פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
השערות אודות מקור הסכיזופרניה
מיכאל שרון ז''ל (יום שלישי, 09/03/2004 שעה 10:10)


השערות על אודות מקור הסכיזופרניה

מיכאל מ. שרון




במשך השנים עסקתי במנגנונים שונים וסבוכים הקשורים בפתולוגיות מוחיות. תאוריות ומודלים אלה נראים לי תקפים ברובם, וחלקם גם השפיעו על מחקר נוסף ופורה, הגם ששמי לא הוזכר. אך בכיוון שונה לחלוטין, סנסציוני משהו, והנראה כמובן לא מכובד מדעית, ברצוני להצביע גם על כוון שונה. מדובר כאן במודל גניאולוגי (העוסק במקור), שאינו עוסק לכשעצמו במכניזמים מוחיים, מודל מפתיע, הנותן תחושה איזוטרית ופשטנית, אך שאין לשלול את אפשרות שילובו כגורם סיבתי עם תאוריות ומודלים אודות מנגנונים מוחיים מורכבים.

ב-DSM, המדריך האמריקני המסווג את ההפרעות הנפשיות, מבין האחרונים (דומני, משנת 1999) מתוארת הסכיזופרניה כהפרעת חשיבה ממקור בלתי ידוע. הפסיכיאטר השוויצרי פול אויגן בלויילר (1857-1939), טובע המושג ב-‏1911, התכוון לכך שמאחורי האישיות הנפגעת, נשמר כל העת גם גרעין של אישיות בריאה, כאילו האישיות התפצלה ל-‏2 (ולא שמדובר בהתפצלות הנפש לריבוי אישיויות, כפי שרבים סוברים בטעות). לפני כן, כינה הפסיכיאטר הגרמני בעל הגישה הנוירופיזיולוגית למחלות הנפש, אמיל קרפלין (1855-1926) בעל האבחנה המבדלת לסכיזופרניה ולדפרסיה, את ה''מחלה'' הזאת דמנציה פרקוקס – מושג המורה על תהליך ניווני בלתי הפיך. והרי אני מסתכן כאן בהשגות משלי על אחד ממקורות הסכיזופרניה לפחות, אם לא העיקרי שבהם, באופן שלא יאדיר כנראה את פופולריותי בקהילייה המקצועית הזאת, ואולי אף יעשה לי רצח אופי כדבעי, מאחורי ז'רגון מקצועי כביכול שהאנשים האלה אמונים עליו.

אבל אדבר אתחיל בשאלה, האם הסכיזופרניה היא בבחינת טרוף מערכות של מכניזמים מוחיים מורכבים? או שמא קיים מקור חיצוני לסכיזופרניה (לפחות כאחת מסיבות הסכיזופרניה, או סיבתה העיקרית, או מחולל תגובת שרשרת מוחית). כזה המעוגן עוד בתקופות העריצות, ההשאות של השמאן השיבטי וחבורתו שמטרתם כוח והדברת התודעה, והאטאביזם הפורע של מאות אלפי שנות הטרום ציויליזציה.

והמעוגן בתכונותיו היחודיות של הטיפוס הניאנדרתלי בעל תצורות התקשורת הטלפתיות (כפי שהועלתה השערה בשנות ה-‏90 במחקר בנושא, בעיקר באנגליה) ענף התפתחותי שהשתלב לגישתי, לפני 40,000-60,000 שנה (ולאו דווקא ניכחד!!!) עם ההומו סאפיינס – האדם האינטלקטואלי - שהופיע לפני 40,000-110,000 שנה. אך ניתן להעלות השערה שקבוצות אנוש שרב בהם משקל הענף הניאנדרתלי המשיכו לתפעל את כישוריהם הטלפתיים והסוגסטיביים למטרות יתרונות הישרדותיים. וזאת תוך תאום פעולה בחבורה, באופן מבוזר וחמקני, למטרות דיכוי וניצול ענפים טהורים יותר של ההומו-סאפיינס ולמטרת השגת ויתרונות הישרדותיים קבוצתיים ואישיים, כאמור.

כך, ניתן להניח מינונים שונים של ''גנים ניאנדרתליים'' מאדם לאדם, תוך הבדלים אינדיוידואלים בין אדם לאדם ברמת ה''כישורים הניאנדרתליים'' - הבאים על חשבון כישורים יוצרים וגבוהים מוחית המאפיינים את התפתחותו המאוחרת של ההומו-סאפיינס, והכרוכים בהתפתחות האונות הפרונטליות ואופן שילובם עם מערכות מוחיות אחרות.

בהקשר זה, של תפעול כישורים טלפתיים, עלינו להבין את מקומן בהיסטוריה של אותן תופעות שאין להן עדיין הסבר פיזיקלי, אלה שניתן לכנות תופעות ''הכוח הקטן'' בהיסטוריה.

הכוח הקטן וההשאה השרלטנית

יתכן, אפילו סביר, שיש אלוהות, ושהידיעה אודות נוכחותה טבועה בתחושות הבסיסיות ביותר של חיים עילאיים.

אבל נראה שעל גרעין טבוע עמוק זה נשתל ועולה כפורח מערך ענק של שרלטנות, עריצות, ואולי קיום פראזיטי של בני אדם רבים המתעלים לצרכיהם את האינטואיציות הדתיות של האינדיוידואל.

מדובר, בין היתר, בקבוצות כוהני דת, טובעי חוקים רבים ומשונים, שמפאת כמותם ואי היכולת להכיר את כולם יש צורך בשרותי היעוץ שלהם, וכן בשליטים הנעזרים בשלטונם ויוזמותיהם ההרפתקניות ועתירות המשאבים בגיבוי אנשי הדת וכד'.

האם אדם כלשהו מוסמך לפרש עבורנו את רצון האל, ברגע שעולה חשד סביר שהדבר מחזק את כוחו האישי וטובות ההנאה שלו?

אולי נביאי האמת, וחדורי תודעה דתית עמוקה כקדושים למיניהם ומיסטיקנים כמייסטר אקהרדט, שללא טובות הנאה אישיות, לעיתים תוך קורבן אישי, קרבו אותנו לתודעה הדתית השורשית ויתכן שלגרעין האוטונומיה המוסרית היאה לקיום חיים עילאיים.

השאר, הניזונים מהדת שהם רבים מספור, האם הם בבחינת עשבים שוטים שעלו על קרקע פוריה?

יתכן גם שעל בסיסים נכונים של מספר תופעות הנתפסות כלא טבעיות - מה שאני מכנה ''הכוח הקטן'' - אולי כטלפתיה, ניבוי ו''ראיית'' אפיזודות בעתיד או חילול שינויים קטנים לא צפויים במציאות (למשל עיקום כפיות נוסח אורי גלר), אף כאן פורח לו עדר ענק של שרלטנים ומשיאים הניזונים מכך?

המשותף לכל תופעות ה''כוח הקטן'' שאין הן ניתנות לניבוי, ואין לזמנן באופן סדיר. עיתויי התרחשותן הינם קפריזיים למדי.

לכן, על בסיסים נכונים אלה, של ממשות אמפירית, גם אם קפריזית, צומחות להם להקות השרלטנים למיניהם, המתיימרות להכפיף את אי הסדירות המובנית הזאת במראית של סדירות הכפופה לרצונם ולידיעתם כביכול.

כך גם תופעות העל טבעי כביכול של האלוהות, שהקירוב הגבוה ביותר אליה, הוא באמצעות הקונסטרוקציה של חסד (גרציה), כלומר התחוללות שינויים באופן לא צפוי. ברם, סביר שמעניקי מראית הסדירות לתופעות האלוהות הללו, הינם בבחינת שרלטנים.

עשבים שוטים נוספים לפיקציות האנושיות סביב תופעת האלוהות הממשית, הינם חסידי השטן, הנותנים דרור למגמה אנושית ראקציונית וברברית להשיב את האנושות אחורה. זאת תוך דרור ליצריהם הסדיסטים הקשים ולעיוותי נפש שונים כמו גם לשנאת אנוש לשמה, בשם האג'נדה הפיקטיבית של שרות המלאך הנופל, נסיך העולם הזה. דומה שתופעת הדת מלקטת סביביה לקיום פרזיטי גם אנשים שהטבע עוות במדה זו או אחרת, שבמצב טבעי היו נכחדים יתכן, אך שהקיום הציוויליזציוני המסוכך מאפשר להם להמשיך להתקיים, תוך חתירה תחתיו.

וראו בהקשר זה את ההמאמר, ''סוד קסמה של היידי''. הכוונה כאן לשתי תצורות בסיס ארכיטיפיות ששתיהן נמצאות, לפי השערה שהעליתי, במינונים שונים בכל אדם (בין אם באפריקה, דרום מזרח אסיה, ואם במזרח התיכון או בפילנד והונגריה ואלבניה).

ואמשיך בפניה אישית לאדם שדווח על אישפוזו בעיתונות:

רונן,

עזוב אותך משטויות, צא מזה. קרא מה פנחס שדה אמר על פסיכיאטרים - אלה מוצצים את נישמתך כמו ינשוף לילי שמהפנט תינוקות ומגיש את נישמתם לשטן...

חשוב פשוט על כך שכל מה שחווית וכל הפקודות, האיומים והפיתויים וההפחדות על גהינום ניצחי וכל היתר, שאמרו לך ''הקולות'' או מחשבות כפייתיות ומהירות שאחזו בך ככפוי שד -
כל אלה הם בבחינת מלל של שרצים שנישמע אמין.

אך הוא נידף כמו רוח ואין מאחוריו כלום.

מה דעתך על כך, ככל שישמע הדבר בלתי סביר, שמאחורי כל אלה עומד איזה אדם (כמוני וכמוך, אגב) או כמה כאלה בעלי חוש טלפתי, נניח, שרוצים קצת להתעלל להנאתם, אך חסרי כל כוח למעשה. זהו דפוס קדום ואטביסטי של התעללות נפשית והשאה (סוגסטיה) עוד מלפני 40,000 שנים, מתקופת הטרום ציויליזציה. בכוחם שלטו השמאן השבטי ואנשיו, שרצונם היה בכוח צרוף. זאת בכוח הדברת התודעה באמצעים טלפתיים ומאגיה שחורה.

כל מה שעליך לדעת שאין מאחורי הדבר הזה כלום פרט לשיתוף הפעולה מרצון שלך, עקב אי ידיעה...

היתה לי פעם חברה גרמניה נהדרת שיצאה מזה בכוח ההתגברות העצמית. במרוצת השנים הכרתי או אדם או שניים נוספים, בעלי אישיות חזקה ורוחנית אמנם, שהתגברו על דפוס זה בכוח ההתגברות העצמית ורצון ברזל. והפסיכיאטרים הם הרבה פעמים די בעייתיים מבחינת אישיות (הגם שאליך, כקצין בכיר בצה''ל שעבר התמוטטות) הם מן הסתם יתייחסו באופן סביר.



קישור: אותה אכזריות אטאביסטית...

נקודות לא קבילות של אכזריות-סאוב בישראל
ו''הארוע'' החדשותי במסגרתו נכתבה הרשימה
קרא גם הקישור למטה, אודות...סוד קסמה של היידי... וחשוב על כל אותן הנפשות ה''רחומות'' של ''טפילים'' למעשה, מבחינות מסויימות הנצמדים והניזונים מהאומללות האנושית -המתחזים לאנשים רחומים, אך ניזונים בטפילות מהאנרגיות שלך, כפי שהיצביעו על כך רבים בספרות הביקורת הרדיקלית האנטי-פסיכיאטרית.

פנחס שדה אמר: הפסיכיאטריה משאירה אדמה חרוכה בנישמתו של אדם.

אבל, רונן היקר, המאמר אינו אודות רופאים, אלא על אודות גורם אפשרי לסכיזופרניה - השאה וסוגסטיה טלפתיות מצד אנשים כמוני וכמוך, אך מרושעים בחלקם, שיש להם כשרים ויתרונות אבולוציוניים מסוג זה, והם עושים בהם שימוש, תוך הצמדות עלוקתית אליך.

מהו מקור החשיפות האישית לסוגסטיה סכיזופרנית והנטיה הגנטית של קרובים (כגון תאומים זהים) לחלות במחלה זאת?

יתכן שיש אנשים שמוחם ומערכותיהם העצביות הינן פרוצות וחשופות יותר להשאות והתערבות טלפתית פורעת מסוג זה, באנלוגיה למחשב שאינו מוגן על ידי firewall ואנטי-וירוס. נושא פיזיולוגי-גנטי וביוכימי זה קורא למחקר נוסף, במכלול היבטיו.

אשר לרופאים, אעיר כי לטיפול הפסיכיאטרי חרף הצלחתו היחסית ''להוציא אותך מזה'', כדבריך, יש מחיר: האנשים שריקדו מרגל לרגל בעת אישפוזך עשו זאת בגלל תרופות (ממשפחת ההלופרידול או הפנוטיאזינים וכיוצא בזה) כשבישראל משום מה שכיחה דומני הפרקטיקה הבעייתית של מינוני יתר.

אלו הן תרופות המדכאות את פעולת האונות הפרונטליות - המבנה המוחי העילאי ביותר באבולוציה - והופכות אותך במידת מה ל''בהמה'' חסרת יכולת דחיית סיפוקים, וחסרת סבלנות, הרוצה כל הזמן ש''יקרה משהו'' וחשה חוסר מנוחה מוטורי.

תרופות נגד תופעות לוואי, מאידך, תרופות אנטי כולינרגיות - ניזקן לטווחים בינוניים עד ארוכים רב. כך גם לגבי התרופות האנטי פסיכוטיות החדשות שאינן יוצרות, אמנם, דיכוי פרונטלי, תת פרונטליות, אלא בעלי אפקט הפוך, וניזקן לטווחים בינוניים עד ארוכים על המוח דומה לניזקי סטימולנטים כחשיש, אמפיטמין, או אף זה של חומרים נרקוטיים כמו קודאין. לקיחה סדירה של תרופות, יאמרו לך, היא חיונית למניעת התקף נוסף. ואני אומר, הסדירות הזאת תחולל תוך כ-‏10 שנים נזקים מוחיים בלתי הפיכים.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  קטע הטקסט הכי הזוי שקראתי מימי  (הרופא של המדינה) (2 תגובות בפתיל)
  מיכאל מם שרון  (רמי נוידרפר) (3 תגובות בפתיל)
  מחשבות שווא לגבי טלפטיה וקריאת מחשבות  (שרף) (14 תגובות בפתיל)
  הבנות בשולי המאמר - מעבר לטוב ולרע  (מיכאל מ. שרון) (2 תגובות בפתיל)
  יש לך גם תקופות של רמיסיה שרון?  (רמי נוידרפר) (5 תגובות בפתיל)
  קיים ארגון לילדים טלפטים בארץ?  (טלפטי!!) (7 תגובות בפתיל)
  מאמרך על מקור לסכיזופרניה  (אנסטסיה)
  סכיזופרניה  (בובו) (2 תגובות בפתיל)
  [•] בושה בכלל שגוגל מציג את המאמר בתוצאת החיפוש הראשונה  (קצת לחשוב הגיוני)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי