פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
10 טיעונים לתמיכה בתכנית ההתנתקות – והתשובות עליהם
חֲמוֹר כָּחֹל לָבָן / אריה פרלמן (יום חמישי, 01/04/2004 שעה 15:00)


10 טיעונים לתמיכה בתכנית ההתנתקות – והתשובות עליהם


פניה לחבר ליכוד


אריה פרלמן




  1. אין לנו מה לעשות בעזה.
אנחנו כבר לא ילדים – וכבר אי אפשר להגיד: ''פוס – לא משחקים''. אם לנו ''אין מה לעשות בעזה'' – אז ישנם הרבה גורמים עוינים שיש להם מה לעשות בעזה – והרבה. וכל מה שהם יעשו בעזה יהיה מכוון לדבר אחד בלבד: למרר לנו את החיים.
  1. אין מה לעשות – אמריקה לוחצת.
ההיפך הגמור: בזמן שאמריקה לוחמת נגד הטרור – היא תיראה רע מאוד בעולם אם בעלת הברית הקרובה ביותר שלה תברח מהטרור. נכון שהאמריקנים לא יגידו לנו להישאר בעזה – כי אז הם ייראו ''יותר ציונים מהרצל'' – וזה יעמיד אותם באור מגוחך. אבל להגיד שהם לוחצים עלינו לסגת? ממש לא.
  1. נצא, נקים גדר – ושהם ייחנקו שם בפנים.
את הגדר אפשר לעקוף בהרבה שיטות: טילים, מזל''טים, מנהרות, אזרחי-חוץ, ערבים מישראל, חדירה דרך הים, ואפילו חדירה דרך מחסום חוקי – כפי שנעשה בפיגוע בנמל אשדוד. אבל העיקר הוא זה: אם נצא מעזה – יישאר למחבלים כל הזמן (והכסף) שבעולם להשתכלל, להתחמש ולתכנן דרכים מתוחכמות יותר ויותר להתגבר על הגדר.
  1. אם הם יעזו לגעת בנו לאחר הנסיגה – נפגיז אותם בלי אבחנה והעולם יהיה לצידנו.
את איומי ה''אם יעזו'' שמענו גם לאחר אוסלו וגם לאחר הנסיגה מלבנון – אבל מעולם לא מימשנו את האיומים – רק התקפלנו יותר. אנחנו כנראה לא מסוגלים להחזיר את כדור השלג למעלה – אז עדיף לא להתחיל לגלגל אותו.

העולם לא יהיה לצידנו: יש 56 מדינות מוסלמיות באו''ם, ועוד לא מעט מדינות עוינות. תמיד תימצא סיבה להאשים את ישראל אפילו כשהיא צודקת.
  1. אם אריק שרון הגנרל חושב שחובה לסגת מעזה – אז אני או אתה יודעים יותר טוב?
ראשית כל – בין הגנרלים יש חילוקי דעות. הרמטכ''ל ואלוף פיקוד מרכז מזהירים מפני התגברות הטרור. אבל אפילו בלי זה – שרון עצמו הודה בטעויות גדולות שביצע בעבר. למשל: הוא הצטער על החרבת חבל ימית. עם כל הכבוד – מה נעשה אחרי עוד כמה שנים ועוד מאות הרוגים? נגיד ''אופס טעינו''?
  1. אנחנו חייבים תהליך מדיני כדי להוכיח לעולם שאנחנו שוחרי שלום.
לא נכון. למרות שהעולם אף פעם לא יאהב אותנו ממש – הוא יכבד ויעריך אותנו הרבה יותר אם נכה באויבינו ונשמור על האינטרסים החיוניים שלנו.
  1. אנחנו חייבים תהליך מדיני בשביל לתת תקווה לפלשתינאים. הטרור שלהם נובע מהייאוש והקיפאון.
לא נכון. לא הייאוש מעודד את הטרור – אלא התקווה. התקווה שאולי נמצאה סוף סוף השיטה לחסל אותנו (בשלבים) על-ידי טרור ואיומים.
  1. אז מה – תמיד נחיה על החרב?
אם לא נהיה תלויים זה בזה – נהיה תלויים זה לצד זה. ואם לא נחיה על החרב – לא נחיה בכלל. אבל אפשר לצמצם מאוד את הבעיה: אם נשכיל לדכא את הטרור עד למינימום – נצטרך לחיות הרבה פחות על החרב.
  1. מה לא ניסינו – כבר עשינו הכל והטרור נמשך. חייבים לברוח.
מאוד לא מדויק. לא ניסינו כמעט כלום. אנחנו לא נוגעים בהנהגת הטרור (חיסול יאסין הוא צעד ענק בכיוון – אבל ערפאת עדיין חי ושולח רוצחים שגם חוזרים למוקטעה ותופסים מקלט); אנחנו לא מגרשים מסיתים ופורעים; לא פוגעים בהזרמת הכספים לטרור; לא משבשים את פעולת ''בתי הספר'', המסגדים, העיתונים, הטלויזיה והרדיו הפלשתינאיים – שהם כולם מכונות הסתה איומה שהיא זו שמזינה את תאוות הרצח הפלשתינאית.
  1. אז מה, יש משהו יותר טוב?
סליחה, עם כל הכבוד (ויש כבוד...) – אם אין כוס מים – זה לא אומר שחובה לשתות רעל... במילים אחרות – מה שחשוב כרגע זה לבחון האם תכנית ההתנתקות היא רעה או טובה. אם היא רעה – הרי שתחילה עלינו לקיים את הפסוק: ''סור מרע – ועשה טוב''. ראשית כל – ''סור מרע'' – לסכל את התכנית המסוכנת. אחר כך – ''עשה טוב''.

ומהו הטוב? הטוב הוא לשלוט היטב בשטח – ולא רק להיכנס ולצאת. מאז מבצע ''חומת מגן'' – הוכח שככל שאנחנו שולטים יותר בשטח – כך הטרור פוחת, ובכל פעם שאנחנו מתפתים ל''ניסיון'' להעביר שליטה – אנחנו משלמים בדם רב.

העולם קצת יצרח אחרי שתנועת הליכוד תצביע נגד תכנית ההתנתקות. יצרח – אבל ישכח.
ובכלל, קצת פרופורציה: מהם גינויים וצווחות לעומת החיים שלנו והזכויות שלנו?

בקלפי, אסור לפחד – וחובה להתנגד!






חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  קצר ובהיר וחכם וצודק  (אברהם שלום)
  כשמתווכחים עם עצמך, אתה תמיד מנצח...  (המחפש) (46 תגובות בפתיל)
  להלן התייחסותי  (סוחר נדל''ן)
  נגיד שאתה צודק  (מושה) (3 תגובות בפתיל)
  תשובתי  (בולבול)
  לפרלמן, יפה כתבת  (רפי אשכנזי) (6 תגובות בפתיל)
  מתי אנחנו נבין  (סוחר נדל''ן) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי