נחמד להיווכח שמסכימים איתך | |||||
רוני קליין (יום רביעי, 11/02/2004 שעה 10:00) | |||||
|
|||||
http://www.faz.co.il/thread?rep=41006 | |
זה נחמד שמישמו טופח לעצמו על השכם | |
חזי (יום רביעי, 11/02/2004 שעה 18:08) | |
לא אקלקל לך את השמחה, רק הערת שוליים קטנה. כתבת: ''כתבתי על חוסר השיוויון שבשיטה הפסיכומטרית לעומת השיטה המיצרפית הנותנת סיכוי טוב יותר לרבים בעם להגיע להשכלה אקדמאית.'' לא ברור לי מה כל כך טוב לעם ישראל שרבים יגיעו ''להשכלה אקדמאית'' ? אתה חושב שזה מוסיף למדינה, שמי שקיבל תעודה מאוניברסיטה, שהוא בוגר הפקולטה לסוציולוגיה, או להיסטוריה, או לאומנות, ובזכות תעודה זו הוא (או היא) מקבלים מאוצר המדינה משכורת גבוהה יותר, אפילו שלעבודתו אין קשר עם התואר ? לא ברורה לי הקדושה של התואר האקדמי, (שאפילו קונים אותו בכסף). האם זו אינה דרך לטיפוח אליטה, שאין לה הצדקה קיומית במדינה מודרנית ? מוטב היה אילו המדינה היתה משקיעה את אותם כספים שמופנים לסיבסוד לימודים אקדמיים, בנושאים שאין בהם צורך (בגלל עודף בוגרים, למשל), בהקנית הכשרה מקצועית ממשית, לאותם אנשים אשר כבר עובדים במקצועם. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41021 | |
זה נחמד שמישמו טופח לעצמו על השכם | |
רוני קליין (יום רביעי, 11/02/2004 שעה 22:29) בתשובה לחזי | |
הרעיון של השכלת ההמונים בא יחד עם הדמוקרטיה. באנגליה היה נהוג בעבר לתת זכות הצבעה רק לגברים עשירים. כאשר הונהג חוק הנותן זכות הצבעה לכל האזרחים אמר ראש הממשלה שלהם:''כנראה מעתה נצטרך להשכיל את אדוננו'' (מתנצל שאני לא מביא שמות ותאריכים כרגע). כן, כאשר כולם משתתפים בהצבעות הקובעות את גורל המדינה זה דבר טוב שהמצביע יהיה משכיל. (אולי ש''ס לא יסכימו איתי. אני מקווה שאתה לא מש''ס). וכמובן, אני מדבר על השכלה באמת ולא על תעודת אקדמית מזוייפת. ואפילו לא על תעודה לא מזוייפת. העיקר השכלה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41041 | |
זה נחמד שמישמו טופח לעצמו על השכם | |
סתם אחד (יום חמישי, 12/02/2004 שעה 8:24) בתשובה לחזי | |
אם לכולם יהיה השכלה אקדמאית.אז לא תהיה אליטה. אבל אז אי יהיה אפשר להפיץ שטויות במסוה של פריצת דרך מדעית. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41941 | |
שובו של החזי | |
סתם אחד (יום ראשון, 22/02/2004 שעה 0:00) בתשובה לחזי | |
המאפייה הפמיניסטית מכה שנית. ''כתבת'' חזי? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41966 | |
זה נחמד שמישמו טופח לעצמו על השכם | |
אורי מילשטיין (יום ראשון, 22/02/2004 שעה 8:04) בתשובה לחזי | |
אכן רוב הלימודים האקדמיים הם חסרי ערך מבחינת האקדמאיות שלהם, אין הם תורמים דבר לשרידותה של מדינת ישראל ולאינטלקט של הסטודנטים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41012 | |
כל כך ''נחמד'' להיות קרנף? | |
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 11/02/2004 שעה 19:23) | |
יוג'ין יונסקו, במחזהו הסוריאליסטי ''הקרנפים'', תאר כבר לפני חמישים שנה חברה שעוברת את התהליך עליו אתה מדבר כאן. אפשר להבין למה זה משמח את הקרנפים, ולמה הם כל כך מצפים להשלמת התהליך. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41024 | |
כל כך ''נחמד'' להיות קרנף? | |
רוני קליין (יום רביעי, 11/02/2004 שעה 23:14) בתשובה לישראל בר-ניר | |
לא קראתי את המחזה. לצערי. מוכן לפרט יותר? | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41030 | |
כל כך ''נחמד'' להיות קרנף? | |
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 12/02/2004 שעה 1:59) בתשובה לרוני קליין | |
זה לא המקום לפרט את כל המחזה שהוא אחד מנכסי צאן וברזל של התיאטרון המודרני. קשה לי להאמין שלא נתקלת עד היום במונח ''התקרנפות'' שמקורו במחזה הזה. בדרך כלל השמאל עשה בו שימוש כי במקור זה היה אלגוריה על המשטר הנאצי בו כולם הלכו בתלם. זה עובד בשני הכיוונים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41150 | |
קטרסיס קרנפי | |
אורי מילשטיין (שבת, 14/02/2004 שעה 8:09) בתשובה לישראל בר-ניר | |
המחזה של יונסקו ''הקרנפים'' מוצג בימים אלה ב''תיאטרון נוצר'' באולם אלהמברה ביפו, ואפילו זכה לביקורות משבחות מאוד. רוני קליין ואחרים יכולים להשלים את החור שלהם בהשכלה. קטרסיס קרנפי לא יזיק לאיש, אפילו לאחד שרעיונותיו מתקבלים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41220 | |
קטרסיס קרנפי | |
רוני קליין (שבת, 14/02/2004 שעה 12:59) בתשובה לאורי מילשטיין | |
קטרסיס קרנפי הוא אולי חור בהשכלה. אבל החור הספציפי הזה לא הפריע לי לראות נכון את המציאות. גם אם מושג ''התקרנפות'' נעדר ממאגר הדימויים שלי. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41227 | |
קטרסיס קרנפי | |
אורי מילשטיין (שבת, 14/02/2004 שעה 13:19) בתשובה לרוני קליין | |
אז קנה כרטיסים להצגה ותוסיף תובנות. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41312 | |
קטרסיס קרנפי | |
רוני קליין (שבת, 14/02/2004 שעה 22:12) בתשובה לאורי מילשטיין | |
בכיף. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=95926 | |
כל כך ''נחמד'' להיות קרנף? | |
דפנה (יום שני, 26/03/2007 שעה 16:06) בתשובה לישראל בר-ניר | |
האם מישהו מכיר את הסרט שנעשה על נושא ההתקרנפות, יכול להיות שזה מבוסס על המחזה, אני ראיתי אותו מזמן ולא מצליחה למצוא אותו בשום מקום. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41019 | |
אם מסכימים איתך זה לא אומר שאתה צודק | |
אריה פרלמן (יום רביעי, 11/02/2004 שעה 22:09) | |
לגבי פינוי ההתנחלויות מרצועת עזה - אתה לא צודק. מצד אחד ''מר התנחלויות'' תומך במהלך - ומצד שני ''מר נסיגה'' ביילין מתנגד למהלך. האחד מאזן את השני - אז הנה שנינו צודקים. לגבי חברי מרכז הליכוד וועדות הכנסת - צדק רובי ריבלין שמנע מהם להיכנס לישיבות, אם אין להם נגיעה ממשית בהן (ככמו למשל, גר שעושים לו בעיות ורוצה להיות נוכח בדיון בענייני גיור בישיבת ועדת הפנים של הכנסת). אבל בה-בעת הוא היה צריך לאפשר להם לצפות בדיוני הוועדה בטלויזיה במעגל סגור - או במראה חד-כיוונית - או שבכלל כדאי להציב מצלמות קבועות היכן שמותר מבחינת הסודיות. לגבי הפסיכומטרי - אני מסכים איתך שמדובר בכלי מפלה, מטופש ומיותר. וכאן - אם אני מסכים איתך - זהו האות שאתה באמת צודק... | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41022 | |
אם מסכימים איתך זה לא אומר שאתה צודק | |
רוני קליין (יום רביעי, 11/02/2004 שעה 22:48) בתשובה לאריה פרלמן | |
בעניין הניגוד האירוני בין שרון לביילין בשאלת הנסיגה החד צדדית זה באמת נראה על פניו מוזר. שרון ראה את הערך הבטחוני של ההתנחלויות ובמציאות שנוצרה הוא הבין שהם עול בטחוני ולא נכס בטחוני. הסיבה המדינית של מניעת אפשרות הקמת מדינה פלשתינאית באזורים שבהם יש התנחלויות הפסיקה להיות רלוונטית לגביו ככל שהמציאות טפחה על פניו. משלב מסויים הוא השלים עם הקמתה של מדינה פלשתינאית, ובשלב מתקדם יותר הוא הבין שגבולותיה של מדינה זו חייבים לכלול את רוב ההתנחלויות. כך שלמעט גושי ההתנחלויות הגדולים אין לכל שאר ההתנחלויות, גם לתפיסתו, ערך מדיני עוד. ביילין, לעומת זאת, עדיין שבוי במודלים המקובלים בזירה הבינלאומית כמו החלטת 242 ואילך החוזרים על העקרון: ''שטחים תמורת שלום''. העקרון הזה היה ברור אחרי מלחמת ששת הימים (כאשר ההחלטה התקבלה) אך מאז המציאות השתנתה לרעה. הפלשתינאים הפכו לשחקן מרכזי (במקום ירדן) והשטחים החלו להכיל התנחלויות. כך שכיום מדובר, כביכול, על שטחים וישובים תמורת שלום. לכאורה, ה''נדוניה'' שלנו יותר מפתה עכשיו,אך היא גם יותר קשה לימין למסירה גם תמורת שלום. ובמקביל, למעשה אין כיום גורם משמעותי בצד הפלשתינאי שאיתו אפשר להגיע להסכם שלום. ואת זה ביילין לא הפנים. הוא בקלות יכול היה להגיע להסכם שלום עם מדינה אירופאית רק שלנו יש עסק עם אנשים ''קצת'' שונים. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41023 | |
''הוא [ביילין] בקלות יכול היה להגיע להסכם שלום עם מדינה אירופאית'' | |
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 11/02/2004 שעה 23:01) בתשובה לרוני קליין | |
פעם אחת לשם שינוי אתה אומר משפט שהוא לא רק אמת, הוא גם חכם. הוא עשה את זה בעבר באוסלו, ןעכשיו הוא מנסה לחזור על ''ההישג'' הזה בג'נבה. | |
http://www.faz.co.il/thread?rep=41047 | |
כל העם אקדמאים | |
לוי (יום חמישי, 12/02/2004 שעה 9:00) | |
קיימת הזניה מתקדמת של האקדמיה . עיינתי בסילבוסים של קורסים במדעי הרוח והחברה והושעשעתי . בדיחות כאלה לא שמעתי מזמן . הקורס המשעשעתי ביותר .נתקלתי למשל במקצוע מדעי האשה (משום מה לא מצאתי מדעי הגבר ) אחד מעמיתי התענין אם קיימת מעבדה ניסוית במקצוע . מעשית נראה לי שיותר יעיל היה אילו צעירים אשר כישוריהם האנליטיים אינם בשמים יתחילו לעבוד ובזמנם החופשי ילמדו מה שעולה בדעתם להנאתם .''העלאת'' הרמה ע''י שדרוג הציונים וחלוקת תעודות אינה מוסיפה לא לתרבות ולא לכלכלה . | |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |