פורום ארץ הצבי

http://www.faz.co.il/story_2414

דו''ח דואר אלקטרוני
טורקיז קטן / יובל רבינוביץ (יום שישי, 17/09/2004 שעה 10:20)


דו''ח דואר אלקטרוני

ד''ר יובל רבינוביץ



בשבועות האחרונים אני עוסק בהשוואה בין שירותי דואר אלקטרוני שונים.
צורך ההשוואה עלה לפני 5 חודשים, כש-google הודיעו על השקת שירות דואר אלקטרוני חדש בשם gmail. הדבר הייחודי שהם הודיעו עליו הוא נפח התיבה - 1 ג'יגה-בייט, שהם למעלה מ-‏1000 מגה-בייט. לשם השוואה, רוב שרתי הדואר החינמי נותנים בסביבות 2 מגה-בייט. Yahoo! העניק למשתמשים הותיקים 6 מגה-בייט ולחדשים 2 מגה-בייט. ספק האינטרנט הביתי, זה שאתם משלמים לו בכל חודש, נותן 5-10 מגה-בייט.

זמן קצר לאחר מכן הודיעו Yahoo! על הגדלת התיבה שלהם ל-‏100 מגה-בייט ווואלה הישראלית הכריזה על תיבה של 1 ג'יגה-בייט לכל דורש.

כדי לעשות סדר בבלגן, נבדקו חשבונות דואר אלקטרוני של מספר ספקים. יש לזכור שדברים משתנים כל הזמן והמידע שנמסר כאן נכון לזמן הכנת הכתבה.

בסיום הכתבה מובאת טבלה מסכמת.

Gmail

gmailהשירות המצוחצח והחדש של גוגל עדיין לא הושק באופן רשמי. זוהי גירסת ניסוי, ולכן אין להתייחס בחומרה יתרה למגבלות שעליהן אדבר כאן. השירות בשלב זה אינו מוצע לכל דורש. הבאת מנויים חדשים לשירות היא בשיטת ''חבר מביא חבר'' (ותודה לאלכסנדר מאן שהביאני עד הלום). Ynet, למשל, ניצלו זאת לקידום יחסי הציבור שלהם, והכריזו על תחרות: הם יציעו תיבות דואר ב-Gmail למי שיכתוב מדוע דווקא לו מגיע. הסיפורים, כמובן, יישארו רכוש Ynet. אנחנו בפא''צ הרבה יותר צנועים: כל מי שיכתוב אלי שהוא מעוניין לקבל תיבת דואר ב-Gmail יקבל הזמנה להצטרף, על בסיס כל הקודם זוכה.

אז מה חדש/מיוחד ב-Gmail?
השימוש בשירות הוא חוויה שונה מזו של כל דואר רשת אחר שבדקתי. מספר דוגמאות:

כשנשלחות הודעות הלוך ושוב בין המשתמש לבין מישהו אחר בנושא מסויים, Gmail מאגד את כל ההודעות כ''שיחה'' (conversation). הן אינן מחולקות בין תיקיית הדואר הנכנס לתיקיית הדואר היוצא. האפקט המתקבל הוא נוח להפליא. כשפותחים את השיחה הזו מוצגת רק ההודעה האחרונה, כשהאחרות מקופלות אך נפרשות מיידית בלחיצה. ציטוטים של הודעות קודמות בתוך הודעה מקופלים גם הם, כדי למנוע כפילות בקריאה, אך ניתנים גם הם לפרישה מיידית.

ניתן להצמיד לכל הודעה תגית או מספר תגיות. לאחר מכן ניתן לגשת לכל הודעה על פי תגית מאפיינת. האפקט הנוצר דומה מאד להעברת הודעה לתיקיה מסויימת בשירותי דואר אלקטרוני אחרים, אך האפשרות להשתמש במספר תגיות לא מוגבל לכל הודעה מגביר את הגמישות. הדבר דומה להעתקת הודעה למספר תיקיות בשירותי דואר אלקטרוני אחרים, אך עדיין מאפשר ביצוע פעולות על ההודעה, כמו מחיקה, סיווג כספאם וכן הלאה. בשורה התחתונה - אין הרבה טעם להשוות את היישום הספציפי הזה למה שמציעים ספקי דואר אחרים. זה פשוט לא קיים במקום אחר. לכן לא ניתן ב-Gmail להגדיר תיקיות חדשות. מתחת לרשימת התיקיות הקיימות מופיעה רשימת התגיות, אך יש גם תיקיה קיימת של ''all mail'', שבה ניתן לראות את ההודעות כולן.

ניתן לסמן הודעות כשייכות לארכיון. כדאי לסמן כך הודעה שקראת וסיימת לטפל בה. הסימון גורם לכך שההודעה אינה מופיעה יותר בדואר הנכנס אלא בארכיון כלל ההודעות בלבד.

ניתן להעביר בקלות את כל ספר הכתובות הקיים בתוכנת הדואר במחשב (למשל זה של ה-Outlook Express) לרשימת הכתובות של Gmail.

פרסומות:

להבדיל מכל ספקי דואר הרשת האחרים, בגוגל אין כרזות (באנרים) של פרסומות באנימציה או בגרפיקה אחרת. ליד כל הודעה מופיעים מספר קישורי טקסט שהרובוט של Gmail החליט שהם רלוונטיים להודעה. לעתים הוא אפילו צודק. הקישורים האלה, למרות שהם משרתים תכלית פרסומית, אינם מציקים בשום אופן. לעתים אפילו כדאי שהם יהיו שם. זהו ניצול לטובה של כוח הרשת, ודבר שיש לעודדו, לדעתי.

ספאם:

''דואר זבל'' מזוהה אוטומטית ומועבר לתיקיית ספאם עם הגעתו. ניתן לסמן דואר המגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה כספאם, ואז הוא מועבר מיידית, וכנראה גם דואר עתידי הדומה לו. ניתן גם לסמן הודעות בתיקיית הספאם כהודעות ''לא ספאם'' ואז הן מועברות לתיקיית הדואר הנכנס.

הודעות בתיקיית דואר זבל נמחקות לאחר 30 יום. רצוי להעיף מבט בשמות ההודעות בתיקיית הספאם אחת ליום, כדי לוודא שלא הגיעה לשם בטעות הודעה לגיטימית.

וירוסים:

וירוסים מזוהים היטב על ידי gmail וההודעות המכילות אותם נמחקות אוטומטית, מבלי שהמשתמש נעשה בכלל מודע לקיומן. זו לדעתי דרך הטיפול הנכונה בוירוסים.

קישור לתוכנת דואר:

היות שהמערכת אינה נמצאת בשלבים הסופיים שלה, קשה לדעת אם בעתיד יוצע קישור POP3 כחלק מהחבילה. בינתיים יש מי שכותב יישומים מעין אלה, למרות שנראה שמדובר במטרה נעה. יתכן שמבנה השירות עוד ישתנה. לא בדקתי את התוכנות האלה. יש להניח שהתכונות הספציפיות, כמו קיבוץ הודעות ל''שיחות'' מוגדרות והצמדת תגיות אינן נתמכות.

תוכנה אחת המקשרת בין gmail לבין תוכנות דואר היא Pop Goes the Gmail. תוכנה אחרת היא Gmail Agent API.

אז מה רע?

או, טוב ששאלתם. יש מספר דברים שעדיין טעונים שיפור.

קודם כל, אין כל אפשרות לשלוח דואר מעוצב. אמנם ניתן לכתוב בעברית או באנגלית, אך אין שום הדגשות, עיצובים, רקעים, שינויי גופן או הצמדות לימין. הדואר נשלח תמיד כטקסט פשוט. ניתן, כמובן להצמיד קובץ לדואר, ובכלל זה קובץ Word עם כל מה שרוצים, אבל זה לא בדיוק אותו הדבר.

הטיפול בעברית לוקה בחסר. אם הדואר הנכנס נכתב בצורה נכונה, הוא יוצג כהלכה, עם עברית, הדגשות, הצמדות, שינויי גופן וכן הלאה, אך אם בהודעת הדואר הנכנס אין הגדרה נכונה של השפה, יקשה לעתים לקרוא הודעות עבריות. בחלק מההודעות יש להפעיל אקרובטיקת קריאה מיוחדת. 90% מההודעות מוצגות היטב, אך זה אינו מספק. חבל ש-Gmail אינו מאפשר קריאת הודעות בקידודים שונים.

הדואר היוצא גם הוא יכול להיתקל בבעיות של קידוד שפה. כל הדואר היוצא הוא בקידוד Unicode של 8 סיביות. למרות שההודעות היוצאות מכילות את המידע הזה, ה-Outlook Express אינו מתייחס אליו, ולעתים יש צורך בכיוונון ידני של הקידוד במחשב שאליו מגיעה ההודעה.

בשורה התחתונה - התמיכה בעברית היא בעייתית לכל מי שאינו שולט במחשב בצורה טובה.

קשה להאמין, אך אין ל-Gmail שירות תמיכה מסודר. יש רשימה יפה של תשובות לשאלות נפוצות ואפילו טופס דיווח על בעיות, אך אין שום כתובת דואר אלקטרוני שאליה ניתן לשלוח הודעות. הבעיה היא שיש להתחבר לחשבון כדי לקרוא את התשובות לשאלות הנפוצות וכדי למלא את הטופס. מי שנתקל בבעיות התחברות אינו יכול לחפש את התשובה לבעייתו בצורה הזו. כשהיתה לי בעיית התחברות נאלצתי לגלוש דרך מחשב אחר לרשימת הבעיות הנפוצות כדי לגלות איך לפתור את הבעיה, כלומר: הפתרון זמין רק למי שלא צריך אותו. יופי, גוגל.

למרות שיש ל-Gmail מנוע חיפוש רב עוצמה היכול לגלות הודעות על פי חתכים שונים, לא ניתן להציג את ההודעות בתיקיות על פי שום סדר השונה מהסדר הכרונולוגי. לא ניתן, למשל, להציג הודעות על פי שם הכותב, למרות שניתן בקלות לחפש הודעות של כותב מסויים.

וואלה - Walla

wallaלאחר שגוגל הכריזו על דואר בנפח 1 ג'יגה, הזדרזה גם חברת וואלה הישראלית והכריזה על תיבות דואר באותו נפח. בהתחלה נוצר בילבול. מי שפתח תיבת דואר דרך walla.co.il קיבל תיבה קטנה. מי שפתח דרך walla.com קיבל תיבה גדולה. מי שניגש דרך walla.com לתיבה שנפתחה ב-walla.co.il ראה שהיא גדלה פתאום, ונותרה כבר בגודל הזה, אבל הדואר היוצא יצא רק מהכתובת walla.com ולא מ-walla.co.il. לאחרונה הגדילה החברה את תיבות כל המנויים, ונראה שהבלבול פסק.

הדואר של וואלה מציע מיון ספאם אוטומטי, זיהוי אוטומטי של וירוסים וכתיבת דואר מעוצב, כולל דואר עברי ללא בעיה. גולשים המשתמשים עדיין בדפדפן אקספלורר 5.0 אינם יכולים לכתוב דואר בוואלה, אך נותרו מעט מאד גולשים שלא שידרגו את הדפדפן שלהם.

נכון לעכשיו, וואלה היא החברה היחידה בעולם המציעה תיבה בנפח כזה. זיהוי הספאם עובד בדרך כלל נכון, וכן זיהוי הוירוסים. נראה שבימים האחרונים חל שינוי בצורת הטיפול בוירוסים. עד לאחרונה, בהודעה המכילה וירוס קיבל המשתמש אזהרה לא לפתוח את הקובץ, אך הקובץ לא היה נמחק אוטומטית, וגם ניתן היה להורידו. מזה מספר ימים כנראה שהודעות המכילות וירוסים נמחקות אוטומטית.

עניין מוזר: לא ניתן לסגור תיבת דואר של משתמש. אם החלטת שאינך זקוק לתיבה - לא יעזור שום דבר: הג'יגהבייט שהוקצה לך ימתין לך לנצח! אתה מנוי לכל ימי חייך. בשל הבלבול שהיה בין תיבות קטנות וגדולות בתחילת הדרך, יש לי בוואלה 6 תיבות דואר בנות 1 ג'יגה כל אחת. נראה שמקום איכסון הוא הדבר שלא חסר לוואלה.

CoolMail

coolmailזהו שירות הדואר המוצע על ידי פורטל ''נענע''. זהו פורטל ותיק מאד המנסה למצב את עצמו כספק של כל השירותים מזה שנים רבות: דואר אלקטרוני, קבוצות דיון, חדשות וכן הלאה. בעבר הרחוק היה להם שירות דואר אלקטרוני די בסיסי, אך ניתן היה לגשת אליו הן דרך הרשת והן דרך כל תוכנת דואר (בפרוטוקול IMAP וגם בפרוטוקול POP3). כל האפשרויות האלה בוטלו לפני זמן רב. כיום הם מתהדרים בסיסמה חסרת הכיסוי ''דואר הרשת הטוב בישראל''.

CoolMail טוענים שהם עושים סינון זבל אוטומטי. הם לא. כל דואר הזבל נוחת בתיבת הדואר הנכנס. אין סינון וירוסים כלל. נפח התיבה המוצע הוא 10 מגה, שזה מעט מאד לדואר מלא ספאם. נראה שהם מוכרים את כתובות הדואר של הנמענים, משום שתיבת הניסיון שיש לי שם, שכתובתה לא הופצה, מלאה במאות פרסומות. לדואר היוצא ניתן להצמיד קובץ אחד בלבד.

צד זכות אחד מצאתי ב-coolmail, והוא העיצוב הנוח והקל להודעות עבריות, עם הדגשות, צבעים וכל השאר. כל הדואר היוצא מלווה בתחתיתו בכיתוב המעצבן ''קולמייל - דואר הרשת הטוב בישראל''.

יש לציין שנענע הוא הפורטל היחיד בארץ המתוחזק על ידי ספק אינטרנט מן השורה, חברת נטויז'ן (המציעה למנוייה דואר POP נורמלי). בעבר ציפיתי שהחיבור הזה יאפשר שירותים מהפכניים, כמו תוכן מדורג למנויים משלמים וגם שירותי דואר מדורגים בהתאם. ציפיותי לא התממשו.

יאהו - Yahoo!

yahoo!זמן קצר לאחר הכרזת gmail הודיעה חברת יאהו על הגדלת תיבות הדואר. לפני כן ידם היתה קפוצה במיוחד: 2 מגה לבעלי חשבונות חדשים, 6 מגה לבעלי חשבונות ותיקים. כעת מקבל כל אחד 100 מגה.

ספאם:

יש מיון אוטומטי של דואר זבל והעברתו לתיקיית Bulk, משם הוא נמחק לאחר 30 יום. נפח תיקיית Bulk אינו נחשב כחלק מהנפח המותר הכללי, כך שהמשתמשים אינם צריכים להיטרד בשל הנפח.

וירוסים:

עד לפני כחודשיים הציעה יאהו סריקה של כל קובץ המגיע בדואר האלקטרוני, ללא תשלום. כעת השירות מוצע בתשלום.

קישור לתוכנת דואר:

בעבר הרחוק איפשרה יאהו גישת POP3 לכל דכפין. מזה מספר שנים הגישה הזו היא בתשלום. בכל אופן, יש מי שטרח והכין תוכנה ללא תשלום המקשרת בין דואר יאהו לבין תוכנת דואר סטנדרטית, כמו Outlook Express. התוכנה פועלת ללא בעיות מיוחדות לאחר ההתקנה. היא נקראת YahooPOPs וניתן להורידה כאן.

יש תוכנות נוספות המבצעות את הקישור בין יאהו לבין תוכנות דואר. לא בדקתי אותן, ניתן למצוא סיכום של תכונותיהן וקישורים אליהן כאן וכאן.

ספידי - Speedy

speedyספידי הוא, בראש ובראשונה, אתר היכרויות. לפני מספר חודשים הוא התפרסם בשל מאבק משפטי בינו לבין מפעיל אתר פורנוגרפי שהצליח להוציא את רשימות המנויים שלו וגם הביא לקריסתו. למרות שהוא מוכוון-היכרויות ובמהלך ההרשמה מוצגת ההודעה שהשירות הוא ליהודים בלבד (?!), יש בו מספר מאפיינים ייחודיים.

נפח התיבה הוא 12 מגה. לא רע בכלל בהשוואה לרוב הפורטלים בארץ. הוא מציע קישור ללא תשלום לתוכנות דואר סטנדרטיות. הוא גם מאפשר העברה אוטומטית של הדואר הנכנס לכל כתובת. הוא גם היחיד המציע ללא תשלום בחירה של כתובת הדואר היוצא. אם נתקעת הרחק ממחשבך, אתה יכול לשלוח ממנו הודעה וניתן לכוונו כך שהדואר יישלח בשמך תחת הכתובת הרגילה שלך.

יש לציין שהאתר כולל גם מקלדת וירטואלית. לפחות גולש אחד הודיע לי שלדעתו המקלדת הזו הועתקה, כלומר נגנבה, מאתר המקלדות הוירטואליות שלי. לאחר בחינת קוד המקור של המקלדת, גם לי יש תחושה כזו, למרות שהקוד אינו זהה לחלוטין.

חסרונות:
אין אפשרויות לעיצוב מתקדם של הדואר היוצא.
שם המשתמש חייב לכלול לפחות סיפרה אחת. אין לכך שום נימוק סביר.
הסיסמה אינה מאובטחת! לאחר הכניסה לתיבת הדואר וזיהוי המשתמש, היא מופיעה כחלק מה-URL בחלון הכתובת. אם מישהו מציץ מעבר לכתפך, הוא יראה את סיסמתך.

InterMail

InteMailשירות אלמוני יחסית. מציע תיבת דואר של 25 מגה ללא תשלום ואפשרות לשליחת דואר מעוצב. בחבילה הבסיסית אין זיהוי אוטומטי של ספאם או של וירוסים ואין קישור לתוכנת דואר. כל התוספים האלה מוצעים בתשלום, הכולל גם את הגדלת נפח התיבה. חבילה מלאה הכוללת תיבה בנפח 1 ג'יגה ואת כל התוספות לעיל מוצעת במחיר של 30 ש''ח לחודש. יש גם חבילות זולות יותר, עם נפחי דואר נמוכים יותר.

mail2web

mail2webהאתר mail2web אינו מציע שירות דואר עצמאי. תחת זאת הוא מאפשר גישה לכל חשבון דואר POP3 קיים.

יש ספקי דואר רבים המציעים זאת, אבל בכולם יש לדעת את הכתובת המדוייקת של שרת הדואר ולשמור אותה לשימוש עתידי. mail2web פועל בצורה אחרת. הוא מבקש רק את כתובת הדואר האלקטרוני, ומנחש בעצמו את כתובת השרת. באופן מפתיע הוא עושה זאת היטב. אין שום הכרח לפתוח חשבון קבוע בו, אך מי שפותח חשבון אינו צריך אפילו להקליד את כתובת הדואר האלקטרוני שלו. רק את הסיסמה, הצריכה להיות זהה לסיסמה שבה הוא פותח את הדואר האלקטרוני שלו.

מי צריך את זה?

יש מספר יתרונות לקריאת הדואר דרך mail2web ולא דרך אתר ספק הדואר או תוכנת הדואר האלקטרוני. קודם כל - ממשק הגישה הוא פשוט יותר מאשר אצל רוב ספקי ה-POP. דבר שני - ניתן לעבור על כותרות ההודעות ולמחוק הודעות זבל והודעות וירוסים ישירות מהשרת. לפני מספר חודשים, כשנטויז'ן לא השכילו למחוק הודעות וירוסים (בשיא ההתקפה קיבלתי למעלה מ-‏200 וירוסים ביממה!), השתמשתי ב-mail2web למחיקה קבועה של רוב הדואר האלקטרוני מהשרת לפני שהורדתי את שארית הדואר לתוכנה.
יתרון שלישי הוא שברירת המחדל של הצגת הדואר היא טקסט פשוט, ותצוגת HTML של טקסט מעוצב היא אופציונלית.

למרות שהחברה היא קנדית, הממשק מוצע בלא פחות מ-‏16 שפות, ובכלל זה עברית. העברית היא טובה והפעולה היא חלקה. משום מה יש לעבור תמיד דרך עמוד הפתיחה באנגלית לפני שניתן לעבור לממשק בשפה אחרת. מי שפותח חשבון אישי מקבל דף כניסה בשפה המועדפת עליו.

היות שהשירות משקף את שרת דואר ה-POP, הוא אינו כולל מסנני זבל או מסנני וירוסים כלשהם. ניתן לכתוב בו דואר יוצא ללא עיצוב, אך שם השולח הוא השם הרגיל שלך אצל ספק הדואר שממנו לוקח mail2web את הנתונים.

בדרך כלל לא היו בעיות בקריאת הדואר. היוצא מן הכלל היחיד שנמצא הוא שירות הדואר של אקטקום, שהיא ספק אינטרנט ישראלי מוכר. mail2web הודיע שההתחברות הצליחה ושתיבת הדואר היא ריקה, דבר שלא היה נכון. בכל שאר החשבונות שנבדקו, הוא נתן תמונה נאמנה של המציאות.

שירותי דואר POP

כל ספקי האינטרנט בארץ מציעים גם דואר אלקטרוני למנוייהם. הדואר מופיע הן בפורמט POP3, והן כדואר רשת. המשמעות היא שניתן לגלוש לאתר החברה ולקרוא את הדואר, או להורידו באמצעות תוכנת דואר כ-Outlook Express. תוכנות דואר נפוצות אחרות הן Eudora ,Outlook ו-Incredimail.

יש יתרונות רבים לשימוש בתוכנת דואר בהשוואה לדואר רשת. היתרון העיקרי הוא שכאשר התוכנה קוראת דואר ניתן למחוק אותו מהשרת (רוב התוכנות מכוונות לעשות זאת אוטומטית כברירת מחדל). לכן נפח התיבה הוא בלתי מוגבל, למעשה, בתנאי שמורידים את הדואר לפני שהוא הגיע לקיבולת המלאה שלו.

בנוסף, היות שהדואר מאוכסן במחשב, מעבר מהודעה אחת לשניה הוא מהיר.

ניתן ליצור בקלות דואר מעוצב.

בדרך כלל ניתן לשלוח דואר גם תחת שם חשבון אחר. הדבר חשוב במיוחד אם יש לך אתר שאין לו שירות דואר מובנה לשליחת דואר. כך, למשל, אני יכול לשלוח דואר מהכתובת yuval@faz.co.il למרות ש-faz.co.il אינו ספק שירותי אינטרנט. יש לכך מספר יוצאים מן הכלל. אינטרנט-זהב, למשל, חסמו את האפשרות הזו, שהופעלה בהצלחה מחשבונות של נטויז'ן, בזק-בינלאומי ואקטקום.

מצד שני, יש מספר מועט של ספקי דואר-רשת המאפשרים לשלוח דואר אלקטרוני תחת שם חשבון אחר. ספידי מאפשר זאת ללא תשלום. Yahoo! מציע זאת בתשלום.

ספקי דואר רשת אינם ששים לאפשר גישה לדואר דרך תוכנת דואר, ומעדיפים שהגולש יהיה באתר ויקרא פרסומות מעצבנות. עם זאת, נכתבו כמה תוכנות המאפשרות הורדת דואר רשת של ספקים מסויימים בצורה לא רשמית.

חלק גדול מספקי דואר הרשת מציעים אפשרות הורדת הדואר בתוכנת דואר, בתשלום. כך נוהגים, לדוגמא, Yahoo! ו-hotmail.co.il.שירות hotmail.com מציע התחברות ישירה לתוכנת Outlook Express. ספידי מציע התחברות בחינם לתוכנות דואר סטנדרטיות.

אז מה כדאי?

חלק גדול מהגולשים אינם מחליפים את ספק האינטרנט שלהם כדי לשמור על כתובת הדואר האלקטרוני שלהם. ספקי האינטרנט מודעים היטב לכוח הזה. כאשר רכשתי שם דומיין וקינפגתי את תוכנת הדואר אליו, השתחררתי מהתלות הזו. עם זאת, הדבר מקשה על שליחת דואר רשת מהכתובת הזו. בכל אופן - אם הדבר מהווה שיקול קרדינלי, אין לך, למעשה, ברירה, ואתה תקוע עם הספק שלך. מומלץ בכל זאת לפרוש כנפיים.

אחת הבעיות היא שאיש אינו מתחייב שהשירותים לא ישתנו עם הזמן. מי שהיה נאמן ליאהו, למשל, שהיא - לכל הדעות - חברת אינטרנט ריווחית ויציבה מאד, נאלץ להתמודד במשך השנים עם שירות מצטמק. בתחילה הוסר הקישור לתוכנות דואר, וכעת הוסר הטיפול החינמי בוירוסים. נראה שבעולמנו הדינמי נצטרך להסכין עם כתובות דואר אלקטרוני העשויות להשתנות מדי פעם.

נראה ש-gmail מבטיח להיות הדואר האלקטרוני הטוב ביותר, והכל יצטרכו ליישר קו איתו. בינתיים הוא סובל ממספר מחלות ילדות. אין ספק שמי שתלוי בקריאה וכתיבה של דואר בעברית אינו יכול להסתמך בלעדית על gmail בשלב הזה.

Walla, לעומת זאת מפתיעים לטובה. הבעיות שנצפו שם הן מזעריות, ובשום קטגוריה חשובה הם אינם נופלים משאר הספקים. נראה שעבור דוברי העברית, זוהי בחירה טבעית.

אם ספק הדואר שלך מאפשר שליחה אוטומטית של העתקים של כל הדואר הנכנס, כדאי מאד להשתמש בתיבת Walla כגיבוי. אם אתה סובל ממכת ספאם ווירוסים ואינך רוצה להחליף את הספק שלך או לשלם לו עבור הגנה טובה יותר, נסה את השירות של mail2web.

אין ספק שרק חלק מזערי של ספקי הדואר האלקטרוני נסקרו כאן. כמו בכל דבר, יש להתאים את הבחירה לצרכים הספציפיים של כל גולש.

השוואת שירותי דואר אלקטרוני
שםנפח (MB)אנטי-וירוסטיפול בדואר זבלעיצוב דואר יוצאקישור לתוכנת דוארקביעת שם בדואר יוצאתכונות נוספות
gmail1,024++-דרך תוכנה חיצונית-סיווג דואר מתוחכם
Walla1,024+++-- 
Yahoo!100בתשלום++דרך תוכנה חיצוניתבתשלום 
InterMail25בתשלוםבתשלום+בתשלום- 
Speedy 12---++ 
CoolMail10--+-- 
ספקי אינטרנט - POP3משתנה. בד''כ 10בתשלוםבתשלום+++טיפול מתוחכם ומהיר
mail2webכמו של ספק דואר ה-POP3----שם של חשבון POP קייםמאפשר מחיקה משרת דואר POP
הערה: הטבלה מובאת לנוחות בלבד. מומלץ לקרוא את הטקסט המלא.







http://www.faz.co.il/thread?rep=52353
תודה רבה על ההשוואה. אבל....
דוד סיון (יום שישי, 17/09/2004 שעה 12:21)

כנראה שבגלל החולשות שלי אצטרך פעם עזרה יותר אינטנסיבית כדי ללמוד את הדרוש באופן יעיל.

שנה טובה

http://www.faz.co.il/thread?rep=52358
תודה.
מיכאל שרון (יום שישי, 17/09/2004 שעה 17:22)


http://www.faz.co.il/thread?rep=52359
סוף סוף משהו מועיל בארץ הצבי - עבודה נאה
רמי נוידרפר (יום שישי, 17/09/2004 שעה 17:30)

לי יש גם גוגל מייל והוא מאד מאד נוח.
בספקי POP3 רצוי לבטל את דואר הזבל על ידי מנוי מיוחד

http://www.faz.co.il/thread?rep=52360
טעות קטנה בידך...
רמי נוידרפר (יום שישי, 17/09/2004 שעה 17:55)

אין קשר בין גודל התבה למקום האחסון שכן אני מתערב עמך שבכל תיבות הוואללה שלך ביחד לא מאוחסנים אפילו 100 מגה שלא לדבר על 6 ג'יגה...

http://www.faz.co.il/thread?rep=52361
טעות קטנה בידך...
יובל רבינוביץ (יום שישי, 17/09/2004 שעה 18:17)
בתשובה לרמי נוידרפר

מובן שהם לא שמים בצד 6 ג'יגה וממתינים שאמלא אותם.

אבל הנפח המוצע לי כרגע הוא 6 ג'יגה.
המחשבה שהחשבון אינו ניתן לסגירה אינה נוחה לי. לא מזמן מצאתי שחשבון הנטסקייפ שלי עדיין פעיל. בימים אלה מלאו לו 5 שנים, ואין בו שום הודעה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52362
זה יותר טוב מהוטמייל
רמי נוידרפר (יום שישי, 17/09/2004 שעה 19:57)
בתשובה ליובל רבינוביץ

שסוגרים לך אם חודש לא השתמשת ואז הלכו מיילים לאיבוד

http://www.faz.co.il/thread?rep=52366
אז אולי תגיד לנטסקייפ חשבון נגדי...
אפריימק'ה (שבת, 18/09/2004 שעה 7:51)
בתשובה ליובל רבינוביץ

וברצינות הגוגל, וקרוב לודאי שגם ה-GMAIL וההוטמייל הם שרתי דואר מעולים. צריך לדעת לחיות איתם, והם עושים עבודה גדולה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52372
hotmail
יובל רבינוביץ (שבת, 18/09/2004 שעה 10:06)
בתשובה לאפריימק'ה

מזה כשנתיים לא בדקתי את hotmail, שירות הדואר של מיקרוסופט.

בכל זאת, מספר פרטים על השירות הפופולרי הזה:
יש להבדיל בין hotmail.com לבין hotmail.co.il. להלן אדבר על hotmail.com.

הוא הציע חיבור אוטומטי ל-Outlook Express. החיבור הוא תמונת ראי. אם המשתמש מוחק הודעה מהאתר, היא נמחקת גם מתוכנת הדואר, ולהיפך. גם חשבונות בפרוטוקול IMAP פועלים כך. כדי למחוק הודעה מהחשבון ולהשאיר אותה במחשב יש להעבירה לתיקיה אחרת.

זה היה השירות הכי מוכה ספאם שהכרתי. זו הסיבה שאינני נוגע בו יותר, למרות שידוע שמיקרוסופט הכריזה, לפחות מן השפה ולחוץ, על מלחמת חורמה בספאמרים, ויתכן שדבר זה השתנה. אחד היתרונות העיקריים שלו הוא קישור אוטומטי ל-Outlook Express, כפי שצויין לעיל, וגם לדפדפן בשם MSN Explorer. כדאי לומר עליו מספר מלים.

רובנו משתמשים בדפדפן Internet Explorer. מיקרוסופט מפיצה גם דפדפן המבוסס על אותו מנוע, הנקרא MSN Explorer. ברוב המחשבים ניתן להגיע אליו דרך Start>Programs>MSN Explorer. הדפדפן הזה מחייב שימוש בדואר אלקטרוני של hotmail.com או של msn.com, והוא מהווה גם את תוכנת הדואר. מי שמפעיל אותו ללא כתובת דואר אלקטרוני מקבל כתובת msn.com במהלך הפתיחה הראשונה של הדפדפן.

בסך הכל זה נראה פתרון לא רע למי שרוצה אינטרנט וטיפול בדואר אלקטרוני בתוכנה אחת. להלכה, זהו פתרון אידיאלי למתחילים. למעשה, נראה שתהליך ההרשמה הנדרש כדי להריץ את הדפדפן/תוכנת דואר בפעם הראשונה מרתיע רבים.

הגירסה העברית, hotmail.co.il, מקפידה (או הקפידה בעבר) על חזות גרפית הדומה לזו של hotmail.com, אך מדובר בטכנולוגיה שונה לחלוטין. זהו שירות דואר סטנדרטי למדי, עם נפח תיבה קטן (2 או 3 מגה) ואפשרויות עיצוב של הדואר היוצא. ככל שהצלחתי לשפוט אין שם בעיה קשה במיוחד של ספאם, אבל אין גם סינון ספאם אוטומטי. הם מציעים בתשלום הגדלה של התיבה וקישור בפרוטוקול POP3 לתוכנות דואר רגילות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=123608
hotmail
סתם אחד (יום שישי, 31/10/2008 שעה 18:19)
בתשובה ליובל רבינוביץ

אבקש עזרה: הנמענים אנשי הקשר שלי מקבלים דואר בצורה הפוכה משמאל לימין ןלא כפי צריך מימין לשמאל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52373
יש לך Gmail? יש אנשים שלא ישלחו לך דואל!
מיץ פטל (שבת, 18/09/2004 שעה 10:06)


http://www.faz.co.il/thread?rep=52374
יש לך Gmail? יש אנשים שלא ישלחו לך דואל!
יובל רבינוביץ (שבת, 18/09/2004 שעה 10:32)
בתשובה למיץ פטל

משעשע למדי.

לגופו של עניין, יש מי שטוען שגוגל משתמש במידע שטמון בדואר האלקטרוני שלך לצרכיו. גוגל מתחייבים שלא לעשות זאת.

הנה הקטע הרלוונטי מתוך הצהרת הפרטיות של גוגל:

The contents of your Gmail account also are stored and maintained on Google servers in order to provide the service. Google's computers process the information in your email for various purposes, including formatting and displaying the information to you, delivering targeted related information (such as advertisements and related links), preventing unsolicited bulk email (spam), backing up your email, and other purposes relating to offering you Gmail. Because we keep back-up copies of data for the purposes of recovery from errors or system failure, residual copies of email may remain on our systems for some time, even after you have deleted messages from your mailbox or after the termination of your account. Google employees do not access the content of any mailboxes unless you specifically request them to do so (for example, if you are having technical difficulties accessing your account) or if required by law, to maintain our system, or to protect Google or the public.

(מקור: http://gmail.google.com/gmail/help/privacy.html)

המשפט החשוב כאן הוא Google employees do not access the content of any mailboxes unless you specifically request them to do so. אין לי שום סיבה לא להאמין להם.

אבל יותר חשוב להדגיש שבדואר אלקטרוני אין לשלוח לעולם מידע רגיש במיוחד. כמות האנשים שיש להם גישה לדואר האלקטרוני של כל אחד מאיתנו היא גדולה. אם יש לך חשבון דואר אלקטרוני דרך ספק האינטרנט שלך (לכולנו יש כזה), כל אחד ממחלקת התמיכה יכול להגיע אליו. נתקלת בבעיה? התקשר לתמיכה. הם יוכלו לומר לך כמה דואר יש לך. יש להם הוראות לא למסור למישהו בטלפון מהו תוכן הדואר, אך אין מגבלה טכנית.

כל מי שכותב תוכנה המקשרת בין שירות דואר לבין תוכנת דואר (כמו YahooPOPs שהוזכר בכתבה) יכול לקבל העתקים של כל הדואר שלך.

אם אתה מחזיק כתובת דואר ב-lab.co.il או ב-faz.co.il, אני יכול לקרוא את הדואר האלקטרוני שלך (אינני עושה זאת), וגם אנשי ZoneEdit.com יכולים לעשות זאת (ואני מאמין שאיש מהם לא יטרח לעשות זאת).

בשורה התחתונה - מי שמנסה להלך אימים על משתמשי שירות מסויים בעניין הפרטיות, כדאי שימסור את המידע המלא. Gmail הוא טוב יותר ממרבית הספקים, ויש לו הצהרה מפורשת בעניין פרטיות המשתמשים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52375
יש לך Gmail? יש אנשים שלא ישלחו לך דואל!
מיץ פטל (שבת, 18/09/2004 שעה 10:52)
בתשובה ליובל רבינוביץ

כאמור באתר ההוא, המשפט שציטטת אינו נותן את התמונה המלאה. Gmail מן הסתם לא יפרו צו מנהלי להבאת ראיות רק כדי לעמוד בדיבורם. בכך הם אינם שונים מכל תאגיד הגון אחר. ההבדל הוא שבניגוד להרבה ספקי דואל אחרים, הם אמנם מחזיקים ברשותם את כל הראיות המבוקשות, ולך אין שליטה על כך.

עניין אחר שמוזכר שם הוא בניית פרופילים של המכותבים שלך, ולעניין זה המשפט שציטטת לא רלוונטי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52376
יש לך Gmail? יש אנשים שלא ישלחו לך דואל!
יובל רבינוביץ (שבת, 18/09/2004 שעה 11:32)
בתשובה למיץ פטל

אבל זה לא מפריע לי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52377
חן חן לך על המאמר ושנה טובה
רפי גטניו (שבת, 18/09/2004 שעה 11:48)

זו הייתה הזדמנות לעבור על כל תיבות הדואר שלי, ולראות מה שלומן, כולל אלה שאינן פעילות...

לכשלעצמי, אני מסתפק בכל תיבות הדואר שיש לי ושפתחתי עם השנים, ולא מתכוון להוסיף עליהן.

דרך אגב, hotmail.com' יש לי כבר משנת 95 או 96 , ובשנה האחרונה הם באמת ניקו את כל הספאם. כיום זו בהחלט תיבה טובה.

לדעתי, הפתרון הטוב ביותר לבעלי אתרים ודומיין הוא תיבות דואר אותן מספק השרת המארח. באופן זה מקבלים את כל היתרונות, נפח לפי הצורך, אפשרות קבלת ושליחת דואר דרך תוכנת דואר מקומית במחשב, אפשרות גישה מרחוק, והכי חשוב, כתובת קבועה עם שם שהמשתמש בוחר ומהווה את כרטיס הביקור שלו. כמובן, שכמו כל הדברים הטובים, האפשרות הזאת אינה חינמית.

בברכה

רפי

http://www.faz.co.il/thread?rep=52385
לדואר בנפחים גדולים יש בעייה מרכזית כיום
Xslf (שבת, 18/09/2004 שעה 19:54)

אין דרך נוחה לגבות אותו, כך שהמשתמש נתון לחלוטין לגחמותיו של ספק השירות.
אילו הספקים היו נותנים גישת imap לדואר, הגיבוי היה פשוט מאוד- גרירה של הדואר בתוכנת הדואר משרת אחד לשרת אחר (או לתיקייה מקומית).

אבל ללא שירות כזה או שירותי גיבוי חליפיים, הגולש נשאר עם התקווה שלא תקרה תקלה. אם תקרה תקלה, והוא יאבד מאות מגות (או אפילו גיגה שלמה) של דואר, זה יהיה הרבה פחות נעים מלאבד כמה מגות בודדות של דואר (שכבר קורה פה ושם).

http://www.faz.co.il/thread?rep=52388
לדואר בנפחים גדולים יש בעייה מרכזית כיום
יובל רבינוביץ (שבת, 18/09/2004 שעה 21:07)
בתשובה לXslf

כיצד היה פרוטוקול IMAP פותר את הבעיה?

אם מדובר בגיבוי מקומי על מחשבו של הנמען, POP3 פותר את הבעיה לא פחות טוב מ-IMAP.

אם מדובר על גיבוי של העתקים על מחשב מרוחק, forwarding אוטומטי לחשבון וואלה נראה פתרון טוב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52392
יובל
אריה פרלמן (שבת, 18/09/2004 שעה 22:46)

עבודה נאה ויסודית.

תבורך!

אני נוטה להצביע בעד מפלגת ''וואלה!''

http://www.faz.co.il/thread?rep=52393
דואר POP
ailag (שבת, 18/09/2004 שעה 23:52)

אפשר לקבל ב hotpop בתמורה לקצת ספאם.
הם די בסדר יחסית. יש להם כל מיני מגבלות שאני תמיד שוכחת, רוב אלו שמפריעות הן בשרת ה SMTP - והרי לא חייבים להשתמש בו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52394
דואר POP
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 19/09/2004 שעה 0:09)
בתשובה לailag

HotPOP מאפשרים גם רשימת תפוצה קטנה של הדואר, אבל הליך ההרשמה הוא מהמתישים ביותר הקיימים ברשת.

הכתובת: http://www.hotpop.com/

http://www.faz.co.il/thread?rep=52395
דואר POP
simplex (יום ראשון, 19/09/2004 שעה 1:33)
בתשובה ליובל רבינוביץ

יש את הכתובת הבאה:

שיש שם קישורים לרשימות ארוכות של שרותי דואר אלקטרוני בחינם וכן לרשימות של שרותים בתשלום (רשימות נפרדות) וכן לשרותים אחרים שקשורים בדוא''ל.

לי אישית יש שרות בתשלום שאני מעדיף על פני כל מה שהכרתי. למכרים שלי שהיו צריכים שרות שתהיה גישה אליו מכמה מחשבים, המלצתי על fastmail.fm בשל תמיכתו ב- IMAP (שהוא הפרוטוקול המתאים עבורם).

http://www.faz.co.il/thread?rep=52396
דואר POP וגם IMAP
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 19/09/2004 שעה 2:32)
בתשובה לsimplex

עקבתי אחר הרשימה וניסיתי למצוא משהו חדש. לא כל האתרים הרשומים פעילים, ולא כולם חינמיים.

הנה אחד המציע בחינם גישת POP3 וגם IMAP ללא תשלום וללא פירסומות. הוא טוען שהוא מסנן ספאם ווירוסים: http://www.vfemail.net/ .

ההרשמה הלכה די בקלות וגם כתיבת הודעה. יש מספר כפתורי עיצוב להודעה. אין כפתור להצמדה ימנית, אך כשכתבתי הודעה בעברית היא הגיעה צמודה לימין.

הנפח המוצע הוא 15 מגה. יש מגבלה שאינה קיימת אצל ספקי דואר אחרים: תעבורת הדואר החודשית מוגבלת ל-‏15 מגה. זו עלולה להיות מגבלה לא קלה, בעיקר אצל מי שנוהג לשלוח קבצים באינטרנט. הגדלת נפח הדואר ונפח התעבורה מוצעים בתשלום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52397
הבעיה כאן בהרבה מקרים היא
simplex (יום ראשון, 19/09/2004 שעה 3:25)
בתשובה ליובל רבינוביץ

יותר בקבלת דוא''ל כבד מאשר בשליחתו, כיוון שניתן לשלוח אותו בד''כ משרת ה- SMTP של ספקית שרותי האינטרנט שלך, רק עם כתובת הדוא''ל של השרות החיצוני.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52398
מובן.
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 19/09/2004 שעה 3:34)
בתשובה לsimplex

הבעיה היא, כמובן, בקבלת קבצים. יתכן ש-‏15 מגה לחודש לא יספיקו.

אגב, ניתן לקנפג את הדואר הזה למשלוח מכל שם גם בממשק דואר הרשת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52401
אפשר להתחבר ישירות ל-GMAIL דרך
אלי עזר (יום ראשון, 19/09/2004 שעה 9:41)

מהיר ונוח.

http://www.faz.co.il/thread?rep=57565
isnoop.net
יובל רבינוביץ (שבת, 26/03/2005 שעה 11:43)
בתשובה לאלי עזר

isnoop.net הוא אתר הנותן מספר שירותים ייחודיים (למשל: הפיכת טקסט לברקוד). בין השאר הם הציעו שירות של קבלת כתובות Gmail. גולשים התבקשו לשלוח אליהם הזמנות, ומי שרצה הזמנה היה יכול לחפש אצלם הזמנה פנויה. זו היתה אחת הדרכים לקבלת הזמנות, ובצורה זו הם חילקו כ-‏20,000 הזמנות בכתובת http://isnoop.net/gmail/ .

כעת, כש-Gmail מציע לכל מנוי 50 הזמנות לחלוקה, אין בשירות ההוא צורך. אנשים יכולים לקבל הזמנות בצורה פשוטה (למשל: לכתוב אלי ולבקש), וסביר שבקרוב יציעו Google עצמם את השירות בחינם לכל דורש (בעוד 5 ימים תמלא שנה לתאריך ההודעה של גוגל על השקת Gmail, וזה נראה תאריך נוח לשיחרור השירות הזה לכל העולם).

בשירות ההוא, שכאמור, אין בו צורך ממשי, יש כעת כבר למעלה מחצי מיליון הזמנות הממתינות שמישהו יזדקק להן, ואני מניח שהשירות ייסגר סופית כשג'ימייל ישוחרר רשמית לקהל הרחב.

מעניין לעיין באתר ברשימת התורמים הגדולים ביותר. בראש הרשימה נמצא אחד, ג'אסטין ווילר, שתרם כבר 2276 הזמנות. מעניין אם הוא באמת טרח ופתח 50 חשבונות שונים כדי להגיע לכך.

רשימת השירותים הנוספים של isnoop.net נמצאת בכתובת http://isnoop.net/ .

http://www.faz.co.il/thread?rep=66724
השירות של isnoop.net הופסק.
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 27/09/2005 שעה 16:11)
בתשובה ליובל רבינוביץ

מתברר שכבר לפני שלושה חודשים וחצי הופסק שירות חלוקת ההזמנות של isnoop.net לחשבונות Gmail חדשים, על פי בקשת Gmail עצמם.

כאמור, השירות נראה בלתי נחוץ כיום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52409
עוד אפשרות שעשויה להיות שימושית
simplex (יום ראשון, 19/09/2004 שעה 19:25)

זה לרכוש דומיין במקום כמו goDaddy (יתכן שיש עוד מקומות שנותנים שרותים דומים). המחיר ללא מנגנון הגנה על פרטיות, נע בין 5 ל- 9 דולר לשנה (עם הגנת פרטיות יש להוסיף אם אני עדיין מעודכן כ- 8 דולר), ואז אתם זכאים ל- 100 כתובות Forwarding, תחת הדומיין שרכשתם.

כמובן שעדיין אתם משתמשים בתא הדואר של ספקית שרותי האינטרנט שלכם (או תא דואר אחר שיש לכם), ועדיין משתמשים בשרת שליחת הדואר שלכם (למשל של ספקית שרותי האינטרנט שלכם), אבל כתובת הדואר שלכם לא משתנה אם אתם מחליפים ספקית שרותי אינטרנט, או מעדיפים להעביר את הדואר לתיבת דואר אחרת.

יתרון נוסף האפשרות לרשום ולשנות כתובות דואר (עד 100) כרצונכם.

למשל אם אני מתחבר לשרות מסויים באינטרנט, ואני נדרש למסור להם כתובת דוא''ל פעילה לשם קבלת סיסמה לשרות.
אני יכול לפתוח כתובת יחודית עבור השרות הזה, ולהגדיר שדואר שישלח לשם יועבר לתיבה שלי אצל ספקית שרותי האינטרנט שלי. אם אותו שרות העביר בשלב מסויים את כתובת הדוא''ל שלי לספאמרים, ראשית אני יודע על זה, ושנית אני יכול לסגור אותה מבלי שזה ישפיע על השאר.

יתרון נוסף שקיים כאשר רכשתם את הדומיין ללא אופציית הפרטיות (יתכן שזה קיים גם כאשר רכשתם עם אופציית הפרטיות אך שם זה פחות טריויאלי), הוא שאם החברה (למשל GoDaddy חס ושלום) פושטת את הרגל, עדיין הדומיין שייך לכם ותוכלו להעביר את הכתובות לחברה אחרת שתיתן שרותים דומים עם אותן כתובות דוא''ל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52414
יובל, עוד ספק דואר מצוין:
שיידי (יום שני, 20/09/2004 שעה 13:48)

הוא, כמובן, spymac:

השירות היחסית וותיק הזה נותן תיבת דואל בנפח 1 ג'יגה (עוד לפני וואלה, אגב). תמיכה מלאה ב- pop3.
סינון ספאם ווירוסים סביר.
ממשק נוח ואינטגרטיבי עם הקהילה על מגוון שירותיה [במקור נועד למשתמשי מקינטוש - מכאן השם אגב].

חסרונות: בעיות עם העברית, תהליך הרשמה ארוך יחסית.

מומלץ!!!

http://www.faz.co.il/thread?rep=52429
יובל, עוד ספק דואר מצוין:
Flyingman (יום שני, 20/09/2004 שעה 23:10)
בתשובה לשיידי

גם אני משתמש בשרות של Spymac מאז נחשפתי אליו, לפני כמה חודשים. יתרונו הגדול הוא בשילוב של נפח גדול - ו ג'יגה - עם שרת POP3 המאפשר הורדה אוטומטית של הקבצים הגדולים שמגיעים אליו, למחשב הביתי, ללא כל מאמץ מצידי. אני חוזר הביתה מהמשרד, וכל הסרטים ששלחתי כבר מחכים לי על המחשב.
חסרונות: נפילות תכופות של השרת. רק לאחרונה עברנו כחצי שבוע ללא מייל. כשהשרות חזר שוחזרו כל המיילים, אמנם, אבל בכל זאת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52480
פאסטמייל שולת !!!1!!!
חנן כהן (יום רביעי, 22/09/2004 שעה 11:48)

יש לי חשבון בתשלום (20$ לשנה - 50 מגה איכסון) ועוד לא מצאתי טוב ממנו. זה שירות אימייל למי שחי מהאימייל שלו ובאימייל שלו. רשימת התכונות גדולה מכדי לפרט כאן וכל הזמן יש תיקונים ושיפורים ותכונות חדשות.

כמובן שיש גם אפשרות לחשבון בחינם עם פחות אפשרויות (בלי imap) אבל אפשר להתרשם מהממשק המדהים וממגוון הפונקציות.


http://www.faz.co.il/thread?rep=52498
עידכון
Cold (יום חמישי, 23/09/2004 שעה 20:06)

רק עידכון אחד:
intermail נותנים כרגע Giga בחינם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52500
עידכון
יובל רבינוביץ (יום שישי, 24/09/2004 שעה 0:01)
בתשובה לCold

אכן.
כשנכנסתי, נפח התיבה היה עדיין 20 מגה, אך בפנים המתינה הודעה שהנפח הוגדל ל-‏1 ג'יגה.

לאחר שיצאתי לעמוד הראשי של האתר ונכנסתי שוב, היה הנפח 1 ג'יגה.

יתכן שהמאמר הנוכחי היווה זרז להתפתחות הזו.

נכון לעכשיו, יש 4 ספקי דואר רשת המעניקים תיבות בגודל של 1 ג'יגה:

http://www.faz.co.il/thread?rep=52539
עידכון
Cold (יום שישי, 24/09/2004 שעה 20:39)
בתשובה ליובל רבינוביץ

יש עוד:
rediff: http://www.rediff.com (אימייל הודי באנגלית)
maktoob: http://www.maktoob.com (אימייל ערבי באנגלית)
Hotbox: http://www.hotbox.ru (אימייל רוסי באנגלית)
GMX: http://www.gmx.net (אימייל גרמני בגרמנית)

*כל האימיילים הנ''ל בעליי נפח של 1GB מלבד Hotbox שהוא Unlimited.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52541
עידכון
יובל רבינוביץ (יום שישי, 24/09/2004 שעה 21:59)
בתשובה לCold

rediff מבהירים שאיכסון בנפח של 1 ג'יגה מיועד רק לתושבי הודו. האחרים מקבלים תיבה בנפח של 10 מגה בלבד: http://mail.rediff.com/learnmoreemail.htm?regpg

maktoob.com הוא מעניין. בתחילה עליך להצהיר מאיזו מדינה אתה מתחבר. מדינת ישראל לא קיימת ברשימה, אבל יש מדינה בשם Palestine. מילא, ניתן להצהיר על ''אחר'' כעל מקור ההתחברות. לאחר מכן אתה נדרש לחתום על הצהרת תנאי שימוש ארוכה, שבסופה רשום שהמשתמש ישפה את בעלי האתר על כל נזק שייגרם להם. מי שיכריע במחלוקות משפטיות יהיה בית דין של הממלכה ההאשמית של ירדן. החלטתי לוותר (יש שם עדיין עונשי מוות. למה לי צרות?).

אמנם http://www.hotbox.ru/ הוא גם באנגלית, אבל מעמוד הפתיחה לא מצאתי שום הפניה לעמוד באנגלית. לאחר חיפושים רבים מתברר שהקישור בפס הניווט העליון מימין, английский הוא המוליך לעמוד באנגלית. אתם יכולים לדלג על השלב הזה במבחן ולגשת ישירות לכתובת http://www.hotbox.ru/?lng=en .

כפי שצויין, http://www.gmx.net/ הוא בגרמנית. יש אפשרויות תרגום אוטומטיות מגרמנית לאנגלית, וכנראה שאפשר להסתדר. אם אתם רוצים לפנות לדף באנגלית לאחר תרגום אוטומטי, הכתובת היא http://translate.google.com/translate?sourceid=navcl...

http://www.faz.co.il/thread?rep=52625
עידכון - hotbox.ru
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 29/09/2004 שעה 14:56)
בתשובה לCold

מתברר ש-hotbox.ru אינו בעל נפח בלתי מוגבל.

על פי ההסכם בין האתר לבין המשתמש (http://www5.pochta.ru/info.php?mid=agreement&lng...), הנפח המוצע הוא 15 מגה בלבד.

http://www.faz.co.il/thread?rep=53355
עידכון - 2GB + 3GB
Cold (יום שלישי, 19/10/2004 שעה 20:40)
בתשובה ליובל רבינוביץ

יש אימיילים גדולים יותר:


http://www.faz.co.il/thread?rep=57835
עידכון
אבישי (יום שלישי, 05/04/2005 שעה 1:08)
בתשובה לCold

אינטרמייל שירות דואר אלקטרוני גרוע ביותר
ממזמן כבר עזבתי אותם

http://www.faz.co.il/thread?rep=58162
עידכון
רונן (שבת, 16/04/2005 שעה 14:34)
בתשובה לאבישי

אינטרמייל דואר אלקטרוני גרוע ביותר חבל על הזמן ומי שמשתמש בו שלא יבוא לאף אחד בטענות הריי זוהי חברה קיקיונית וחובבנית ראו הוזהרתם !!!!!!!!!!!!!!

http://www.faz.co.il/thread?rep=58164
עידכון
יובל רבינוביץ (שבת, 16/04/2005 שעה 16:16)
בתשובה לרונן

נו, כבר הבנו שיש כאן שני אנשים שחשוב להם לחרבן על אינטרמייל.

אולי בכל זאת כדאי לתת איזה שהוא נימוק במקום 14 סימני קריאה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=58281
עידכון
רונן (יום שישי, 22/04/2005 שעה 23:21)
בתשובה ליובל רבינוביץ

נימוק למה אינטרמייל זבל של ספק דואר זה פשוט ידידי
הכל שם על הפנים שולחים דואר והא מגיע אחרי שבועיים
הממשק גרוע ומסורבל ויש פרצות אבטחה חבל על הזמן
ומי בכלל צריך אינטרמייל דפוק שיש GMAIL
אתה מבין מר יובל רבינוביץ שיהיה לך יום נעים

http://www.faz.co.il/thread?rep=58283
עידכון
יובל רבינוביץ (שבת, 23/04/2005 שעה 1:11)
בתשובה לרונן

1. שלחתי הודעת דואר מחשבון אינטרמייל, והיא הגיעה תוך פחות מ-‏15 שניות.
2. שלחתי הודעת דואר אל חשבון אינטרמייל - כנ''ל.
3. הממשק מצויין.
4. פרצות אבטחה - עד כה צויינו כאן פרצות ב-Gmail וב-Speedy Mail. נשמח להוסיף מידע מפורט, אם יש בידך.
5. מי צריך אינטרמייל כשיש Gmail? מי שרוצה להבטיח את עצמו לא להיות שבוי בידי חברת דואר אלקטרוני אחת, שלא הבטיחה שהתנאים יישארו בעתיד כמו שהם כעת.

שני פגמים שמצאתי באינטרמייל:
1. יש tagline; שורה מעצבנת בתחתית ההודעה היוצאת, לאמור: אינטרמייל - דואר נקי מוירוסים וספאם. הרשם עכשיו.
2. כשכותבים הודעה עברית בממשק אינטרמייל, יש ללחוץ במפורש על כפתור ההצמדה לימין, גם אם נראה בזמן העריכה שהיא צמודה לימין כברירת מחדל.

בסך הכל לא נורא, וודאי לא יותר רע מרוב השירותים שנסקרו כאן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=58295
עבור יובל רבינוביץ היקר
רונן (שבת, 23/04/2005 שעה 19:12)
בתשובה ליובל רבינוביץ

אתה באמת בחור נחמד מכל הלב
תקליד אינטרמייל בתוך מנוע חיפוש של גוגל ישראל ותראה את העבר '' המפואר '' של החברה הזאת
אתה נראה לי איש נחמד ואינטלגנטי ואם אני אומר לך שזו חברה של 2 שקל סימן שאני מדבר מידע ולא מדיסאינפורציה
יש להם גם LOOP מעצבן שאתה חוזר חזרה לדף הבית
ועוד משהו ידידי מעניין מאד למה שום איש עסקים לא לוקח את אינטרמייל כמייל עסקי
אחרי הכל לא כולם מפגרים תחשוב על זה
וחג שמח
הערה : אין כמו GMAIL בקרוב תיתן גם אחסון ללא הגבלה
היתה עליה כתבות ב YNET וב NRG מעניין למה הם לא תבעו דיבה מעניין למה ??????????????

http://www.faz.co.il/thread?rep=58301
חג שמח
יובל רבינוביץ (שבת, 23/04/2005 שעה 21:54)
בתשובה לרונן

כדי לחפש בגוגל ישראל את המחרוזת ''אינטרמייל'' ניתן לגלוש לכתובת http://www.google.co.il/search?hl=iw&q=%D7%90%D7... . מה שמופיע שם הוא אותו אירוע שעליו דיווחנו כאן http://www.faz.co.il/thread_53048 : קריסה בת יממה.

כבר דיסקסנו זאת: אירוע המעיד על חובבנות שאינה קשורה להודעה http://www.faz.co.il/thread?rep=58281 של רונן.

לעניין אנשי עסקים וספקי הדואר האלקטרוני שלהם, אין לי מידע ספציפי בנושא, ולא ראיתי שלמישהו אחר יש. אני גם לא בדיוק יודע מה זה אומר. אני מאמין שכתובות הדואר האלקטרוני של אנשי עסקים הם כמעט בכל המקרים באתר של החברה המעסיקה אותם.

לא הבנתי מה עניין תביעות הדיבה לכאן. כאן בפורום ארץ הצבי כתבתי ביקורת קשה על דואר וואלה ועל קולמייל. מדוע הם לא הגישו נגדי תביעות דיבה?

> ''אתה נראה לי איש נחמד ואינטלגנטי ואם אני אומר לך שזו חברה של 2 שקל סימן שאני מדבר מידע ולא מדיסאינפורציה''.
לא הבנתי את הקשר בין שני חלקי המשפט.

http://www.faz.co.il/thread?rep=58302
יובל יקירי כנס לאתר הבא
רונן (שבת, 23/04/2005 שעה 22:29)
בתשובה ליובל רבינוביץ

WWW.SETUP.CO.IL ותראה מה רשום שם על אינטרמייל
ואיזה פירצות אבטחה חמורות ביותר נמצאו שם
ואגב כותב שם במדור איש מחשבים מהמחלקה הראשונה
לא סתם YNET ן NRG רשמו מדוע כל כך חשוב להחזיק בספק דואר שמאחוריו עומד גוף גדול ומבוסס.
אני בכל אופן מסכים עם הקביעה הזאת לחלוטין
בסופו של דבר GMAIL תנצח כי הגדולים תמיד נשארים במשחק
חג שמח וכשר מכל הלב

http://www.faz.co.il/thread?rep=58304
תודה
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 24/04/2005 שעה 1:58)
בתשובה לרונן

קודם כל, תודה על ההפניה. לא הכרתי את האתר.

הכתבה האמורה נמצאת בכתובת http://www.setup.co.il/Articles/Article.asp?aid=32 . לדברי מפעילי אינטרמייל, הפירצה תוקנה.

דבר דומה התרחש גם ב-Gmail, כפי שכבר דווח כאן: http://www.faz.co.il/thread_54438 . גם Gmail תיקנו והכל (כנראה) בסדר.

הפירצה שעליה דיווחנו בדואר ספידי, לעומת זאת, שרירה וקיימת.

ואם מישהו באמת מעוניין לראות חורי אבטחה קשים באתרים ישראליים, כדאי לעיין ב- http://www.setup.co.il/Articles/Article.asp?aid=26 וגם ב- http://www.setup.co.il/Articles/Article.asp?aid=14 .

חג שמח!

http://www.faz.co.il/thread?rep=58320
אני לא מאמין שהתקלה תוקנה
רונן (יום ראשון, 24/04/2005 שעה 12:09)
בתשובה ליובל רבינוביץ

הם יכולים לומר מה שהם רוצים
לא תודה לא קונה את מה שהם אומרים
אני רוצה חברה גדולה ואמינה שלא תקרוס לי יום בהיר
אחד עם כל החומרים שלי
פשוט לא מאמין לאינטרמייל לטעמי היא חברה קטנה וקיקיונית
חג שמח

http://www.faz.co.il/thread?rep=58322
עוד משהו ששכחתי
רונן (יום ראשון, 24/04/2005 שעה 12:34)
בתשובה לרונן

ראוי שתפרסם לקהל הפורום את פרצת האבטחה באינטרמייל מחובתך שאנשים ידעו
ויסיקו את המסקנות לפי השכל הישר שלהם
אני חושב שזה הכי אובייקטיבי אנישם יקראו וישפטו
ושוב חג שמח !

http://www.faz.co.il/thread?rep=58325
עוד משהו ששכחתי
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 24/04/2005 שעה 12:41)
בתשובה לרונן

נו, זה בדיוק מה שעשינו כאן (למרות שאינני מסכים שזו „חובתי” מאיזו שהיא בחינה).

פרצות אבטחה התגלו באינטרמייל, בג'ימייל ובדואר ספידי. אינטרמייל וג'ימייל הודיעו על כך שהפרצות שלהם תוקנו.

קריסות דואר היו ב-spymac, בוואלה ובאינטרמייל. זו של וואלה היתה החמורה מכולן ודואר שאבד במהלכה לא שוחזר.

אשמח לכל מידע נוסף.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52542
וואלה לא פועל ברוב הדפדפנים
אמנון (שבת, 25/09/2004 שעה 5:59)

יש בעייה אחת משמעותית מאד עם דואר וואלה - הוא לא פועל ברוב הדפדפנים וזה כולל את כל הדפדפנים התקניים ואת כל הדפדפנים שיצאו בשלושת השנים האחרונות.

נכון שכיום רוב הגולשים עדיין משתמשים בדפדפנים המיושנים של מיקרוסופט, אבל גם אם אתם עדיין גולשים באקספלורר, קחו בחשבון שבוודאי תרצו להתקדם מתי שהוא (למה לא היום?) לדפדפן חדיש יותר כמו מוזילה או פיירפוקס. הסטטיסטיקות מראות כבר היום על ירידה חזקה לדפדפני מיקרוסופט והתחזיות מדברות על כך שעד סןף 2005, אקספלורר יאבד את הרוב. אם הידיעות האחרונות על כוונתה של גוגל להוציא דפדפן משלה שכנראה יבוסס על מוזילה יתממשו, זה צפוי לקרות הרבה יותר מהר.

מי שמשתמש בוואלה, קושר את עצמו לדפדפנים מיושנים ומלאי פרצות שלא בטוח אם ישודרגו (מנסיון העבר, גם אם ישודרגו, לא בטוח שישמרו על תאימות לגירסאות קודמות).

דרך אגב, ברשימת התוכנות השמטת את התוכנה הטובה בשוק, שהיא גם תוכנה חופשית, ה Thunderbird שניתן להורידה כתוכנה עצמאית או (בשינויים קלים) ביחד עם הדפדפן בחבילת המוזילה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52546
93% זה לא רוב?
יובל רבינוביץ (שבת, 25/09/2004 שעה 12:40)
בתשובה לאמנון

מתוך 100 הכניסות האחרונות לפורום ארץ הצבי, 71 השתמשו באקספלורר 6, 20 השתמשו באקספלורר 5.5, 6 השתמשו בספארי (דפדפן של מקינטוש), 1 באקפלורר 5.01, 1 באקספלורר 5 ו-‏1 בנטסקייפ. לשון אחר: 93% משתמשים במה שאתה קורא לו דפדפן ''לא תקני'', ו-‏1% בדפדפן ''תקני''.

אבל 100 הכניסות האחרונות הן רק טיפה בים. אולי שעה אחת של פעילות. אם נלך לסטטיסטיקה ארוכת טווח, 8.3% מהכניסות הן מוזילה ודומיו (פיירפוקס ונטסקייפ).

כלומר, אתה מנסה לומר ש-‏8% מהגולשים משתמשים בדפדפן ''תקני'' וכל השאר לא.
מה בדיוק לא תקני באקספלורר? נכון שאקספלורר הוא הדפדפן של מיקרוסופט, ומאד פופולרי לשנוא את מיקרוסופט. כשאני בונה אתר אני בודק אותו קודם כל על אקספלורר. אין לי מה לחשוב להוציא אותו לאויר העולם אם הוא לא פועל על אקספלורר. אם הוא כן פועל, אפשר כבר להעלותו, מתוך מחשבה שהדבר יספק 93% מהגולשים.

כך שהתקן דה-פאקטו הוא של אקספלורר. מדי פעם מוצאים באג. רואים שהאקספלורר לא הטמיע נכון תגית CSS כלשהי, אבל ניתן למצוא דברים דומים בכל דפדפן.

מעבר לכך, תוכנות מיקרוסופט הן היחידות שכיבדו בשלב מוקדם מאד את הגולש העברי. אלגוריתמים של RTL, שהיו תקניים ב-HTML הרשמי של w3c לא נתמכו על ידי שום דפדפן פרט לאקספלורר, והמעבר מקידוד אחד לאחר גם בצד הגולש הוא הפשוט ביותר באקספלורר עד עצם היום הזה. ללא האקספלורר היינו עד היום גולשים באתרים הבנויים על עברית ויזואלית. זו הסיבה שהגולש העברי נטש לחלוטין את נטסקייפ.

בעולם הרחב אכן רשמו דפדפני מוזילה ושות' עליה דרמטית והגיעו כבר ל-‏18.2% מהגלישות, לעומת 76% באקספלורר, אבל זה עדיין לא הסחף שאתה מדבר עליו, ולא סביר שמיקרוסופט ישבו באפס מעשה. כבר כעת שודרג האקספלורר ב-Service Pack 2 וכולל חוסם פופאפים, שעליו היתה גאוות מוזילה עד עתה. מה שחסר כיום ב-IE הוא Tab Browsing, ויש להניח שגם זה יתווסף בקרוב. ממילא יש כבר כעת דפדפנים מבוססי אקספלורר המציעים זאת (למשל Avant).

לאחר כל זאת אני מסכים איתך שדואר אמור לתמוך בכל הדפדפנים, אבל אפילו ב-Gmail יש לעתים בעיות עם ספארי, והוא גם לא תומך בדפדפני נטסקייפ ישנים. רק בחדשים.

מעבר לכך, אקספלורר קיים בכל מחשב, גם במחשבים בהם מותקן מוזילה. ההיפך אינו נכון.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52610
נסיונות כלליים בתחום
אלכסנדר מאן (יום שני, 27/09/2004 שעה 22:21)

ובכן, עבודה נאה ביצעת במחקר קטן זה, שכידוע לך העסיק אף אותי בעבר, ואשר עליו יש גם בדעתי לכתוב [כנראה] מאמר בהמשך; לפני כמה חודשים לכלל החלטה לבצע חלוקת עבודה הגיונית ובטוחה בין תיבות דוא''ל נוספות שפתחתי, על מנת לקבל שליטה סבירה בחומר הרב שנכנס לתאי הדוא''ל השונים.

רמת הבטיחות בשרת הדוא''ל הגרמני הפרטי שלי הועלתה על ידי לרמה המקסימלית האפשרית, שפירושו שהשרת חוסם גם דברים סבירים שנשלחים מ...ישראל, לדוגמה. האלרגיה שפיתח השרת לדוא''ל בעברית הלכה והתחזקה בהמשך, והעובדה שהשרת אינו מציע הגדרות של ''דוא''ל טוב'' רק סיבכה את העניין. הצורך במציאת כתובות ישראליות הפך לחשוב ביותר.

כך יצרתי במסגרת זו העברה אוטומטית אל חשבון וואלה שיש לי, אשר אליו מגיע כל הדוא''ל המגיע מפירסומי כתובותיי ברשת הישראלית. דבר זה נוח מאוד, ומקל עליי את מלאכת המחיקה ואיתורי הספאם השונים, תודות לשירות הנפלא של וואלה. העובדה שוואלה מסוגל להכיל נפח אדיר מקלה את מלאכת המחיקה, המתבצעת באופן מרוכז באופן שוטף.
דבר מעניין שהבחנתי בוואלה: יש לעיתים הבדל (תלוי מי שלח ומאיפה) הבדל אם הדואל נפתח מ-walla.com או מ-walla.co.il: הדברים שנראים בוואלה קום כג'יבריש (ולא עוזר שום קידוד), נראים לפתע נורמאלי בעברית.

כתובת הגימייל שברשותי מוקדשת לפכים ולשטויות שונות ששולחים לי ידידים שונים ברחבי העולם, אשר התבקשו מראש ובפירוש שלא לשלוח לי את השטויות הנחמדות האלו לכתובותיי היותר רציניות. אישית אינני ממש מרוצה מתמיכת העברית בגימייל, ועל כן נדונה כתובת זו להיות מעין גראז' ענק של פכים וזוטות.

חשבון נוסף שיש לי בהוטמייל הישראלי מצליח לשגע אותי כל פעם מחדש בגלל הפירסומות הרבות המופיעות בו, אולם היתרון הכללי הקיים בו הוא שאינו שולח שום פירסומת עם המייל שנשלח מתוכו, ותמיכתו בעברית מושלמת.

באשר לחו''ל: אני מנוי בתאי דוא''ל נוספים עבור התכתבויות עם ידידים שונים בחו''ל. מעניין לציין שהכתובות שמצאתי תומכות ללא יוצא דופן כולן בעברית (לפחות ברמה של גימייל), ומציעות נפחי דוא''ל שונים.

כך ניתן לפתוח חשבונות-חינם סבירים ב-UNICUM הגרמנית, ב-GMX הגרמנית (עם סיומות שונים בהתאם לבחירה), WEB.DE הגרמנית, וכמובן גם FREENET הגרמנית, שהאחרונה מציעה אנטי ספאם ואנטי וירוס בחינם. חיסרון בכולן: הצורך בהכרת פקודות השפה הגרמנית, ואם אני זוכר נכון – בחלקן גם בכתובת גרמנית ברורה.

ריבוי חשבונות הדוא''ל יוצר אמנם כאב ראש של בדיקה מתמדת, אולם חלוקת עבודה נכונה ויצירת הפרדה ברורה בין עסקים, חברים, לתחביבים, בין פורומים שונים, בין דוא''ל ישראלי, גרמני, צרפתי ואנגלי עוזרת לתחם ולסווג את הכתובות השונות בהתאם לצרכים השונים.

מבין כל החשבונות שנקבתי כאן בשמם מציעה רק FREENET הגרמנית POP3 ו-SMTP כדבר מובן מאליו, ובחינם (כולל אנטי וירוס ואנטי ספאם בחינם). אצל האחרים הדבר עולה כסף.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52621
דואר וואלה שותק!
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 28/09/2004 שעה 22:48)

מזה מספר שעות לא ניתן לגשת לדואר וואלה. גם walla.co.il וגם walla.com מפרסמם הודעות דומות:

וואלה! דואר הגיע ל-‏2000000 משתמשים ברחבי העולם.
כרגע מתבצע שדרוג של המערכות.
אנא נסו שוב בעוד מספר שעות. מצטערים על אי הנוחות.

אז אני מבין את שמחתם, אבל לא מבין מה לנתון זה ולשיתוק המערכת ובכלל כיצד יכולה מערכת דואר אלקטרוני מקצועית להפסיק לפעול ללא גיבוי. מעבר לכך: מתי תהיה הפעם הבאה של השיתוק? ב-‏3 מיליון מנויים? 20 מיליון מנויים? מדוע לי, כמשתמש קצה, צריך להיות איכפת כמה מנויים יש?

הדרך הסבירה היא להעתיק את הנתונים ולבנות סביבם את המערכת המשודרגת מבלי להשבית את המערכת הקיימת. מתברר שלמרות שוואלה קיבלו את הביקורת המפרגנת ביותר במאמר, הם לא מקצוענים עד הסוף. חבל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52622
דואר וואלה שותק!
אלכסנדר מאן (יום רביעי, 29/09/2004 שעה 0:47)
בתשובה ליובל רבינוביץ

אמנם אינני בקיא כלל בפרטים טכניים, אך להבנתי זה אכן מקרה מביך המראה בפירוש על חובבנות מסויימת. מבחינה זו הפירגון במאמרך היה אולי מהיר מדיי, ובפירוש אינו עומד במבחן המציאות כפי שהדבר נראה.
לי אישית יש בעייה מסויימת כתוצאה מכך, היות ומערכת וואלה היא המערכת שבחרתי כדי לתמוך בכל התכתבותיי הישראליות שאינן עסקיות, וברור שאצטרך משלב זה לחשוב על פיתרון אחר: מצב בו תיבת אימייל לפתע 'נסגרת' לה כך לפרק זמן של יותר מכמה שעות נראה לי אישית בעייתי. וואלה יאלץ לעבור אצלי לדרגת דואל שאינו דחוף במיוחד, וחבל. אהבתי מאוד את המערכת.

נראה כי במאבק היוקרתי על הגיגה-חינם לוקח גוגל בשלב זה את הקופה, אם כי יש לנסות ולבדוק את אינטרמייל בנקודה זו: הללו שידרגו לגיגה אחת גם כן, והשירות שם עושה רושם אמין וסולידי.

לגבי סיפור שני מליון משתמשים: לא ממש מפליא אותי שהם הגיעו למספר כזה בתקופה יחסית קצרה, היות והצבעים והמימשק היו נוחים ביותר; לדוגמה, בביקוריי ב-ebay הגרמני ראיתי לא אחת אנשים שהציגו הזמנה לוואלה – ממש כמו הזמנה בתשלום לגוגל – תמורת סכום פעוט (מן הסתם ישנם משתמשים ברחבי העולם שלא ידעו שניתן לפתוח שם חשבון ללא כל בעייה), ומכאן ברור של שהשם של וואלה קום הגיע הרחק אל מעבר למדינת ישראל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52624
דואר וואלה שותק!
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 29/09/2004 שעה 14:43)
בתשובה לאלכסנדר מאן

דואר וואלה פעיל לכאורה, אך שום הודעה נכנסת ששנשלחה ב-‏40 השעות האחרונות לא הגיעה אליו.

הדואר היוצא פועל כסדרו.

השאלה הקריטית: האם המערכת תצליח לשחזר את הדואר של 40 השעות האחרונות? אם לא - האמון בדואר וואלה יאבד לתקופה ארוכה.

נמשיך לעקוב.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52627
עוד על אודות וואלה!
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 29/09/2004 שעה 15:37)
בתשובה ליובל רבינוביץ

באתר וואלה אין שום איזכור לבעיה כלשהי. עם זאת בפורום ''מחשבים ואינטרנט'' בוואלה הגולשים כבר חוטפים עצבים: http://community.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=f/m/obj...

אתרי התוכן המתחרים מתעלמים בדרך כלל מהקריסה הגדולה. יוצא דופן הוא ynet, שמדווח: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2983005,00.h... (התוכן של ynet אינו זמין בחינם לגולשי חו''ל. מי שמעוניין יכול לפנות בדואר האלקטרוני ולקבל את הכתבה).

http://www.faz.co.il/thread?rep=52643
סוף דבר, אולי
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 30/09/2004 שעה 16:28)
בתשובה ליובל רבינוביץ

נראה שהקריסה הגדולה הסתיימה. כל מה שנשלח החל מה-‏27.9.2004 בשעה 23:50 ועד ל-‏29.9.2004 בשעה 15:50 אבד לנצח, ככל שניתן לשפוט.

מדובר ב-‏40 שעות. בעבר נתקלתי במספר קריסות של שרתים, ובכולם הדואר הגיע לבסוף לאחר ההתאוששות.

אני משתמש בתיבת וואלה כגיבוי. למזלי, לא נזקקתי לגיבוי הזה.
בשלב זה המסקנה שלי היא שאסור להשתמש בשירות וואלה כספק דואר ראשי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52628
עידכון - hotmail.com
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 29/09/2004 שעה 15:46)

חברת מיקרוסופט הודיעה שהחל מעוד חצי שנה, בעלי חשבונות hotmail קיימים לא יוכלו לקבל ללא תשלום גישה מתוכנת הדואר. הגישה הזו תתחיל להיות בתשלום שנתי של 20$. לבעלי חשבונות חדשים, החיוב הוא כבר מעתה.

ההסבר הרשמי הניתן הוא שהצעד נעשה כדי להרתיע שולחי דואר זבל. מובן שמדובר בשטויות במיץ. שולח דואר-זבל לא יימנע מהשקעה של 20$ כדי להמשיך לזבל.

יש להניח שתוכנות צד שלישי המקשרות בין החשבון לבין דואר POP3 ימשיכו לפעול.

קישורים לידיעה:

http://www.faz.co.il/thread?rep=52695
ביקורת קודמת על אודות Gmail
יובל רבינוביץ (יום שישי, 01/10/2004 שעה 20:29)

מתברר שהתפרסמה כבר ביקורת ב''הארץ'' על Gmail, שאליה לא הייתי מודע קודם לכן: http://www.haaretz.co.il/captain/pages/CaptainArtSp....

http://www.faz.co.il/thread?rep=52828
שיפורים ב-Gmail
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 06/10/2004 שעה 0:49)

Gmail הכריזו אתמול על שיפורים חדשים:

1. ניתן להוריד ולהתקין תוכנה המודיעה בכל פעם שמתקבל דואר חדש. היא פועלת ברקע ובודקת את חשבון הדואר האלקטרוני בכל שתי דקות. כשמזוהה הודעה חדשה מופיע סימן ב-system tray בפינה הימנית התחתונה של המסך ומושמע צליל מתאים. אפשר לראות את שם השולח וכותרת ההודעה (עד 30 הודעות חדשות) בלי לפתוח את הדפדפן ולגלוש לחשבון.

2. התוכנה מאפשרת גם להפוך את חשבון ה-Gmail לחשבון שממנו נשלחות הודעות לכתובות המופיעות כקישורים. בדרך כלל, כשמופיע קישור לחיץ בדף אינטרנט, כמו שמי בתחילת התגובה הזו, לחיצה עליו פותחת חלון כתיבת הודעה בתוכנת הדואר האלקטרוני (שהיא Outlook Express אצל רוב המשתמשים). עם התקנת התוכנה ניתן לכוונה כך שלחיצה תגרום לפתיחת חלון כתיבת הודעה ב-Gmail.

3. ניתן כעת להעביר דואר באופן אוטומטי לחשבון דואר אלקטרוני אחר. כך ניתן לגבות את כל הדואר האלקטרוני במקום אחר, או לגרום לכך שבמקום העבודה ניתן לגשת לדואר הרשת של Gmail, וכשמגיעים הביתה לקבל את אותו דואר בחשבון ה-POP הרגיל של ספק האינטרנט. על פי ניסוח הדברים ניתן להבין ש-Gmail מתכוונים בעתיד לספק את השירות הזה בתשלום. בינתיים הוא בחינם.

4. מנוע החיפוש הורחב. כעת ניתן גם לחפש בספר הכתובות ולא רק בהודעות עצמן.

5. נוספה אפשרות שמירת טיוטה של הודעה שלא הושלמה, תכונה הקיימת אצל רוב ספקי דואר הרשת ובכל תוכנות הטיפול בדואר אלקטרוני.

עד כאן השיפורים. מזה מספר שבועות מסתובבת שמועה ש-Google עובדים על כתיבת דפדפן חדש, דבר שללא שום ספק מכניס את מיקרוסופט לכוננות גבוהה. גוגל עצמם מסרבים להתייחס לשמועה. אם הדפדפן הזה יהפוך למציאות, הוא ודאי יכלול את התוספים המצויים כיום בסרגל Google וחיבור טבעי ל-Gmail. במקרה כזה תרד מיקרוסופט מהאולימפוס ותחזיר את החיבור החינמי של hotmail.com לתוכנת הדואר שלה. יהיה מעניין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52829
חיבור hotmail.com ואחרים לתוכנת דואר.
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 06/10/2004 שעה 1:43)

השבוע פנתה אלי אחת הגולשות שקראה את המאמר והתעניינה באפשרות חיבור חשבון מ-hotmail.com לתוכנת הדואר בפרוטוקול POP3.

ובכן, קיימת לפחות תוכנה חינמית אחת העושה זאת, אך לא בדקתי אותה. סביר שיש יותר מאחת.
התוכנה האמורה נקראת MrPostman וניתן להורידה מהכתובת http://mrpostman.sourceforge.net/ . היא מחברת בין תוכנת הדואר הסטנדרטית לבין דואר רשת.

קיימים מספר ספקי דואר רשת הנתמכים על ידי התוכנה. אל תרגישו מחוייבים לקרוא את כל הרשימה. אם אתם זקוקים לחיבור hotmail.com לתוכנת הדואר, נראה שהתוכנה מתאימה לכם.

למי שבכל זאת מעוניין להשתעמם, הנה הפירוט. ספקי דואר הרשת הנתמכים על ידי התוכנה הם:

Hotmail - ספק הדואר הידוע לשימצה של מיקרוסופט. הכתובת היא http://www.hotmail.com/

mail.com - ספק דואר שיתרונו העיקרי הוא במספר סיומות הדואר האלקטרוני שהוא מציע. ניתן לבחור בסיומות כמו usa.com ,europe.com ,doctor.com ,techie.com ,engineer.com ואפילו cheerful.com. בסך הכל מוצעות למעלה מ-‏100 סיומות. תהליך הרישום הוא די מתיש ובשום שלב בדרך הגולש אינו מקבל מידע על גודל תיבת הדואר שהוא יקבל בסופו של דבר. הכתובת היא http://www.mail.com/ .

!Yahoo - נדון בהרחבה במאמר. זו לא התוכנה היחידה המצליחה לחברו לתוכנת הדואר האלקטרוני.

indiatimes.com - שירות שיתרונו העיקרי הוא תמיכה בשפות הודיות שונות. הכתובת היא http://email.indiatimes.com/ . הנפח המוצע הוא 6 מגה.

Gossamer mail - זה אינו אתר אלא תוכנה לניהול דואר באתרים המעוניינים להציע טיפול בדואר אלקטרוני. זו תוכנת צד שרת יקרה להחריד. כאמור, אם יש אתר המנהל בעזרתה את הדואר שלו, המשתמשים יכולים לקשר את הדואר לתוכנה המקומית בעזרת MrPostman. מי שמרגיש שחייו אינם חיים ללא ניהול דואר מתקדם באתר מוזמן להוציא 4950-$650 ולרכוש את התוכנה בכתובת http://www.gossamer-threads.com/scripts/webmail/ . בגירסתה היקרה ביותר כוללת התוכנה שירות POP מובנה. לגירסאות הזולות יותר יכול הגולש להשתמש ב-MrPostman להשגת האפקט הזה.

Outlook Web Access - עוד אחד מהניסיונות של מיקרוסופט. מדובר בדואר בנפח של 5 מגה, שיעודו הוא להתחבר לתוכנת Outlook (שהיא חלק מחבילת Office). העסק עולה כסף ולא נראה לי שימושי במיוחד. בכל אופן - ניתן להגדיר בו עד 5 חשבונות (מיקרוסופט קוראת לכך ''חברה וירטואלית''). אז אם מישהו טרח ושילם כסף כדי לקבל 5 מגה וחיבור ל-Outlook ואז מסיבה עלומה כלשהי מעוניין לגשת לחשבון דווקא מתוכנת דואר אחרת, MrPostman יעשה עבורו את העבודה. פתיחת חשבון מתבצעת בכתובת http://www.microsoft.com/exchange/trial . שבוע ראשון חינם. כפי שודאי הבנתם - אינני מוצא שום סיבה להשתמש בשירות הזה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52981
חיבור hotmail.com ואחרים לתוכנת דואר.
גלית (יום ראשון, 10/10/2004 שעה 12:04)
בתשובה ליובל רבינוביץ

קיבלתי את הודעתך אודות תוכנת mrpostman שמחברת בין hotmail ל- outlook Ex. וניסיתי להורידה ולהתקינה, אך נתקלתי בקשיים. הקבציים שהורדתי אינם קבצי setup רגילים ואני מקבלת חלון לבחירת התוכנה שאיתה אוכל לפתוח את הקובץ... ? אולי חסר לי מידע על ''שיטת הראי'' או משהו כזה אותה עלי לבחור בתהליך הורדת הקובץ מהשרת?
לעומת זאת את תוכנת YahooPops! הורדתי בקלות ואני משתמשת בה בהצלחה רבה!

http://www.faz.co.il/thread?rep=52983
חיבור hotmail.com ואחרים לתוכנת דואר.
גלית (יום ראשון, 10/10/2004 שעה 14:25)
בתשובה לגלית

מישהו יודע אם ניתן להשתמש ב- YahooPops עם יותר מכתובת מייל אחת?

http://www.faz.co.il/thread?rep=52995
ריבוי חשבונות ב-YahooPOPs
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 10/10/2004 שעה 22:00)
בתשובה לגלית

לא צריכה להיות לך בעיה להשתמש ב-YahooPOPs עם מספר חשבונות דואר אלקטרוני, היות שהגדרות החשבון אינן מתבצעות כלל ב-YahooPOPs אלא בתוכנת הדואר.

אם את משתמשת ב-Outlook Express, את צריכה להוסיף חשבון חדש על ידי Tools/Accounts.../Add/Mail ובהגדרת השרתים (servers) לקבוע שמדובר בדואר מסוג POP3 וששם השרת לדואר נכנס וגם לדואר יוצא הוא localhost. חשוב לזכור שלהבדיל ממה שמקובל בהגדרות חשבונות דואר ב-Outlook Express, שם המשתמש כולל גם את הסיומת yahoo.com@.

http://www.faz.co.il/thread?rep=52999
התקנת MrPostman
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 10/10/2004 שעה 22:33)
בתשובה לגלית

MrPostman היא תוכנת Java. אפשר להתקין אותה בחלקים או בצורה מלאה, ומכאן הסירבול. כדי שהיא תפעל, יש קודם כל לוודא ששפת Java מותקנת במחשב. סביר שאם השתמשת אי פעם בצ'ט השפה כבר מותקנת אצלך. אם היא אינה מותקנת, או שאינך בטוחה אם היא מותקנת או לא, גלשי לכתובת http://www.java.com/ ולחצי על ''Get It Now'' או שתפני ישירות לכתובת http://www.java.com/en/download/windows_automatic.js... .

כעת, לאחר שהשפה מותקנת כהילכתה, אפשר להוריד את MrPostman. הגירסה האחרונה ברגע זה היא http://prdownloads.sourceforge.net/mrpostman/install... . המספר 20041010 מציין את תאריך העידכון. את מצב הגירסאות העדכניות ביותר ניתן למצוא בכתובת http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_i... . אם לא התקנת את התוכנה בעבר, יש לבחור את הקובץ הכולל בשמו את המלים install-mrpostman. מורידים את התוכנה, מריצים אותה ואז עולה תוכנת Install די סטנדרטית.

אגב, MrPostman כולל כעת גם חיבור לדואר Gmail.

http://www.faz.co.il/thread?rep=53012
PGtGM
שרה (יום שני, 11/10/2004 שעה 19:31)

ניסיתי להתקין את התוכנה , אך נאמר לי כי פורט 110 תפוס ועלי לבחור אחר.מכיוון שנסיוני מועט, איזה פורט אוכל לבחור מבלי להסתכן?

תודה

http://www.faz.co.il/thread?rep=53017
PGtGM
מיץ פטל (יום שני, 11/10/2004 שעה 22:16)
בתשובה לשרה

אני לא מכיר את התוכנה. כעקרון, מוזר שהוא תפוס. האם את מריצה כבר תוכנה דומה על המחשב שלך? על כל פנים, את יכולה להשתמש ב-‏109 במקום (זהו פורט ששייך לשירות POP2 שסביר שאינו בשימוש אצלך). שימי לב שבהגדרות שרת הדואר הנכנס בתוכנת הדואר, את צריכה גם כן לשנות את ברירת-המחדל מ-‏110 למספר שבחרת, בהתאמה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=53036
PGtGM
שרה (יום שלישי, 12/10/2004 שעה 18:39)
בתשובה למיץ פטל

התוכנה שמשתמשת בפורט 110 , היא Yahoopops.
שיניתי לפורט 109 , והתוכנה אינה פעילה , אין אפשרות גישה לשרת.

תודה

http://www.faz.co.il/thread?rep=53048
מה קורה באינטרמייל?
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 12/10/2004 שעה 23:26)

ביממה האחרונה קרס InterMail. מי שהתקשר למספר הטלפון של אינטרמייל קיבל הודעה מוקלטת שהקו מנותק.

היום אחר הצהריים שב InterMail לפעול כסדרו. שום הודעה לא קידמה את פני הגולשים. מספרי הטלפון הוחלפו למספרים עדכניים.

ynet דיווחו בתחילה על גולשים המודאגים מכך שמספרי כרטיסי האשראי שלהם נמצאים ברשות אינטרמייל, לאחר שרכשו מהם שירותים שונים. בנוסף, דווח גם שבשירות 012 נמסר שאינטרמייל פשטו את הרגל. לאחר שהאתר חזר לפעול, השתנה הדיווח ב-ynet. ובמקום פשיטת רגל נכתב שאינטרמייל מכחישים את הדיווח שהם נקלעו ל''קשיים''.

עם חזרת האתר, המליץ אתר מעריב לגולשים להעביר את הדואר האלקטרוני לתיבת דואר ''יציבה''. לא הומלץ על שירות ספציפי. בכתבה שפורסמה במעריב לפני 8 חודשים (http://www.nrg.co.il/online/archive/ART/644/203.html), קיבל דווקא Speedy את הציון הגבוה ביותר.

בסיכומו של דבר, לא נראה לי שהקריסה הזו חמורה יותר מקריסת walla, עליה דווח כאן לאחרונה. החובבנות במתן שירות לגולשים בולטת בשני המקרים.

קישורים:
Ynet מדווח: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2988800,00.h...
מעריב מדווח: http://www.nrg.co.il/online/10/ART/795/678.html

http://www.faz.co.il/thread?rep=53055
זקוק להזמנה לGMAIL
קזבובו (יום רביעי, 13/10/2004 שעה 12:34)

מי שיש ויכול לעזור.אני אשמח מאוד

adare@walla.co.il

http://www.faz.co.il/thread?rep=53460
אם למישהו יש הזמנה ל GMAIL אשמח לקבל
עידן (יום חמישי, 21/10/2004 שעה 10:47)

בבקשה

אם למישהו יש הזמנה אשמח לקבל

המון תודה

abav@coolmail.co.il

http://www.faz.co.il/thread?rep=53638
מחפש ISP
רונן (יום שני, 25/10/2004 שעה 13:14)

שלום,
אומנם לא ספק דוא''ל אבל מחפש ספק גישה לאינטרנט בשיטת חבר מביא חבר ללא שיווק (או ספק זול אחר)
תודה

http://www.faz.co.il/thread?rep=54050
יש למישהו הזמנה לgmail?
אודי (יום שישי, 05/11/2004 שעה 13:10)

יש למשהו הזמנה לגימייל שהוא יכול לתת לי? תודה לעוזרים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=54369
עידכון - Gmail תומך ב-POP3!
יובל רבינוביץ (שבת, 20/11/2004 שעה 23:40)

מזה מספר ימים תומך Gmail בפרוטוקול POP3. פירוש הדבר הוא שניתן לקרוא את הדואר בתוכנת הדואר מבלי לגלוש לאתר, וניתן גם לעצב הודעות דואר יוצא וכדומה. מובן שבתוכנת הדואר ההודעות ממשיכות להופיע בצורה המסורתית וללא חלוקה ל''שיחות''. מי שגולש לחשבון שלו ב-Gmail יכול לגשת לדואר בצורה המתוחכמת, דרך שיחות ותגיות. אם הוא קורא את הדואר דרך תוכנת הדואר, הוא יראה זאת בצורה הרגילה של חלוקה לדואר נכנס, דואר יוצא ותיקיות כפי שהוגדרו על ידו.

ניתן להגדיר שדואר הרשת יועבר לארכיב ההודעות לאחר שתוכנת הדואר קוראת אותו. היות שניתן גם לבצע דחיפת דואר אוטומטית לכתובת נוספת עם ההגעה, מתקבל מה שנראה גם הפיתרון המושלם לגיבוי.

Gmail תומך גם בפרוטוקול SMTP למשלוח דואר דרך תוכנת דואר. אמנם, הוא אינו מאפשר להגדיר את השם בדואר היוצא דרכו בשם השונה משם המשתמש ב-gmail.com, ובכך הוא אינו שונה מספקי דואר אחרים שנסקרו כאן. היות שניתן בתוכנת הדואר להגדיר בנפרד את חשבון ברירת המחדל לדואר יוצא ואת החשבון הנסרק לדואר נכנס, זו לא ממש בעיה.

היתרון החזק ביותר שיש ל-Gmail על חשבונות POP3 קיימים לדואר נכנס הוא הטיפול החזק שלו בדואר-זבל ובוירוסים, כמו גם הנפח הגדול.

http://www.faz.co.il/thread?rep=54438
פירצת אבטחה חמורה ב-Gmail
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 23/11/2004 שעה 3:36)

מתברר שהיה די קל לגנוב את זהות הגולש ולגלוש בשמו לתיבת ה-Gmail שלו. הידיעה נחשפה לראשונה באתר ''נענע'' בעברית (http://net.nana.co.il/Article/?ArticleID=154986) ובאנגלית (http://net.nana.co.il/Article/?ArticleID=155025). הידיעה התפשטה במהירות לאתרי רשת שונים (סלאשדוט – http://it.slashdot.org/it/04/10/29/1830247.shtml , דה רג'יסטר – http://www.theregister.co.uk/2004/10/29/gmail_vuln/) ולבלוגים (כאן קראתי זאת לראשונה: http://www.xslf.com/archives/000092.html . תודה, שוש).

Gmail דיווחו שהפירצה נסגרה בינתיים. יש לציין שלקוחות Gmail לא קיבלו שום הודעה על האירוע. מי שלא קרא את המקורות המתאימים לא ידע על הפירצה וממילא לא שמע על סגירתה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=54440
פירצת אבטחה חמורה ב-Gmail
מיץ פטל (יום שלישי, 23/11/2004 שעה 8:20)
בתשובה ליובל רבינוביץ

בכירים לשעבר בחיל הים העריכו שזו פרצה ידידותית וציינו את שגילוי הפרצה וסגירתה הם הצלחה של החיל.

http://www.faz.co.il/thread?rep=54472
הדואר של נענע: הרעת תנאים.
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 24/11/2004 שעה 2:06)

עד לאחרונה היו מנויי coolmail של נענע יכולים לבחור אחת משתי כתובות דואר אלקטרוני לדואר היוצא. כעת גם זה הלך. המנויים קיבלו הודעה בזו הלשון:

*** יקר,

במסגרת מאמצינו המתמידים לשיפור השירותים בנענע,
מבוצעות בימים אלה פעולות שדרוג למערכת הדואר.

כחלק מפעולות אלה, תשתנה סיומת כתובת הדואר שלך.
דואר הנשלח מתיבת הדואר שלך יתקבל אצל הנמען בסעיף ''מאת:'' כ-

***@coolmail.co.il במקום ***@nana.co.il כפי שהיה עד היום.

השינוי יתבצע באופן אוטומטי ולא ישפיע בשום צורה על המשך פעילות התיבה.
אין צורך להודיע לנמעניך על השינוי.

תמיד לרשותכם,
מערכת נענע
אם היו למישהו ספקות עד כמה השירות הזה גרוע, אני מניח שהם התפוגגו כעת. להרעת התנאים הם קוראים, כמובן, ''שידרוג'', כמקובל במקומותינו.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55006
יש שיא חדש - בהצעות חינם
דוד סיון (יום שני, 13/12/2004 שעה 17:18)

קפטן אינטרנט (http://www.haaretz.co.il/captain/pages/ShArtCaptain....)
מדווח על אתר האינטרנט http://www.Hriders.com מציע תיבת דואר בגודל
טרה בייט - גדולה פי אלף מזו של גוגל.

אני חושב יובל שעליך לבדוק את ההצעה לעומת אלו שהזכרת במאמר...........

http://www.faz.co.il/thread?rep=55013
יש שיא חדש - בהצעות חינם
יובל רבינוביץ (יום שני, 13/12/2004 שעה 19:56)
בתשובה לדוד סיון

אכן, פתחתי חשבון לנסיון ונפח התיבה הפנוי המדווח על ידי המערכת הוא 107,374,182.4 מגהבייט. זה לא 1 טרהבייט, אלא 100 טרהבייט!

עם זאת, העסק עדיין אינו פועל כהילכתו. אמנם באופן מוצהר יש תמיכה ב-POP3, אך בשום מקום לא נמסרים הפרמטרים הדרושים לכך.

דואר יוצא קיים רק כטקסט פשוט, ואין אפשרות לעיצוב דואר. הדואר הנכנס עדיין לא מגיע! כלומר: שלחתי דואר מהכתובת הזו ואל הכתובת הזו. הדואר היוצא הגיע. רק חלק מהדואר הנכנס הגיע. אין גם הודעת דחיה על ידי השרת של ההודעות שלא התקבלו, כך שאולי הן עוד יגיעו. בינתיים העיכוב הוא בן מספר שעות.

מהירות ההגעה של הדואר היוצא אינה קבועה. חלק מההודעות הגיעו מייד ליעדן. חלק באיטיות מעצבנת, אך לא ניתן בשלב זה לקבוע היכן צוואר הבקבוק. יתכן שהוא בשרתי hriders ויתכן שלא.

כל הדואר היוצא מלווה בתחתיתו בכיתוב Hriders.com. אם לא מוסיפים שורת רווח לסיום ההודעה מוצמד הכיתוב למלה האחרונה בהודעה.

מובן שלא ניתן להשתמש בדואר הזה בצורתו הנוכחית. ממשק ה-Web הוא מוגבל מאד. אנסה לאתר את מאפייני ה-POP3 ואדווח כאן.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55019
יש שיא חדש - בהצעות חינם
יובל רבינוביץ (יום שני, 13/12/2004 שעה 23:03)
בתשובה ליובל רבינוביץ

בינתיים, אנשי התמיכה של hriders.com אינם מגיבים לשאלותי לעניין התמיכה ב-POP3. גם הרובוט של mail2web.com לא הצליח לזהות את כתובת השרת על פי כתובת הדואר האלקטרוני.

למרות הפיתוי נראה שמוקדם מדי להשתמש בשירות הדואר הזה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=55521
intermail
yoh asakura (שבת, 08/01/2005 שעה 13:37)

היום נפח האינטרמייל הוא 1 ג'גה לא צריך לשלם על אנטי ווירוס ויש לו עיצוב משגע אז אתה צריך לתקן

http://www.faz.co.il/thread?rep=55530
intermail
יובל רבינוביץ (שבת, 08/01/2005 שעה 21:40)
בתשובה לyoh asakura

כפי שכבר עידכנו למעלה: http://www.faz.co.il/thread_52498

המאמר עצמו נכון לזמן בו הוא נכתב, והעידכונים מופיעים בהמשך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=57836
intermail
אבישי (יום שלישי, 05/04/2005 שעה 1:09)
בתשובה לyoh asakura

אבל אינטרמייל גרועים ביותר ממש גרועים

http://www.faz.co.il/thread?rep=57838
intermail
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 05/04/2005 שעה 1:22)
בתשובה לאבישי

אולי תוכל לפרט?

למעט קריסה בת יממה של השירות שצויינה כאן, לא ידוע לי על שום בעיה ספציפית, אבל לא ממש השתמשתי בשירות הזה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=56352
עידכון Yahoo
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 08/02/2005 שעה 17:35)

אינני עוקב באופן קבוע אחר מאפייני Yahoo, כך שאינני יודע כמה זמן קיימים השיפורים הנוכחיים:

1. נפח התיבה הוגדל ל-‏250 מגה.
2. סריקת וירוסים ללא תשלום, שבוטלה לפני מספר חודשים, הוחזרה. הדואר נסרק על ידי האנטי-וירוס של נורטון. הסריקה כוללת גם את הדואר היוצא. הסריקה אינה אוטומטית לכל הדואר הנכנס, אלא מוצעת לפני פתיחת קובץ מצורף. סריקה אוטומטית של כל הדואר הנכנס מוצעת בתשלום.

http://www.faz.co.il/thread?rep=57564
עידכון Yahoo
יובל רבינוביץ (שבת, 26/03/2005 שעה 10:53)
בתשובה ליובל רבינוביץ

יאהו הודיעו על הגדלת נפח תיבת הדואר האלקטרוני החינמי ל-‏1 ג'יגה, מהלך שיבוצע עד תחילת מאי 2005.

האנטי-וירוס מופעל אוטומטית על כל ההודעות ויש שירות סינון ספאם.

בתשלום של 20$ לשנה מוצעת תיבה בנפח של 2 ג'יגה עם סינון ספאם משופר, היעדר פרסומות, היעדר שורת פרסומת בדואר היוצא, תמיכת POP3 בתוכנות דואר אלקטרוני ושינוי כתובת שולח לדואר היוצא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=56356
סיכום עידכונים
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 08/02/2005 שעה 20:26)

בשל השינויים שחלו מאז פרסום המאמר, להלן טבלה מעודכנת.

השוואת שירותי דואר אלקטרוני
שםנפח (MB)אנטי-וירוסטיפול בדואר זבלעיצוב דואר יוצאקישור לתוכנת דוארקביעת שם בדואר יוצאתכונות נוספות
Xasa2,048??--- 
gmail1,024++דרך תוכנת דואר+-סיווג דואר מתוחכם
Walla1,024+++-- 
spymac1,024++++- 
InterMail1,024בתשלוםבתשלום+בתשלום- 
Yahoo!250+++דרך תוכנה חיצוניתבתשלום 
Speedy 12---++ 
CoolMail10--+-- 
ספקי אינטרנט - POP3משתנה. בד''כ 10בתשלוםבתשלום+++טיפול מתוחכם ומהיר
mail2webכמו של ספק דואר ה-POP3----שם של חשבון POP קייםמאפשר מחיקה משרת דואר POP

http://www.faz.co.il/thread?rep=58165
סיכום עידכוניםhttp://unitedemailsystems.com/
Stan - USA (שבת, 16/04/2005 שעה 16:24)
בתשובה ליובל רבינוביץ

I read your analysis of the various email services and find it comprehensive and interesting- I understand 99%
of the Hebrew. I suggest you also take a look at http://unitedemailsystems.com. It provides free service, 3 Gig, POP & IMAP, a choice of a few domains, as well as anti-virus & SPAM filtering.

In addition, they offer paid service with more features. I think they provide the service that Spymac uses.

Please forgive the poor format, but I don't have a Hebrew ''makledet'' and I'm typing English in your website's response box,which formats everything right-to-left. (But now it looks better in the ''tzuga makdima.'')


http://www.faz.co.il/thread?rep=58174
סיכום עידכוניםhttp://unitedemailsystems.com/
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 17/04/2005 שעה 1:51)
בתשובה לStan - USA

אכן.

http://unitedemailsystems.com/ כבר הוזכר: http://www.faz.co.il/thread?rep=53355 .

לעניין הכתיבה בפורום שלחתי אליך הודעת דואר אלקטרוני.

http://www.faz.co.il/thread?rep=56513
עידכון Gmail
יובל רבינוביץ (יום שישי, 11/02/2005 שעה 23:24)

Gmail מאפשרים כרגע 50 הזמנות מחשבונות קיימים. למעשה זה מבטל הגבלה מעשית על מספר החשבונות, היות שניתן לפתוח עוד חשבון ולקבל עוד 50 הזמנות פנויות.

כל מי שצריך מעתה חשבון Gmail מוזמן לכתוב אלי ישירות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=57730
עידכון Gmail
יובל רבינוביץ (יום שישי, 01/04/2005 שעה 20:40)
בתשובה ליובל רבינוביץ

היום מלאה שנה להכרזת Google על השקת דואר אלקטרוני בנפח של 1 ג'יגה (כ-‏1000 מגה). זהו ה-‏1 באפריל, ובשנה שעברה היו רבים שלא ידעו כיצד להתייחס להצהרה המשונה הזו, שהתבררה לבסוף כנכונה.

אני עצמי האמנתי שביום השנה ישוחרר השירות לציבור הרחב, אבל מתברר שהיום יש גימיק אחר.

בעמוד הכניסה מתבשר המשתמש על הגדלת נפח התיבה. בכמה? לא לגמרי ברור. יש מונה נפח הגדל כל הזמן. הוא סופר בבייטים בודדים, העולים בקצב של 10000 בכל שניה, כלומר - נפח התיבה גדל ב-‏10 קילובייט בכל שניה. כשנכנסתי לפני מספר שעות לתיבת הדואר שלי, הנפח שלה היה כ-‏1200 מגה. כעת נפחה הוא 1450 מגה.

לכמה יגיע הנפח הסופי?
אם המונה יפעל יממה אחת, צפוי הנפח להגיע ל-‏1.8 ג'יגה, אבל גוגל לא רומזים שום דבר כזה. בסגנון מבודח קמעה הם אומרים: כתוב ואל תדאג. יש לנו תוכנית סודית לאיכסון אינסוף+1.

האם באמת הם יסירו סופית את מגבלת הנפח לחלוטין? האם יתכן שיתרחש אירוע כזה מבלי שטרולים למיניהם ינסו לחסום את השירות על ידי הצפתו?

עד כאן הגימיק הזה. תוספת אחרת של ג'ימייל היא מה שהיה נחוץ מלכתחילה: עיצוב דואר יוצא. מה שקיים מזה זמן רב אפילו בדואר הישראלי הפשוט: וואלה, נענע, אינטרמייל ואחרים - מגיע סוף סוף גם לג'ימייל: ניתן לכתוב דואר מעוצב, כולל צבעים, הדגשות, הצמדות לימין וכדומה.

זוהי קפיצת מדרגה למשתמשים ישראלים. ג'ימייל הולך ומתגבש כפתרון הדואר האולטימטיבי: נפח לא מוגבל, תמיכה בתוכנות דואר שולחניות ועוד. כעת נותר לראות את תגובת המתחרים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=57749
עידכון Gmail
יובל רבינוביץ (שבת, 02/04/2005 שעה 22:47)
בתשובה ליובל רבינוביץ

טוב, הנה חלף גם האחד באפריל ומניית הבייטים בג'ימייל נמשכת. ברגע זה היא עומדת על 2051.393306 מגה (2.05 ג'יגה) וממשיכה לעלות. הודעת ג'ימייל בעמוד הפתיחה היא שבשלב ראשון הם נותנים 2 ג'יגה, ושהם יגדילו את התיבות ככל שיוכלו.

יתכן שהמשמעות המעשית היא שאין מגבלה אמיתית על גודל התיבה. היות שכיום איכסון מידע הוא זול מתמיד, ניתן להאמין בכך.

http://www.faz.co.il/thread?rep=58226
עידכון Gmail
אלכסנדר מאן (יום חמישי, 21/04/2005 שעה 2:31)
בתשובה ליובל רבינוביץ

הערה אחת קטנה למה שכתבת כאן, ממש בחטף:

ממה שבדקתי וראיתי בגימייל בכל האמור לישור לצד ימין, הרי שהדבר אינו מספיק, היות והאותיות ממשיכות להיות מוקפצות מצד שמאל. ניתן לומר שחסרה שם איזו פונקציה – אשר מעבר להצמדה הימנית היתה אמורה לגרום גם לסמן להתנהל מימין לשמאל.

ומעבר לכך אשתדל בקרוב לכתוב משהו מעט ארוך על שירותים נוספים באירופה של דוא''ל חינם, עם דגש על גרמניה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=58200
עידכון Gmail
עומר (יום רביעי, 20/04/2005 שעה 16:06)
בתשובה ליובל רבינוביץ

שלום

הייתי מעוניין לקבל הזמנה לג'ימייל ואשמח מאוד אם אוכל לפתוח שם חשבון אז אם תוכל שלח לי הזמנה

בתודה עומר

http://www.faz.co.il/thread?rep=58202
שלחתי לך הזמנה
דוד סיון (יום רביעי, 20/04/2005 שעה 16:45)
בתשובה לעומר


http://www.faz.co.il/thread?rep=58205
שלחתי לך הזמנה
עומר (יום רביעי, 20/04/2005 שעה 17:33)
בתשובה לדוד סיון

תודה

http://www.faz.co.il/thread?rep=58734
עידכון Gmail
אופיר (יום שישי, 06/05/2005 שעה 20:10)
בתשובה לעומר

גם אני הייתי שמח לקבל הזמנה כנ''ל...תודה!!!

כמו כן, תודה על הסקירה המושקעת ומאירת העיניים. זה עוזר מאוד להדיוטות כמוני.

אופיר.

http://www.faz.co.il/thread?rep=58740
אופיר, זה עתה דאגתי לך להזמנה
דוד סיון (יום שישי, 06/05/2005 שעה 22:03)
בתשובה לאופיר

davidsivan@gmail.com


http://www.faz.co.il/thread?rep=81406
עידכון Gmail
רונן (יום שני, 31/07/2006 שעה 13:42)
בתשובה ליובל רבינוביץ

בבקשה שלח לי הזמנה לג'ימייל לכתובת
kingring7@walla.com

http://www.faz.co.il/thread?rep=81531
עידכון Gmail
יובל רבינוביץ (יום שני, 31/07/2006 שעה 23:14)
בתשובה לרונן

ההזמנה נשלחה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=56967
שינויים בדואר ''נענע''
יובל רבינוביץ (יום שישי, 04/03/2005 שעה 6:01)

נענע יצאו בהודעה בזו הלשון:

ברוך הבא לדואר נענע

לידיעתך! בקרוב נענע משיקה מערכת דואר חדשה.

לראשונה בעולם תיבת דואר המבוססת על הגרסה הכי עדכנית של Microsoft ל-Exchange 2003

בתיבה החדשה: ממשק Outlook 2003, נפח 250 מגה, שירותי אנטי וירוס ואנטי ספאם, pop 3 - אפשרות לקריאת הדואר בתוכנה הפרטית על המחשב האישי ועוד אפשרויות מתקדמות - חינם!

במהלך החודשים הקרובים, בהליך הדרגתי ישודרגו כל התיבות בקולמייל ויועברו לממשק החדש.

עד כאן הודעת ''נענע''.

התיבה שלי לא הועברה לממשק החדש, ומצליחה להיות מעצבנת כתמיד. בפורום משוב של נענע יש כבר הודעות גולשים שהועברו לממשק החדש ונראה שהם מאד שבעי רצון.

המשך יבוא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=57154
שינויים בדואר ''נענע''
יובל רבינוביץ (יום שישי, 11/03/2005 שעה 19:24)
בתשובה ליובל רבינוביץ

בבדיקת הגירסה המשודרגת והחדשה של דואר נענע, מדובר בעיסקה לא רעה בכלל.

הנפח המוצע הוא 250 מגה, הממשק נוח, ויש גישה לתוכנות דואר דרך POP3. ניתן לעצב דואר יוצא.

מוצע סינון ספאם אוטומטי, אך הוא לא בברירת המחדל, ויש להפעילו באופן מפורש.
יש גם כמה דברים ייחודיים:

כל מי שעבד בתוכנה המשרדית Outlook (לא לבלבל עם תוכנת הדואר Outlook Express) לא יתקשה לזהות את הפונקציות המוצעות הנוספות: רשימת משימות ולוח שנה.

יש עוד ספקי דואר רשת המציעים זאת, אך דומני שדואר נענע הוא היחיד המציע שירות כזה המכוון למשתמש הישראלי. לוח השנה כולל בברירת המחדל רק את החגים העבריים ואפשרות להוספת החגים האחרים על פי רצון המשתמש. ספקי הדואר האחרים המציעים משהו דומה אינם כוללים חגים עבריים.

אתר Walla מציע גם הוא משהו דומה, אך לא כחלק מממשק הדואר. ממשק הדואר הנוכחי של נענע מזכיר מאד תוכנות ניהול משרד שולחניות.

הדואר היוצא מגיע בתחתיתו עם הכיתוב:
נשלח ע''י דואר נענע
http://mail.nana.co.il

לא נורא. מוזר שגם דואר היוצא דרך תוכנת הדואר השולחנית מופיע עם הכתובת הזו.

וכעת לחלק החובבני שבהשקת הדואר. לפני זמן מה התבשרו כל משתמשי דואר נענע שעליהם להחליף את כתובת סיומת הדואר שלהם מ-nana.co.il@ ל-coolmail.co.il@. כעת הבשורה מתהפכת: על כל המשתמשים לחזור לסיומת nana.co.il@. נראה ש-coolmail יפסיק לפעול בקרוב.

בשורה התחתונה - למשתמש העברי מציע כיום פורטל נענע את הדואר הגמיש ביותר והמותאם ביותר. הנפח אמנם קטן יותר מזה המוצע על ידי walla או Gmail, אבל לחלק הארי של המשתמשים זו לא ממש מגבלה, מה גם שהקישור לתוכנת הדואר מאפשר העברת הדואר למחשב הביתי וריקון התיבה.

באשר לחוסר היציבות - לאחר הפיאסקו המזעזע של Walla, שאיבדו את כל הדואר שנשלח במשך יומיים, נענע יכולים להרגיש על הסוס.

בסיכום - נכון לעכשיו זו התיבה המומלצת לגולשים עבריים.

הכתובת: http://mail.nana.co.il

http://www.faz.co.il/thread?rep=58327
שינויים בדואר ''נענע''
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 24/04/2005 שעה 13:20)
בתשובה ליובל רבינוביץ

דואר נענע מציע כעת נפח של 1 ג'יגה.

סינון הספאם לוקה בחסר. הבדיקה היחידה הנעשית, ככל שהצלחתי להבין, היא אם שם השולח הרשום נמצא כבר ברשימה השחורה האישית של מקבל ההודעה. אבל ספאמרים משנים לעתים את כתובת השולח מהודעה להודעה בצורה אקראית ולכן שיטה זו אינה יעילה. אני גם ממשיך לקבל ספאם לתיבה וחושד שנענע עצמם מספקים את שמות בעלי התיבות.

בתיבה מופיע קישור ל„משוב לדואר נענע”. כשלוחצים עליו נפתחת תוכנת הדואר הנמצאת במחשב, ולא חלון כתיבת הודעה מהאתר. כלומר: נענע לא סומכים על דואר נענע בשליחת דואר אלקטרוני.

כשהייתי רחוק מהבית ועבדתי על מחשב אחר, נכנסתי לאתר נענע וניסיתי לשלוח דואר דרך האתר. המחשב ניסה מייד להתקין את Windows Office 2000 Professional מבלי לשאול אפילו אם אני מסכים להתקנה. לא נעים. המחשב לא שייך לי וביטלתי את ההתקנה לאחר שהחלה. דף הודעת הדואר היוצא עלה כראוי ללא כל קשר להתקנה שהופסקה והדואר נשלח באופן תקין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=56998
עידכון: דואר נטסקייפ
יובל רבינוביץ (יום שישי, 04/03/2005 שעה 21:03)

כמו תמיד, נטסקייפ מגיבים מאוחר מדי ומעט מדי.

בכל אופן - הם העלו את נפח התיבה המוצעת. נדמה לי שעד לאחרונה הנפח שהוצע היה 5 מגה-בייט. הם הגדילו ל-‏250. אין בינתיים שום הצעה של סינון ספאם, סינון וירוסים, דואר מעוצב או דואר POP. מצד שני, הם כנראה לא מפיצים את כתובות המנויים שלהם. בתיבה שלי אין עדיין שום הודעה, למרות שהיא בת למעלה מ-‏5 שנים.

הכתובת: http://ncmail.netscape.com/

http://www.faz.co.il/thread?rep=58206
שליחת הזמנה
עומר (יום רביעי, 20/04/2005 שעה 17:38)

אחרי שפתחתי את האימייל ב gmail
איך אני שולח הזמנות ?

http://www.faz.co.il/thread?rep=58214
שליחת הזמנה
דוד סיון (יום רביעי, 20/04/2005 שעה 20:11)
בתשובה לעומר

משמאל לרשימת הדואר יש לך מסגרת תכלת
עם הכותרת ''Invite a friend''. כתוב
שם את כתובת הדוא''ל ושלח... ''Send Invite''.

http://www.faz.co.il/thread?rep=58223
שליחת הזמנה
עומר (יום רביעי, 20/04/2005 שעה 23:29)
בתשובה לדוד סיון

אני לא מצליח למצוא את זה

http://www.faz.co.il/thread?rep=58224
שליחת הזמנה
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 20/04/2005 שעה 23:39)
בתשובה לעומר

לא בטוח שזה קיים בחשבונות חדשים ויתכן שיש להמתין.

בכל אופן, אחת מהאופציות, שגם עבורה אינני יודע אם היא קיימת בחשבונות חדשים, היא כשאתה מקבל הודעת דואר ממישהו. בתחתית ההודעה קיימת אפשרות לשלוח לו הזמנה לחשבון gmail.

אם זה ממש חשוב לך, אתה יכול להפנות אדם אלי או לדוד ונשלח לו הזמנה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=58225
שליחת הזמנה
עומר (יום רביעי, 20/04/2005 שעה 23:49)
בתשובה ליובל רבינוביץ

תודה

http://www.faz.co.il/thread?rep=58246
NanaMail
Cold (יום שישי, 22/04/2005 שעה 1:09)

דואר נענע גדל ל 1G.

יש למישהו מושג לגביי נוחות ויעילות הממשק החדש?

http://www.faz.co.il/thread?rep=58247
NanaMail
יובל רבינוביץ (יום שישי, 22/04/2005 שעה 4:53)
בתשובה לCold

הממשק הוא טוב מאד ונוח, לפחות למי שעובד תחת חלונות XP.

סינון הספאם הוא דפוק. אפשר ליצור „רשימה שחורה” של שולחים שיש לחסום, או לקבוע שרק מי שנמצא ברשימה מותרת יעבור. לא ניכר מאמץ כלשהו של נענע לקבוע כללי סינון עצמאיים.

הסינון של Gmail, לעומת זאת, הוא מצויין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=58280
NanaMail
עופר (יום שישי, 22/04/2005 שעה 22:44)
בתשובה לCold

אני פתחתי תיבה בנענע, והנפח של התיבה הוא 10 מגה ולא 250!

http://www.faz.co.il/thread?rep=58284
NanaMail
יובל רבינוביץ (שבת, 23/04/2005 שעה 1:14)
בתשובה לעופר

סביר שזה זמני. בהודעת השידרוג שלהם הם הודיעו שהשידרוג המלא יארך מספר חודשים. כנראה שהם מתחילים מהחשבונות הותיקים יותר.

בכל אופן - לאחר השידרוג הנפח יהיה 1 ג'יגה (1000 מגה) ולא 250 מגה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=59348
NanaMail
Cold (יום רביעי, 25/05/2005 שעה 11:49)
בתשובה ליובל רבינוביץ

בסופו של דבר דואר נענע גדל ל - 3Gb.

http://www.faz.co.il/thread?rep=59366
NanaMail
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 25/05/2005 שעה 21:32)
בתשובה לCold

ועדיין אין סינון ספאם כהלכתו. התיבה שלי שם הולכת ומתמלאת בספאם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=58594
רשימת נמענים בגימייל?
מוטי (יום שלישי, 03/05/2005 שעה 15:37)

אחד הדברים שלא הצלחתי למצוא בגימייל הוא הדרך לשלוח הודעה לנמענים מרשימת התפוצה.

למישהו פתרונות?

http://www.faz.co.il/thread?rep=58602
רשימת נמענים בגימייל?
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 03/05/2005 שעה 19:56)
בתשובה למוטי

ככל הידוע לי - לא ניתן.

אבל אם אתה מפעיל את תמיכת POP3, אתה יכול ליצור רשימת תפוצה דרך תוכנת הדואר, לשלוח דרך השרת של ג'ימייל וההודעה תישמר בתיקיית הדואר היוצא בג'ימייל. עם זאת כל הודעה לרשימת התפוצה תצטרך לצאת מתוכנת הדואר ולא מהאתר.

אתה יכול ליצור רשימת תפוצה באתר של HotPOP ולשלוח משם דואר, אבל שירות הדואר שם אינו מהמשובחים.

ניתן ליצור קבוצת דיון עם רשימת תפוצה וכתובת דואר אלקטרוני בקבוצות גוגל או בקבוצות יאהו, ואז כתובת הדואר האלקטרוני של הקבוצה היא הכתובת של רשימת התפוצה (יש גם אתרים אחרים הנותנים שירות דומה זה של גוגל ויאהו).

http://www.faz.co.il/thread?rep=58641
רשימת נמענים בגימייל?
מוטי (יום חמישי, 05/05/2005 שעה 1:49)
בתשובה ליובל רבינוביץ

ליובל, תודה
לא הצלחתי גם לשלוף כתובת נמען כאשר אני רוצה להעביר הודעה.

אבל - אלו בעיות זניחות לעומת התועלת.

http://www.faz.co.il/thread?rep=58605
דואר וואלה
עינת (יום שלישי, 03/05/2005 שעה 22:48)

יש לי דואר בוואלה שעד לפני כחודשיים עבד לא רע רק של מאז יש לי בעיות בפתיחת הדואר שלי כל הזמן מופיע לי שיש בעיות ועומס בשרת ואיני מצליחה מזה זמן רב לפתוח דואר.כ''כ איני יודעת למי בוואלה ניתן לפנות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=58606
דואר וואלה
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 03/05/2005 שעה 23:15)
בתשובה לעינת

דף השאלות והתשובות בוואלה נמצא בכתובת http://help.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=info&id=...

לשאלות אחרות ניתן למלא טופס בכתובת http://help.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=feedback/edi...

http://www.faz.co.il/thread?rep=58743
יאהו אנגליה נותנים ג'יגה ויותר
מוטי (שבת, 07/05/2005 שעה 1:12)


http://www.faz.co.il/thread?rep=58754
1 ג'יגה ביאהו
יובל רבינוביץ (שבת, 07/05/2005 שעה 12:19)
בתשובה למוטי

יאהו הגדילו ל-‏1 ג'יגה בכל החשבונות, לא רק ביאהו אנגליה, אלא גם ב-yahoo.com. על השינוי הזה הם הודיעו לפני כחודש וחצי, אך נראה שרק בימים האחרונים הוא הגיע לכל החשבונות.

בתשלום של 20$ לשנה הם מציעים תיבה של 2 ג'יגה, הודעות בנפח של עד 20 מגה, קישור ל-POP3, הסרת פרסומות והסרת שורת הפרסומת לדואר היוצא.

http://www.faz.co.il/thread?rep=59314
אינטרמייל מפיצים ספאמים
יוגב (יום שלישי, 24/05/2005 שעה 16:47)

תסתכלו היום בNRG
קראתי שאינטרמייל מפיצים ספאמים חופשי הם כמובן טוענים שלא '' מאמינים לכם'' מאד פאקין בולשיט
זה נמצא במדור הרשת

http://www.faz.co.il/thread?rep=59315
האמנם?
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 24/05/2005 שעה 17:55)
בתשובה ליוגב

כל כך קשה להקל על הקוראים ולתת קישור? הנה הכתבה: http://www.nrg.co.il/online/10/ART/937/823.html

ובקצרה, מה שכתוב בה הוא שיש מי שמפיץ דואר פרסומי המהלל ומפאר את אינטרמייל. הם טוענים שאין להם קשר לנושא, ואולי מדובר דווקא בספאמר המנסה להמאיס את אינטרמייל על הקהל.

נשמע הזוי? בדרך כלל הייתי פוטר את טענת אינטרמייל כשטויות סתם, אבל בהתחשב בכך שאנשים דואגים להיכנס שוב ושוב לדיון כאן ולהשמיץ את אינטרמייל בעילום שם, יתכן שיש רגליים לטענת אינטרמייל שספאמרים רודפים אותם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=60997
וואלה?
Cold (יום שישי, 24/06/2005 שעה 12:19)

התחרות בשוק הישראלי מתחילה להתחמם: גם וואלה הגדילו ל-‏3Gb.

http://www.faz.co.il/thread?rep=65884
עידכון - Gmail מאפשר הגדרת כתובת דואר יוצא
יובל רבינוביץ (יום שני, 12/09/2005 שעה 6:58)

אחת מהיתרונות שהוזכרו במאמר של שירות הדואר מספק האינטרנט היה קביעה של כתובת הדואר היוצא. כתובת הדואר המועדפת עלי, לדוגמא, היא yuval@faz.co.il. אני מקבל דואר לכתובת הזו ושולח ממנה דואר, אך ל-faz.co.il אין שרת דואר. הדואר היוצא מקבל את השם הזה על ידי הגדרות מתאימות בקינפוג תוכנת הדואר.

דואר הרשת היחיד שעשה זאת עד כה ללא תשלום היה speedy, ויאהו הציעו את השירות הזה בתשלום.

מעתה האופציה הזו זמינה גם ב-Gmail ללא תשלום. להבדיל מהאפשרויות האחרות שהוזכרו, Gmail טורח לבדוק שמבקש הכתובת יכול לקבל גם דואר אלקטרוני לכתובת הזו, ורק לאחר מכן מאפשר את השינוי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=66489
Walla
מנחם רוזנפלדר (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 2:06)

מאז שאתם התחלתם לעדכן וכו האתר וואלא לא מגיב נכון אי אפשר לשלוח דואל וכן לקבל דאר .מדהים שכדי לעשות עדכון
האתר כמעט מושבת ואי אפשר לקבל ולשלוח דבר . הגיע הזמן
שאחרי ההתקדמות הטכנולוגית העצומה שלא תשביתו אתר שלם בגלל עדכונים . ואם אתם לא יכולים להשביח אז עדיף שתשאירו את האתר שלכם כמות שהוא .

http://www.faz.co.il/thread?rep=66492
Walla
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 22/09/2005 שעה 2:55)
בתשובה למנחם רוזנפלדר

האם יש בעיות בדואר וואלה?

קצת קשה לומר. אני לא עוסק בו הרבה. היו מספר פעמים בו התנהגותו היתה, אממ..., תמוהה משהו.

ידידה שלי לא הצליחה לגשת כלל לדואר לאחר קריסת מחשב והפעלתו מחדש. נאמר לה שיש בעיה ספציפית בחיבור של ספק הדואר שלה לוואלה. ניגשתי ממחשב אחר לדואר שלה ולא היתה בעיה.

בהמשך הופיעה הערה בדחיפה אוטומטית מ-Gmail לוואלה, שדואר וואלה אינו מגיב. בהפעלה מחודשת של דחיפת הדואר - הכל עבד כשורה.

כעת ניסיתי להיכנס לתיבת הדואר בוואלה. בניסיון הראשון - הדף לא נמצא. בניסיון השני - הכל עולה כרגיל.

נראה שניתן להסביר כל אחד מהאירועים האלה במגוון הסברים שבהם לא בטוח שיש בעיה בוואלה. הצירוף נראה קצת לא סביר.

בנסיון לשליחת דואר מהאתר התבקשתי גם לעבור מבחן ויזואלי כדי לוודא שאינני רובוט (זיהוי מספרים על המסך). יש אתרים שמעבירים מבחן כזה למי שפותח חשבון דואר. מעולם לא נתקלתי עד כה במבחן המועבר לאחר שהמשתמש כבר זוהה כבעל התיבה.

שליחת הדואר עברה ללא תקלות.

http://www.faz.co.il/thread?rep=66661
הזמנה לכולם
מהנדס אזרחי (יום שני, 26/09/2005 שעה 8:34)

כל אחד שירצה לקבל הזמנה להירשם ולקבל תיבת דואל ב Gmailשל Google שיכתוב לי

http://www.faz.co.il/thread?rep=67325
עוד מחידושי Gmail
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 06/10/2005 שעה 2:44)

עוד מחידושי Gmail:

1. מספר ההזמנות שניתן לשלוח מכל חשבון עלה ל-‏100.

2. יש כעת שירות שמירה אוטומטי של הודעות נכתבות, גם לאחר ניתוק החיבור לאינטרנט או נפילת המחשב. ניתן יהיה להמשיך בכתיבת ההודעה עם חידוש החיבור לאתר.

3. מיזם מעניין מאד - כונן Gmail. זה אינו שירות המוצע על ידי Gmail עצמם, אלא תוכנה חיצונית. לאחר התקנתה נוצר כונן וירטואלי בשם Gmail drive, המופיע בתיקיית My computer ככונן רגיל. מרגע זה אפשר לגרור לתוכו קבצים או לפתוח אותו ולעיין בקבצים. הוא שומר את הקבצים בתוך חשבון Gmail, אבל למשתמש כל העניין שקוף. זהו, למעשה, שרת קבצים פרטי העובד כ-FTP ומנצל את חשבון הדואר האלקטרוני. מובן שהיות שמדובר בכל זאת בשרת דואר, לא ניתן להפוך את השרת לשרת ציבורי, אבל כל מי שהתרגל לשלוח לעצמו קבצים כדי לשמור גיבוי שלהם ברשת, העסק כעת הרבה יותר פשוט.

היות ש-Gmail אינם שותפים ליצירת התוכנה, אין ביטחון שהם לא ישנו פרמטרים כדי שהיא תפסיק לפעול, אבל סביר שהקבצים לא יינזקו, משוט שגם כעת ניתן לגלוש לחשבון ולראות אותם מאוכסנים בהודעות דואר אלקטרוני רגילות.

אני בכל זאת פתחתי חשבון נפרד ב-Gmail לאיכסון קבצים בלבד.

לאתר התוכנה: http://www.viksoe.dk/code/gmail.htm

http://www.faz.co.il/thread?rep=68000
ביטול תיבה
חן48 (יום חמישי, 13/10/2005 שעה 22:51)

כן ניתן לבטל תיבת דואר ב''וואלה''. יש לפנות לתמיכה, לציין שם משתמש וסיסמא והתיבה מבוטלת... לידיעתכם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=68002
ביטול תיבה
יובל רבינוביץ (יום שישי, 14/10/2005 שעה 0:57)
בתשובה לחן48

מובן, אבל עדיף היה שיהיה תהליך אוטומטי התלוי במשתמש בלבד, כמו שיש בפתיחת תיבה.

http://www.faz.co.il/thread?rep=70082
הכי טוב...
עידן כהן (יום חמישי, 17/11/2005 שעה 8:36)

לדעתי הכי טוב דואר וואלה יש בוא הכל... ויש יותר מגה בייט מכל דבר אחר וליפני כמה ימים שיפרו ואתו יש נייר מיכתבים אפילו לא צריך ליכתוב אל מי רותים לישלוח פשות יש את זה בצד אז זה הכי טוב שיש!!!

http://www.faz.co.il/thread?rep=70126
אולי, אבל לא יציב
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 17/11/2005 שעה 20:46)
בתשובה לעידן כהן

דואר וואלה קיבל לא מעט מחמאות במאמר, אבל במעקב שלאחר הפרסום התברר שיש לו בעיות יציבות, עד כדי איבוד הודעות דואר.

ראה, למשל, תגובה 52621 ותגובה 66489.

http://www.faz.co.il/thread?rep=70672
לקבל הזמנות!
ישראל (יום ראשון, 27/11/2005 שעה 20:08)

נשארו לי 50 השמנות מי שרוצה שיש שישלח לי איימל אם הדואר שלו אני ישלח לו הזמנה!

חבר'ה כל הקודם זוכה!

http://www.faz.co.il/thread?rep=72667
עידכון – קריאת דואר אלקטרוני: Yahoo!, Hotmail, Gmail
יובל רבינוביץ (שבת, 07/01/2006 שעה 17:20)

בין התוכנות שדרכן ניתן לבדוק דואר אלקטרוני של Yahoo!, Hotmail ו-Gmail ניתן להוסיף כעת את סרגל הכלים של פא''צ (http://www.faz.co.il/story?id=2988). ראה תגובה 72666.

http://www.faz.co.il/thread?rep=73435
speedy.net – הסוף
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 29/01/2006 שעה 3:47)

מנויי speedy.net קיבלו הודעה על הפסקת השירות. השירות ייפסק לאחר ה-‏15.2.2006.

speedy.net היה אחד האתרים הבודדים שאפשר קביעת פרטי שולח על פי בחירת הגולש ללא הליך מיוחד. הוא תמך גם בדואר pop וגם בדואר רשת. היו לו גם מגבלות. הכל תואר בכתבה.

חבל על דאבדין.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78390
חידושים - gmail עברי
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 07/06/2006 שעה 21:22)

בימים האחרונים מאפשר gmail ממשק עברי. הממשק הוא מדוייק למדי ולא מצאתי שגיאות עד כה.
אפשרות שהיתה חסרה עד כה ונוספה כעת היא כתיבה אמיתית מימין לשמאל (עד כה התאפשרה רק הצמדה לימין, וזה ממש לא אותו הדבר).
נראה שהיתרון האחרון של ספקי הדואר הישראליים לגולש העברי נמוג באופן סופי.

http://www.faz.co.il/thread?rep=78400
חידושים - gmail עברי
אלכסנדר מאן (יום חמישי, 08/06/2006 שעה 3:18)
בתשובה ליובל רבינוביץ

מעניין מאוד... מייד אגש לבדוק. אגב, לא שמת לב לכך שוואלה העלו את נפח תיבת הדואר ל-‏5000 מ''ג (או שזה רק נדמה לי?)

http://www.faz.co.il/thread?rep=78442
חידושים - gmail עברי
יובל רבינוביץ (יום שישי, 09/06/2006 שעה 6:55)
בתשובה לאלכסנדר מאן

אכן, וואלה הגדילו, אבל עדיין יש בעיות התחברות באופן די קבוע.

http://www.faz.co.il/thread?rep=80126
שרות דוא''ל חד פעמי מהפכני וחדשני - הסוף לספאם ולוירוסים
אלעד (שבת, 08/07/2006 שעה 13:21)

שרות מהפכני וחדשני - מייל חד פעמי!
שרות דוא''ל המשחרר אותך מהודעות הספאם והוירוסים לתמיד, מתאים במיוחד להרשמות לפורומים ולאתרים.
פיתרון מושלם לאנשים שאוהבים פרטיות, ובכך שומרים על תיבת הדואר שלהם נקייה לחלוטין.

השרות ניתן חינם
מומלץ בחום לכל הגולשים ברשת וגם למנהל פורום ארץ הצבי
המשך יום נעים :)

http://www.faz.co.il/thread?rep=80127
WWW.GETONEMAIL.COM
אלעד (שבת, 08/07/2006 שעה 13:26)
בתשובה לאלעד

זאת הכתובת השרות גם בעברית

http://www.faz.co.il/thread?rep=93572
עידכון – Gmail נפתח לקהל הרחב.
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 13/02/2007 שעה 11:51)

כמעט שלוש שנים חלפו מאז הושק Gmail. במשך זמן רב מדי ניתן היה לפתוח חשבון רק בשיטת „חבר מביא חבר”. רק בעל חשבון היה יכול להזמין חבר אחר, מספר ההזמנות היה קטן והיה צורך בוותק מסויים כדי להיות מסוגל לשלוח הזמנות. למרות המגבלות האלה התפתח שוק ענק של הזמנות וכל מי שבאמת רצה הצליח לקבל הזמנה איכשהוא. כעת הוסרה המגבלה. כל אחד יכול לפתוח חשבון, בלי טובות, בכתובת http://mail.google.com/mail/signup .

http://www.faz.co.il/thread?rep=95039
Google
Dmitry (יום שני, 12/03/2007 שעה 21:59)

Google(Gmail) supports now customized ''from'' field and also works with any email client.

http://www.faz.co.il/thread?rep=96534
Intermail
נחלאית (יום שלישי, 03/04/2007 שעה 23:10)

אני משתמשת בדואר הזה זמן רב ללא בעיות.
לפני חודשיים הם שידרגו את האתר ומאז אני סובלת משתי בעיות.
אי אפשר להעביר דואר שנפחו עולה על 5 מגה , למרות שהם טוענים להעברות של 15 מגה.
התמיכה ב-pop3 קיימת אבל צולעת , הדואר מגיע לתוכנה אחרי כמה נסיונות , שבהם לא ניתן להגיע לשרת . עד לא מזמן המעבר היה מהיר ביותר.
יש לציין שהתמיכה שלהם לא מגיבה בכלל לפניות.
פעם ניתן היה ליצור קשר טלפוני , עכשיו רק במייל שלא נענה .

תודה

http://www.faz.co.il/thread?rep=98940
הממשק של AOL מדהים בעיניי
אלירם משה (יום שישי, 25/05/2007 שעה 16:37)

שלום לכם
לא היה לי כח להתעמק בעשרות ההודעות שבדיון.
נראה לי שלא ניסיתם את הממשק של AOL.

אני מתענג כשאני שם


http://www.faz.co.il/thread?rep=116768
הממשק של AOL מדהים בעיניי
יובל רבינוביץ (שבת, 31/05/2008 שעה 11:55)
בתשובה לאלירם משה

המאמר משקף את המצב בעת כתיבתו, לפני כמעט 4 שנים וכנראה שהממשק אז היה שונה. נדמה לי שהרשמה ל-AOL והשימוש הם עניין די ארוך. לפני מספר שנים ניסיתי והחלטתי שחבל על המאמץ. אתה, כמובן, מוזמן לפרט כאן את ההליך, נפח התעבורה, טיפול בוירוסים ובדואר זבל וכדומה.


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.