פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אבירי המינויים הפוליטיים מכים שוב
עגל הזהב / דוד סיון (יום שישי, 05/03/2004 שעה 22:15)


אבירי המינויים הפוליטיים מכים שוב


ד''ר דוד סיון




לפני כחודש, בעקבות הדו''ח של הממונה על השכר כתבתי כאן (חריגות שכר במגזר הציבורי?) שהגורם לחריגות היא תעשיית המינויים הפוליטיים. התעשייה הזאת היא גם המכשול לביטול החריגות, לאי היכולת לקצץ באופן משמעותי במספר המשרות בשירות הציבורי, לפרק את המונופלים הציבוריים, להפרטה ולפיתוח תחרות חופשית במשק הישראלי. הצלחה בכל אחת מהמטרות הללו היא בעלת חשיבות ויכולת תרומה לתהליך הצמיחה הכלכלית. אשר על כן, צריך לצפות שנבחרי הציבור ינסו, ויותר מכך, יצליחו לעזור לשר האוצר להשיג מטרות חשובות אלו או לפחות ימנעו שהמטרות יתרחקו. אבל החיים מלאים ''הפתעות''.

גלעד ארדןגדעון סער
בימים אלו מתברר כי אבירי המינויים הפוליטיים, באמצעות שני חברי כנסת, מתכוונים ''לחבל'' במאמצי שר האוצר לקדם את המשק הישראלי לקראת המטרות שציינו. השנים, גדעון סער וגלעד ארדן מהליכוד, פרסמו הצעת חוק פרטית שמיועדת לחזק ולהעשיר את תעשיית המינויים הפוליטיים. ההצעה מכוונת לאפשר את הרחבת מספר המינויים הפוליטיים ולהקל מאד בתנאי הקבלה לחיקה של התעשייה (אברהם טל, בנפתולי הצעת חוק הג'ובים). הצעת החוק שואפת להסיר או להרחיק מאד את המגבלות על:
  1. מספר משרות אמון מקצועיות ואחרות,
  2. כישורי המועמדים,
  3. חובת המכרזים,
  4. מי רשאי למנות למשרות כאלו (התוספת היא הממשלה ועובדי ציבור...).
פעם המפלגות היו מכשיר לקידום רעיונות לטובת הציבור ולצורך זאת הן העמידו עצמן לבחירה. בעשורים האחרונים נוספה מטרה נוספת – סידור עבודה לפעילים מרכזיים שלא נבחרו לעמדות פוליטיות. עדיין היה מדובר באנשים עם לא מעט כישורים ועדיין נשארה פעילות ערכית במפלגות. עם הזמן התחזק מאד במערכת הפוליטית העיסוק במטרת סידור העבודה על חשבון העיסוק ברעיונות וערכים.

כעת מבקשים שני אבירי המינויים הפוליטיים להקפיץ את תהליך השינוי לרמה חדשה וגם להאיץ את קצבו. אם הצעתם תתקבל ותהפוך לחוק, הפעילות הפוליטית תתמקד בסידור עבודה וניצול תקציבי ציבור למען האינטרסים הפרטיים של הפוליטיקאים במקום להקניית ערכים. אם ההצעה תהפוך לחוק תיפגע באופן אנוש היכולת לשמור על איכותו, יעילותו וגודלו של השרות הציבורי. במיוחד תיפגע היכולת של שרי האוצר לקבוע מדיניות כלכלית לפי הנדרש ובגמישות הראויה ומשום כך יפגע כושר הצמיחה של המשק. זאת משום שחלק ניכר מן ההוצאה הציבורית, שהיום כבר מגיע לכדי 30% ממנה, יהיה משועבד לתשלומי שכר.



מחסור במזון שנגרם מהתרבות חסרת מעצורים של עכברושי הלמינג הסקנדינביים, גורמים להם לצאת בדהירה חד כיוונית דרך יערות, אגמים וערים בחיפוש אחר מזון תוך סיכון חייהם. אבירי המינויים הפוליטיים (ארדן וסער) מבקשים שנדהר, בצורה דומה אל פי התהום...



התנצלות

בגירסה הראשונה של המאמר הוכנס שמו של ח''כ רשף חן כאחד מיוזמי ההצעה בהסתמך על מה שנכתב בעתון הארץ. לאחר הערת חבר הכנסת רשף חן התברר לנו שהמידע שגוי. דוד סיון ומערכת הפורום מתנצלים מכל הלב.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  תמיד, אבל תמיד היתה הפוליטיקה  (סוחר נדל''ן) (2 תגובות בפתיל)
  דויד, אני חושב שאתה שוב מנסה להתעלם מהמציאות  (ישראל בר-ניר) (6 תגובות בפתיל)
  כולכם טועים בהבנת הנקרא והכוונה  (רמי נוידרפר) (11 תגובות בפתיל)
  פעם בן אדם פגש למינג ושאל אותו  (מושה) (2 תגובות בפתיל)
  מידע חשוב ותיקון טעות  (רמי נוידרפר) (3 תגובות בפתיל)
  האם בדקת את העובדות לפני שכתבת?  (ח''כ רשף חן) (10 תגובות בפתיל)
  מודה ועוזב  (ח''כ רשף חן) (2 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי