פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
תלונתו של אפי איתם
דוד סיון (שבת, 29/01/2005 שעה 0:09)


תלונתו של אפי איתם

ד''ר דוד סיון



ערב ההתנתקות מחבל עזה ומצפון השומרון הוחלט בצה''ל לפרק את המחלקות שבהן שירתו רק בוגרי ישיבות ההסדר ולשלב את חייליהן במחלקות רגילות.
אלעזר שטרן
אלעזר שטרן
ראש אכ''א, האלוף אלעזר שטרן, הסביר שמסגרות סקטוריאליות, אידיאולוגיות, פוגעות ביכולתו של צבא העם לתפקד. הוא גם אמר שעמדתו זאת ידועה בישיבות ההסדר.

אני נוטה לתמוך בעמדתו של ראש אכ''א. כמו שפירקו מסגרות סקטוריאליות בעבר (בני משקים) כך צריך לפרקן כעת. אין שום הגיון שהצבא יורכב מיחידות על פי מוצא החיילים. חוסר ההיגיון הזה עוד יותר נכון כאשר המוצא מוגדר על פי מערכת החינוך (הפוליטית) שטיפלה בחייל לפני גיוסו. במיוחד נכון הדבר שבאותה מערכת החינוך יש כמה ''רבנים'' שפוקדים על החיילים גם כאשר הם לא חלק מהמערכת הצבאית.

אפי איתם
אפי איתם
זהו גם ההיגיון החיובי של פירוק הפלמ''ח בזמנו.
אם נכונה הטענה שההקשר הוא תכנית ההתנתקות הרי שטוב שלא יחכו, במיוחד שבין בוגרי המערכת של ישיבות ההסדר נשמעות לא מעט קריאות לסרבנות. הטענה של ח''הכ איתם, ''... כי מדובר בהחלטה פוליטית ולא מקצועית,..'' (איתם), היא מצחיקה, כי הרי את מה שקם על בסיס החלטה פוליטית אי אפשר לפרק מבלי לגעת בטעות הפוליטית של העבר. הרכב הצבא לפי שיקולים פוליטיים צריך לעבור מן העולם. אשר על כן נכון עושה ראש אכ''א...

בפגישה שהאלוף שטרן קיים עם רבנים מישיבות ההסדר הם דרשו ממנו לחזור בו מההחלטה. הוא לעומת זאת אמר שהוא איתן בדעתו לבצע את החלטתו. הם גם אמרו: ''אנו דורשים, תובעים ומצפים שיבין את החשיבות במשא ומתן ולא בקבלת החלטות חד-צדדית'' (ראש אכ''א). כאילו הצבא צריך וחייב לנהל משא ומתן עם מערכות חינוכיות שונות. נכון כדאי שהצבא יקשיב לרחשי העם, כפי שבאו לידי ביטוי בפגישה עם הרבנים מישיבות ההסדר. אבל אין צורך שינהל משא ומתן עם נציגים של מתגייסים צעירים.

מעניין מה היו אומרים (או עושים) הרבנים שנפגשו עם ראש אכ''א כדי להעביר את רוע הגזרה, אם אנשי השומר הצעיר היו מבקשים להתארגן במחלקות נפרדות?




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  מבחינה משפטית - ערך דעותיו של אפי איתם כערך דעותיו של אורי זהר  (משפטן) (7 תגובות בפתיל)
  יש לפרק את ישיבות ההסדר  (סתם אחד)
  הבעיה עם ישיבות ההסדר היא כפולה  (רמי נוידרפר) (51 תגובות בפתיל)
  סרט צהוב וזוהר.  (יהודה-אודי דוכן) (6 תגובות בפתיל)
  העובדה שאף אחד לא הציע  (אאא)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי