פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אנטישמיות או ביקורת?
המערכת (שבת, 25/05/2002 שעה 23:24)


יו''ר סיעת הלברלים (F.D.P) בבונדסטג הגרמני ומועמד למשרת הקנצלר, גידו ווסטרוולה (Westerwelle), מגיע מחר לישראל לביקור בן יומיים על רקע האשמות קשות נגד חבר מפלגתו ויו''ר מדינת נורדריין-ווסטפליה מטעמה, יורגן מלמן (Möllemann)

מלרמן מצוי בעיצומו של עימות תקשורתי רחב עם האיש השני בחשיבותו בוועד היהודים בגרמניה, מישל פרידמן (Friedman), אשר משמש גם כמנחה בתוכנית ראיונות פרובוקטיבית במיוחד. פרידמן טען נגד מלמן כי מלרמן נוקט בטכניקות אנטישמיות בביקורתו נגד ישראל ועל מעשיה בשטחים. מלמן דחה טענה זו באופן חד משמעי, והאשים את פרידמן בניצול מאורעות העבר ובהדבקת תווית של אנשטישמיות למתנגדי דרכה המדינית של מדינת ישראל, וזאת על מנת לסתום פיות ולסכל כל ויכוח באיבו על מעשיה השונים של ישראל בשטחים.

הרקע לחילופי דברים אלו נעוץ בהתבטאויותיו של חבר המפלגה הליברלית במדינת נורדריין-ווספליה, ג'מאל קרזלי (Karsli), אזרח גרמני ממוצא סורי, אשר האשים את ישראל ושרון בשימוש במתודות נאציות בשטחים במאבקה הפושע נגד העם הפלסטינאי.
קרזלי עצמו הנו דמות מעוררת מחלוקת, אשר לפני מספר חודשים הוצא החוצה ונזרק משורות סיעת הירוקים (die Grünen) בנורדריין ווסטפלייה, שם היה חבר פרלמנט מטעמם. הסיבה להרחקתו ממפלגת הירוקים היו הצהרות שונות שנתן, אשר הירוקים פירשו אותן כאנטישמיות. המפלגה הליברלית צירפה את קרזלי לשורותיה ללא בחינה מדוקדקת של הצהרות אלו, וביוזמתו הישירה של מלרמן. הסיבה לתמיכתו הבלתי מסוייגת של מלמן לכניסתו של קרזלי לשורות הליברלים אינה ברורה, וחוגים מסויימים גורסים כי מלמן מלכתחילה ביקש להגיע לעימות שכזה עם נציגי הקהילה היהודית על רקע הבחירות לפרלמנט בעוד כארבעה חודשים.

רשות המפלגה הליברלית מיהרה לצאת נגד דבריו של קרזלי, ובהליך זריז הביאה לפרישתו אף מסיעת הליברלים, בבד בבד עם דחיית ההאשמות כנגדה, אשר במסגרת זו נוסע ווסרוולה החל ממחר לביקור בן יומיים בישראל.
בביקור זה יפגש ווסטרוולה על שמעון פרס, משה קצב, טומי לפיד ואולי אף עם האיש הרע בסיפור, לדעת ולשיטת מלמן - אריאל שרון, ראש ממשלת ישראל.

קישורים:
תיאור התפתחות העניינים בשבועון ''שפיגל'' (גרמנית)


חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אנטישמיות  (אריה פרלמן)
  על פוליטיקאים וכיסאות מוזיקליים  (אלכסנדר מאן) (4 תגובות בפתיל)
  בתחום זה אין הרבה חדש  (ישראל בר-ניר)
  מי אמר מה...  (אסתי וולש) (4 תגובות בפתיל)
  מחיקת תגובות  (המערכת)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי