|
ספורט, פוליטיקה, הגינות ושחיתות | |||||
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שלישי, 24/05/2005 שעה 11:49) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
מאמר זרוע באמירות גזעניות | |||
|
|||
הנסיון לקשור בין החשדות כלפי האלוף רון-טל ( אשר אגב, הם עדיין בגדר חשדות). לבין הרקע ההתיישבותי שלו, בבחינת כל מתנחל הוא גנב, הוא נואל ודוחה. גם הנסיון הדמגוגי להפוך את ישראל למדינת אפרטהייד אין בו שמץ של אמת. בתור ''איש שמאל'' כביכול, יש לספירו הצעה ''הומנית'' נוספת: להכריח את ראש עיריית ירושליים ללחוץ ידי נשים בניגוד לאמונתו. בתור אדם חילוני לחלוטין ( אשר אין לו שמץ של אמונה בדיני הטהרה), אני דוחה את הכפייה האנטי דתית הזו על הסף. מעניין שה''ליברל'' ספירו, לא מציע להכריח את הנשים הערביות להוריד את הרעלה בפרהסיה. הרי לפי תפיסתו זו מנהג פרימיטיבי, ברברי ואנטי פמיניסטית. חס וחלילה!!לגבי הערבים יש להוד צביעותו יחס מיוחד. | |||
_new_ |
מאמר זרוע באמירות איתנות | |||
|
|||
ספירו לא אמר שכל מתנחל הוא גנב, אבל אם המגיב יאיר הבין זאת כך, אני מברך את ספירו, משום שכל מתנחל שותף לגניבת אדמתו של העם הפלסטיני. בענין סירובו של ראש העיר ירושלים ללחוץ ידי נשים, מתקבל הרושם, שיאיר לא הבין את הכתוב. ספירו לא מציע לראש העיר החרדי להסיר את סימני ההיכר החרדים מבגדיו. לכן לא מובנת תגובתו של יאיר לגבי הסרת הרעלה של נשים ערביות. כל שאמר הוא, כי כאשר הוא מופיע כאיש ציבור בטקסים רשמיים, אזי כפי שתיאטרון ירושלים לא מופרד בין עזרת נשים לגברים, כך הוא מחוייב ללחוץ ידם של כולם ללא אפלייה. נשמע מאד הגיוני. | |||
_new_ |
לדעתי, אם היית מבהיר את זה במקור | |||
|
|||
לא היו עולות שאלות מסוג זה. | |||
_new_ |
נובע באופן ישיר מהמאמר | |||
|
|||
אני מצטט: ''השודד הזה עשה קופה פעמיים: פעם אחת מהרכוש הגנוב באפרת..'', כלומר מהמאמר נובעת הטענה שמעצם היותו מתנחל הוא גנב מהפלשתינים ( רכוש גנוב). אם אתה מוסה, מסכים עם הטענה, הרי גם אתה, אם אינך ערבי, מחזיק רכוש גנוב ועליך להחזירו לפלשתינים הדוגמא שהבאת לגבי תיאטרון ירושלים אכן מוכיחה שלא הבנת את דברי. עזרת נשים מופרדת בתיאטרון, הייתה מהווה כפייה דתית. לעומת זאת להכריח את ראש העיר ללחוץ ידי אשה, זו כפייה אנטי דתית בדיוק כמו להכריח אישה מוסלמית או חרדית להסיר את המטפחת המכסה את שערה. | |||
_new_ |
מאמר זרוע באמירות איתנות | |||
|
|||
ספירו לא אמר שכל מתנחל הוא גנב, אולם אם יאיר הבין זאת כך, שלוחה ברכתי לספירו, משום שכל מתנחל שותף לגניבת אדמתו של העם הפלסטיני. אשר לראש עיריית ירושלים, דומה כי יאיר לא הבין את הכתוב. ספירו לא הציע לראש העיר החרדי להסיר את סימני ההיכר החרדים מבגדיו, לכן לא מובנת הערתו של יאיר על הסרת רעלות של נשים ערביות. כל שאמר, הוא, כי כאשר הוא מופיע כאיש ציבור בטקסים חילוניים, אזיי כפי שאולם הטקסים לא מחולק בין עזרת נשים וגברים, כך הוא חייב ביחס שוויוני שפירושו לעניינינו, ללחוץ את ידי כולם ללא אפלייה מגדרית, לאומית או דתית. | |||
_new_ |
הקשר בין ספורט לפוליטיקה | |||
|
|||
לא שונה מהקשר בין תרבות, לבוש, מנהגים לפוליטיקה. ככל הספורט פופלרי יותר כך הוא מעורב יותר פוליטית. החיבור הזה הוא לא רק קלקלתם של היהודים בישראל אלא גם של הערבים. גם אירופה נגועה בו וכל מדינות ערב. הויכוחים הפוליטיים לעיתים מתקיימים על גבם של הכדורגלנים, הסדרנים, המאמנים, האוהדים, הספונסרים ושאר הספיחים לכדורגל. לכן אני אוהד של מכבי תל אביב בכדורסל, ולא איכפת לי שמחצית השחקנים הם זרים. אני אוהד את נציגי ישראל לאולימפיאדה ולכל תחרות בינ''ל, סתם כי אני נאמן לסביבתי. אני משער שאם הייתי ערבי גם אני הייתי אוהד את סכנין או שפרעם. אבל זה לא עושה לי את זה. כי גם פוליטיקה הרי מעורבת בכדורגל ואתה יותר מכל מעיד על זה ממקור-ראשון. אני גם מגנה את הערבים שאיימו על שחקן ערבי שיבגוד בקבוצתו כדי לקדם קבוצה ערבים. זה זיהום הפוליטיקה של הכדורגל. אני מודה לך על שאתה תומך בשחקנים היהודים והזרים של סכנין ובמאמנה היהודי ומן הראוי שקבוצה יהודית כזו תוכל לעמוד זקופה בליגה בעצמה ובלא להפעיל סוכנים שיפחידו שחקנים אחרים. אותם אנשי סכנין שסבורים כי יש טעם למשחק מכור, וכי היותו של טועמה ערבי פירושו לעשות שקר על המגרש כדי לסייע ל''קבוצת המגזר'', מוכיחים כי צריך לעשות שם חריש עמוק כדי לא להפוך את האהבה לקבוצה לבור רפש של שחיתות ספורטיבית. ויפה שעה אחת קודם. | |||
_new_ |
אמונות טפלות ומעליבות | |||
|
|||
לדעתך הגדרה זו הקולעת ולדעתי אתה דמגוג. לא מדובר באמונה (שהאשה טמאה, כי מאמינים רק באלוהים) אלא במנהג. לנהוג בכבוד אין זה אומר לוותר על מנהגי הדת וגם החילוניים צריכים להבין זאת וללכת לקראת הדתיים. כמו שאני לא נפגע מכך שמאלצים אותי לחלוץ את נעלי כשאני נכנס למסגד, כך אין צריך להיפגע כשמקבלות הפרס מוזמנות לירושלים ולא זוכות ללחוץ את ידו של ראש העיר. מה עניין פרימיטיבי וגזעני למנהג הזה? אתה מזנה את השפה. | |||
_new_ |
כן אפרטהייד | |||
|
|||
עניין החקיקה השונה בין יהודי לערבי בשטחים נובע ממעמדו כאזרח ישראלי אל מול כנכבש ערבי ואין לו קשר לגזענות או לאפרטהייד. אני למשל רוצה לגור בירושלים והערבים וגדעון לא נותנים לי. אז הם וגדעון הם הפשיסטים, נושאי נס האפרהייד והטיהור האתני, הם שרוצים לשמר את ירושלים ועוד שטחים בארץ ישראל כנקיים מיהודים, יודנריין. בדיוק כמו שהנאצים רצו ועשו לא מזמר ליהודים. צריך להשוות את ישראל לדרום אפריקה באותם אזורים שישראל מכילה את החוק הישראלי בהם, והרי גדעון אינו מאלה שרוצים או מכירים בחוק הישראלי החל על ערבים בשטחים. אז שלא יבכה בעניין זה. מספיק שהוא פועל להפסקת הכיבוש. הוא לא יכול להחזיק את המקל משני קצוותיו. ובתוך ישראל הערבים הם שווי זכויות לכל צורך ועניין ליהודים, חוק אחד לכל אדם ואדם. | |||
_new_ |
ועוד בעניין האפרטהייד | |||
|
|||
אקדמאים דרום אפריקאים, שחורים ולבנים, פרסמו מכתב המגנה את האקדמיה הבריטית על החרמת אונ' חיפה ובר אילן והקובע כי אין דמיון בין האפרטהייד הלבן בדרום אפריקה לבין המשבר ההיסטורי בין שני העמים בארץ ישראל. גדעון, עורבא פרח הן פרחי תעמולתך. | |||
_new_ |
אלופים בפטור מדין פלילי | |||
|
|||
מבדיקה אחרונה אין שום תביעה מיוחדת כנגד קציני צה''ל שבנדון. | |||
_new_ |
מסע הצלב של מעריב | |||
|
|||
וכי למה שהכותבים יחרגו מהקונצנזוס? מה רע בכיבוש? הוא רק משבח את המלפפונים, פלפלים, כרובית ... וכו'. ועם ישראל יצא לכבוש את כנען ויהושע הוביל אותו בחרבות וחצה את הירדן. קדימה לכיבוש! חומה ומגדל! | |||
_new_ |
את העיקר שכחת | |||
|
|||
משום מה, כותב המאמר, בלהטו להשוות את האפארטהייד בדרום אפריקה עם מדיניות ישראל בשטחים, שכח לציין את נקודת ה''דימיון'' המרכזית בין שני המצבים. גם השחורים בדרום אפריקה ניהלו מילחמת טרור רצחנית נגד המיעוט הלבן, מילחמה שהתבטאה בטבח של נשים וילדים ללא אבחנה במיסעדות, בבתי קפה, בדיסקוטקים ובמרכזי קניות. קשה לי להאמין שבעת הסיור שלו במוזיאון האפארטהייד בדרום אפריקה הוא לא ראה שם כל התייחסות לנקודה החשובה הזאת. כותב המאמר עשה בעבר השוואה דומה בין פעולת הנאצים להשמדת גטו ווארשה עם פעולת צה''ל לחיסול הטרור בג'נין. כמו שנאמר ''היהפוך כושי עורו'', מוח חולני יישאר כזה לעד. | |||
_new_ |
יצא המרצע עם בר ניר | |||
|
|||
שמוצא, עשרות שנים אחרי, כגזען שאינו לומד מלקחי ההיסטוריה, תרוצים קלושים להצדקת האפרטהייד. אכן אי אפשר לאחוז את המקל בשני קצותיו. או שהפלשתינים הגרים בישראל יקבלו זכויות שוות, או שיקבלו מדינה עצמאית. מדיניות ישראל הנוכחית היא מדיניות אפרטהייד בולטת, שהמסווה עתיד להקרע ממנה אם לא תשתנה. | |||
_new_ |
רמי נוי ידידי, כנראה שיש לך בעיה אמיתית בהבנת הנקרא | |||
|
|||
איפה ראית שאני ''מצדיק'' את האפארטהייד'? על סמך מה מדברי אתה מגיע למסקנה העקומה הזאת? זה שביקשתי מהכותב לעשות את ההשוואה במלואה ולא להסתפק רק במה שנוח לו להצגת דעותיו החולניות איננו מהווה ''הצדקה'' לאפארטהייד. מה שהוא באמת דפוק אצלך בשכל אם זאת המסקנה אליה הגעת. תקרא את הדברים כפשוטם, ואל תכניס לדיון פרשנויות או מחשבות שלך, על אחת כמה וכמה אל תייחס אותן לי. דבר שני, למה בדיוק אתה מתכוון באומרך ''או שהפלשתינים הגרים בישראל יקבלו זכויות שוות, או שיקבלו מדינה עצמאית''. הפלשתינאים החיים בישראל נהנים משוויון זכויות מלא --- הרבה יותר ממה שמגיע להם לאור יחסם למדינה והפעילויות העוינות בהן הם לוקחים חלק מדי פעם. למעשה אין בנמצא אף ארץ ערבית בה יש לתושבים זכויות כמו שיש לערביי ישראל (זה לא סתם בלי סיבה שאף ערבי ישראלי איננו מוכן לעבור לחיות בחסות הרשות הפלשתינאית או באיזו שהיא ארץ ערבית אחרת). יש לך רעיונות לתת לערביי ישראל מדינה עצמאית משלהם? את זה אפילו אבנרי עדיין לא צרף למיצעד האיוולת של הצעות השלום. אתה מוכן לפרט את הגבולות של מדינה כזאת? | |||
_new_ |
Juden Raus | |||
|
|||
אחלה אפרטהייד. | |||
_new_ |
החד-צדדיות שלך | |||
|
|||
למעשה אינה משאירה כל מקום לויכוח . ויכוח ברמה סבירה יכול להתנהל בין שני אנשים שהמרחק בין דעותיה סביר ויש להם איזו שהיא נקודה משותפת. העמדות ,העובדות והדעות המובאות במאמרך אינן משאירות איזו שהיא נקודה להתווכח עליה. ההקצנות,ההכללות,העובדות המציגות חלק קטן מהמכלול פשוט קשה לי להאמין שאכן אתה שלם עימן. אולי? | |||
_new_ |
מאמר שניכתב | |||
|
|||
מה היה קורה אילו במדינת ישראל כל מי שהיה רוצה להכנס לרחבת הכותל המערבי או לקבר רבי שמעון בר יוחאי, או אפילו לבית הכנסת הגדול בירושלים, היה נדרש לומר על פה, את קריאת שמע? שתי תוצאות לפחות: אילן דיבוביץ, שר הדתות ב''ממשלת הנדמה לי'' של 'שנוי' (יש תפקיד כזה בממשלת הצללים של האופוזיציה, רק בקואליציה הם דאגו שלא יהיה) היה יוצא, יחד עם ארגונים ידועים אחרים, למתקפה תקשורתית, על ה'גזענות' שבצעד כזה ולאתרים הקדושים ליהדות היו נכנסים רק מתי מעט יהודים, שומרי תורה ומצות, שנוסח התפילות, שגור בפיהם. לא כך קורה כשמדובר במסגדים שעל הר הבית. ל'מעוין' נודע ש''מחלת הרדיפה'' (יכול להיות שהפרקליטים המיוחדים שמתמודדים עם ''ההסתה'' יעצרו אותנו למעצר מנהלי בשל השמוש שאנחנו עושים בשרש ר.ד.ף.?) שגורמי בטחון לקו בה ושאחת מהתופעות הנלוות אליה, היא החשש המוגבר מפני פגוע יהודי על הר הבית, הביא אותם להעמיד שומרים על ההר ולדרוש מכל מי שמבקש להגיע למסגדים לדקלם...פרקי קוראן על פה. הלואי שגם אצלנו היה משרד החנוך, למשל, מאמץ את הדרך היחודית הזו, כדי לאלץ צעירים לשנן את עיקרי אמונתם. אלא שכל ההבדל הוא שאצלנו, אם היו מצליחים, היה בא הדבר על חשבון העסוק המוגבר של אותם צעירים בתופעות אלימות ושם, אצל המוסלמים, דוקא השינון מעודד אותם לאלימות, נגדנו... | |||
_new_ |
מאמר שניכתב | |||
|
|||
ומה היית אומר אם ברצונך להכנס לכל המקומות האלה, ולא רק שם אלא בכל מקום ציבורי אחר, יעמוד אדם זר ויפשפש בכליך ואף יעביר לעיתים את ידיו על גופך? רעיון אבסורדי, נכון? טירוף... אופס התבלבלתי לרגע...שכחתי שהטירוף הזה הוא מציאות יום יומית שנכפתה עלינו ע''י הטירור הערבי מזה שנים רבות. לא יקרה שום אסון אם המוסלמים יעברו גם הם אי נעימות קלה מהחשש ( בינתיים חשש בלבד) מהטירור היהודי, מה גם שאינני משוכנע באמיתות הסיפור. | |||
_new_ |
על שחיתות | |||
|
|||
חייבים לדבר. ומהר. ספירו תפס את הפרנציפ..עוד יגיע היום שנבין.. | |||
_new_ |
תגובה | |||
|
|||
שפירו כתב :''אמונות טפלות ומעליבות מלון אבן שושן מגדיר את המושג אמונות טפלות - ''כינוי לאמונות נפסדות שאנשים חסרי תרבות והשכלה נוטים להאמין בהן''. זו הגדרה הקולעת לדעתי להתנהגותו של ראש עיריית ירושלים החרדי, אורי לופוליאנסקי, בארועים פומביים. מדי שנה אני צופה בטקס חלוקת פרס ישראל ביום העצמאות, שם עומדים על הבמה שורה של אישים, כולל ראש העירייה, ולוחצים את ידי כלות וחתני הפרס בבואם לקבל את הפרס. ראש עיריית ירושלים החרדי לוחץ בחום רב את ידי הזוכים, ונימנה מללחוץ את ידי הזוכות. מדוע ראש העירייה לא לוחץ ידי נשים? לפי אמונתו הדתית, אשה במחזור היא אשה טמאה, ומשום שאיש אינו יודע מתי היא במחזור, נוהגים החרדים לפי הכלל שאין לוחצים ידה של אשה. זכותו של לופוליאנסקי לנהוג לפי אמונתו הדתית בדלת אמותיו, גם אם מדובר באמונות אבסורדיות של עובדי כוכבים ומזלות. משעה שיהודי חרדי ממלא תפקיד המשרת את הציבור בכללו, שרובו אינו חרדי, הוא חייב לנהוג בכבוד ובשוויון כלפיי כולם. סירובו של ראש העיר ללחוץ ידי נשים מחשש טומאה בטקס חלוקת פרס ישראל, טקס חילוני בעיקרו, הוא לא רק מנהג פרימיטיבי של איש חסר תרבות, אלא הוא גם בעל אופי גזעני ומעליב, לא שונה במהותו מסירוב ללחוץ למשל ידי ערבים. אם ראש העיר אינו מסוגל ללחוץ ידי נשים מחמת ''טומאה'' שיתכבד וישב בביתו ולא יופיע בציבור.'' תגובה : במאה ה -19 לפני שלמדו לחטא בבתי חולים היו הרבה מתים כתוצאה מזיהומים. גם בגרמניה. השתמשו בהסברים שהם לא יותר מאשר אמונות טפלות למרות שהיו מאוד משכילים, טובי הרופאים המדענים והפילוסופים הגרמאנים האנשים שהביאו עבורכם את תנועת ה''השכלה''. אמונות תפלות הן נחלת הכלל. גם היום בגרמניה אצל טובי המשכילים יש אמונות טפלות. אמונות תפלות יכולות לקרות בכל מקום שבו לא יודעים את התשובה לבעייה, וחושבים שסדרת פעולות שנעשית מסייעת להקטין את הבעייה. דווקא במקרה הזה של לופליאנסקי לא מדובר באמונה תפלה וימים יגידו כשהאדם ה''משכיל'' יהיה לו מספיק ידע להוכיח שאשה נידה (במחזור) לא גורמת נזק כלשהו לגבר שמצוי במחיצתה. כל עוד אין הוכחה, אולי עדיף ללכת על התורה. ואולי יתברר עוד כמה שנים שאכן התורה צדקה ? ואז כותב הטור שהגבתי לו יתברר כמאמין באמונות טפלות, אמונה טפלה שכל מה שקשור בדת היהודית אינו נכון. ******************************************************* שפירו כתב: ''כן אפרטהייד מירון בנבנשתי, במאמרו השבועי ב''הארץ'' (19.5.2005) עושה מאמץ כמעט הירואי להסיר מהכיבוש הישראלי ומההתנחלויות את מארת האפרטהייד. כמובן, אין מצבים זהים לאורך ההיסטוריה, לכל אירוע סימני היכר המיוחדים לו, אבל יש קווי דמיון בין אירועים שונים, שאחרת לא היה מקום להפקת לקחים מהעבר. מעבר לקווי השוני שבנבנשתי מוצא בין הכיבוש הישראלי לאפרטהייד, יש קווי דמיון, שהמהותי והמשמעותי שבהם נוגע בליבה של האפרטהייד: חוקים נפרדים לשני סוגי אוכלוסיות באותו שטח. בביקור שערכתי במוזיאון האפרטהייד בקיפטאון הושם הדגש על החקיקה הנפרדת לשחורים ולבנים, זכויות יתר ללבנים, דיכוי ואפליה לשחורים. זו מהות האפרטהייד. מהות זו מאפיינת גם את השלטון הישראלי בשטחים הכבושים ביחסים שבין המתנחלים לאוכלוסיה הפלסטינית שחיה בשכנותם: חקיקה נפרדת המעניקה זכויות יתר למתנחלים, וחקיקה דכאנית לפלסטינים. משלחת של האיגודים המקצועיים של דרום אפריקה שביקרה לפני זמן בשטחים הכבושים, עמדה מיד על הדמיון בין משטר האפרטהייד לבין הכיבוש הישראלי, וחבריה העידו כי הם מצאו שזכויות היתר של המתנחלים, המקבילה הישראלית ללבנים בדרום אפריקה, ומערכת האפליה כלפיי הפלסטינים, חמורים בהיבטים לא מעטים מאלה של משטר האפרטהייד. אשר על כן, ההשוואה בין הכיבוש הישראלי למשטר האפרטהייד, הוא מוצדק, ואני, בניגוד לבנבנשתי, לא מקל על ישראל במתן פטור אפרטהייד.'' תגובה : יש כאן אחיזה של הסמול במקל בשתי קצותיו. מצד אחד הם מקבילים את ישראל הגדולה והעצומה עם הרוב לעומת המיעוט הפלסטיני הנאנק, ומצד שני כשנוח פתאום ישראל זה אי אפרטהייד בתוך מאות מליוני ערבים כמו הלבנים בדרא''פ. בגדול, הסמול טועה בשתי הטענות. אפרטהייד זו מילה שבאה לייצג הקבלה לגזענות הלבנה באפריקה של דרום אפריקה. בה בשעה, ידוע כיום בלי אפרטהייד (לכאורה) מתים בני אפריקה השחורים בגיל ממוצע של 35 שנים. חיילי האו''ם ואירופה אונסים רוצחים ובוזזים כל הזמן. יש שם השמדת עם שיטתית. בישראל לעומת זאת אפשר לראות שה''עם'' הפיליסטייני למרות שהוא מתאמץ להתאבד הרי שאורך חייו גבוה אפילו מהעמים הערביים , שמסביב, שזה בעצם בני עמו לכל דין ודבר. יש הרבה הבדלים וראשית ראוי ללמוד מה ההבדל בין הקורבנות הישראלים המתגוננים בפני התוקפנות הערבית-סמולנית לעומת הגזענות באפריקה שמתקיימת עד היום ותוצאותיה שואה בממדים עצומים שבהירי העור והערבים-מוסלמים מסבים לאנשים אך ורק בגלל שצבע העור שלהם שונה. ******************************************************* שפירו כתב: ''אלופים בפטור מדין פלילי אלופים בצה''ל נתפשו בקבלת כספים במרמה שנעים בין עשרות למאות אלפי שקלים. המקרה החמור ביותר הוא של האלוף יפתח רון טל, מפקד זרוע היבשה. הוא קיבל החזר עבור הדירה ששכר בכפר סבא, מבלי שסיפר לצבא כי השכיר את דירתו בהתנחלות אפרת בשטחים הכבושים. במלים אחרות, האיש קיבל כספים במרמה. מעשה פלילי לכל הדעות. חיילים פשוטים שנתפשים בקבלת כספים בנסיבות דומות מועמדים לדין. לא האלוף רון טל. הפצ''ר כבר מצא את הפרצה המשפטית שתמנע העמדתו לדין, והרמטכ''ל יצטרך להחליט מה לעשות, אם בכלל. ההימור הוא שגם לדין משמעתי לא יועמד. אם יהיה לחץ ציבורי, יתכן ולכל היותר יתבקש לפרוש מהצבא עם פנסיה שמנה. קצינים בשלישות דיווחו בעילום שם לעיתונות כי מה שהתגלה עם האלופים, הוא קצה הקרחון של אימפריית רמייה, שוד ושחיתות. אני מתעכב על האלוף בן טל, משום שבמקביל לשרותו הצבאי הוא התגורר במשך 13 שנים בשטחים הכבושים, בהתנחלויות עפרה ותקוע. במלים אחרות, רוב שנותיו הבוגרות העביר במסגרת שני אגמי השחיתות הגדולים של מדינת ישראל: ההתנחלויות והצבא. אני מניח כי הוא קיבל גם את כל ההקלות, ההלוואות והמענקים כדי לרכוש את דירתו בהתנחלות אפרת, שאינה אלא רכוש נדל''ני גנוב מהעם הפלסטיני. השודד הזה עשה קופה פעמיים: פעם אחת מהרכוש הגנוב באפרת, פעם שניה באמצעות הצהרת שקר לצבא עבורה קיבל את ההשתתפות בשכר הדירה בכפר סבא. זה לא הפריע לו לשאת את המליצות השדופות והשקריות בפני חיילים שנשלחו לעשות את עבודת הכיבוש השחורה. הוא גם התפלל כל יום שישי בבית הכנסת בעפרה. אם אפשר לגייס את הקב''ה, למה לא? הוא ממילא לא יכול להתנגד לשימוש הזנותי שעושים בשמו.'' תגובה: מערכת המשפט והפרקליטות עובדים שעות נוספות למען הסמול והרעיונות הפוליטיים שלו. כפי שהצליחו לגרום לשרון לבצע מדיניות הפוכה למה שנבחר, כך כעת הם עומלים לגרום לבכירי משטרה וצבא לקבל מוטיבציה לבצע את תוכנית ה''התנתקות''. השחיתויות הגדולות מצויות בסמול וכולם יודעים את זה, אבל למה לסמול לחקור או להאשים את עצמם ? ******************************************************* שפירו כתב :''מסע הצלב של מעריב עיתון מעריב עלה לאחרונה לכותרות בעקבות מאמר שפרסמו העורך אמנון דנקנר והעיתונאי דן מרגלית נגד השחיתות בממשל הישראלי. התגובות למאמר היו רבות. באתר האינטרנט של העיתון הוא קיבל למעלה מאלפיים תגובות, רובן אוהדות. אין ספק שהמאמר קלע למצב הרוח של אזרחים רבים שנפשם נקעה ממימדי השחיתות בישראל. מעריב התהדר כנושא דגל המאבק בשחיתות. לכאורה מעשה נאה. בדיקה יותר דקדקנית של הטקסט מלמדת שהשניים נזהרו מאד לא לחרוג מהקונסנסוס. באלפי המלים לא ניתן היה למצוא ולו משפט אחד נגד הכיבוש וההתנחלויות שהם מעוזים של זימה ושחיתות ששותפים להם שרי ופקידי הממשלה, קבלנים בברכת הממשלה, ראשי המתנחלים המתקיימים מהקצבות ממשלתיות וכמובן הצבא והמשטרה. כך יכולים להסתופף תחת מטרייתו של מעריב גם תומכי ההתנתקות, גם מתנגדיו. שאלה נפרדת, שממנה התעלמו שני הכותבים, היא, האם עיתון שבראשו עומדים שניים שהורשעו בפלילים, נמרודי האב ונמרודי הבן, הוא הבמה הנאותה למאבק על טוהר המידות. מעבר לכך, דן מרגלית נושא עימו אות קין של שחיתות אתית מקצועית. כעיתונאי הציע בשעתו לראש ממשלה שמעון פרס להביא את מרדכי ואנונו לישראל חי או מת, לאחר שמסר לעיתון האנגלי ''סנדיי טיימס'' מידע על ייצור נשק אטומי בישראל. דומה כי אין עוד דוגמא בעיתונות העולמית החופשית לעיתונאי שמבקש מממשלתו לרצוח מקור מידע. זוהי פרקטיקה של עיתונאים במשטרי עריצות המשמשים כשרתים נקלים של מדיניות ממשלתם. עיתונאי כזה אינו אמין בעיניי כמי שהשחיתות באמת מפריעה לו.'' תגובה : אכן הקמפיין הזה די מגוחך, אבל הסיבות שנטענו כאן לכך הן הסיבות הלא נכונות. הבעייה האמיתית היא השחיתות שמוסתרת באמת מפני הציבור , השחיתויות של הסמול. ****************************************************** | |||
_new_ |
אמונה טפלה זו גם אמונה בשלום אוסלו | |||
|
|||
בינתיים יש לנו הוכחות לכך יום יום. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |