פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
למה נתת להם פתקים?
פתקים לכותל / יהונתן קלינגר (יום שישי, 14/05/2004 שעה 13:10)


למה נתת להם פתקים?


יהונתן קלינגר




אנחנו לא רלוונטים. השמאל לא רלוונטי, מי שרלוונטי זה רק מי שמתפקד לליכוד. הליכוד הוא מפלגת קונצנזוס, השאר הם מיותרים. כשמתפקדי הליכוד בחרו שלא להטיל את פתקיהם בקלפי לפני שבועיים הם אמרו אמירה פוליטית – לנו לא אכפת מהמשאל. מי שניצח הם הקיצוניים שהצליחו לגייס את כל הפעילים שלהם למען המטרה, בעוד המרכז המתון הצליח להמנע בצורה אלגנטית מלהתפלמס על עניין ההנתקות, תוך כדי שהוא מותיר את ההחלטה בידי הקיצוניים.

זכות הבחירה היא לא זכות, היא חובה. חובה שיש למלא, על מתפקדי הליכוד לקחת אחריות ולהבין שהמנעותם מהצבעה היא זו שחורצת גורלות; בעניינים של חיים ומוות לא נמנעים מלהצביע, ללא קשר לאידיאולוגיה – בין אם ''בעד'' ובין אם ''נגד'', אם יש לך דעה, ושאלו אותה, אין לך זכות שתיקה (זו שמורה לפוליטיקאים תחת חקירה). מתפקדי הליכוד היו יכולים למנוע הישנות מקרים עתידיים הדומה לאירועי הימים האחרונים, בין אם הם רוצים זאת או לאו, יש להם חובה כלפי העם – כמו נבחרי הציבור.

אך, כמו נבחרי הציבור, מתפקדי הליכוד הוכיחו שוב שהם מנותקים מהעם – העם רוצה שלום, העם רוצה את הפסקת המלחמה, העם רוצה להתקיים. אך, השלום הוא לא המטרה, השלום הוא האמצעי להשגת רווחה לכלל התושבים. על הישראלים להבין כי השלום הוא הדרך לחיות בכבוד – באמצעות השלום נוכל להשיב לישראלים את החוסן הכלכלי, נוכל לפעול לשיתוף פעולה אזורי עם שכנינו (היה פעם משרד כזה, זוכרים?) ונוכל לייצא סחורות. הכלכלה תפרח, ושוב לא נצטרך לשמוע את נתניהו אומר ''הפרטה, פיטורים, קיצוצים''.

אני לא תומך בתוכנית ההנתקות של שרון, אני חושב שמהלך חד צדדי יגרום לפגיעה מהותית בזכויות אדם, בין בישראל ובין בשטחים הכבושים (פעם קראו להם ככה, זוכרים?). אני מאמין שרק עם יציאה בהסדר נוכל לשמור על בטחון כולם. תוכנית ההנתקות היא דבר רע, אבל היא לא רעה מספיק כדי שהחלופה של מלחמה תהיה טובה יותר.

אין מלחמה טובה ואין שלום רע.





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  אדם באמונתו יחיה  (בננה ספליט) (3 תגובות בפתיל)
  אלוהי הפראזות  (אבנר מחרטט)
  אתה טועה - מתפקדי הליכוד  (רמי נוידרפר) (2 תגובות בפתיל)
  אתה טועה - מתפקדי הליכוד  (אליצור סגל)
  והעיקר לא לפחד כלל  (ראשית דבר) (4 תגובות בפתיל)
  ''אין מלחמה טובה ואין שלום רע''  (ישראל בר-ניר)
  (ללא כותרת)  (איציק-רון)
  אה... שוב פעם העם טועה?  (אריה פרלמן)
  מעניין שאין הכותב מתייחס לנתק מן העם  (גלעד היפתחי) (2 תגובות בפתיל)
  שרלות ליהונתן קלינגר. מעניין אותי מאוד.  (שרף) (6 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי