במעלה או במורד? | |||||
טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום חמישי, 28/04/2005 שעה 1:45) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=58438 | |
אני מסכים-אבל... | |
ע.צופיה (יום חמישי, 28/04/2005 שעה 11:20) | |
אני מסכים לכל הכתוב מבלי להכנס לדקויות של פרשנות זו או אחרת,אבל מדוע יש בצבוריות הישראלית זרמים שאינם מכבדים ארועים לאומיים כגון ימי זכרון יום העצמאות וכו,. האם בגלל שהם יותר יהודיים מאחרים,חילונים למשל או אולי שאין להם חלק מרכזי בארגון האירוע? או אולי מסיבות אחרות? מעניין . | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=58467 | |
בחייך ע צופיה אל תיתמם | |
רמי נוי (יום שישי, 29/04/2005 שעה 12:04) בתשובה לע.צופיה | |
רוב שומרי המצוות בארץ - מה שקורין החרדים, אינם מכירים אלא בחגים היהודיים על פי ההלכה ורואים במדינת ישראל לכל היותר מין שלטון זר... בכל המגזר החרדי לא תמצא אחד החוגג את יום העצמאות. באשר ל''מכבד'' אני מניח שדווקא רבים מהם כן מכבדים את חגינו וימי הזכרון שלנו, ורק מעטים , כמו ''העדה החרדית'' יוצאים באופן אקטיבי נגדם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=58469 | |
בחייך ע צופיה אל תיתמם | |
ע.צופיה (יום שישי, 29/04/2005 שעה 12:29) בתשובה לרמי נוי | |
אלף,אני מיתמם בכדי לגרות אותך להגיב. מה שמרגיז אותי שהמאמר אשר בסך הכל די מענייןורציני,בוחן את חג הפסח-''חג חירותינו''-רק מההיבט הדתי ומתעלם לחלוטין מההביטיים הלאומיים. וזוהי ,לטעמי, הגישה שמובילה ,בסוף הדרך''להתעלמות מחגים לאומיים ''טהורים'' וימי זכרון ללא היבט דתי-בניגוד למשל לצום גדליהו. הניתוח הדתי התמים לכאורה של מאורעות שונים בהוויה היהודית,אינו תמים כל-כך . המעטים האלה שאתה מזכיר אם לא תהיה ''תגובה חילונית נאותה'' יהפכו במהרה לראש חץ בענין. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=58508 | |
לא בדיוק | |
פרקש (שבת, 30/04/2005 שעה 17:56) בתשובה לרמי נוי | |
המגזר החרדי מתפצל בהכרתו במדינת ישראל. קודם כל אף חרדי לא רואה את ממשלת ישראל כשלטון זר. כי אם כך היה, אז זו היתה חצי צרה. הבעיה שהסרבנים בתוכם לא מכירים כלל בגאולה ובתקומה בטרם המשיח בא. ולחלקם זה מעורר בעייה בהגדרת המדינה. זה מתנגש עם פרשנותם את מלכות ישראל וקץ הימים. לעומת זאת, חלק מהחרדים אמרו, אם אנחנו לא חוגגים עם המדינה אז לפחות נשתלב בה ונדאג למגזרינו, כדרך שכל המגזרים האחרים פועלים. ונציגיהם יושבים בכנסת ישראל, אגודת ישראל, כמעט מתחילתה, ודגל תורה. חלקם אפילו מכבד את יום העמצאות בתפילה ובברכה ומיעוטם אפילו בהנפת דגל. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=58525 | |
אתה טועה | |
רמי נוי (יום ראשון, 01/05/2005 שעה 2:00) בתשובה לפרקש | |
החרדים לא מכבדים את יום העצמאות לא בתפילה לא בברכה ובוודאי שלא בהנפת דגל. הציונות הדתית כן, ואם אינך מכיר את ההבדל, אני תמה עליך | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=58532 | |
אני לא שולל את מה שעכשיו אתה אומר | |
פרקש (יום ראשון, 01/05/2005 שעה 13:32) בתשובה לרמי נוי | |
אלא מה שאמרת בהודעתך הקודמת. חוץ מזה בקרב החרדים יש חלקים רחבים שמכבדים את יום העצמאות ויום הזכרון. למרות האיום הסמוי והגלוי של נתורי קרתא האוריגינלים, שהם שונאי הציונות ומטיפי שינאתם לה גם בקרב הגויים. הציונות הדתית אינה חרדית כי אם לאומית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=58577 | |
הבעיה שלך רמי היא, שאתה רואה את החרדים | |
ישרא-טק (יום שלישי, 03/05/2005 שעה 2:12) בתשובה לרמי נוי | |
כמקשה אחת. והם לא. יש כאלה שמכבדים את יום הזכרון ואפילו את חג העצמאות. ואפילו יותר ממספר החילונים שלא מכבדים את חגי היהודים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=58474 | |
אני מסכים-אבל... | |
נסים ישעיהו (יום שישי, 29/04/2005 שעה 13:29) בתשובה לע.צופיה | |
בס''ד יש להניח שזה דומה ומקביל לכך שיש זרמים שאינם מכבדים את השבת ומועדי ישראל. אל השבת כל אחד מתייחס איך שבא לו וגם ליום העצמאות ולימים אחרים. אבל כבר היה כאן דיון בנושא דומה לפני כשנתים וחצי http://www.faz.co.il/story?id=763&LastView=#1031... ואת דעתי תוכל למצוא בהמשך הפתיל, כאן: http://www.faz.co.il/thread?rep=10126 | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=58466 | |
שאלה לניסים ישעיהו | |
רמי נוי (יום שישי, 29/04/2005 שעה 12:00) | |
ללא התיחסות לתוכנן של דרשותיך, האם יש סיבה לכך שאתה מגביל את המקורות לציטוטים שלך לתנ''ך בלבד ןלתורה בעיקר? מה עם הגמרא והמדרשים? אני משוכנע שאתה בקי בכל אלה, לפחות יותר מרוב הקוראים כאן... חג שמח לך ולבני ביתך | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=58477 | |
שאלה לניסים ישעיהו ותשובה | |
נסים ישעיהו (יום שישי, 29/04/2005 שעה 14:37) בתשובה לרמי נוי | |
בס''ד זה סתם עניין אקראי של נוחות או עצלות. הנה כאן http://www.faz.co.il/story_2718 למשל, יש יותר הסתמכות על המקורות החז''ליים והפרשניים. העניין הוא, שמקורות אלו עצמם נסמכים על התורה שבכתב, כידוע. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=58478 | |
לאו דווקא.... ישנם הרבה מדרשים | |
רמי נוי (יום שישי, 29/04/2005 שעה 14:59) בתשובה לנסים ישעיהו | |
יפים ומענגים אינם מסתמכים על התורה שבכתב, לפחות לא לדעתי | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=58479 | |
לאו דווקא.... ישנם הרבה מדרשים | |
נסים ישעיהו (יום שישי, 29/04/2005 שעה 15:31) בתשובה לרמי נוי | |
בס''ד אני לא מכיר כאלה, אבל זו אינה ראיה. אשמח אם תביא דוגמא. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=58482 | |
אבהיר את כוונתי | |
רמי נוי (יום שישי, 29/04/2005 שעה 18:03) בתשובה לנסים ישעיהו | |
יש הרבה מדרשים ואגדות, חלקם העוסקים בתנאים ובאמוראים בעצמם, וחלקם אגדות עך התנ''ך ונושאים רבים אחרים, שכולם אינם נזכרים בתורה. זכותך כמובן להאמין שכל אלה דברי אלוהים חיים. מה שעוד אני רוצה לומר שמצער (בעיני לפחות) שה''חילונים'' לא מכירים מספיק את המורשת הזו ואני אשמח אם תשלב יותר בדבריך מן התורה שבעל פה... כל זאת מבלי להכנס לעניין השקפותיך הפוליטיות ... לחג הפסח הבאתי כמה מדרשים ואגדות מן הגמרא שאהבתי , שלעניות דעתי מוסיפים להנאה שבקיום מצוות סיפור יציאת מצרים | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=58593 | |
אבהיר את כוונתי | |
נסים ישעיהו (יום שלישי, 03/05/2005 שעה 15:34) בתשובה לרמי נוי | |
בס''ד. זה אכן נחמד מאד ואולי גם משפיע בדרך כלשהי, אבל אותי מעניינת התכלית של הדברים. לכל פסוק כמו גם לכל מדרש או אגדה, יש איזו תכלית שבעבורה נכתבו והגיעו אלינו. את התכלית הזאת אני מחפש. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=58537 | |
ולא נותר לנו אלא לשאול על מה ולמה | |
עמיש (יום ראשון, 01/05/2005 שעה 15:49) | |
אנו אוכלים ביצים קשות במי מלח בליל הסדר | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=58555 | |
ולא נותר לנו אלא לשאול על מה ולמה | |
ע.צופיה (יום שני, 02/05/2005 שעה 17:10) בתשובה לעמיש | |
מה,אתה לא יודע? בזמן שעברו בים סוף המים הגיעו עד המתנים וכתוצאה מכך התקשו הביצים. זה מהמקורות,נשבע. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=58578 | |
ויש כאלה | |
ישרא-טק (יום שלישי, 03/05/2005 שעה 2:15) בתשובה לע.צופיה | |
שהיו נמוכים כל כך עד שהתקשה להם השכל עד היום הזה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=58592 | |
ולא נותר לנו אלא לשאול על מה ולמה | |
נסים ישעיהו (יום שלישי, 03/05/2005 שעה 15:27) בתשובה לעמיש | |
בס''ד. בקערת הסדר יש כמה דברים שהם לזיכרון; הביצה היא זכר לקרבן חגיגה שהיו מקריבים לפני קרבן פסח. את בשר קרבן החגיגה אכלו לפני שאכלו את בשר קרבן הפסח; הפסח נאכל רק כקינוח סעודה (ולזכרו אוכלים את האפיקומן בסוף הסעודה). מי מלח נועדו להתמיה את התינוקות כדי שישאלו ''מה נשתנה''. | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |