פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אמנון לורד ואהבת ישראל
דוד סיון (יום ראשון, 14/03/2004 שעה 8:13)


אמנון לורד ואהבת ישראל


ד''ר דוד סיון




מכתב למשתתף בפורום שדואג לידע אותי על מאמרים שיש בהם ''עניין.''

אני לא הוכרחתי, כמו אמנון לורד (On being a 'traitor'), לבחור בין המולדת והחברה בה גדלתי. לי תמיד היה ברור, בהקשר הזה, מה קודם למה וכך זה גם היום. אמנון לורד הוא כותב מעולה, אבל הוא חולה באותה מחלה שהוא ''מדביק'' ליוסי ביילין. הוא נמצא בתהליך של התעוורות לנעשה סביבו ורואה, כביכול, טוב החוצה - את יחס ''השמאל'' למדינה ולעם. זוהי הגישה שלכם בפורום ולכן אין בזה עבורי כל חדש. אתה והוא מתעלמים בכתיבתכם מהסכנה שרוחשת בימין ומסתופפים לאורה. אבל אתם מטפחים איבה לשמאל בעם.

יש סרבנים מהשמאל אבל יש גם כאלו שמתכננים סרבנות, מכינים תכניות אסטרטגיות לפגיעה במדינה (אם תחליט לפנות...). הם גם מתכוננים לאלימות מול נציגי המדינה. הם גם מדברים על צעדים לא-לגיטימיים של המדינה. הם מגדירים את מה מותר למדינה לעשות על פי המצע הפוליטי שלהם ומתי צריך להמרות את מצוות המדינה. הם מראש אומרים שאסור לגנוב להם את המדינה. אין בזה פחות סכנה לקיום היהודי בישראל ממה שיוסי ביילין או אחרים בשמאל עושים. אתם מעדיפים להסתכל בחצי הכוס הריקה ומטפחים איבה לשמאל.

לווינסון אולי ניסה להבריח נכסים ''לאחר'' ההפסד בבחירות. אבל בימין כל האסטרטגיה היא מראש בגישה הזאת: אם הממשלה לא הולכת בדרכי, גם אם זאת ממשלה שהם הצביעו עבורה, אז כל האמצעים כשרים. ראה מה אומרים נציגי ''מנהיגות יהודית'' ואלו מימין להם. ידוע גם על לא מעט אלימות פיזית ומילולית מצד אנשי ימין נגד חיילים של צה''ל העושים את תפקידם. על זה אתה ואמנון לורד לא ממש כותבים אבל על לווינסון מלפני שנות דור כן. למה? כי זה אופייניי לשמאל גם היום ולימין זה לא אופייני. איזה עיוורון!!

מה שאולי יפתיע אנשים כמוך זה שבדיעבד יתכן ואפשר להגיד שלווינסון ראה את הנולד. הרי המדינה הלאימה לא מעט מאותם נכסים של ההסתדרות. בזמנו כתבתי על הגישה הזאת בקשר לקרנות הפנסיה ההסתדרותיות (הרפורמה בקרנות הפנסיה). את הגישה שרואה את הממשלה, גם זו שלאחר 1977, כמנצלת מקורות המימון של הקרנות לצרכים תקציביים.

אתם עוסקים במה שבן דרור ימיני מכנה הונאה עצמית (על מזרחיות והונאה עצמית). כבר שנות דור אתם בשלטון אבל עדין מאשימים את השמאל בכל העוולות בחיי היום יום. הגיע הזמן שבמקום להעלות מן האוב מפלצות מן העבר, במקום להתנפל על יוסי ביילין ואחרים, תפשילו שרוולים ותתחילו לעשות לפי עמדתכם. זה לא השמאל, שכבר לא קיים באופן מעשי, אשם זה אתם.

אי-אפשר לאכול את העוגה וגם לצפות שהיא תישאר שלמה. השבוע בדיון על מקורות המים במזרח התיכון התלונן נציג פלשתיני על האפליה בהקצאת המים בעבר ובהווה. על זה ענה לו פרופסור דן זסלבסקי, נציב המים לשעבר, שהוא מזכיר לו אדם בן 60 שעדין מאשים את אמו בבעיותיו. שמעתי ונזכרתי בכם – אתה, אמנון לורד ועוד רבים אחרים. נסיים, איך לא במילים של אמנון לורד עצמו:
A strange situation in a country where just a year and a half ago the rightist parties won an overwhelming majority such as they had never seen before.

מצב מוזר בארץ בה לפני שנה וחצי מפלגות הימין ניצחו ברוב מכריע כמו שלא ראינו בעבר.





חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  במקום לריב  (גיל רונן)
  בחיי שיכולתי לכתוב את אותם דברים  (בננה ספליט) (8 תגובות בפתיל)
  רצית תגובה רצינית? אז קבל:  (שרף) (2 תגובות בפתיל)
  דוד  (גיל רונן) (23 תגובות בפתיל)
  למה קשה כל כך לשנות?  (פנחס) (13 תגובות בפתיל)
  אמנון לורד הוא מלך ישראל  (ישראל אחת) (3 תגובות בפתיל)
  חבל  (עצוב)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי