פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שלושה במיטה אחת
אורי אבנרי (שבת, 11/06/2005 שעה 7:00)


שלושה במיטה אחת

אורי אבנרי


''נשיא ארצות-הברית ונשיא הרשות הפלסטינית!'' הכריז הכרוז, כאשר שני האישים התייצבו לפני העיתונאים בביקורו של מחמוד עבאס בבית הלבן.

גם ג'ורג' בוש קרא לאורחו ''הנשיא עבאס'', ולא במקרה. הפנייה הזאת הייתה תוצאה של דיונים נוקבים.

במשרד ראש-הממשלה חרקו שיניים ושתקו. גם התקשורת הישראלית, רובה ככולה, עברה על הדבר בשתיקה. אך יתכן שמכל פירות הביקור של מחמוד עבאס (אבו מאזן) בוושינגטון, היה דווקא זה החשוב ביותר.

כדי להבין זאת צריכים לחזור אחורה. בעת המשא-ומתן לקראת הסכם-אוסלו ב-‏1993 התלקחה מחלוקת חריפה סביב שאלת התואר שישא יאסר ערפאת. הפלסטינים דרשו שייקרא ''נשיא'', הישראלים הסכימו רק שיהיה ''יושב-ראש''.

מדוע? התואר ''נשיא'' נושא בחובו משמעות ממלכתית. למדינות יש נשיאים. לסתם מוסדות יש רק יושבי-ראש. הנציגים הישראליים לא הסכימו בשום פנים שהרשות הפלסטינית, שקמה בעקבות ההסכם, תהיה בעלת סממנים של מדינה.

הפשרה התאפשרה תודות לשפת הערבית. בערבית (כמו בצרפתית) אין הבדל בין נשיא ויו''ר. שניהם נקראים ''ראיס'' (מהמילה ''ראס'', ראש). לכן קבע הסכם-אוסלו, בכל שלוש גירסותיו (אנגלית, עברית וערבית), כי ראש הרשות הפלסטיני ייקרא ''ראיס''.

מאז התעקשו כל כלי-התקשורת הישראליים, יחד עם כל הפוליטיקאים והדיפלומטים, לקרוא לערפאת ''יושב-ראש הרשות הפלסטינית'', והם מדביקים כיום את התואר הזה גם לאבו-מאזן.

לכן, כאשר קרא בוש עצמו לאורחו ''הנשיא עבאס'', הייתה זאת סטירת-לחי לדיפלומטיה הישראלית וצעד להרמת קרנו של אבו-מאזן והצד הפלסטיני.

הצעד הבא עשוי להיות שידרוג הרשות עצמה. באוסלו דרשו הפלסטינים לקרוא לה ''הרשות הלאומית הפלסטינית''. הצד הישראלי התנגד בתוקף, והסכים רק ל''רשות הפלסטינית''. הוא התעקש על כך בתוקף רב. כאשר הדפיסו הפלסטינים, בניגוד להסכם, בולים שנשאו את השם ''הרשות הלאומית הפלסטינית'', הם נאלצו להשמיד את כולם ולהדפיס חדשים הנושאים את השם המוסכם.

בכל זאת נושאים כיום כל הניירות הרשמיים של הרשות את הכותרת ''הרשות הלאומית הפלסטינית''.

מאבק דומה מתנהל מאז אוסלו סביב השם פלסטין. כאשר הוענק לפלסטינים מעמד של ''משקיף'' באו''ם, התנוסס על מושבם השם ''אש''ף''. אחרי מאבק עקשני וממושך, בהנהגת אחיינו המוכשר של ערפאת, נאצר אל-קידווה, הוחלף שלט זה בשם המפורש: ''פלסטיין''. יותר ויותר מוסדות בינלאומיים מכירים עכשיו ביחידה הקרויה ''פלסטין'' - כאילו כבר הייתה מדינת-פלסטין חיה וקיימת.

לא בישראל, כמובן. אמנם, גם אצלנו אין מנוס מלדבר על ''מדינה פלסטינית'', ואפילו אריאל שרון בכבודו ובעצמו מוכן לקרוא כך לאוסף המובלעות שהוא מוכן להשאיר לפלסטינים בגדה וברצועה, אבל בשום פנים ואופן לא יעלה ישראלי על דל שפתיו את השם המפורש - ''מדינת פלסטין''. לפני זה יאכל הרב הראשי חזיר בפרהסיה, טפו-טפו-טפו.

לפעמים מגיע הקרב על סממני הממלכתיות הפלסטינית לממדים גרוטסקיים. באוסלו התווכחו במשך שבועות על השאלה איך לקרוא לתעודה הפלסטינית - ''תעודת מעבר'' או ''פספורט''? הישראליים לא הסכימו בשום פנים לתואר פספורט, שהרי פספורט יש רק למדינות. הפלסטינים התעקשו, ולבסוף נמצאה פשרה: בראש המסמך יהיה כתוב ''תעודת מעבר'', ובתחתיתו ''פספורט''. הפלסטינים ניסו להתחכם והדפיסו את התעודות בסדר הפוך, וגם אז נאלצו להדפיס אותם מחדש.

מה עוד נתן בוש לאבו-מאזן, נוסף על ההכרה בתואר?

הרבה מאוד ומעט מאוד – תלוי בזווית-הראייה.

אנשי ראש-הממשלה צודקים כשהם טוענים שבוש לא נתן לו שום דבר חדש. הכל נאמר כבר קודם לכן. אבל כאשר בוש חוזר על כל מה שנאמר בעבר בהזדמנויות שונות, ומקבץ את זה בצרור אחד, זה מקבל משמעות חדשה. הכמות הופכת לאיכות, כמו שאמר קארל מארס.

לפי בוש, מדינת-פלסטין קום תקום. מתי? זה לא נאמר. אין לוח-זמנים.

בוש דיבר על ''עזה, הגדה המערבית וירושלים''. הכללת ירושלים היא מכה גדולה לשרון, שהצהיר כמעט באותה עת שירושלים כולה תישאר בידי ישראל ''לנצח נצחים''. לא סתם לנצח, אלא ''לנצח נצחים''. (בעבר הוא אמר זאת גם על נצרים וכפר-דרום, העומדות להיות מפונות בעוד שלושה חודשים. נצח קצר מאוד, מין מיני-נצח.)

הגבולות בין ישראל ופלסטין ייקבעו, על פי בוש, רק במשא-ומתן ובהסכמה הדדית. איך זה מתיישב עם הבטחתו הכתובה לשרון, שאמריקה תתמוך בהשארת ''מרכזי האוכלוסייה הגדולים'' (קרי: ההתנחלויות הגדולות) בידי ישראל? אולי אין סתירה: הגבולות ייקבעו במשא-ומתן, אך ארצות-הברית תתמוך בדרישת הצד הישראלי.

האם יש לזה פיתרון? אולי. בהזדמנויות שונות אמרו הפלסטינים שהם מוכנים לחילופי-שטחים מוגבלים, בתנאי שזה יהיה על בסיס של 1:1.

בוש לא פירט – לא באוזני אבו-מאזן ולא באוזני אבו-עומרי – לאילו ''מרכזי אוכלוסיה'' הוא מתכוון. שרון מזכיר תמיד את מעלה-אדומים, אריאל, גוש-עציון (המורחב) ועוד. אפשר להבין מדבריהם של דוברים אמריקאיים שבוש אינו מתכוון למעלה-אדומים, שסיפוחה לישראל היה חותך את הגדה המערבית לשתיים, וגם לא לאריאל, הנמצאת כ-‏25 ק''מ בתוך הגדה. אך יישובים כמו אלפי-מנשה, מודיעין-עילית, אפרת וביתר עילית, הסמוכים לקו הירוק, עלולים להיכלל בתפיסה האמריקאית.

בוש הוסיף הערה מעניינת: שזאת תהיה העמדה האמריקאית לכל אורך המשא-והמתן. למה התכוון? שזה מחייב גם את הבאים אחריו, או שיביא לסיום המשא-והמתן עד סוף 2008, כאשר תיגמר תקופת כהונתו?

אומרים שהצלילים עושים את המוסיקה. הצלילים של בוש בוודאי ערבו לאוזניו של אבו-מאזן. והם נשמעים צורמים מאוד לאוזניו של שרון.

אבל בינתיים נמשכים בניית החומה, סיפוח האדמות והרחבת ההתנחלויות. אך כאשר מוסיקת-הרקע משתנה, גם העובדות עשויות להשתנות בהדרגה ולהתאים את עצמן.

ראש-ממשלת ישראל נמצא במצבו המביך של גבר, השוכב במיטה עם אשתו ומגלה, להפתעתו, שיש שם עוד איש. ולא סתם איש, אלא נשיא.

הוא יעשה כמובן את הכול כדי לגרשו משם.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מעניין שבוש - השטן הגדול של אבנרי
רמי נוי (שבת, 11/06/2005 שעה 11:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הופך פתאום למושא תקוותיו.
נצחונם של אביונים המזכיר לי את התקוות שאנו , אנשי השמאל בישראל, תולים בשרון.
_new_ הוספת תגובה



מי שתומך בשרון,
יאיר ש (שבת, 11/06/2005 שעה 11:26)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינו יכול לקרוא לעצמו איש שמאל
_new_ הוספת תגובה



תקן אותי אם אני טועה
ישראל בר-ניר (שבת, 11/06/2005 שעה 17:41)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל נדמה לי שהיום, בארץ, רק השמאל (אולי לא כולו) תומך בשרון.

דווקא בארה''ב, בקרב החוגים המזוהים כימין, יהודים ולא יהודים, במיוחד AIPAC, יש תמיכה רחבה בשרון.
אין כל פלא, מאחר ו''מה שרואים מכאן לא רואים משם''. הם באמת מאמינים שמדובר ב''התנתקות'', ולא תופסים שמדובר באחיזת עיניים בלבד. הם לא שמעו על ''ישראבלוף'', והמושג ''כאילו'' לא מוכר להם.
כשפינוי היישובים יסתיים ויתברר להם שאין כל התנתקות הם אולי ידברו אחרת אבל גם זה לא בטוח.
התמיכה איננה מלאה, ויש גם לא מעט התנגדות אבל זה זוכה לפחות כיסוי.
_new_ הוספת תגובה



אז תרשה לי לתקן אותך
יאיר ש (שבת, 11/06/2005 שעה 19:12)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמאל אמיתי לא קיים במפה הפוליטית של ישראל. מה שקיים

הוא ששרון נהנה מתמיכת הברית בלתי קדושה של כמה גופים:

1) אנשי הסמאל (להבדיל מהשמאל), המוכנים להצדיק שלטון עברייני ומושחת, ביזוי שלטון החוק והדמוקרטיה, קפיטליזם פרוע, וחסימה של אפילו סיכוי להגיע לפתרון של שלום לפי שיטתם, הכל בשם שנאתם היוקדת והאובססיבית לציבור המתנחלים.

2) אנשי מפלגת האבודה, חבורת נמושות שחלקם חוששים להביע התנגדות לתוכנית אחרי ששרון אגף אותם מ''שמאל'' כביכול.

3) חבורה של מושחתים שואפי שררה מהליכוד, שבעבור הכסא מוכנים למכור את כולנו, בניגוד מוחלט למצע של מפלגתם והחלטת המרכז, משאל המתפקדים והתחייבותם לבוחריהם,
_new_ הוספת תגובה



באשר לאי קיומו של שמאל אמיתי בישראל
ישראל בר-ניר (שבת, 11/06/2005 שעה 19:28)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מסכים אתך בכל מאת האחוזים.
_new_ הוספת תגובה



אז תרשה לי לתקן אותך
דוד סיון (שבת, 11/06/2005 שעה 20:11)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגוף הכי חשוב בברית הזאת זה דוקא הליכוד. אם ביזוי שלטון החוק הוא משמעותי זה בעיקר בגלל התנהלות הליכוד. הם בקלות יכולים לשנות זאת, ובאותו רגע כל היתר (אותם דירגת) יהפכו ללא רלוונטיים.

מעבר לכך תהליך ההתנתקות עבר במספר הצבעות בכנסת ובממשלה (פעם על ההתנתקות, פעם על חוק פינוי פיצוי וגם כהחלטה תקציבית) שנבחרו בבחירות דמוקרטיות. אין כאן ביזוי שום חוק ושום דמוקרטיה. בדמוקרטיה שילוחית ביום הבוחר אנחנו אומרים את דברנו ונותנים סמכות לנבחרים להחליט עבורנו. לכן הכל תקין חוץ מדבר אחד.

שרון הבטיח להתחשב במשאל הליכוד והוא, כך נראה, לא מקיים. זה שוב מזכיר לנו שהדברים הם בידי הליכוד.
_new_ הוספת תגובה



אז תרשה לי לתקן אותך
פרקש (שבת, 11/06/2005 שעה 20:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מחטפים פוליטיים אינם תקינים אפילו אם נעשים בשמה של הדמוקרטיה. כבר היינו בסיפור הזה, שלא החל כלל עם הימין, אלא שהימין נשאב מתוך חוסר יכולתו לשנות את כיוון הספינה, אל המפל הגדול. את הדרך קבע השמאל לפני 13 שנים, גם כן במחטף מאַתְגֵּר-דמוקרטיה. אז המחטף אפילו היה בוטה יותר.

כך ממחטף למחטף אנחנו מכרסמים בדמוקרטיה וחותרים לקראת הנפילה במפל הגדול.
_new_ הוספת תגובה



הרשה לי לברך אותך על הניסוח הפואטי המשובח
דוד סיון (שבת, 11/06/2005 שעה 21:49)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צר שאינני מסכים איתך. השיטה של דמוקרטיה ייצוגית כוללת גם מחטפים. אני מודע ומודה שלא טוב שמחטפים (בעיקר על חודו של קול) מכריעים מהלכים מדיניים. אני לא מקבל את הגישה שהימין ''נשאב מתוך חוסר יכולת,....'' היכולת של הימין היא בעלת משקל הרבה יותר גדול ממה שאתה מצייר.

מה מפריע לימין להטות את הספינה הרי, כפי שיאיר אומר, השמאל בעצם לא קיים?

אבל אני גם יודע שבעצם המחטפים התחילו כבר בשנות ה-‏80 כאשר בבחירות יצא בעצם תיקו (שפרס ושמיר התחלפו באמצע כהונה....). מחטפים מתבצעים כאשר יש מעין תיקו בתוצאות הבחירות.
_new_ הוספת תגובה



תודה. אין לי כלל בעיה עם זה
פרקש (שבת, 11/06/2005 שעה 22:15)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי בעתיד לא תהיה ברירה לימין אלא לעשות גם כן איזשהו מחטף כדי לתקן את חתירת הספינה ולהצילה בזמן. אני רושם את דבריך אלה, שבודאי יחזקו מורלית את חוטפי-הימין בבוא הזמן.

כשאני אומר שהימין ''נשאב מתוך חוסר יכולת,....'' אני מתאר מציאות שמתרחשת מול עיננו. פתאום מתגלים כמה חורים בספינה. אני מקווה שהם יתוקנו בבחירות הבאות. יכולת הימין לא נמדדת המספר המנדטים ולו רק בגלל שהוא מפוצל (פיזיקה פשוטה). אתה צודק שיכולת הימין היא בעלת משקל גדול הרבה יותר, אבל רק אילו כולו היה פועל יחד ובכיוון אחד.

קואליציה מתחלפת אינה מחטף, אלא ביטוי ישיר של כוונת הבוחר. אין המקרים דומים בכלל.

לגבי פרשנותו של יאיר, מוטב שתשאל אותו לדעתו.
_new_ הוספת תגובה



פרשנותי
יאיר ש (יום שני, 13/06/2005 שעה 12:17)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין פה עניין של ימין ושמאל, אלא בעיקר מניעים ואינטרסים של ראש ממשלה, שלהאשים אותו בכך שיש לו אידיאולוגיה בין מ''ימין'' או מ''שמאל'' גובל כמעט בהוצאת דיבה.

בלי קשר לנושא ה''הנתקות'' עצמו, הרי באופן הבלתי לגיטימי שבו הוא נכפה, יש בהחלט ובהחלט ביזוי נשמת אפה של הדמוקרטיה וערעור יסודותיה
_new_ הוספת תגובה



ד''א
פרקש (שבת, 11/06/2005 שעה 22:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לטענתך ש''מחטפים מתבצעים כאשר יש מעין תיקו בתוצאות הבחירות.'' - אינו בהכרח נכון.

כגודל הנצחון (והפער בין הקואליציה לאופוזיציה) כך גודל המחטף. מחטף של 3 ח''כים ומיצובישים קטן בהרבה ממחטף של רוה''מ, שריו וחצי מח''כי הרשימה.

אבל בשני המקרים מדובר במחטף, בסרחון פוליטי.

המכשיר מחטף כיום, אל יבכה מחר.
_new_ הוספת תגובה



מחטפים
דוד סיון (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 7:33)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מחטפים היו ויהיו במערכת הפוליטית.

פעם ''הימין'' מצליח ופעם ''השמאל'' מצליח (המרכאות מייצגות את העובדה שלא בדיוק ברור מי זה ימין ומי זה שמאלל)?

להזכירך שאחד המומחים במחטפים הוא ראש הממשלה הנוכחי. רק שכאשר הוא הוביל מחטפים לטובת אינטרסים מסויימים הוא זכה לשבחים. כעת שהוא עושה זאת בכיוון אחר הם צועקים.

המכשיר מחטף פעם אל יבכה היום....
_new_ הוספת תגובה



רק השמאל פושע במחטפים
צדק (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 8:33)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או יותר נכון בביצוע פשעים .
לשמאל לא היה רוב בכנסת מאז שנת 1977 , אפילו לא רגע אחד.
רוב יהודי בודאי ובודאי שלא היה לו.

רק מי שאין לו רוב יכול לבצע מחטף,
מי שיש לו רוב ומקיים את הבטחותיו ממילא אינו מבצע מחטף.

פושעי אוסלו ביצעו מחטף, עברו על החוק ושילמו שוחד כדי להעביר את החלטתם,
שרון מבצע מחטף, כי הוא שיקר את בוחריו ונוהג כדיקטטור,
גם זה מחטף שמאלני על אף שלכאורה הליכוד נחשב כימני ע''י הדיוטות.

מחטף ימני לא ראיתי מעולם, אם יש לך דוגמה הייתי מעונין מאד לשמוע על הנס הפלאי הזה.
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק. הימין מעולם לא עשה מחטף
ישרא-טק (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 9:24)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או שאנשיו הם שיאני המוסר הפוליטי, או שלחילופין הם שיא הנעבעכיות. לאחר שהשמאל הכשיר מחטפים מימין ומשמאל, הגיע העת שהימין יעשה את מחטף חייו ויקדם אג'נדה פוליטית חדשה, שתנער אותנו מְחוֹלַיֵי אוסלוֹץ.
_new_ הוספת תגובה



לפני 1977 מנחם בגין היה מנהיג הימין
צדק (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 9:45)
בתשובה לישרא-טק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואפילו שונאיו הגדולים בשמאל, מודים ברגעים של חסד,
שאין דמוקרט גדול ממנו, ואין אדם ישר ממנו.
הוא לא המנהיג שיאפשר נוכלויות מסוג זה.
ועובדה זו היא תשובה לחלק של המוסר הפוליטי.

מאז שעלה הליכוד לשלטון בשנת 1977, ולא טיפל בבסיס השמאלני של מוסדות המדינה,
השמאל ביצע מחטפים כל הזמן באמצעות הפקידות שעדיין כמעט כולה היתה שלו,
ע''י הפרעה לניהול המדיניות, הכשלת המדיניות, הדלפות מגמתיות לתקשורת, ניהול מדיניות עצמאית, מדינה בתוך מדינה.

הימין בהגדרתו המקובלת אינו צריך לבצע מחטפים,
הוא הרוב במדינה וזכותו להנהיג על פי מצעו,
אם זה יקרה, רק אז תהיה כאן דמוקרטיה אמיתית.

הימין אינו יודע לשלוט, בעיתו היא פסיכולוגית.
הימין מרגיש את עצמו כמו עבד שבטעות עלה לגדולה,
על אף שיש לו רוב עצום בעם,
הוא עסוק כל היום בהתגוננות מפני העקרבים שלא השכיל לסלק מבסיסי ההשפעה במקום לעסוק בעשיה.
לעומתו, לשמאל יש רגש עליונות ''לשלטון בחרתנו'',
גם כאשר הוא מיעוט קטן בעם,רק שמאלני יכול לאמר ''צריך להחליף את העם'' כאשר הוא מפסיד בבחירות.
_new_ הוספת תגובה



[•] בגין
עמיש (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 11:32)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•] הוסר ביטוי בלתי ראוי. המערכת.

שבתקופת שלטונו הדרדרה כלכלת ישראל באופן חסר תקדים ונוצרו קרעים ושנאה בעם שלא נרפאו עד היום.

בהחלט תזקף לזכותו חתימת הסכם השלום עם מצריים שנשאה עמה פוטנציאל גדול לשינוי האוירה באזור.
_new_ הוספת תגובה



[*] אתה...
צדק (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 11:53)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* הוסרו ביטוי לא ראוי וכן ביטויים הנוגדים את מדיניות המערכת]
המעליל עלילות על אדם ישר וצנוע מאין כמותו בתולדות מדינת ישראל.

את הכלכלה בתקופתו הרסה ההסתדרות הפושעת בשיתוף המערך,
שהשביתו את המדינה ללא הפסקה על מנת למוטט את השלטון.
כדרכו הפושעת של השמאל מאז ומתמיד,
או שהוא בשלטון או שהוא ישרוף את המדינה על יושביה.

השנאה היא נחלתו הבלעדית של השמאל,
שרצח וטבח ביהודים עבור השלטון,
שעצר יהודים עינה אותם ומסר אותם לאויב,
שהעליל עלילות דם על יהודים,
שחטף ומכר ילדים יהודים,
שהעביר יהודים על דתם בפיתוי ובאלימות,
כמו האנטישמים החולניים של אירופה,
המשתף פעולה עם רוצחי יהודים,
המסייע לרוצחי יהודים,
ועוד
.
.
ועוד פשעים עד אינסוף...........

אין פשע בעולם שהשמאל החולני לא ביצע !!
_new_ הוספת תגובה



סה סי בון אוליביה הסבון
עמיש (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 13:13)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה שאסמולנים הם נבלים אנטישמים צמאי דם וכו' כבר הסכמתי אתך מזמן, חבל על האנרגיה שלך לחזור ולציין זאת.

ועדיין, זה מה שהיה מנחם בייגין. דמגוג של ככרות שהסית נגד חלקים מבני עמו בצורה שפלה ועורר מדנים בכל אשר הלך.
הרס הכלכלה בימי ארליך, ארידור, מרידור ושות' הוא פרק אפל בתולדות ישראל.
למרבה המזל הסכים שמעון פרס לכהן כשר האוצר בשנים 84-86 ובסיועו של ביילין הצליח לחלץ אותנו מהבוץ.

ומפאת כבוד המת עוד לא דברנו על לבנון
_new_ הוספת תגובה



ביילין?
פרקש (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 13:22)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה פתאום הוא? הוא הבטיח לך מקום ריאלי ברשימה?

עדיף שתזכיר את יצחק מודעי שהיה הקברניט האמיתי של ההתאוששות הכלכלית. הבוליטיקה לא צריכה להעכיר את מוחך.
_new_ הוספת תגובה



[*] חסר כבוד כמוך מדבר על כבוד....
צדק (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 13:27)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* הוסר ביטוי המנוגד למדיניות המערכת]

מסית לעומת רוצחים שפלים , מי גרוע יותר ?

מי גרוע יותר בגין ''המסית'' לכאורה או רבין שרצח בפועל 16 יהודים, תוך ביצוע פשעי מלחמה ?

שמעון פרס לא הסכים, שמעון פרס הגיע לכך ע''י אלימות ואיומים והרס כלכלת המדינה,
הוא וההסתדרות החריבו את הכלכלה ע''י שביתות כדי שהליכוד יאלץ להכניסם לממשלה,
ללא הפרוטקשן הזה, ההרס היה נמשך ופושעי השמאל היו מחריבים את הכלכלה לגמרי.

הרוצחים והמסיתים היחידים בארצינו הם השמאלנים !!
_new_ הוספת תגובה



בגין
עמיש (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 14:03)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ניסה למרוד בממשלת ישראל ולהביא לארץ אניית נשק שתשמש אותו ואת מפלגתו.
למרבה המזל הוא קבל את הטיפול המתאים
וכל הגידופים לא יעזרו לך, פרס הציל את ישראל מחורבן כלכלי ביחד עם ביילין. אלו העובדות וכל השאר - קשקשת היסטרית.
_new_ הוספת תגובה



עלילת דם להצדקת הרצח השפל
צדק (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 14:09)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו מהות כל דבריך.

''מורד'' שאומר לאנשיו לא להשיב באש אפילו אם יורים עליהם,
לעומת ''צדיקים'' הרוצחים יהודים בדם קר.

אני יודע מי הצדיק ומי הרשע.

אתה המגדף היחידי בינינו,
אתה ממציא היסטוריה, דבר מקובל בבולשביקיה,
סטאלין ולנין השתמשו בזה היטב,
ואתה ממשיך דרכם הנאמן.
_new_ הוספת תגובה



שקר וכזב
עמיש (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 14:21)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנשי האצל הרגו חיילי צהל בזמן דיכוי המרד, למיטב זכרוני מדובר בשלשה חיילים לפחות.
_new_ הוספת תגובה



הרגו לא רצחו
צדק (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 14:37)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש הבדל בין רוצחים שמאלנים שפלים לבין מתגוננים יהודים.

אנשי אצ''ל שהשיבו אש היו אלו שהתגייסו לצה''ל ולא שמעו את הוראתו של בגין, הם הרי כבר לא תחת פיקודו.
והם נהגו כבני אדם נורמלים המתגוננים מפני הרוצחים.
בגין דרש מאנשיו דבר על-אנושי והם שמעו לו,
אם לא היה אדם כמוהו לא היתה לנו מדינה.
_new_ הוספת תגובה



נצחון השמאל בדעת הקהל הישראלית
עמיש (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 14:15)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא סמל ודוגמה למהלך דמוקרטי סבלני וארוך שנים.
בסוף שנות השישים רק בודדים בעם חשבו כי הפתרון הנכון לסכסוך הישראלי ערבי הוא בדרך של פשרה והחזרת השטחים הכבושים, כולל הקמת מדינה פלשתינאית עצמאית.

הם היו בודדים, לא היה להם ביטוי בעתונות, בתקשורת או בכנסת ובממשלה.
הציבור רדף אותם והשתיק אותם.

לאחר כמה שנים מנחם בגין הצטרף אליהם והחזיר את סיני למצרים, הוא גם חתם על הסכמי קמפ דויד הכוללים הכרה בזכויותיו של העם הפלשתינאי.
יצחק רבין הצטרף אליהם עשר שנים אחר כך.
והיום גם אריאל שרון.
וכמובן דעת הקהל הישראלית הבינה את זאת, רוב התושבים בישראל מסכימים ומבינים כי רק יציאה מהשטחים הכבושים ומתן עצמאות לפלשתינאים טומנת בחובה את האפשרות לחיים נורמליים לשני העמים.

זוהי דמוקרטיה במיטבה, דרך של שכנוע, הסברה, הוכחה, הצבעות בבחירות, הצבעות בכנסת, חקיקה מתאימה.

רק כך אפשר לנהל מדינה.
_new_ הוספת תגובה



שום שכנוע, טרור בולשביקי לניניסטי
צדק (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 14:49)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השמאל שלט ושולט כל הזמן בתקשורת ובמוסדות המדינה,
ודרכם הוא שלט ושולט גם כאשר הוא מיעוט קטן מאד.
אין כאן דמוקרטיה בכלל, אנו מדינה טוטאליטרית במהותה,
ויש בה רק דמוקרטיה מוחצנת, זריקת פתק פעם בכמה שנים,
ויכולת מוגבלת לצעוק אל הקירות.

מעניין איפה בדיוק אפשר לשכנע בארצינו כאשר אין מקום אחד
בו מתקיימים דיונים רציניים,
ואם יש דיונים הרי שהם מוטים לחלוטין וחסרי ערך כלשהו,
חוץ מבידור זול וצווחני, המתאים לשמאלנים בלבד.

תמיד יותר קל לשכנע לכיוון השלילי, כמו שקל לפתות אנשים להיכנע ליצריהם.
כל אדם רוצה שלום , אבל תמצא לי אדם אחד שיודע מה זה שלום !!
אני מחפש כבר 30 שנה ועוד לא מצאתי אחד כזה.
בורים ועמי ארצות שהשמאל מגדל בארצינו, טובים עבורם,
כי רק בור ועם הארץ יאכל את הסיסמאות המטופשות שלהם.
אדם חושב מלגלג על השמאלני, והופך אותו לחוכא ואיטלולא !!
_new_ הוספת תגובה



תירוצים עלובים
עמיש (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 17:02)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכשלתם, הציבור בישראל אימץ לעצמו את השקפות השמאל של שנות השישים והשבעים, גם ראשי המדינה קבלו על עצמם עמדות אלה.
כל הצרחות שלך אינן אלא גידופים סרי טעם של ילד קטן שלקחו לו את הצעצוע.
היתה לכם הזדמנות לשכנע ולהשפיע ונכשלתם. השמאל הצליח.
אני מבין שזה כואב לכם, זה גם די משעשע אותי, אבל עליך להסתגל אל המציאות.
אתה רשאי גם לנסות ולשכנע אבל עד כה נכשלתם.
_new_ הוספת תגובה



גם צ'מברלין ניצח
צדק (יום שני, 13/06/2005 שעה 20:53)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והביא לרצח של 55 מיליון בני אדם ,
זה סוג הנצחון היחיד שהשמאל יכול להביא.
_new_ הוספת תגובה



עצבני הא?
עמיש (יום שני, 13/06/2005 שעה 22:00)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קשה עם העובדות, קשה.
אבל אנחנו הצלחנו לשכנע ואתם לא.
אולי פעם גם אתם תצליחו. בינתיים מחסלים את גוש קטיף ועוד מעט נצא גם משאר השטחים הכבושים.
_new_ הוספת תגובה



כמו שיצאת מהסודטים ?
צדק (יום שני, 13/06/2005 שעה 22:10)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והבאת לרצח עשרות מיליונים ?

אלו העובדות האמיתיות היחידות שנכיר לאחר הבריחה מהנאצים הערבים.
_new_ הוספת תגובה



נראה לי שאתה מאבד קצת את קור הרוח שלך
עמיש (יום שני, 13/06/2005 שעה 23:16)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסך הכל הציבור הישראלי השתכנע כי המשך הכיבוש הוא אסון.
כמו שניסינו לשכנע בשלושים השנים האחרונות.

אני מבין שהכשלון כואב לך ולחבריך אבל בין זאת לבין החזיונות האפוקליפטיים שלך אין ולא כלום.
הגיע הזמן שתפנים היטב כי במדינת ישראל מוכרעים הדברים בדרך של הסברה, שכנוע ופעילות באמצעים ציבוריים הוגנים.
השיטות של רצח, טרור, איומים, סחיטה, מהומות, מחטפים וכיוצא באלו, הביאו אתכם אל שוקת שבורה.

אני מקווה כי תפיקו את הלקחים המתאימים ותשובו לפעול כמקובל בדמוקרטיה.
_new_ הוספת תגובה



רצח יהודים לא מפריע לך
צדק (יום שני, 13/06/2005 שעה 23:20)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן אין לך שום בעיה עם תוצאות הפשע.

עלילות הדם הגרמניות שלך נגד יהודים, מוכיחה את שנאתך
ואת האנטישמיות הטבועה בנשמתך.

בולשביק לא ילמד אותי מהי דמוקרטיה,
ותומך רוצחים לא ילמד אותי מהו שלום.
_new_ הוספת תגובה



הגידופים הילדותיים הללו אינם
עמיש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 0:17)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פתרון. ברור שאתה מתוסכל מהעובדה שאתה במיעוט ורוב תושבי המדינה אינם מסכימים אתך.
חבל שבמקום למצא דרך נאותה לשכנע את דעת הקהל הישראלית אתה בוחר בשיטה כה נפסדת וילדותית.

אנחנו נמשיך לפעול בצורה דמוקרטית לשכנע את הציבור הישראלי בנכונות עמדותינו, עבודתנו זו בעשרות השנים האחרונות נושאת פרי הילולים ודיבורים מהסוג שלך רק מסייעים לנו בהמשך דרכנו.
כולי תקווה כי יום אחד תתבגר ותסגל לעצמך התנהגות ההולמת את החברה המתקדמת והמודרנית שאותה הקמנו כאן במזרח התיכון.
_new_ הוספת תגובה



גם צ'רצ'יל היה מתוסכל
צדק (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 0:30)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר לא היה יכול למנוע את שפיכות הדמים הצפויה,
כך מצופה מכל אדם נורמלי (שמאלני לא נמצא בקטגוריה הזו),
הצופה שפיכות דמים ודאית.
לשמאלני, שפך של דם יהודי לא מפריע העיקר ש''דעתו'' (של חסר דעת) ''תנצח''.

וינסטון צ'רצ'יל שגער ברפיסות הנפש של חברי הפרלמנט הבריטי לאור החלטתם ליטוש את צ'כוסלובקיה לנוכח האיום הנאצי: ''בחרתם בחרפה כדי להימנע ממלחמה - כעת תקצרו גם חרפה וגם מלחמה''.
_new_ הוספת תגובה



לא ידעתי שאני מדבר עם צ'רצ'יל
עמיש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 7:45)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מכל מקום ראוי שתבחן ביתר עיון את האופן שבו שיכנע צ'רצ'יל את דעת הקהל הבריטית בצדקת דרכו. אולי תלמד מזה משהו וזה יסייע לך בעתיד לשכנע את הציבור שפנה אליך עורף.
_new_ הוספת תגובה



לך ללמוד, שמאלני הוא חסר השכלה בעליל
צדק (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 9:50)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם צ'רצ'יל היה מצליח לשכנע את האידיוטים, מלחמת העולם השניה לא היתה פורצת,
ואם היתה פורצת היא היתה שונה לחלוטין, אבידות קלות בהרבה לכל הצדדים.

אידיוטים מטבעם לא לומדים דבר, רק מכה בראש מעירה אותם, מאוחר, אם בכלל.

וכך גם אנשי ''שלום עכשיו'' האנגלים שתקפו ורדפו את צ'רצ'יל על חרחור מלחמה,
כמו שעושים שמאלנינו העלובים,
ו''אוהבי'' השלום הללו הם הרוצחים הגדולים ביותר בהיסטוריה האנושית !!
_new_ הוספת תגובה



הסגנון הנפסד שלך הוא
עמיש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 10:00)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחת הסיבות לשנאה הרבה שהציבור בישראל רוחש למתנחלים ולעובדה כי כל כך הרבה אנשים בישראל שמחים ועולזים על חיסול גוש קטיף.

אני סבור כי אילו היית מתייחס בצורה מכובדת יותר לבני הפלוגתא שלך במדינת ישראל ייתכן והיית מצליח לשכנע יותר אנשים בצדקת עמדותיך.
_new_ הוספת תגובה



ומה היתה הסיבה שגרמנים שנאו יהודים ?
צדק (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 10:24)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תירוצים לשנאה תחפש אצל חבריך השמאלנים,
מי ששונא אנשים מבני עמו צריך לחפש את הבעיה בראש שלו,
תירוצים מביאים רק אנטישמים.

מכבדים את מי שמכבד את עצמו, חסר כבוד מינימלי לא יכול לדרוש כבוד.
מי שמעדיף רוצחים ערבים על יהודים הוא בוגד,
מי שהשקר היא הדרך היחידה להצדקת עמדתו הוא אומלל,
מי שמצדיק כל פשע המתאים לעמדתו הוא חסר מוסר,
מי שפשרן כלפי רוצחים ועקשן כלפי בני עמו הוא צבוע,

ואיני מכיר אדם סביר שיכבד מישהו שהוא בוגד, שקרן, חסר מוסר וצבוע.
(השמאלני אינו אדם סביר)
_new_ הוספת תגובה



ההתמרמרות הילדותית שלך
עמיש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 10:57)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא סרת טעם. והציבור הישראלי אמר את דברו.
חבל שאתה לא מנסה להפעיל השפעה דמוקרטית בדרכים ראויות ומסתפק בגידופים והתנשאות צדקנית.
אילו היית טורח לדבר אל הישראלים בצורה נכונה ומכובדת יכול להיות שהיית מצליח.
בינתיים נכשלת.
_new_ הוספת תגובה



מאד ילדותי..................
צדק (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 11:06)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בוגר זה תמיכה ברוצחים,
בוגר זה לשקר,
בוגר זה להיות צבוע,
בוגר זה להשתמש בסיסמאות עלובות,
בוגר זה להיות חסר מוסר.

ילדותי זה לאמר אמת,
ילדותי זה לשנוא רוצחים ולאהוב יהודים,
ילדותי זה לצעוק ''המלך הוא עירום'',

אם אתה בוגר, אז ילד טוב ממך.
_new_ הוספת תגובה



אכן ילדותי ומצער
עמיש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 11:12)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תמשיך לרקוע ברגלים ואנחנו נמשיך במלאכה.

חבל שאתה לא מסוגל לפעול אחרת, אולי היית מצליח.
_new_ הוספת תגובה



הצער האמיתי עוד יגיע
צדק (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 11:16)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר הדם יזרום בנחלים ברחובותינו,
אז תרגיש מהו צער אמיתי,
בתנאי ששפך דם יהודי מפריע לך,
מה שאני מטיל בו ספק גדול מאד.
_new_ הוספת תגובה



צער לחוד ודמוקרטיה לחוד
עמיש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 11:25)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלה היא מדוע אינך מצליח לשכנע, למרות הצער ולמרות הלהט.
_new_ הוספת תגובה



דמוחארטה
צדק (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 11:35)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''דמוקרטיה'' עוד סיסמה עלובה מבית היוצר הבולשביקי,
בישראל אין דמוקרטיה.

לידיעה :
גם חוקי נירנברג התקבלו בהחלטה חוקית ודמוקרטית לחלוטין,
אני מקווה שאינך מתנגד לחוק הדמוקרטי הזה...........

וידיעה נוספת:
בסדום שמרו היטב על החוק, לא סטו ממנו כמלוא הנימה,
ודינם נגזר להשמדה.
כי החוק יכול לשמש לביצוע פשעים, כמו שנעשה בארצינו ע''י השמאלנים בפרקליטות ובבתי המשפט.

והגיע הזמן שתבין שסיסמאות לא עושות עלי רושם,
ואיני עובר לדום מתוח כאשר אומרים לי ''דמוקרטיה'' או ''חוק'' או אפילו ''בית משפט'',
התבגרתי מזמן.

עבורי קיימת בחינה אחת משמעותית :
אמת או שקר !!
_new_ הוספת תגובה



אמת, הסיסמאות שלך מיותרות
דוד סיון (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 11:59)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגישה שלך בעייתית:

1. אתה מטיף לשנאת יהודים במודע.
2. אתה מעליל ומשמיץ יהודים בגלל השקפת העולם שלהם.
3. אתה מלין שאין דמוקרטיה אבל זה כנראה בכלל לא איכפת לך אם יש או אין.
5. עודף הסיסמאות ודברי הבלע שאתה כותב לא מביאים תועלת
להצגת המידע שיש ברשותך והעמדה שלך. הפוסל במומו פוסל?
6. המבחן שאתה מהלל ''אמת או שקר'' כמעט ולא מופעל על הדברים שאתה כותב.

-------

הגיע הזמן שתבין שדרכי נועם יותר יעילות.
_new_ הוספת תגובה



התומך ברוצחים ערבים מטיף לרצח יהודים
צדק (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 12:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמאלני אינו יכול להטיף מוסר לאף אחד,

מי שמדבר על דמוקרטיה ותומך בדיקטטורים הוא צבוע,
מי שמדבר על חיי אדם ותומך ברוצחים הוא עלוב נפש,
מי שמדבר על זכויות אדם ותומך במבצעי לינץ' ובמוציאים להורג בסיטונאות הוא ליצן חצר,
מי שמגנה יהודי על סטירה ומסביר את מניעי הרוצח הערבי הוא גזען נקלה,

אני דמוקרט אמיתי, השמאלני הוא בולשביק,
השמאלני הוא עבריין ברוחו ובמעשיו.

מה לעשות שאמירת אמת על השמאלנים נשמעת כהשמצה,
כי זה השמאלני וזו האמת,
והאמת היא דרכי היחידה !!
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
סתם אחד (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 13:27)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דברי שקר, שצדק משרבט, לא מזכים אותו במעמד של אמינות.
גינוי יהודים על רצח שלא ביצעו, שצדק משרבט, זו עלילת דם.

מי שדברי שקר הם דרך חיים עבורו, אין לו זכות להטיף מוסר אפילו לכלב נאמן וישר דרך.

אנא ממך כאשר תיגמור לזבל בסיסמאות ודמגוגיה, פשוט תוריד את המים.

לא רק שאין לך אמת, אלא שקר, אפילו אין לך אלהים.
_new_ הוספת תגובה



עוד כמה דברי ''שקר''
צדק (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 13:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השמאלנים לא הביאו רוצחים מתוניס,
השמאלנים לא סיפקו לרוצחים נשק, כסף, אדמה וקורבנות,
השמאלנים לא קראו לנרצחים ''קרבנות שלום'', כי אצל השמאלני שלום ומלחמה הם היינו הך,
השמאלנים לא מסבירים ומצדיקים את מניעי הרוצחים הערבים,

השמאלנים לא מסיתים לרצח יהודים,
''אלה לא האחים שלי...מלחמת אחים תהיה המלחמה...אני ארוץ לשם...ואדוש את בשרם במכות נאמנות להניס אותם...אצא אל היריב כדי להלחם פעם אחת במלחמה צודקת...יירד הרבה דם''

'' אין ספק בדבר לגיטימיות ההתנגדות המזוינת בשטחים עצמם. אילו היתה בפלשתינאים מעט תבונה, הם היו מרכזים את מאבקם נגד ההתנחלויות...[...]כן היו נמנעים מהנחת מטענים בצדו המערבי של הקו הירוק...''

השמאלנים לא מפריעים ליהודים להתגונן מפני המרצחים שהביאו לכאן,
''לפני כמה ימים עמדו נשות מחסום watch ליד החיילים במחסום חווארה הסמוך לשכם, כדי לעקוב מקרוב אחר התנהלותם במגע עם האוכלוסייה הפלשתינית כעבור כמה שעות של שקט התפתח, לדברי חיילים שהיו במקום, ויכוח בין נשות המחסום לבין החיילים על רקע עיכובו של אחד הפלשתינים. לפי החשד, אחת הפעילות תקפה את החייל שעיכב את הפלשתיני ופעילה נוספת ניסתה לחטוף נשק מחייל אחר. בסופו של דבר הסתיים האירוע ללא נפגעים, אך אחד החיילים הגיש תלונה במשטרה נגד נשות מחסום watch. כעבור כמה שעות עצרה משטרת אריאל את שתי הפעילות בחשד לתקיפה ולניסיון חטיפת נשק מחיילים''

השמאלנים אינם בוגדים במדינת ובעם ישראל ,

114. מגע עם סוכן חוץ
(א) מי שקיים ביודעין מגע עם סוכן חוץ ואין לו הסבר סביר לכך, דינו – מאסר חמש-עשרה שנים.
(ב) ניסה אדם ליצור מגע עם סוכן חוץ, או שביקר במקום מגוריו או במקום עבודתו של סוכן חוץ או נמצא בחברתו, או שנמצא ברשותו שמו או מענו של סוכן חוץ ואין לו הסבר סביר לכך, דינו כדין המקיים מגע עם סוכן חוץ.
(ג) בסעיף זה, ''סוכן חוץ'' – לרבות מי שיש יסוד סביר לחשוד בו כי עסק, או נשלח לעסוק, מטעם מדינת חוץ או ארגון מחבלים או למענם, באיסוף ידיעות סודיות או במעשים אחרים העשויים לפגוע בביטחון מדינת ישראל וכן מי שיש יסוד סביר לחשוד בו שהוא חבר בארגון מחבלים או קשור בו או פועל בשליחותו.
(ד) לא יורשע אדם לפי סעיף זה אם הוכח לבית המשפט שלא עשה ולא התכוון לעשות דבר שיש בו כדי להביא לידי פגיעה בביטחון המדינה.

השמאלני הוא עבריין , אין לו קיום ללא השקר הגורר את כל שאר הפשעים.
_new_ הוספת תגובה



מלך מלכי הדמגוגיה
סתם אחד (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 16:27)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כרגיל גם ממציא וגם מאשים וגם שופט
מראשך הקודח. הכי גרוע אתה משחזר את
סגנונו של הדר-שטרימר המשוקץ. הסגנון הזה
הוא לא יהודי ולכן האגדות על אמונה ביהדות
הן שיקוצים.

כמו בימים השחורים של עמנו, אתה מעלה מן האוב
דברי שיטנה שאותם ינקת ממקורות כמו הדר-שטרימר.

אכן ''יהודי'' דמיקולו ''מפואר''......... !!!
_new_ הוספת תגובה



אתה באמת ס..ת...ם
צדק (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 16:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל דברי אמת, והם רק חלק קטן מפשעי השמאל ההזוי.

השמאל הוא לא אלים,
הוא רק מפגין יד ביד עם מחבלים
ומוציא עין לחייל צה''ל (איזו המצאה),

הוא רק עוזר לזביידה להבין מסמכים של צה''ל (איזו המצאה).

השמאל גם מעריך מאד חיי אדם,
לכן הוא משחרר רוצחים ערבים מהכלא

השמאל גם איננו גזען,
לכן הוא שחרר בתחילה רק רוצחים שרצחו ערבים משתפי פעולה.

והשמאלנים גם אינם כפויי טובה ,
לכן הם הפקירו מאות סייענים לטבח בידי פלוגות הסער הערביות,
לכן הם הפקירו את לוחמי צד''ל לחסדיהם של החיזבאלונים.

והם כמובן לא מסיתים לרצח יהודים :
יואל מרכוס ב'הארץ' מאמר שמשתקפת ממנו לגיטימציה להרג מתיישבים תחת הכותרת 'אל תפחידונו בשפך דם': ''מי שמתאר את המצב כיום כסכנה למלחמת אחים, טועה. ראשית, המתנחלים הקיצונים אינם האחים שלי. הם מיעוט שהחליט לכפות על הרוב במדינה לאכול חרב לנצח, להיהרג על ערכים משיחיים ולהמיט עליו בסופו של דבר חרם עולמי והסדר כפוי. שנית, בשום אופן לא יעלה על הדעת, שמדינה וממשלתה הנבחרת לא יבצעו את מדיניותן בגלל תכתיב של מיעוט אלים המאיים לקום נגד האינטרסים, ההחלטות וגופי האכיפה הממלכתיים... דמוקרטיה חייבת להגן על עצמה בכל מחיר. לא לזלזל בזכויות המיעוט, אך לפעול בנחרצות בשם הרוב לטובת המדינה. אל תפחידו אומה - שרבבות מבניה נהרגו במלחמות להבטחת עצם קיומה - בשפך דם למען השלום''.

השמאלני הוא :
שקרן
צבוע
חסר מוסר
גזען
חסר השכלה
מופקר
בוגדני
תאוותן

וכל דבר שלילי אחר שתמצא
מקובל עלי.
_new_ הוספת תגובה



הפוסל במומו פוסל
דוד סיון (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 21:02)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אתה כרגיל לא מציג קישור כדי שנוכל לראות אם לא הוצאת דברים מהקשרם (כפי שאתה רגיל).

2. האמירה של מרקוס על המתנחלים משדרת הרבה פחות גזענות, צביעות, חוסר מוסר, שקר, הפקרות, בוגדנות, ותאוותנות מאשר ההודעות-הסיסמאתיות שלך.

-------

מי שבנתיים מסית הם אנשים כמוך ששפתם משדרת אלימות מילולית וחלקם כבר היום עוסקים באלימות פיזית (מלחמה) נגד חיילי הצבא ביצהר ובהתנחלויות אחרות. מול ההסתה הזאת מתבקשת תגובה כמו שמבטא מרקוס בקטע הבא: ''דמוקרטיה חייבת להגן על עצמה בכל מחיר. לא לזלזל בזכויות המיעוט, אך לפעול בנחרצות בשם הרוב לטובת המדינה''.

מי שמנסה לרצוח חייל יהודי, גם אם הוא ימני, צריך להיות מטופל כך שלא יוכל או, לא ירצה, להמשיך בכך. הרי מטרתו היא הרס המדינה ורצח יהודים שכל עוונם הוא שהם הרוב (זאת לפחות משמעות ההחלטות על ההתנתקות עד היום).
_new_ הוספת תגובה



מרקוס משדר קריאה לרצח יהודים
צדק (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 21:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין צורך בפרשנות רש''י,
אבל זה לא מפתיע אותי,
השמאלנים מסיתים לרצח יהודים באופן קבוע.

אלימות נגד חיילים קיימת רק מצד שמאל הבוגדני,
המפגין עם מחבלים נגד חיילי צה''ל,
משליך אבנים ומוציא עין של חייל,
אם יהודי היה עושה פשע כזה כל הזבלונים של השמאל
היו עושים חגיגות המימונה,
אבל כאשר זה האשפה הביתית שלהם לא שומעים
מהם ציוץ על הפושעים השמאלנים האלימים.

מי שפוגע בחיילי צה''ל וגורם למותם בפועל הם השמאלנים,
התוקפים את חיילי צה''ל על כל פעולה נגד המרצחים,
השמאלנים בפרקליטות מגישים כתבי אישום נגד כל חייל צה''ל
שהעז לצאת חי מפעולה צבאית בתוך כפר ערבי תוך פגיעה בערבים,
ובכך גורמים למותם של חיילים המהססים לפתוח באש שניה אחת מיותרת.
פושעי השמאל מגנים את המחסומים ללא הפסקה ומפעילים לחץ
פושע על חיילי צה''ל וגורמים בכך לבדיקות שטחיות,
שכבר הביאו לרצח של אזרחים וחיילים.

כדי להגן על דמוקרטיה, צריך קודם כל שתהיה דמוקרטיה,
לפי המשפט שלך, גם סטאלין הגן על הדמוקרטיה הסובייטית.

הרוצחים היחידים במדינת ישראל הם השמאלנים ואין בלתם !!
ואם מישהו מנסה לרצוח חיילים הם המחבלים הערבים אהוביך,
והשמאלנים הבוגדים המפגינים ונפגשים איתם,
מתי תציע לפתוח עליהם, תאבי הרצח האמיתיים, באש ?

אתם לא הרוב כמו שהמאפיה הסיציליאנית אינה הרוב,
אבל המאפיה שולטת על הרוב באמצעות אלימות וטרור מכל הסוגים כמו ה''רוב'' הדמיוני שלך.
_new_ הוספת תגובה



שקר שקר תרדוף
דוד סיון (יום רביעי, 15/06/2005 שעה 7:47)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''רק מי שרוצה להרחיק את עדותו, היינו לרחוץ בניקיון כפיו,....'' יכול לעסוק בלהאשים כל מיני אנשים וציבורים בהאשמות מופרכות''.

עצוב לראותך במצוקה הנובעת מכך שהאמת היא לא מה שחלמת......
_new_ הוספת תגובה



חיבור בין אמת לחלומות
צדק (יום רביעי, 15/06/2005 שעה 11:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא עיסוקם של השמאלנים,
שאינם מבדילים בין המציאות לבין דמיונם הפרוע,
חלומות העיוועים שלהם והמציאות הם היינו הך עבורם.

איני משתמש במילה אמת, כי השמאלני אינו מכיר את המושג הזה.

בניגוד לשמאלני החולם גם באמצע היום,
אני חולם רק בלילה ובבוקר מתעורר למציאות,
כמקובל אצל בני אדם נורמלים.
_new_ הוספת תגובה



זה שהדמוקרטיה אינה מעניינת אותך
עמיש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 12:01)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה היה ברור כבר מזמן.
מה שכן צריך לעניין אותך זה איך לגרום לכך שעמדותיך יתקבלו בציבור ובעקבות זאת גם תוכל לממש אותן.

לצורך זה כמובן עליך להצטייד גם בעובדות ולא רק ברעיונות וכן עליך לסגל לעצמך את כללי המשחק הנהוגים בדמוקרטיה הישראלית.

לשמחתי הרבה (ומן הסתם לדאבונך) אתה אינך מסוגל לעשות זאת וכתוצאה מכך במקום להפיק לקחים אתה מוסיף להתעצבן ולהתרגז ללא טעם.
הכעס והתסכול יכולים להיות מורה טוב ומורה גרוע.
אצלך הם נכשלו.
_new_ הוספת תגובה



זה שהדמוקרטיה אינה מעניינת אותך
צדק (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 12:24)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמדותי לא יתקבלו בציבור, זה ברור לי מזמן,
כי הציבור נמצא במצב אובדני לחלוטין.
רק כאשר תגיע המלחמה הגדולה בה יהיו לנו עשרות אלפי נפגעים,
במקרה הטוב, העם יאלץ לבחור בין זה
שעמדתי תתבצע או שישראל תושמד ,
אין אופציה אחרת.

כמו שנאמר בצה''ל : ''מה שלא לומדים דרך הראש לומדים דרך הרגליים''

הראש אבוד, נשארו רק הרגליים.
_new_ הוספת תגובה



אני מהסס אם לכתוב זאת
עמיש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 12:34)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל נדמה לי שיש בדבריך שמץ של תקווה שאכן תקרה כזו מלחמה.
אולי אני טועה אבל קשה לי מאד להשתחרר מן הרושם הזה.

זה לא טוב לבסס את שאיפותיך על אסונם ומותם של אחרים, לדעתי זה גם לא בריא.

אני מעריך כי מלחמת החלומות שלך אכן תתחולל אם לא נשכיל למנוע אותה ולהגיע להסדר עם הפלשתינאים, בשלב זה נראה לי כי רוב העם הפנים את ההכרח בפשרה והסדר ואני מאמין כי זה אכן יקרה.
_new_ הוספת תגובה



זוהי תקותך בלבד
צדק (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 12:42)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מדבר על ניתוח ברור של המציאות,
המציאות היא חד משמעית מבחינתי,
ההליכה בדרך התבוסתנות והכניעה,
מובילה למלחמה איומה מבחינתינו,
ואיני רוצה לפרט כדי לא לתת רעיונות לאויב,
אולם מי שמבין קצת בעניני צבא,
יודע אלו קשיים גדולים מצפים לנו,
קשיים שיגרמו לאבידות הקשות.

לדעתי יש גם סיכוי גדול מאד שנפסיד במלחמה הזו,
האבידות הגדולות הם רק במקרה של ''ניצחון''.
_new_ הוספת תגובה



האמת היא שאתה נראה לי די תבוסתן כזה
עמיש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 12:47)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי כל ההיסטריה שלך זה בגלל שאתה מפחד?
קשה לנהל מדינה עם תבוסתנים פחדנים, מזל שרוב העם הוא לא כזה.
_new_ הוספת תגובה



ה''אמיץ'' השמאלני בורח עם הזנב בין הרגליים
צדק (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 13:01)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וה''תבוסתן'' הימני מוכן למלחמה עכשיו !!

המוח השמאלני ההפוך.
_new_ הוספת תגובה



בדרך ''דמוקרטית'' כמו זו של שרון?
יאיר ש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 7:33)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ידעתי עמיש, שיש לך חוש הומור מפותח כל כך...
_new_ הוספת תגובה



אני מציע לך לקרא את דברי
עמיש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 7:42)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתשומת לב רבה יותר (אם כי אין צרך להגזים) ואז אולי נוכל לשוב ולדון בעניין הדרך הדמוקרטית שבה הפכו עמדות השמאל של שנות השישים לנחלת רוב הציבור במדינה.
_new_ הוספת תגובה



אני מציע לך (גם)לקרא את דברי
יאיר ש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 9:36)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל שטיפת מח אינה דמוקרטיה. כשסטלין מת, בכו רוב תושבי רוסיה בדמעות שליש על מותו של ''שמש העמים''. האם יהין היום מישהו לטעון כי משטרו של רוצח ההמונים היה דמוקרטי משום ש''שהוא נהנה מתמיכה רחבה בציבור?''. שנים רבות של שטיפת מוח ושלטון פחד עשו את שלהם.

כעת, למרות שאין בודאי בארץ משטר אימים דמוי זה של סטלין, הרי הטיעון שדעתו של השמאל משנות השישים התקבלה בצורה דמוקרטית, יהיה מופרך באותה מידה.

קודם כל, תסכים וודאי איתי שדרכו של שרון, אשר עדיין עושה הכל כדי להגביר את הבנייה ביו''ש אינה דרכו של הסמאל לשיטתך.

שנית בבחירות לכנסת, מעולם לא זכה קו המחשבה שלך לרוב בציבור. רבין ניצח בבחירות לכנסת תחת הסיסמא ''שלום עם הגולן'', ואחר כך עשה תפנית של 180 מעלות והעביר את אוסלו תוך תשלום שוחד ל2 אנשים מפוקפקים שאחד מהם הורשע לאחרונה בהברחת כמות מסחרית של סמים.

תוכנית הבריחה מעזה ( AKA ''ההנתקות'' ) הוצגה בפומבי בבחירות האחרונות וזכתה ל25 מנדטים מתוך 120 (בשבילך נוסיף עוד 10 למפלגות הערביות, שקשה להגדיר את רובם כשמאל או כציוניות..סה''כ 35)

ממש רב דמוקרטי...

גם .35 מנדטים אלה לא היו מתקבלים ללא תעמולה מחושבת ושיטתית באמצעי התקשורת, המייצגים רק צד אחד במפה הפוליטית, תוך הצפה חוזרת ונשנית בסיסמאות חסרות שחר ( '' פתרון הבעייה הדמוגרפית'', ה''כיבוש משחית'', ''מדינה פלשתינאית בגבולות 67 היא הפתרון היחיד'' וכו')

ואמר כבר מי שאמר, שגם השקר המופרך ביותר, נתפס כאמת אם חוזרים עליו מספיק פעמים...
_new_ הוספת תגובה



אני מציע לך (גם)לקרא את דברי
עמיש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 9:56)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי בעניין רב ודומני כי שנינו מדברים על דברים שונים.
אני יכול לדון אתך על תוצאות הבחירות במערכות השונות, אני לא חושב שיהיה בינינו ויכוח גדול, אבל לא זה הנושא עליו כתבתי.

אני התייחסתי לעובדה כי בסוף שנות השישים ותחילת שנות השבעים היתה הדעה כי יש לצאת מן השטחים הכבושים ולאפשר הקמת מדינה פלשתינאית, נחלתו של ציבור שולי קטן ומבודד.
לציבור זה לא היה ביטוי בכלי התקשורת, לא היה להם כמעט שום בטאון, היו להם שנים או שלשה נציגים בכנסת (לדוגמה רשימת של''י), מי שהחזיק בדעות כאלה או הדומות להם נאלצו לפרוש ממפלגת העבודה (שריד, אלוני, לובה אליאב וכו').
האנשים שבטאו דעה כזו בפומבי זכו לקיתונות של בקורות, חרמות ונידויים.

והנה, אחרי למעלה משלושים שנה, הדעה הזו הנה זרם מרכזי בציבור הישראלי ורעיונותיה מגיעים להגשמה בידי כל הממשלות מאז 1977. (החל מהסכם השלום והחזרת סיני בידי מנחם בגין ועד אריאל שרון ב 2005).

כיבוש דעת הקהל והפוליטיקה הישראלית במשך כל אותן שנים היה תוצאה של פעילות ציבורית בלתי פוסקת, עיקשת וסיזיפית.

אני רואה בזאת דוגמה יפה ומופתית להשפעה דמוקרטית על דעת הקהל הישראלית.

תמיד ניתן להתווכח על השאלה אם הצבעתו של ח''כ כזה או אחר נבעה מטעמים כשרים או פסולים. אני לא הייתי מעניק לרוב חברי הכנסת תעודת הצטיינות על שיקוליהם בשום הצבעה, בשום נושא ומשום מפלגה. אבל מעבר להצבעות בכנסת נראה לי כי חיבים להכיר בכך שתנועות השמאל הישראליות עשו חריש עמוק עד שהצליחו לשכנע.
_new_ הוספת תגובה



הויכוח בינינו הוא על הביטוי
יאיר ש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 10:08)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''השפעה דמוקרטית''.

אין בינינו ויכוח שזרם זה היה שולי יחסית בשנות השישים, ואין גם ויכוח שהשפעתו על מקבלי המדיניות בתחום המדיני הייתה מהותית ומעל ומעבר למשקלו האמיתי וה''דמוקרטי'' של זרם זה.

חלק גדול מהשפעתו של ה''זרם'' נרכש דרך תעמולה באמצעי התקשורת. אני מסכים איתך שה''סמאל'' לא היה ''מיוצג'' באמצעי התקשורת. המילה הנכונה היא ''שלט'' וגם ''שולט''...

שים לב שאפילו לא אחת מההחלטות המכריעות שציינת לא התקבלה באופן דמוקרטי. ולא במקרה.
_new_ הוספת תגובה



מדוע אתה חולק על כך
עמיש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 10:29)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהשפעה באמצעות התקשורת איננה דמוקרטית?

איך אתה רוצה שישפיעו על הציבור?
כתבו בעתונות, פרסמו מודעות, ערכו אסיפות, קיימו הפגנות,

איזו דרך נכונה אתה מכיר בנוסף לכתיבה ודיבור?

בסוף שנות השישים לכל מפלגה היה עיתון משלה, כל תנועה קיימה אסיפות הסברה, כתבה בעתונים, התראיינה ברדיו ובטלויזיה, וכך גם עד היום.

אני רוצה להוסיף כי גם התנועה למען ארץ ישראל השלמה היתה בתחילת דרכה תנועה קטנה ושולית שהצליחה לחדור אל לב הקונצנזוס לאחר לא מעט שנים.

אז מה כאן לא דמוקרטי?
_new_ הוספת תגובה



באמת, מה כאן לא דמוקרטי?
יאיר ש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 11:13)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו, מה כבר קרה בסה''כ?

אז שרון שיקר לעם כשאמר בבחירות ''דין נצרים כדין ת''א'' ( וזה המצע שנבחר על פיו). ביג דיל, ממתי הוא דובר אמת?

נו, אז הוא הבטיח שינהג לפי משאל המתפקדים, ואחה''כ החלטת מרכז מפלגתו ( שנזכיר לך עמיש, שהבחירות לא היו אישיות?). אז הבטיח.

נו, אז הוא פיטר כמה שרים שהתנגדו לדעתו, וכך השיג את הרוב בממשלה. העיקר שהוא נחוש, גם אם הוא היה מפטר את כל השרים, ומחליט על דעת עצמו - זו דמוקרטיה.

נו, אז הוא שילם שוחד פוליטי בכנסת + גניבת קולות המצביעים - מה חדש?

נו, אז כל אנשי השמאל בתקשורת ''פתאום'' שכחו לכתוב על סיריל קרן, ו100 פרשיות אחרות. המשכורות של גלעד פתאום הפכו ''סבירות''. מותר לעיתונאי לשנות דעה, לא?

נו, אז מסתמכים על ה''רוב בעם'' כביכול לפי הסקרים. כך עובדת דמוקרטיה, לא? ( לזאת גם מסכים ראש הממשלה מר שמעון פרס). אבל כשאין רב אפילו בסקרים מכנים אותם ''חסרי חשיבות''.אז מה?

נו, אז מאיימים בסתימת פיות המתנחלים, כאשר חברי הכנסת הערביים ממשיכם בהסתה גלויה באין מפריע).אז מה?

אתה צודק עמיש, הכל דמוקרטי למהדרין.
_new_ הוספת תגובה



אתה גורר את הדיון לכוון
עמיש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 11:23)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאין לי בו עניין. נדמה היה לי שאנחנו עוסקים בשאלה כיצד הצליח השמאל הקטן של שנות השישים לשכנע בדרכים דמוקרטיות אחוז כה גדול מתושבי המדינה.

אני לא מסכים עם רוב הקביעות שלך בנושא התנהלותה של ממשלת שרון אבל חסרה לי קצת פרספקטיבה על מנת להגיע לקביעות ומסקנות כה נחרצות ואני לא במצב רוח להתווכח על כל מני פרטים.
_new_ הוספת תגובה



עולם מוזר
פרקש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 14:08)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההוא מדבר כעמיש ועמיש מדבר, לשם שינוי, כבן אדם בשני קולות.
וההוא ועמיש לא מסכימים בינהם.
_new_ הוספת תגובה



הדיון היה ונשאר בנושא מהות הדמוקרטיה
יאיר (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 16:45)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טענת וחזרת וטענת כי הסמאל של אורי אבנרי הצליח ''לשכנע בדרכים דמוקרטיות אחוז כה גדול מתושבי המדינה''.

ואילו אני טענתי שאורי אבנרי וחבריו ( ע''ע ביילין) הצליחו להשפיע על מבצעי המדיניות לפעול בניגוד למדיניותם המוצהרת שבעבורה נבחרו כאשר אין בכך שום דבר דמוקרטי. ביססתי דברי אלה על עובדות, כאשר הדוגמה המובהקת ביותר לכך, היא מה שעומד כעת לפיתחנו.

אתה מוזמן לנסות לסתור את דברי במידה ואתה מסוגל..
_new_ הוספת תגובה



אני לא נבהל מהנפנוף שלך בשם אורי אבנרי
עמיש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 18:40)
בתשובה ליאיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרי הוא מראשוני הראשונים בהבנה כי ללא הכרה בזכויות הפלשתינאים לעולם לא נוכל לחיות בשלום. כשהוא הביא את הבשורה הזו בשנות החמישים אך פסע היה בינו לבין חיסול פיזי אן אשפוז.

בשנים האחרונות הוא מבודד למדי מבחינה פוליטית ולא היה כל קשר בינו לבין המהלכים של ההכרה ההדדית בין ישראל לאשף.

אינני יודע מה אתה שמעת כ''מדיניות מוצהרת'' ומה אתה הבנת מדבריהם של המועמדים לראשות הממשלה אבל פרט ליצחק שמיר כולם אמרו לטעמי את אותם דברים המכוונים לכך שלבסוף תהיה פשרה עם הפלשתינאים.

איש לא אילץ את בגין לחתום על הסכמים המכירים בזכויותיהם הלגיטימיות של הפלשתינאים, איש לא אילץ את יצחק רבין הי''ד להגיד במערכת הבחירות שלו כי בכוונתו להוריד ''התנחלויות פוליטיות'' (כלשונו) ולהגיע להסכם עם הפלשתינאים תוך ששה עד תשעה חדשים, איש לא אילץ את ביבי לאמץ את הסכמי אוסלו ולכנות את ערפאת כידידו הטוב, איש לא אילץ את ברק להציע חלוקה של ירושלים ואיש כמובן אינו מאלץ את שרון לפעול כהבנתו.

הדבר המכוון אותם היא ההבנה שזהו רצון הציבור,(וכמובן האינטרס של המדינה). השמאל הצליח לשכנע את הציבור וראשי הממשלה מבצעים לשיטתם את מה שהם מבינים כרצונו של הציבור העולה בקנה אחד עם האינטרס של המדינה.
_new_ הוספת תגובה



אני חושב שמיצינו
יאיר (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 19:31)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשיטתי הסברתי היטב את עמדתי בדבר אי הדמוקרטיות בתהליך בו נתקבלו ההכרעות השונות ברוח הסמאל, בפרט זו האחרונה אשר לה הצמידו את השם הדמגוגי ''התנתקות''. אם תרצה עוד פרטים תוכל לעיין בחוות דעתו המפורטת של שופט בג''צ אדמונד לוי.

דרך אגב, אני במקומך הייתי מוריד קצת (קצת הרבה) את מינון האופוריה שאתה מפזר לכל עבר. אם היה עוד סיכוי כלשהו לאיזשהו הסכם שלום עם הפלשתינאים- ''שתי מדינות לשני עמים'' וכו' - חלומו הרטוב של כל איש סמאל כמוך, הרי ה''התנתקות'' היא ארון הקבורה של רעיון זה.

תשאל אפילו את ביילין.
_new_ הוספת תגובה



עמיש, אתה חוזר לסורך
פרקש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 20:09)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרי מעולם לא הכיר ב'זכויות הפלסטינים' לפני שהיו פלסטינים. גם עמדותיו בקשר ''לזכויות הלגיטימיות של הפלסטינים'' בשנות ה-‏50 לא רשומות בעולם הזה (אולי בעולם הבא). אףחד לא דיבר אז על פלסטינים או מדינה פלסטינית בשטחים וגם הוא לא העלה כל רעיון בכיוון הזה. אפילו ה''פלסטינים'' בעצמם לא דיברו על זה. נדמה לי ש''הפלסטינים'' של אז אמרו שהם רוצים לשחות בים ביחד עם עוד כמה מאחיהם הערבים.

אתה יכול לטעון שהוא כתב על כך שערביי ישראל הם בני אדם ושאפשר לסמוך עליהם ושהם חלק מהמדינה הציונית הגזענית וכו'. אתה יכול לכתוב שהוא כתב שהערבים שואפי שלום ושצריך להילחם איתם בפרחים ולא במכונות מלחמה. אבנרי דיבר הרבה נגד מדיניות הסגרים של שנות ההחמישים-אמצע השישים ונגד גאולת אדמות כמו ''שטח 9''. אבנרי היה נביא השלום והפיתוח האזורי הרבה לפני פרס. כלומר, הוא היה מקולקל הרבה לפני.

גם אז הוא הביע את ''רצון הציבור'' וה''אינטרס של המדינה''. אבל אז כמו היום, מעטים מאמינים לו ולעומת זאת, אז היה לו פמפלט פוליטי והיום יש לו כמה אתרי אינטרנט שמתים לפרסם את דעותיו.
_new_ הוספת תגובה



צר לי אבל אתה טועה
עמיש (יום שלישי, 14/06/2005 שעה 23:40)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרי דיבר וכתב על הנושא במסגרת התנועה השמית כבר בשנות החמישים וגם כאשר כתב בזכות המרד האלג'ירי ונגד יחסי ישראל צרפת של שנות החמישים והשישים.
אני מציע לך ללמוד קצת את הנושאים עליהם אתה מרבה כל כך לכתוב, זה לא מכובד להוכיח בורות.
_new_ הוספת תגובה



אתה משתפלל מהודעה להודעה
פרקש (יום רביעי, 15/06/2005 שעה 8:25)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגם מסי(ת)ט את הויכוח.
_new_ הוספת תגובה



התחכמות נלעגת
עמיש (יום רביעי, 15/06/2005 שעה 17:50)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והבורות במקומה עומדת
_new_ הוספת תגובה



המחטף היחידי של שרון
פרקש (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 13:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא מחטף הנסיגה החד צדדית. לא מוכרים לי מחטפים אחרים. אשמח אם תעזור לי לזכור.
_new_ הוספת תגובה



שאל את בני בגין
דוד סיון (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 15:03)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



דווקא פעם מזמן יצא לי להחליף מילה
ישרא-טק (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 16:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או שתיים עם בני בגין. הוא בן אדם ישר מדי לפוליטיקה. אבל זה עדיין לא הופך את שרון לחוטף סידרתי. גם אם יש טענות כלפיו, שחלקן צודקות, מצד בגין.
_new_ הוספת תגובה



סדרתי זה מושג שאתה הבאת לדיון
דוד סיון (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 22:04)
בתשובה לישרא-טק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרקש טען שעל שם שרון רשום מחטף אחד ואני הצגתי דוגמה נוספת. זה הכל
_new_ הוספת תגובה



הצהרתך סותרת את אמירתך הקודמת....
פרקש (יום שני, 13/06/2005 שעה 0:52)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''להזכירך שאחד המומחים במחטפים הוא ראש הממשלה הנוכחי. רק שכאשר הוא הוביל מחטפים לטובת אינטרסים מסויימים הוא זכה לשבחים. כעת שהוא עושה זאת בכיוון אחר הם צועקים.''
תגובה 60390
_new_ הוספת תגובה



יש מידה של צדק בדבריך
דוד סיון (יום שני, 13/06/2005 שעה 8:45)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מחטפים של שרון הישן:

1. הוא המציא את השיטה שקצה הקרחון שלה הוצג לציבור בדו''ח של טליה ששון.
2. מחטף המיקורפונים בימי יצחק שמיר. ''השר לנדאו וחבריו ''המורדים'' הם אלה שנבחרו להוציא לפועל את עיקרון המידה כנגד מידה כלפי אריאל שרון'' (http://www.kan-naim.co.il/artical.asp?id=5657&ci...) בימי שמיר.
3. מלחמת לבנון.
4. האירועים שמתנגדי ההתנתקות קוראים מחטף.

הצלחתי לציין ארבעה מקרים שמעמידים את שרון בראש הרשימה. אם לוקחים יוזמות שלו כקצין צעיר בצבא בחשבון יש לנו עוד.
_new_ הוספת תגובה



נכנעתי . אבל מכל אמירותך על מחטפי שרון
פרקש (יום שני, 13/06/2005 שעה 14:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכי מחטפי זה מחטף הטלפונים.

לגבי שיטת תפיסת הקרקעות ומלחמת לבנון לא מדובר במחטף שרוני, כי הם תהליכים מסודרים שבוצעו חוקית ולאורך זמן ע''י ימין ושמאל כאחד, כחלק ממדיניות המוצהרת של הממשלות בלי לשבור הגה ולעבור נתיב.
_new_ הוספת תגובה



כל הכבוד שלא נכנעת
דוד סיון (יום שני, 13/06/2005 שעה 15:16)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר דנו בנושא ההתיישבות בשטחים מספר פעמים. ואני לא חוזר בי מעיקרי דברי אז:

ההתיישבות בשטחים החלה ביוזמה של גופים ואנשים לפני שאושרו כחוק. קודם התיישבו ו-או הביאו קרוואנים, אחר כך תיקצבו בהסתר מה שעוד לא אושר כחוק ורק אחר כך, לפעמים אחרי שנים, אושר הישוב כחוק. קודם הוא עמד על תילו ואחר כך אושרו המעשים בדיעבד (דו''ח ששון, שעסק רק בחלק מהתקופה, חשף את השיטה). כך כל התהליך וגם מרבית הישובים. ממש כמו שעושים הבדואים ללא עזרת גופים ממשלתיים.

לטעמי זו שיטת מחטפים שפותחה על ידי מספר אנשים אבל השר שרון היה אחד מעמודי התָּוֶךְ בין ממציאי השיטות לעקיפת התהליך החוקי. נכון היו גם אחרים וגם ממפלגות אחרות, אבל כולם היו קטנים על יד שרון.
_new_ הוספת תגובה



אתה מחזק את קביעתי שההתיישבות לא היתה מחטף של שרון
פרקש (יום שני, 13/06/2005 שעה 15:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עכשיו אתה מעביר את הויכוח להאם ההתנחלות היא חוקית או לא. עם כל הכבוד לא מצאתי עדיין את הנוסחה שתאמר לי שההתנחלות אינה חוקית. במדינת ישראל נקבעו קריטריון מגבילים להתנחלויות אבל כל ההתנחלויות עומדות בהן.

אתה מדבר על מה שנקרא ''מאחזים'' (משהו מעין 'חומה ומגדל') שעל זה קיים ויכוח שולי אם הם חוקיים או לא, ואיך אפשר להפוך אותם לחוקיים - חתימת שר, החלטת רוה''מ וגמרנו. לדעתי זו ביצה קטנה ורדודה שמסטיה אותנו מהויכוח הגדול על קווי הגבול הנכונים בסיומה של מלחמה עם ערביי ישראל. כמו שאנחנו לא הגענו להסכמות, כך ערביי ארץ ישראל הפלסטינים לא הגיעו להסכמות, כל אחד ממניעיו שלו.

תרבות המאחזים היתה רחבה ושרון נטל חלק גדול בה, וזה ייאמר לטובתו ולהגנתו, אבל מאחר שהוא לא הייחודי והמיוחד לה אין פה מחטף כלשהו. לכל היותר הרוב ידעו וגיחכו, הסכימו, רגזו והסיתו. כאן מדובר בתהליך ארוך של יותר מעשרים שנה.
_new_ הוספת תגובה



אתה מחזק את קביעתי שההתיישבות לא היתה מחטף של שרון
יובל רבינוביץ (יום שני, 13/06/2005 שעה 16:24)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דיון בחוקיות ההתנחלויות: דיון 318

אמנם הדיון ההוא עוסק בחוקיות הבינלאומית של ההתנחלויות ולא בשאלה אם הם עלו כדין על פי החוק הישראלי.
_new_ הוספת תגובה



תודה על הלינק המעניין
פרקש (יום שני, 13/06/2005 שעה 16:44)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין לרוא את הויכוח הזה לאחר 3 שנים.

מקובלת עלי הקביעה ששטחי כיבוש 67' אינם מוגדרים כלל באמנות האו''ם לעניין שטח כבוש בשל ההסטוריה המיוחדת והחריגה שלהם.

ואני מסתמך גם על משפטנים בינ''ל שחיוו דעתם כבר בסוף שנות ה-‏60 (פרופ' גולדברג שהיה נציג האו''ם האמריקאי לאו''ם, פרופ' יוג'ין רוסטאו סגן מזכיר המדינה וכיום דגלאס פיית'ונוספים).
_new_ הוספת תגובה



על לא דבר
יובל רבינוביץ (יום שני, 13/06/2005 שעה 16:55)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפשר להמשיך את הדיון בפתיל ההוא. לא חייבים להעבירו לכאן.
_new_ הוספת תגובה



אני מדבר על החוק הישראלי
דוד סיון (יום שני, 13/06/2005 שעה 17:58)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בחוק הישראלי כתוב במפורש איך מקימים בית או ישוב.
מאחר ומרבית ההתנחלויות הוקמו כמאחזים לפני סיום התהליך החוקי הן הוקמו שלא כחוק. זה שאחר כך הן קיבלו אישור בדיעבד לא משנה את העובדות הללו.

אני מכיר את תהליך ההתיישבות מאחר שעבדתי במערכת הציבורית שעוסקת בהתיישבות. לא רק זה אני עדין מכיר את אלו שעוסקים בתהליך בימים אלו. לפחות אחד מהם אישר בפני לפני מספר שבועות שדברי נכונים. זה כמובן לא הפריע לו לתמוך בתהליך ההתנחלות.

למען גילוי נאות אני צריך לומר שבזמנו, למרות דעותי, המשכתי לעבוד בתוך אותה מערכת לפרנסתי.

------

לא רחוק מכאן (בתוך ''הקו הירוק'') יש עוד ישוב כזה, שהוקם על ידי הממסד וחובר לתשתיות עוד לפני קבלת האישורים כולם.

לכן אני טוען שהדו''ח של טליה ששון עסק רק בקצה הבולט של הקרחון.... אבל לדעתי מראה גם את דרכי הפעולה של החוטפים הקודמים לתקופת הדו''ח.
_new_ הוספת תגובה



עוד מחטף
דוד סיון (יום שני, 13/06/2005 שעה 18:00)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הישוב ניצן שמכינים לאנשי גוש קטיף.
_new_ הוספת תגובה



כנראה שלינגוויסטיקה היא נקודת המִפלט
ישרא-טק (שבת, 11/06/2005 שעה 18:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של פַלְטָני שלום השווא שלנו.

זה מאמרון די מיותר ושולי, שהרי אבו מאזן הוא לא נשיא, לא מנהיג ולא יו''ר של כלום, אלא רק של ברדק, תככים וטרור.
_new_ הוספת תגובה



תיקון לינגוויסטי: פַלְצָני
יאיר ש (שבת, 11/06/2005 שעה 19:17)
בתשובה לישרא-טק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שניכם צודקים
פרקש (יום ראשון, 12/06/2005 שעה 13:54)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי