|
| טלית של תכלת / נסים ישעיהו (יום חמישי, 02/12/2004 שעה 0:37) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
|
|||
ברק חטף מיקרופון - לעזאזל דמוקרטיה. דרעי מלך ישראל! כל הדיבורים על כך שדמוקרטיה זה צורת שילטון חסרת ערך, אין להם שום סימוך בתורה. מי שכתב את המאמר הוא לא מלומד אלא חובבן שעוסק בתורה בזמנו החופשי. אם זה היה אחרת אז היינו רואים את הכותב מפנה אותו למקורות בתלמוד ולמקורות עיוניים אחרים על מנת לחזק את טיעוניו. בקיצור, מאמר רדוד. | |||
|
|||
|
|||
|
|||
התורה לא רדודה ח''ו. | |||
|
|||
היא לא רק רדודה אלה מיושנת. טכסט לא מבריק, שנכתב לפני 3000 שנה ,ורק כמה עלובי נפש שחושבים שהם יודעים משהו עוד שמים עליו. | |||
|
|||
חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה חה ..... | |||
|
|||
|
|||
בס''ד תודה רפי. שבת שלום ומבורך, נסים. | |||
|
|||
למלוכה? דיקטטורה? מדינת הלכה נוסח אירן? | |||
|
|||
נוסח אירן לא כי אז בארץ חייבת להפוך להיות רפובליקה איסלאמית ומונהגת על ידי חוקי השאריעה. דיקטטורה גם לא מפני שאזי החוקים נקבעים ע''י הדיקטטור עצמו. אני חושב שהוא מתכוון לחוקי התורה הישנים והטובים. והרשות המבצעת יכולה להיבחר גם ע''י בחירות דמוקרטיות אין כל סתירה. | |||
|
|||
נשמר גם תחת משטרים חילונים? הרי המדינה היא לא דתית או לא דתית, אלא אזרחיה קובעים את המסגרת החברתית בה הם חיים תחת שמי אותה מדינה וצובעים אותה בצבעים המייצגים אותם ואת עברם ואת עתידם. חוקי הדת מתקיימים למי שרוצה בהם ולפעמים גם למי שלא רוצה בהם. לא מספיק ככה? | |||
|
|||
''והרשות המבצעת יכולה להיבחר גם ע''י בחירות דמוקרטיות אין כל סתירה. '' אין רשות מבצעת לבד מהפרט. לא ניתן ליבחור בממשלה שתבצע את מיצוות בעבור האזרחים. מה שכן אפשר זה ליבחור בממשלה שתעשה וידוי מיצוות ואם לא תעשה מיצוות אז תקבל נבוט בראש. | |||
|
|||
בס''ד. זה נכון. מה שצריכים, ממש חייבים, זה להפריד את הדת מהמדינה. משטר דמוקרטי אינו מתערב בחיים הפרטיים של האזרחים, אינו קובע מיהו יהודי וכו' וכו'. מצד שני, אם מדובר במדינה יהודית, אז הכנסת לא אמורה לחוקק חוקים חברתיים ופליליים דווקא הפוך ממה שכתוב בתורה. הווה אומר שהמדינה תפסיק להתערב בחיי הפרט מצד אחד, ומצד שני, בעניינים של סדר חברתי וכו', החוקים הישנים והטובים הם שישלטו. מצד שלישי, מי צריך כל כך הרבה חברי כנסת, ושרים, ו''עובדי ציבור''? אפשר וחייבים להסתפק בהרבה הרבה פחות. מצד רביעי, הגיע הזמן שנבחר אנשים שאנחנו מכירים ורוצים שייצגו אותנו, ולא רשימות מוכנות של מאכרים ומרפקנים לסוגיהם. | |||
|
|||
מתגובתך, אתה בעד דמוקרטיה, הפרדת הדת מהמדינה, קיום בחירות אישיות- אזוריות והקטנת הרשות המבצעת והרשות המחוקקת. למעט הקטנת הרשות המחוקקת אני בעד. אתה יכול להביא דוגמא לחקיקה בתחום הפלילי הפוכה ממה שכתוב בתורה? | |||
|
|||
בס''ד זה לא שאני בעד או נגד משהו; זה מה שמתחייב לענ''ד מדרכה של התורה. כל החוקים של הכנסת הפוכים ממה שכתוב בתורה. רק הצביעי על חוק ואראה את זה. מצורף קישור לדיון בנושא: דיון 1992 אם יהיו עוד שאלות - אשמח להתייחס. | |||
|
|||
ניסים אמר: משטר דמוקרטי אינו מתערב בחיים הפרטיים של האזרחים. במדינה מודרנית לא יתכן מצב שבו המימשל לא מיתערב בעיניני הפרט מהסיבה הפשוטה שכל חברה היא אוסף של פרטים. לא יתכן שאיזה פרט יחליט לא לשלם מיסים לדוגמא ובכלל, כל הרעיון של ממשלה ומישטר זה לחיב את הפרט לינהוג על פי נורמות שעליהם החברה החליטה. לגבי מה שמתחייב מדרכה של התורה, התורה יוצאת באופן חוצץ נגד הפרדה בין דת למדינה ולכן מי שגונב או רוצח לא מעניש את עצמו אלה המדינה שופטת ומענישה. ניסים ישעיהו קיבל פורום לכתוב בו אבל הקישקושים שהוא מקשקש בשם התורה רק גורמים להעמקת אי ההבנה של מורשת היהדות. התורה נותנת את החופש ליבחור בכל צורת מישטר שלא תיהיה, כל עוד חוק וצדק נישמרים. ההיסטוריה כבר הראתה שחוק וצדק נישמרים במישטרים דמוקרטיים, כפי שהדמוקרטיה מוגדרת היום בעולם המערבי, יותר מאשר בכל צורת שילטון אחרת. לא ניתן להיתיחס ברצינות לאדם שקם בבקר וממציא מערכת שילטון חדשה ומנסה לימצוא סימוך להזיותיו בתורה. אין היום דעת רוב בין אנשי דת ורבנים שדמורטיה זה לא צורת שילטון אידיאלית ודעתו של ניסים היא דעתו של יחיד שהוא אולי חסר אפילו הסמכה של רב ואם הוא כן רב אז הוא בדעת מיעוט. | |||
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |