פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מכתב גלוי לאמיר גנס
יהונתן קלינגר (יום חמישי, 05/05/2005 שעה 12:00)


מכתב גלוי לאמיר גנס


יהונתן קלינגר




כמה מילים יקרות למר גנס,

אמיר היקר,

בעקבות הגשת תביעתך היום, קראתי היום (3.5.2005) את הדיווח על כך באתר האינטרנט של מעריב (אמיר גנס תובע את מני פאר) והייתי חייב להגיב, הן כמשפטן והן כאיש שסובל מעוולותייך מדי יום ביומו. כתב התביעה שהצגת מראה מדוע אתה חייב ייצוג משפטי ומודע גם כשיוצאים נגד אחת מחברות התוכנה הגדולות והדורסניות בעולם עדיין חייבים לשמור על מידה של אתיקה.

ראשית, אכן הפצת דואר זבל הינה מנוגדת לחוק בישראל. סעיף 30 לחוק התקשורת (לשעבר חוק הבזק) מכיר בהטרדה באמצעי אלקטרוני, ואכן הורשעו כבר אנשים על שימוש במתקן בזק שלא כדין על מנת להטריד. (ר''ע מ''ח 8188/99 שאול בר-נוי נ' מ''י, דינים עליון, נז, 262, רע''פ 5261/99 שאול בר-נוי נ' מ''י, ע''פ 628/99 שאול בר-נוי נ' מ''י, רק מדגים).

שנית, מאגר המידע שאתה מחזיק מכיל פרטים אישיים של בני אדם, וספק באם מאגר מידע זה אינו מאגר מידע לפי חוק הגנת הפרטיות, שכן דרך איסוף המאגר כנראה כללה שימוש בלתי-חוקי. הגדרת מאגר מידע כוללת את מאגר כתובות הדוא''ל שאתה מחזיק, שכן אין הוא ''אוסף הכולל רק שם, מען ודרכי התקשרות, שכשלעצמו אינו יוצר איפיון שיש בו פגיעה בפרטיות לגבי בני האדם ששמותיהם כלולים בו, ובלבד שלבעל האוסף או לתאגיד בשליטתו אין אוסף נוסף''. ראה לעניין זה את דברי כב' השופט בך בעש''מ 6841/01 בן דוד נ' נציבות שירות המדינה פד נו(2) 918:

''ההישגים הטכנולוגיים של העידן המודרני הביאו עימם כתוצאת לואי אפשרויות נרחבות לפגיעה בפרטיות. מאגרי המידע המצויים בידי הרשויות בכלל (..). נותנים בידי עובדי הציבור הנגישים אליהם, יכולת ועוצמה לאסוף מידע רב על כל אדם מהציבור בישראל בכל היבט מתחומי חייו. חזונו האפוקליפטי של ג'ורג' אורוול בדבר ''האח הגדול'', עלול על נקלה להפוך למציאות חיים אם לא יושמו הגבולות לנגישות למאגרים ולשימוש בהם מעבר למטרה המוגבלת שלשמה ניתנה הסמכות למופקדים על מאגרי המידע.''

כמו כן, דיני עשיית עושר ולא במשפט מכירים בכך שאין לאדם אפשרות להתעשר על חשבון נכסיהם של אחרים. זכות הציבור, כזכות שביושר, מכירה בזכות שלי לנהל את תיבת הדואר שלי ללא כל הפרעה, ותיבת דואר זו היא קנייני הפרטי, ולא ארצה כי כל מאן דהוא ישלח לי התקשרות פרסומית ללא הכנה מראש.

כמו כן, תמוהה בעיני העובדה כי אתה מבקש הוצאות שכר-טרחת עו''ד ללא היותך מיוצג ככזה.

אמיר, עלייך להודות כי מה שאתה עושה הוא התעשרות על חשבון הזולת. אתה מרוויח את כספך ממשלוח דואר זבל, וכזה הינך זבלן. מי שהולך כמו ברווז, עושה רעשים של ברווז ונראה כמו ברווז, ככל הנראה הוא ברווז. לכן, אין כל מנוס מלכנותך כזה. כל מקצוע מכבד את עצמו, ועלייך להבין כי גם שלך.

אכן, לא האמנתי כי אי פעם בחיי אמצא עצמי עומד באותו צד של המתרס יחד עם מיקרוסופט, אותה חברה שבאה לכלות את היצירה החופשית על ידי משטור הקוד, אולם במקרה זה הדין עמם.

שלך,
יהונתן קלינגר.






חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  למה מילים יקרות?  (עמיש) (3 תגובות בפתיל)
  בעניין הזה  (ישרא-טק)
  דואר זבל – תחילת הסוף  (יובל רבינוביץ) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי