברות הסעה, חברות שמירה, צביעה, אינסטלטורים, חשמלאים, בודקי בחינות ועוד רבים(, כך גם בתקציב שהוקצע להתנחלויות. בכל מקרה כל כספי תקציב בסופו של דבר מסתובבים במשק כולו ומעודדים פעילות עסקית/כלכלית, ומכאן שאינו שלילי בכלל.
_new_ הוספת תגובה



חוסר שקיפות היא כלי
דוד סיון (יום שני, 29/08/2005 שעה 18:42)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למי שיש גישה לא קשה לאתר כלום כי יש רישום ברור.
הבעיה היא שפשוט יש מי ש''נהנה'' מחוסר שקיפות.

העובדה הפשוטה ביותר היא שחברי הכנסת לא מקבלים
את נתוני התקציב לפרטיו ולמעשה הם מחליטים על בערך.
הנה הסבר סכמתי:
''שקיפות המערכת הציבורית'' (דיון 1457).
_new_ הוספת תגובה



אורי - ארי!?
Israeli101 (יום ראשון, 28/08/2005 שעה 8:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאז ומתמיד יגעתי להבין את מניעיו של הלמוט אוסטרמן
(א. אבנרי)!
ולפתע הבזיקה מחשבה? הלמוט אוסטרמן נולד בעיר
'בקום' בדוייטשלאנד(גרמניה), השם ''הלמוט'' הוא גרמני טהור - ''אראיין''(Aryanשבט גרמני טהור!!).
שם משפחתו ''אוסטרמן'' פירושה 'איש מזרח'. גם שם ארי!
(אורי - ארי!?)
אז מה בכך?
ובכן, עד הגיעו לארץ האבות(שדות פלשת כפי הגדרתו) לא הייה לו שם עברי! והרי לרוב אם לא לכל יהודי הגולה יש
שם עברי שהורים מקנים לילדיהם בנוסף לשם הלועזי.
היתכן שברבות הימים הלמוט גילה קשר ארי לא יהודי!?
ולכן שועל שמשון הפך עורו?
_new_ הוספת תגובה



אני מציע לך לא להשתעשע בדימיונות
פרקש (יום שני, 29/08/2005 שעה 14:10)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סתם כדי לפגוע במישהו בדברים שאתה לא יודע/מכיר. תטען טענות כלפי מה שאורי אבנרי אומר ולא לגבי מי הוא.

חוץ מזה השם 'אוסטרמן' דווקא מהצביע על כך שאבנרי הוא יהודי בן של יהודים, בן למשפחת מהגרים יהודים שהיגרה לגרמניה מן ה''מזרח'' (בד''כ רוסיה, הבלטיות ופולין).
_new_ הוספת תגובה



למען הדיוק
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 2:03)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היהודים שהיגרו לגרמניה ממיזרח אירופה כונו Ost Juden וכינוי זה המשיך ללוותם גם בדור שני ושלישי.

השם Osterman למיטב ידיעתי הוא שם גרמני (ארי) טהור ולא מצביע על שום ייחודיות יהודית.
_new_ הוספת תגובה



למען הדיוק
פרקש (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 16:31)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתכן.

ויתכן שהגרמנים קראו להם Ost Juden והיהודים כינו את עצמם בשם Osterman. אם כי יש גם פרוסים שנקראו בשם הזה.
_new_ הוספת תגובה



למען הדיוק
Israeli101 (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 21:24)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''יתכן'' שאם לסבתה היו גלגלים...................!!
_new_ הוספת תגובה



הכינוי Ost Juden
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 23:10)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה הכינוי בו היהודים הגרמניים מדורי דורות (חלקם הגיע לשם מגלות ספרד, והיו הרבה מישפחות שחיו בגרמניה עוד מתקופת האימפריה הרומית) השתמשו כלפי יהודי מיזרח אירופה שהתחילו להגר לגרמניה כתוצאה מהפוגרומים.
ההגירה הזאת התחילה במהלך המאה ה 19 וקיבלה את עיקר התנופה אחרי מילחמת העולם הראשונה.
היהודים ה''וותיקים'' בגרמניה ראו את עצמם כגרמנים לכל דבר --- ''גרמנים בני דת משה'', בדומה למושג שהומצא בצרפת בתקופת נפוליאון.
_new_ הוספת תגובה



לקוח מהתורה הקדושה
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 9:40)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אמר אויב ארדוף אשיג אחלק שלל''.

במשפט זה הלקוח מהתורה יש הופעה של חמש אותיות א'

חמש אותיות א' שווה לאות אחת שהיא ה

כל שונאי ישראל שמם מתחיל ב אות א' שם פרטי ה' כנגד שם
משפחה.
לדוגמא:

המן אגגי
הדריאנוס אליה
היטלר אדולף
הלמוט אוסטרמן
וכולי
_new_ הוספת תגובה



לקוח מהתורה הקדושה
Israeli101 (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 10:48)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי אני שאחלוק על כך!!
_new_ הוספת תגובה



לקוח מהתורה הקדושה
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 12:37)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כלומר, הלמוט אוסטרמן אינו שייך לקבוצה הזו, היות ש-א הוא תחילת שם המשפחה ו-ה' השם הפרטי. גם „המן אגגי” יוצא מהקבוצה בשל אותה סיבה.

בעצם, מי זה המן אגגי? האם הוא קשור לאחד, המן האגגי, שפירוש שמו הוא המן מאגג, כשם שמרדכי היהודי היה מרדכי מיהודה?

אגב, מלכת פרס בתקופה האמורה היתה אסתר היהודיה, שעל פי ההיגיון שלך היא מהגרועות שבצוררים, כמו גם אברהם העברי (טוב, למה אפשר לצפות מאבא של ערבי?).
_new_ הוספת תגובה



אשה?
אבי גולדרייך (יום רביעי, 31/08/2005 שעה 6:54)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נחשבת
_new_ הוספת תגובה



לקוח מהאינטרנט- בן דודו של אורי אבנרי?
אבי גולדרייך (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 16:39)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לקוח מהאינטרנט- בן דודו של אורי אבנרי?
Israeli101 (יום רביעי, 31/08/2005 שעה 6:16)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדמיון/משותף בינהם השאיר אותי הלום רעם!
_new_ הוספת תגובה



בחייך
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 19:12)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומה בקשר ל''אדם''? או ''אברהם'' למשל?
_new_ הוספת תגובה



שאלה טובה ב''ה
מהנדס אזרחי (שבת, 03/09/2005 שעה 7:20)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתוב בתורה כך ''זה לעומת זה עשה אלוקים''

סדר אותיות א' ה' דקדושה לעומת א' ה' דטומאה!

בדיוק כמו בכל המדעים לכל מינוס יש פלוס

שבסופו של דבר שניהם מביאים כל דבר לנקודת השיוויון.
_new_ הוספת תגובה



אורי הפעם אתה צודק בכמעט בכל מילה
soria (יום ראשון, 28/08/2005 שעה 20:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בנושא בתי הכנסת נו... אין להשוות קבר לבית /מרכז תפילה והמנוח למרות שהוא בעל תואר אקדמאי עיתים גם לא צדק
_new_ הוספת תגובה



ישראל הגיעה לאותה צומת אליה
אאא (יום ראשון, 28/08/2005 שעה 20:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגיעה אירופה לפני 70 שנה.לסלק את הסמול הלבן או להפוך לדמוקרטיה.
רק סילוקם של הסמולנים הלבנים למזרח התיכון אפשר התפתחות משטרים דמורטיים ביבשת אירופה
רק סילוקם של הסמולנים הצלבנים הלבנים בחזרה למזרח אירופה,יאפשר את קיומו של משטר דמוקרטי בישראל.

אין ערבים אין פיגועים
אין סמולנים,יש דמוקרטיה
אין סמולנים אין אבטלה
אין סמולנים,יש עם יהודי
_new_ הוספת תגובה



ישראל הגיעה לאותה צומת אליה
Israeli101 (יום ראשון, 28/08/2005 שעה 21:02)
בתשובה לאאא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיש ו-ע.צופיה, ודאי מוקירים את כתיבתך!!!

שבוע טוב.
_new_ הוספת תגובה



קרע בעם?
עמיש (יום ראשון, 28/08/2005 שעה 23:26) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקרע היחידי זה שקרענו להם את התחת.
כל השאר זה שטויות
_new_ הוספת תגובה



אז אפשר לקרוא לך מעכשיו
פרקש (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 17:15)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תת-קורען?
_new_ הוספת תגובה



קרע בעם?
Israeli101 (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 21:27)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי קרע?
_new_ הוספת תגובה



מי קרע?
ע.צופיה (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 23:39)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הלמוט אוסטרמן לח''כ שייב(כיום אלדד)
_new_ הוספת תגובה



מי קרע?
Israeli101 (יום רביעי, 31/08/2005 שעה 2:18)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת ''הקרע היחידי זה שקרענו להם את התחת.''

''קרענו'' בלשון רבים! הלמוט אחד, מי היתר?
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי